Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

#1350
Kontynuujemy....

Zestawienie "katiuszy" w efilu (GusOpen Ver.6.3.1):

modele powojenne:


Unit      Hard AttackSoft AttackRangeAmmunition
BM-14 (USSR'52)51844
BM-21 "Grad" (USSR'63)62084
BM 27 "Uragan" (USSR'78)52385
BM-30 "Smerch" (USSR'78)625104
BM-21 "Grad" (Russia'91)62084



Parametry pocisków:


Pociskkaliber pociskuzasięg pociskumasa pociskumateriał wybuchowy
M-14-OF140mm9,800 m39,6 kg3,68 kg
9M22 (1962)122mm20,380 m66.6 kg18.4 kg
9M28F (1974)122mm15,000 m56.5 kg21.0 kg
9M53F (1990)122mm33,000 m70 kg26 kg
9M27F220mm35,000 m280 kg51.9 kg
9M55F300mm70,000 m810 kg95 kg



Stosując metodę analogiczną do modeli z okresu WW2.



Unit      Hard AttackSoft AttackRangeAmmunition
BM-14 (USSR'52)??1553 (16/5)
BM-21 "Grad" (USSR'63)??2578 (40/5)
BM-21 "Grad" (USSR'74)??2667 (36/5) (Grad-1)
BM-21 "Grad" (Russia'91)??28910 (50/5)(Prima)
BM 27 "Uragan" (USSR'78)??3593 (16/5)
BM-30 "Smerch" (USSR'78)??43132 (12/5)

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Rewelacja! Dzięki!  :bow

Szkoda, że noble w tym roku już rozdane.....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Waffen SS
Czy Flak 88mmFlak37 powinien jeździć za SdKfz6 skoro jego odpowiednik AD nie?
Czy AT: 8.8 Flak36/4 powinien być ciągnięty przez SdKfz251/4?
Zastanawia mnie jeszcze SdKfz2 który ciąga w klasie AT Paki ok. 50mm i 75 mm (jest ich kilka). Czy ten ciągnik był na tyle silny?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#1353
Przemyślałem sprawę jeszcze raz i wprowadziłem pewne poprawki.

Mój poprzedni przelicznik SA opierał się na krzywej potęgowej (pierwiastek trzeciego stopnia) i o ile dla małych wartości spisywał się nieźle, to dla większych było już gorzej.
O ile BM-30 "Smerch" (43 SA) byłby jeszcze do zaakceptowania, to z 80 cm K (E) Dora (z kalkulacji wychodzi 84 SA) byłby już problem.

Zamieniłem więc krzywą potęgową na logarytmiczną (logarytm naturalny) i wspomniane wartości skurczyły się do sensownych rozmiarów, przykładowo BM-30 "Smerch" (29 SA), 80 cm K (E) Dora (38 SA).

Porównanie dwóch metod SA v.1 (krzywa potęgowa) i SA v.2 (krzywa logarytmiczna):
kg TNT SA v.1 SA v.2
1 0,2 5 3
2 0,3 6 5
3 0,5 7 6
4 0,6 8 7
5 0,8 9 8
6 0,9 9 9
7 1,1 10 9
8 1,2 10 10
9 1,4 10 10
10 1,5 11 11
11 1,7 11 11
12 1,8 11 12
13 2 12 12
14 2,1 12 12
15 2,3 12 12
16 2,4 13 13
17 2,6 13 13
18 2,7 13 13
19 2,9 13 13
20 3 14 14
21 3,2 14 14
22 3,3 14 14
23 3,5 14 14
24 3,6 14 14
25 3,8 15 15
26 3,9 15 15
27 4,1 15 15
28 4,2 15 15
29 4,4 15 15
30 4,5 16 15
31 4,7 16 16
32 4,8 16 16
33 5 16 16
34 5,1 16 16
35 5,3 16 16
36 5,4 17 16
37 5,6 17 16
38 5,7 17 16
39 5,9 17 17
40 6 17 17
41 6,2 17 17
42 6,3 17 17
43 6,5 18 17
44 6,6 18 17
45 6,8 18 17
46 6,9 18 17
47 7,1 18 17
48 7,2 18 18
49 7,4 18 18
50 7,5 18 18
51 7,7 19 18
52 7,8 19 18
53 8 19 18
54 8,1 19 18
55 8,3 19 18
56 8,4 19 18
57 8,6 19 18
58 8,7 19 18
59 8,9 19 18
60 9 20 18
61 9,2 20 19
62 9,3 20 19
63 9,5 20 19
64 9,6 20 19
65 9,8 20 19
66 9,9 20 19
67 10 20 19
68 10 20 19
69 10 21 19
70 11 21 19
71 11 21 19
72 11 21 19
73 11 21 19
74 11 21 19
75 11 21 19
76 11 21 20
77 12 21 20
78 12 21 20
79 12 21 20
80 12 22 20
81 12 22 20
82 12 22 20
83 12 22 20
84 13 22 20
85 13 22 20
86 13 22 20
87 13 22 20
88 13 22 20
89 13 22 20
90 14 22 20
91 14 22 20
92 14 23 20
93 14 23 20
94 14 23 20
95 14 23 21
96 14 23 21
97 15 23 21
98 15 23 21
99 15 23 21
100 15 23 21

110 17 24 21
120 18 25 22
130 20 25 22
140 21 26 22
150 23 27 23
160 24 27 23
170 26 28 23
180 27 28 23
190 29 29 24
200 30 29 24
210 32 30 24
220 33 30 24
230 35 31 24
240 36 31 25
250 38 31 25
260 39 32 25
270 41 32 25
280 42 33 25
290 44 33 26
300 45 33 26
310 47 34 26
320 48 34 26
330 50 35 26
340 51 35 26
350 53 35 26
360 54 36 26
370 56 36 27
380 57 36 27
390 59 37 27
400 60 37 27
410 62 37 27
420 63 37 27
430 65 38 27
440 66 38 27
450 68 38 28
460 69 39 28
470 71 39 28
480 72 39 28
490 74 39 28
500 75 40 28

4800 720 84 38

Największe różnice widać dla wartości małych (poniżej 6kg) i bardzo dużych (powyżej 100kg) .
Przy czym chyba na korzyść metody v.2 ( działka 37mm mają obecnie w efilu 3 SA, Dora natomiast 34 SA).

Wersja SA v.2, zestawienie wartości Soft Attack:
SA v.2 kg(min) kg(max) TNT(min) TNT(max)
1 0,1 0,4 0,015 0,06
2 0,4 0,7 0,06 0,11
3 0,7 1,2 0,11 0,2
4 1,2 1,7 0,2 0,3
5 1,7 2,4 0,3 0,4
6 2,4 3,2 0,4 0,5
7 3,2 4,3 0,5 0,6
8 4,3 5,6 0,6 0,8
9 5,6 7,3 0,8 1,1
10 7,3 9 1,1 1,4
11 9 12 1,4 1,8
12 12 15 1,8 2,3
13 15 19 2,3 2,9
14 19 24 2,9 3,6
15 24 30 3,6 4,5
16 30 38 4,5 5,7
17 38 48 5,7 7,2
18 48 60 7,2 9
19 60 75 9 11
20 75 94 11 14
21 94 118 14 18
22 118 147 18 22
23 147 184 22 28
24 184 230 28 35
25 230 288 35 43
26 288 360 43 54
27 360 450 54 68
28 450 562 68 84
29 562 702 84 105
30 702 877 105 132
31 877 1096 132 164
32 1096 1369 164 205
33 1369 1709 205 256
34 1709 2135 256 320
35 2135 2666 320 400
36 2666 3330 400 500
37 3330 4159 500 624
38 4159 5195 624 779
39 5195 6487 779 973
40 6487 8102 973 1215


Przykładowe parametry"katiuszy" wedle metody v.2:






Unit      Soft AttackRangeAmmunition





BM-8-24835 (24/5)
BM-8-36837 (36/5)
BM-131543 (16/5)
BM-13 UK1643 (16/5)
BM-13 DD1552 (8/5)
BM-13 M202132 (8/5)
M-30 Rama2321?  (4/5)
BM-312332  (12/5)
BM-31 UK2432  (12/5)





BM-14 (USSR'52)1553 (16/5)
BM-21 "Grad" (USSR'63)2278 (40/5)
BM-21 "Grad" (Russia'91)23910 (50/5)
BM 27 "Uragan" (USSR'78)2693 (16/5)
BM-30 "Smerch" (USSR'78)29132 (12/5)





GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Cytat: Waldzios w Październik 12, 2015, 02:22:19 PM
Mój poprzedni przelicznik SA opierał się na krzywej potęgowej...
Zamieniłem więc krzywą potęgową na logarytmiczną (logarytm naturalny) ...

Szacuneczek.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Porównałem sobie typ ruchu Leg i Towed i odkryłem kilka ciekawostek. Wydaje mi się, że obsługa tocząca działo (Towed) powinna poruszać się podobnie (tak samo lub trochę gorzej) niż pieszy oddział. A tymczasem chłopaki pchają działa szybciej niż zwykła piechota maszeruje ;)

Moje propozycje zmian na czerwono. Tereny nie wymienione bez zmian.

* FOREST
2,2,2          *Leg
1,1,1          *towed
2,2,2          *towed nowe

* BOCAGE
2,2,2          *Leg
1,1,1          *towed
2,2,2          *towed nowe
     
* HILL
2,2,3          *Leg
1,1,2          *towed
2,2,3          *towed nowe

* SAND
2,2,3          *Leg
1,1,3          *towed
2,2,3          *towed nowe

* SWAMP
2,1,2          *Leg
255,1,2        *towed
254,1,255      *towed nowe
   
* ROUGH
2,2,3          *Leg
1,1,2          *towed
2,2,3          *towed nowe     
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Zsamot

No ale wtedy NIGDY nie wepchnę działa na wzgórze, by jeszcze mogło ono strzelać/ być gotowe do strzału.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

#1357
Cytat: Zsamot w Październik 12, 2015, 06:33:18 PM
No ale wtedy NIGDY nie wepchnę działa na wzgórze, by jeszcze mogło ono strzelać/ być gotowe do strzału.
Tak źle nie będzie, o jeden heks zawsze się poruszysz, nieżalenie od kosztu ruchu w danym terenie. Rożnica byłaby widoczna tylko w przypadku dział z 2 punktami ruchu.

BTW. Tez kiedyś zauważyłem, ze na działo z ruchem 'towed' porusza się w terenie szybciej niż piechota.
Szczególnie wyraźnie widać różnice miedzy dwupunktowym działem i dwupunktową piechotą.

Przy czym zawsze zakładałem ze jest ku temu jaką głębsza przyczyna, ale w sumie nigdy się nad tym głębiej nie zastanawiałem...
Być może to jakaś zaszłość z czasów PG...  :dunno
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Dla mnie ruch własny przy "Towed", to nie jest literalne pchanie działa siłą mięśni obsługi (choć czasem tak) ale jest to możliwość przemieszczenia działa na krótkim dystansie bez procedury likwidacji i przygotowania nowego stanowiska ogniowego. Inaczej mówiąc - możliwość strzału "z marszu".

Tak na przykład Niemcy strzelali ze swoich 88 - prosto z podwozia, bez podnoszenia kół i blokowania działa na stanowisku... Oczywiście było to surowo zabronione, ale właśnie dlatego 88 ma ruch własny = 1
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1359
Cytat: Gustlik w Październik 12, 2015, 07:27:34 PM
Dla mnie ruch własny przy "Towed", to nie jest literalne pchanie działa siłą mięśni obsługi (choć czasem tak) ale jest to możliwość przemieszczenia działa na krótkim dystansie bez procedury likwidacji i przygotowania nowego stanowiska ogniowego. Inaczej mówiąc - możliwość strzału "z marszu".

Tak na przykład Niemcy strzelali ze swoich 88 - prosto z podwozia, bez podnoszenia kół i blokowania działa na stanowisku... Oczywiście było to surowo zabronione, ale właśnie dlatego 88 ma ruch własny = 1
Masz absolutną racje w przypadku dział z ruchem własnym =1. 
Zresztą przy ruchu 1, w zasadzie każda wartość dzielnika (mniejsza od 255) zadziała identycznie.

Rożnica pojawia się przy działach z ruchem własnym =2, przeciętna piechota w trudnym terenie (las, wzgórza) porusza się 1 heks na turę, działo holowane w tym samym czasie pokonuje 2 heksy.



Nie mówię nawet żeby od razu to zmieniać, ale Jaro poruszył ciekawy temat...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Dobra, ten ruch "Towed" zostawiam do dalszych rozważań....

Katiusze zrobione, dodałem trochę różnic "regionalnych" - tak dla kolorku...
Wersje "międzynarodowe" są o punkt słabsze tu i ówdzie...

Wielkość bomby tłumienia dobrałem proporcjonalnie do SA.

Czas na amerykańskie MLRS'y  ;)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Październik 12, 2015, 07:48:08 PM
Czas na amerykańskie MLRS'y  ;)

MLRS'y w efilu:

  • 114mm Rocket Launcher (USA'44)
  • MGM-52 Lance (USA'72)
  • M270 MLRS (USA'84)
  • MGM-140 ATACMS (USA'91)
  • M270A1 MLRS (USA''05)
  • HIMARS (USA''05)


Parametry pocisków:










Pociskrok wprowadzeniakaliber pociskuzasięg pociskumasa pociskumateriał wybuchowy
M8 (1941)114 mm4,200 m17 kg2,0 kg
M26 (1979)22.7 cm32,000 m306 kg644 x M77 = 644 x 213g = 137kg (aprox. 102 kg)
M26A1(1999)22.7 cm45,000 m296 kg518 x M85 = 518 x 292g = 151kg (aprox. 113 kg)
M30/31 (2003)22.7 cm70,000 m308 kg404 x M85 = 404 x 292g = 118kg (M30) / 90kg (M31)
MGM-52 Lance(1972)56 cm75,000 m1,527 kg454 kg
MGM-140 ATACMS(1991)61 cm165,000 m1,673 kg560 kg


Odpowiedniki wagowe dla głowic kasetowych oszacowałem na podstawie wagi sub-amunicji, stosując proporcje dla rodziny pocisków M30/M31 (90 kg materiału wybuchowego jako alternatywa dla 118kg sub-amunicji ).

Parametry "MLRS":







Unit      Soft AttackRangeAmmunition





114mm Rocket Launcher1235 (24/5) ??





M270 MLRS (USA'84)3092 (12/5)
M270A1 MLRS (USA''05)29132 (12/5)
HIMARS (USA''05)29131 (6/5)





MGM-52 Lance (USA'72)36141 (1/5)
MGM-140 ATACMS (USA'91)37201 (2/5)






Alternatywne (opcjonalne) podejście do najcięższych pocisków rakietowych.
Założenie jest takie, że 1 rakieta odpowiada 5 konwencjonalnym pociskom (artyleryjskim lub rakietowym),
w efekcie waga pocisku podzielona jest przez pięć (454 kg / 5 = 91 kg; 560 kg / 5 = 112 kg).
W efekcie pojedynczy pocisk ATACMS odpowiada pełnej salwie M31:






Unit      Soft AttackRangeAmmunition





MGM-52 Lance (USA'72)29141 (1/1)
MGM-140 ATACMS (USA'91)30202 (2/1)





GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Powiem dosadnie: Jesteś zajebisty. Ty Jaro też. Temat o  ruchu "własnym" - w pełni mi się podoba zamysł z ruchem obostrzonym.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Jak zwykle jestem pod wrażeniem - tylko te zasięgi jednak zrobiłbym bardziej proporcjonalne.

Biorąc pod uwagę, że dla nowoczesnej artylerii 8-9 heksów, to norma, to jednak taki MLRS
powinien mieć jakiś bonus, no a z kolei ATACMS - proporcjonalnie - jeszcze dalej.

Przy zapasie amunicji 1-2 salwy, taka wyrzutnia musi być głęboko ukryta - za liniami, inaczej nie
będzie miała wielkiego sensu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1364
Cytat: Gustlik w Październik 13, 2015, 01:36:31 AM
Jak zwykle jestem pod wrażeniem - tylko te zasięgi jednak zrobiłbym bardziej proporcjonalne.

formuła n1
Stosowałem formułę opartą na funkcji potęgowej:
hex m (min) m (max)
1 100 1,000
2 1,000 3,000
3 3,000 5,000
4 5,000 9,000
5 9,000 13,000
6 13,000 17,000
7 17,000 23,000
8 23,000 29,000
9 29,000 37,000
10 37,000 45,000
11 50,000 53,000
12 53,000 70,000
13 63,000 80,000
14 73,000 85,000
15 85,000 97,000
16 97,000 110,000
17 110,000 130,000
18 130,000 140,000
19 140,000 160,000
20 160,000 170,000
21 170,000 190,000
22 190,000 210,000
23 210,000 230,000
24 230,000 250,000
25 250,000 270,000
26 270,000 290,000
27 290,000 310,000
28 310,000 330,000
29 330,000 350,000
30 350,000 380,000
31 380,000 400,000
32 400,000 430,000
33 430,000 450,000
34 450,000 480,000
35 480,000 510,000
36 510,000 540,000
37 540,000 570,000
38 570,000 600,000
39 600,000 630,000
40 630,000 660,000
41 660,000 690,000
42 690,000 730,000
43 730,000 760,000
44 760,000 800,000
45 800,000 830,000
46 830,000 870,000
47 870,000 910,000
48 910,000 950,000
49 950,000 990,000
50 990,000 1030,000

Zaletą takiego rozwiązania jest ze można je rozwinąć dla naprawdę dużych wartości zasięgu. Tworzyłem je właśnie z myślą o współczesnej części efila (Iskander i podobne).
Dane są wygładzone w stosunku do poprzedniej wersji (zaokrąglone do wielokrotności 1000m).

formuła n2
Oczywiście można podejść do sprawy inaczej.
Stosując wzrost całkowicie liniowy, ze stałym krokiem 4000m na hex (dla zasięgów powyżej 4 hexów), uzyskamy takie wartości:
hex m (min) m (max)
1 100 1,000
2 1,000 3,000
3 3,000 6,000
4 6,000 10,000
5 10,000 14,000
6 14,000 18,000
7 18,000 22,000
8 22,000 26,000
9 26,000 30,000
10 30,000 34,000
11 34,000 38,000
12 38,000 42,000
13 42,000 46,000
14 46,000 50,000
15 50,000 54,000
16 54,000 58,000
17 58,000 62,000
18 62,000 66,000
19 66,000 70,000
20 70,000 74,000
21 74,000 78,000
22 78,000 82,000
23 82,000 86,000
24 86,000 90,000
25 90,000 94,000
26 94,000 98,000
27 98,000 102,000
28 102,000 106,000
29 106,000 110,000
30 110,000 114,000
31 114,000 118,000
32 118,000 122,000
33 122,000 126,000
34 126,000 130,000
35 130,000 134,000
36 134,000 138,000
37 138,000 142,000
38 142,000 146,000
39 146,000 150,000
40 150,000 154,000
41 154,000 158,000
42 158,000 162,000
43 162,000 166,000
44 166,000 170,000
45 170,000 174,000
46 174,000 178,000
47 178,000 182,000
48 182,000 186,000
49 186,000 190,000
50 190,000 194,000

Rozwiązanie niezbyt eleganckie, ale skrajnie proporcjonalne. W tym wariancie na większości map zabraknie miejsca na uzbrojenie o zasięgu ponad 200km.
Poza tym niezbyt zgodne z koncepcją PG/OG, gdzie zasięgi dział nigdy nie były proporcjonalne (3km=3hexy, 30km=9hexów).

formuła n3
Alternatywnie można zastosować wzrost liniowy, ale z rosnącym krokiem (logarytmicznie):
hex m (min) m (max)
1 100 1,000
2 1,000 3,000
3 3,000 6,000
4 6,000 10,000
5 10,000 14,000
6 14,000 18,000
7 18,000 22,000
8 22,000 26,000
9 26,000 31,000
10 31,000 36,000
11 36,000 41,000
12 41,000 46,000
13 46,000 51,000
14 51,000 56,000
15 56,000 62,000
16 62,000 68,000
17 68,000 74,000
18 74,000 80,000
19 80,000 86,000
20 86,000 92,000
21 92,000 98,000
22 98,000 104,000
23 104,000 110,000
24 110,000 116,000
25 116,000 123,000
26 123,000 130,000
27 130,000 137,000
28 137,000 144,000
29 144,000 151,000
30 151,000 158,000
31 158,000 165,000
32 165,000 172,000
33 172,000 179,000
34 179,000 186,000
35 186,000 193,000
36 193,000 200,000
37 200,000 207,000
38 207,000 214,000
39 214,000 221,000
40 221,000 228,000
41 228,000 235,000
42 235,000 243,000
43 243,000 251,000
44 251,000 259,000
45 259,000 267,000
46 267,000 275,000
47 275,000 283,000
48 283,000 291,000
49 291,000 299,000
50 299,000 307,000
51 307,000 315,000
52 315,000 323,000
53 323,000 331,000
54 331,000 339,000
55 339,000 347,000
56 347,000 355,000
57 355,000 363,000
58 363,000 371,000
59 371,000 379,000
60 379,000 387,000
61 387,000 395,000
62 395,000 403,000
63 403,000 411,000
64 411,000 419,000
65 419,000 427,000
66 427,000 435,000
67 435,000 443,000
68 443,000 451,000
69 451,000 459,000
70 459,000 468,000
71 468,000 477,000
72 477,000 486,000
73 486,000 495,000
74 495,000 504,000
75 504,000 513,000

Trzeci wariant, wydaje się najbardziej kompromisowy. Środkowy przedział jest stosunkowo proporcjonalny (w okolicach 70km krok wynosi 6km), ale można nadal uzyskać w miarę duże zasięgi (50hexów = 300km)

Zestawienie trzech rozwiązań:


zasięg     formuła.n1formuła.n2formuła.n3






M270 MLRS32,000 m     91010
M270A1 MLRS70,000 m     132017
ATACMS 165,000 m     204332






Iskander-E280,000 m     267247
Iskander-M500,000 m     3512774



Na początek  trzeba się zdecydować na któreś rozwiązanie. Potem będzie z górki...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons