Test kampanii "Kwitnące Wiśnie"

Zaczęty przez Rudel, Luty 08, 2015, 08:08:29 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rudel

Malaysia

Interesująca bitwa, 3-4 kierunki natarcia. To lubimy ;D.
Malutki zgryz miałem z mapą nie wyglądało by dało ją się opłynąć a jednak dało radę. Może dać tam Shallow Sea by pancernikami nie szaleć. Okazja by podszkolić lotnictwo  >:D

OpenGen 0.90.38.3 * (28 Jan 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\panzer2\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen Ver:5.2.
Campaign: Kwitnące wiśnie ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Koreator , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Kawasaki Ki-10-I Perry
2   Korea-san , #1 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: 150mm Type 96 How
3   Ruski-idzie , #2 , Brilliant Victory , score:62
4   Vladivostok , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Mitsubishi A5M Claude
5   Vladivostok Samurai , #4 , Brilliant Victory , score:58
6   Sachalin , #5 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
7   Hong Kong , #6 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
8   China - seppuku , #7 , Brilliant Victory , score:57
9   Hainan , #8 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Tachikawa Ki-36 Ida
10   Viet-nam-san , #9 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Mogami CA
11   Hol-andia , #10 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: Ki-48 Lili
12   Burma , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Mad-a-gaskar-ooo , #12 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Type 1 Chi-He
14   Sri Lanka , #13 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Aichi E13A Jake
15   Kuril Kimono , #14 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Shokaku
16   Malaysia , #15 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 898  *  Average: 56

..
Current scenario: Malaysia,  VH prestige is 600 ,  All map prestige is: 1960
Army cost: 38972 , Current prestige is 804
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Defensive
if BV: +1200, Singapore , cap disabled, 16 turns prestige: 240
if V : +600, Singapore , cap disabled, 16 turns prestige: 240
if TV: +200, Singapore , cap disabled, 16 turns prestige: 240
if Ls: +0, Singapore , cap disabled, 16 turns prestige: 240

Piechota
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 553 exp , Japan , 10/10 , 30 kill , 600 pp - U:001  [+21 exp]
*  SNLF , Isuzu Type 97 , Yokosuki , 5 bars , 797 exp , Japan , 6/10 , Influence  , 26 kill , 0 pp - U:003  [+55 exp]
*  Sappers , Isuzu Type 97 ,  , 5 bars , 506 exp , Japan , 9/10 , 8 kill , 0 pp - U:004  [+128 exp]
*  SNLF , Isuzu Type 97 , Kure , 5 bars , 608 exp , Japan , 9/10 , Street Fighter  , 16 kill , 0 pp - U:008  [+4 exp]
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 539 exp , Japan , 10/10 , Fire Discipline  , 22 kill , 600 pp - U:019  [+22 exp]
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 500 exp , Japan , 8/10 , Superior Maneuver  , 9 kill , 600 pp - U:030  [+57 exp]
Mountain ,  , 1 bars , 155 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 180 pp - U:036
Mountain ,  , 1 bars , 165 exp , Japan , 5/10 , 4 kill , 180 pp - U:040  [+67 exp]
Paratroopers ,  , 3 bars , 339 exp , Japan , 5/10 , 7 kill , 204 pp - U:048  [+36 exp]
Paratroopers ,  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 204 pp - U:060

Czołg
*  Type 97 Chi-Ha ,  , 5 bars , 687 exp , Japan , 9/10 , Resilience  , 28 kill , 0 pp - U:006  [+64 exp]
Type 95 Ha-Go ,  , 5 bars , 585 exp , Japan , 8/10 , Combat Support  , 21 kill , 276 pp - U:013  [+47 exp]
Type 95 Ha-Go ,  , 5 bars , 626 exp , Japan , 5/10 , 19 kill , 276 pp - U:018  [+81 exp]
Type 97 Chi-Ha ,  , 1 bars , 191 exp , Japan , 10/10 , 8 kill , 288 pp - U:031
+  Type 1 Chi-He ,  , 0 bars , 79 exp , Japan , 3/10 , 0 kill , 0 pp - U:052  [+53 exp]

Rozpoznanie
*  Aikoku ,  , 5 bars , 665 exp , Japan , 10/10 , Resilience  , 12 kill , 0 pp - U:009  [+15 exp]
Aikoku ,  , 1 bars , 148 exp , Japan , 9/10 , 1 kill , 216 pp - U:039  [+41 exp]

Artyleria
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 642 exp , Japan , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:005  [+22 exp]
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 653 exp , Japan , 11/10 , 11 kill , 0 pp - U:007  [+46 exp]
105mm Type 14 , Wagon ,  , 3 bars , 396 exp , Japan , 10/10 , Infiltration Tactics  , 6 kill , 324 pp - U:012  [+3 exp]
+  150mm Type 96 How , Wagon ,  , 3 bars , 312 exp , Japan , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:014
105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 607 exp , Japan , 7/10 , 8 kill , 420 pp - U:017  [+36 exp]
150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 2 bars , 236 exp , Japan , 10/10 , 6 kill , 888 pp - U:032  [+52 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 0 bars , 17 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:049  [+17 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 0 bars , 94 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 600 pp - U:050  [+27 exp]

Obrona plot.
75mm Type 88 , Wagon ,  , 1 bars , 129 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 288 pp - U:024

Myśliwiec
+  A6M2 Zero , CFU Akagi , 5 bars , 585 exp , Japan , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:011  [+50 exp]
A6M2 Zero , CFU Akagi , 5 bars , 760 exp , Japan , 15/10 , Influence  , 15 kill , 774 pp - U:015
A6M2 Zero , CFU Shokaku , 5 bars , 686 exp , Japan , 14/10 , 16 kill , 722 pp - U:016  [+147 exp]
+  A6M2 Zero , CFU Shokaku , 5 bars , 711 exp , Japan , 15/10 , Devastating Fire  , 20 kill , 0 pp - U:022  [+79 exp]
+  A6M2 Zero ,  , 3 bars , 311 exp , Japan , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:027  [+117 exp]
A6M2 Zero ,  , 0 bars , 36 exp , Japan , 5/10 , 0 kill , 516 pp - U:114  [+36 exp]

Bomb. taktyczny
Aichi D3A1 Val , CBU Akagi , 5 bars , 1367 exp , Japan , 15/10 , Fire Discipline  , 15 kill , 648 pp - U:002  [+189 exp]
Aichi D3A1 Val (CV), CBU Akagi , 4 bars , 446 exp , Japan , 9/10 , 4 kill , 432 pp - U:025  [+84 exp]
Aichi D3A1 Val (CV), CBU Shokaku , 2 bars , 251 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 432 pp - U:028  [+52 exp]
B5N Kate , CAU Akagi , 4 bars , 401 exp , Japan , 10/10 , Determined Defense  , 3 kill , 552 pp - U:034  [+43 exp]
B5N Kate , CAU Akagi , 3 bars , 306 exp , Japan , 9/10 , 6 kill , 552 pp - U:035  [+46 exp]
Kawanishi E7K , CRG Mutsu , 0 bars , 29 exp , Japan , 10/10 , Recon, 1 kill , 252 pp - U:038  [+15 exp]
Kawanishi E7K , CRG Kongo , 0 bars , 73 exp , Japan , 10/10 , Recon, 1 kill , 252 pp - U:042  [+45 exp]
Kawanishi H6K , LRRU Nisshin , 0 bars , 66 exp , Japan , 10/10 , Recon, 1 kill , 420 pp - U:043
Kawanishi H6K , LRAU Nisshin , 1 bars , 122 exp , Japan , 8/10 , Recon, 0 kill , 420 pp - U:044  [+32 exp]
+  B5N Kate , CAU Shokaku , 4 bars , 479 exp , Japan , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:045  [+84 exp]
+  Aichi E13A Jake (CV), CRG Nagato , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:053
B5N Kate ,  , 1 bars , 161 exp , Japan , 7/10 , 0 kill , 552 pp - U:056  [+94 exp]
B5N Kate ,  , 1 bars , 191 exp , Japan , 9/10 , 2 kill , 552 pp - U:057  [+71 exp]
Aichi D3A1 Val ,  , 0 bars , 33 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 432 pp - U:113  [+33 exp]

Niszczyciel
*  Fubuki ,  , 5 bars , 582 exp , Japan , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 17 kill , 0 pp - U:010  [+14 exp]
Wakatake ,  , 5 bars , 539 exp , Japan , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 9 kill , 1164 pp - U:026  [+20 exp]
Asashio , Nowaki , 1 bars , 111 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 1368 pp - U:047  [+33 exp]
Asashio , Maikaze , 1 bars , 134 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 1368 pp - U:051  [+6 exp]

Pancernik
Nagato (Planes:0/1),  , 5 bars , 641 exp , Japan , 10/10 , Devastating Fire  , 38 kill , 2580 pp - U:020  [+35 exp]
Kongo (Planes:0/1),  , 4 bars , 447 exp , Japan , 10/10 , 26 kill , 2508 pp - U:029  [+8 exp]
Fuso (Planes:0/1),  , 1 bars , 150 exp , Japan , 10/10 , 11 kill , 2496 pp - U:046  [+34 exp]
Nagato (Planes:0/1), Mutsu , 0 bars , 70 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 2580 pp - U:054  [+40 exp]

Lotniskowiec
Seaplane Tender (Planes:0/2), Nisshin , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 1140 pp - U:021
Akagi (Planes:0/6),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 2892 pp - U:037
+  Shokaku (Planes:2/5),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:058

Krążownik
Myoko CA (Planes:0/1),  , 4 bars , 409 exp , Japan , 10/10 , 24 kill , 2436 pp - U:023  [+12 exp]
Myoko CA (Planes:1/1), Nachi CA , 3 bars , 371 exp , Japan , 6/10 , 12 kill , 2436 pp - U:033  [+57 exp]
+  Mogami CA (Planes:0/1),  , 2 bars , 211 exp , Japan , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:041  [+19 exp]
Nagara CL (Planes:0/1),  , 1 bars , 107 exp , Japan , 8/10 , 4 kill , 1752 pp - U:055  [+29 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:230  TNK:24   RCN:28   AT:6    FLAK:28   FORT:37   ATY:67   AD:23   FTR:39   TB:24   LB:1    SUB:5    DD:39   BS:3    CRs:18     Total: 572
Lost  : INF:5    TNK:1    FTR:1    TB:5      Total: 12

BV 16
V   0
TV  0
L   0
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatMalutki zgryz miałem z mapą nie wyglądało by dało ją się opłynąć a jednak dało radę. Może dać tam Shallow Sea by pancernikami nie szaleć

Też mnie to zaskoczyło - wyszło dopiero jak zagrałem.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Po raz n-ty zapytam, dlaczego chcecie wszystkim graczom ograniczać możliwości: chcecie od jakiegoś momentu mieć pancerniki, ok, wcześniej nie kupujcie...
Hansen wali te kampanie niemieckie na efile i pokazuje, że na etatach można sobie pograć. Ale SAMEMU narzuconych. W efekcie Waszych zabiegów dana kampania będzie nudna, bo na danym etapie, np. na 100% będę MUSIAŁ kupić np. niszczyciel, dwa samoloty torpedowe i jeden myśliwiec, bo NIC innego nie uda się kupić. Jeszcze zablokujcie prototypy i w ogóle będzie super...
Jak jest kampania, gdzie auto ma jakiś zamysł, to można w briefingu napisać zalecany quasi historyczny skład.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rudel

Cytat: Zsamot w Luty 13, 2015, 01:10:07 PM
Po raz n-ty zapytam, dlaczego chcecie wszystkim graczom ograniczać możliwości: chcecie od jakiegoś momentu mieć pancerniki, ok, wcześniej nie kupujcie...
Hansen wali te kampanie niemieckie na efile i pokazuje, że na etatach można sobie pograć. Ale SAMEMU narzuconych. W efekcie Waszych zabiegów dana kampania będzie nudna, bo na danym etapie, np. na 100% będę MUSIAŁ kupić np. niszczyciel, dwa samoloty torpedowe i jeden myśliwiec, bo NIC innego nie uda się kupić. Jeszcze zablokujcie prototypy i w ogóle będzie super...
Jak jest kampania, gdzie auto ma jakiś zamysł, to można w briefingu napisać zalecany quasi historyczny skład.

Można to potraktować jako kwestię awansu ;). A tak na serio to bardziej chodzi o kontrolę mocy armii gracza każdy pomysł wart jest dyskusji. Wszyscy mamy jeden cel dobrą kampanię morską,
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

#79
Singapore

Krwawa i powolna bitwa mozolne przebijanie się od północy przez groblę pod ogniem artylerii wroga ;D. Scenariusz dobry może trochę zmienić tury na BV o 2-4 mniej. Oczywiście to pod dyskusję temat.
No to teraz jungle Boungaville czekają :o

OpenGen 0.90.38.3 * (28 Jan 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\panzer2\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen Ver:5.2.
Campaign: Kwitnące wiśnie ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Koreator , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Kawasaki Ki-10-I Perry
2   Korea-san , #1 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: 150mm Type 96 How
3   Ruski-idzie , #2 , Brilliant Victory , score:62
4   Vladivostok , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Mitsubishi A5M Claude
5   Vladivostok Samurai , #4 , Brilliant Victory , score:58
6   Sachalin , #5 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
7   Hong Kong , #6 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
8   China - seppuku , #7 , Brilliant Victory , score:57
9   Hainan , #8 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Tachikawa Ki-36 Ida
10   Viet-nam-san , #9 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Mogami CA
11   Hol-andia , #10 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: Ki-48 Lili
12   Burma , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Mad-a-gaskar-ooo , #12 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Type 1 Chi-He
14   Sri Lanka , #13 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Aichi E13A Jake
15   Kuril Kimono , #14 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Shokaku
16   Malaysia , #15 , Brilliant Victory , score:53
17   Singapore , #16 , Brilliant Victory , score:64
--
Campaign score: 962  *  Average: 56

..
Current scenario: Singapore,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 840
Army cost: 39680 , Current prestige is 686
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Defensive
if BV: +4500, Boungaville , cap disabled, 18 turns prestige: 320
if V : +3300, Boungaville , cap disabled, 21 turns prestige: 320
if TV: +2100, Boungaville , cap disabled, 25 turns prestige: 320
if Ls: +0, Boungaville , cap disabled, 25 turns prestige: 320

Piechota
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 591 exp , Japan , 6/10 , 33 kill , 600 pp - U:001  [+38 exp]
*  SNLF , Isuzu Type 97 , Yokosuki , 5 bars , 874 exp , Japan , 9/10 , Influence  , 31 kill , 0 pp - U:003  [+77 exp]
*  Sappers , Isuzu Type 97 ,  , 5 bars , 506 exp , Japan , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:004
*  SNLF , Isuzu Type 97 , Kure , 5 bars , 637 exp , Japan , 8/10 , Street Fighter  , 17 kill , 0 pp - U:008  [+29 exp]
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 603 exp , Japan , 5/10 , Fire Discipline  , 25 kill , 600 pp - U:019  [+64 exp]
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 572 exp , Japan , 8/10 , Superior Maneuver  , 11 kill , 600 pp - U:030  [+72 exp]
Mountain ,  , 1 bars , 155 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 180 pp - U:036
Mountain ,  , 1 bars , 165 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 180 pp - U:040
Paratroopers ,  , 4 bars , 422 exp , Japan , 9/10 , 11 kill , 204 pp - U:048  [+83 exp]

Czołg
*  Type 97 Chi-Ha ,  , 5 bars , 729 exp , Japan , 10/10 , Resilience  , 32 kill , 0 pp - U:006  [+42 exp]
Type 95 Ha-Go ,  , 5 bars , 610 exp , Japan , 8/10 , Combat Support  , 22 kill , 276 pp - U:013  [+25 exp]
Type 95 Ha-Go ,  , 5 bars , 715 exp , Japan , 6/10 , 23 kill , 276 pp - U:018  [+89 exp]
Type 97 Chi-Ha ,  , 2 bars , 274 exp , Japan , 7/10 , 10 kill , 288 pp - U:031  [+83 exp]
+  Type 1 Chi-He ,  , 0 bars , 95 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:052  [+16 exp]

Rozpoznanie
*  Aikoku ,  , 5 bars , 723 exp , Japan , 10/10 , Resilience  , 14 kill , 0 pp - U:009  [+58 exp]
Aikoku ,  , 1 bars , 163 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 216 pp - U:039  [+15 exp]

Artyleria
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 705 exp , Japan , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:005  [+63 exp]
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 720 exp , Japan , 11/10 , 14 kill , 0 pp - U:007  [+67 exp]
240mm Type 96 , Type 95 Ho Fu ,  , 4 bars , 455 exp , Japan , 13/10 , Infiltration Tactics  , 9 kill , 1263 pp - U:012  [+59 exp]
+  150mm Type 96 How , Wagon ,  , 3 bars , 338 exp , Japan , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:014  [+26 exp]
105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 699 exp , Japan , 10/10 , 8 kill , 420 pp - U:017  [+92 exp]
150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 2 bars , 290 exp , Japan , 10/10 , 6 kill , 888 pp - U:032  [+54 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 0 bars , 54 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:049  [+37 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 1 bars , 122 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 600 pp - U:050  [+28 exp]

Obrona plot.
75mm Type 88 , Wagon ,  , 1 bars , 134 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 288 pp - U:024  [+5 exp]

Myśliwiec
+  A6M2 Zero , CFU Akagi , 5 bars , 596 exp , Japan , 7/10 , 15 kill , 0 pp - U:011  [+11 exp]
A6M2 Zero , CFU Akagi , 5 bars , 804 exp , Japan , 13/10 , Influence  , 16 kill , 670 pp - U:015  [+44 exp]
A6M2 Zero , CFU Shokaku , 5 bars , 708 exp , Japan , 13/10 , 16 kill , 670 pp - U:016  [+22 exp]
+  A6M2 Zero , CFU Shokaku , 5 bars , 758 exp , Japan , 12/10 , Devastating Fire  , 22 kill , 0 pp - U:022  [+47 exp]
+  A6M2 Zero ,  , 3 bars , 329 exp , Japan , 7/10 , 8 kill , 0 pp - U:027  [+18 exp]
A6M2 Zero ,  , 0 bars , 57 exp , Japan , 6/10 , 1 kill , 516 pp - U:061  [+21 exp]

Bomb. taktyczny
Aichi D3A1 Val , CBU Akagi , 5 bars , 1474 exp , Japan , 13/10 , Fire Discipline  , 17 kill , 561 pp - U:002  [+107 exp]
Aichi D3A1 Val (CV), CBU Akagi , 4 bars , 499 exp , Japan , 5/10 , 4 kill , 432 pp - U:025  [+53 exp]
Aichi D3A1 Val , CBU Shokaku , 3 bars , 335 exp , Japan , 9/10 , 1 kill , 432 pp - U:028  [+84 exp]
B5N Kate (CV), CAU Akagi , 4 bars , 488 exp , Japan , 10/10 , Determined Defense  , 3 kill , 552 pp - U:034  [+87 exp]
B5N Kate (CV), CAU Akagi , 4 bars , 417 exp , Japan , 10/10 , 6 kill , 552 pp - U:035  [+111 exp]
Kawanishi E7K (CV), CRG Mutsu , 0 bars , 39 exp , Japan , 5/10 , Recon, 1 kill , 252 pp - U:038  [+10 exp]
Kawanishi H6K , LRRU Nisshin , 0 bars , 66 exp , Japan , 10/10 , Recon, 1 kill , 420 pp - U:043
Kawanishi H6K , LRAU Nisshin , 1 bars , 122 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 420 pp - U:044
+  B5N Kate , CAU Shokaku , 5 bars , 509 exp , Japan , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:045  [+30 exp]
+  Aichi E13A Jake , CRG Nagato , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:053
B5N Kate (CV),  , 2 bars , 221 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 552 pp - U:056  [+60 exp]
B5N Kate ,  , 2 bars , 230 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 552 pp - U:057  [+39 exp]
Aichi D3A1 Val ,  , 0 bars , 95 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 432 pp - U:060  [+62 exp]
Ki-46 Dinah ,  , 0 bars , 10 exp , Japan , 5/10 , Recon, 0 kill , 468 pp - U:142  [+10 exp]

Niszczyciel
*  Fubuki ,  , 5 bars , 604 exp , Japan , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 17 kill , 0 pp - U:010  [+22 exp]
Wakatake ,  , 5 bars , 573 exp , Japan , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 11 kill , 1164 pp - U:026  [+34 exp]
Asashio , Nowaki , 1 bars , 140 exp , Japan , 6/10 , 0 kill , 1368 pp - U:047  [+29 exp]
Asashio , Maikaze , 1 bars , 160 exp , Japan , 10/10 , 3 kill , 1368 pp - U:051  [+26 exp]

Pancernik
Nagato (Planes:0/1),  , 5 bars , 750 exp , Japan , 9/10 , Devastating Fire  , 43 kill , 2580 pp - U:020  [+109 exp]
Kongo (Planes:0/1),  , 4 bars , 493 exp , Japan , 9/10 , 32 kill , 2508 pp - U:029  [+46 exp]
Fuso (Planes:0/1),  , 1 bars , 187 exp , Japan , 9/10 , 13 kill , 2496 pp - U:046  [+37 exp]
Nagato (Planes:0/1), Mutsu , 1 bars , 139 exp , Japan , 10/10 , 3 kill , 2580 pp - U:054  [+69 exp]

Lotniskowiec
Seaplane Tender (Planes:0/2), Nisshin , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 1140 pp - U:021
Akagi (Planes:4/6),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 2892 pp - U:037
+  Shokaku (Planes:0/5),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:058

Krążownik
Myoko CA (Planes:1/1),  , 4 bars , 443 exp , Japan , 10/10 , 25 kill , 2436 pp - U:023  [+34 exp]
Myoko CA (Planes:0/1), Nachi CA , 4 bars , 428 exp , Japan , 2/10 , 15 kill , 2436 pp - U:033  [+57 exp]
+  Mogami CA (Planes:0/1),  , 2 bars , 228 exp , Japan , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:041  [+17 exp]
Nagara CL (Planes:0/1),  , 1 bars , 159 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 1752 pp - U:055  [+52 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:262  TNK:26   RCN:30   AT:7    FLAK:29   FORT:48   ATY:74   AD:30   FTR:42   TB:27   LB:1    SUB:5    DD:45   BS:5    CRs:18     Total: 649
Lost  : INF:6    TNK:1    FTR:1    TB:6      Total: 14

BV 17
V   0
TV  0
L   0
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Zsamot

Cytat: Rudel w Luty 13, 2015, 02:01:33 PM
Cytat: Zsamot w Luty 13, 2015, 01:10:07 PM
Po raz n-ty zapytam, dlaczego chcecie wszystkim graczom ograniczać możliwości: chcecie od jakiegoś momentu mieć pancerniki, ok, wcześniej nie kupujcie...
Hansen wali te kampanie niemieckie na efile i pokazuje, że na etatach można sobie pograć. Ale SAMEMU narzuconych. W efekcie Waszych zabiegów dana kampania będzie nudna, bo na danym etapie, np. na 100% będę MUSIAŁ kupić np. niszczyciel, dwa samoloty torpedowe i jeden myśliwiec, bo NIC innego nie uda się kupić. Jeszcze zablokujcie prototypy i w ogóle będzie super...
Jak jest kampania, gdzie auto ma jakiś zamysł, to można w briefingu napisać zalecany quasi historyczny skład.

Można to potraktować jako kwestię awansu ;). A tak na serio to bardziej chodzi o kontrolę mocy armii gracza każdy pomysł wart jest dyskusji. Wszyscy mamy jeden cel dobrą kampanię morską,
Dlatego jestem ZA testami, za sugestiami w opisie kampanii, co trzeba, by było trudniej, nie zaś ograniczeniami nie do obejścia...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

Cytat: Zsamot w Luty 13, 2015, 01:10:07 PM
Po raz n-ty zapytam, dlaczego chcecie wszystkim graczom ograniczać możliwości: chcecie od jakiegoś momentu mieć pancerniki, ok, wcześniej nie kupujcie...
Hansen wali te kampanie niemieckie na efile i pokazuje, że na etatach można sobie pograć. Ale SAMEMU narzuconych. W efekcie Waszych zabiegów dana kampania będzie nudna, bo na danym etapie, np. na 100% będę MUSIAŁ kupić np. niszczyciel, dwa samoloty torpedowe i jeden myśliwiec, bo NIC innego nie uda się kupić. Jeszcze zablokujcie prototypy i w ogóle będzie super...
Jak jest kampania, gdzie auto ma jakiś zamysł, to można w briefingu napisać zalecany quasi historyczny skład.
Nie do końca się zgadzam.

Spójrzmy konkretnie na tą  kampanie. Czwarty scenariusz (Vladivostok) to pierwsza bitwa morska.

Gracz przed bitwą musi dokupić okręty. Nie wie jakie są siły przeciwnika, a dostępne ma około 5k pp.
W konfrontacji z nieznanymi siłami gracz zwykle kupi pancernik (albo dwa), by wkrótce przekonać się ze przeciwnik dysponuje zaledwie 4 okrętami (lekki krążownik, dwa niszczyciele i kanonierka). W efekcie do 12 scenariusza (pojawia się pierwszy wrogi pancernik) gracz dysponuje absolutna przewagą.

Zwykle, dla większej przyjemności staram się grać kampanie w ciemno, więc przy pierwszym podejściu przygotowuje armie na konfrontacje z maksymalnie silnym przeciwnikiem. Często psując sobie w ten sposób zabawę  :(. Tak było w tym przypadku.

Owszem, w kolejnym podejściu kupie zapewne kilka niszczycieli i lekki krążownik, w efekcie gra będzie o wiele ciekawsza. 
W tym podejściu nie mogłem tego zaplanować, taki skład armii nie wynikał z raportów Rudel'a czy Gustlika, a na pewno nie wynika z moich (6 pancerników).

Niestety, samoograniczenia składu armii działają wyłącznie wtedy kiedy z góry zna się konkretną kampanie.
Teoretycznie pomogłaby informacja we wprowadzeniu, np. ostrzeżenie o niekupowaniu  okrętów cięższych od krążownika.

Z drugiej strony, wiele kampanii ma obecnie podobne ograniczenia (np. na zakup ciężkich czołgów czy  artylerii korpuśnej) i całkiem nieźle się to sprawdza.

Poza tym zwróć uwagę ze nie proponowałem tego jako rozwiązania systemowego (na poziomie efila), tylko jako rozwiązanie do konkretnej kampanii., w której IMHO powinniśmy dysponować początkowo eskadrą niszczycieli.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

To może takie rozwiązanie jak jest w kampanii G31 GROSSDEUTSCHLAND DIVISION 4.0
"UWAGA!  W pierwszych scenariuszach rozstawienie sciśle limitowane, bez możliwości kupowania nowych jednostek! Ewentualne odstępstwa będą wskazane w briefingach.
Dopiero zmiana organizacji z pułku na dywizję otwiera przed graczem pole do zakupów".
Siły morskie przydzielać graczowi w miarę rozwoju kampanii? ;D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

#83
Boungaville

Duża mapa narzuca ryzykowny styl gry.Przeciwnik zaskoczony podczas lądowania jego posiłków. Dzieje się dużo i na dużym obszarze. Dobry scenariusz lekko brak plot u przeciwnika i może za słabe lotnictwo. Zupełny brak OP pozwala na szerokie wykorzystanie floty.

OpenGen 0.90.38.3 * (28 Jan 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\panzer2\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen Ver:5.2.
Campaign: Kwitnące wiśnie ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Koreator , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Kawasaki Ki-10-I Perry
2   Korea-san , #1 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: 150mm Type 96 How
3   Ruski-idzie , #2 , Brilliant Victory , score:62
4   Vladivostok , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Mitsubishi A5M Claude
5   Vladivostok Samurai , #4 , Brilliant Victory , score:58
6   Sachalin , #5 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
7   Hong Kong , #6 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
8   China - seppuku , #7 , Brilliant Victory , score:57
9   Hainan , #8 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Tachikawa Ki-36 Ida
10   Viet-nam-san , #9 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Mogami CA
11   Hol-andia , #10 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: Ki-48 Lili
12   Burma , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Mad-a-gaskar-ooo , #12 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Type 1 Chi-He
14   Sri Lanka , #13 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Aichi E13A Jake
15   Kuril Kimono , #14 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Shokaku
16   Malaysia , #15 , Brilliant Victory , score:53
17   Singapore , #16 , Brilliant Victory , score:64
18   Boungaville , #17 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 1012  *  Average: 56

..
Current scenario: Boungaville,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 43496 , Current prestige is 1141
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Aggressive
if BV: +1800, Kokodaaa!  , cap disabled, 16 turns prestige: 400
if V : +1200, Kokodaaa!  , cap disabled, 16 turns prestige: 400
if TV: +700, Kokodaaa!  , cap disabled, 16 turns prestige: 400
if Ls: +0, Kokodaaa!  , cap disabled, 16 turns prestige: 400

Piechota
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 636 exp , Japan , 9/10 , 36 kill , 600 pp - U:001  [+45 exp]
*  SNLF , Isuzu Type 97 , Yokosuki , 5 bars , 874 exp , Japan , 10/10 , Influence  , 31 kill , 0 pp - U:003
*  Sappers , Isuzu Type 97 ,  , 5 bars , 540 exp , Japan , 4/10 , 8 kill , 0 pp - U:004  [+34 exp]
*  SNLF , Isuzu Type 97 , Kure , 5 bars , 663 exp , Japan , 8/10 , Street Fighter  , 19 kill , 0 pp - U:008  [+26 exp]
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 608 exp , Japan , 10/10 , Fire Discipline  , 25 kill , 600 pp - U:019  [+5 exp]
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 607 exp , Japan , 9/10 , Superior Maneuver  , 15 kill , 600 pp - U:030  [+35 exp]
Mountain ,  , 1 bars , 155 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 180 pp - U:036
Mountain ,  , 1 bars , 195 exp , Japan , 4/10 , 4 kill , 180 pp - U:040  [+30 exp]
Paratroopers ,  , 4 bars , 446 exp , Japan , 8/10 , 13 kill , 204 pp - U:047  [+24 exp]

Czołg
*  Type 97 Chi-Ha ,  , 5 bars , 780 exp , Japan , 9/10 , Resilience  , 32 kill , 0 pp - U:006  [+51 exp]
Type 95 Ha-Go ,  , 5 bars , 610 exp , Japan , 10/10 , Combat Support  , 22 kill , 276 pp - U:013
Type 95 Ha-Go ,  , 5 bars , 719 exp , Japan , 10/10 , 25 kill , 276 pp - U:018  [+4 exp]
Type 97 Chi-Ha ,  , 2 bars , 274 exp , Japan , 10/10 , 10 kill , 288 pp - U:031
+  Type 1 Chi-He ,  , 0 bars , 95 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:051

Rozpoznanie
*  Aikoku ,  , 5 bars , 749 exp , Japan , 10/10 , Resilience  , 15 kill , 0 pp - U:009  [+26 exp]
Aikoku ,  , 2 bars , 241 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 216 pp - U:039  [+78 exp]

Artyleria
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 725 exp , Japan , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:005  [+20 exp]
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 726 exp , Japan , 11/10 , 15 kill , 0 pp - U:007  [+6 exp]
240mm Type 96 , Type 95 Ho Fu ,  , 4 bars , 483 exp , Japan , 13/10 , Infiltration Tactics  , 10 kill , 1263 pp - U:012  [+28 exp]
+  150mm Type 96 How , Wagon ,  , 3 bars , 342 exp , Japan , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:014  [+4 exp]
105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 728 exp , Japan , 8/10 , 8 kill , 420 pp - U:017  [+29 exp]
150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 3 bars , 306 exp , Japan , 10/10 , 7 kill , 888 pp - U:032  [+16 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 0 bars , 98 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:048  [+44 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 1 bars , 138 exp , Japan , 10/10 , 5 kill , 600 pp - U:049  [+16 exp]
+  305mm Type 7 long , Type 95 Ho Fu ,  , 0 bars , 18 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:134

Obrona plot.
75mm Type 88 , Wagon ,  , 1 bars , 134 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 288 pp - U:024

Myśliwiec
+  A6M2 Zero , CFU Akagi , 5 bars , 614 exp , Japan , 13/10 , 17 kill , 0 pp - U:011  [+18 exp]
A6M2 Zero , CFU Akagi , 5 bars , 864 exp , Japan , 15/10 , Influence  , 18 kill , 774 pp - U:015  [+60 exp]
A6M2 Zero , CFU Shokaku , 5 bars , 729 exp , Japan , 12/10 , 17 kill , 619 pp - U:016  [+21 exp]
+  A6M2 Zero , CFU Shokaku , 5 bars , 819 exp , Japan , 14/10 , Devastating Fire  , 22 kill , 0 pp - U:022  [+61 exp]
+  A6M2 Zero ,  , 3 bars , 336 exp , Japan , 12/10 , 10 kill , 0 pp - U:027  [+7 exp]
A6M2 Zero ,  , 0 bars , 57 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 516 pp - U:059
A6M2 Zero (CV),  , 0 bars , 22 exp , Japan , 9/10 , 1 kill , 516 pp - U:127  [+22 exp]
A6M2 Zero ,  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 516 pp - U:128

Bomb. taktyczny
Aichi D3A1 Val , CBU Akagi , 5 bars , 1595 exp , Japan , 15/10 , Fire Discipline  , 18 kill , 648 pp - U:002  [+121 exp]
Aichi D3A1 Val , CBU Akagi , 5 bars , 609 exp , Japan , 13/10 , 6 kill , 561 pp - U:025  [+110 exp]
Aichi D3A1 Val , CBU Shokaku , 4 bars , 406 exp , Japan , 11/10 , 3 kill , 475 pp - U:028  [+71 exp]
B5N Kate (CV), CAU Akagi , 5 bars , 512 exp , Japan , 10/10 , Determined Defense  , 3 kill , 552 pp - U:034  [+24 exp]
B5N Kate (t) (CV), CAU Akagi , 4 bars , 476 exp , Japan , 9/10 , 6 kill , 552 pp - U:035  [+59 exp]
Kawanishi E7K , CRG Mutsu , 0 bars , 39 exp , Japan , 10/10 , Recon, 1 kill , 252 pp - U:038
Kawanishi H6K , LRRU Nisshin , 0 bars , 99 exp , Japan , 10/10 , Recon, 2 kill , 420 pp - U:042  [+33 exp]
Kawanishi H6K , LRAU Nisshin , 1 bars , 122 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 420 pp - U:043
+  B5N Kate (t) , CAU Shokaku , 5 bars , 524 exp , Japan , 10/10 , 10 kill , 0 pp - U:044  [+15 exp]
+  Aichi E13A Jake , CRG Nagato , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:052
B5N Kate (t) (CV),  , 2 bars , 279 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 552 pp - U:056  [+49 exp]
Aichi D3A1 Val ,  , 1 bars , 152 exp , Japan , 10/10 , 3 kill , 432 pp - U:058  [+57 exp]
Ki-46 Dinah ,  , 0 bars , 10 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 468 pp - U:060
Aichi E13A Jake (CV),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:129
Kawanishi E7K ,  , 0 bars , 2 exp , Japan , 9/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:130  [+2 exp]

Niszczyciel
*  Fubuki ,  , 5 bars , 665 exp , Japan , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 20 kill , 0 pp - U:010  [+61 exp]
Wakatake ,  , 5 bars , 581 exp , Japan , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 11 kill , 1164 pp - U:026  [+8 exp]
Asashio , Nowaki , 1 bars , 170 exp , Japan , 8/10 , 1 kill , 1368 pp - U:046  [+30 exp]
Asashio , Maikaze , 1 bars , 191 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 1368 pp - U:050  [+31 exp]

Pancernik
Nagato (Planes:0/1),  , 5 bars , 819 exp , Japan , 10/10 , Devastating Fire  , 49 kill , 2580 pp - U:020  [+69 exp]
Kongo (Planes:0/1),  , 5 bars , 524 exp , Japan , 10/10 , 34 kill , 2508 pp - U:029  [+31 exp]
Fuso (Planes:0/1),  , 2 bars , 243 exp , Japan , 10/10 , 16 kill , 2496 pp - U:045  [+56 exp]
Nagato (Planes:0/1), Mutsu , 1 bars , 155 exp , Japan , 10/10 , 6 kill , 2580 pp - U:053  [+16 exp]
Kongo (Planes:0/1),  , 0 bars , 36 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 2508 pp - U:126  [+36 exp]

Lotniskowiec
Seaplane Tender (Planes:0/2), Nisshin , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 1140 pp - U:021
Akagi (Planes:3/6),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 2892 pp - U:037
+  Shokaku (Planes:1/5),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:057

Krążownik
Myoko CA (Planes:1/1),  , 4 bars , 485 exp , Japan , 10/10 , 30 kill , 2436 pp - U:023  [+42 exp]
Myoko CA (Planes:0/1), Nachi CA , 4 bars , 451 exp , Japan , 10/10 , 19 kill , 2436 pp - U:033  [+23 exp]
+  Mogami CA (Planes:0/1),  , 3 bars , 321 exp , Japan , 8/10 , 12 kill , 0 pp - U:041  [+93 exp]
Nagara CL (Planes:0/1),  , 1 bars , 183 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 1752 pp - U:054  [+24 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:291  TNK:28   RCN:31   AT:8    FLAK:36   FORT:50   ATY:82   AD:31   FTR:46   TB:30   LB:1    SUB:5    DD:50   BS:5    CRs:23     Total: 717
Lost  : INF:6    TNK:1    FTR:1    TB:7      Total: 15

BV 18
V   0
TV  0
L   0



Napotkana eskadra wroga ulega lotnictwu wspartemu flotą
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Elenval

Wydaje mi się, że bez zmian w grze można przetestować atak torpedowy. Trzeba wziąć lotniskowiec np. Kaga (posiada naval attak 10, tak jak niektóre niszczyciele) i zrobić pseudo samolot o parametrach ruch 2 heksy i naval attak np. 10. ?Samolot? umieścić na lotniskowcu i po dopłynięciu do wrogiej jednostki np. pancernika ?samolot? startuje i atakuje, a następnie lotniskowiec wykonuje normalny ostrzał artyleryjski. Dość dokładnie odwzorowałoby to atak niszczyciela na pancernika. Artyleria niszczyciela niewiele mogła zrobić pancernikowi, więc jeśli już niszczyciel atakował taki cel to z zamiarem torpedowania. Jeżeli się nie mylę i taki test jest możliwy (sam nie wiem jak zrobić taki pseudo samolot) to można w ten sposób sprawdzić, czy takie rozwiązanie wniosłoby coś ciekawego do gry czy nie.

Rudel

Cytat: Elenval w Luty 13, 2015, 08:24:25 PM
Wydaje mi się, że bez zmian w grze można przetestować atak torpedowy. Trzeba wziąć lotniskowiec np. Kaga (posiada naval attak 10, tak jak niektóre niszczyciele) i zrobić pseudo samolot o parametrach ruch 2 heksy i naval attak np. 10. ?Samolot? umieścić na lotniskowcu i po dopłynięciu do wrogiej jednostki np. pancernika ?samolot? startuje i atakuje, a następnie lotniskowiec wykonuje normalny ostrzał artyleryjski. Dość dokładnie odwzorowałoby to atak niszczyciela na pancernika. Artyleria niszczyciela niewiele mogła zrobić pancernikowi, więc jeśli już niszczyciel atakował taki cel to z zamiarem torpedowania. Jeżeli się nie mylę i taki test jest możliwy (sam nie wiem jak zrobić taki pseudo samolot) to można w ten sposób sprawdzić, czy takie rozwiązanie wniosłoby coś ciekawego do gry czy nie.

Mamy taki samolot nawet kilka to Kamikadze ( bodajże 4 typy ), jednak naprawdę dużo myśleliśmy o torpedach i odpuściliśmy bo trzeba by ingerować w kod gry. Luis ma i bez tego mnóstwo pracy, Mimo że są jakieś ograniczenia to gra jest powoli rozwijana i doskonalona.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Elenval w Luty 13, 2015, 08:24:25 PM
Wydaje mi się, że bez zmian w grze można przetestować atak torpedowy. Trzeba wziąć lotniskowiec np. Kaga (posiada naval attak 10, tak jak niektóre niszczyciele) i zrobić pseudo samolot o parametrach ruch 2 heksy i naval attak np. 10. ?Samolot? umieścić na lotniskowcu i po dopłynięciu do wrogiej jednostki np. pancernika ?samolot? startuje i atakuje, a następnie lotniskowiec wykonuje normalny ostrzał artyleryjski. Dość dokładnie odwzorowałoby to atak niszczyciela na pancernika. Artyleria niszczyciela niewiele mogła zrobić pancernikowi, więc jeśli już niszczyciel atakował taki cel to z zamiarem torpedowania. Jeżeli się nie mylę i taki test jest możliwy (sam nie wiem jak zrobić taki pseudo samolot) to można w ten sposób sprawdzić, czy takie rozwiązanie wniosłoby coś ciekawego do gry czy nie.
Ten pomysł nie ma sensu, kilka najbardziej oczywistych powodów:

Po pierwsze, ilość samolotów startujących z lotniskowca nie jest limitowana, nawet jeśli okręt posiada tylko jeden hangar to nadal może z niego wystartować dowolna ilość maszyn w turze, więc taki torpedowy lotniskowiec w jednej turze wystrzelałby zapas torped dla całej floty.

Po drugie, taka torpeda-samolot niekoniecznie atakowałaby cel, dochodziłoby do dziwacznych sytuacji gdy torpeda lewituje nad lotniskowcem albo wraca na pokład, ewentualnie w rożnych miejscach mapy krążyłyby bezczynnie niewykorzystane torpedy.

Po trzecie, atak torpedowy w grze istnieje, wykorzystują go  samoloty, kutry torpedowe i okręty podwodne, stwarzanie specjalnego rozwiązania dla niszczycieli nie wydaje się sensowne i celowe. Szczególnie ze obecnie niszczyciel ma większa wartość ataku niż jego potencjalna wersja torpedowa.

Poza tym bardzo przeceniasz skuteczność torped, statystycznie na dwie pełne salwy japońskiego niszczyciela (16 torped) udawało się uzyskać jedno trafienie, które wcale nie gwarantowało zatopienia.
Trochę statystyk by nieco rozwiać legendę: Were the Best Good Enough?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Kokodaaa!

Atak na Port Morebsy. Mapa nie wygląda na to iż walki będą zacięte i krwawe. Jednakże jest inaczej walki bardzo krwawe. Jedyna osłoda to nagroda po walkach pancernik Ise po modernizacji ;D



Korek po drodze >:D

OpenGen 0.90.38.3 * (28 Jan 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\panzer2\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen Ver:5.2.
Campaign: Kwitnące wiśnie ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Koreator , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Kawasaki Ki-10-I Perry
2   Korea-san , #1 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: 150mm Type 96 How
3   Ruski-idzie , #2 , Brilliant Victory , score:62
4   Vladivostok , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Mitsubishi A5M Claude
5   Vladivostok Samurai , #4 , Brilliant Victory , score:58
6   Sachalin , #5 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
7   Hong Kong , #6 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
8   China - seppuku , #7 , Brilliant Victory , score:57
9   Hainan , #8 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Tachikawa Ki-36 Ida
10   Viet-nam-san , #9 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Mogami CA
11   Hol-andia , #10 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: Ki-48 Lili
12   Burma , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Mad-a-gaskar-ooo , #12 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Type 1 Chi-He
14   Sri Lanka , #13 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Aichi E13A Jake
15   Kuril Kimono , #14 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Shokaku
16   Malaysia , #15 , Brilliant Victory , score:53
17   Singapore , #16 , Brilliant Victory , score:64
18   Boungaville , #17 , Brilliant Victory , score:50
19   Kokodaaa!  , #18 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 1067  *  Average: 56

..
Current scenario: Kokodaaa! ,  VH prestige is 360 ,  All map prestige is: 760
Army cost: 43930 , Current prestige is 230
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Rabaul , cap disabled, 18 turns prestige: 240
if V : +1150, Rabaul , cap disabled, 21 turns prestige: 240
if TV: +800, Rabaul , cap disabled, 24 turns prestige: 240
if Ls: +0, Rabaul , cap disabled, 24 turns prestige: 240

Piechota
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 701 exp , Japan , 7/10 , 38 kill , 600 pp - U:001  [+65 exp]
*  SNLF 41 , Isuzu Type 97 , Yokosuki , 5 bars , 878 exp , Japan , 8/10 , Influence  , 31 kill , 0 pp - U:003  [+4 exp]
*  Sappers , Isuzu Type 97 ,  , 5 bars , 568 exp , Japan , 1/10 , 8 kill , 0 pp - U:004  [+28 exp]
*  SNLF 41 , Isuzu Type 97 , Kure , 5 bars , 663 exp , Japan , 10/10 , Street Fighter  , 19 kill , 0 pp - U:008
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 675 exp , Japan , 4/10 , Fire Discipline  , 28 kill , 600 pp - U:019  [+67 exp]
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 687 exp , Japan , 4/10 , Superior Maneuver  , 19 kill , 600 pp - U:030  [+80 exp]
Mountain ,  , 1 bars , 155 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 180 pp - U:036
Mountain ,  , 2 bars , 200 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 180 pp - U:040  [+5 exp]
Paratroopers ,  , 4 bars , 476 exp , Japan , 7/10 , 14 kill , 204 pp - U:047  [+30 exp]

Czołg
*  Type 97 Chi-Ha ,  , 5 bars , 780 exp , Japan , 7/10 , Resilience  , 32 kill , 0 pp - U:006
Type 95 Ha-Go ,  , 5 bars , 690 exp , Japan , 2/10 , Combat Support  , 25 kill , 276 pp - U:013  [+80 exp]
Type 95 Ha-Go ,  , 5 bars , 743 exp , Japan , 7/10 , 26 kill , 276 pp - U:018  [+24 exp]
Type 97 Chi-Ha ,  , 2 bars , 288 exp , Japan , 10/10 , 11 kill , 288 pp - U:031  [+14 exp]
+  Type 1 Chi-He ,  , 1 bars , 136 exp , Japan , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:051  [+41 exp]

Rozpoznanie
*  Aikoku ,  , 5 bars , 791 exp , Japan , 10/10 , Resilience  , 15 kill , 0 pp - U:009  [+42 exp]
Aikoku ,  , 2 bars , 241 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 216 pp - U:039

Artyleria
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 800 exp , Japan , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:005  [+75 exp]
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 845 exp , Japan , 15/10 , 16 kill , 0 pp - U:007  [+119 exp]
240mm Type 96 , Type 95 Ho Fu ,  , 5 bars , 525 exp , Japan , 14/10 , Infiltration Tactics  , 12 kill , 1360 pp - U:012  [+42 exp]
+  150mm Type 96 How , Wagon ,  , 4 bars , 415 exp , Japan , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:014  [+73 exp]
105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 773 exp , Japan , 10/10 , 11 kill , 420 pp - U:017  [+45 exp]
150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 3 bars , 328 exp , Japan , 10/10 , 7 kill , 888 pp - U:032  [+22 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 1 bars , 100 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:048  [+2 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 1 bars , 170 exp , Japan , 10/10 , 7 kill , 600 pp - U:049  [+32 exp]
+  305mm Type 7 long , Type 95 Ho Fu ,  , 0 bars , 53 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:065  [+35 exp]

Obrona plot.
75mm Type 88 , Wagon ,  , 1 bars , 134 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 288 pp - U:024

Myśliwiec
+  A6M2 Zero , CFU Akagi , 5 bars , 620 exp , Japan , 12/10 , 17 kill , 0 pp - U:011  [+6 exp]
A6M2 Zero , CFU Akagi , 5 bars , 896 exp , Japan , 13/10 , Influence  , 19 kill , 670 pp - U:015  [+32 exp]
A6M2 Zero , CFU Shokaku , 5 bars , 771 exp , Japan , 15/10 , 17 kill , 774 pp - U:016  [+42 exp]
+  A6M2 Zero , CFU Shokaku , 5 bars , 875 exp , Japan , 10/10 , Devastating Fire  , 23 kill , 0 pp - U:022  [+56 exp]
+  A6M2 Zero ,  , 4 bars , 419 exp , Japan , 7/10 , 11 kill , 0 pp - U:027  [+83 exp]
A6M2 Zero ,  , 0 bars , 79 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 516 pp - U:058  [+22 exp]
A6M2 Zero ,  , 0 bars , 22 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 516 pp - U:061
A6M2 Zero ,  , 0 bars , 21 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 516 pp - U:062  [+21 exp]

Bomb. taktyczny
Aichi D3A1 Val , CBU Akagi , 5 bars , 1722 exp , Japan , 11/10 , Fire Discipline  , 19 kill , 475 pp - U:002  [+127 exp]
Aichi D3A1 Val , CBU Akagi , 5 bars , 712 exp , Japan , 15/10 , 7 kill , 648 pp - U:025  [+103 exp]
Aichi D3A1 Val , CBU Shokaku , 4 bars , 439 exp , Japan , 11/10 , 4 kill , 475 pp - U:028  [+33 exp]
B5N Kate (t) , CAU Akagi , 5 bars , 605 exp , Japan , 2/10 , Determined Defense  , 5 kill , 552 pp - U:034  [+93 exp]
B5N Kate , CAU Akagi , 5 bars , 502 exp , Japan , 10/10 , 6 kill , 552 pp - U:035  [+26 exp]
Kawanishi E7K , CRG Mutsu , 0 bars , 47 exp , Japan , 6/10 , Recon, 1 kill , 252 pp - U:038  [+8 exp]
Kawanishi H6K , LRRU Nisshin , 1 bars , 143 exp , Japan , 3/10 , Recon, 2 kill , 420 pp - U:042  [+44 exp]
Kawanishi H6K , LRAU Nisshin , 1 bars , 122 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 420 pp - U:043
+  B5N Kate , CAU Shokaku , 5 bars , 547 exp , Japan , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:044  [+23 exp]
+  Aichi E13A Jake , CRG Nagato , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:052
B5N Kate (t) ,  , 3 bars , 301 exp , Japan , 7/10 , 4 kill , 552 pp - U:055  [+22 exp]
Aichi D3A1 Val ,  , 1 bars , 156 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 432 pp - U:057  [+4 exp]
Ki-46 Dinah ,  , 0 bars , 10 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 468 pp - U:059
Aichi E13A Jake ,  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:063
Kawanishi E7K ,  , 0 bars , 2 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:064

Niszczyciel
*  Fubuki ,  , 5 bars , 665 exp , Japan , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 20 kill , 0 pp - U:010
Wakatake ,  , 5 bars , 581 exp , Japan , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 11 kill , 1164 pp - U:026
Asashio , Nowaki , 1 bars , 170 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 1368 pp - U:046
Asashio , Maikaze , 1 bars , 191 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 1368 pp - U:050

Pancernik
Yamato  (Planes:0/1),  , 5 bars , 819 exp , Japan , 10/10 , Devastating Fire  , 49 kill , 2952 pp - U:020
Kongo (Planes:0/1),  , 5 bars , 524 exp , Japan , 10/10 , 34 kill , 2508 pp - U:029
Fuso (Planes:0/1),  , 2 bars , 243 exp , Japan , 10/10 , 16 kill , 2496 pp - U:045
Nagato (Planes:0/1), Mutsu , 1 bars , 155 exp , Japan , 10/10 , 6 kill , 2580 pp - U:053
Kongo (Planes:0/1),  , 0 bars , 36 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 2508 pp - U:060

Lotniskowiec
Seaplane Tender (Planes:0/2), Nisshin , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 1140 pp - U:021
Akagi (Planes:0/6),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 2892 pp - U:037
+  Shokaku (Planes:0/5),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:056

Krążownik
Myoko CA (Planes:0/1),  , 4 bars , 485 exp , Japan , 10/10 , 30 kill , 2436 pp - U:023
Myoko CA (Planes:0/1), Nachi CA , 4 bars , 451 exp , Japan , 10/10 , 19 kill , 2436 pp - U:033
+  Mogami CA (Planes:0/1),  , 3 bars , 321 exp , Japan , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:041
Nagara CL (Planes:0/1),  , 1 bars , 183 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 1752 pp - U:054

Player 1 : Japan
Killed: INF:304  TNK:28   RCN:32   AT:13   FLAK:37   FORT:56   ATY:88   AD:33   FTR:49   TB:31   LB:1    SUB:5    DD:50   BS:5    CRs:23     Total: 755
Lost  : INF:6    TNK:1    FTR:1    TB:7      Total: 15

BV 19
V   0
TV  0
L   0
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Elenval

Biorąc pod uwagę realia to atak artyleryjski dowolnego niszczyciela na cokolwiek cięższego od krążownika niewiele dawał. Tylko udany atak torpedowy mógł to zmienić. Co do statystyk to jeśli ktoś porównałby ilość wystrzelonych pocisków do trafień to najprawdopodobniej stosunek % byłby jeszcze bardziej niekorzystny niż w przypadku torped (no może nie w każdej bitwie morskiej). Generalnie wydawał mi się, że to ciekawy pomysł, ale nie mam też zamiaru go forsować na siłę.

Rudel

Tak japońskie torpedy to maszynki do topienia okrętów. Jednak nie do oddania w grze. Taki sam problem o ile nie większy był by z oddaniem charakterystyk nowoczesnych okrętów.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni