12SS ''HJ''-Wersja Hansena

Zaczęty przez Hansen, Grudzień 19, 2014, 02:38:16 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Hansen

Witam Generałów.

Ponieważ ''drażniły'' mnie błędy wojskowe i historyczne,postanowiłem zrobić swoją wersję tej kampanii.
Na Suicie się nie znam ale ostatnio trochę poczytałem i czegoś tam się nauczyłem  :o
Gustlik,Zsamot i Mario wiedzą o co chodzi :D

Zmiany będą dotyczyć strony niemieckiej.....jednostki,nazwy itp.
Przejrzałem trochę książek......ogólnie zmiany będą ''prawdziwe''....jednostki takie jakie były na etatach.
Zaprzęgi konne nie będą holować haubic,szczególnie w jednostkach pancernych.

                                                                                       PIERWSZA KREW
Ogólnie podmieniłem jednostki grenadierów i pionierów.
12 AufklAbt......SPW 251/22 zamieniłem na SPW/8.....tych z Pakiem 40 nie było w 12SS.
26 Pułk Gren.Panc. jest ''gepanzert''.
25 Pułk Gren.Panc. jeździ na Oplach.
Wszystkie jednostki FLAK zamieniłem na AIR DEFENCE !......alianci panują w powietrzu....niemieckie lotnictwo nie istnieje,więc na logikę bardziej przydatne są jednostki pelot.
Zmieniłem artylerię korpuśną,na taką jaka była i transport na ciągniki artyleryjskie a nie zaprzęgi.
101sSSPanzAbt....podczas przemarszu przez Francję poniósł jakieś tam straty (P.Agte-M.Wittmann) a po dotarciu do Normandii czołgi musiały przejść przeglądy po długiej podróży......w wersji rankingowej batalion ma siłę ''5'',ja podwyższyłem na ''7''...czyli 70% sprawnych maszyn.
Zmieniłem ''ikonę'' Panther G....bo mi się bardziej podoba kamuflaż :D

A teraz najważniejsza zmiana......PIONIERZY.
Budowlanych zamieniam na szturmowych,dlaczego?.......dlatego że....tak naprawdę to był bat.gren.panc. walczący w pierwszej linii.
Oczywiście batalion ten przeszedł szkolenie saperskie.....budowa przepraw,pola minowe itd.
Ale częściej był używany jako jednostka bojowa.......dlatego Sturmpionier mają siłę (SA,HA itd) jak grenadierzy pancerni i wszystkie umiejętności pionierów budowlanych.



Jaro

Cytatw wersji rankingowej batalion ma siłę ''5'',ja podwyższyłem na ''7''...czyli 70% sprawnych maszyn.

Osobiście nie lubię jednostek o maksymalnym stanie 5 (5/5). Ich przydatność jest raczej wątpliwa (poza specjalnymi jednostkami np. sztab), ponieważ w spotkaniu z jednostką o pełnym stanie ( a może również spotkać jednostkę o podwyższonym stanie np. 12/10) łatwo ginie. Wolałbym raczej aby niepełne stany jednostki były ustawiane jako 5/10. Dawało by mi to możliwość uzupełnienia w trakcie walki.

Wittmann jest raczej elitarną jednostką i nadaje klimat kampanii. Fajnie by było, gdyby mogła wykonywać specjalne (trudne) misje a nie zginąć po zdecydowanym kontrataku npla lub być trzymana z tyłu dla jej ochrony.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Hansen


Gustlik

Rozumiem, ż przewidujesz do tej gry wydanie specjalnego, dedykowanego efila?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Hansen

#4
Nie,Twój jest najlepszy ;)

Za bardzo nie chcę niczego zmieniać w kampanii.
Podmieniam tylko jednostki niemieckie na takie jakie były w rzeczywistości.....np. w dywizji ''Lehr'' wszystkie bataliony i kompanie w pułkach miały SPW....więc tak zrobiłem.
Postaram się aby było ''prawdziwie'' na ile to możliwe.
Na razie to tylko test.....po pierwszym scenie zrobię drugi itd. do samego końca.
A potem rozegram kampanię po raz drugi po to aby wyłapać niezauważone błędy.

Mario

Cytat: Hansen w Grudzień 19, 2014, 02:38:16 AM
Witam Generałów.

Ponieważ ''drażniły'' mnie błędy wojskowe i historyczne,postanowiłem zrobić swoją wersję tej kampanii.
Na Suicie się nie znam ale ostatnio trochę poczytałem i czegoś tam się nauczyłem  :o
Gustlik,Zsamot i Mario wiedzą o co chodzi :D

Zmiany będą dotyczyć strony niemieckiej.....jednostki,nazwy itp.
Przejrzałem trochę książek......ogólnie zmiany będą ''prawdziwe''....jednostki takie jakie były na etatach.
Zaprzęgi konne nie będą holować haubic,szczególnie w jednostkach pancernych.

                                                                                       PIERWSZA KREW
Ogólnie podmieniłem jednostki grenadierów i pionierów.
12 AufklAbt......SPW 251/22 zamieniłem na SPW/8.....tych z Pakiem 40 nie było w 12SS.
26 Pułk Gren.Panc. jest ''gepanzert''.
25 Pułk Gren.Panc. jeździ na Oplach.
Wszystkie jednostki FLAK zamieniłem na AIR DEFENCE !......alianci panują w powietrzu....niemieckie lotnictwo nie istnieje,więc na logikę bardziej przydatne są jednostki pelot.
Zmieniłem artylerię korpuśną,na taką jaka była i transport na ciągniki artyleryjskie a nie zaprzęgi.
101sSSPanzAbt....podczas przemarszu przez Francję poniósł jakieś tam straty (P.Agte-M.Wittmann) a po dotarciu do Normandii czołgi musiały przejść przeglądy po długiej podróży......w wersji rankingowej batalion ma siłę ''5'',ja podwyższyłem na ''7''...czyli 70% sprawnych maszyn.
Zmieniłem ''ikonę'' Panther G....bo mi się bardziej podoba kamuflaż :D

A teraz najważniejsza zmiana......PIONIERZY.
Budowlanych zamieniam na szturmowych,dlaczego?.......dlatego że....tak naprawdę to był bat.gren.panc. walczący w pierwszej linii.
Oczywiście batalion ten przeszedł szkolenie saperskie.....budowa przepraw,pola minowe itd.
Ale częściej był używany jako jednostka bojowa.......dlatego Sturmpionier mają siłę (SA,HA itd) jak grenadierzy pancerni i wszystkie umiejętności pionierów budowlanych.




Czyli robisz to o czym kiedyś już myślałeś ;D
A jak zrobiłeś tą specjalną jednostkę Sturmpionierów?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Hansen

To nie jest specjalna jednostka tylko taka jaka być powinna.
Panzer Pionier Abtailung......walczą jak grenadierzy + wyszkolenie specjalistyczne,stawiają przeprawy,rozminowują itp.

Jak zrobiłem?........podmieniłem ikonę i dodałem to co uważałem za potrzebne ;)

Mario

Może żeby nie robić zamieszania Gustlik zrobiłby/umieścił by tą jednostkę w swoim efilu jako SS Panzer Pionier Abt. ;D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Hansen

OpenGen 0.90.33.0 * (4 Nov 2014)  *  AI: Default
Efile folder:D:\OGN\Open General\efile_ogn_gus\  * Efile version:GusOpen Ver:5.0.
Campaign: B02 12SS HITLERJUGEND v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Pierwsza krew , #0 , Victory , score:31
--
Campaign score: 31  *  Average: 31

Current scenario: Pierwsza krew,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 0 , Current prestige is 820
Prestige available on map yet is 160 pp ( 160 pp in VH to capture) * Turn: 21
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Carentan , cap 1200, 20 turns prestige: 700
if V : +150, Utrzymać Caen! , cap 800, 20 turns prestige: 700
if TV: +100, Utrzymać Caen! , cap 800, 20 turns prestige: 700
if Ls: +50, 12SS walczy dalej! , cap 1400, 20 turns prestige: 700

Infantry
*  SS PzGrenadier , Opel Blitz 4x4 , 12SS Hitlerjugend/25 PanzGrenRegt , 1 bars , 190 exp , Waffen SS , 5/10 , 3 kill , 0 pp - U:004
*  SS PzGren. (gep.) , 12SS Hitlerjugend/26 PanzGrenRegt , 1 bars , 101 exp , Waffen SS , 6/10 , Shock Tactics  , 2 kill , 0 pp - U:008
*  SS Sturmpioniere 43 , 251/16 [W] , 12SS Hitlerjugend/12 PanzPionAbt , 1 bars , 101 exp , Waffen SS , 2/10 , 2 kill , 0 pp - U:029

Tank 
*  Pz IVH , 12SS Hitlerjugend/12 PanzRegt/2 , 2 bars , 204 exp , Waffen SS , 6/10 , Superior Maneuver  , 14 kill , 0 pp - U:011
*  Panther G , 12SS Hitlerjugend/12 PanzRegt/1 , 2 bars , 201 exp , Waffen SS , 5/10 , 18 kill , 0 pp - U:075
*  SS Elite , 101sSSPanzAbt  , 5 bars , 665 exp , Waffen SS , 1/10 , Overwatch  , 6 kill , 0 pp - U:086

Recon
*  250/8 , 12SS Hitlerjugend/12 AufklAbt , 1 bars , 100 exp , Waffen SS , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:077

Anti-tank
*  JagdPz IV , 12SS Hitlerjugend/12 JagdPanzAbt , 0 bars , 97 exp , Waffen SS , 4/10 , 2 kill , 0 pp - U:007

Artillery
*  15 NbWf41 , 251/4 , 12SS Hitlerjugend/12 WerferAbt , 0 bars , 72 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:042
*  15 sFH18 , SdKfz 7 , 12SS Hitlerjugend/12 PanzArtRegt/3 , 1 bars , 158 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:043

Air Defense
*  88mm FlaK 41 , 251/4 , 12SS Hitlerjugend/12 FlakAbt , 1 bars , 141 exp , Waffen SS , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:034

Player 1 : Waffen SS, Germany
Killed: INF:32   TNK:14   RCN:8    AT:8    FLAK:3    ATY:21   AD:5    FTR:9      Total: 100
Lost  : INF:11   TNK:3    RCN:2    FORT:13   ATY:2    FTR:1      Total: 32

BV  0
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   3 Units *  1 Leaders      Total :    392 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    131 exp,      2 kill,      0 pp
Tank           *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1070 exp,     38 kill,      0 pp    Average:    357 exp,     13 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    100 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    100 exp,      1 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     97 exp,      2 kill,      0 pp    Average:     97 exp,      2 kill,      0 pp
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    230 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    115 exp,      1 kill,      0 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    141 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    141 exp,      1 kill,      0 pp
* Summary:     *  11 Units *  3 Leaders      Total :   2030 exp,     51 kill,      0 pp    Average:    185 exp,      5 kill,      0 pp


Player 1  Waffen SS, Germany   has 60 units total (core+aux):
Infantry : 17
Tank   :  5
Recon :  3
Anti-tank :  6
Fortification : 12
Artillery : 10
Air Defense :  7

Player 2  United Kingdom   has 5 units total (core+aux):
Infantry :  2
Battleship :  1
Cruiser :  2


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Bitwa wcale nie jest łatwiejsza.
Brakuje ognia zaporowego artylerii.
Za mocna jest obrona przeciwlotnicza same 88....połowę trzeba będzie wymienić na 37mm.

Hansen

Cytat: Mario w Grudzień 20, 2014, 02:26:35 AM
Może żeby nie robić zamieszania Gustlik zrobiłby/umieścił by tą jednostkę w swoim efilu jako SS Panzer Pionier Abt. ;D

OK,zgadzam się ale w jednostkach WH też.

Mario

Może Gustlik na to pójdzie-ale cena tej jednostki musi być odpowiednio wyższa :).
A co do obrony pelot.-sam chciałeś żeby była mocniejsza (w późniejszych scenariuszach będzie przydatna).
Widzę, że bitwa bardzo krwawa- M.Wittman prawie"zginął".
Straty poniosłeś większe niż jak grałeś na 25%-co się do tego przyczyniło?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

CytatJak zrobiłem?........podmieniłem ikonę i dodałem to co uważałem za potrzebne Wink

Dlatego pytam - zmieniasz efila? Nie da się takich zmian wprowadzić ot, tak.
Sama zmiana ikony nic nie znaczy - nie zrobi się z tego nowa jednostka tylko nowy wygląd starej - no i będzie to działać TYLKO NA TWOIM komputerze.

CytatSturmpionier mają siłę (SA,HA itd) jak grenadierzy pancerni i wszystkie umiejętności pionierów budowlanych.

To samo - jakiekolwiek zmiany w charakterystykach jednostek, będą działać TYLKO NA TWOJEJ KOPII GRY.
Zrozum - efile i kampania TO DWIE RÓŻNE SPRAWY.

Chcesz zmieniać kampanię to zmieniaj, ale zmienianie charakterystyk jednostek nie zmienia niczego w kampanii tylko w efilu!
Zatem, żeby te zmiany działały u wszystkich graczy musisz, razem z kampanią, rozsyłać zmienionego efila.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Hansen

Gustlik zgadzam się z Tobą.....ale ja tą kampanię robię dla siebie i wiem że będzie działać tylko na moim komputerze.
Wątek założyłem aby podzielić się moimi spostrzeżeniami a raczej błędami w kampanii.
No bo jak się robi kampanię historyczną to powinna być historyczna....dlatego zmiany w jednostce Sturmpioniere to samo będzie u Kradschutzen....to byli gren.panc. tylko przemieszczali się na motocyklach a nie na Oplach czy SPW.

Zabieram się za drugi scenariusz.

Hansen

Cytat: Mario w Grudzień 20, 2014, 10:28:48 AM
Może Gustlik na to pójdzie-ale cena tej jednostki musi być odpowiednio wyższa :).
A co do obrony pelot.-sam chciałeś żeby była mocniejsza (w późniejszych scenariuszach będzie przydatna).
Widzę, że bitwa bardzo krwawa- M.Wittman prawie"zginął".
Straty poniosłeś większe niż jak grałeś na 25%-co się do tego przyczyniło?


Eksperymentowałem :)
Jak skończę poprawki całej kampanii to zagram na poważnie.

Mario

Cytat: Hansen w Grudzień 20, 2014, 02:43:37 PM
Gustlik zgadzam się z Tobą.....ale ja tą kampanię robię dla siebie i wiem że będzie działać tylko na moim komputerze.
Wątek założyłem aby podzielić się moimi spostrzeżeniami a raczej błędami w kampanii.
No bo jak się robi kampanię historyczną to powinna być historyczna....dlatego zmiany w jednostce Sturmpioniere to samo będzie u Kradschutzen....to byli gren.panc. tylko przemieszczali się na motocyklach a nie na Oplach czy SPW.

Zabieram się za drugi scenariusz.

Czyli uważasz, że motocykl powinien być tylko środkiem transportu?
A może powinny być dwie jednostki (nie wiem czy rozgraniczone czasowo)-jedna to piechota (zależności od okresu strzelcy, grenadierzy, grenadierzy panc.) przemieszczająca się na motocyklach a druga  jednostka motocyklistów (tylko czy ona powinna być w piechocie czy w rozpoznaniu?) :)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.