KAMPANIA - "Greater America ver 2.0." (wątek archiwalny)

Zaczęty przez Gustlik, Kwiecień 11, 2014, 09:12:35 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Podsumowanie:
Kampania w wersji 2.0 zdecydowanie ciekawsza. Poziom trudności wzrósł na tyle ze kampania stała się dość wymagająca, szczególnie w nowych scenariuszach. Kilka drobnych poprawek i kampania będzie naprawdę dobra.

Na koniec czuć pewien niedosyt, po przejściu Tokio, dalsze scenariusze wydają się zbyt łatwe, przydał by się mocniejszy akcent na zakończenie.

BTW. Dwie uwagi do efila:
1) działa artylerii brzegowej 'coastal' maja bardzo niski poziom Air Defense, zaledwie 4, gdy przeciętny bunkier ma AD=8, w efekcie padają ofiarą lotnictwa (nawet zwykłych myśliwców) i zupełnie nie spełniają swojej roli;
2) ciężkie okręty nie niszczą ostrzeliwanego terenu, dziwnie to wygląda gdy trzeba powstrzymywać się od użycia haubic 203 mm, by nie uszkodzić ważnego terenu (lotniska, drogi), a pancerniki mogą strzelać bezkarnie;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Cytat1) działa artylerii brzegowej 'coastal' maja bardzo niski poziom Air Defense, zaledwie 4, gdy przeciętny bunkier ma AD=8, w efekcie padają ofiarą lotnictwa (nawet zwykłych myśliwców) i zupełnie nie spełniają swojej roli;
2) ciężkie okręty nie niszczą ostrzeliwanego terenu, dziwnie to wygląda gdy trzeba powstrzymywać się od użycia haubic 203 mm, by nie uszkodzić ważnego terenu (lotniska, drogi), a pancerniki mogą strzelać bezkarnie;

Święta racja - obie rzeczy zostaną zmienione natychmiast, tylko co z tymi cholernymi niszczycielami...?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Kwiecień 28, 2014, 12:12:28 AM
Święta racja - obie rzeczy zostaną zmienione natychmiast, tylko co z tymi cholernymi niszczycielami...?
Niestety, nie widzę innego wyjścia, trzeba będzie wrócić do starych zasad ruchu, z ruchem fazowym niszczyciele nie robią nic poza ściganiem myśliwców.
Zwykle podpływają do najbliższego mysliwca ignorując wszystko inne, w 90% przypadków wygląda to tak:
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#123
Popieram niszczyciele do starego standardu. Może tylko zasięg ruchu im pozostawić. Pancerniki faktycznie nie demolują miast a powinny. Dlatego tak mało 203 mm dział targałem bo burzą wszystko 8)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Mario

Cytat: Waldzios w Kwiecień 28, 2014, 12:25:04 AM
Cytat: Gustlik w Kwiecień 28, 2014, 12:12:28 AM
Święta racja - obie rzeczy zostaną zmienione natychmiast, tylko co z tymi cholernymi niszczycielami...?
Niestety, nie widzę innego wyjścia, trzeba będzie wrócić do starych zasad ruchu, z ruchem fazowym niszczyciele nie robią nic poza ściganiem myśliwców.
Zwykle podpływają do najbliższego mysliwca ignorując wszystko inne, w 90% przypadków wygląda to tak:


Szkoda, a wyglądało  obiecująco (może  zostawimy podział na dwie kategorie niszczycieli-  jedna będzie z ruchem fazowym).
A co z pozostałymi pomysłami dotyczącymi zmian w tego typie jednostek?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

Cytat: Mario w Kwiecień 30, 2014, 10:15:58 PM
Cytat: Waldzios w Kwiecień 28, 2014, 12:25:04 AM
Cytat: Gustlik w Kwiecień 28, 2014, 12:12:28 AM
Święta racja - obie rzeczy zostaną zmienione natychmiast, tylko co z tymi cholernymi niszczycielami...?
Niestety, nie widzę innego wyjścia, trzeba będzie wrócić do starych zasad ruchu, z ruchem fazowym niszczyciele nie robią nic poza ściganiem myśliwców.
Zwykle podpływają do najbliższego mysliwca ignorując wszystko inne, w 90% przypadków wygląda to tak:


Szkoda, a wyglądało  obiecująco (może  zostawimy podział na dwie kategorie niszczycieli-  jedna będzie z ruchem fazowym).
A co z pozostałymi pomysłami dotyczącymi zmian w tego typie jednostek?

Lepiej wrócić chyba do starego niszczyciela. Pozostawiając zasięg ruchu. Można dać im inne dodatki. Ruch fazowy dobrze wyglądał, lecz w połączeniu z cechami niszczyciela zrobił z nich udane myśliwce. Może ruch fazowy sprawdził by się z drobnicą typu kutry torpedowe, patrolowe itp.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Pierwsze potwierdzone trafienie krytyczne w "Greater America ver 2.0." :

CytatUS Marines turn 3 * Wrzesień 15, 1946
Weather is: Pogodnie  *  Ground condition: Sucho  *  Distance:4
Attacker: U:40  USS Missouri  (Eqp:Iowa) [sBS - USA]  Hex(20,36) OCEAN
Defender: U:145  (no name)  (Eqp:Admiral Makarow CL) [sCr - USSR]  Hex(24,35) OCEAN

U:40  <Str=15 Rng:9  Ini:15 Bar:5  Trench:0   SA:22  HA:13  AA:17  NA:25  GD:22 AD:16 CD:4  RDM:1
U:145  <Str=10 Rng:5  Ini:13 Bar:3  Trench:0   SA:13  HA:9   AA:13  NA:14  GD:13 AD:11 CD:3  RDM:1
Forecast:  Attacker:1  Defender:10  Seed:1717632665
=========
.. Odds firing U:40:
.. U:40  EffAtk=30  EffDef=27 | U:145 EffAtk=17  EffDef=16
.. Combat is:  Range Attack   * Sequence:0 (Simultaneous)


.. Loses on  U:40  EffDef:31  by  U:145  EffStr:10  EffAtk:17
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:-14  10 Dices(1,20)
   Dice   , +14, +18, +2, +18, +18, +1, +1, +17, +20, +10
   Result , +0, +4, -12, +4, +4, +1, +1, +3, +20, -4  | Destroy:1  Supress:0
   * Total: Destroy:1  Supress:0

   Experience:  | U:145=+15  U:40=+2

.. Loses on  U:145  EffDef:16  by  U:40  EffStr:15  EffAtk:32
   DiceToKill >= 15  DiceToSuppress >= 11  Diff:+8  15 Dices(1,20)
   Dice   , +5, +9, +15, +20, +15, +11, +2, +6, +19, +5, +17, +2, +14, +1, +15
   Result , +13, +17, +23, +20, +23, +19, +10, +14, +27, +13, +25, +10, +22, +1, +23  | Destroy:9  Supress:7
   * Total: Destroy:9  Supress:1

   Experience:  | U:40=+18  U:145=+18

* Chance to critical hit to U:145 (75 - 17) = 58% Dice=37
* Chance to critical hit to U:40 => 18 - 66 = -48%
Result Attacker: U:40   *  Destroyed 1   Suppressed 0   
Result Defender: U:145  *  Destroyed 9   Suppressed 1   
* Defender sunk by critical hit!

----------------------------------------------------
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Cobramys

Cześć

Kampania Greater America 2 wywala mi się po 5 scenariuszu. Po zajęciu ostatniego VH wyrzuca mnie do panelu startowego OG.
Wgrałem efila 4.4 ale możliwe, że nie mam najnowszych ikon.

"UWAGA! Wymaga efila 4.4. a ten z kolei - najnowszych ikon. Wszystko opisane w temacie efilowym."

Niestety nie umiem ich znaleźć w "temacie efilowym". Możliwe też, że błąd ma jakąś inną naturę, gdyż 5 scenariuszy działa bez zarzutu

Czy ktoś może mi pomóc ? Z góry dzięki.

Cobramys

Rudel

#128
Potrzebujesz nowszej wersji gry postaram się pomóc daj mi chwilkę to dam tobie link

http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenGenAdv.rar

Przy okazji gorąco witam na forum :)
I tu masz link do tematu o efilu

http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/gustlik-efile-dla-openpg-aktualizacje/75/
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

Cytat: Cobramys w Maj 22, 2014, 09:51:58 AM
Cześć

Kampania Greater America 2 wywala mi się po 5 scenariuszu. Po zajęciu ostatniego VH wyrzuca mnie do panelu startowego OG.
Wgrałem efila 4.4 ale możliwe, że nie mam najnowszych ikon.

"UWAGA! Wymaga efila 4.4. a ten z kolei - najnowszych ikon. Wszystko opisane w temacie efilowym."

Niestety nie umiem ich znaleźć w "temacie efilowym". Możliwe też, że błąd ma jakąś inną naturę, gdyż 5 scenariuszy działa bez zarzutu

Czy ktoś może mi pomóc ? Z góry dzięki.

Cobramys
ake DOBRZE wgrałeś ten efile? Ja parę razy źle to zrobiłem... Jest informacja na planszy głównej gry, jaki masz efile. Sprawdź numer.
również witam. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Przymierzam się do gry w tą kampanię. Czytając wątek natknąłem się na informacje o przygotowaniach trzeciej wersji. Czekać, czy grać oto jest pytanie....
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Graj, graj - byle szybko. Póki kampanie morskie są: "na fali".  Wnioski się przydadzą do ostatecznych poprawek.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

No to trochę pograłem... I dostałem lanie na Islandii. >:( Zajęli mi VH na południu. Za dużo tam wrogich sił. Moja flota, aby tam zdążyć musiała by gnać na łeb na szyję i zacząć ostrzeliwać wojska lądowe a nie podejmować bitwę z okrętami niemieckimi. Do tego moje samoloty nie dały rady ME 110 (powinienem unowocześnić i podnieść stany mojemu doświadczonemu myśliwcowi). Lądem nie ma szans aby zdążyć. Może popełniłem błąd w obronie na lądzie (pewnie trzeba się było od razu wycofać do północnego VH). Pewnie siły lądowe były też zbyt rozbudowane. Z drugiej strony myślałem (choć nie wiem skąd mi się to wzięło), że nic się nie stanie po stracie tych VH.

No nic, zagram jeszcze raz za jakiś czas.

A na razie poprawione literówki w plikach txt i uwagi odnośnie poprawek:
- Brak HQ (choć to nie jest kampania rankingowa, więc ujdzie)
- M2A1 .50 cal. -znajduje się w składzie armii (core) choć jeszcze wtedy nie był produkowany
- Ze względu na brak samolotów transportowych należy wyłączyć ATP w scenariuszach: Massawa, African Shuffle, Trafalgar, Welcome to Pacific, Canton, Iceland i następnych aż do czasu, kiedy transport stanie się dostępny.




[załącznik usunięty przez administratora]
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI