Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

No ja zrozumiałem, że "Mechanized" miałby być opcją ratunkową na 1 sztukę amunicji. Skoro ma 2, to na razie tej opcji nie ma.
Poza tym wprowadzenie "Mechanized" dla jednej jednostki rakietowej spowodowałby dyskusje o pozostałych - bo czemu nie? Także takie łapu capu, w ostatniej chwili, to żadne wyjście.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1426
Być może coś przegapiłem ale brakuje mi ikon.

Z raportu suite:
Cytat
BNI38: not in Datfile:   : Mozdzierz kal.220 Skoda
GUS00: not in Datfile:   : Nike Ajax
GUS83: not in Datfile:   : Nike Ajax
GUS83: not in Datfile:   : Nike Hercules
GUS83: not in Datfile:   : Nike Hercules HIPAR
GUS83: not in Datfile:   : Nike Hercules HIPAR
GUS83: not in Datfile:   : Nike Hercules HIPAR
GUS83: not in Datfile:   : Nike Hercules HIPAR
GUS84: not in Datfile:   : CIM-10 Bomarc
GUS84: not in Datfile:   : Missle Site
YA001: not in Datfile:   : 220mm Mle 1917
11 items
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

No to mamy pierwsze efekty działań "kółka ikonowego"...

Rzeczywiście - te ikony GUS to są moje najnowsze - i oczywiste jest, że ich w pliku ikon z 1 sierpnia nie ma.
Będą w najnowszym OpenIcons, ale tam z kolei nie będzie wielu innych starych, ostatnio skasowanych.

Musze pomyśleć, co z tym zrobić - chyba trzeba znowu wysłać uaktualnienie katalogu Opendat.

A te BNI i YA, to już zupełnie nie wiem czemu zginęły.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1428
Od tego właśnie masz EquipIcons.dat...

A jesli nie chcesz pełnej funkcjonalności, wystarczy ze wrzucisz tam swoją zwartość OPENDAT...

BNI38 i YA001 nie ma w sierpniowym OpenIcons, więc musiałeś używać nowszego...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Nie, nie - ja wole tego nie ruszać. Jak spróbowałem to zaczął mi robić jakieś jaja - katalog OPENDAT przeniósł się nagle do OPENICONS, którego wcześniej nie było ale nie cały, bo część rzeczy została.

Powstał jakiś jakiś Equipicons, ale Suite się na zakończenie procesu wykrzaczył - już nie będę tego tykał.
Pomyślę jak by to zastąpić... Nie byłbym nawet w stanie wytłumaczyć ludziom co mają zrobić, żeby aktualizować.   
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1430
Cytat: Gustlik w Październik 18, 2015, 11:56:09 PM
Nie, nie - ja wole tego nie ruszać. Jak spróbowałem to zaczął mi robić jakieś jaja - katalog OPENDAT przeniósł się nagle do OPENICONS, którego wcześniej nie było ale nie cały, bo część rzeczy została.
OPENICONS to tylko kopia bezpieczeństwa, suite przenosi ikony z OPENDAT do EquipIcons.dat, a dla bezpieczeństwa zapisuje w  OPENICONS kopie tych ikon, w razie gdyby coś poszło nie tak, albo gdybyś sie rozmyślił.
Alternatywą byłoby fizyczne skasowanie ikon, w tej kwestii akurat Luis się postarał...
W OPENDAT pozostaje część plików, te niezwiązane z ikonami.

Cytat: Gustlik w Październik 18, 2015, 11:56:09 PM
Powstał jakiś jakiś Equipicons, ale Suite się na zakończenie procesu wykrzaczył - już nie będę tego tykał.
Pomyślę jak by to zastąpić... Nie byłbym nawet w stanie wytłumaczyć ludziom co mają zrobić, żeby aktualizować.   
Suite raz na jakiś czas się wykracza, taka już jego natura... Miałeś pecha...

Do tłumaczenia tu nic niema. Nie trzeba nic tłumaczyć, dołączasz plik EquipIcons.dat do paczki z efilem i tyle. Przeciętny użytkownik nie zauważy różnicy.

Od twojej strony cały proces wyglada tak:
Pierwszy krok. Wgrywasz opendat z sierpnia. Wczytujesz efila. Generujesz EquipIcons.dat.
Drugi krok. Wgrywasz aktualny opendat (ten zawierający YA001 i BNI38). Wczytujesz efila. Generujesz ponownie EquipIcons.dat (uzupełniasz go o nowe ikony).
Trzeci krok. Wczytujesz efila. Dodajesz ikony z OPENDAT;

To cały proces. Pełna automatyka.

BTW. Jeśli chcesz pominąć krok z OPENDAT, wystarczy ze w pierwszej kolejności wgrasz dostatecznie stary openicons.dat, w którym okręty miały jeszcze oryginalne ikony.

EDIT.
Plik wygenerowany w powyższy sposób. EquipIcons.zip;
zajęło mi to 5 minut łącznie ze ściągnięciem aktualnego openicons.dat (zawiera już GUS83-85);

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatDrugi krok. Wgrywasz aktualny opendat (ten zawierający YA001 i BNI38)

Ale ja NIE MAM takich ikon - nigdzie. Nie wiem co to za jaja... A te EquipIcons, to już
zostawiam do uznania tym, co będą chcieli. Zrobią sobie sami. Moje pokolenie graczy już
pewnie się w takie rzeczy nie będzie bawić.

Ja jeszcze popracuję nad tym co można "wycisnąć" z tego zestawu ikon z 1 sierpnia.

Choć, jak widać nawet z tym są jaja. Niewykluczone, że już i z tamtego pliku coś usunięto.
Na szczęście znalazłem inne - nawet lepsze, w jednym przypadku.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1432
Cytat: Gustlik w Październik 19, 2015, 12:27:27 AM
Ale ja NIE MAM takich ikon - nigdzie. Nie wiem co to za jaja...
Są w aktualnym openicons.dat, cytat z bieżącego openicons.csv:
CytatBNI38   Skoda 220 mm Mozdir vz. 28 / 220 mm Mozdzierz wz. 32 (mod. LE371)   brown   Towed Arty   WW2 All Nations      Juankar

YA001   220 mm Canon de 220 Long modele 1917 / 220 mm K 532(f) / 220 mm Cannone da 220/32 modello 1917   green   Towed Arty   WW2 All Nations      Pat

Cytat: Gustlik w Październik 19, 2015, 12:27:27 AM
Moje pokolenie graczy już pewnie się w takie rzeczy nie będzie bawić.
Uprzedziłeś się  ;). To nigdy nie było tak łatwe w obsłudze jak teraz...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Cytat: Gustlik w Październik 18, 2015, 10:05:02 PM
No ja zrozumiałem, że "Mechanized" miałby być opcją ratunkową na 1 sztukę amunicji. Skoro ma 2, to na razie tej opcji nie ma.
Poza tym wprowadzenie "Mechanized" dla jednej jednostki rakietowej spowodowałby dyskusje o pozostałych - bo czemu nie? Także takie łapu capu, w ostatniej chwili, to żadne wyjście.

To nie chodzi o atak z marszu dla jednostek rakietowych. Raczej zastanawiam się nad takim atakiem dla jednostek o krótkim zasięgu do 2 heksów. Jednostki te, aby zaatakować muszą ujawnić swoją pozycję (jako że większość jednostek widzi na 2 pola) co czyni je wrażliwymi na ostrzał artylerii, zanim zaatakują. Brummbaer jako jedyny ma gruby pancerz i może uniknąć większych strat. Jednostki te w tej sytuacji będą głównie używane do obrony.
Dodanie im ataku z marszu mogło by je uatrakcyjnić.
Pytanie tylko czy ich konstrukcja i obsługa pozwalała na szybkie zajęcie stanowiska i otwarcie okna. Np. Wurfrahmen40 mógłby towarzyszyć grenadierom pancernym, szczególnie gepanzert, i wykorzystując trwałe tłumienie mógłby skutecznie wspierać atak.
Może nie wszystkie a tylko niektóre z nich... bo np. Brummbaer ze swoją ilością amunicji i trwałym tłumieniem mógłby bardzo ułatwiać, choć z drugiej strony jeśli nie on to kto może strzelić po ruchu.

Jednostki Niemieckie z zasięgiem do 2.

5.0 GrW 36      range 1
7.5 LG 40      range 2
8.1 GrW 34      range 2
Brummbaer      range 2
Wurfrahmen40   range 2

Wrzucam temat do przemyślenia.


PS:
E4174 nie poprawiłeś ikony...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Generalnie się z Tobą zgodzę poza Wurfrahmen40. On ma tylko 2 szt amunicji więc połączenie wspomnianych cech nie zrobi rewolucji. Po ataku może udzielić wsparcia tylko raz.
Do czego użyć takiej jednostki?
Stałe tłumienie robi różnicę tylko w turze gracza (w turze przeciwnika tłumienie przy wsparciu i tak zostanie zaaplikowane). Stąd predysponuje to tę jednostkę do ataku. Tylko musi być blisko a to ryzykowne. Co prawda jest szybki, więc nadąży za grenadierami w SPW.

Wsparcie przy tak mizernym zasięgu? Może i mocno uderzy, ale i naraża się na ostrzał. Lepiej sprawdzi się Hummel.

Stąd mój pomysł aby używać go jako artyleria wspomagająca atak grenadierów. Ale się nie upieram.

PS
Serdeczne dzięki za całą robotę włożoną w poprawę artylerii.  :toast
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#1435
Przepraszam, namieszałem, zamiast napisać nowy post zmodyfikowałem poprzedni, usuwając oryginalną treść, ten jest połączeniem obu:
Cytat: Jaro w Październik 19, 2015, 10:30:59 AM
To nie chodzi o atak z marszu dla jednostek rakietowych. Raczej zastanawiam się nad takim atakiem dla jednostek o krótkim zasięgu do 2 heksów. Jednostki te, aby zaatakować muszą ujawnić swoją pozycję (jako że większość jednostek widzi na 2 pola) co czyni je wrażliwymi na ostrzał artylerii, zanim zaatakują. Brummbaer jako jedyny ma gruby pancerz i może uniknąć większych strat. Jednostki te w tej sytuacji będą głównie używane do obrony.
Dodanie im ataku z marszu mogło by je uatrakcyjnić.
Pytanie czy nie za bardzo.
Pamiętaj ze dopóki to są jednostki artyleryjskie, to przeciwnik nie odpowiada ogniem, niezależnie jak blisko podejdą.
Dodanie jednostkom o tak krótkim zasięgu ataku po ruchu mogłoby doprowadzić do różnych nadużyć.
Skoro muszą wejść w zasięg wzroku przeciwnika by oddać strzał, to byłoby nieracjonalne ze nie powodują żadnej reakcji.
Aby taki pomysł miał sens, niezbędna byłaby specjalna modyfikacja ognia pośredniego tych jednostek, umożliwiająca odpowiedz przeciwnika.
Cytat: Jaro w Październik 19, 2015, 10:30:59 AM
Pytanie tylko czy ich konstrukcja i obsługa pozwalała na szybkie zajęcie stanowiska i otwarcie okna. Np. Wurfrahmen40 mógłby towarzyszyć grenadierom pancernym, szczególnie gepanzert, i wykorzystując trwałe tłumienie mógłby skutecznie wspierać atak.
Może nie wszystkie a tylko niektóre z nich... bo np. Brummbaer ze swoją ilością amunicji i trwałym tłumieniem mógłby bardzo ułatwiać, choć z drugiej strony jeśli nie on to kto może strzelić po ruchu.
Tutaj niestety wracamy do odwiecznego problemu dualizmu dział samobieżnych. Większość powinna mieć dwoiste zastosowanie, czyli możliwość prowadzenia ognia bezpośredniego i pośredniego. Przy obecnym silniku to niemożliwe.
Niestety, w praktyce trzeba zdecydować się na umieszczenie jednostki w klasie ppanc albo artylerii, lub jednostkę zdublować.
Cytat: Jaro w Październik 19, 2015, 10:30:59 AM
Jednostki Niemieckie z zasięgiem do 2.

5.0 GrW 36      range 1
7.5 LG 40      range 2
8.1 GrW 34      range 2
Brummbaer      range 2
Wurfrahmen40   range 2

Wrzucam temat do przemyślenia.
Szczerze mówiąc sam jestem zwolennikiem dodania cechy 'mechanized' niektórym jednostkom rakietowym (był nawet oddzielny wątek), to jednak niekoniecznie w tym przypadku.

Niemieckie jednostki rakietowe są w o tyle dobrej sytuacji ze w większości maja 'support' (za wyjątkiem 'maultiera' z sowiecka wyrzutnią), czyli ich funkcjonalność opiera się na wspieraniu innych jednostek. Dużo gorzej wygląda to u sowietów, wiekszość katiuszy ociera się o bezużyteczność...

Wszystkie jednostki z listy (za wyjątkiem granatnika 5cm) można bezpiecznie ustawić w drugiej linii i wykorzystywać jako wsparcie. Ich dodatkową zaletą jest ruch własny, który umożliwia udzielnie wsparcia w tej samej turze w której jednostka się poruszyła.

To w zasadzie zgadza się z ich historycznym zastosowaniem, czyli udzielaniem wsparcia innym jednostkom .
Nawet konstrukcja niemieckich wyrzutni świadczy o nieco innej taktyce użycia. Sześciolufowa wyrzutnia + spory zapas w amunicji transporterze (36 pocisków w przypadku holowanego nebelewerfera 15cm, 20-40 w przypadku wersji zmechanizowanej PzWerfer42/43), sugeruje bardziej długotrwałe akcje niż w przypadku sowieckich odpowiedników.

Ogólnie, nie jestem zwolennikiem łączenia cech 'support' i 'mechanized' w tej samej jednostce.
Uważam ze cecha 'mechanized' byłaby przydatna niektórym jednostkom (np. katiusze i niektóre działa samobieżne bez cechy 'support'), tak by wersje samobieżne miały jakąkolwiek przewagę nad holowanymi, ale nie powinna być stosowana jednocześnie z cechą 'support'.

Co do konkretnych jednostek z listy:

  • 5.0 GrW 36, mam wątpliwości czy ten granatnik powinien się klasyfikować jako artyleria;
  • 7.5 LG 40, chyba powinien mieć zasięg około 4 heksów (6,800 m);
  • 8.1 GrW 34, tu wszystko jest w porządku;
  • Brummbaer, przeniósłbym do do klasy AT, ewentualnie zwiększył zasięg do 3 heksów; jeśli strzela tylko na 2 heksy, to moim zdaniem powinien prowadzić ogień bezpośredni;
  • 'Wurfrahmen40,  cecha 'mechanized' miałaby sens tyko i wyłącznie wtedy gdyby zabrać mu 'support'; ale nawet wtedy byłaby problematyczna;

Cytat: Jaro w Październik 19, 2015, 01:34:46 PM
Generalnie się z Tobą zgodzę poza Wurfrahmen40. On ma tylko 2 szt amunicji więc połączenie wspomnianych cech nie zrobi rewolucji. Po ataku może udzielić wsparcia tylko raz.
Do czego użyć takiej jednostki?
Przykład użycia takiej jednostki: haubica, otoczona pierścieniem okopanych dział ppanc; zwykła jednostka (czołg, piechota) się nie przebije, dostanie się pod ogień wspierający, natomiast 'Wurfrahmen40' (z cechą 'mechanized') podjedzie i bezkarnie zniszczy haubicę (ani artyleria, ani ppance nie zareagują); dla mnie to nadużycie;
Cytat: Jaro w Październik 19, 2015, 01:34:46 PM
Stałe tłumienie robi różnicę tylko w turze gracza (w turze przeciwnika tłumienie przy wsparciu i tak zostanie zaaplikowane). Stąd predysponuje to tę jednostkę do ataku. Tylko musi być blisko a to ryzykowne. Co prawda jest szybki, więc nadąży za grenadierami w SPW.

Wsparcie przy tak mizernym zasięgu? Może i mocno uderzy, ale i naraża się na ostrzał. Lepiej sprawdzi się Hummel.
Po pierwsze, pamiętaj ze strzela bezkarnie i nie wywołuje wsparcia artyleryjskiego i przeciwpancernego, to już mu daje spory bonus w porównaniu na przykład z ppancem.
Po drugie, uzbrojony jest po prostu w kiepskie rakiety, o krótkim zasięgu, to się musi przekładać na ograniczoną użyteczność.
Hummel sprawdzi się lepiej i dokładnie tak powinno być.
Cytat: Jaro w Październik 19, 2015, 01:34:46 PM
Stąd mój pomysł aby używać go jako artyleria wspomagająca atak grenadierów. Ale się nie upieram.
W tym celu można go przenieść do innej klasy, albo pomyśleć nad innym rozwiązaniem. Samo 'zmechanizowanie' może sprawić więcej problemów niż pożytku.

Teoretycznie można pogadać z Luisem o jakimś dodatkowym rozwiązaniu łączącym ogień bezpośredni z pośrednim, na przykład opartym na zasięgu widzenia przeciwnika. Ale to już inna bajka...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

#1436
Cytat: Waldzios w Październik 19, 2015, 02:10:40 PM

Do czego użyć takiej jednostki?
Przykład użycia takiej jednostki: haubica, otoczona pierścieniem okopanych dział ppanc; zwykła jednostka (czołg, piechota) się nie przebije, dostanie się pod ogień wspierający, natomiast 'Wurfrahmen40' (z cechą 'mechanized') podjedzie i bezkarnie zniszczy haubicę (ani artyleria, ani ppance nie zareagują); dla mnie to nadużycie;
Cytat: Jaro w Październik 19, 2015, 01:34:46 PM
Stałe tłumienie robi różnicę tylko w turze gracza (w turze przeciwnika tłumienie przy wsparciu i tak zostanie zaaplikowane). Stąd predysponuje to tę jednostkę do ataku. Tylko musi być blisko a to ryzykowne. Co prawda jest szybki, więc nadąży za grenadierami w SPW.

Wsparcie przy tak mizernym zasięgu? Może i mocno uderzy, ale i naraża się na ostrzał. Lepiej sprawdzi się Hummel.
Po pierwsze, pamiętaj ze strzela bezkarnie i nie wywołuje wsparcia artyleryjskiego i przeciwpancernego, to już mu daje spory bonus w porównaniu na przykład z ppancem.
Po drugie, uzbrojony jest po prostu w kiepskie rakiety, o krótkim zasięgu, to się musi przekładać na ograniczoną użyteczność.
Hummel sprawdzi się lepiej i dokładnie tak powinno być.
Cytat: Jaro w Październik 19, 2015, 01:34:46 PM
Stąd mój pomysł aby używać go jako artyleria wspomagająca atak grenadierów. Ale się nie upieram.
W tym celu można go przenieść do innej klasy, albo pomyśleć nad innym rozwiązaniem. Samo 'zmechanizowanie' może sprawić więcej problemów niż pożytku.

Teoretycznie można pogadać z Luisem o jakimś dodatkowym rozwiązaniu łączącym ogień bezpośredni z pośrednim, na przykład opartym na zasięgu widzenia przeciwnika. Ale to już inna bajka...

[/quote]

Podjechanie i zaatakowanie haubicy otoczonej pierścieniem pepenc.- spowoduje zniszczenie Wurfrahmen40 w następnej turze przez te jednostki pepanc.-czyli jest to lekko bezsensowne :).
Rzeczywiście był to sprzęt mocno prymitywny i Humele sprawdzały się dużo lepiej.
"Zmechanizowanie" tej jednostki (2 szt. amunicji i 2 hexy "zasięgu") nie spowoduje jakiegoś wielkiego wzrostu jej atrakcyjności dla gracza :).
a obecnie jest ona praktycznie bezużyteczna- i jedynie jeśli ktoś gra"na tzw. etatach" ją zostawi ;D.
A jak rozumiesz to połączenie ognia pośredniego i bezpośredniego w powiązaniu z zasięgiem widzenia (oczywiście jest to melodia przyszłości)?
Oczywiście to tylko takie moje przemyślenia  i też się nie upieram jak kolega Jaro.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Jaro

#1437
Ja o Wurfrahmen40 myślałem jako wsparcie arty atakujących grenadierów. Podjeżdżamy do mocno okopanej piechoty i łup z Wurfa. Trochę strat i co najzwiewniejsze tłumienie. Dalej atak czołgów i gepanzer. Miasto zdobyte z marszu. Jedna sztuka pozostałej amunicji nie narozrabia w obronie. W ten sposób mogę atakować dwa razy a potem tura przerwy.

Korzystając z Hummela tracę jedną turę na zajęcie pozycji i jedną na strzał. Czyli Wurfem mogło by być trochę szybciej.

I nie chcę tu zaczynać dyskusji, że Hummelem też się da lub przeliczania heksów. Chodzi mi o ideę ataku z marszu.

Na inne wykorzystanie nie mam pomysłu. A może ktoś grał tą jednostką i podpowie coś ciekawego.

Cytati jedynie jeśli ktoś gra"na tzw. etatach" ją zostawi
to ją autor umieści w scenariuszu a gracz pewnie unowocześni... Nawet Hansen, grający etatami, wymienił Nebelfery na mocniejsze.

Natomiast rozumiem kwestie nadużyć poruszonych przez Waldziosa.

PS
Ciekawie jest, kiedy kupując jednostkę mam kilka porównywalnych do wyboru (do danego zastosowania) a wybór którejkolwiek oznacza pogodzenie się z jej wadami. Czyli jeden wielki kompromis. Ciekawie przestaje być, kiedy pojawia się jeden król lub spora grupa jednostek jest w ogóle nieprzydatna.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

No bo Wy chyba źle czytacie tą jednostkę. Sam się łapię na tym, że jak coś jeździ na 6 - to tak tym jeżdżę - a potem
okazuje się że bez sensu. Ta wyrzutnia powinna jechać (iść) za piechotą i strzelać im nad głowami. Wtedy, jako
wsparcie przy zdobywaniu miast jest bezcenna.
Tylko trzeba ją trzymać "przyklejoną" do macierzystej jednostki piechoty, a tu już dyscyplina tworzenia i prowadzenia formacji się kłania.

Natomiast zanim zaczniemy bombardować Luisa pomysłami, proponuję zastanowić się co jeszcze jesteśmy w stanie zrobić sami i tu kłania się zupełnie niewykorzystane opcje "Counterbattery Fire" i "Single Fire Support" - którymi proponuję zająć się w następnej kolejności.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1439
Cytat: Mario w Październik 19, 2015, 03:22:08 PM
Podjechanie i zaatakowanie haubicy otoczonej pierścieniem pepenc.- spowoduje zniszczenie Wurfrahmen40 w następnej turze przez te jednostki pepanc.-czyli jest to lekko bezsensowne :).
Przecież Wurfrahmen40 nie będzie walczyć sam, zaatakuje pierwszy, wybije dziurę w obronie, a pozostałe jednostki załatwią resztę.
Przy dobrze zaplanowanym ataku, jednostek ppanc już w okolicy nie będzie.
Cytat: Mario w Październik 19, 2015, 03:22:08 PM
Rzeczywiście był to sprzęt mocno prymitywny i Humele sprawdzały się dużo lepiej.
"Zmechanizowanie" tej jednostki (2 szt. amunicji i 2 hexy "zasięgu") nie spowoduje jakiegoś wielkiego wzrostu jej atrakcyjności dla gracza :).
Chyba żartujesz  ;D
Zmechanizowanie tej jednostki uczyni ją niebywale potężną. Gwarantowany morderca miękkich jednostek, pepanców, artylerii, pelotek. A czego nie zabije, trwale stłumi.
Bedze w stanie bezkarnie zaatakować z 8 heksów (6 heksów ruchu, 2 strzału), więc stanie się efektywniejszy nawet od 8 heksowej artylerii.
Cytat: Mario w Październik 19, 2015, 03:22:08 PM
a obecnie jest ona praktycznie bezużyteczna- i jedynie jeśli ktoś gra"na tzw. etatach" ją zostawi ;D.
Nadal świetnie się sprawdza w obronie. Po poprawie statystyk nawet bardziej.
Poza tym, nie każda jednostka musi być tak samo użyteczna.
Cytat: Mario w Październik 19, 2015, 03:22:08 PM
A jak rozumiesz to połączenie ognia pośredniego i bezpośredniego w powiązaniu z zasięgiem widzenia (oczywiście jest to melodia przyszłości)?
Nad tym trzeba by się głębiej zastanowić.
W najprostszym wariancie jednostka z odpowiednia cecha strzelałaby do dwóch heksów ogniem bezpośrednim (z odpowiedzią przeciwnika i wywołaniem wsparcia), a powyżej w trybie artyleryjskim (bezkarnie).
W bardziej skomplikowanym wariancie, graniczna odległość zależałaby od widoczności jednostki.
Oczywiście to tylko spekulacje..., do których sam nie jestem przekonany.

Cytat: Gustlik w Październik 19, 2015, 03:51:07 PM
a tu już dyscyplina tworzenia i prowadzenia formacji się kłania.
Święte słowa...
Cytat: Gustlik w Październik 19, 2015, 03:51:07 PM
Natomiast zanim zaczniemy bombardować Luisa pomysłami, proponuję zastanowić się co jeszcze jesteśmy w stanie zrobić sami i tu kłania się zupełnie niewykorzystane opcje "Counterbattery Fire" i "Single Fire Support" - którymi proponuję zająć się w następnej kolejności.
Ja osobiście skłaniałbym się ku wykorzystaniu ruchu fazowego w przypadku mobilnych wyrzutni rakiet.
Taka wyrzutnia pozwalałby na ograniczone manewry przed i po strzale. Wystarczające by zmienić pozycje, czy wycofać w bezpieczne miejsce. Ale jednocześnie ograniczające możliwość wykonania "szarzy" w kierunku wrażliwych jednostek przeciwnika.

Co do "Counterbattery Fire" i "Single Fire Support" to nigdy nie używałem żadnej z tych opcji, więc nie jestem pewien jak działają.  Warto by przetestować...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons