Nowe opcje transportu...

Zaczęty przez Rudel, Marzec 20, 2015, 03:50:12 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rudel

Nio to w transporcie rewolucja prawie >:D. Nowe możliwości. Dla transportu morskiego to dobra wiadomość. Reszta nie wiem czy koniecznie potrzebna. Może jako usprawnienie kolei.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

To raczej rewolucja w kwestii bunkrów i fortyfikacji, niż transportu.
Możliwe będzie umieszczenie artylerii, dział ppanc lub plot wewnątrz bunkru, tak by  nadal działały jako wsparcie.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Cytat: Waldzios w Marzec 20, 2015, 04:27:04 PM
To raczej rewolucja w kwestii bunkrów i fortyfikacji, niż transportu.
Możliwe będzie umieszczenie artylerii, dział ppanc lub plot wewnątrz bunkru, tak by  nadal działały jako wsparcie.


Tak ale to mnie zaciekawiło:
Units can be launched into an ocean hex, as far as there is a matching NTP to embark that unit.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatNio to w transporcie rewolucja prawie Evil. Nowe możliwości. Dla transportu morskiego to dobra wiadomość. Reszta nie wiem czy koniecznie potrzebna. Może jako usprawnienie kolei.

Nie, to nie tak - osobiście uważam to za wodotrysk i szczerze mówiąc nie wiem po co ta opcja jest.
Rewolucji w transporcie nie będzie, póki transport nie funkcjonuje jako OSOBNA JEDNOSTKA, którą
można kupić i mieć.

Zauważcie, że lotniskowiec kupuje się osobno, samoloty osobno a potem ładuje jedno na drugie.

Pociągu (ciężarówki, barki desantowej) - nie kupujesz, tylko pojawia się ona po kliknięciu "embark", ewentualnie
jak transport kołowy - pojawia się automatycznie.

Zatem nie mam możliwości zapakowania dwóch armat na barkę, czy do pociągu, bo barka ani pociąg nigdzie
nie stoją i nie czekają - jak lotniskowce.

Bardziej podoba mi się idea wyznaczania tras (way points) dla samolotów. Skończy się głupie wpadanie po raz
drugi na te same pelotki.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Marzec 20, 2015, 07:51:44 PM
Zatem nie mam możliwości zapakowania dwóch armat na barkę, czy do pociągu, bo barka ani pociąg nigdzie
nie stoją i nie czekają - jak lotniskowce.
Myślę ze Rudel miał bardziej na myśli okręty desantowe nie barki.
Na okręt desantowy ładujesz kilka oddziałów piechoty czy artylerii. Podpływasz w pobliże brzegu i dopiero wtedy wystawiasz oddziały na barkach, ewentualnie wpływasz do portu i wystawiasz wszystkie jednostki bezpośrednio w porcie.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#5
Cytat: Waldzios w Marzec 20, 2015, 08:31:34 PM
Cytat: Gustlik w Marzec 20, 2015, 07:51:44 PM
Zatem nie mam możliwości zapakowania dwóch armat na barkę, czy do pociągu, bo barka ani pociąg nigdzie
nie stoją i nie czekają - jak lotniskowce.
Myślę ze Rudel miał bardziej na myśli okręty desantowe nie barki.
Na okręt desantowy ładujesz kilka oddziałów piechoty czy artylerii. Podpływasz w pobliże brzegu i dopiero wtedy wystawiasz oddziały na barkach, ewentualnie wpływasz do portu i wystawiasz wszystkie jednostki bezpośrednio w porcie.


Myślałem bardziej o czymś w stylu transportu ciężkich jednostek (artyleria pow. 150 mm, czołgi czy piechota armii, ciężka obrona plot) bo to pozwoliło by uatrakcyjnić operacje desantowe. By te jednostki wysadzić można by było potrzebować portu (zająć lub zbudować). Jednocześnie jednostki klasy Marines zostały by w obecnym kształcie. Patrzyłem pod tym względem. Wiem że to dużo pracy i to tylko taka sugestia  ::)::)

BTW Okręty desantowe też nie głupi pomysł możliwość precyzyjnego dobrania grup uderzeniowych jak i mniej barek do pilnowania podczas dalekich rejsów, a takie mapy mamy przecież już ;) ;) Oczywiście takie okręty powinny trochę kosztować >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatMyślę ze Rudel miał bardziej na myśli okręty desantowe nie barki.
Na okręt desantowy ładujesz kilka oddziałów piechoty czy artylerii. Podpływasz w pobliże brzegu i dopiero wtedy wystawiasz oddziały na barkach, ewentualnie wpływasz do portu i wystawiasz wszystkie jednostki bezpośrednio w porcie.

No ale przecież teraz też są okręty desantowe....

To co - mielibyśmy je dublować?

CytatMyślałem bardziej o czymś w stylu transportu ciężkich jednostek (artyleria pow. 150 mm, czołgi czy piechota armii, ciężka obrona plot) bo to pozwoliło by uatrakcyjnić operacje desantowe. By te jednostki wysadzić można by było potrzebować portu

Ale to nie ma nic wspólnego z hangarami. Do tego potrzeba by opcji specjalnej "Disembark only in port" - czy coś takiego
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Marzec 20, 2015, 09:02:33 PM

No ale przecież teraz też są okręty desantowe....

To co - mielibyśmy je dublować?
Są barki desantowe (LCU), mi się marzą okręty desantowe (LSD)... ;)

W pewnym sensie tak.

Obecnie jeden morski deploy hex mieści jedna jednostkę morską (okręt lub NTP),  więc wystawienie oddziału piechoty jest równoważne wystawieniu pancernika.
Gdyby wprowadzić okręty desantowe jako oddzielny typ okrętu (dostępny do manualnego zakupu), można by w miejsce jednego okrętu wystawić kilka (4-6) jednostek lądowych. to mogłoby poprawić głębie strategiczną operacji desantowych.
Byłoby też wstecznie kompatybilne.

Pomysł wbrew pozorom jest bardzo prosty, później przedstawie screeny jak to mogłoby wyglądać.

Cytat: Gustlik w Marzec 20, 2015, 09:02:33 PM
Ale to nie ma nic wspólnego z hangarami. Do tego potrzeba by opcji specjalnej "Disembark only in port" - czy coś takiego
Tu się zgodzę, można to załatwić opcją 'Avoid-Mech-Landing' w pliku TERRAIN.TXT


BTW.
Największa wada rozwiązania jest  pojedyncza stała $ground_carrier
Cytat
        Units hold into hangars can provide fire support and air defense if $ground_carrier is 2.
Jesli by tą opcje wykorzyśtać w bunkrach, to automatycznie stanie się bezużyteczna w okrętach desantowych i odwrotnie.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Ja widzę pewną możliwość zastosowania takich jednostek, choć zaraz pojawią się głosy (i słusznie), że
to źle wpłynie na grywalność ale.....

Opcja przewożenia jednostek "jedna w drugiej" może przydać się tam gdzie potrzebny jest atakujący transport.

W obecnej sytuacji mamy tak, że na placu boju jest ALBO transport, ALBO jednostka, która z niego wysiadła.
To czego mi brakuje, to Bradley, który zabiera na pokład piechotę, potem piechota wysiada, ale Bradley
zostaje na polu bitwy jako wsparcie ogniowe.

To samo dla piechoty jeżdżącej na czołgach...
No i okręty desantowe, które po lądowaniu zostają i wspierają ogniem lądujące oddziały.
Kolejna opcja, to pokładowa jednostka piechoty w pociągu pancernym.

I to wszystko jest fajnie, tylko w ten sposób rozbijamy jednolity schemat transportowania oddziałów.
Mamy dwa poziomy transportowania - automatyczny (tradycyjny) i "kontenerowy".

Co więcej, za okręt desantowy w formie tradycyjnej nie płacisz, a za ten nowego typu - tak.....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

 :offtopic
Uprzejma prośba aby przy przenoszeniu postów do nowego wątku zostawić w starym link. Trochę się zgubiłem po ostatniej operacji :o :huh?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Gustlik w Marzec 20, 2015, 09:43:57 PM
I to wszystko jest fajnie, tylko w ten sposób rozbijamy jednolity schemat transportowania oddziałów.
Mamy dwa poziomy transportowania - automatyczny (tradycyjny) i "kontenerowy".
W pełni się zgadzam. Dlatego zastosowanie widzę głownie dla bunkrów (zlikwidowanie tych nieszczęsnych piętrowych jednostek w wielu kampaniach) oraz bardziej historyczne bunkry (np. bunkier AT, jako klasyczny bunkier z konkretnym dostępnym w danym momencie działem w środku).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

#11
Tak opcja z transportem piechoty to nie tylko Bradley ale i BWP czy innych starszych jak transportery niemieckie. Transport morski ma jednak sporo zalet i może to naprawdę uatrakcyjnić grę. Nawet jeżeli taki okręt transportowy czy desantowy by kosztował. Nie tylko to zastosowanie w czasach 2 wojny światowej, ale i współcześnie nowoczesne desantowce typu np Tarawa....
Ujednolicenie bunkrów rewelacja bunkry piechoty, artyleryjskie. ppanc i plot. Nawet dało by się zrobić słynne berlińskie wieże plot.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatTak opcja z transportem piechoty to nie tylko Bradley ale i BWP czy innych starszych jak transportery niemieckie.

No i cała niedawna operacja "gepanzert" poszła się ........  ;D

Cytatwspółcześnie nowoczesne desantowce typu np Tarawa....

Tak i to mi się podoba. Jeśli o mnie chodzi, to ja bym poszedł dalej i CAŁY transport w grze wymienił na taki właśnie.
Z tym, że wtedy oczywiście na mapie zrobiłby się nieopisany tłok z pustych i bezużytecznych transportów niebiorących chwilowo udziału w grze, ale taki tłok na drogach też był elementem wojny.

Cytatnp. bunkier AT, jako klasyczny bunkier z konkretnym dostępnym w danym momencie działem w środku

No ale to możesz zrobić także i przez spiętrowanie. Mnie akurat bunkry tak nie przekonują, bo ile razy w grze kupujesz fortyfikacje? A dla komputera możesz w Suite zmontować dowolny układ.
Poza tym nie wiem, czy jednostka siedząca w takim bunkrze będzie brać udział w walce. Samoloty na lotniskowcach nie biorą. 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#13
Też tak pomyślałem o mnóstwie niepotrzebnych ciężarówek bo dla transporterów da się znaleźć zastosowanie. Co do Gepanzert to nie koniecznie bo te chłopaki mieli lepsze transportery niż reszta wiec nawet jak wysiądą to te transportery mogą dalej siać zniszczenie >:D >:D. Transport morski to miodzio będzie i będzie czego pilnować toć 1 taki desantowiec to mnóstwo dobroci ma na pokładzie a jak nam go utopią to już bym wolał chyba lotniskowiec stracić >:D >:D >:D

Ale luźne ciężarówki tez czasem by się przydały jak komuś skasują transport czy jednostkę a zostanie osamotniony transport...
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Gustlik

CytatAle luźne ciężarówki tez czasem by się przydały jak komuś skasują transport czy jednostkę a zostanie osamotniony transport...

Tak, tylko to wszystko wymagałoby jeszcze jednej zmiany - transporty musiałyby stać się pełnoprawnymi klasami jednostek, kupowanymi jak każda inna klasa. A to mogłoby z kolei spowodować brak wstecznej kompatybilności ze starymi kampaniami.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/