Moje przemyślenia - dyskusja ogólna

Zaczęty przez sympatyk, Maj 24, 2013, 10:49:10 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

kowdar

Jak grę masz zainstalowana z mojej instalki, to w podkatalogu DOC są manuale do gry oraz także do Suite.
Jeden z nich opisuje jak się robi scenariusze.

Oba po angielsku, autorstwa Guille.

Sądzę, że na początek są dobrą podstawą.

PS.
A jak nie instalowałeś gry z mojej strony, to te podręczniki są na stronie Luisa, w części dotyczącej Suite.

Oczywiście nie kwestionuję zrobienia dobrego, praktycznego poradnika tutaj u nas po polsku i na forum, pokazuję tylko że coś już jest.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Fan Blitzkriegu

Instalowałem ze stronki opengeneral.pl

Jakbym widział taki poradnik na łopatologię?, otóż już piszę.

Z tego co kumam i czytam, zrobienie kampanii polega na stworzeniu wybranej przez siebie liczby scenariuszy i sklecenie ich w kampanię. Sam pomysł na kampanię pozostawiam jako oddzielny wątek  ;D. Poradnik zaczynałby się od momentu otwarcia edytora i pokazywał krok po kroczku co mam robić, kiedy zasejwować najlepiej i gdzie. Chcę dowiedzieć się jak robią to fachowcy, ale na początek samo zaczęcie. Mogę się mylić, ale przypuszczam, że polega to mniej więcej na tym. Otwieramy czystą stronę kampanii, tu wybieramy co trzeba (sam opis stronki kampanii i całej reszty jest w poradniku), zapisujemy i zaczynamy tworzyć scenariusze a te potrzebują już sporo roboty i itd.

Gustlik

#107
Łopatologicznie rzecz biorąc, to można zacząć na dwa sposoby - każdy jednakowo skuteczny
1) - stworzyć pustą drabinkę kampanii a potem wypełniać ją scenariuszami  (czyli zacząć od "new campaign")
2) - zrobić osobne scenariusze, a potem spiąć je drabinką (czyli zacząć od "new scenario")

Nie ma znaczenia który sposób wybierzesz.

Ja, robiąc kampanię, wybieram coś pośredniego - otóż robię trzy-cztery początkowe scenariusze, potem dopiero projektuję drabinkę na 15-20 pozycji. Jeśli nazwy plików scenariusza są konsekwentne i zapisane według określonego schematu, to kampania sama je sobie znajdzie i podstawi do drabinki.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Tak mnie wzięło ..
Jestem tu już 3 lata.  ;D
Przede wszystkim dziękuję, że tyle mnie znosiliście --> moje dziwne pomysły i nie do końca zrozumiałe idee ..  >:D
Co prawda mam na koncie 29 zrobionych map, ale nie wszyscy je akceptowali .. dlatego dalsze 21 grafik w tych jaskrawych kolorach nie były publikowane..
Jeśli porównać to z dokonaniami Gustlika, to wypada mizernie.
No i nie nauczyłem się grać  :D

Dobrze, że są tu nowe osoby z dużym potencjałem  :t34  :tiger
Pozdrowienia dla wszystkich  :toast

Gustlik

No i jak widzisz - nawet ja się do nich przekonałem.  :laff

A w czasach, w których w grze za mapę robi zwykły jpg, czy png, każdy sobie może ostrość kolorów ustawić sam.

Dawaj te 21 dalszych... 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Pewnie , nic z tego nie będzie  >:D , bo to tylko grafiki, jak napisałem i dla PEG robione... według tamtych plików map --> więc i teren (pola) nie da się łatwo przenieść. To są grafiki w stylu mapy 1201 ... różnej wielkości, nie przekraczające 1920x1920px

Natomiast, jest kilka scenariuszy nie publikowanych  .. Grega  ;) - może by zechciał opublikować, i może by coś z tego było.
Jest też scen Mary grany testowo ..
To tylko takie moje luźne sugestie ...
Jeśli o te grafiki chodzi , to postaram się je udostępnić, dla ciekawych i bezkrytycznych  >:D  ;D  :rollin

Gustlik

Wbrew pozorom, nawet fikcyjne grafiki by się przydały - nigdy nie pokryjemy rzeczywistymi  mapami wszystkich potrzebnych obszarów. Nie wiadomo co się kiedy i komu przyda.... 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

To były pliki w formacie bmp i 24bit.
Będę musiał je na jpg przerobić - bo waga jest spora, pokombinuje z png, ale z kolorem 8bit.
Ostatnie mapy - redukowałem do koloru 192szt, to nie pełny 8-bit... by się w limicie zmieścić, ale one są robione inną techniką.
A tak, przy okazji - ta Warka, to najdłużej robiona prze zemnie mapa - od sierpnia tamtego roku  :D

Mario

To ogrom pracy :clap
A grać się możesz jeszcze nauczysz  ;D.
Przyjedź kiedyś na zlot to Cię trochę podszkolimy ;)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

CytatPrzyjedź kiedyś na zlot to Cię trochę podszkolimy

:good
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Zobaczymy, co się da zrobić, choć szanse są marne .. dlatego też, nie robię już nic dla PEg, choć tak łatwo mi szło ..
Teraz nie wiem, jak u mnie z czasem jutro --> nie mogę dawać żadnych wiążących obietnic  ...

Gustlik

Ale też my zlotu nie robimy jutro.....  :D
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Jutro - oznacza - każde jutro, niestety .. rzeczy się pokomplikowały ..


Zsamot

Trzymamy kciuki, co byś prozę życia wziął za rogi powalił na kolana.
Każda kreatywność pomaga wszystkim, zatem się kryguj, publikuj, udostępniaj.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

sympatyk

Witam po długiej przerwie  :)

W sumie  - jak zawsze - nie wiem, gdzie napisać ..  ;D

Na JPs zaczęto robić porządki z ikonami - rykoszetem może dostać nasz e-fil --> ponieważ nie został zaliczony do tych 104 e-fili "oficjalnych".
Kto zainteresowany - powinien czytać temat :
Re: Icons thread for icon makers - please read first post
od postu
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=41451&p=747604#p747462,
a zwłaszcza dzisiejszą informację - o usuwaniu ikon z openicons.dat

Tłumacz google:
nowy openicons został zwolniony

Lista zmian:
- Dodano nowe jc * Le * ikony
- Usunięte ~ 70 ikon, które nie zostały wykorzystane w "oficjalnych" efiles 104 i miał style obsługiwane i nie miał dobrą wymianę
- Zastąpić ~ 200 ikon, które nie zostały wykorzystane w "oficjalnych" efiles 104 i miał style obsługiwane i miał możliwość zastąpienia
- Wprowadził nowy styl, a mianowicie "Default", który jest w rzeczywistości "nowe" (2015) w stylu Juankar

w sumie: 21435

brak koloru: 3589
ma klasy: 155
żaden naród: 322
żaden styl: 2901

a tu są nowe wymagania jakościowe (niech je omówić, jeśli ktoś nie zgadza)

1. Obsługiwane tylko zostaną dodane ikony

2. obsługiwane ikony 240x150 (lub niewiele większe) ikony wykonane w domyśle, Pat, Juankar lub inne style dobre jakości, jeśli nie mają odpowiedników w stylu Domyślnie

3. Yakobinets, style Fairline akceptuje, choć nie w pełni obsługiwany

4. Wszelkie inne style są obsługiwane. chyba, że ??jest to bardzo dobry powód, te ikony nie będą już dodane

5. ~ 5000 niewykorzystane (w "oficjalnych" efiles 104) ikony wykonane w stylu nieobsługiwanych, zostanie zastąpiony, jeśli to możliwe

6. standardowe kolory pojazdów (piasek, zielone, brązowe, szare, zimą, z oliwek lub wzory moro korzystających z tych kolorów) mogą być badane na "default" ikony stylu. Nierealne. Wrzaskliwy kolory nie są obsługiwane

7. odcień jednostek powinno pozostać szare, recolored odcień nie jest obsługiwany

8. poczekajmy pełną serię WW1, WW2, CW ikon piechoty przez Juankar przed przystąpieniem do tworzenia własnych modów. jeśli coś jest naprawdę pilna, prosimy o kontakt z Juankar, może on je dodać do swojej listy rzeczy do zrobienia z wysokim priorytecie