Śmigłowce transportowe

Zaczęty przez Waldzios, Czerwiec 01, 2015, 04:39:30 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

CytatŚmigłowiec z ruchem fazowym wysadza ładunek i znika, atak przeprowadza przewożona jednostka, śmigłowiec jest bezkarny,

No, ale prawdę mówiąc, to nie jest problem akurat śmigłowców, tylko raczej realizowania cechy "Disembark After Movement". Zauważ, że transport lądowy takiej jednostki jest również "nieuchwytny"

Cytatzaimplementowanie jednostkom AD strzału w obronie jeśli w zasięgu ich widzenia (lub przynajmniej ZOC) ląduje transport helikopterowy...

O, to to to.... Dobrze Waść prawisz, czyli chodziłoby o to, żeby komputer traktował desant jako wrogie działanie ofensywne, na tej samej zasadzie co atak z powietrza.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Czerwiec 07, 2015, 10:37:17 PM
No, ale prawdę mówiąc, to nie jest problem akurat śmigłowców, tylko raczej realizowania cechy "Disembark After Movement". Zauważ, że transport lądowy takiej jednostki jest również "nieuchwytny"
Zgadza się. Ale to dotyczy tylko jednostek z 'D.AfterMove' i częściowo piechoty, w przypadku haubic i km'ów transport zachowuje się inaczej...

Cytat: Gustlik w Czerwiec 07, 2015, 10:37:17 PM
O, to to to.... Dobrze Waść prawisz, czyli chodziłoby o to, żeby komputer traktował desant jako wrogie działanie ofensywne, na tej samej zasadzie co atak z powietrza.
Dokładnie.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Zdjąłem sobie na chwilę recon movement z HTP i  okazało się, że teraz Delta nie wysiada po przylocie, nawet jeśli ma: "Disembark After Movement".

Czyli kluczem jest ruch recon transportu, a nie ta cecha.
W związku z tym ja widzę dwa wyjścia, które mogłyby być do zrealizowania:
- Cecha DAM uwzględniałaby także transport helikopterowy, lub
- Wprowadzenie nowej cechy: "Jump After Movement" - czyli takie DAM dla transportów lotniczych.

W ten sposób można by pozwolić niektórym jednostkom na wyskakiwanie z helikopterów a nawet samolotów, bez
konieczności udawania tego poprzez wprowadzanie Recon Movement dla helikopterów.

A na razie Specialsi będą mieli osobny helikopter.... Tylko nasz Grom, zdaje się takiego nie ma -  :dunno
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rudel

#48
Gromowi można dać albo Blackhawki albo coś z tych co są ponoć w planach do zakupów. Jeszcze niby nic pewnego ale ptaszki ćwierkają o wyborze opcji europejskiej. Czyli francuskie AW149 lub Caracale. A jako nowe bojowe śmigłowce AW129 Mangusta >:D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Jaro

Cytat: Gustlik w Czerwiec 07, 2015, 11:34:43 PM
A na razie Specialsi będą mieli osobny helikopter....

Czy to oznacza zdjęcie ruchu fazowego z pozostałych HTP?

CytatTylko nasz Grom, zdaje się takiego nie ma
A dać im kopię tego co używali do tej pory tylko z ruchem fazowym. Będzie to wersja "dostosowana" dla sił specjalnych. Do nazwy można dorzucić SF, Grom czy co tam innego przyjdzie do głowy.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

CytatCzy to oznacza zdjęcie ruchu fazowego z pozostałych HTP?

Tak, to właśnie oznacza :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Super.  :clap

Ciekawe, czy w takim razie potrzebne będzie jeszcze limitowanie ilości transportów HTP...

Teraz będzie: nielimitowany transport dla komandosów (o ile polecą pierwsi i wylądują) i limitowany dla pozostałych.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Właśnie uświadomiłem sobie jeszcze jedno niebezpieczeństwo - otóż jak poprzednio śmigłowce transportowe z ruchem "recon" były prawie nieuchwytne, tak teraz, śmigłowce czekające nad celem, będą stanowić DOSKONAŁY cel dla wszelkiej maści AD, które mogą strzelać po ruchu, a z zasięgiem 6-20 heksów nie będą miały kłopotu z ostrzelaniem takiego helikoptera.

W przypadku ekstremalnym można nawet sprzedać czołg, kupić Patriota, albo S-300 i walnąć przez 3/4 mapy....

Żebyśmy tylko nie kręcili nowego bata sobie na szyję.     
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Trzeba sprawdzić w grze, ale nie powinno być tak źle:

- pelotki strzelające po ruchu mają krótki zasięg (w efilu głownie flaki, Szyłki i podobne), więc są groźne tylko gdy mogą podjechać wystarczająco blisko, trzeba więc będzie wyładowywać desant poza zasięgiem widzenia, lub pod osłona własnych jednostek lądowych (zabezpieczyć LZ), czyli sytuacja analogiczna do transportu lądowego artylerii w zasięgu działania czołgów przeciwnika...

- pelotki z większym zasięgiem z reguły nie mają w efilu cechy 'mechanized' (wyjątek MANPADy), więc dopóki nie popełni się błędu i nie wleci w ich zasięg nie ma problemu..., po prostu należy się wstrzymać z działaniami śmigłowcowymi do czasu unieszkodliwienia obrony przeciwlotniczej przeciwnika...

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Co do plot to po pozbawieniu przeciwnika rozpoznania osłabnie ich skuteczność. Ale wszystko pokażą nam testy. EA-18 zyskają na znaczeniu są dość dobre w zwalczaniu obrony plot. Zmiany to troszkę więcej gimnastyki umysłowej,ale powinny się sprawdzić.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Jaro

Zastanawiałem się nad specjalsami w stylu Delty i transportami śmigłowcowymi.
Na tą chwilę mamy stan (na przykładzie Delty):
- śmigłowce wliczone w cenę (gracz nie może "legalnie" transportować śmigłowcem tak wiele jednostek jak chce- takie nasze ustalenie ale nie jest to jasno powiedziane w grze)
- limit śmigłowców wciąż działa (może to ograniczyć dostępność śmigłowców, jeśli je wcześniej wykorzystamy dla innych typów jednostek)
- możliwość elastycznego używania hammera lub śmigłowca
- po wygranej bitwie jednostka zyskuje pełny zakres ruchu w śmigłowcu (trochę to nierealne)

Jak widać są plusy i minusy.

A gdyby tak:
- śmigłowce dać jako transport organiczny
- hammera dać z ruchem fazowym (aby można było opuścić transport przy braku odpowiedniej cechy)
- odebrać cechę opuszczania transportu po ruchu (aby gracz decydował czy i kiedy opuścić transport)
- zrównać cenę hammera i śmigłowca (aby przezbrajanie było darmowe)

Zady i walety nowego rozwiązania:

+ nie wlicza się do limitu transportów śmigłowcowych
+ pozbywamy się przegięcia z podwójnym zasięgiem ruchu
+ może prowadzić rozpoznanie na lądzie (ruch fazowy hammera)


- zmiana typu transportu hammer/śmigłowiec tylko w HQ/SH


Specjalnie nie ująłem w wadach utraty możliwości wykorzystania podwójnego zasięgu bo to raczej exploit niż cecha jednostki. Dla porządku odnotowuję.

Nie wiem jak zachowa się jednostka w sytuacji, gdy podjedzie/podleci kilka hexów do celu, opuści transport i zaatakuje. Czy będzie mogła wykorzystać pozostałe punkty ruchu aby się oddalić?

Delta i podobne należą do moich ulubionych jednostek ponieważ:
- mogą dolecieć do celu, dobić jednostkę i zająć flagę
- mogą zająć nawet dwie flagi w jednej rundzie lub przelecieć podwójną odległość
Powyższe cechy są przeze mnie wykorzystywane w grze i są częścią mojego stylu gry. Ewentualna utrata tej drugiej była by ciosem ale nie płakał bym długo po nich.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Rozważaliśmy to kilkakrotnie. Śmigłowce jako transport organiczny tworzą równie wiele problemów, co rozwiązują.

Na przykład:
Piechota domyślnie opuszcza transport organiczny gdy jest atakowana. Nie możesz tego wyłączyć bo rozwalisz całą koncepcje transportu naziemnego.
Wobec tego nie dość, że była by nietykalna w transporcie helikopterowym, to dodatkowo obrona plot marnowałaby na nią amunicje (potencjalnie duży exploit).

W swoich rozważaniach przyjąłeś kilka błędnych założeń.

Po pierwsze, transporty organiczne nie mogą bezpośrednio korzystać z cechy 'ruch fazowy'.
Nie możesz mieć organicznego śmigłowca (czy organicznego hammera) z ruchem fazowym.
Tylko bazowa jednostka może mieć przydzielony ruch fazowy.

Po drugie. opuszczanie transportu po ruchu, dotyczy tylko transportów organicznych. Nie ma żadnego związku z obecnym system HTP. Wysiadanie z śmigłowca po ruchu wynika wyłącznie z ruchu fazowego śmigłowca.
Delcie można by w tej chwili skasować wysiadanie po ruchu i nadal będzie desantować z śmigłowca w identyczny sposób,

Po trzecie, podwójny zasięg ruchu jest celowy i wynika z cechy 'exploit success'. Nie ważne jak zrealizujesz transport, jednostka z  'exploit success' zawsze będzie miała dodatkowy ruch. To nie wynika ze specyfiki transportu HTP, tylko z cech jednostek specjalnych. 'Air cavlary' przykładowo takich cech nie posiada.

Po czwarte, możliwość "elastycznego" używania hammera lub śmigłowca, jest jak najbardziej celowa i pożądana.
Brak możliwości jednoczesnego korzystania z lekkiego transportu i śmigłowca, byłby zdecydowaną wadą, nie zaletą.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI