KAMPANIA - "Greater America ver 2.0." (wątek archiwalny)

Zaczęty przez Gustlik, Kwiecień 11, 2014, 09:12:35 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rudel

Też o tym myślałem  >:D Zakaż kupowania pancerników i bombowców no ;D może ze 4 niech ma >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

BTW. Dostałem w prezencie pancernik North Carolina, w poprzedniej wersji ciężkie okręty były wyłączone z prototypów, skąd ta zmiana?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Cytatale niżej (35,52) jest port który tez jest SH (nie potrzeba nawet wojsk desantowych):

Znaczy jak? Wpław?

Ja - przyznam się - największy kłopot, to miałem z tym, żeby mi Niemcy do moich VHeksów nie wleźli,
bo tę Gwardię Narodową, to rozwalają jak chcą. Zatem ruszenie jakiejkolwiek jednostki, żeby jeszcze
szła zdobywać port wydaje mi się nieprawdopodobne.....  
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Musisz mieć chody w Pentagonie, też bym chciał taki dostać obkupił bym się za wszystkie czasy ::)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatUmieść cytat
Też o tym myślałem  Evil Zakaż kupowania pancerników i bombowców no Grin może ze 4 niech ma Evil

Nie no jestem przeciw, przecież cała radocha tej kampanii to właśnie okładanie się z morza i z powietrza.

CytatBTW. Dostałem w prezencie pancernik North Carolina, w poprzedniej wersji ciężkie okręty były wyłączone z prototypów, skąd ta zmiana?

A bo po wstawieniu dwóch scenariuszy listy prototypów mogły się pozmieniać.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

Myślę ze Ckm desantował na te SH zgadza się ;)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

A bo ten latający CKM, to jest w ogóle nieporozumienie, ale żeby to poprawić muszę mocniej podłubać w efilu.

Na razie poprawiłem listy prototypów - nic większego od CL nie będzie można dostać.

W Rejkiaviku zmieniłem wartość niemieckich heksów "PORT" na "TOWN", zatem już nie będą pozwalały niczego
rozstawiać, a niemiecki "niby-port" zaopatrzeniowy  jest teraz zrobiony ze zwykłego SHeksa, więc jego zdobycie
nic nie da - poza kasą..
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#67
Nie te ckm latające są ok tylko żeby nie dawał się wysadzać byle gdzie a tylko na lotnisku ja je wysłałem na to lotnisko w Rejkjaviku.  Pozwoliło mi to na komfort bo wsparli obronę do czasu podejścia sił głównych
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Gustlik w Kwiecień 20, 2014, 05:42:49 PM
Znaczy jak? Wpław?
Wpław tez można (dodatkowe 3 tury dla krążownika), ewentualnie zrzucić spadochroniarzy (ckm).

Cytat: Gustlik w Kwiecień 20, 2014, 05:42:49 PM
Ja - przyznam się - największy kłopot, to miałem z tym, żeby mi Niemcy do moich VHeksów nie wleźli,
bo tę Gwardię Narodową, to rozwalają jak chcą. Zatem ruszenie jakiejkolwiek jednostki, żeby jeszcze
szła zdobywać port wydaje mi się nieprawdopodobne.....  
Teoretycznie można przywieźć jednostki z północy (transportem lotniczym) i wysadzić na lotnisku.
No ale jeśli lotnisko będzie zniszczone to się zrobi ciekawie.

Cytat: Rudel w Kwiecień 20, 2014, 05:47:05 PM
Myślę ze Ckm desantował na te SH zgadza się ;)
Zwykła piechotę i flaka, nie lubię używać CKM ów jako spadochroniarzy.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#69
Zgadzam się jak to wszystko się wyłączy będzie  ciekawie ale może być tak że nie da rady się obronić tam. Bo ta gwardia narodowa to lipne wojsko ;) I Kriegsmarine jeszcze ma na karku
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

No dobra - nie ma latania przed początkiem 1942.

Skoro pierwsze kompanie spadochronowe pojawiły się w US Army jesienią 1941, a C-47 zaczęto produkować od początku 1942, to nie wyobrażam sobie, żeby wcześniej wożono samolotami kogokolwiek poza generałami.....

Obojętnie czy jako Airborne, czy Air Transported - no nie ma - i już.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

To trzeba Generałów dorobić ;D i ich będziemy desantować ;) A tak na poważnie jakiś sztab by się przydał na okręcie może jakimś ::)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

8. Pearl Harbor

OpenGen 0.90.32.5a * (1 Abr 2014) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:4.4.
Campaign: Greater America ver. 2.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: F2A-1 Buffalo
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Sims
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:54
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: F2A-3 Buffalo
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:55
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: North Carolina
8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 435  *  Average: 54

Current scenario: Pearl Harbor,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 18794 , Current prestige is 896
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive
if BV: +2600, Wake , cap disabled, 15 turns prestige: 475
if V : +1450, Wake , cap disabled, 15 turns prestige: 475
if TV: +800, Wake , cap disabled, 15 turns prestige: 475
Ls: Loss , turn prestige: 475

Piechota
*  Assault Eng. 38 , GMC CCKW , 1st Eng.  , 3 bars , 329 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:001
*  Assault Eng. 38 , GMC CCKW , 2nd Eng.  , 5 bars , 524 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 9 kill , 0 pp - U:002
*  Assault Eng. 38 , GMC CCKW , 3rd Eng.  , 3 bars , 363 exp , USA , 3/10 , 11 kill , 0 pp - U:005  [+14 exp]
*  Assault Eng. 38 , GMC CCKW , 4th Eng.  , 4 bars , 415 exp , USA , 9/10 , 8 kill , 0 pp - U:006  [+11 exp]
*  Paramarines ,  , 0 bars , 83 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:096  [+10 exp]

Czołg
*  M2A4 , 1st Tank , 4 bars , 418 exp , USA , 10/10 , 15 kill , 0 pp - U:008  [+1 exp]
M2A4 , 2nd Tank , 0 bars , 76 exp , USA , 9/10 , 1 kill , 156 pp - U:027  [+17 exp]
M2A4 , 3rd Tank , 0 bars , 62 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 156 pp - U:028
M2A4 , 4thTank , 0 bars , 72 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 156 pp - U:029

Rozpoznanie
*  M3A1 Scout Car , 1st Recon , 2 bars , 201 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:007

FlaK
*  40mm Bofors , GMC CCKW , 1st AAA , 3 bars , 376 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , 10 kill , 0 pp - U:003

Artyleria
*  155mm Gun M1918 , Mack , 1st FA , 4 bars , 460 exp , USA , 12/10 , Devastating Fire  , 21 kill , 0 pp - U:004  [+56 exp]
155mm Gun M1918 , Mack , 2nd FA , 1 bars , 161 exp , USA , 10/10 , 10 kill , 504 pp - U:013  [+27 exp]
155mm Gun M1918 , Mack , 3rd FA , 1 bars , 188 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 504 pp - U:014  [+39 exp]
155mm Gun M1918 , Mack , 4th FA , 1 bars , 117 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 5 kill , 504 pp - U:017  [+5 exp]
155mm Gun M1918 , Mack , 5th FA , 2 bars , 246 exp , USA , 11/10 , Devastating Fire  , 10 kill , 554 pp - U:018

Myśliwiec
*  F4F-3 Wildcat , VF-1 , 4 bars , 462 exp , USA , 5/10 , Special Munition, 18 kill , 0 pp - U:009  [+45 exp]
+  F4F-3 Wildcat , VF-2 , 4 bars , 434 exp , USA , 10/10 , First Strike  , Special Munition, 12 kill , 0 pp - U:010  [+33 exp]
+  F4F-3 Wildcat , VF-3 , 1 bars , 115 exp , USA , 4/10 , Special Munition, 6 kill , 0 pp - U:019  [+25 exp]
F4F-3 Wildcat , VF-4 , 1 bars , 170 exp , USA , 7/10 , Special Munition, 3 kill , 408 pp - U:026  [+47 exp]
F4F-3 Wildcat , VF-5 , 1 bars , 163 exp , USA , 3/10 , Special Munition, 5 kill , 408 pp - U:031  [+118 exp]
F4F-3 Wildcat , VF-6 , 1 bars , 124 exp , USA , 8/10 , Special Munition, 1 kill , 408 pp - U:032  [+48 exp]
F4F-3 Wildcat (CV), VF-7 , 0 bars , 81 exp , US Marines , 2/10 , Special Munition, 0 kill , 408 pp - U:117  [+81 exp]
F4F-3 Wildcat , VF-8 , 0 bars , 54 exp , US Marines , 6/10 , Special Munition, 1 kill , 408 pp - U:118  [+54 exp]

Bomb. taktyczny
PBY-5 Catalina , VP-1 , 0 bars , 63 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 504 pp - U:011
PBY-5 Catalina , VP-2 , 0 bars , 90 exp , USA , 10/10 , Recon, 1 kill , 504 pp - U:021
TBD Devastator (t) , VT-1 , 3 bars , 385 exp , USA , 9/10 , Support, 3 kill , 420 pp - U:022  [+70 exp]
TBD Devastator (t) , VT-2 , 3 bars , 305 exp , USA , 3/10 , Support, 4 kill , 420 pp - U:023  [+64 exp]
TBD Devastator (t) (CV), VT-3 , 2 bars , 244 exp , USA , 3/10 , Skilled Reconnaissance  , Support, 4 kill , 420 pp - U:024  [+35 exp]
TBD Devastator (t) , VT-4 , 3 bars , 308 exp , USA , 9/10 , Support, 2 kill , 420 pp - U:025  [+84 exp]
TBD Devastator (t) , VT-5 , 2 bars , 248 exp , USA , 10/10 , Resilience  , Support, 5 kill , 420 pp - U:030  [+71 exp]
TBD Devastator (t) , VT-6 , 1 bars , 183 exp , USA , 10/10 , Support, 4 kill , 420 pp - U:033  [+59 exp]
TBD Devastator (t) , VT-7 , 1 bars , 159 exp , USA , 6/10 , Support, 3 kill , 420 pp - U:034  [+26 exp]
TBD Devastator (t) , VT-8 , 1 bars , 155 exp , USA , 10/10 , Determined Defense  , Support, 0 kill , 420 pp - U:035  [+45 exp]
TBD Devastator (t) , VT-9 , 2 bars , 212 exp , USA , 5/10 , Support, 3 kill , 420 pp - U:036  [+103 exp]
TBD Devastator (t) , VT-10 , 0 bars , 98 exp , US Marines , 9/10 , Support, 0 kill , 420 pp - U:115  [+98 exp]

Niszczyciel
+  Sims ,  , 3 bars , 332 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:015  [+29 exp]

Pancernik
Colorado (Planes:0/1),  , 3 bars , 357 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 26 kill , 2544 pp - U:012  [+11 exp]
Colorado (Planes:0/1),  , 2 bars , 296 exp , USA , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 13 kill , 2544 pp - U:020  [+15 exp]
+  North Carolina (Planes:0/1),  , 0 bars , 8 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:037  [+8 exp]

Lotniskowiec
Yorktown (Planes:2/6),  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 2784 pp - U:016
Seaplane Tender (Planes:0/2),  , 0 bars , 0 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 1140 pp - U:116

Player 1 : US Marines
Killed: INF:121  TNK:7    RCN:9    AT:1    FLAK:10   FORT:14   ATY:25   AD:2    FTR:22   TB:18   LB:1    SUB:5    DD:24   BS:3    CV:2    CRs:6      Total: 270
Lost  : FLAK:1    FORT:1    FTR:1    DD:1      Total: 4

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Wyraźna poprawa, jest z kim powalczyć. Nawet desant zachowuje się sensowniej.
Najbardziej dają się we znaki niszczyciele z ruchem fazowym, grupka niszczycieli potrafi skupić się na jednym samolocie i solidnie pokiereszować dowolną maszynę.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Tak ruch fazowy dodał niszczycielom wigoru i AI szybko nauczyło się z tego korzystać. Ciekawiej będzie jak resztę zmian dostaną (support fire) to będzie wyzwanie :o
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Nie jestem pewien czy mi sie to podoba, poziom trudnosci wzrosł na plus, ale niszczyciele uganiające sie za samoltami  wyglądaja troche nienaturalnie.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons