Test "Greater America"

Zaczęty przez Waldzios, Marzec 04, 2014, 08:00:54 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Roberto_tr

11   Into The Fire

Moim zdaniem scen z potencjałem. Gdyby tylko popsuć trochę pogodę ... wtedy wyszłoby kto dbał o balans armii :)
Z jednej strony wyspy nie da się opłynąć a z drugiej miny i baterie - super.
Tylko ten desant AI na PN mapy czekał aż wszystkich wybiję i wtedy dopiero ruszył ...

OpenGen 0.90.32.1 * (14 Feb 2014) *  Efile folder:I:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:4.3. I.4.09
Campaign: Greater America ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: F2A-1 Buffalo
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:57
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:55
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:54
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:59
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:59
8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Fletcher
9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:59
10   The Island , #9 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: F6F-3 Hellcat
11   Into The Fire , #10 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 630  *  Average: 57

Current scenario: Into The Fire,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 24431 , Current prestige is 2544
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +1800, Help! , cap disabled, 12 turns prestige: 390
if V : +1150, Help! , cap disabled, 12 turns prestige: 390
if TV: +800, Help! , cap disabled, 12 turns prestige: 390
Ls: Loss , turn prestige: 390

Piechota
*  Marine Eng , 1t. Truck ,  , 2 bars , 232 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:001
*  Marine Eng , 1t. Truck ,  , 3 bars , 381 exp , USA , 3/10 , 8 kill , 0 pp - U:002
*  Marine Eng , 1t. Truck ,  , 3 bars , 360 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:005
*  Marine Eng , 1t. Truck ,  , 3 bars , 395 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , 6 kill , 0 pp - U:006
*  Paramarines ,  , 0 bars , 79 exp , US Marines , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:031
*  Marine Raiders ,  , 1 bars , 136 exp , US Marines , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:065

Czołg
*  M2A4 ,  , 5 bars , 682 exp , USA , 7/10 , Extended Front  , 44 kill , 0 pp - U:008
M2A4 ,  , 4 bars , 459 exp , USA , 9/10 , Reconnaissance Movement  , 17 kill , 156 pp - U:020

Rozpoznanie
*  M3A1 Scout Car ,  , 3 bars , 362 exp , USA , 4/10 , Shock Tactics  , 5 kill , 0 pp - U:007

FlaK
*  M2A1 .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 342 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 12 kill , 0 pp - U:003
MG .50 cal. , 4x2 Truck ,  , 3 bars , 320 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 7 kill , 240 pp - U:015

Artyleria
*  155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 4 bars , 463 exp , USA , 14/10 , Skilled Reconnaissance  , 12 kill , 0 pp - U:004
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 249 exp , USA , 12/10 , 10 kill , 619 pp - U:013
155mm Gun M1918 , Mack ,  , 0 bars , 63 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 504 pp - U:019
155mm Gun M1918 , Mack ,  , 1 bars , 128 exp , USA , 11/10 , 7 kill , 554 pp - U:025
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 1 bars , 135 exp , USA , 11/10 , 4 kill , 594 pp - U:026
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 1 bars , 102 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 540 pp - U:027

Myśliwiec
F4F-3 Wildcat ,  , 5 bars , 658 exp , USA , 8/10 , Reconnaissance Movement  , 17 kill , 408 pp - U:009
*  F4F-4 Wildcat ,  , 5 bars , 813 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  , 15 kill , 0 pp - U:010
+  F4F-4 Wildcat ,  , 5 bars , 521 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  , 12 kill , 0 pp - U:011
+  F4F-4 Wildcat ,  , 2 bars , 239 exp , USA , 7/10 , 12 kill , 0 pp - U:018
+  F6F-3 Hellcat ,  , 0 bars , 48 exp , US Marines , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:035

Bomb. taktyczny
OS2U Kingfisher ,  , 0 bars , 93 exp , USA , 6/10 , 2 kill , 264 pp - U:021
OS2U Kingfisher ,  , 0 bars , 55 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 264 pp - U:022
TBF Avenger ,  , 4 bars , 451 exp , USA , 11/10 , 6 kill , 501 pp - U:023
TBF Avenger ,  , 5 bars , 667 exp , USA , 11/10 , Devastating Fire  , 7 kill , 501 pp - U:024
TBF Avenger ,  , 4 bars , 428 exp , USA , 9/10 , Aggressive Attack  , 6 kill , 456 pp - U:028
TBF Avenger ,  , 1 bars , 196 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 456 pp - U:029

Niszczyciel
Bagley ,  , 3 bars , 391 exp , USA , 9/10 , Influence  , 20 kill , 1332 pp - U:016
Benson ,  , 2 bars , 222 exp , USA , 8/10 , 7 kill , 1356 pp - U:030
+  Fletcher ,  , 0 bars , 82 exp , US Marines , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:033

Pancernik
Colorado (Planes:0/1),  , 4 bars , 418 exp , USA , 11/10 , Battlefield Intelligence  , 14 kill , 2798 pp - U:012
South Dakota (Planes:0/1),  , 1 bars , 117 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 2676 pp - U:032
South Dakota (Planes:0/1),  , 0 bars , 61 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 2676 pp - U:034

Lotniskowiec
Lexington (Planes:0/5),  , 0 bars , 24 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 2892 pp - U:017

Krążownik
Pensacola CA (Planes:0/1),  , 2 bars , 258 exp , USA , 10/10 , 11 kill , 2280 pp - U:014
New Orleans CA (Planes:0/1),  , 0 bars , 35 exp , US Marines , 9/10 , 1 kill , 2364 pp - U:076

Player 1 : US Marines
Killed: INF:143  TNK:8    RCN:10   AT:1    FLAK:15   FORT:29   ATY:30   AD:2    FTR:28   TB:12   LB:1    SUB:3    DD:30   BS:3    CV:4    CRs:10     Total: 329
Lost  : FORT:1      Total: 1

BV 11
V   0
TV  0
L   0

Roberto_tr

12   Help!

Ciekawy teren i agresywny AI. Pogoda zbyt sprzyjająca :) Reszta OK, scen dla wprawy :)

OpenGen 0.90.32.1 * (14 Feb 2014) *  Efile folder:I:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:4.3. I.4.09
Campaign: Greater America ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: F2A-1 Buffalo
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:57
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:55
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:54
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:59
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:59
8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Fletcher
9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:59
10   The Island , #9 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: F6F-3 Hellcat
11   Into The Fire , #10 , Brilliant Victory , score:59
12   Help! , #11 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 689  *  Average: 57

Current scenario: Help!,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 400
Army cost: 24608 , Current prestige is 2230
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Aggressive
if BV: +3200, Gibraltar , cap disabled, 13 turns prestige: 165
if V : +2150, Gibraltar , cap disabled, 16 turns prestige: 165
if TV: +1100, Gibraltar , cap disabled, 20 turns prestige: 165
Ls: Loss , turn prestige: 165

Piechota
*  Marine Eng , 1t. Truck ,  , 2 bars , 232 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:001
*  Marine Eng , 1t. Truck ,  , 3 bars , 381 exp , USA , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:002
*  Marine Eng , 1t. Truck ,  , 3 bars , 360 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:005
*  Marine Eng , 1t. Truck ,  , 3 bars , 395 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , 6 kill , 0 pp - U:006
*  Paramarines ,  , 0 bars , 99 exp , US Marines , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:031
*  Marine Raiders ,  , 1 bars , 136 exp , US Marines , 11/10 , 3 kill , 0 pp - U:036

Czołg
*  M3 Stuart ,  , 5 bars , 689 exp , USA , 10/10 , Extended Front  , 46 kill , 0 pp - U:008
M3 Stuart ,  , 4 bars , 484 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 19 kill , 168 pp - U:020

Rozpoznanie
*  M3A1 Scout Car ,  , 3 bars , 362 exp , USA , 10/10 , Shock Tactics  , 5 kill , 0 pp - U:007

FlaK
*  M2A1 .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 357 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 12 kill , 0 pp - U:003
MG .50 cal. , 4x2 Truck ,  , 3 bars , 320 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 7 kill , 240 pp - U:015

Artyleria
*  155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 4 bars , 481 exp , USA , 14/10 , Skilled Reconnaissance  , 13 kill , 0 pp - U:004
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 257 exp , USA , 12/10 , 11 kill , 619 pp - U:013
155mm Gun M1918 , Mack ,  , 0 bars , 66 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 504 pp - U:019
155mm Gun M1918 , Mack ,  , 1 bars , 138 exp , USA , 11/10 , 9 kill , 554 pp - U:025
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 1 bars , 171 exp , USA , 11/10 , 7 kill , 594 pp - U:026
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 1 bars , 118 exp , USA , 11/10 , 3 kill , 594 pp - U:027

Myśliwiec
F6F-3 Hellcat ,  , 5 bars , 734 exp , USA , 9/10 , Reconnaissance Movement  , 18 kill , 468 pp - U:009
*  F6F-3 Hellcat (CV),  , 5 bars , 872 exp , USA , 6/10 , Devastating Fire  , 16 kill , 0 pp - U:010
+  F6F-3 Hellcat ,  , 5 bars , 550 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  , 14 kill , 0 pp - U:011
+  F6F-3 Hellcat ,  , 2 bars , 290 exp , USA , 6/10 , 13 kill , 0 pp - U:018
+  F6F-3 Hellcat ,  , 0 bars , 83 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:035

Bomb. taktyczny
OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 112 exp , USA , 8/10 , 2 kill , 264 pp - U:021
OS2U Kingfisher ,  , 0 bars , 76 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 264 pp - U:022
TBF Avenger ,  , 4 bars , 491 exp , USA , 9/10 , 7 kill , 456 pp - U:023
TBF Avenger (CV),  , 5 bars , 708 exp , USA , 11/10 , Devastating Fire  , 8 kill , 501 pp - U:024
TBF Avenger (CV),  , 4 bars , 449 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 6 kill , 456 pp - U:028
TBF Avenger ,  , 2 bars , 246 exp , USA , 6/10 , 4 kill , 456 pp - U:029

Niszczyciel
Fletcher ,  , 4 bars , 413 exp , USA , 10/10 , Influence  , 21 kill , 1392 pp - U:016
Fletcher ,  , 3 bars , 318 exp , USA , 9/10 , 10 kill , 1392 pp - U:030
+  Fletcher ,  , 1 bars , 118 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:033

Pancernik
Colorado (Planes:0/1),  , 4 bars , 429 exp , USA , 11/10 , Battlefield Intelligence  , 14 kill , 2798 pp - U:012
South Dakota (Planes:0/1),  , 1 bars , 133 exp , US Marines , 10/10 , 8 kill , 2676 pp - U:032
South Dakota (Planes:0/1),  , 0 bars , 79 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 2676 pp - U:034

Lotniskowiec
Lexington (Planes:3/5),  , 0 bars , 24 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 2892 pp - U:017

Krążownik
Pensacola CA (Planes:0/1),  , 2 bars , 279 exp , USA , 10/10 , 13 kill , 2280 pp - U:014
New Orleans CA (Planes:0/1),  , 0 bars , 69 exp , US Marines , 9/10 , 4 kill , 2364 pp - U:037

Player 1 : US Marines
Killed: INF:162  TNK:10   RCN:11   AT:1    FLAK:18   FORT:29   ATY:36   AD:2    FTR:30   TB:13   LB:1    SUB:4    DD:36   BS:3    CV:4    CRs:10     Total: 370
Lost  : FORT:1      Total: 1

BV 12
V   0
TV  0
L   0

Roberto_tr

No! Na to czekałem ! Agresywny AI a desant daaaleeekooo... Trzeba dobrze podzielić flotę a i wtedy trzeba mieć się na baczności.
Porty poburzone - fajnie. Nic bym nie zmieniał, ale można się zastanowić nad wcześniejszymi posiłkami dla AI tj nie 6-7 tura a o 1-2 wcześniej.

PS Dostałem prototyp (P-51D-25NA) za zajęcie SH - tak ma być ?

OpenGen 0.90.32.1 * (14 Feb 2014) *  Efile folder:I:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:4.3. I.4.09
Campaign: Greater America ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: F2A-1 Buffalo
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:57
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:55
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:57  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:54
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:59
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:59
8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Fletcher
9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:59
10   The Island , #9 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: F6F-3 Hellcat
11   Into The Fire , #10 , Brilliant Victory , score:59
12   Help! , #11 , Brilliant Victory , score:59
13   Gibraltar , #12 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 748  *  Average: 57

Current scenario: Gibraltar,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 320
Army cost: 29819 , Current prestige is 582
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +1600, Toulon , cap disabled, 16 turns prestige: 400
if V : +1100, Toulon , cap disabled, 18 turns prestige: 400
if TV: +600, Toulon , cap disabled, 20 turns prestige: 400
Ls: Loss , turn prestige: 400

Piechota
*  Marine Eng , 1t. Truck ,  , 2 bars , 232 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:001
*  Marine Eng , 1t. Truck ,  , 3 bars , 381 exp , USA , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:002
*  Marine Eng , 1t. Truck ,  , 3 bars , 360 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:005
*  Marine Eng , 1t. Truck ,  , 3 bars , 395 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , 6 kill , 0 pp - U:006
*  Paramarines ,  , 0 bars , 99 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:031
*  Marine Raiders ,  , 1 bars , 136 exp , US Marines , 11/10 , 3 kill , 0 pp - U:036

Czołg
*  M4A2 ,  , 5 bars , 718 exp , USA , 10/10 , Extended Front  , 51 kill , 0 pp - U:008
M4A2 ,  , 4 bars , 495 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement  , 22 kill , 288 pp - U:020

Rozpoznanie
*  M8 Greyhound ,  , 3 bars , 364 exp , USA , 9/10 , Shock Tactics  , 5 kill , 0 pp - U:007

FlaK
*  M2A1 .50 cal. , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 357 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 12 kill , 0 pp - U:003
MG .50 cal. , 4x2 Truck ,  , 3 bars , 320 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 7 kill , 240 pp - U:015

Artyleria
*  155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 4 bars , 496 exp , USA , 14/10 , Skilled Reconnaissance  , 15 kill , 0 pp - U:004
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 268 exp , USA , 12/10 , 11 kill , 619 pp - U:013
155mm Gun M1918 , Mack ,  , 0 bars , 97 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 504 pp - U:019
155mm Gun M1918 , Mack ,  , 1 bars , 142 exp , USA , 11/10 , 9 kill , 554 pp - U:025
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 1 bars , 191 exp , USA , 11/10 , 8 kill , 594 pp - U:026
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 1 bars , 140 exp , USA , 11/10 , 3 kill , 594 pp - U:027

Myśliwiec
F6F-3 Hellcat ,  , 5 bars , 875 exp , USA , 9/10 , Reconnaissance Movement  , 21 kill , 468 pp - U:009
*  F6F-3 Hellcat (CV),  , 5 bars , 1022 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  , 19 kill , 0 pp - U:010
+  F6F-3 Hellcat ,  , 5 bars , 620 exp , USA , 8/10 , Determined Defense  , 15 kill , 0 pp - U:011
+  F6F-3 Hellcat ,  , 3 bars , 365 exp , USA , 10/10 , 17 kill , 0 pp - U:018
+  F6F-3 Hellcat ,  , 1 bars , 151 exp , US Marines , 6/10 , 4 kill , 0 pp - U:035
+  P-51D-25NA (r) ,  , 0 bars , 77 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:116

Bomb. taktyczny
OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 148 exp , USA , 6/10 , 2 kill , 264 pp - U:021
OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 125 exp , USA , 8/10 , 0 kill , 264 pp - U:022
TBF Avenger ,  , 5 bars , 585 exp , USA , 10/10 , 10 kill , 456 pp - U:023
TBF Avenger ,  , 5 bars , 875 exp , USA , 8/10 , Devastating Fire  , 11 kill , 456 pp - U:024
TBF Avenger ,  , 5 bars , 522 exp , USA , 7/10 , Aggressive Attack  , 9 kill , 456 pp - U:028
TBF Avenger ,  , 3 bars , 366 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 456 pp - U:029
SBD Dauntless ,  , 1 bars , 136 exp , US Marines , 9/10 , 0 kill , 432 pp - U:113
SBD Dauntless (CV),  , 1 bars , 128 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 432 pp - U:114

Niszczyciel
Fletcher ,  , 4 bars , 448 exp , USA , 9/10 , Influence  , 22 kill , 1392 pp - U:016
Fletcher ,  , 4 bars , 455 exp , USA , 8/10 , 11 kill , 1392 pp - U:030
+  Fletcher ,  , 2 bars , 218 exp , US Marines , 9/10 , 6 kill , 0 pp - U:033
Fletcher ,  , 1 bars , 133 exp , US Marines , 5/10 , 1 kill , 1392 pp - U:111

Pancernik
Colorado (Planes:0/1),  , 4 bars , 450 exp , USA , 11/10 , Battlefield Intelligence  , 15 kill , 2798 pp - U:012
South Dakota (Planes:0/1),  , 1 bars , 145 exp , US Marines , 10/10 , 9 kill , 2676 pp - U:032
South Dakota (Planes:0/1),  , 0 bars , 89 exp , US Marines , 10/10 , 7 kill , 2676 pp - U:034
Iowa (Planes:0/1),  , 0 bars , 96 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 2880 pp - U:112

Lotniskowiec
Lexington (Planes:2/5),  , 0 bars , 24 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 2892 pp - U:017

Krążownik
Pensacola CA (Planes:0/1),  , 3 bars , 376 exp , USA , 8/10 , 14 kill , 2280 pp - U:014
New Orleans CA (Planes:0/1),  , 1 bars , 106 exp , US Marines , 7/10 , 6 kill , 2364 pp - U:037

Player 1 : US Marines, USA
Killed: INF:190  TNK:12   RCN:11   AT:1    FLAK:21   FORT:32   ATY:41   AD:4    FTR:34   TB:14   LB:1    SUB:6    DD:40   BS:4    CV:4    CRs:14     Total: 429
Lost  : FORT:1      Total: 1

BV 13
V   0
TV  0
L   0

Zsamot

Cytat: Rudel w Marzec 14, 2014, 09:54:58 PM
Mario jak są zanurzone to nic z tego ;). Nie wiem czy jakiś op w czasach 2 WW zatopił inny op w zanurzeniu. Były przypadki zatopienia op przez op ale to raczej fuks był. Dziś to nie problem >:D
Owszem, było: http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_U-Boot%C3%B3w_zatopionych_przez_alianckie_okr%C4%99ty_podwodne_podczas_II_wojny_%C5%9Bwiatowej
http://www.historycy.org/index.php?showtopic=107405
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Mario

Też te dane znalazłem.
Zresztą dużo op. został zatopionych przez  okręty nawodne i samoloty wtedy gdy były wynurzone.
Dlatego jest pewien problem jakie jednostki mogą atakować op. W grze nie wiemy czy op jest zanurzony czy wynurzony. W czasie II WŚ  op dużą część swoich rejsów bojowych spędzały wynurzone lub w późniejszym okresie w przypadku niemieckich U-botów płynęły na charpach. Atakowały też często po wynurzeniu lub na głębokości peryskopowej.
Ja osobiście uważam, że innym op powinno się taki atak umożliwić.
Można też ograniczyć  możliwość ataku niektórym samolotom.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

Zgadzam się, że trzeba przemyśleć sprawę op, lecz byśmy nie zrobili z nich wunderwaffe. Topione były przez różne rzeczy. Ale zgoda  że trzeba coś delikatnie zmienić. Jak zaznaczyć np takie systemy jak ASDIC na niszczycielach czy radar milimetrowy na samolotach, te wynalazki zrewolucjonizowały wykrywanie op. Tak samo można by oddać przewagę japończyków w broni torpedowej. Tzw Długie Lance były rewelacyjnymi torpedami.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatTak samo można by oddać przewagę japończyków w broni torpedowej. Tzw Długie Lance były rewelacyjnymi torpedami.

Tego się niestety nie da zrobić - bo nie da się odróżnić broni artyleryjskiej niszczyciela - od torpedowej. NA to NA - i wartość ma jedną.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Tak podałem to jako przykład jak to może być skomplikowane. By oddać realia, ąle to czy op jest zanurzony czy pływa na powierzchni to mnie ciekawi.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

Wykrywalność op teraz jest za łatwa a ich prędkość czyni je łatwym łupem >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

#114
Cytat: Rudel w Marzec 16, 2014, 11:21:37 AM
Tak podałem to jako przykład jak to może być skomplikowane. By oddać realia, ąle to czy op jest zanurzony czy pływa na powierzchni to mnie ciekawi.
Skoro może być atakowany tylko przez niszczyciele i samoloty to prawdopodobnie jest zanurzony :).
W przypadku OG nie mówimy o rejsie op, ale o działaniu w strefie walk, czyli raczej w zanurzeniu.

Cytat: Rudel w Marzec 16, 2014, 11:24:16 AM
Wykrywalność op teraz jest za łatwa a ich prędkość czyni je łatwym łupem >:D
Na wykrywalność nic się nie poradzi, ten sam problem jest z radarami, ograniczenie systemu.
Prędkość jest w miarę realistyczna.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Może lokalizacja ich jak pisał Waldzios by trochę poprawiła te niedostatki. Generalnie ja używam takiego zestawu na op 2 samoloty torpedowe 1 bombowiec 2 rozpoznawcze 1 myśliwiec do osłony >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

Tak Waldzios wiem że prędkość oddaje realia. Staramy się jakoś temu zaradzić by polowanie na op nie przypominało polowania na siedzące kaczki ;D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Rudel w Marzec 16, 2014, 11:32:34 AM
Tak Waldzios wiem że prędkość oddaje realia. Staramy się jakoś temu zaradzić by polowanie na op nie przypominało polowania na siedzące kaczki ;D
Tak czy inaczej prędkość nic nie zmieni, samolot zawsze będzie szybszy  ;D. Można ewentualnie trochę zwiększy Air Defense okrętów podwodnych (założyć ze zanurzony op jest trudniejszy do trafienia), ale przy wystarczającej ilości lotnictwa op nadal nie będzie bez szans.

Moim zdaniem to kwestia dostępnych środków, Gustlik realistycznie oddał armie przeciwnika, niestety armia gracza jest zupełnie nie proporcjonalna.
Jeśli możesz przeznaczyć 6 samolotów do walki z op to masz po prostu za dużo środków :P, taki zestaw wystarcza do zatopienia pancernika.

Według mnie okręty podwodne są w porządku. Większym problemem jest nikła użyteczność niszczycieli. Tak naprawdę mają znikome zastosowanie. W zwalczaniu op skuteczniejsze jest lotnictwo, zasięg wzroku mają zbyt mały by służyć za zwiad, a jako obrona przeciwlotnicza sprawdzają się kiepsko (wspierają tylko sąsiednie jednostki), przeciwko samolotom torpedowym są zupełnie bezużyteczne. W zasadzie jedyny powód by je posiadać to ryzyko ataku op w deszczową pogodę.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Tak wiem o tym że mój zestaw to potęga ;). Siły są dobrze zbalansowane tylko trzeba coś zrobić by gracz nawet jak ma takie odchyłki jak ja czy jak Ty ( 6 pancerników ) musiał wysilić się troszkę.
Cytat: Waldzios w Marzec 16, 2014, 12:07:52 PM



Według mnie okręty podwodne są w porządku. Większym problemem jest nikła użyteczność niszczycieli. Tak naprawdę mają znikome zastosowanie. W zwalczaniu op skuteczniejsze jest lotnictwo, zasięg wzroku mają zbyt mały by służyć za zwiad, a jako obrona przeciwlotnicza sprawdzają się kiepsko (wspierają tylko sąsiednie jednostki), przeciwko samolotom torpedowym są zupełnie bezużyteczne. W zasadzie jedyny powód by je posiadać to ryzyko ataku op w deszczową pogodę.

Niszczyciele są trochę za kiepskie jako opl.  Tak ograniczenie zasobów gracza lecz z umiarem bo nie kupi sobie np pancernika >:D.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

sympatyk

Cytat: Waldzios w Marzec 16, 2014, 12:07:52 PM
....
Według mnie okręty podwodne są w porządku. Większym problemem jest nikła użyteczność niszczycieli. Tak naprawdę mają znikome zastosowanie. W zwalczaniu op skuteczniejsze jest lotnictwo, zasięg wzroku mają zbyt mały by służyć za zwiad, a jako obrona przeciwlotnicza sprawdzają się kiepsko (wspierają tylko sąsiednie jednostki), przeciwko samolotom torpedowym są zupełnie bezużyteczne. W zasadzie jedyny powód by je posiadać to ryzyko ataku op w deszczową pogodę.
Święte słowa - tak właśnie jest.
Dlatego w czasie wojny zwiększono skuteczność zwalczania op, przez uzbrajanie niszczycieli, korwet w miotacze bomb głębinowych  -  " jeże" nawet kosztem dział głównych.
Niszczyciel powinien być bardziej skuteczny w walce z op!