Śmigłowce transportowe

Zaczęty przez Waldzios, Czerwiec 01, 2015, 04:39:30 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

#30
Mnie najbardziej wkurza możliwość wyładowania każdej jednostki po ruchu, w tej samej turze w której wystartowała.

W tym momencie transport śmigłowcowy jest praktycznie nietykalny, dzięki ruchowi fazowemu ładujesz i wyładowujesz jednostki w tej samej turze (AI tez całkiem dobrze to wychodzi), w efekcie zupełnie brakuje fazy gdy jednostkę w transporcie śmigłowcowym można zaatakować, zwłaszcza gdy jest najbardziej wrażliwa, czyli w śmigłowcu.
Dodatkowo limit transportów praktycznie nie istnieje, bo transporty są automatycznie zwalniane po ruchu.

Zamiast transportu helikopterowego, mamy obecnie teleport, "Beam me up, Scotty"...

W przypadku delty, dodatkowo ekstremalnym przegięciem jest połączenie cechy 'exploit success' i transportu śmigłowcowego, przelatujemy 14 hexów, lądujemy, atakujemy jednostkę przeciwnika, wsiadamy, przelatujemy kolejne 14 hexów i znowu lądujemy, w sumie 28 hexów, dalej niż samolotem....

Na koniec darmowe śmigłowce i limit transportów, wystarczy kupić odział 'Ligth infantry' (432pp), by w komplecie dostać jednostkę zwiadowczą z ruchem fazowym, i prawie nietykalny (znikający po użyciu) bombowiec ..., w zasadzie dysponując gromadką 'Ligth infantry' można zupełnie olać klasy RECON i TB...

Tez uważam ze powinno być dolot, wysiadka i atak...., ale niekoniecznie w tej samej turze w której wystartowaliśmy...

Nie przeszkadza mi sam ruch fazowy, czy możliwość atakowania po ruchu, problemem jest możliwość załadunku i opuszczenia transportu w tej samej turze, która obecnie czyni transport helikopterowy praktycznie niewrażliwym na obronę przeciwlotniczą przeciwnika...

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Cytatno bo jak to jest, ze arty doleci i się wyładuje

Po prostu nie musi się wyładowywać - jest dostarczana na pole bitwy w stanie gotowym do użycia.

Cytatproblemem jest możliwość załadunku i opuszczenia transportu w tej samej turze, która obecnie czyni transport helikopterowy praktycznie niewrażliwym na obronę przeciwlotniczą przeciwnika...

No ale przecież jeśli cel będzie broniony przez AD albo Flaki, to helikopter zostanie ostrzelany, w momencie gdy się zatrzyma.

Po drodze też oberwie jeśli wpadnie choćby na CKM.

CytatTez uważam ze powinno być dolot, wysiadka i atak...., ale niekoniecznie w tej samej turze w której wystartowaliśmy...

No i wracamy do tego, że jest to tak samo jak w transporcie lotniczym, po co więc płatny transport śmigłowcem, skoro można mieć za darmo lotniczy? W dodatku o większym zasięgu?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Cytat: Waldzios w Czerwiec 07, 2015, 05:25:20 PM
...i prawie nietykalny (znikający po użyciu) bombowiec ..., w zasadzie dysponując gromadką 'Ligth infantry' można zupełnie olać klasy RECON i TB...
Jak na bombowiec, to transportowe śmigłowce mają raczej słabe parametry ataku.


@Gustlik,
Wygląda mi na to, że ograniczenie ilości użyć HTP na turę by wystarczyło. Czyli zmiana z ilości jednoczesnych HTP w użyciu na ilość użytych HTP w danej turze.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Albo coś w rodzaju "punktów śmigłowcowych", czyli pewnej puli, którą dysponujesz na początku scenariusza.
To by mogła być na przykład zwyczajnie ilość heksów, jaka mogą przelecieć Twoje śmigłowce transportowe w
czasie scenariusza.

Rozwijając tę myśl - lot Chinookiem mógłby zużywać 2x więcej punktów niż lot Blackhawkiem - w ten sposób
transport artylerii mógłby być dwa razy droższy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Czyli po prostu koszt wynajęcia śmigłowca - za jedno użycie. Aby było prosto to w % od wartości jednostki w efilu. Płatne za każdą turę. Konfoguracja tych % to w pliku cfg (bo te są lubiane na JP  ;))
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

Ale śmigłowce jako transport dla artylerii są ok. Mi nawet nie przeszkadza w tej chwili ograniczenie do 3 transportów bo latają kolejno a mam 8 M777 155mm. Co do transportu lotniczego samolotowego co z tego że jest szybszy jak jest przewiązany do lotnisk. Więcej oddziałów przerzucę śmigłowcami niż samolotami transportowymi. W tej chwili jest to swego rodzaju exploit w grze i myślę, że warto by to jakoś rozwiązać.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Waldzios

Cytat: Gustlik w Czerwiec 07, 2015, 08:04:47 PM
No ale przecież jeśli cel będzie broniony przez AD albo Flaki, to helikopter zostanie ostrzelany, w momencie gdy się zatrzyma.

Po drodze też oberwie jeśli wpadnie choćby na CKM.
W całej kampanii Delta praktycznie nie przypominam sobie żeby choć raz transport helikopterowy został draśnięty,
Przy tym poziomie dostępnego zwiadu lotniczego (hawkeye, drony itd) to w zasadzie niemożliwe, a nawet jeśli trzeba gdzieś wlecieć w ciemno to jest jeszcze ruch fazowy...
W niektórych scenariuszach (tych z S-300) trzeba wstrzymać się z użyciem śmigłowców i niektórych samolotów, aż do czasu wyeliminowania obrony plot, a nawet wtedy śmigłowce transportowe nic sobie z tego nie robią...
Cytat: Gustlik w Czerwiec 07, 2015, 08:04:47 PM
No i wracamy do tego, że jest to tak samo jak w transporcie lotniczym, po co więc płatny transport śmigłowcem, skoro można mieć za darmo lotniczy? W dodatku o większym zasięgu?
Zupełnie, ale to zupełnie, nie nie rozumiem tego argumentu, transport śmigłowcowy startuje z dowolnego miejsca, lotniczy tylko z lotniska (to nawet kilkadziesiąt hexów różnicy!), dla  mnie to absolutnie elementarna i krytyczna różnica.
Cytat: Jaro w Czerwiec 07, 2015, 08:17:19 PM
Jak na bombowiec, to transportowe śmigłowce mają raczej słabe parametry ataku.
W bombowcach szczególnie tych z ruchem fazowym nie chodzi o parametry ataku (choć i te wystarczą przeciwko piechocie), dany cel można kilkakrotnie zaatakować obniżając obronę (nie trzeba nawet zadawać obrażeń), by potem roznieść cel dowolną jednostką...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Cytat: Waldzios w Czerwiec 07, 2015, 08:35:24 PM
W bombowcach szczególnie tych z ruchem fazowym nie chodzi o parametry ataku (choć i te wystarczą przeciwko piechocie), dany cel można kilkakrotnie zaatakować obniżając obronę (nie trzeba nawet zadawać obrażeń), by potem roznieść cel dowolną jednostką...
To może rozważyć odjęcie HTP możliwości czynnego ataku.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Mario

Cytat: Waldzios w Czerwiec 07, 2015, 08:35:24 PM
Cytat: Gustlik w Czerwiec 07, 2015, 08:04:47 PM
No ale przecież jeśli cel będzie broniony przez AD albo Flaki, to helikopter zostanie ostrzelany, w momencie gdy się zatrzyma.

Po drodze też oberwie jeśli wpadnie choćby na CKM.
W całej kampanii Delta praktycznie nie przypominam sobie żeby choć raz transport helikopterowy został draśnięty,
Przy tym poziomie dostępnego zwiadu lotniczego (hawkeye, drony itd) to w zasadzie niemożliwe, a nawet jeśli trzeba gdzieś wlecieć w ciemno to jest jeszcze ruch fazowy...
W niektórych scenariuszach (tych z S-300) trzeba wstrzymać się z użyciem śmigłowców i niektórych samolotów, aż do czasu wyeliminowania obrony plot, a nawet wtedy śmigłowce transportowe nic sobie z tego nie robią...
Cytat: Gustlik w Czerwiec 07, 2015, 08:04:47 PM
No i wracamy do tego, że jest to tak samo jak w transporcie lotniczym, po co więc płatny transport śmigłowcem, skoro można mieć za darmo lotniczy? W dodatku o większym zasięgu?
Zupełnie, ale to zupełnie, nie nie rozumiem tego argumentu, transport śmigłowcowy startuje z dowolnego miejsca, lotniczy tylko z lotniska (to nawet kilkadziesiąt hexów różnicy!), dla  mnie to absolutnie elementarna i krytyczna różnica.
Cytat: Jaro w Czerwiec 07, 2015, 08:17:19 PM
Jak na bombowiec, to transportowe śmigłowce mają raczej słabe parametry ataku.
W bombowcach szczególnie tych z ruchem fazowym nie chodzi o parametry ataku (choć i te wystarczą przeciwko piechocie), dany cel można kilkakrotnie zaatakować obniżając obronę (nie trzeba nawet zadawać obrażeń), by potem roznieść cel dowolną jednostką...

Spotkałem się z ostrzelaniem przez środki pelot ukryte w miastach :)
Co do lotnisk -zgadzam się -użycie helikopterów jest wydajniejsze.
Sam niekiedy używałem helikopterów transportujących Deltę do osłabienia przeciwnika (często przewidziane straty były 0 co zachęcało do tego typu działań)-to trzeba by ograniczyć.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Jaro

Cytat: Jaro w Czerwiec 07, 2015, 08:43:35 PM
Cytat: Waldzios w Czerwiec 07, 2015, 08:35:24 PM
W bombowcach szczególnie tych z ruchem fazowym nie chodzi o parametry ataku (choć i te wystarczą przeciwko piechocie), dany cel można kilkakrotnie zaatakować obniżając obronę (nie trzeba nawet zadawać obrażeń), by potem roznieść cel dowolną jednostką...
To może rozważyć odjęcie HTP możliwości czynnego ataku.

A może wcale nie trzeba, bo jeśli będzie prawdziwy limit użycia śmigłowców, to takie praktyki się skończą. 
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Kompromisowa propozycja:
- zabrać śmigłowcom transportowym ruch fazowy;
- odziały Delta potraktować jako wyjątek  i jako transport dać im specjalny śmigłowiec z ruchem fazowym (np. Ghosthawka/ MH-60 Stealth ), a latanie gdzie popadnie będzie wtedy usprawiedliwione...

Cytat: Jaro w Czerwiec 07, 2015, 09:07:10 PM
A może wcale nie trzeba, bo jeśli będzie prawdziwy limit użycia śmigłowców, to takie praktyki się skończą. 
Podałem to właśnie jako jeden z przykładów nadużyć wynikających z braku rzeczywistego limitu...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

No to na razie mamy 2 propozycje na rozwiązanie problemu możliwości nieograniczonego korzystania z HTP:

Opcja 1:
zmana sposobu liczenia HTP z obecnego (ilość HTP jednocześnie w powietrzu) na ilość HTP do użycia w danej turze
Opcja 2:
koszt wynajęcia śmigłowca - za jedno użycie = xx% od wartości jednostki w efilu. Płatne za każdą turę. Konfiguracja tych % to w pliku cfg.

Opcja 1 nie jest elastyczna ale za to gwarantuje możliwość stałego korzystania z HTP.
Opcja 2 jest elastyczna, ale jeśli skoczy się kasa, to jednostka jest uziemiona do końca bitwy.

Czy jeśli wspomniany problem zostanie rozwiązany, to trzeba będzie jeszcze coś zmienić?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Czerwiec 07, 2015, 09:21:00 PM
Czy jeśli wspomniany problem zostanie rozwiązany, to trzeba będzie jeszcze coś zmienić?
Nadal będzie można śmiać się z obrony przeciwlotniczej przeciwnika:

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

No to pozostaje wybór pomiędzy:
- śmieniem się z obrony plot w sensie powyższego postu
a
- realizacją sił szybkiego reagowania: uderz i ucieknij nawet w jednej turze

PS
Tak samo śmieją się z obrony plot TB z ruchem fazowym. Podlecą , obejrzą i do lasu  >:D Tu chyba by zacząć inny wątek: jak usprawnić obronę plot, aby nie latać bezkarnie po niebie. Bo czy nie jest to nienaturalne, że jeśli obrona plot jest rozpoznana, to nie może przechwytywać?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Czerwiec 07, 2015, 09:42:38 PM
Tak samo śmieją się z obrony plot TB z ruchem fazowym. Podlecą , obejrzą i do lasu  >:D Tu chyba by zacząć inny wątek: jak usprawnić obronę plot, aby nie latać bezkarnie po niebie. Bo czy nie jest to nienaturalne, że jeśli obrona plot jest rozpoznana, to nie może przechwytywać?
Mieszasz, oj mieszasz. Tu nie chodzi o bezkarne latanie tylko bezkarne atakowanie.
TB z ruchem fazowym musi zaatakować, a wtedy obrona plot (nawet rozpoznana ) strzela w obronie, więc atak nie jest bezkarny.
Śmigłowiec z ruchem fazowym wysadza ładunek i znika, atak przeprowadza przewożona jednostka, śmigłowiec jest bezkarny, obrona przeciwlotnicza nie ma żadnego znaczenia...

Obecne rozwiązanie jest absurdalne i tak nierealistyczne jak tylko możliwe. Śmigłowce spokojnie wlatują w zasięg obrony plot i bezkarnie wyładowują ładunek. Pól biedy jeśli to są komandosi, gorzej gdy zwykłe haubice.
Wyobraź sobie Chinooka z podwieszoną haubicą lądującego w szczerym polu na przeciwko baterii Tungusek, samobójstwo.

Gdybym miał zaproponować rozwiązanie systemowe (zmiany w kodzie), to sugerowałbym zaimplementowanie jednostkom AD strzału w obronie jeśli w zasięgu ich widzenia (lub przynajmniej ZOC) ląduje transport helikopterowy...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons