KAMPANIA - "Greater America ver 2.0." (wątek archiwalny)

Zaczęty przez Gustlik, Kwiecień 11, 2014, 09:12:35 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rudel

#75
Ale tak działały a dzięki temu AI żwawsze jest troszkę. Bez niszczycieli pewno dalej byśmy mieli turystów na łódkach w Pearl Harbour. Po za tym są bardziej przydatne dla nas. Wiele razy mi ten ruch fazowy ratował niszczyciele przed zagładą.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Spierałbym się. Puki co nie stwierdziłem ich zwiększonej przydatności, może dalej w kampanii.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Cytatnie stwierdziłem ich zwiększonej przydatności

No, ale jak się ma 20 samolotów, to ciężko stwierdzić przydatność jakiejkolwiek innej klasy... ;)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

No można ocenić przydatność samolotów tylko >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Cytatale niszczyciele uganiające sie za samoltami  wyglądaja troche nienaturalnie.

Wiem, też mam wątpliwości - to jest efekt ruchu fazowego, kiedy jednostka nie rusza się na pełen zasięg może strzelać nawet jeśli normalnie po ruchu nie może.

Nie wiem - może trzeba zamiast "Can Air Attack" zastosować "AD Support", wtedy niszczyciel będzie bronić sąsiadów przed atakiem z powietrza, ale nie będzie gonił samolotów...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

To uganianie się za samolotami, aż tak bardzo nie przeszkadza. Bardziej pożyteczną cechą jednak by było właśnie "AD support" choć strzelanie do samolotów też jest potrzebne. Niszczyciele o tym nie zapominajmy to konie robocze każdej floty mogły wszystko po trochu. To jest pierwsza kampania w której testujemy nowe rozwiązania, a wszystko co nowe rodzi się w bólach.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Gustlik w Kwiecień 21, 2014, 12:10:50 PM
Nie wiem - może trzeba zamiast "Can Air Attack" zastosować "AD Support", wtedy niszczyciel będzie bronić sąsiadów przed atakiem z powietrza, ale nie będzie gonił samolotów...
Brzmi sensownie.
Zyskałyby krążowniki przeciwlotnicze, mogłyby nadal strzelać aktywnie, automatycznie wzrosłaby ich przydatność.

Cytat: Rudel w Kwiecień 21, 2014, 01:10:44 PM
To uganianie się za samolotami, aż tak bardzo nie przeszkadza.
To zależy ile samolotów używasz i jak często musisz to oglądać  ;).
Cytat: Rudel w Kwiecień 21, 2014, 01:10:44 PM
Niszczyciele o tym nie zapominajmy to konie robocze każdej floty mogły wszystko po trochu.
No raczej miały problem z dogonieniem samolotu  >:D.

Niszczyciele nabrały sporo wigoru, jeśli Gustlik doda im jeszcze "support" i wyłączy ASW samolotom torpedowym/rakietowym staną się wystarczająco uniwersalne, myślę ze będą mogły się obejść bez aktywnego ataku AA.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#82
Ale jak nie masz tłumu samolotów to jesteś w stanie kontrolować w miarę co do nich strzela. Mi zaś ta aktywna AA wręcz niezbędna się wydaje to ta cecha pomogła mi pod Midway. Nie miałem takiej rozbudowanej floty powietrznej jak Ty teraz. Stąd może i mój inny osąd. Po prostu robiłem to samo co AI korzystałem z niszczycieli jak z mobilnego flaka. A że i mają inne zalety dla mnie są niezbędne już teraz.
Wyłączenie ASW ma tylko dotyczyć przypadków atakowania OP cała reszta okrętów ma być atakowana normalnie. Zabierając AA niszczycielom pozbawiamy flotę aktywnej obrony plot. Na morzu nie będziemy mieli odpowiednika flaka. A przecież nikomu nie przeszkadza to na lądzie, że podjeżdża artyleria plot i strzela do samolotów. Na morzu robią to niszczyciele moim zdaniem to bardzo dobrze. Cala flota ma możliwość obrony przed samolotami, ale nie ma okrętu poza niszczycielami i krążownikami plot (są one nie liczne)  aktywnego ataku na samoloty. Ja patrzę na to w ten sposób. Kolega Generał Zsamot ciąga ze sobą artylerię plot zawsze ja tak samo robię na morzu. Co w takim razie z aktywnym AA u krążowników typu Atlanta tez zabierzemy chyba tylko ja ich używałem. Przegrały z niszczycielami są za słabe do innych celów lepiej się sprawdza dowolny lekki krążownik. Tak więc niszczyciel to podstawowa jednostka plot i jedyna sensowna. Zaś atakuję niszczyciele przeciwnika tak jak atakuję plotki na lądzie w pierwszej kolejności.  Po tym topienie wroga nie stanowi już problemu.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Właśnie przeszedłem Midway, poziom absurdu stał się dla mnie zbyt ekstremalny, AI ma sporo niszczycieli i używa ich głownie by polować na myśliwce.
Koszmarnie to wygląda gdy niszczyciele spływają grupami z maksymalnego zasięgu, by zaatakować wspólnie pojedynczy myśliwiec. Przestały zupełnie działać jako obrona AA, stały się myśliwcami, ignorując podstawowe zadanie.
Gdyby jeszcze atakowały bombowce to jakoś bym to przełknął, ale one skupiają się na myśliwcach.  Wystarczy porównać (poniżej) moje straty w myśliwcach i bombowcach, bombowce atakowały prawie bezkarnie. 80% strat w myśliwcach to ogień niszczycieli.

Tu nie chodzi o samo aktywne AA, tylko o aktywne AA po przepłynięciu 6 hexów!
Dodać do tego 4 punkty zasięgu i mamy myśliwiec z zasięgiem 10.
Albo aktywne AA albo ruch fazowy, razem do absurd.
Działa plot, flaki i krążowniki przeciwlotnicze nie atakują po ruchu !!!.

10. Midway

OpenGen 0.90.32.5a * (1 Abr 2014) *  Efile folder:C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:4.4.
Campaign: Greater America ver. 2.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: F2A-1 Buffalo
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Sims
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: F4F-3 Wildcat
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:54
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: F2A-3 Buffalo
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:55
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: North Carolina
8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Marine Raiders
9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:59
10   Midway , #9 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 548  *  Average: 54

Current scenario: Midway,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 19274 , Current prestige is 2056
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +3800, The Island , cap disabled, 16 turns prestige: 627
if V : +2550, The Island , cap disabled, 18 turns prestige: 627
if TV: +1300, The Island , cap disabled, 20 turns prestige: 627
Ls: Loss , turn prestige: 627

Piechota
*  Assault Eng. 38 , GMC CCKW , 1st Eng.  , 3 bars , 329 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:001
*  Assault Eng. 38 , GMC CCKW , 2nd Eng.  , 5 bars , 524 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 9 kill , 0 pp - U:002
*  Assault Eng. 38 , GMC CCKW , 3rd Eng.  , 3 bars , 363 exp , USA , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:005
*  Assault Eng. 38 , GMC CCKW , 4th Eng.  , 4 bars , 415 exp , USA , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:006
*  Paramarines ,  , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:038
+  Marine Raiders ,  , 0 bars , 61 exp , US Marines , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:043  [+54 exp]

Czołg
*  M2A4 , 1st Tank , 4 bars , 418 exp , USA , 10/10 , 15 kill , 0 pp - U:008
M2A4 , 2nd Tank , 0 bars , 76 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 156 pp - U:027
M2A4 , 3rd Tank , 0 bars , 62 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 156 pp - U:028
M2A4 , 4thTank , 0 bars , 72 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 156 pp - U:029

Rozpoznanie
*  M3A1 Scout Car , 1st Recon , 2 bars , 201 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:007

FlaK
*  40mm Bofors , GMC CCKW , 1st AAA , 3 bars , 376 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , 10 kill , 0 pp - U:003

Artyleria
*  155mm Gun M1918 , Mack , 1st FA , 4 bars , 472 exp , USA , 12/10 , Devastating Fire  , 24 kill , 0 pp - U:004
155mm Gun M1918 , Mack , 2nd FA , 1 bars , 170 exp , USA , 10/10 , 12 kill , 504 pp - U:013
155mm Gun M1918 , Mack , 3rd FA , 1 bars , 198 exp , USA , 10/10 , 10 kill , 504 pp - U:014
155mm Gun M1918 , Mack , 4th FA , 1 bars , 121 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 5 kill , 504 pp - U:017
155mm Gun M1918 , Mack , 5th FA , 2 bars , 284 exp , USA , 11/10 , Devastating Fire  , 10 kill , 554 pp - U:018

Myśliwiec
*  F4F-4 Wildcat , VF-1 , 5 bars , 574 exp , USA , 6/10 , Special Munition, 20 kill , 0 pp - U:009  [+68 exp]
+  F4F-4 Wildcat (CV), VF-2 , 5 bars , 536 exp , USA , 2/10 , First Strike  , Special Munition, 14 kill , 0 pp - U:010  [+85 exp]
+  F4F-4 Wildcat (CV), VF-3 , 2 bars , 230 exp , USA , 2/10 , Special Munition, 8 kill , 0 pp - U:019  [+102 exp]
F4F-4 Wildcat , VF-4 , 3 bars , 308 exp , USA , 5/10 , Special Munition, 4 kill , 432 pp - U:026  [+66 exp]
F4F-4 Wildcat , VF-5 , 2 bars , 218 exp , USA , 6/10 , Special Munition, 8 kill , 432 pp - U:031  [+45 exp]
F4F-4 Wildcat (CV), VF-6 , 2 bars , 234 exp , USA , 3/10 , Special Munition, 5 kill , 432 pp - U:032  [+82 exp]
F4F-4 Wildcat , VF-7 , 1 bars , 156 exp , US Marines , 5/10 , Special Munition, 1 kill , 432 pp - U:041  [+68 exp]
F4F-4 Wildcat , VF-8 , 1 bars , 126 exp , US Marines , 9/10 , Special Munition, 4 kill , 432 pp - U:042  [+55 exp]

Bomb. taktyczny
PBY-5 Catalina , VP-1 , 0 bars , 93 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 504 pp - U:011  [+30 exp]
PBY-5 Catalina , VP-2 , 0 bars , 90 exp , USA , 10/10 , Recon, 1 kill , 504 pp - U:021
TBF Avenger (t) (CV), VT-1 , 4 bars , 474 exp , USA , 10/10 , Support, 7 kill , 456 pp - U:022  [+37 exp]
TBF Avenger (t) (CV), VT-2 , 4 bars , 410 exp , USA , 9/10 , Support, 7 kill , 456 pp - U:023  [+67 exp]
TBF Avenger (t) , VT-3 , 3 bars , 394 exp , USA , 7/10 , Skilled Reconnaissance  , Support, 7 kill , 456 pp - U:024  [+85 exp]
TBF Avenger (t) , VT-4 , 4 bars , 417 exp , USA , 8/10 , Fire Discipline  , Support, 7 kill , 456 pp - U:025  [+40 exp]
TBF Avenger (t) , VT-5 , 4 bars , 428 exp , USA , 9/10 , Resilience  , Support, 11 kill , 456 pp - U:030  [+118 exp]
TBF Avenger (t) , VT-6 , 2 bars , 287 exp , USA , 10/10 , Support, 12 kill , 456 pp - U:033  [+58 exp]
TBF Avenger (t) , VT-7 , 3 bars , 310 exp , USA , 9/10 , Support, 3 kill , 456 pp - U:034  [+54 exp]
TBF Avenger (t) , VT-8 , 3 bars , 307 exp , USA , 7/10 , Determined Defense  , Support, 3 kill , 456 pp - U:035  [+132 exp]
TBF Avenger (t) (CV), VT-9 , 3 bars , 353 exp , USA , 8/10 , Support, 6 kill , 456 pp - U:036  [+53 exp]
TBF Avenger (t) (CV), VT-10 , 2 bars , 256 exp , US Marines , 8/10 , Support, 1 kill , 456 pp - U:039  [+81 exp]

Niszczyciel
+  Sims ,  , 4 bars , 401 exp , USA , 8/10 , Aggressive Attack  , 14 kill , 0 pp - U:015  [+46 exp]

Pancernik
Colorado (Planes:0/1),  , 4 bars , 480 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 33 kill , 2544 pp - U:012  [+94 exp]
Colorado (Planes:0/1),  , 3 bars , 370 exp , USA , 10/10 , Skilled Reconnaissance  , 17 kill , 2544 pp - U:020  [+42 exp]
+  North Carolina (Planes:0/1),  , 0 bars , 63 exp , US Marines , 9/10 , 5 kill , 0 pp - U:037  [+32 exp]

Lotniskowiec
Yorktown (Planes:3/6),  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 2784 pp - U:016
Seaplane Tender (Planes:0/2),  , 0 bars , 0 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 1140 pp - U:040

Player 1 : US Marines
Killed: INF:148  TNK:7    RCN:9    AT:1    FLAK:12   FORT:15   ATY:30   AD:3    FTR:29   TB:32   LB:1    SUB:10   DD:40   BS:5    CV:9    CRs:10     Total: 361
Lost  : FLAK:1    FORT:1    FTR:2    DD:4    CRs:2      Total: 10

BV 10
V   0
TV  0
L   0

Świetny scenariusz. Dokładnie tego potrzeba było tej kampanii.
Siły przeciwnika idealnie wyważone, możliwość zwycięstwa na kilka sposobów, kawał dobrej roboty.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Ale ja się nie upieram jak będzie to rozwiązane tylko by miały aktywny AA. Może być bez ruchu, A tak poza tym AI znalazło sposób na Twoją armadę lotniczą ;D. Moje lotnictwo ucierpiało w walkach powietrznych. Sama bitwa pod Midway to bardzo dobry scenariusz dla mnie też.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

Właśnie rozmawiałem z Luisem, powiedział, że możliwość strzału po (fazie) ruchu, dla jednostek z ruchem fazowym, jest głęboko zaimplementowana w kodzie gry i nie ma możliwości jej zmiany.

Jedyne co można zrobić, to zmienić Can Air Attack na AD Support i wtedy też będzie mógł strzelać do samolotów po częściowym ruchu, ale tylko na 1 heks...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#86
o taka opcja będzie najlepsza bo atak po ruchu na cały zasięg to lekka przesada, ale mi nie zawadzała >:D. A podwózka na 1 hex dla celów obronnych jest idealna. ale zasięg z miejsca zostanie bez zmian mam nadzieję ::)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Rudel w Kwiecień 21, 2014, 05:44:26 PM
A tak poza tym AI znalazło sposób na Twoją armadę lotniczą ;D.
Wręcz przeciwnie, teraz wystarczy wystawić ranny myśliwiec i niszczyciele odpływają zapolować, zostawiając ciężki okręt zupełnie bez obrony. Wcześniej 4 niszczyciele wokół pancernika gwarantowały ze będzie krwawo, teraz zatopienie pancernika to spacerek.


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Pioniere

Cytat: Rudel w Kwiecień 21, 2014, 03:38:40 PM
Co w takim razie z aktywnym AA u krążowników typu Atlanta tez zabierzemy chyba tylko ja ich używałem. Przegrały z niszczycielami są za słabe do innych celów lepiej się sprawdza dowolny lekki krążownik. Tak więc niszczyciel to podstawowa jednostka plot i jedyna sensowna.
W żadnym wypadku nic nie zabierać raczej dodać zasięgu widzenia Atalncie, która wyposażona była w solidne radary przeciwlotnicze i połączony z nimi system kierowania ogniem.

Gustlik

Podpinam próbnego efila z AD Support dla niszczycieli - możecie sobie wgrać i zobaczyć jak to się sprawdzi...

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/