Kampania G26 - "Komandosi Jego Królewskiej Mości" v4.2

Zaczęty przez Gustlik, Maj 14, 2011, 07:16:09 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Te opcje z paliwem i amunicją są ustawione celowo - po prostu zaopatrzenie nie dotarło.....

Natomiast drugie opcje - to oczywiście błąd. Przy okazji nie wiem (bo kampanię mam spakowaną w archiwum)
czy tam jest ODZNACZONA opcja: "Friend Units ALSO block LOF (except if light special)".

Jeśli nie - bo kiedyś ją namiętnie zaznaczałem - to warto by ją ODZNACZYĆ w całej kampanii, bo teraz już od dawna
funkcjonuje strzelanie przez własne jednostki.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

#16
CytatJeśli nie - bo kiedyś ją namiętnie zaznaczałem - to warto by ją ODZNACZYĆ w całej kampanii, bo teraz już od dawna
funkcjonuje strzelanie przez własne jednostki.
Są pozaznaczane. Odznaczę.

Żebym zrozumiał, własne jednostki (poza lekkimi) blokują linię ognia domyślnie (tak jest zaprogramowane w kodzie gry). Czy tak?

Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)

To jeszcze abym był pewny. Jeżeli ustawione są opcje (w np. scenariuszu 2) to:
- po scenariuszu 2 paliwo i amunicja nie zostanie uzupełniona i zacznę nowy scenariusz ze stanem poprzedniego
czy też
- scenariusz 2 rozpocznę bez pełnych uzupełnień.

PS
Poprawki wrzucić tutaj, czy do Ciebie i Kowdara na priv.
Zmienić wersję kampanii na 4.1?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Zsamot

Cytat: Gustlik w Marzec 09, 2015, 10:14:29 AM
Jeśli nie - bo kiedyś ją namiętnie zaznaczałem - to warto by ją ODZNACZYĆ w całej kampanii, bo teraz już od dawna
funkcjonuje strzelanie przez własne jednostki.
Czyli w każdej Twojej już to jest, dla ckm, czołgów itd?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Ok, po bo po prostu ostatnio w coś grałem i tego nie było. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Jaro

Bardzo fajna kampania. Daje niesamowitą frajdę z gry. Poziom trudności ok. Jednym słowem super. To jest kampania, którą można grać z marszu. Z marszu oznacza, że nie muszę 10 razy rozgrywać danego scenariusza, aby go wygrać. Nie muszę poszukiwać jedynego słusznego heksa dla mojego samolotu, bo inaczej zginie.
Świetnym pomysłem jest ograniczenie wyboru przy zakupach (co prawda nie da się tego zbyt często stosować). Gra się szybciej, bo mniej kombinacji. Brak uzupełnień też jest super. Trzeba zupełnie inaczej planować walkę. I może warto to stosować częściej bo uczy oszczędności.

Gustlik, czasami mówisz coś o rezygnacji z robienia kampanii. Zapomnij o tym. Robisz doskonałą robotę. :bow :clap

A teraz uwagi:
Zauważyłem, że w niektórych scenariuszach nie była ustawiona opcja zmiany warunków terenowych od pogody. Wydaje mi się to ciekawą opcją, bo rośnie losowość, choć w tej kampanii pewnie nie widać by było różnic, ze względu na małą liczbę tur i względnie mało opadów.

Trudny moment to scenariusze :
5   Ewakuacja Krety , #4
6   Rommel atakuje , #5
W obu samoloty niemieckie mają przewagę i przy braku szczęścia mogą zniszczyć nasz jedyny samolot i to w pierwszym ataku. A przy tym prestiżu możliwość odkupienia pojawi się nieprędko. Zresztą doświadczeniem już pewnie nie nadgoni?

Scenariusz 15 Panzer Division #14 - posiłki na północnym wschodzie przybywają w turze 7, kiedy jestem pod północnym VH. Czyli wylądowali mi dokładnie przed nosem i zrobili kotlety? Przyspieszył bym ich o jedną turę.

20   Lubeka , #19 - zakończyłem w 4 turze? I do tego bez udziału zachodniej kolumny, która miała zaatakować miasto z zachodu ale nie zdążyła. Finał mnie rozczarował  ;). Dobra żartowałem, po prostu szkoła blitzkriegu daje rezultaty. A tak na poważnie to zajrzałem do edytora i już wiem, co mnie ominęło. (propozycje zmian wysłane do Gustlika, aby nie psuć zabawy?)


PS
Gustlik, daj znać odnośnie poniższych pytań abym mógł przesłać Ci poprawioną kampanię.



Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)


To jeszcze abym był pewny. Jeżeli ustawione są opcje (w np. scenariuszu 2) to:
- po scenariuszu 2 paliwo i amunicja nie zostanie uzupełniona i zacznę nowy scenariusz ze stanem poprzedniego
czy też
- scenariusz 2 rozpocznę bez pełnych uzupełnień.

PS
Poprawki wrzucić tutaj, czy do Ciebie i Kowdara na priv.
Zmienić wersję kampanii na 4.1?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

CytatTo jeszcze abym był pewny. Jeżeli ustawione są opcje (w np. scenariuszu 2) to:
- po scenariuszu 2 paliwo i amunicja nie zostanie uzupełniona i zacznę nowy scenariusz ze stanem poprzedniego
czy też
- scenariusz 2 rozpocznę bez pełnych uzupełnień.

Opcje dotyczą scenariusza, w którym są zaznaczone, czyli wynika z tego, że to scenariusz 2 rozpoczniesz bez pełnych uzupełnien.

A poprawki przysyłaj do mnie. W najbliższym czasie będę publikował także poprawki do kilku innych kampanii, to sobie to wszystko pozbieram do kupy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

I jeszcze ostatni AAR:

OpenGen 0.90.39.0 * (6 Mar 2015)  *  AI: Default
Efile folder: C:\Games\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen Ver:5.2.
Campaign: G26 KOMANDOSI JEGO KRÓLEWSKIEJ MOŚCI v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Piaskiem w oczy , #0 , Brilliant Victory , score:50
2   Bardia , #1 , Brilliant Victory , score:50
3   Tobruk , #2 , Brilliant Victory , score:53
4   Rommel nadchodzi , #3 , Brilliant Victory , score:51
5   Ewakuacja Krety , #4 , Brilliant Victory , score:52
6   Rommel atakuje , #5 , Brilliant Victory , score:52
7   Lotniska , #6 , Brilliant Victory , score:51
8   Operacja "Bigamy" , #7 , Brilliant Victory , score:50
9   Linia "Mareth" , #8 , Brilliant Victory , score:50
10   Wyspa Kos , #9 , Brilliant Victory , score:55
11   Operacja Candytuft , #10 , Brilliant Victory , score:50
12   Jugoslawia , #11 , Brilliant Victory , score:52
13   Most , #12 , Brilliant Victory , score:51
14   Sekwana , #13 , Brilliant Victory , score:51
15   Panzer Division , #14 , Brilliant Victory , score:59
16   Wunderwaffe , #15 , Brilliant Victory , score:52
17   Dekemvriana , #16 , Brilliant Victory , score:55
18   Prisoners , #17 , Brilliant Victory , score:61
19   Arnhem , #18 , Brilliant Victory , score:51
20   Lubeka , #19 , Brilliant Victory , score:75
--
Campaign score: 1071  *  Average: 53

..
Current scenario: Lubeka,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 640
Army cost: 1026 , Current prestige is 555
Prestige available on map yet is 440 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 610
V : Win , turn prestige: 610
TV: Win , turn prestige: 610
Ls: Loss , turn prestige: 610

Infantry
*  Engineer 40 , Bren [W] , 1st Royal Commando Reg. , 4 bars , 485 exp , United Kingdom , 14/10 , Influence  , 12 kill , 0 pp - U:001
*  Commando , Jeep [TW] , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 563 exp , United Kingdom , 15/10 , Infiltration Tactics  , Support, 22 kill , 0 pp - U:002
*  SAS , Jeep [TW] , 1st Royal Assault Brig , 5 bars , 897 exp , United Kingdom , 15/10 , Devastating Fire  , Support, 27 kill , 0 pp - U:009
*  Rangers , Jeep , 1st Royal Commando Brig. , 5 bars , 542 exp , USA , 15/10 , Liberator  , Support, 5 kill , 0 pp - U:011

Tank 
*  Comet , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 1496 exp , United Kingdom , 15/10 , Combat Support  , 96 kill , 0 pp - U:008  [+27 exp]

Recon
*  AEC III , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 758 exp , United Kingdom , 15/10 , Aggressive Maneuver  , 32 kill , 0 pp - U:006  [+24 exp]

Anti-tank
*  Achilles IIC , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 909 exp , United Kingdom , 15/10 , Overwhelming Attack  , 19 kill , 0 pp - U:010  [+51 exp]
*  Achilles , 1st Royal Commando Brig. , 5 bars , 621 exp , United Kingdom , 15/10 , First Strike  , 9 kill , 0 pp - U:012  [+2 exp]

FlaK
*  MG , Jeep [TW] , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 721 exp , United Kingdom , 15/10 , Street Fighter  , 12 kill , 0 pp - U:003  [+19 exp]

Artillery
*  Priest , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 911 exp , United Kingdom , 15/10 , Resilience  , 6 kill , 0 pp - U:005  [+25 exp]

Fighter
*  Beaufighter Mk.II , 2 Special Assault Esq. , 5 bars , 2743 exp , United Kingdom , 11/10 , Devastating Fire  , Support, Recon, 57 kill , 0 pp - U:004  [+126 exp]
Mosquito FB VI ,  , 5 bars , 938 exp , United Kingdom , 15/10 , Determined Defense  , Support, Special Munition, 16 kill , 1026 pp - U:007  [+103 exp]
*  Meteor F.3 , 1 Special Ftr. Esq. , 5 bars , 546 exp , United Kingdom , 15/10 , Shock Tactics  , Support, 3 kill , 0 pp - U:013  [+40 exp]

Player 1 : United Kingdom
Killed: INF:185  TNK:15   RCN:13   AT:14   FLAK:27   FORT:46   ATY:48   AD:4    FTR:8    TB:10     Total: 370
Lost  : INF:5    ATY:2    FTR:1      Total: 8

BV 20
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  4 Leaders      Total :   2487 exp,     66 kill,      0 pp    Average:    622 exp,     17 kill,      0 pp
Tank           *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1496 exp,     96 kill,      0 pp    Average:   1496 exp,     96 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  1 Leaders      Total :    758 exp,     32 kill,      0 pp    Average:    758 exp,     32 kill,      0 pp
Anti-tank      *   2 Units *  2 Leaders      Total :   1530 exp,     28 kill,      0 pp    Average:    765 exp,     14 kill,      0 pp
FlaK           *   1 Units *  1 Leaders      Total :    721 exp,     12 kill,      0 pp    Average:    721 exp,     12 kill,      0 pp
Artillery      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    911 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    911 exp,      6 kill,      0 pp
Fighter        *   3 Units *  3 Leaders      Total :   4227 exp,     76 kill,   1026 pp    Average:   1409 exp,     25 kill,    342 pp
* Summary:     *  13 Units * 13 Leaders      Total :  12130 exp,    316 kill,   1026 pp    Average:    933 exp,     24 kill,     79 pp


Player 1  United Kingdom   has 26 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank   :  3
Recon :  2
Anti-tank :  3
FlaK :  1
Fortification :  1
Artillery :  3
Air Defense :  1
Fighter :  3
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Cytat: Gustlik w Marzec 09, 2015, 10:14:29 AM
Natomiast drugie opcje - to oczywiście błąd. Przy okazji nie wiem (bo kampanię mam spakowaną w archiwum)
czy tam jest ODZNACZONA opcja: "Friend Units ALSO block LOF (except if light special)".

Jeśli nie - bo kiedyś ją namiętnie zaznaczałem - to warto by ją ODZNACZYĆ w całej kampanii, bo teraz już od dawna
funkcjonuje strzelanie przez własne jednostki.

Coś nie dawało mi spokoju odnośnie powyżej zaproponowanej zmiany, więc zrobiłem testy. Okazało się że zmiana, którą zaproponowałeś a ja naniosłem do kampanii zmieniła zachowanie: poprzednio strzelanie przez własne jednostki było zabronione a obecnie jest dozwolone... O to chodziło?

Wynik testów:
Parametr Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
   - nie ustawiony - mogę strzelać przez własne jednostki
   - Ustawiony - nie mogę strzelać

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

No tak - jeśli w poleceniu jest słowo "block" (blokuje), to zaznaczenie spowoduje właśnie potwierdzenie blokowania
strzału, a odznaczenie - uwolnienie strzału.

A chodziło o to, żeby było dozwolone.
Czyli, jeśli okienko jest odznaczone, słownie: PUSTE, to jest w porządku.

Albo jeszcze inaczej - zobacz na ten obrazek - bo ja to biorę wzrokowo. Pamiętam po prostu układ okienek
zaznaczonych. To jest schemat (baza), który staram się zachować W KAŻDEJ kampanii, W KAŻDYM scenariuszu.
Reszta jest ustawiana lub nie - w zależności od potrzeb scenariusza/kampanii.

Ale te ze zdjęcia - staram się aby były wspólne dla wszystkich.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

No to już mi się wszystko składa  :) Dziękuję  :bow

Ps
Załączone opcje bardzo mi się przydadzą...  >:D >:D
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Niedawna gra kolegi Ponurego zainspirowała mnie do odświeżenia tej kampanii.

Opis zmian - wyedytowany w pierwszym poście.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Ponury

O, miło słyszeć, że się do czegoś przydałem :) Trzeba będzie kiedyś znowu zagrać, skoro tak.

Gustlik

Mnie również miło, dlatego zawsze apeluję o opisy i własne wrażenia.

Same raporty nie wystarczą. Oczywiście - są one minimum wymaganym do zaliczenia kampanii rankingowej, ale jeśli
taka gra ma być przydatna dla innych, a nie tyko dla mołojeckiej sławy, to przemyślenia własne są zawsze bezcenne.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/