Dodatek mostowy

Zaczęty przez Jaro, Maj 28, 2015, 08:49:16 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Chciałbym poddać pod ocenę pomysł zablokowania dodatku mostowego w efilu Gustlika.

Dlaczego?

Moje spojrzenie na tą kwestię jest od strony grywalności i klimatu. Gra staje się łatwiejsza, jeśli kupimy tani recon i dodamy mu most. Co więcej taka jednostka może stawiać przeprawę w biegu (w tej samej turze co osiągnęła brzeg rzeki). Dodatkowo cenowo wychodzi to 2 razy taniej niż samobieżny most (Niemcy - początek wojny). Nawet w późniejszym czasie (Delta Force) cena recona + most jest niższa niż mostu samobieżnego. Odchodzi również dylemat czy pionierów budowlanych wysłać do stawiania przeprawy czy budowy lotniska. Nie muszą oni również być na pierwszej linii i ryzykować stawiając przeprawę. O ile łatwiej jest dorzucić, na dany scenariusz, mosty do reconów i nie bać się o przeprawy niż zaplanować atak z ograniczoną ilością jednostek typu pionierzy lub most samobieżny.

Moim zdaniem likwidacja tego dodatku wymusi konieczność większego planowania i doda klimatu.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

marekreaktywacja

Jestem za. Faktycznie ten dodatek powinien jeśli już to przysługiwać tylko piechocie.

Gustlik

Ja, musze przyznać, nigdy nie stosowałem tego dodatku (bo nie lubię tak grać z takimi "mostami"), zatem nie byłem tak naprawdę świadom absurdu jaki to ze sobą niesie. Kiedy Jaro mi to uświadomił - aż się za łeb złapałem. W tej sytuacji - też byłbym za zablokowaniem tego dodatku.

Oczywiście najlepiej byłoby zablokować go - tak jak marekreaktywacja pisze - wszystkim z wyj. piechoty (żeby jednak do czegoś służył), no ale to już trzeba by przepchnąć na szczeblu, na który postanowiłem nie włazić.   ;)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

No to przecież można kupić piechotę z mostem - co się zowie saperzy  :D. A swoją drogą to czy w pułkach piechoty mieli mosty?
Raczej były to osobne służby - ale ja się nie znam...

Zostaje jeszcze nieszczęsny Lider ze specjalnością mostową, ale to się przytrafi raczej rzadko, więc można pominąć (ostatnio miałem takiego na artylerii  ;D)
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Wyłączanie dodatków to zdecydowana przesada...

Po pierwsze jeśli dodatek jest za tani, zawsze można zwiększyć jego cenę (ceny dodatków są konfigurowalne), w tej chwili to 30pp plus 25% wartości jednostki, obie wartości można zmodyfikować...
Wystarczy zwiększyć cenę minimalną (~100pp) by problem różnicy ceny zniknął...

Po drugie, główną wadą klasycznych mostów samobieżnych jest sposób poruszania, czekanie tury na stworzenie przeprawy nieco mija się z celem, być może warto rozważyć dodanie wyspecjalizowanym mostom ruchu fazowego by zwiększyć ich użyteczność i docelowo atrakcyjność...

Po trzecie, najciekawsze dodatki posiadają kare -1 do ruchu, przez co stają się praktycznie bezużyteczne dla piechoty (która mogłaby najbardziej na nich skorzystać), a nadużywane są dla lotnictwa i najbardziej mobilnych jednostek (recony),
być może warto pomyśleć o całkowitym zrezygnowaniu z niepraktycznych kar i ewentualnym zastąpieniu ich wyższa ceną (fact-cost ~40%)...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatNo to przecież można kupić piechotę z mostem - co się zowie saperzy

No tak, ale popatrz na ich statystyki "bitewne". Na pierwszą linię ich nie poślesz.... A tak, masz pełnosprawny oddział piechoty z mostem na dodatek.

CytatPo trzecie, najciekawsze dodatki posiadają kare -1 do ruchu, przez co stają się praktycznie bezużyteczne dla piechoty

Czemu? Sprowadza to piechotę z ruchem 3, do piechoty z ruchem 2 czyli właśnie inżynierów.

Cytatbyć może warto pomyśleć o całkowitym zrezygnowaniu z niepraktycznych kar i ewentualnym zastąpieniu ich wyższa ceną

Kuszące..... ;D
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Maj 28, 2015, 12:38:55 PM
Czemu? Sprowadza to piechotę z ruchem 3, do piechoty z ruchem 2 czyli właśnie inżynierów.
Niby tak, ale przy pojedynczym dodatku tracisz 33% ruchu, o dwóch można prawie zapomnieć, podczas gdy recony średnio tracą tylko kilkanaście procent na dodatek, a dla lotnictwa różnica jest już prawie niezauważalna, nawet przy komplecie dodatków.

Dodatkowo, stosunkowo taniej piechocie nie służy cena minimalna,
30pp to nie wiele dla bombowca, Ju-88A-4 kosztuje 708pp, dodatek to 30pp+177pp=207pp, czyli 29% wartości,
a całkiem sporo dla piechoty, MG Schutzen kosztuje 132pp, dodatek to 30pp+33pp=66pp, czyli 50% wartości...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Cena wszystkiego nie rozwiąże. Dodatek można włączać i wyłączać bez utraty kasy a jednostkę mostową po kupieniu się ma i liczy się do capa itd, itp...

Właśnie to czekanie tury na przeprawę jest fajne, w końcu mostu nie stawia się w 5 minut.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#8
Cytat: Jaro w Maj 28, 2015, 01:13:16 PM
Cena wszystkiego nie rozwiąże. Dodatek można włączać i wyłączać bez utraty kasy a jednostkę mostową po kupieniu się ma i liczy się do capa itd, itp...
Jednostki mostowe/saperów również można kupić tymczasowo i sprzedać po misji,
a wliczanie dodatków do Capa można włączyć...

Cytat: Jaro w Maj 28, 2015, 01:13:16 PM
Właśnie to czekanie tury na przeprawę jest fajne, w końcu mostu nie stawia się w 5 minut.
Nasz rodzimy BLG-67, most stawia przęsło na przeszkodzie w 3 minuty. Czas zwijania mostu 5 minut.


BTW. Grałem na długo przed dodatkami, w większości sytuacji wolałem przeprawiać się jednocześnie kilkoma jednostkami na całej dostępnej szerokości rzeki, niż czekać na most, zwykle było po prostu szybciej (w ciągu tury każda jednostka przekroczy rzekę), dopiero z dodatkiem (na reconie) zacząłem masowo używać przepraw...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

No to należy takiej jednostce dać recon movement a nie dodatek mostowy do reconu. ;D
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Maj 28, 2015, 02:07:51 PM
No to należy takiej jednostce dać recon movement a nie dodatek mostowy do reconu. ;D
Z założenia jestem przeciwnikiem wymuszonych ograniczeń...

W efilu operujemy batalionami, więc nie widzę przeciwwskazań żeby do batalionu zwiadowczego dodać kompanie mostową, oczywiście po sensownym wydatku prestiżu (by nabrało to elitarnego charakteru)...

Nie ma przymusu używania dodatków, a wszelkie nadużycie można odpowiednio zbalansować ceną (w tym przypadku zwiększając cenę minimalną)...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

#11
Nie rozumiem tego podejścia" zabronić", "zablokować"... Jeżeli ktoś nie chce, to nie kupi... Jakby to były bitwy człowiek vs człowiek, to ok. A tak?
Dodatki tanie? No nie wiem, jak się gra niskim prestiżu, to zawsze jest jednak istotny wydatek.

To teraz moja kontra: - zakaz dodatków:
support (kuźwa po kieszeniach mają tę dodatkowa amunicję?),
zwiększony zasięg widzenia: budują wieżę, czy balon/ drona wypuszczają?
dev. fire - wszyscy to jacyś rewolwerowcy/ wyćwiczeni, magazynki w zębach, łuski pod pachą...
all weather combat: no litości... w śnieżnej burzy latać nie można, a ten leci i jeszcze zestrzeli samolot, bądź palnie we wroga...
influence: hiper księgowi, czy oszukują na fakturach?
...

Cytat: Waldzios w Maj 28, 2015, 02:27:02 PM
Cytat: Jaro w Maj 28, 2015, 02:07:51 PM
No to należy takiej jednostce dać recon movement a nie dodatek mostowy do reconu. ;D
Z założenia jestem przeciwnikiem wymuszonych ograniczeń...

W efilu operujemy batalionami, więc nie widzę przeciwwskazań żeby do batalionu zwiadowczego dodać kompanie mostową, oczywiście po sensownym wydatku prestiżu (by nabrało to elitarnego charakteru)...

Nie ma przymusu używania dodatków, a wszelkie nadużycie można odpowiednio zbalansować ceną (w tym przypadku zwiększając cenę minimalną)...
- ograniczenia - nie, w pełni zgoda.  :)
- cena też nie. ;) Pisałem powyżej.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rudel

Dodatki - stanowisko Waldziosa z podniesieniem ceny i ze zniesieniem ograniczeń jest mi najbliższe. Może dlatego, że gram dość dużo na LXF. Takie rozwiązanie jest dość sensowne pozwoli wykorzystać dodatki dla jednostek którym nigdy ich nie kupuję. Rozumiem też stanowisko ZSAMOTA. Lider potrafi dodać jednostce pożądane zdolności więc dodatki są trochę taką sztuką dla sztuki. Osobiście daję je tylko lotnictwu i reconom i to tylko wybranym jednostkom nie wszystkim. Ale likwidacja dodatków to walka z JP bo o ile z Luisem można to by było jakoś ugadać to na JP nas będą chcieli zlinczować. Wiec może załatwmy to u nas tymi cenami czy jakoś tak by to miało ręce i nogi ;)
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Zsamot w Maj 28, 2015, 02:27:12 PM
Dodatki tanie? No nie wiem, jak się gra niskim prestiżu, to zawsze jest jednak istotny wydatek.
Źle zrozumiałeś, nigdy nie pisałem ze dodatki są za tanie, ale ze się źle skalują...

Każdy dodatek jest osobno opisany parametrami min-cost (cena minimalna) i fact-cost (współczynnik procentowy), domyślnie ustawione na 30pp i 25%.
Ostateczna cena dodatku to 30pp + 25% wartości danej jednostki...

Przykładowo:
Ju-88A-4 kosztuje 708pp, czyli dodatek to 30pp+177pp=207pp, w sumie 29% wartości,
MG Schutzen kosztuje 132pp, dodatek to 30pp+33pp=66pp, w sumie 50% wartości...
Freikorps  kosztuje 48pp, dodatek to 30pp+12pp=42pp, w sumie 87% wartości...
Ostatecznie im tańsza jednostka tym mniej opłacalny staje się dodatek...

Dlatego w przepadku dodatków bojowych sugerowałbym zmianę tych proporcji, do przykładowo 10pp i 35%,

Przykładowo:
Ju-88A-4 kosztuje 708pp, czyli dodatek to 10pp+247pp=257pp, w sumie 36% wartości,
MG Schutzen kosztuje 132pp, dodatek to 10pp+46pp=56pp, w sumie 42% wartości...
Freikorps  kosztuje 48pp, dodatek to 10pp+16pp=26pp, w sumie 54% wartości...
Czyli znacznie korzystniej dla tańszych jednostek...

Dodatek mostowy jest tu specyficzny.
Bonus z mostu nie skaluje się z siła bojową jednostki, więc powinien bardziej polegać na cenie minimalnej...
Na mój rozum kompania mostowa będzie mieć zbliżony koszt dodana do batalionu piechoty, co dodana do batalionu ciężkich czołgów...

Sugerował bym wartości w okolicach 100pp i 10%...

Przykładowo:
Najtańsza niemiecka piechota Freikorps (48pp), obecnie z dodatkiem mostowym kosztuje 48pp+30pp+12pp=90pp (ułamek ceny pionierów),  po zmianie byłoby to 48pp+100pp+5pp=153pp...
MG Schutzen (132pp), z dodatkiem mostowym kosztowałby 132pp+100pp+13pp=245pp, minimalnie więcej od oddziału Pionierów (228pp)...,
Analogicznie dla Tygrysa (600pp), cena z dodatkiem wyniosłaby 600pp+100pp+60pp=760pp; czyli mniej niż obecnie 600pp+30pp+150pp=780pp;

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Cytat: Rudel w Maj 28, 2015, 03:03:33 PM
Ale likwidacja dodatków to walka z JP
To można wyłączyć w pliku cfg efila.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI