Polska strona Open General - Kowdar

Zaczęty przez kowdar, Sierpień 29, 2010, 11:51:34 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

kowdar

Aby uniknąć kłopotów z pobieraniem map,
na stronie zaktualizowałem wersję instalacyjną do numeru 4.12.
Tak więc problem z pobieraniem map z sieci nie powinien już występować.

Wersja zawiera:
silnik gry 0.90.36.1 z dnia 30.12.2014
efile OpenGus 5.1 z dnia 9.12.2014
plik ikon OpenIcons.dat z dnia 30.12.2014
polski plik lokalizujący grę: STRINGS-PL.txt z dnia 4.05.2012
zestaw kampanii aktualnych na dzień 2.01.2015

Ale ... nie ma róży bez kolców :)

Najnowsza wersja wprowadza możliwość powiększania (zoom) i ustawioną wartość zapamiętuje.
Przy pierwszym uruchomieniu po aktualizacji silnika, gra "odpala się" w bardzo małej skali,
i trzeba sobie skrótem klawiszowym "z" lub "Z" ustawić właściwą, ulubioną skalę mapy.
Potem to ustawienie jest już pamiętane.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

kowdar

Najnowsza wersja na stronce już jest ...

Wersja zawiera:
silnik gry 0.90.38.3 z dnia 28.01.2015
efile OpenGus 5.2 z dnia 8.02.2015
plik ikon OpenIcons.dat z dnia 2.02.2015
polski plik lokalizujący grę: STRINGS-PL.txt z dnia 4.05.2012
zestaw kampanii aktualnych na dzień 8.02.2015

Oraz dodatkowe, ważne informacje:

Powyższa wersja zawiera przy wyborze kampanii/katalogu EFILE_OGN_Wx
całą, zmienioną kolorystycznie szatę graficzną oraz nowe flagi.
Oba elementy opracowane przez Sympatyka.

Sama paczka z efilem lub elementy w katalogu EFILE_OGN_GUS tych zmian nie zawierają,
więc można sobie porównać "wrażenia estetyczne".

Chciałbym, abyście się zastanowili i dali znać co dalej, tak mniej więcej w ciągu miesiąca, bo tak mniej więcej
publikuję nowe wersje.
1. Wycofać zmiany i wrócić do standardu w tych elementach (lub części, np. nowe flagi zostawić, grafikę wycofać)
2. Wprowadzić zmiany także dla EFILE_OGN_GUS (czyli ogólnie dla całego efila Gustlika)
3. Zostawić jak jest - czyli Wx po nowemu, GUS po staremu.

Opinie mile widziane :)
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Jaro

Zauważyłem, że w katalogu EFILE_OGN_Wx znajduje się katalog TEXT-PL. Są tam polskie briefingi. Jeśli dobrze kumam, to trzeba je skopiować do katalogu Scenario aby mieć polskie briefingi. Ale wtedy tracimy angielskie. Może by scalić opisy polskie i angielskie, w jednym pliku na podobieństwo Blitzkriegu? W razie potrzeby podejmuję się roboty i ewentualnej korekty.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Ten folder istnieje właśnie w tym celu żeby nie było trzeba scalać .
Niczego nie trzeba kopiować, jeśli masz ustawioną polska wersje językowa to gra automatycznie czyta briefingi z folderu TEXT-PL.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

CytatPowyższa wersja zawiera przy wyborze kampanii/katalogu EFILE_OGN_Wx całą, zmienioną kolorystycznie szatę graficzną oraz nowe flagi.

Moja opinia:
Flagi wyglądają dobrze
Zieleń interfejsu nie podoba mi się. Starsza kolorystyka jest dużo lepsza.
Ukrywanie nieaktywnych przycisków (przyciski po prawej stronie mapy) - nie podoba mi się (chyba, że zabrakło obrazków dla nieaktywnych przycisków).
Czytelność ikon pogodowych jest ok - nawet lepiej niż  starych
Okno podsumowania tur - lepsze stare
Ikona włączająca porównywanie jednostek mniejsza i gorsza niż stara.
Oznaczenie doświadczenia - osobiście wolę system z krokiewkami i gwiazdką.

Ekran właściwości jednostki:
lepszy stary - nowe ikony jakby nieostre
Axis - pole na belki doświadczenia wklęsłe - kiepsko to wygląda
Alied - pole na belki doświadczenia wypukłe - wygląda ok
Żółty kolor czcionki jest ok

Ekran HQ:

Ikona monety jest okropna
Brak ikony dodatku okopanie

Moim zdaniem zmiany do wycofania poza flagami i ikonami pogody (tylko tło ikon powinno być czarne, jak w oryginale).
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Pliki powstały w lutym poprzedniego roku ..
Poprawiłem 4 paski ( a właściwie przyciski na nich) - kółko i trójkąt jako reprezentacje stron.( przed opublikowaniem)
Po opublikowaniu  --> wszystkie przyciski aktywne --> mają zieloną obwódkę.( to wysłałem 13 lutego do Kowdara)

Wyświetlanie to sprawa gry --> na poprzednim silniku ( no więcej niz poprzednim - z 2014 ) - wszystko wyświetla się prawidłowo - zobacz załącznik

CytatZieleń interfejsu nie podoba mi się.
Dzięki - ma prawo  ;)

Moneta .. koncepcja wydawała się słuszna, ale po zmniejszeniu brakuje pikseli ..
Dyskusja o "szatach" i kolorach toczyła się z przerwami już gdzieś od listopada 2013 roku ..
http://www.forum.gildiageneralow.pl/rozne-inne-zagadnienia/co-z-multimediami-w-og/msg28241/#msg28241



[załącznik usunięty przez administratora]

Jaro

U mnie wygląda to jak w załączonym pliku.

PS gram na najnowszej wersji ze strony Kowdara.

[załącznik usunięty przez administratora]
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

#218
Dobrze, dostosowałem do obecnej wersji gry okopanie.
Belki zrobiłem inaczej, nieaktywne przyciski już się wyświetlają ... załącznik- a1.jpg
Pliki do zamiany w sz6.zip  .. i można samemu zobaczyć

Jeśli będzie zainteresowanie to i możemy inne rzeczy pozmieniać ..
.. a tak przy okazji - przy jakiej rozdzielczości monitora gracie, i o jakiej proporcji boków?

[załącznik usunięty przez administratora]

[załącznik usunięty przez administratora]

Jaro

#219
ResX=1304
ResY=768

DispResX=1366
DispResY=768
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Do wczorajszych zmian - przywróciłem poprzednią monetę i kosmetyka na inspect_panel
Sumaryczne zmiany do pobrania w załączniku ..

Ja oglądam to co robię na dwóch monitorach - -> 16:10 - 1680:1050 oraz 4:3 - 1280:1024
Może rozdzielczość ma znaczenie? - zwłaszcza jak się stosuje te procentowe powiększenie/zmniejszenie?

[załącznik usunięty przez administratora]

Jaro

Obejrzę to wieczorem. Ja mam widoczny pasek narzędzi, stąd powyżej dwie rozdzielczości. Skalowania nie używam.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

#222
Przejrzałem jeszcze raz wszystkie pliki wyświetlając obok siebie starą i nową wersję. Poniżej zebrane uwagi. Część może się powtarzać z poprzedniego postu, gdzie porównywałem wrażenia w grze.

Oznaczenie strony Axis/Allied
Ikony symbolizujące stronę Axis/Allied. Dotąd były jako gwiazda i krzyż. Nowa propozycja (zrealizowana w nowej szacie)  to kółko i trójkąt. Zastanawiałem się nad tym i może przedyskutować następujące propozycje:
   - Miecz, lub skrzyżowane miecze i tarcza
   - Buława i tarcza

Ikona pełnego hangaru - starsza wersja z czerwonym tłem jest czytelniejsza.
Dlg_carrier - wypełnienia wnętrza a kolorze jaśniejszej zieleni pogarszają ostrość/czytelność
Dlg_emain, dlg_etra - ikona monety do wymiany
Dlg_inspect - przyciski wyglądają zbyt płasko (lewa i górna krawędź wtapia się w tło) podobnie dlg_medals i innych okien zawierających takie przyciski i ten kolor tła
dlg_unit - biel w ikonach ataku/obrony jest mocno postrzępiona, ikony czołgów rozmazane (nie można np. rozróżnić kół)
menu_carrier - samolot w lewym dolnym rogu poprzez wprowadzenie jasno zielonych cieni stracił na czytelności
menu_deploy - prawy dolny róg - ikona żółtego tika - jest raczej żółto-zielona (zdjąłbym jasnozielony cień); podobnie ta sama ikona w menu_dossier (w menu_hq wygląda natomiast dobrze)
unit_stats - zdecydowanie leprze ikony niż w oryginale. Rewelacja. Drobne korekty:
   3 ikona od góry jest nieczytelna (jeśli to doświadczenie, to dałbym gwiazdkę)
   Ikony siły ataku (może gdyby zrezygnować z jednego kółka, to czytelność by wzrosła)
dossier_panel - zdaje mi się, że brakuje kreski po lewej stronie pola z ikonami informującymi o stratach (Dlaczego plik ten  jest w Opendat a nie w opengui?)
box_88x48.png - plik ten w instalce Luisa posiada dodatkowe pole - niebieskie.

Jeśli zaś chodzi o stronę techniczną, to grafika wyświetla się poprawnie na poniższych rozdzielczościach:
1.
ResX=1304
ResY=768
DispResX=1366
DispResY=768

2.
ResX=1858
ResY=1080
DispResX=1920
DispResY=1080

PS
Pasek unit_stats wart jest opracowania również w starej kolorystyce.

PS2
Może moderator mógłby przepiąć tą dyskusję do wątku multimedialnego, zostawiając tutaj tylko głosowanie dotyczące wdrożenia tej szaty.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

#223
W katalogu\EFILE_OGN_Wx_\TEXT-PL znajduje się plik STRINGS_EFILE.TXT. Sekcja dotycząca nazw terenów nie jest zakomentowana, co skutkuje angielskimi nazwami terenów przy grze z ustawionym językiem polskim. Sekcja ta powinna wyglądać tak (dodane gwiazdki na początku linii):
*------------------------------------------
*  to customize CUSTOM terrain as SNOW
*------------------------------------------
[terrain]
*CLEAR
*MIASTO
*AIRFIELD
*FOREST
*BOCCAGE
*HILL
*MOUNTAIN
*SAND
*SWAMP
*OCEAN
*RIVER
*FORTIFICATION
*PORT
*STREAM
*ESCARPMENT
*IMPASSABLE
*ROUGH
*SNOW  * renamed CUSTOM terrain
*ROADS
*RAILS

Z drugiej strony, to ten plik jest raczej niepotrzebny w tym katalogu. Tak samo jak plik TERRAIN.TXT.

Pozwoliłem sobie również zrobić drobne korekty w pliku NATIONS.TXT:
* Sides

Alianci

* Nations
Wszystkie kraje
...
Hiszpańscy Nacjonaliści
Hiszpańscy Republikanie

plus jakaś literówka.
Plik w załączeniu.



[załącznik usunięty przez administratora]
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#224
Zdecydowanie potrzebne są dwie wersje pliku STRINGS_EFILE.TXT !!!

1. W katalogu głównym niezbędny jest plik STRINGS_EFILE.TXT z zawartością anglojęzyczną:
Cytat[terrain]
CLEAR
TOWN
AIRFIELD
FOREST
BOCCAGE
HILL
MOUNTAIN
SAND
SWAMP
OCEAN
RIVER
FORTIFICATION
PORT
STREAM
ESCARPMENT
IMPASSABLE
ROUGH
SNOW  * renamed CUSTOM terrain
ROADS
RAILS
Plik zapewnia właściwy opis terenu (SNOW) dla wersji anglojęzycznej.
Nie można tego zrobić na wyższym poziomie, ponieważ inne efile mogą używać innej nazwy terenu CUSTOM.

2.  W podkatalogu TEXT-PL niezbędny jest plik STRINGS_EFILE.TXT z zawartością w języku polskim:
Cytat[terrain]
OTWARTY TEREN
MIASTO
LOTNISKO
LAS
ZAROŚLA
WZGÓRZE
GÓRY
PIASEK
MOKRADŁA
OCEAN
RZEKA
FORTYFIKACJE
PORT
STRUMIEŃ
URWISKO
GŁĘBOKA RZEKA
WERTEPY
ŚNIEG
DROGA
TORY
Plik w podkatalogu TEXT-PL nadpisuje wersje anglojęzyczną.

W ten sposób można zagwarantować odpowiednie nazewnictwo terenu (snow/śnieg) w obu wersjach językowych.

Analogiczne rozwiązanie odnosi się do pliku NATIONS.TXT.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons