Scenariusz Rayydar's Mareth Line v2.1...

Zaczęty przez Depet, Czerwiec 05, 2007, 08:26:48 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Depet

Suche fakty dotyczące scenariusza półfinałowego w Mistrzostwach Polski:



UWAGA: Scenariusz nie jest łatwy !!! :)

1. Warunki zwycięstwa:

Niemcy: zająć JEDYNY hex Aliantów (czarny krzyżyk) utrzymując jednocześnie 4 swoje pola w górnym lewym rogu (4 czarne kółka). Można oddać dwa hexy leżące na środku mapy (2 niebieskie krzyżyki bez okręgów) !!

Alianci: zająć WSZYSTKIE cele przeciwnika (niebieskie krzyżyki) jednocześnie utrzymując swój JEDYNY VH (niebieskie kółko)...sprawa jest więc trudniejsza - nie dość że własny VH blisko frontu to jeszcze aby wygrać trzeba go utrzymać i podbić hexy wroga.


Pola supply Aliantów na tyłach do wykorzystania TYLKO dla Aliantów - czyli jak zajmiemy je Niemcami to i tak nie będziemy mogli z nich skorzystać jako zaopatrzeniowych.

2. Posiłki:

Niemcy: całkiem spore posiłki (jednostki zmotoryzowane) w punkcie D. Przychodzą w dwóch ratach - pierwsza grupa w turze 4; druga w turze 7.

Alianci: punkt A (4 Dywizja Piechoty) w turze 3; punkt B (1 Dywizja Pancerna) w turze 4; punkt C (myśliwiec + bombowiec) w turze 7.

3. Dodatkowy przypis autora:

1. For a victory, the British must hold Medenine, too.
2. For a victory, the Axis must hold the 4 VHs in the north-west, too.
3. The unit designations are mostly correct concerning the divisions, but fictitious below division levels. The infantry division of the X. Corps is unknown to me.
4. The German supply convoy and the naval forces are fictitious. At this time the axis had stopped the supply by ship due to horrender casualties. Reinforcements by airplane are realistic, i.e. there arrived much infantry, but no heavy weapons in Tunesia.

--------------TŁUMACZENIE:------------------

1. Aby wygrać - Brytyjczycy muszą utrzymać również Medenine,
2. Aby wygrać - Niemcy muszą utrzymać 4 hexy na północnym-zachodzie.
3. Przynależenie do formacji jednostek-posiłków jest w większości poprawne historycznie ale poziom doświadczenia tych jednostek już niekoniecznie (nie znany jest mi na przykład X. Korpus Piechoty)
4. Niemiecki konwój morski i okręty są całkowicie fikcyjne. (Chodziło mi o to - przypis ode mnie :) ) że w tym czasie Niemcy starali się powstrzymywać Aliantów przez zaopatrzenie swoich oddziałów drogą morską co wiązało się z olbrzymimi stratami. Zaopatrzenie w postaci lotnictwa jest prawdziwe, przysłano wtedy sporo formacji piechoty ale brakowało w Tunezji ciężkiego sprzętu.


Pytania odnośnie reguł i zasad w tym scenariuszu proszę zadawać w tym wątku.

Janus

tak panie Depet scenarjusz nie jest łatwy.
1-trzeba umieć flotką pograć
2-jest to pustynia biada atakującemu gdy o tym zapomni
3-jest wbrew pozorom niezwykle manewrowy
4-lotnictwo decyduje o wygranej aliantów i raczej oni sa strona dominujaca ale czy napewno, ja powstrzymałem natarcie niemeckie na 2 heksy przed vcheksem alianckim z niezwykłym trudem
zdaje sie ze ten scen jest wart finału MP w przyszłości.
Na szczęscie wygrałem i mam go już za sobą.

Depet

#2
Dzięki - tym razem scen wybierałem ja :) - osobiście nie grałem nigdy tego scenariusza (dopiero jak zacząłem go analizować) ale przeglądnąłem wszystkie scenariusze RSF i ten wydał mi się najlepszy; co ważniejsze jednak nikt z Was go wcześniej nie grał ;D. Od razu rzuciło mi się w oczy to że scenariusz jest bardzo trudny - kto zagra bez przygotowania PRZEGRA na 100% !!! Nie dość że jest to pustynia to jeszcze bardzo ważne są posiłki w kolejnych turach nie wspominając o dominacji bombowców...

Jednak najciekawsze jest właśnie to że żadna ze stron nie dysponuje na tyle silną armią by z marszu odepchnąć przeciwnika :) - trzeba się nieźle napocić....tak jak na pustyni :)

Dodam że jest to chyba najlepszy scenariusz Rayydera.

Przy okazji gratulacje dla pierwszego FINALISTY !!! - mogłem się jednak założyć z darkonzą :P

Janus

powiem tak alianci przez 4-5 tur maja przewage .Potem sytuacja sie wyrównuje jesili jej się nie wykorzysta
(mój atak spalił na panewce niestety pancer mnie wtedy nie pokochał co innego pokazał co innego dał jako wynik)
i dlatego musiałem sie w turach od 6 do 11 bronić aliantami
Na szczeście przeciwnik pozwolił mi na wydesantowanie sie na jego tyłach i jego jednostki aljanckie  musiały tam organizować obronę przez co opuzinił sie jego atak na broniące sie wojska niemieckie.
dzieki pewnym manewrom moje siły alianckie znalazły sie na tyłach jednostek niemieckich atakujacych vcheks.
(na skutek błendu taktycznego przeciwnika pozostawił skrzydło natarcia bez osłony)
nie musze mówić co zrobiły 2 tanki z altylerja i opl (dodam tylko że po ataku miały zero amunicji )
przyznam ze nie poszło by tak łatwo gdyby tam była obrona.
ps szkoda ześ się nie założył -brak wiary? ;D

darkonza

dyskutując z Depetem o tym kto wygra MP wydawało nam się że kandydatów jest tylko dwóch...
mieliśmy tylko różne zdanie w temacie który z nich ma wieksze szanse
myślę że kolega Depet nie założył się ponieważ jego nr 1 sam stwierdził że nigdy nie pokonał mojego nr 1 :)
tak się jednak złożyło że na placu boju pozostał już tylko jeden z głównych faworytów do MP :)

Depet

Cytat: darkonza w Czerwiec 18, 2007, 02:39:59 PM
myślę że kolega Depet nie założył się ponieważ jego nr 1 sam stwierdził że nigdy nie pokonał mojego nr 1 :)

Hehe..chyba właśnie dlatego - będę miał zagwozdkę jak w finale Janus spotka się właśnie....z Tobą ;D - zapowiada się hit...a kiedy gra z STRem ??

STR

Niedługo ... jak nic mi nie stanie na przeszkodzie.
STR - PL

Depet

Cytat: STR w Czerwiec 20, 2007, 08:53:19 PM
Niedługo ... jak nic mi nie stanie na przeszkodzie.

Ale będzie jatka... ;D To chyba będzie najbardziej wyrównany mecz w tych MP...Trzymam kciuki za słabszego (ktokolwiek to jest bo ciężko ustalić :P )

Janus

dla mnie był tylko jeden faworyt chyba ten sam co twój,ale już nie gra w turnieju -teraz to sprawa otwarta wszyscy mają podobny poziom gry i równe szanse.

Depet

Jeden z graczy zaalarmował mnie kiedyś że w tym scenie nie działają alianckie lotniska tzn. że nie da się uzupełniać amunicji....dziś odkryłem dlaczego - sytuacja identyczna jak w przypadku High Rise RP...dwa alianckie lotniska NIE MAJĄ FLAG i gra nie przydziela zaopatrzenia. Trudno powiedzieć czy jest to zamierzony zabieg konstruktora scena czy błąd - w każdym razie tak informuje że z tych 2 lotnisk lepiej nie korzystać.