Test kampanii "Kwitnące Wiśnie"

Zaczęty przez Rudel, Luty 08, 2015, 08:08:29 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mario

Jakoś wcześniej nie zapytałem-
Gustlik- brak oddziału dowódczego to przeoczenie czy było zaplanowane (w kampanii rankingowej dobrze żeby był- może jakaś nowa jednostka dowódcza typu morskiego ;D)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Jaro

Lekko OT. Czy niszczyciele i lotniskowce nie mogą zajmować heksów? Nie mają tej flagi w efilu. Pancerniki i krążowniki natomiast mają tą flagę.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

#107
Tylko ciężkie okręty mogą zajmować porty Przyjęliśmy że one mają tyle załogi że mogą wystawić batalion okupacyjny ;D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

Leyte

Bitwa zażarta. Mapa bez Shallow Sea nie pamiętam, ale chyba podsyłałem nowy mapx Luisowi. A z Shallow Sea będzie trudniej rostrzelać z pancerników desant...

OpenGen 0.90.38.3 * (28 Jan 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\panzer2\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen Ver:5.2.
Campaign: Kwitnące wiśnie ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Koreator , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Kawasaki Ki-10-I Perry
2   Korea-san , #1 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: 150mm Type 96 How
3   Ruski-idzie , #2 , Brilliant Victory , score:62
4   Vladivostok , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Mitsubishi A5M Claude
5   Vladivostok Samurai , #4 , Brilliant Victory , score:58
6   Sachalin , #5 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
7   Hong Kong , #6 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
8   China - seppuku , #7 , Brilliant Victory , score:57
9   Hainan , #8 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Tachikawa Ki-36 Ida
10   Viet-nam-san , #9 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Mogami CA
11   Hol-andia , #10 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: Ki-48 Lili
12   Burma , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Mad-a-gaskar-ooo , #12 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Type 1 Chi-He
14   Sri Lanka , #13 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Aichi E13A Jake
15   Kuril Kimono , #14 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Shokaku
16   Malaysia , #15 , Brilliant Victory , score:53
17   Singapore , #16 , Brilliant Victory , score:64
18   Boungaville , #17 , Brilliant Victory , score:50
19   Kokodaaa!  , #18 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Ise 43
20   Rabaul , #19 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Oyodo CL
21   Leyte , #20 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 1184  *  Average: 56

..
Current scenario: Leyte,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 280
Army cost: 47650 , Current prestige is 277
Prestige available on map yet is 80 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 20
AI stance is Aggressive
if BV: +2500, Banzai Solomon! , cap disabled, 22 turns prestige: 550
if V : +1250, Banzai Solomon! , cap disabled, 25 turns prestige: 625
if TV: +100, Banzai Solomon! , cap disabled, 29 turns prestige: 725
if Ls: +0, Banzai Solomon! , cap disabled, 29 turns prestige: 725

Piechota
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 719 exp , Japan , 10/10 , 42 kill , 600 pp - U:001  [+18 exp]
*  SNLF 41 , Isuzu Type 97 , Yokosuki , 5 bars , 890 exp , Japan , 13/10 , Influence  , 32 kill , 0 pp - U:003
*  Sappers , Isuzu Type 97 ,  , 5 bars , 568 exp , Japan , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:004
*  SNLF 41 , Isuzu Type 97 , Kure , 5 bars , 672 exp , Japan , 10/10 , Street Fighter  , 21 kill , 0 pp - U:008
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 687 exp , Japan , 10/10 , Fire Discipline  , 28 kill , 600 pp - U:019
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 725 exp , Japan , 10/10 , Superior Maneuver  , 21 kill , 600 pp - U:030  [+23 exp]
Navy Paratroopers ,  , 1 bars , 182 exp , Japan , 9/10 , 3 kill , 204 pp - U:036  [+26 exp]
Navy Paratroopers ,  , 2 bars , 279 exp , Japan , 5/10 , 5 kill , 204 pp - U:040  [+25 exp]
Paratroopers ,  , 4 bars , 476 exp , Japan , 10/10 , 14 kill , 204 pp - U:047

Czołg
*  Type 97 Chi-Ha ,  , 5 bars , 790 exp , Japan , 10/10 , Resilience  , 33 kill , 0 pp - U:006
Type 95 Ha-Go ,  , 5 bars , 733 exp , Japan , 11/10 , Combat Support  , 29 kill , 303 pp - U:013  [+21 exp]
Type 95 Ha-Go ,  , 5 bars , 743 exp , Japan , 10/10 , 26 kill , 276 pp - U:018
Type 97 Chi-Ha ,  , 3 bars , 303 exp , Japan , 10/10 , 11 kill , 288 pp - U:031  [+15 exp]
+  Type 1 Chi-He ,  , 1 bars , 162 exp , Japan , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:051  [+26 exp]

Rozpoznanie
*  Aikoku ,  , 5 bars , 803 exp , Japan , 10/10 , Resilience  , 15 kill , 0 pp - U:009  [+12 exp]
Aikoku ,  , 2 bars , 256 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 216 pp - U:039  [+15 exp]

Artyleria
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 867 exp , Japan , 10/10 , 16 kill , 0 pp - U:005  [+7 exp]
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 904 exp , Japan , 15/10 , 19 kill , 0 pp - U:007  [+20 exp]
240mm Type 96 , Type 95 Ho Fu ,  , 5 bars , 549 exp , Japan , 15/10 , Infiltration Tactics  , 14 kill , 1458 pp - U:012
+  150mm Type 96 How , Wagon ,  , 4 bars , 415 exp , Japan , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:014
105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 791 exp , Japan , 10/10 , 14 kill , 420 pp - U:017  [+9 exp]
150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 3 bars , 340 exp , Japan , 10/10 , 7 kill , 888 pp - U:032
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 1 bars , 126 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:048
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 1 bars , 187 exp , Japan , 10/10 , 7 kill , 600 pp - U:049  [+14 exp]
+  305mm Type 7 long , Type 95 Ho Fu ,  , 0 bars , 72 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:064  [+19 exp]

Obrona plot.
75mm Type 88 , Wagon ,  , 1 bars , 134 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 288 pp - U:024

Myśliwiec
+  A6M3 Zero , CFU Akagi , 5 bars , 755 exp , Japan , 15/10 , 20 kill , 0 pp - U:011  [+64 exp]
A6M3 Zero , CFU Akagi , 5 bars , 1045 exp , Japan , 15/10 , Influence  , 23 kill , 792 pp - U:015  [+76 exp]
A6M3 Zero , CFU Shokaku , 5 bars , 879 exp , Japan , 15/10 , 23 kill , 792 pp - U:016  [+39 exp]
+  A6M3 Zero , CFU Shokaku , 5 bars , 1039 exp , Japan , 13/10 , Devastating Fire  , 26 kill , 0 pp - U:022  [+116 exp]
+  A6M3 Zero ,  , 4 bars , 493 exp , Japan , 14/10 , 14 kill , 0 pp - U:027  [+40 exp]
A6M3 Zero (CV),  , 1 bars , 112 exp , Japan , 8/10 , Special Munition, 4 kill , 528 pp - U:057  [+33 exp]
A6M3 Zero ,  , 0 bars , 56 exp , Japan , 9/10 , Special Munition, 3 kill , 528 pp - U:060  [+34 exp]
A6M3 Zero ,  , 0 bars , 24 exp , Japan , 9/10 , Special Munition, 2 kill , 528 pp - U:061  [+3 exp]

Bomb. taktyczny
Aichi D3A1 Val , CBU Akagi , 5 bars , 1904 exp , Japan , 10/10 , Fire Discipline  , 22 kill , 432 pp - U:002  [+77 exp]
Aichi D3A1 Val (CV), CBU Akagi , 5 bars , 949 exp , Japan , 15/10 , 13 kill , 648 pp - U:025  [+92 exp]
Aichi D3A1 Val , CBU Shokaku , 5 bars , 557 exp , Japan , 10/10 , 6 kill , 432 pp - U:028  [+40 exp]
B5N Kate (t) , CAU Akagi , 5 bars , 796 exp , Japan , 14/10 , Determined Defense  , 7 kill , 772 pp - U:034  [+57 exp]
B5N Kate (t) , CAU Akagi , 5 bars , 672 exp , Japan , 13/10 , 12 kill , 717 pp - U:035  [+143 exp]
Kawanishi E7K (CV), CRG Mutsu , 0 bars , 64 exp , Japan , 10/10 , Recon, 2 kill , 252 pp - U:038
Kawanishi H8K (CV), LRRU Nisshin , 2 bars , 263 exp , Japan , 9/10 , Recon, 2 kill , 480 pp - U:042  [+53 exp]
Kawanishi H8K , LRAU Nisshin , 1 bars , 194 exp , Japan , 6/10 , Recon, 1 kill , 480 pp - U:043  [+37 exp]
+  B5N Kate (t) , CAU Shokaku , 5 bars , 651 exp , Japan , 11/10 , 13 kill , 0 pp - U:044  [+56 exp]
B5N Kate (t) (CV),  , 4 bars , 421 exp , Japan , 9/10 , 5 kill , 552 pp - U:054  [+79 exp]
Aichi D3A1 Val ,  , 1 bars , 165 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 432 pp - U:056
Ki-46 Dinah ,  , 0 bars , 22 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 468 pp - U:058
Aichi E13A Jake ,  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:062
Kawanishi E7K ,  , 0 bars , 8 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:063

Niszczyciel
*  Fubuki ,  , 5 bars , 760 exp , Japan , 9/10 , Aggressive Maneuver  , 24 kill , 0 pp - U:010  [+95 exp]
Wakatake ,  , 5 bars , 642 exp , Japan , 4/10 , Aggressive Maneuver  , 13 kill , 1164 pp - U:026  [+28 exp]
Asashio , Nowaki , 2 bars , 221 exp , Japan , 8/10 , 4 kill , 1368 pp - U:046  [+32 exp]
Asashio , Maikaze , 2 bars , 263 exp , Japan , 7/10 , 6 kill , 1368 pp - U:050  [+45 exp]

Pancernik
Yamato  (Planes:0/1),  , 5 bars , 1042 exp , Japan , 10/10 , Devastating Fire  , 62 kill , 2952 pp - U:020  [+111 exp]
Yamato  (Planes:0/1),  , 5 bars , 608 exp , Japan , 10/10 , 43 kill , 2952 pp - U:029  [+49 exp]
Fuso (Planes:0/1),  , 3 bars , 329 exp , Japan , 7/10 , 20 kill , 2496 pp - U:045  [+46 exp]
Nagato (Planes:0/1), Mutsu , 2 bars , 228 exp , Japan , 8/10 , 7 kill , 2580 pp - U:052  [+43 exp]
Kongo (Planes:0/1),  , 0 bars , 71 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 2508 pp - U:059  [+18 exp]
Kongo (Planes:0/1),  , 0 bars , 34 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 2508 pp - U:065  [+34 exp]

Lotniskowiec
Seaplane Tender (Planes:1/2), Nisshin , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 1140 pp - U:021
Akagi (Planes:2/6),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 2892 pp - U:037
+  Shokaku (Planes:1/5),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:055

Krążownik
Myoko CA (Planes:0/1),  , 5 bars , 548 exp , Japan , 10/10 , 42 kill , 2436 pp - U:023  [+31 exp]
Myoko CA (Planes:1/1), Nachi CA , 5 bars , 524 exp , Japan , 10/10 , 24 kill , 2436 pp - U:033  [+39 exp]
+  Mogami CA (Planes:0/1),  , 3 bars , 377 exp , Japan , 10/10 , 18 kill , 0 pp - U:041  [+40 exp]
Nagara CL (Planes:0/1),  , 2 bars , 274 exp , Japan , 10/10 , 8 kill , 1752 pp - U:053  [+55 exp]
+  Oyodo CL (Planes:0/1),  , 0 bars , 52 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:066  [+52 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:369  TNK:37   RCN:33   AT:13   FLAK:37   FORT:57   ATY:103  AD:39   FTR:60   TB:35   LB:2    SUB:7    DD:66   BS:9    CV:3    CRs:34     Total: 904
Lost  : INF:13   TNK:1    FLAK:2    FORT:1    ATY:1    AD:3    FTR:1    TB:7    DD:1      Total: 30

BV 21
V   0
TV  0
L   0
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatGustlik- brak oddziału dowódczego to przeoczenie czy było zaplanowane (w kampanii rankingowej dobrze żeby był- może jakaś nowa jednostka dowódcza typu morskiego

Morskiego, to raczej nie - za duzo jest scenariuszy czysto lądowych. Ale lądowy - czemu nie?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#110
Nadal nie rozumiem, dlaczego mam tresować gracza, by grał w "nudniejszy" sposób... Chcę kupić pancernik, to go kuźwa kupię, jak pogram 2-17 razy, to MOŻE będę chciał coś zmienić w swej taktyce, a może NIE, zawsze będę parł ku łatwemu zwycięstwu? Dlaczego zakładać maniactwo gracza? W ten sposób to idealny sposób na zamknięcie się na tworzenie gry dla GRACZA, nie maniaka.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

#111
Cytat: Zsamot w Luty 15, 2015, 02:22:02 AM
Nadal nie rozumiem, dlaczego mam tresować gracza, by grał w "nudniejszy" sposób... Chcę kupić pancernik, to go kuźwa kupię, jak pogram 2-17 razy, to MOŻE będę chciał coś zmienić w swej taktyce, a może NIE, zawsze będę parł ku łatwemu zwycięstwu? Dlaczego zakładać maniactwo gracza? W ten sposób to idealny sposób na zamknięcie się na tworzenie gry dla GRACZA, nie maniaka.
To nie jest nic nowego, ani rewolucyjnego.
Analogiczne rozwiązanie już jest używane w większości w miarę nowych kampanii. Nikomu nie przeszkadza gdy w scenariuszach ograniczony jest dostęp do ciężkich czołgów, ciężkiej artylerii czy jednostek górskich.
Nie rozumiem czemu miałoby być inaczej z ciężkimi okrętami.

W tym konkretnym celu w grze istnieje system frontów i frakcji.

Przykładowe fronty  (dla Niemców):
#Europe
#Afrika Korps
#Legion Condor
#Norwegen
#45+
              Przykładowe frakcje (dla Niemców):
@Flugzeuge
@Schwere Bombers
@Flotte
@Fallschrim
@Gebirgsjaeger
@Kriegsmarine Feld
@Luftwaffe Feld
@Pz.Div.
@Inf. Div
@Schwere PzAbt
@Schwere Art
@Paramilitär
@Wunderwaffe
@Ski brigade

Koncepcja jest prosta. Fronty zapewniają ze jednostki w Afryce będą miały inne wyposażenie niż w Norwegii.
Frakcje gwarantują ze grając dywizją piechoty będziesz miał inne wyposażenie niż grając dywizją pancerną, a dywizja górska będzie się różnić od spadochronowej.

IMHO dywizja piechoty nie powinna mieć możliwości zakupu ciężkich czołgów, a dywizja górska ciężkich bombowców.
Jednostki DAK powinny być dostępne tylko w Afryce, jednostki z nartami na śnieżnych mapach, a górale w górach.
Analogicznie eskadra niszczycieli nie powinna posiadać pancerników czy lotniskowców floty.
Co wy tym strasznego?

Kolejnym "zbliżonym" ograniczeniem są transporty, często jednostka jest ograniczona do konkretnego rodzaju transportu (zwykle ponieważ taki był używany historycznie).
Kiedy Gustlik zdecydował ze nie każda piechota może używać motocykli, a nie każde działo ciągu motorowego nikt nie protestował (BTW. nie neguje koncepcji, tylko używam jako przykładu).  Dlaczego kuźwa gracz nie może kupić dowolnego transportu  ;).
Czy zmuszanie gracza by w '39 używał wozów konnych to tresura czy realizm?

Inny przykład, pracuje nad kampanią na Salomonach, jestem leniwy więc idzie wolno  ^-^.
Pierwsze scenariusze na Guadalcanal są już gotowe. Jeden z scenariuszy opiera się na bitwie koło wyspy Savo (najcięższy okręt w bitwie to ciężki krążownik). Dalej planuje kilka scenariuszy opartych o walki niszczycieli (Tokyo Express).
Tymczasem mam dwa możliwe ustawienia dostępności floty, dostępna albo nie.
Nie mogę ograniczyć dostępności pancerników, więc muszę wyłączyć dostępność floty całkowicie.
Czy to maniactwo jeśli chce by w bitwie niszczycieli walczyły niszczyciele?

Wracając do tematu.
Jedyne co chce wprowadzić, to obok @Schwere PzAbt i @Schwere Art dodać kategorie @Schwere Kriegsschiff (ewentualnie dwie podkategorie), nic drastycznego.
Wyłącznie od autora scenariusza zależy czy użyje tego ustawienia. Nie wpłynie to w żaden sposób na pozostałe kampanie (starsze i nowsze)
(BTW. Użyłem Niemiec tylko jako przykładu, bardziej chodzi mi o US i Japonię, ewentualnie UK).

Owszem, wszystkie ograniczenia można zawrzeć w opisie, ale to się tyczy do wszelkich reguł.
Dlatego gramy w grę komputerową, by nie musieć stosować papierowych zasad.
Być może zbytnio myślę jak programista, ale zamiana papierowych reguł w cyfrowe, to dla mnie postęp.

Dam skrajny przykład, dlaczego w PG wprowadzono podział na kraje i daty wprowadzenia sprzętu, przecież wystarczyło zawrzeć w opisie sugestie ze gracz powinien kupić japońskie jednostki dostępne w 41 roku, to byłby o wiele "ciekawszy" sposób.

Sparodiuje Bismarcka, gracze nie powinni widzieć jak robi się kiełbasę i scenariusze, to o czym tu rozmawiamy to taka efilowa kiełbasa, wygląda skomplikowanie i restrykcyjnie, ale w grze okaże się naturalne.
Po prostu przełożenie sugestii autora, na zasady gry.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

#112
17. Singapore

Scenariusz z potencjałem, ale port/SH na północy to IMHO zbytnie ułatwienie (umożliwia wystawienie floty bezpośrednio do cieśniny Johor).
Wojska lądowe przybywające z północy mają sens (poprzedni scenariusz), ale flota nie bardzo (nieopanowane wejścia do cieśniny), więc zrezygnowałbym z portu (zdjął flagę) i dodał zwykły lądowy SH (na lotnisku).



OpenGen 0.90.38.3 * (28 Jan 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen Ver:5.2.
Campaign: Kwitnące wiśnie ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Koreator , #0 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: Kawasaki Ki-10-I Perry
2   Korea-san , #1 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: 150mm Taisho 4
3   Ruski-idzie , #2 , Brilliant Victory , score:62
4   Vladivostok , #3 , Brilliant Victory , score:70
5   Vladivostok Samurai , #4 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Soryu
6   Sachalin , #5 , Brilliant Victory , score:55
7   Hong Kong , #6 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: Kawasaki Ki-10-II KAI
8   China - seppuku , #7 , Brilliant Victory , score:66
9   Hainan , #8 , Brilliant Victory , score:68
10   Viet-nam-san , #9 , Brilliant Victory , score:66
11   Hol-andia , #10 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Mogami CA
12   Burma , #11 , Brilliant Victory , score:68
13   Mad-a-gaskar-ooo , #12 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: Type 1 Chi-He
14   Sri Lanka , #13 , Brilliant Victory , score:64
15   Kuril Kimono , #14 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: Shokaku
16   Malaysia , #15 , Brilliant Victory , score:60
17   Singapore , #16 , Brilliant Victory , score:73
--
Campaign score: 1101  *  Average: 64

..
Current scenario: Singapore,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 840
Army cost: 48590 , Current prestige is 2164
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +4500, Boungaville , cap disabled, 18 turns prestige: 320
if V : +3300, Boungaville , cap disabled, 21 turns prestige: 320
if TV: +2100, Boungaville , cap disabled, 25 turns prestige: 320
if Ls: +0, Boungaville , cap disabled, 25 turns prestige: 320

Piechota
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle , 1st Guards /I , 5 bars , 986 exp , Japan , 6/10 , Overwhelming Attack  , 31 kill , 600 pp - U:001  [+111 exp]
*  SNLF , Isuzu Type 94 , 1st SNLF /I , 5 bars , 636 exp , Japan , 10/10 , Extended Front  , 28 kill , 0 pp - U:002  [+15 exp]
*  Sappers , Isuzu Type 94 , 1st Sappers , 5 bars , 516 exp , Japan , 10/10 , 13 kill , 0 pp - U:003  [+1 exp]
*  SNLF , Isuzu Type 94 , 1st SNLF /II , 5 bars , 597 exp , Japan , 10/10 , Determined Defense  , 20 kill , 0 pp - U:005  [+16 exp]
*  Engineer 35 , Isuzu Type 94 , 1st Engineer , 5 bars , 709 exp , Japan , 10/10 , Resilience  , 19 kill , 0 pp - U:008  [+15 exp]
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle , 1st Guards /II , 5 bars , 577 exp , Japan , 10/10 , First Strike  , 19 kill , 600 pp - U:024  [+67 exp]
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle , 1st Guards /III , 2 bars , 297 exp , Japan , 9/10 , 16 kill , 600 pp - U:025  [+36 exp]
Paratroopers , 1st Airborne /I , 0 bars , 37 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 204 pp - U:051
Paratroopers , 1st Airborne /II , 1 bars , 170 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 204 pp - U:052

Czołg
*  Type 1 Chi-He , 1st Tank /I , 5 bars , 640 exp , Japan , 3/10 , Skilled Reconnaissance  , Recon, 26 kill , 0 pp - U:006  [+52 exp]
Type 1 Chi-He , 1st Tank /II , 4 bars , 431 exp , Japan , 10/10 , 10 kill , 372 pp - U:022  [+32 exp]
Type 1 Chi-He , 1st Tank /III , 2 bars , 216 exp , Japan , 10/10 , 7 kill , 372 pp - U:023
+  Type 1 Chi-He , 1st Tank /IV , 1 bars , 158 exp , Japan , 6/10 , 6 kill , 0 pp - U:053  [+57 exp]

Rozpoznanie
*  Type 92 , 1st Recon , 3 bars , 393 exp , Japan , 10/10 , Combat Support  , Recon, 10 kill , 0 pp - U:009  [+53 exp]

Artyleria
*  150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 1st Art /I , 4 bars , 445 exp , Japan , 14/10 , 8 kill , 0 pp - U:004  [+13 exp]
*  150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 1st Art /II , 5 bars , 565 exp , Japan , 15/10 , Infiltration Tactics  , 15 kill , 0 pp - U:007  [+39 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke , 1st Art /III , 3 bars , 332 exp , Japan , 13/10 , 9 kill , 780 pp - U:012  [+23 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke , 1st Art /IV , 3 bars , 324 exp , Japan , 12/10 , 12 kill , 720 pp - U:013  [+42 exp]
150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 2nd Art /I , 5 bars , 576 exp , Japan , 15/10 , Overwhelming Attack  , 18 kill , 1332 pp - U:020  [+69 exp]
150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 2nd Art /II , 4 bars , 408 exp , Japan , 13/10 , Aggressive Attack  , 12 kill , 1154 pp - U:021  [+26 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke , 2nd Art /III , 0 bars , 68 exp , Japan , 10/10 , 5 kill , 600 pp - U:029  [+19 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke , 2nd Art /IV , 1 bars , 138 exp , Japan , 11/10 , 4 kill , 660 pp - U:030  [+12 exp]

Obrona plot.
88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke , 1st AA /I , 0 bars , 3 exp , Japan , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 480 pp - U:046
88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke , 1st AA /II , 0 bars , 24 exp , Japan , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 480 pp - U:050  [+10 exp]

Myśliwiec
+  A6M2 Zero , 1st Fighter , 5 bars , 728 exp , Japan , 6/10 , Combat Support  , Special Munition, 18 kill , 0 pp - U:011  [+23 exp]
A6M2 Zero , 2nd Fighter , 5 bars , 832 exp , Japan , 10/10 , Fire Discipline  , Special Munition, 16 kill , 516 pp - U:015  [+14 exp]
A6M2 Zero , 3rd Fighter , 5 bars , 1017 exp , Japan , 10/10 , All Weather Combat  , Special Munition, 16 kill , 516 pp - U:016  [+38 exp]
A6M2 Zero , 4th Fighter , 5 bars , 698 exp , Japan , 7/10 , Special Munition, 19 kill , 516 pp - U:026  [+42 exp]
A6M2 Zero , 5th Fighter , 5 bars , 1248 exp , Japan , 7/10 , Devastating Fire  , Special Munition, Support, 25 kill , 516 pp - U:027  [+112 exp]
+  A6M2 Zero , 6th Fighter , 4 bars , 463 exp , Japan , 9/10 , Special Munition, 8 kill , 0 pp - U:035  [+36 exp]
A6M2 Zero , 7th Fighter , 4 bars , 434 exp , Japan , 9/10 , Special Munition, 12 kill , 516 pp - U:043  [+63 exp]
A6M2 Zero , 8th Fighter , 3 bars , 338 exp , Japan , 7/10 , Special Munition, 10 kill , 516 pp - U:044  [+35 exp]

Bomb. taktyczny
Aichi D3A1 Val , 1st Attack , 5 bars , 1182 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 21 kill , 432 pp - U:014  [+114 exp]
Aichi D3A1 Val , 2nd Attack , 5 bars , 940 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 13 kill , 432 pp - U:017  [+53 exp]
Aichi D3A1 Val , 3rd Attack , 5 bars , 721 exp , Japan , 8/10 , Skilled Ground Attack  , Support, Special Munition, 23 kill , 432 pp - U:031  [+45 exp]
Aichi D3A1 Val , 4th Attack , 5 bars , 964 exp , Japan , 9/10 , Support, Special Munition, 14 kill , 432 pp - U:032  [+106 exp]
Mitsubishi F1M Pete (CV), 1st Air Recon , 1 bars , 159 exp , Japan , 10/10 , Recon, 2 kill , 276 pp - U:033
Mitsubishi F1M Pete (CV), 2nd Air Recon , 1 bars , 182 exp , Japan , 10/10 , Recon, 3 kill , 276 pp - U:034
B5N Kate , 5th Attack , 5 bars , 535 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 13 kill , 552 pp - U:036  [+65 exp]
B5N Kate , 6th Attack , 5 bars , 617 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 552 pp - U:037  [+123 exp]
B5N Kate , 7th Attack , 5 bars , 606 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 5 kill , 552 pp - U:038  [+107 exp]
B5N Kate , 8th Attack , 5 bars , 596 exp , Japan , 9/10 , Support, Special Munition, 9 kill , 552 pp - U:039  [+139 exp]
Kawanishi H6K , 3rd Air Recon , 5 bars , 594 exp , Japan , 8/10 , Recon, Support, 7 kill , 420 pp - U:041  [+69 exp]
Kawanishi H6K , 4th Air Recon , 4 bars , 426 exp , Japan , 4/10 , Recon, Support, 6 kill , 420 pp - U:042  [+86 exp]
G4M Betty , 9th Attack , 1 bars , 118 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 3 kill , 756 pp - U:057  [+78 exp]
G4M Betty , 10th Attack , 1 bars , 179 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 756 pp - U:058  [+123 exp]
G4M Betty , 11th Attack , 0 bars , 60 exp , Japan , 2/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 756 pp - U:059  [+24 exp]
G4M Betty , 12th Attack , 2 bars , 202 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 3 kill , 756 pp - U:060  [+93 exp]
Ki-46 Dinah , 5th Air Recon , 0 bars , 4 exp , Japan , 9/10 , Recon, 0 kill , 468 pp - U:061  [+2 exp]
Ki-46 Dinah , 6th Air Recon , 0 bars , 28 exp , Japan , 8/10 , Recon, 1 kill , 468 pp - U:062  [+4 exp]

Niszczyciel
*  Fubuki , IJN Fubuki , 4 bars , 488 exp , Japan , 9/10 , 14 kill , 0 pp - U:010  [+22 exp]

Pancernik
Nagato (Planes:0/1), IJN Nagato , 4 bars , 474 exp , Japan , 10/10 , 28 kill , 2580 pp - U:018  [+34 exp]
Nagato (Planes:0/1), IJN Mutsu , 4 bars , 472 exp , Japan , 10/10 , 24 kill , 2580 pp - U:019  [+36 exp]
Kongo (Planes:0/1), IJN Kongo , 2 bars , 248 exp , Japan , 10/10 , 11 kill , 2508 pp - U:045  [+27 exp]
Kongo (Planes:1/1), IJN Hiei , 2 bars , 260 exp , Japan , 9/10 , 19 kill , 2508 pp - U:047  [+55 exp]
Kongo (Planes:0/1), IJN Kirishima , 1 bars , 198 exp , Japan , 4/10 , 11 kill , 2508 pp - U:048  [+60 exp]
Kongo (Planes:0/1), IJN Haruna , 2 bars , 245 exp , Japan , 10/10 , 16 kill , 2508 pp - U:049  [+41 exp]
Fuso (Planes:0/1), IJN Fuso , 1 bars , 121 exp , Japan , 8/10 , 2 kill , 2496 pp - U:054  [+27 exp]
Fuso (Planes:1/1), IJN Yamashiro , 0 bars , 83 exp , Japan , 5/10 , 4 kill , 2496 pp - U:055  [+53 exp]

Lotniskowiec
Seaplane Tender (Planes:0/2), IJN Akitsushima , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 1140 pp - U:028
Akagi (Planes:0/6), IJN Akagi , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 2892 pp - U:040
Kaga (Planes:0/6), IJN Kaga  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 2832 pp - U:056

Player 1 : Japan
Killed: INF:288  TNK:29   RCN:35   AT:8    FLAK:33   FORT:55   ATY:76   AD:34   FTR:50   TB:27   LB:1    SUB:5    DD:45   BS:5    CRs:18     Total: 709
Lost  :   Total: 0

BV 17
V   0
TV  0
L   0



Trzecia tura:
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

#113
Cytat: Waldzios w Luty 12, 2015, 09:12:38 PM
Mam pewien pomysł odnośnie kampanii.

Gdyby tak ograniczyć dostępność najcięższych okrętów (przy pomocy systemu frontów/frakcji) .

Przykładowo, przez pierwsze 8-10 scenariuszy dać graczowi dostęp tylko do najlżejszego sprzętu, tj. niszczyciele, lekkie krążowniki, lotniskowce eskortowe, okręty podwodne. W pewnym momencie włączyć dostęp do ciężkich krążowników i lotniskowców floty, a dopiero pod koniec kampanii do pancerników.

Moim zdaniem  takie rozwiązanie mogłoby mocno urozmaicić początkową rozgrywkę.
Z całym szacunkiem, nie mogę skojarzyć kampanii, gdzie masz ograniczony zakup ciężkich czołgów, owszem całej klasy tak, ale nie samych c..c.

To mój ostatni post nim zacznę konkretnie testować, tylko dodam, że mając kontakt z laikami, którzy tu nawet nie wchodzą, to stworzycie przepakowanegoprzekombinowanego potwora, gdzie grywalność pójdzie w cholerę...

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

#114
Cytat: Zsamot w Luty 15, 2015, 10:08:32 AM
Z całym szacunkiem, nie mogę skojarzyć kampanii, gdzie masz ograniczony zakup ciężkich czołgów, owszem całej klasy tak, ale nie samych c..c.
Z całym szacunkiem, na szybko mogę podać dwa scenariusze w kampanii Blitzkrieg: Nordwind i Spring Offensive.

Cytat: Zsamot w Luty 15, 2015, 10:08:32 AM
To mój ostatni post nim zacznę konkretnie testować, tylko dodam, że mając kontakt z laikami, którzy tu nawet nie wchodzą, to stworzycie przepakowanegoprzekombinowanego potwora, gdzie grywalność pójdzie w cholerę...
Widzę ze niepotrzebnie się produkowałem z wyjaśnieniami, przeczytałeś mój post?

Według twojej logiki wszystkie lądowe kampanie Gustlika są takimi "przepakowanymi przekombinowanymi potworami".
Nie spotkałem laika który by narzekał na Blitzkrieg.
Autor dlatego ustawia te wszystkie fronty i frakcje, żeby laik nie musiał się wczytywać w nudne ograniczenia zawarte we wprowadzeniu do scenariusza.

Dla mnie przekombinowanie to instrukcje w stylu "nie kupuj tego i tamtego". Skoro mam czegoś nie kupować, to dlaczego jest dostępne...
Podobnie z CAPem, "masz tu 10k, ale wydaj tylko 1k",  dla mnie absurd...

Z całym szacunkiem, ale twierdzenie że "grywalność pójdzie w cholerę" jeśli gracz nie będzie mógł kupić pancernika w pierwszym scenariuszu, brzmi trochę histerycznie.

BTW. Reagujesz nerwowo, mimo ze Gustlik jeszcze się nie zgodził i być może wcale nie zgodzi.
Nasze prawo to dawać sugestie, ty masz prawo być przeciwko (choć wolałbym byś najpierw zagrał), ostateczna decyzja będzie należeć do autora, czyli Gustlika.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Tomaszu, w wielu sprawach się z Waldziosem nie zgadzam-ale akurat tu ma częściowo rację ;D.
Wprowadzanie frontów i frakcji uatrakcyjnia kampanię (widzisz co w panelu zakupów się znajduje i to możesz kupić-jedyny problem może się pojawić wtedy kiedy coś się pojawia później nie będzie dostępne-a my tego nie zauważymy/nie przeczytamy w opisie itp.)
Sposób w którym autor sugeruje jakie jednostki możemy kupić też jest rozwiązaniem ale na dłuższą metę wprowadza niedogodność związaną z możliwością przeoczenia tego co jest napisane w opisie.
Najlepiej jak są kampanie w których są takie ograniczenia (podane we  wstępie do niej-wtedy możesz zdecydować czy chcesz w nią grać czy nie :) .
Możemy to przetestować wtedy zobaczymy jak to jest grywalne :)
A kolega Gustlik- jeśli nie będzie miał za dużego mętliku po naszych zażartych dyskusjach-to coś z tego może/ lub nie wprowadzi ;D
A jak to już wielokrotnie zauważyliśmy forum jest po to żeby dyskutować, spierać się (oczywiście w ogólnie przyjętych ramach przyzwoitości :))
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

CytatZ całym szacunkiem, nie mogę skojarzyć kampanii, gdzie masz ograniczony zakup ciężkich czołgów, owszem całej klasy tak, ale nie samych c..c.

W całej masie scenariuszy niemieckich nie masz dostępu do frakcji "Schwere PzAbt" i nie możesz kupować Tygrysów - ani zwykłych, ani królewskich. Ale Pantery i czwórki możesz.

Często również nie możesz kupować JagdTigerów, mimo, że klasę AT - możesz.

Podobnie, w wielu scenariuszach amerykańskich, nie masz dostępu do Liberatorów, czy Latających Fortec - mimo że
samoloty bliskiego wsparcia masz dostępne.

Podobnie też rzecz się ma z ciężkimi działami....
Mam nadzieję, że starczy tych przykładów.

Waldzios proponuje wyrzucić ciężkie okręty do osobnej frakcji, tak jak są wyrzucone ciężkie czołgi czy działa..,. 
Jest tylko jeden problem - flota, to był jeden organizm a pancerniki nie działały jako osobne, samodzielne
"bataliony" - jak Tygrysy.

Ale tui jest jeszcze jeden problem, o którym Tomek pisze:

CytatChcę kupić pancernik, to go kuźwa kupię, (...) Dlaczego zakładać maniactwo gracza? W ten sposób to idealny sposób na zamknięcie się na tworzenie gry dla GRACZA, nie maniaka.

Tu docieramy do sedna. Napiszę więc tłustym drukiem:

Ja nie wiem Waldzios jak ty to robisz, nawet nie brałem pod uwagę, że tak można - ale porównanie naszych armii mówi samo za siebie, a ja gram na 200% !!!!!

Twoje wojsko

Piechota
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle , 1st Guards /I , 5 bars , 986 exp , Japan , 6/10 , Overwhelming Attack  , 31 kill , 600 pp - U:001  [+111 exp]
*  SNLF , Isuzu Type 94 , 1st SNLF /I , 5 bars , 636 exp , Japan , 10/10 , Extended Front  , 28 kill , 0 pp - U:002  [+15 exp]
*  Sappers , Isuzu Type 94 , 1st Sappers , 5 bars , 516 exp , Japan , 10/10 , 13 kill , 0 pp - U:003  [+1 exp]
*  SNLF , Isuzu Type 94 , 1st SNLF /II , 5 bars , 597 exp , Japan , 10/10 , Determined Defense  , 20 kill , 0 pp - U:005  [+16 exp]
*  Engineer 35 , Isuzu Type 94 , 1st Engineer , 5 bars , 709 exp , Japan , 10/10 , Resilience  , 19 kill , 0 pp - U:008  [+15 exp]
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle , 1st Guards /II , 5 bars , 577 exp , Japan , 10/10 , First Strike  , 19 kill , 600 pp - U:024  [+67 exp]
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle , 1st Guards /III , 2 bars , 297 exp , Japan , 9/10 , 16 kill , 600 pp - U:025  [+36 exp]
Paratroopers , 1st Airborne /I , 0 bars , 37 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 204 pp - U:051
Paratroopers , 1st Airborne /II , 1 bars , 170 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 204 pp - U:052

Czołg
*  Type 1 Chi-He , 1st Tank /I , 5 bars , 640 exp , Japan , 3/10 , Skilled Reconnaissance  , Recon, 26 kill , 0 pp - U:006  [+52 exp]
Type 1 Chi-He , 1st Tank /II , 4 bars , 431 exp , Japan , 10/10 , 10 kill , 372 pp - U:022  [+32 exp]
Type 1 Chi-He , 1st Tank /III , 2 bars , 216 exp , Japan , 10/10 , 7 kill , 372 pp - U:023
+  Type 1 Chi-He , 1st Tank /IV , 1 bars , 158 exp , Japan , 6/10 , 6 kill , 0 pp - U:053  [+57 exp]

Rozpoznanie
*  Type 92 , 1st Recon , 3 bars , 393 exp , Japan , 10/10 , Combat Support  , Recon, 10 kill , 0 pp - U:009  [+53 exp]

Artyleria
*  150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 1st Art /I , 4 bars , 445 exp , Japan , 14/10 , 8 kill , 0 pp - U:004  [+13 exp]
*  150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 1st Art /II , 5 bars , 565 exp , Japan , 15/10 , Infiltration Tactics  , 15 kill , 0 pp - U:007  [+39 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke , 1st Art /III , 3 bars , 332 exp , Japan , 13/10 , 9 kill , 780 pp - U:012  [+23 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke , 1st Art /IV , 3 bars , 324 exp , Japan , 12/10 , 12 kill , 720 pp - U:013  [+42 exp]
150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 2nd Art /I , 5 bars , 576 exp , Japan , 15/10 , Overwhelming Attack  , 18 kill , 1332 pp - U:020  [+69 exp]
150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku , 2nd Art /II , 4 bars , 408 exp , Japan , 13/10 , Aggressive Attack  , 12 kill , 1154 pp - U:021  [+26 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke , 2nd Art /III , 0 bars , 68 exp , Japan , 10/10 , 5 kill , 600 pp - U:029  [+19 exp]
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke , 2nd Art /IV , 1 bars , 138 exp , Japan , 11/10 , 4 kill , 660 pp - U:030  [+12 exp]

Obrona plot.
88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke , 1st AA /I , 0 bars , 3 exp , Japan , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 480 pp - U:046
88mm Type 99 , Type 94 Yo-Ke , 1st AA /II , 0 bars , 24 exp , Japan , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 480 pp - U:050  [+10 exp]

Myśliwiec
+  A6M2 Zero , 1st Fighter , 5 bars , 728 exp , Japan , 6/10 , Combat Support  , Special Munition, 18 kill , 0 pp - U:011  [+23 exp]
A6M2 Zero , 2nd Fighter , 5 bars , 832 exp , Japan , 10/10 , Fire Discipline  , Special Munition, 16 kill , 516 pp - U:015  [+14 exp]
A6M2 Zero , 3rd Fighter , 5 bars , 1017 exp , Japan , 10/10 , All Weather Combat  , Special Munition, 16 kill , 516 pp - U:016  [+38 exp]
A6M2 Zero , 4th Fighter , 5 bars , 698 exp , Japan , 7/10 , Special Munition, 19 kill , 516 pp - U:026  [+42 exp]
A6M2 Zero , 5th Fighter , 5 bars , 1248 exp , Japan , 7/10 , Devastating Fire  , Special Munition, Support, 25 kill , 516 pp - U:027  [+112 exp]
+  A6M2 Zero , 6th Fighter , 4 bars , 463 exp , Japan , 9/10 , Special Munition, 8 kill , 0 pp - U:035  [+36 exp]
A6M2 Zero , 7th Fighter , 4 bars , 434 exp , Japan , 9/10 , Special Munition, 12 kill , 516 pp - U:043  [+63 exp]
A6M2 Zero , 8th Fighter , 3 bars , 338 exp , Japan , 7/10 , Special Munition, 10 kill , 516 pp - U:044  [+35 exp]

Bomb. taktyczny
Aichi D3A1 Val , 1st Attack , 5 bars , 1182 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 21 kill , 432 pp - U:014  [+114 exp]
Aichi D3A1 Val , 2nd Attack , 5 bars , 940 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 13 kill , 432 pp - U:017  [+53 exp]
Aichi D3A1 Val , 3rd Attack , 5 bars , 721 exp , Japan , 8/10 , Skilled Ground Attack  , Support, Special Munition, 23 kill , 432 pp - U:031  [+45 exp]
Aichi D3A1 Val , 4th Attack , 5 bars , 964 exp , Japan , 9/10 , Support, Special Munition, 14 kill , 432 pp - U:032  [+106 exp]
Mitsubishi F1M Pete (CV), 1st Air Recon , 1 bars , 159 exp , Japan , 10/10 , Recon, 2 kill , 276 pp - U:033
Mitsubishi F1M Pete (CV), 2nd Air Recon , 1 bars , 182 exp , Japan , 10/10 , Recon, 3 kill , 276 pp - U:034
B5N Kate , 5th Attack , 5 bars , 535 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 13 kill , 552 pp - U:036  [+65 exp]
B5N Kate , 6th Attack , 5 bars , 617 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 12 kill , 552 pp - U:037  [+123 exp]
B5N Kate , 7th Attack , 5 bars , 606 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 5 kill , 552 pp - U:038  [+107 exp]
B5N Kate , 8th Attack , 5 bars , 596 exp , Japan , 9/10 , Support, Special Munition, 9 kill , 552 pp - U:039  [+139 exp]
Kawanishi H6K , 3rd Air Recon , 5 bars , 594 exp , Japan , 8/10 , Recon, Support, 7 kill , 420 pp - U:041  [+69 exp]
Kawanishi H6K , 4th Air Recon , 4 bars , 426 exp , Japan , 4/10 , Recon, Support, 6 kill , 420 pp - U:042  [+86 exp]
G4M Betty , 9th Attack , 1 bars , 118 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 3 kill , 756 pp - U:057  [+78 exp]
G4M Betty , 10th Attack , 1 bars , 179 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 756 pp - U:058  [+123 exp]
G4M Betty , 11th Attack , 0 bars , 60 exp , Japan , 2/10 , Support, Special Munition, 1 kill , 756 pp - U:059  [+24 exp]
G4M Betty , 12th Attack , 2 bars , 202 exp , Japan , 10/10 , Support, Special Munition, 3 kill , 756 pp - U:060  [+93 exp]
Ki-46 Dinah , 5th Air Recon , 0 bars , 4 exp , Japan , 9/10 , Recon, 0 kill , 468 pp - U:061  [+2 exp]
Ki-46 Dinah , 6th Air Recon , 0 bars , 28 exp , Japan , 8/10 , Recon, 1 kill , 468 pp - U:062  [+4 exp]

Niszczyciel
*  Fubuki , IJN Fubuki , 4 bars , 488 exp , Japan , 9/10 , 14 kill , 0 pp - U:010  [+22 exp]

Pancernik
Nagato (Planes:0/1), IJN Nagato , 4 bars , 474 exp , Japan , 10/10 , 28 kill , 2580 pp - U:018  [+34 exp]
Nagato (Planes:0/1), IJN Mutsu , 4 bars , 472 exp , Japan , 10/10 , 24 kill , 2580 pp - U:019  [+36 exp]
Kongo (Planes:0/1), IJN Kongo , 2 bars , 248 exp , Japan , 10/10 , 11 kill , 2508 pp - U:045  [+27 exp]
Kongo (Planes:1/1), IJN Hiei , 2 bars , 260 exp , Japan , 9/10 , 19 kill , 2508 pp - U:047  [+55 exp]
Kongo (Planes:0/1), IJN Kirishima , 1 bars , 198 exp , Japan , 4/10 , 11 kill , 2508 pp - U:048  [+60 exp]
Kongo (Planes:0/1), IJN Haruna , 2 bars , 245 exp , Japan , 10/10 , 16 kill , 2508 pp - U:049  [+41 exp]
Fuso (Planes:0/1), IJN Fuso , 1 bars , 121 exp , Japan , 8/10 , 2 kill , 2496 pp - U:054  [+27 exp]
Fuso (Planes:1/1), IJN Yamashiro , 0 bars , 83 exp , Japan , 5/10 , 4 kill , 2496 pp - U:055  [+53 exp]

Lotniskowiec
Seaplane Tender (Planes:0/2), IJN Akitsushima , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 1140 pp - U:028
Akagi (Planes:0/6), IJN Akagi , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 2892 pp - U:040
Kaga (Planes:0/6), IJN Kaga  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 2832 pp - U:056


A to moje - owszem jestem jakieś 3 scenariusze wcześniej, ale przypominam - gram na 200%

Infantry
*  SNLF , Isuzu Type 97 ,  , 5 bars , 588 exp , 15/10 , Street Fighter  , 18 kill ,  0 pp
*  Sappers , Isuzu Type 97 ,  , 0 bars , 97 exp , 10/10 , 3 kill ,  0 pp
*  SNLF , Isuzu Type 94 ,  , 2 bars , 202 exp , 12/10 , 6 kill ,  0 pp
*  Engineer 35 , Isuzu Type 94 ,  , 3 bars , 343 exp , 13/10 , 8 kill ,  0 pp
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 2 bars , 266 exp , 12/10 , 11 kill ,  720 pp
SNLF , Isuzu Type 94 ,  , 2 bars , 286 exp , 12/10 , First Strike  , 9 kill ,  345 pp
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 1 bars , 159 exp , 11/10 , 3 kill ,  660 pp
Paratroopers , Isuzu Type 97 ,  , 0 bars , 14 exp , 10/10 , 1 kill ,  276 pp

Tank 
*  Type 95 Ha-Go ,  , 5 bars , 808 exp , 15/10 , Devastating Fire  , 40 kill ,  0 pp
Type 95 Ha-Go ,  , 3 bars , 331 exp , 13/10 , 19 kill ,  358 pp
Type 95 Ha-Go ,  , 0 bars , 14 exp , 10/10 , 1 kill ,  276 pp

Recon
*  Aikoku ,  , 3 bars , 378 exp , 13/10 , 14 kill ,  0 pp

Artillery
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 3 bars , 381 exp , 13/10 , 5 kill ,  0 pp
*  150mm Type 96 How , Type 92 Ni Ku ,  , 4 bars , 473 exp , 14/10 , Reconnaissance Movement  , 5 kill ,  0 pp
105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 2 bars , 277 exp , 12/10 , 12 kill ,  504 pp
150mm Type 96 How , Type 92 Ni Ku ,  , 5 bars , 574 exp , 15/10 , Overwhelming Attack  , 16 kill ,  918 pp
105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 2 bars , 299 exp , 12/10 , 8 kill ,  504 pp
150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 2 bars , 273 exp , 12/10 , Skilled Reconnaissance  , 12 kill ,  1065 pp
+  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 1 bars , 122 exp , 11/10 , 3 kill ,  0 pp

Fighter
Mitsubishi A5M Claude ,  , 5 bars , 873 exp , 15/10 , Fire Discipline  , Special Munition, 15 kill ,  648 pp
Mitsubishi A5M Claude ,  , 5 bars , 576 exp , 15/10 , Special Munition, 8 kill ,  648 pp
+  Mitsubishi A5M Claude ,  , 5 bars , 900 exp , 15/10 , Aggressive Attack  , Special Munition, 28 kill ,  0 pp
Mitsubishi A5M Claude ,  , 2 bars , 289 exp , 12/10 , 7 kill ,  518 pp
Mitsubishi A5M Claude ,  , 3 bars , 353 exp , 13/10 , Shock Tactics  , Recon, 1 kill ,  561 pp
Mitsubishi A5M Claude ,  , 1 bars , 168 exp , 11/10 , 4 kill ,  475 pp
Mitsubishi A5M Claude ,  , 1 bars , 163 exp , 11/10 , 2 kill ,  475 pp
Mitsubishi A5M Claude ,  , 0 bars , 6 exp , 10/10 , 1 kill ,  432 pp
Mitsubishi A5M Claude ,  , 0 bars , 42 exp , 10/10 , 1 kill ,  432 pp

Tactical Bomber
B5N Kate ,  , 5 bars , 1007 exp , 15/10 , Resilience  , Special Munition, 26 kill ,  828 pp
Kawanishi E7K ,  , 5 bars , 555 exp , 15/10 , Skilled Reconnaissance  , Recon, 8 kill ,  378 pp
B5N Kate ,  , 2 bars , 200 exp , 12/10 , Special Munition, 1 kill ,  662 pp
+  Aichi D3A1 Val ,  , 4 bars , 459 exp , 14/10 , Special Munition, 6 kill ,  0 pp
+  B5N Kate (t) ,  , 2 bars , 248 exp , 12/10 , Determined Defense  , Special Munition, 6 kill ,  0 pp
Kawanishi E7K ,  , 0 bars , 45 exp , 10/10 , Recon, 0 kill ,  252 pp

Destroyer
*  Fubuki ,  , 5 bars , 524 exp , 15/10 , Aggressive Attack  , 15 kill ,  0 pp
Akatsuki ,  , 1 bars , 100 exp , 11/10 , 3 kill ,  1518 pp
Akatsuki ,  , 0 bars , 13 exp , 10/10 , 0 kill ,  1380 pp
Akatsuki ,  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  1380 pp

Battleship
Nagato (Planes:0/1),  , 4 bars , 417 exp , 14/10 , Liberator  , 18 kill ,  3612 pp
Nagato (Planes:0/1),  , 3 bars , 319 exp , 13/10 , 20 kill ,  3354 pp
Kongo (Planes:0/1),  , 2 bars , 275 exp , 12/10 , 10 kill ,  3009 pp

Carrier
Akagi (Planes:0/6),  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  2892 pp
Soryu (Planes:0/5),  , 0 bars , 0 exp , 10/10 , 0 kill ,  2724 pp

Cruiser
Myoko CA (Planes:0/1),  , 3 bars , 328 exp , 13/10 , Battlefield Intelligence  , 22 kill ,  3166 pp
Tone CA (Planes:0/1),  , 1 bars , 100 exp , 11/10 , 5 kill ,  2719 pp
Tone CA (Planes:0/1),  , 1 bars , 121 exp , 11/10 , 2 kill ,  2
+  Mogami CA (Planes:0/1),  , 0 bars , 60 exp , 10/10 , 3 kill ,  0 pp


Nie wiem, jak to sie robi, nie brałem pod uwagę, że w tej kampanii można mieć 8 pancerników - dla mnie 3 to luksus...

Nie wiem także skąd wziąć kasę na 17 bombowców, kiedy - grając na 200%, - z trudem uciułałem na 4 plus dwa obserwacyjne.
Rozumiem, że w takiej sytuacji możesz domagać się ograniczeń, no ale ja i - podejrzewam - trzy czwarte innych grających nigdy
się w takiej sytuacji nie znajdziemy


Już kiedyś to napisałem - powinienem skończyć z robieniem kampanii, bo potem okazuje się że wychodzą jakieś śmieszne
rzeczy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

#117
Przypuszczam, że jednym ze sposobów kolegi Waldziosa jest to, że on nigdy (chyba, że coś przeoczyłem) nie podnosi stanów jednostek innych niż artyleria no i może jeszcze poelot ;D (nie dopłaca więc do jednostek, które tracą to się im podniosło- to powoduje duże oszczędności).
Po prostu inna filozofia grania (dużo bardziej skuteczna-a czy ciekawsza-to już sprawa indywidualna)
Ja trochę wzorując się na koledze Hansenie ;D sam wprowadziłem sobie ograniczenia co do ilości i jakość jednostek- preferuję dużą różnorodność-ale podnoszę stany niektórych doborowych z ciekawszymi liderami niezależnie od klasy :)
Ja i pewnie kilku jeszcze kolegów woli armie większe -o wyższych stanach -co generuje większe koszty ;D
Gustlik Twoje kampanie są bardzo dobre-zawsze można sobie zagrać na 0% a AI dać na 500% >:D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Rudel

#118
Banzai Solomon!

Ostatni scenariusz więc nie oszczędzam. Straty akceptowalne. Co do kolegi Waldziosa to jego recepta jest prosta nie uzupełniać w trakcie scenariusza rozbitków, nie podnosić stanów z wyjątkiem artylerii i po paru scenariuszach mamy morze kaski ;D Wiem że działa testowałem :P.
Wracając do scenariusza pomysł z umieszczeniem baz na Choisul wyborny wprost ciężko się do nich dobrać od razu ::). Przydała by się jakaś dywersja może brytolami na morzu miejsca jest by ich schować. Może niech płyną od Wysp Russela z takim wyliczeniem że wejdą do akcji koło 10 tury. Moja wina ta mapa ma stary system terenu jak potrzeba zaraz ją poprawię według wytycznych.


OpenGen 0.90.38.3 * (28 Jan 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\panzer2\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen Ver:5.2.
Campaign: Kwitnące wiśnie ,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Koreator , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Kawasaki Ki-10-I Perry
2   Korea-san , #1 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: 150mm Type 96 How
3   Ruski-idzie , #2 , Brilliant Victory , score:62
4   Vladivostok , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Mitsubishi A5M Claude
5   Vladivostok Samurai , #4 , Brilliant Victory , score:58
6   Sachalin , #5 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
7   Hong Kong , #6 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
8   China - seppuku , #7 , Brilliant Victory , score:57
9   Hainan , #8 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Tachikawa Ki-36 Ida
10   Viet-nam-san , #9 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Mogami CA
11   Hol-andia , #10 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: Ki-48 Lili
12   Burma , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Mad-a-gaskar-ooo , #12 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Type 1 Chi-He
14   Sri Lanka , #13 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Aichi E13A Jake
15   Kuril Kimono , #14 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Shokaku
16   Malaysia , #15 , Brilliant Victory , score:53
17   Singapore , #16 , Brilliant Victory , score:64
18   Boungaville , #17 , Brilliant Victory , score:50
19   Kokodaaa!  , #18 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Ise 43
20   Rabaul , #19 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Oyodo CL
21   Leyte , #20 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 1184  *  Average: 56

..
Current scenario: Banzai Solomon!,  VH prestige is 600 ,  All map prestige is: 760
Army cost: 47301 , Current prestige is 826
Prestige available on map yet is 160 pp ( 80 pp in VH to capture) * Turn: 18
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 420
V : Win , turn prestige: 500
TV: Win , turn prestige: 580
Ls: Loss , turn prestige: 580

Piechota
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 719 exp , Japan , 10/10 , 42 kill , 600 pp - U:001
*  SNLF 41 , Isuzu Type 97 , Yokosuki , 5 bars , 890 exp , Japan , 13/10 , Influence  , 32 kill , 0 pp - U:003
*  Sappers , Isuzu Type 97 ,  , 5 bars , 570 exp , Japan , 9/10 , 8 kill , 0 pp - U:004  [+2 exp]
*  SNLF 41 , Isuzu Type 97 , Kure , 5 bars , 705 exp , Japan , 4/10 , Street Fighter  , 22 kill , 0 pp - U:008  [+33 exp]
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 712 exp , Japan , 6/10 , Fire Discipline  , 30 kill , 600 pp - U:019  [+25 exp]
Imperial Guards , Rikuo Type 97 Motorcycle ,  , 5 bars , 759 exp , Japan , 7/10 , Superior Maneuver  , 22 kill , 600 pp - U:030  [+34 exp]
Navy Paratroopers ,  , 2 bars , 253 exp , Japan , 8/10 , 3 kill , 204 pp - U:036  [+71 exp]
Paratroopers ,  , 4 bars , 488 exp , Japan , 9/10 , 16 kill , 204 pp - U:047  [+12 exp]

Czołg
*  Type 1 Chi-He ,  , 5 bars , 790 exp , Japan , 10/10 , Resilience  , 33 kill , 0 pp - U:006
Type 95 Ha-Go ,  , 5 bars , 735 exp , Japan , 10/10 , Combat Support  , 29 kill , 276 pp - U:013  [+2 exp]
Type 95 Ha-Go ,  , 5 bars , 768 exp , Japan , 10/10 , 27 kill , 276 pp - U:018  [+25 exp]
Type 97 Chi-Ha ,  , 3 bars , 313 exp , Japan , 10/10 , 12 kill , 288 pp - U:031  [+10 exp]
+  Type 1 Chi-He ,  , 2 bars , 200 exp , Japan , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:051  [+38 exp]

Rozpoznanie
*  Aikoku ,  , 5 bars , 823 exp , Japan , 9/10 , Resilience  , 15 kill , 0 pp - U:009  [+20 exp]
Aikoku ,  , 2 bars , 273 exp , Japan , 9/10 , 1 kill , 216 pp - U:039  [+17 exp]

Artyleria
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 878 exp , Japan , 15/10 , 16 kill , 0 pp - U:005  [+11 exp]
*  105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 950 exp , Japan , 15/10 , 21 kill , 0 pp - U:007  [+46 exp]
240mm Type 96 , Type 95 Ho Fu ,  , 5 bars , 549 exp , Japan , 15/10 , Infiltration Tactics  , 14 kill , 1458 pp - U:012
+  150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 4 bars , 415 exp , Japan , 14/10 , 8 kill , 0 pp - U:014
105mm Type 91 (mot.) , Type 94 Yo-Ke ,  , 5 bars , 805 exp , Japan , 14/10 , 14 kill , 588 pp - U:017  [+14 exp]
150mm Type 96 Gun , Type 92 Ni Ku ,  , 3 bars , 340 exp , Japan , 13/10 , 7 kill , 1154 pp - U:032
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 1 bars , 126 exp , Japan , 11/10 , 0 kill , 660 pp - U:048
150mm Type 96 How , Type 92 I-Ke ,  , 1 bars , 187 exp , Japan , 11/10 , 7 kill , 660 pp - U:049
+  305mm Type 7 long , Type 95 Ho Fu ,  , 0 bars , 78 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:064  [+6 exp]

Obrona plot.
75mm Type 88 , Wagon ,  , 1 bars , 134 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 288 pp - U:024

Myśliwiec
+  A6M3 Zero , CFU Akagi , 5 bars , 783 exp , Japan , 15/10 , 22 kill , 0 pp - U:011  [+28 exp]
A6M3 Zero , CFU Akagi , 5 bars , 1144 exp , Japan , 13/10 , Influence  , 26 kill , 686 pp - U:015  [+99 exp]
A6M3 Zero , CFU Shokaku , 5 bars , 895 exp , Japan , 12/10 , 25 kill , 633 pp - U:016  [+16 exp]
+  A6M3 Zero , CFU Shokaku , 5 bars , 1091 exp , Japan , 12/10 , Devastating Fire  , 28 kill , 0 pp - U:022  [+52 exp]
+  A6M3 Zero ,  , 5 bars , 517 exp , Japan , 14/10 , 16 kill , 0 pp - U:027  [+24 exp]
A6M3 Zero ,  , 1 bars , 112 exp , Japan , 11/10 , Special Munition, 4 kill , 580 pp - U:057
A6M3 Zero ,  , 0 bars , 84 exp , Japan , 6/10 , Special Munition, 3 kill , 528 pp - U:060  [+28 exp]

Bomb. taktyczny
Aichi D3A1 Val , CBU Akagi , 5 bars , 1972 exp , Japan , 15/10 , Fire Discipline  , 24 kill , 648 pp - U:002  [+68 exp]
Aichi D3A1 Val (CV), CBU Akagi , 5 bars , 1047 exp , Japan , 15/10 , 15 kill , 648 pp - U:025  [+98 exp]
Aichi D3A1 Val , CBU Shokaku , 5 bars , 688 exp , Japan , 14/10 , 8 kill , 604 pp - U:028  [+131 exp]
B5N Kate (CV), CAU Akagi , 5 bars , 910 exp , Japan , 14/10 , Determined Defense  , 10 kill , 772 pp - U:034  [+114 exp]
B5N Kate (CV), CAU Akagi , 5 bars , 769 exp , Japan , 12/10 , 15 kill , 662 pp - U:035  [+97 exp]
Kawanishi E7K (CV), CRG Mutsu , 0 bars , 80 exp , Japan , 10/10 , Recon, 2 kill , 252 pp - U:038  [+16 exp]
Kawanishi H8K , LRRU Nisshin , 2 bars , 273 exp , Japan , 5/10 , Recon, 2 kill , 480 pp - U:042  [+10 exp]
Kawanishi H8K , LRAU Nisshin , 1 bars , 194 exp , Japan , 10/10 , Recon, 1 kill , 480 pp - U:043
+  B5N Kate , CAU Shokaku , 5 bars , 756 exp , Japan , 13/10 , 15 kill , 0 pp - U:044  [+105 exp]
B5N Kate ,  , 5 bars , 523 exp , Japan , 9/10 , 5 kill , 552 pp - U:054  [+102 exp]
Aichi D3A1 Val ,  , 2 bars , 215 exp , Japan , 6/10 , 5 kill , 432 pp - U:056  [+50 exp]
Ki-46 Dinah ,  , 0 bars , 22 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 468 pp - U:058
Kawanishi E7K (CV),  , 0 bars , 8 exp , Japan , 10/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:063

Niszczyciel
*  Fubuki ,  , 5 bars , 798 exp , Japan , 10/10 , Aggressive Maneuver  , 24 kill , 0 pp - U:010  [+38 exp]
Wakatake ,  , 5 bars , 653 exp , Japan , 8/10 , Aggressive Maneuver  , 13 kill , 1164 pp - U:026  [+11 exp]
Asashio , Nowaki , 2 bars , 244 exp , Japan , 10/10 , 5 kill , 1368 pp - U:046  [+23 exp]
Asashio , Maikaze , 2 bars , 279 exp , Japan , 8/10 , 6 kill , 1368 pp - U:050  [+16 exp]

Pancernik
Yamato  (Planes:0/1),  , 5 bars , 1135 exp , Japan , 7/10 , Devastating Fire  , 65 kill , 2952 pp - U:020  [+93 exp]
Yamato  (Planes:0/1),  , 5 bars , 623 exp , Japan , 10/10 , 45 kill , 2952 pp - U:029  [+15 exp]
Fuso (Planes:0/1),  , 3 bars , 344 exp , Japan , 10/10 , 20 kill , 2496 pp - U:045  [+15 exp]
Nagato (Planes:0/1), Mutsu , 3 bars , 337 exp , Japan , 4/10 , 8 kill , 2580 pp - U:052  [+109 exp]
Kongo (Planes:1/1),  , 1 bars , 125 exp , Japan , 7/10 , 3 kill , 2508 pp - U:059  [+54 exp]
Kongo (Planes:0/1),  , 1 bars , 117 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 2508 pp - U:065  [+83 exp]

Lotniskowiec
Seaplane Tender (Planes:0/2), Nisshin , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 1140 pp - U:021
Akagi (Planes:0/6),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 2892 pp - U:037
+  Shokaku (Planes:3/5),  , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:055

Krążownik
Myoko CA (Planes:0/1),  , 5 bars , 641 exp , Japan , 7/10 , 45 kill , 2436 pp - U:023  [+93 exp]
Myoko CA (Planes:1/1), Nachi CA , 5 bars , 539 exp , Japan , 9/10 , 24 kill , 2436 pp - U:033  [+15 exp]
+  Mogami CA (Planes:0/1),  , 4 bars , 464 exp , Japan , 9/10 , 24 kill , 0 pp - U:041  [+87 exp]
Nagara CL (Planes:0/1),  , 3 bars , 301 exp , Japan , 10/10 , 8 kill , 1752 pp - U:053  [+27 exp]
+  Oyodo CL (Planes:0/1),  , 1 bars , 114 exp , Japan , 10/10 , 7 kill , 0 pp - U:066  [+62 exp]

Player 1 : Japan
Killed: INF:390  TNK:37   RCN:33   AT:13   FLAK:37   FORT:61   ATY:107  AD:42   FTR:66   TB:40   LB:2    SUB:9    DD:78   BS:11   CV:3    CRs:36     Total: 965
Lost  : INF:14   TNK:1    FLAK:2    FORT:1    ATY:1    AD:3    FTR:2    TB:8    DD:1      Total: 33

BV 21
V   0
TV  0
L   0
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Rudel

#119
Kwitnące Wiśnie - podsumowanie

Played Scenarios:
1   Koreator , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Kawasaki Ki-10-I Perry
2   Korea-san , #1 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: 150mm Type 96 How
3   Ruski-idzie , #2 , Brilliant Victory , score:62
4   Vladivostok , #3 , Brilliant Victory , score:65  +++  Proto: Mitsubishi A5M Claude
5   Vladivostok Samurai , #4 , Brilliant Victory , score:58
6   Sachalin , #5 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
7   Hong Kong , #6 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Nakajima Ki-27a Nate
8   China - seppuku , #7 , Brilliant Victory , score:57
9   Hainan , #8 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Tachikawa Ki-36 Ida
10   Viet-nam-san , #9 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Mogami CA
11   Hol-andia , #10 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: Ki-48 Lili
12   Burma , #11 , Brilliant Victory , score:55
13   Mad-a-gaskar-ooo , #12 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Type 1 Chi-He
14   Sri Lanka , #13 , Brilliant Victory , score:52  +++  Proto: Aichi E13A Jake
15   Kuril Kimono , #14 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Shokaku
16   Malaysia , #15 , Brilliant Victory , score:53
17   Singapore , #16 , Brilliant Victory , score:64
18   Boungaville , #17 , Brilliant Victory , score:50
19   Kokodaaa!  , #18 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: Ise 43
20   Rabaul , #19 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: Oyodo CL
21   Leyte , #20 , Brilliant Victory , score:57
22   Banzai Solomon! , #21 , Brilliant Victory , score:53

Kampania jako całość jest w miarę spójna. Poziom trudności niski do średniego. Daje dużo frajdy z gry morskiej i operacji desantowych zarówno morskich jak i lotniczych. Ma zadatki by się znacząco poprawić i wielki atut duże mapy morskie. Ostatnie scenariusze są wymagające. System frakcji i frontów miał by sens co nie znaczy że go trzeba używać. Sama możliwość takiego podejścia do floty dla mnie ma wiele plusów. Jeżeli założymy że na początku gracz powinien dysponować lekkimi siłami to autor scenariusza nie ma możliwości zablokowania zakupów no chyba że da te okręty jako Aux bez możliwości zakupienia okrętów przez gracza. Te dwa scenariusze walk na Guadalcanal to pokazały, mam nadzieję, że nie namieszałem za bardzo. Także tu w tej kampanii było by mile zacząć budowę floty od niszczycieli i lekkiego lotniskowca. Stopniowo wprowadzając ciężkie okręty.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni