Gustlik e-file - nowy e-file klanowy ?

Zaczęty przez Gustlik, Czerwiec 22, 2007, 01:51:17 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Czy chcesz aby Gustlik e-file stał się e-filem klanowym w Generals Guild ?

Tak
18 (75%)
Nie
6 (25%)

Głosów w sumie: 13

Głosowanie skończone: Lipiec 23, 2007, 03:46:26 PM

Gustlik

Dobrze - wszystko można zrobić - HA 4 cena - 156... Tylko czym ma się to różnić wtedy od jednostek gwardyjskiej piechoty, to już naprawdę nie wiem...

Najpierw piszesz że - "co, nie umieli się schować", teraz zarzucasz, że: "def skoczył do 5-ciu".

Inicjatywa? Jaka inicjatywa - szli tam, gdzie im kazano... Ich zadaniem nie było wygrywanie, tylko zapychanie dziur we froncie, albo powstrzymywanie za wszelką cenę. Byli więźniowie mają być lepsi niż regularne wojsko?

Init 4 to jest na poziomie zmotoryzowanej elity, albo kawalerii.

Co do partyzantów - 2 w inicjatywie to dużo - więcej mają tylko formacje specjalistyczne. Regularni mają 1. W całym efilu.

NKWD - już nie ma tych 8-miu. Rommel mi zwrócił na to uwagę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Revolutionary_pilot

#151
CytatNajpierw piszesz że - "co, nie umieli się schować"teraz zarzucasz, że: "def skoczył do 5-ciu".
mowilem wtedy o ogniu dalekosieznym jak bys zauwazyl.. A GD mieli miec lekki..poza tym jak widzisz uwzglednilem 4\5 przy def.

CytatDobrze - wszystko można zrobić - HA 4 cena - 156... Tylko czym ma się to różnić wtedy od jednostek gwardyjskiej piechoty, to już naprawdę nie wiem...

Moj klimat.
HA-3 (4 tylko dla Niemcow)
SA-6\7 (6 dla Niemcow)
AA-0
ShipA-0
GD-4\5
AD-5
CD-5
RD-6                                                                 
Jest roznica?

Inciatywe mieli.. O to mozna sie spierac, ale mysle ze wieksza niz ci sie wydaje.. Wlasnie z tego wzgledu iz inaczej podchodzili do sprawy.

CytatCo do partyzantów - 2 w inicjatywie to dużo - więcej mają tylko formacje specjalistyczne. Regularni mają 1. W całym efilu.
Pekhotka NKVD ma 2

--------------------------------------------------------------------------

Gustlik

Po dalszym zagłębieniu się w temat - dowiedziałem się, że tzw. "Strojbat", który też u mnie występuje, również był jednostką karną - tylko używaną do budowy mostów. No więc zbiliżyłem ich statystykami obronnymi do "Sztrafbat", a w ataku dałem im minimalnie, bo ich zadaniem było budowanie przepraw pod ogniem, a nie walka.

Zeby jednak ten kiepski Strojbat nie był, w tej sytuacji, jedyną mostową jednostką - dałem "B" także prawdziwym inżynieryjnym wojskom. Choć prawdę mówiąc należałoby to wprowadzić rozgraniczenie na inżynierów i saperów - no ale chyba nie ma co się już aż tak zagłębiać.

Albo w ogóle zmienić nazwę regularnych inżynierów na saperów...? Z tym że muszą mieć i tak "E", żeby skutecznie niszczyć miny.

Efekty zaprezentuję po śniadaniu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

OK - teraz jest tak:

Sztrafbat:



Strojbat (mostowi):



"Prawdziwi" inżynierowie:

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Revolutionary_pilot

#154
CytatOK - teraz jest tak:
I jest bdobrze jak dla mnie..
Teraz mozna juz oczekiwac tej jednostki w jakims scenariuszu. Pod batuta - pod ostrzalem - jazda.

dki za ta jednostke Gustlik

Janus

panie Gustlik czy może pan ruskim dodać czołg KW-1s  wersja z miotaczem ognia (w wierzy) i armatką 45mm.
Po za tym brakuje map w tym co dostałem od Depeta ,a chętnie zrobił bym jakiś prosty scenariusz.
Oczekuję pomocy w tej materii najchętniej całego działającego pancerka na nowym e-fillu. :)

Janus

A i jeszcze jedna sprawa czy samolotom towarzyszą w lotach latające cysterny jak w PG-2.
jesili tak to chyba czas już z tym coś zrobić skoro jest okazja .
może jeszcze jedną zmianę bym zaproponował .
by piechota okopana była bardziej odporna na ataki czołgów.
tak by bez wsparcia altylerji nie można by było jej łatwo pokonać bo przecierz wiadomo ze tank do okopu nie wjedzie .
i jeszcze 1 pomysł czy możesz zrobić jednostki mieszane np jak w e-filu naszych przeciwników w grze ligowej??

Depet

Cytat: Janus w Październik 04, 2007, 11:56:44 AMPo za tym brakuje map w tym co dostałem od Depeta ,a chętnie zrobił bym jakiś prosty scenariusz.

Janus - ten GAMESET który masz ode mnie - jest CAŁYM Panzerkiem...wszystkich map oczywiście NIE MA i nigdzie nie znajdziesz wersji gry ze WSZYSTKIMI mapami - map jest tak dużo i tak dużo miejsca zajmują że trzeba sobie je instalować indywidualnie np. potrzebujesz mapy Stalingradu żeby zrobić taki scen to wchodzisz na stronkę z katalogiem plików map i sobie taka mapę ściągasz.

Radze zajrzeć tutaj >> http://www.gilestiel.eu/MapFinder/index.php

Masz tam graficzny katalog (2 zakładka w menu po lewej) - wpisujesz nazwę rejonu świata jakiego szukasz i dostajesz wszystkie dostępne mapy...lub korzystasz z 3 zakładki w menu po lewej i z list rozwijanych wybierasz czy scen ma być zimowy, pustynny itd., czy ma być Azja czy Europa itd i wtedy dostajesz wszystkie mapy które możesz przeglądać do woli i jeśli któraś będzie CI odpowiadać to ściągasz i instalujesz a później robisz na niej scena. Jak zainstalować ściągnięty plik mapy do gry masz napisane tutaj >> http://jagdtiger.net/forum/viewtopic.php?t=1793

Gustlik

Cytat
Teraz mozna juz oczekiwac tej jednostki w jakims scenariuszu. Pod batuta - pod ostrzalem - jazda.

Natomiast mam problem z podobnymi, karnymi jednostkami u Niemców - bo nigdzie nie znalazłem opisu takiej jednostki, poza wspomnieniem, że takowe były...

Być może były to tylko karne kompanie w strukturze większych jednostek. Jeśli nie działały samodzielnie, to nie wiem czy jest sens je odzwierciedlać. Ma ktoś jakiś pomysł?

Cytatpanie Gustlik czy może pan ruskim dodać czołg KW-1s  wersja z miotaczem ognia (w wierzy) i armatką 45mm.

Jest coś takiego - nazywa się KV-Flame. Fakt, że nie jest to wersja "szybka", ale pytanie - czy do każdej wersji czołgu dodawać (dublować go) wersję z miotaczem?

CytatA i jeszcze jedna sprawa czy samolotom towarzyszą w lotach latające cysterny jak w PG-2.
jesili tak to chyba czas już z tym coś zrobić skoro jest okazja .

Dyskutowaliśmy nad tym swego czasu (Depet też brał w tym udział) i doszliśmy do wniosku, że limit amunicji jest wystarczający, żeby zakończyć "wieczne" latanie. Ale jeśli ktoś chce podjąć taką dyskusję na nowo - to jestem gotowy. Tylko to musi być naprawdę szeroki consensus, bo zmieni to reguły walki dość mocno.

Cytatby piechota okopana była bardziej odporna na ataki czołgów.
tak by bez wsparcia altylerji nie można by było jej łatwo pokonać bo przecierz wiadomo ze tank do okopu nie wjedzie .

Przede wszystkim - co to jest: "piechota okopana"?? Jeśli chodzi o to okopanie się jednostki, którego nabywa ona w czasie kolejki (lub zadane przez twórcę scenariusza) to pozwolę sobie na cytat z algorytmu walki silnika PG2:

Wartość poziomu "okopania" (entrenchment), dodaje się do wartości punktów obrony.
Wartość okopania, ale x2, dodaje się do wartości punktów obrony piechoty w mieście, lesie i górach, gdy atakowana jest przez czołgi, AT i Rec.


To chyba spełnia ten postulat automatycznie ?

Cytaty możesz zrobić jednostki mieszane np jak w e-filu naszych przeciwników w grze ligowej??

Mogę, tylko wyjaśnij mi co to jest?

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Depet

Cytat: Gustlik w Październik 04, 2007, 01:32:51 PM
CytatA i jeszcze jedna sprawa czy samolotom towarzyszą w lotach latające cysterny jak w PG-2.
jesili tak to chyba czas już z tym coś zrobić skoro jest okazja .

Dyskutowaliśmy nad tym swego czasu (Depet też brał w tym udział) i doszliśmy do wniosku, że limit amunicji jest wystarczający, żeby zakończyć "wieczne" latanie.

Dokładnie tak....to jest chyba jedna z najważniejszych cech tego efila - wreszcie lotnictwo wygląda jak lotnictwo...max. 2-3 pociski dla bombowców jest już chyba wystarczającym ograniczeniem...

Zsamot

Cytat: Depet w Październik 04, 2007, 01:55:32 PM
Dokładnie tak....to jest chyba jedna z najważniejszych cech tego efila - wreszcie lotnictwo wygląda jak lotnictwo...max. 2-3 pociski dla bombowców jest już chyba wystarczającym ograniczeniem...
W pełni popieram, przy rozległości niektórych map taki lot w obie strony miałby szansę, o ile nie zmieniłaby się trasa choćby o pare heksów. Przeciez teatr walk w PG2 to nie sa aż tak rozległe obszary, by wymuszać kolejne obostrzenia dla lotnictwa. Zresztą dalsze ogranieczenie lotnictwa sprowadzi je do karykatury, to ono było wyznacznikiem udanego ataku... Nie przypadkiem pod koniec wojny Niemcy planowali wszelkie kontrofensywy, o ile aura im sprzyjała...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Janus

w tym temacie pozwolę sobie mieć odmienne zdanie.
jednak ograniczyłbym ruch przez ograniczenie paliwa . co to daje?
wydajesz rozkaz atakować cele w tym i tym rejonie .
przeciwnika tam nie ma -jak nie masz paliwa to wracasz na lotnisko gdy chcesz polecieć dalej spadasz na ziemię .
a nie latasz po całej planszy szukając kolejnego celu w tę i z powrotem przez całą grę jednocześnie czatując na samoloty wroga by pierwszy zaatakować.
co do ograniczenia amunicji zgoda jesili tyczy to bombowców i bombardowania ale jak to odzwierciedla ich możliwości obronne przed mysiliwcami ?
tego typu zmiany muszą jednak być powiązane ze zmianą opl skoro osłabiamy w ten sposób lotnictwo to i ją należało by osłabić
np strzelająca na 3 pola im dalej strzela tym mniej skuteczna -oraz zmniejszyć ogólnie jej skuteczność bo opl w realu nigdy nie zadawała takich okrutnych strat .

Gustlik

Zauważ jednak, że mapa ma 40 - 80 km - wyobrażasz sobie samolot któremu na takim obszarze brakłoby paliwa? To raz.

Dwa - w przypadku awaryjnym przy swojej szybkości jest w stanie zatankować i wrócić na miejsce w dwie godziny (w czasie bitwy o Anglię dywizjony podrywano nieraz i trzy razy dziennie). A Ty każesz mu wracać - czekać turę (czyli pół dnia) na zatankowanie i następnego dnia dopiero wracać nad front???

Nawet gdyby jednak to zrobić - to i tak wymaga mnóstwa testów (i kolejnych sporów) ile by tego paliwa miało być?

Cytata nie latasz po całej planszy szukając kolejnego celu w tę i z powrotem przez całą grę jednocześnie czatując na samoloty wroga by pierwszy zaatakować.

Pod tym względem akurat, obie strony mogą się "czaić" tak samo - dla obu jest to tak samo niebezpieczne

Cytatco do ograniczenia amunicji zgoda jesli tyczy to bombowców i bombardowania ale jak to odzwierciedla ich możliwości obronne przed mysiliwcami ?

Masz dwa punkty amunicji - jak wykorzystasz jeden na bombardowanie, to pozostaje Ci drugi na ew. obronę przed myśliwcami po akcji. Oczywiście możesz zaryzykować i bombardować dwa razy... Z drugiej strony jak zaatakujesz wrogi bombowiec dwukrotnie, to nawet jak go nie zestrzelisz, to zużyjesz mu amunicję i staje się niegroźny. W rzeczywistości po takim ataku załoga nie miałaby innego wyjścia, jak wyrzucić bomby gdziekolwiek i wiać do domu.

Co do dział plot - wszystko jest do negocjacji, ale po sprawdzeniu w grze.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Do pobrania z Gustlik Center

Wersja 3.2

Dodano - fregaty klasy River - UK, aust.
Dodano - fregaty klasy Evarts i Buckley - USA
Dodano - Catalina - TB - USA, UK, aus.
Dodano - włoskie okręty podwodne - 5 klas
Dodano - miny morskie - All Countries
Dodano - Kompanię karną (sztrafbat) - ros.
Dodano - Shermana z miotaczem ognia - US
Poprawki błędów przy dwóch transporterach.
Poprawki wartości obronnych samolotów.
Zmienione (wzmocnione) statystyki min
Heavy bunker zmienił ikonę
Dodano zimowe wersje standardowych bunkrów.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Cytat: Janus w Październik 09, 2007, 10:12:16 PM
opl skoro osłabiamy w ten sposób lotnictwo to i ją należało by osłabić
np strzelająca na 3 pola im dalej strzela tym mniej skuteczna -oraz zmniejszyć ogólnie jej skuteczność bo opl w realu nigdy nie zadawała takich okrutnych strat .
Akurat gram teraz w kampanie stroną rosyjską i moge z pewnoscia rzec, że wszystko mogę rzec o opl Rosjan, ale nie iż jest za mocna... gdyby  nie możliwość strzelania do celów naziemnych, nadal doswiadczenie opl, po paru bitwach, wynosiłoby około 30- 60 punktów, co przy doświadczonym wrogim myśliwcu, nie mówiąc o bombowcu, stwarza tylko pozory obrony. A trzeba pamietać, że ryzykowanie walki z ze świeżymi", nie uszkodzonymi przez opl niemieckimi myśliwcami, to najlepszy sposób na pozbycie się własnych samolotów...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369