Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: kowdar w Październik 19, 2015, 10:32:00 PM
Dopiero plik z końca 2013 roku nie ma ikon "replaced" ...
Dzięki przyda się, ale nawet w nim ikony okrętów z serii GENxx są już zamienione..., widać ze ten proces trwa już długo...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Jak już napisałem - ja na razie pozostanę przy Openicons z 1 sierpnia. Te trzy ikony w OPENDAT chyba nie są jakimś problemem.
Regularnie sprawdzam aktualizacje i widzę, że na razie niektórych strasznie bawi dwudziesta wersja armaty Schneidera, albo piećdziesiąta wersja Sdkfz 250... To ma być ta oszczędność miejsca, w imię której zrobiono to całe zamieszanie.

Z tego co zrozumiałem EquipIcons, to jest taki plik, który umożliwi "bezkrwawą" zmianę ikon w razie jakby w OpenIcons pojawiły
się jakieś potrzebne. Wtedy po prostu ściągam nowy OpenIcons, robię nową jednostkę, a potem mam tylko wygenerować jeszcze
raz EquipIcons i te nowe dodadzą się do poprzedniego zestawu - tak?  No to jak tak, to jest ok.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Październik 19, 2015, 11:20:56 PM
Z tego co zrozumiałem EquipIcons, to jest taki plik, który umożliwi "bezkrwawą" zmianę ikon w razie jakby w OpenIcons pojawiły
się jakieś potrzebne. Wtedy po prostu ściągam nowy OpenIcons, robię nową jednostkę, a potem mam tylko wygenerować jeszcze
raz EquipIcons i te nowe dodadzą się do poprzedniego zestawu - tak?  No to jak tak, to jest ok.
Dokładnie.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

A gdyby w nowym OpenIcons miał zmienione niektóre ikony, to powtórne wygenerowanie EquipIcons zachowa stare, czy nadpisze je nowymi? Inaczej mówiąc, czy powtórne wygenerowanie EquipIcons - przy istniejącym już takim pliku - spowoduje tylko dodanie ikon których wcześniej tam nie było, czy także niepożądaną aktualizację starych?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Październik 19, 2015, 11:39:53 PM
A gdyby w nowym OpenIcons miał zmienione niektóre ikony, to powtórne wygenerowanie EquipIcons zachowa stare, czy nadpisze je nowymi? Inaczej mówiąc, czy powtórne wygenerowanie EquipIcons - przy istniejącym już takim pliku - spowoduje tylko dodanie ikon których wcześniej tam nie było, czy także niepożądaną aktualizację starych?
Dodaje tylko nowe ikony, niczego nie nadpisuje, stare ikony pozostają bez zmian.
Nadpisanie ikon jest możliwe wyłącznie przy dodawaniu ikon z OPENDAT.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

No więc po dogłębnej analizie stwierdzam że:

Można wygenerować EquipIcons z OpenIcons z 1 sierpnia, co daje oszczędność miejsca, ale jest jeden problem - sporo ikon nie ma swoich zimowych (nie mówiąc już o innych) odpowiedników. Do EI zostaną przeniesione tylko te które są, a jeśli ktoś potem usunie zimówki z OI, to nie znajdziemy ich bez powrotu do starego OI...

Można też "stworzyć" EI poprzez zwykłe przemianowanie starego OI - wówczas zostają z nami wszystkie ikony dziś dostępne - ale jest kwestia rozmiaru....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Październik 20, 2015, 12:10:19 AM
Można wygenerować EquipIcons z OpenIcons z 1 sierpnia, co daje oszczędność miejsca, ale jest jeden problem - sporo ikon nie ma swoich zimowych (nie mówiąc już o innych) odpowiedników. Do EI zostaną przeniesione tylko te które są, a jeśli ktoś potem usunie zimówki z OI, to nie znajdziemy ich bez powrotu do starego OI...

Można też "stworzyć" EI poprzez zwykłe przemianowanie starego OI - wówczas zostają z nami wszystkie ikony dziś dostępne - ale jest kwestia rozmiaru....
Owszem, możesz stworzyć EquipIcons przez zwykłe przemianowanie OpenIcons. W zasadzie to nie musisz nawet przemianowywać, pod oryginalną nazwą tez zadziała.

Rzecz w tym ze to niepotrzebne. Do sierpniowego OpenIcons możesz sięgnąć w każdej chwili.
Sierpniowy OpenIcons siedzi u ciebie na dysku, nikt ci z niego nic nie usunie ;).
Te dane są bezpieczne.
Możesz sięgnąć nawet do starszego. Testowałem wersje z listopada 2013 i poszło bezproblemowo. 

Nie musisz tych wszystkich nadwyżkowych ikon dostarczać razem z efilem. Graczowi te dodatkowe zimówki nie są do niczego potrzebne.

Źle patrzysz na EquipIcons, on nie ma zastępować OpenIcons, to ma być nakładka zawierająca wszystko co niezbędne do grania w daną wersje efila, tylko tyle i aż tyle.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatOwszem, możesz stworzyć EquipIcons przez zwykłe przemianowanie OpenIcons. W zasadzie to nie musisz nawet przemianowywać, pod oryginalną nazwą tez zadziała.

Pod oryginalną to działa w tej chwili - chodzi o to, żeby mieć dwa - EI i OI. A dwóch pod tą samą nazwą to nie tylko OG, ale i
sam komputer nie przyjmie :)

CytatŹle patrzysz na EquipIcons, on nie ma zastępować OpenIcons, to ma być nakładka zawierająca wszystko co
niezbędne do grania w daną wersje efila, tylko tyle i aż tyle.

Ale ma stanowić także bazę do pracy. A to wymaga także pewnego przewidywania ikon, które mogą, choć jeszcze nie są,
być potrzebne.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1463
Cytat: Gustlik w Październik 20, 2015, 12:40:25 AM
Pod oryginalną to działa w tej chwili - chodzi o to, żeby mieć dwa - EI i OI. A dwóch pod tą samą nazwą to nie tylko OG, ale i
sam komputer nie przyjmie :)
Jeśli jeden będzie w katalogu głównym, a drugi w katalogu efila, wtedy przyjmie. Testowałem.
Jeśli są oba (OI i EI) to suite czyta EI.
Z tego co zrozumiałem, to ma zapewnić wsteczną kompatybilność z poprzednim rozwiązaniem, gdy lokalny OI zastępował OI globalny.
Cytat: Gustlik w Październik 20, 2015, 12:40:25 AM
Ale ma stanowić także bazę do pracy. A to wymaga także pewnego przewidywania ikon, które mogą, choć jeszcze nie są,
być potrzebne.
Jak już wcześniej pisałem, na siłę da się to pogodzić. Pracować możesz na dwóch OI, jeden jako globalny, drugi jako lokalny.
A tuz przed publikacją wygenerować EI.
BTW. Właśnie sprawdziłem i zadziałało. Lokalny OI pozostał bez zmian, a równolegle powstał minimalistyczny EI.

Co do przewidywania, rzecz w tym ze nic nie musisz przewidywać, o ile miej więcej wiesz w którym OI (sierpniowym, czy aktualnym) są potrzebne ikony, to wystarczy ze ten OI wczytasz i użyjesz danych ikon. Nie ma tu żadnej chronologii, możesz wczytać sierpniowy, potem kilka razy aktualny, a potem znowu sierpniowy itd, wedle potrzeb...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

#1464
CytatJeśli jeden będzie w katalogu głównym, a drugi w katalogu efila, wtedy przyjmie. Testowałem.
Jeśli są oba (OI i EI) to suite czyta EI.

Just for the record - ja mam JEDEN katalog gry (patrz obrazek). Tak jak miał PG2

CytatCo do przewidywania, rzecz w tym ze nic nie musisz przewidywać, o ile miej więcej wiesz w którym OI (sierpniowym, czy aktualnym) są potrzebne ikony

Przeceniasz mnie - nawet w kwestii "mniej więcej wiesz" to jest prawie 20 tys ikon..... ;D
Często pomysł na jednostkę bierze mi się ze zwykłego przeglądania ikon pod Suite, na
zasadzie "zobaczmy, co by tu zrobić". Kiedy indziej pomysł na jednostkę "B" bierze się
z szukania ikony dla jednostki "A".

Tak czy inaczej - bierze się to z AKTYWNEGO przeglądania pliku z ikonami, a nie z pamiętania
w którym z nich co jest.

Nawet jeśli do tej pory różnice nie były zbyt duże, to teraz będą coraz większe, jesli oczekujesz,
że będę pamiętał, że "zimowa ikona do Shermana HVSS 76 mm. była w OpenIcons z 7 września,
bo potem ją skasowali, zatem musze go sobie wrzucić na chwilę"
- to mnie przeceniasz 
:nyet
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#1465
Cytat: Gustlik w Październik 20, 2015, 02:40:44 PM
Just for the record - ja mam JEDEN katalog gry (patrz obrazek). Tak jak miał PG2
W takim razie, EI powinien być dla ciebie dodatkowo użyteczny.

Przy dwóch folderach można kombinować z dwoma OI, używać jednocześnie aktualnego i sierpniowego, czyli to co początkowo proponował Kowdar.

W twoim przypadku, możesz używać tylko jednego OI, więc jest trudniej. Bez użycia EI, wręcz boleśnie. Musiałbyś ręcznie wybierać ikony i wrzucać do OPENDAT.

Cytat: Gustlik w Październik 20, 2015, 02:40:44 PM
Nawet jeśli do tej pory różnice nie były zbyt duże, to teraz będą coraz większe, jesli oczekujesz,
że będę pamiętał, że "zimowa ikona do Shermana HVSS 76 mm. była w OpenIcons z 7 września,
bo potem ją skasowali, zatem musze go sobie wrzucić na chwilę"
- to mnie przeceniasz 
:nyet
Rozumiem, ale te różnice będą tylko rosnąć.
Czasu nie cofniesz, braki nie pojawiły się teraz, już w pliku OI z 2013 brakowało części ikon okrętów.
Rzecz w tym by jakoś sobie z tym poradzić, przy jak najmniejszym wysiłku.

Alternatywy masz w zasadzie trzy:

  • możesz przejść na system dwu folderowy i używać dwóch OI równocześnie; wariant optymalny jeśli nie chcesz żonglować plikami;
  • możesz przekonać się do EI i dodawać ikony automatycznie; wariant optymalny gdybyś chciał skorzystać z więcej niż dwóch rożnych OI;
  • możesz pozostać przy bieżącym rozwiązaniu, czyli ręcznie wrzucać ikony do OPENDAT;

Z mojego (lub Kowdara) punktu widzenia to bez różnicy, na podstawie gotowego efila możemy w trzy minuty wygenerować właściwy EI.

Pytanie co jest dla ciebie wygodniejsze...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

A może  .. pewnie głupio powiem -> jeden plik z wszystkimi ikonami od początku świata, zawsze uaktualniany o porcję nowych ikon ( do przeglądania i wybierania), A drugi wygenerowany tylko z ikonami potrzebnymi do gry.
Ten pierwszy w odrębnej instalce (roboczej). Drugi w aktualnej instalce z grą (aktualna wersja opublikowana)

kowdar

#1467
Uważam, że ważną sprawą w instalce jest aby w głównym katalogu gry znajdował się aktualny (z SF) OpenIcons.dat
i mógł on być podmieniany samodzielnie przez gracza. Dlaczego ... ano uważam, że większość z graczy nie ogranicza się tylko do efila Gustlika. Czyli mamy dwie opcje (zakładam, że przeciętny gracz nie wnika tak od razu w strukturę gry):
1. Moja instalka + dogrywanie innych katalogów EFILE z SourceForge (SF)
2. Instalka z SF + dogranie katalogów EFILE_OGN_GUS i EFILE_OGN_Wx z mojej strony.

Oba te rozwiązania wymagają do prawidłowego działania w głównym katalogu gry pliku OpenIcons.dat - aktualnego z SF.

Podsumowując, wydaje mi się, że najlepszą opcją jest jednak połączenie efila z EquipIcons.dat wygenerowanego dla konkretnej wersji. Tak też zrobię instalkę (poczekam ew. na poprawki w japońskich okrętach)
Czyli wykorzystam EquipIcons wygenerowany przez Waldziosa w obu katalogach EFILE z instalki + dołączę go do paczki z samym efilem.

A Gustlik skoro dalej używa jednoefilowej struktury plików gry to i tak musi znaleźć najlepszą dla siebie metodę - moja instalka jako wieloefilowa się do tego nie nada ...
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Waldzios

Cytat: sympatyk w Październik 20, 2015, 08:15:24 PM
A może  .. pewnie głupio powiem -> jeden plik z wszystkimi ikonami od początku świata, zawsze uaktualniany o porcję nowych ikon ( do przeglądania i wybierania), A drugi wygenerowany tylko z ikonami potrzebnymi do gry.
Ten pierwszy w odrębnej instalce (roboczej). Drugi w aktualnej instalce z grą (aktualna wersja opublikowana)
To brzmi dobrze rozsądnie, niestety tylko w teorii...

Wszystkich ikon w pliku jest około 20tys (w zależności od wersji).
Do tego spora cześć była w międzyczasie wymieniana (podejrzewam ze niejednokrotnie), zastępując poprzedniki (pod tymi samymi nazwami). Żeby było ciekawiej, ten proces nadal trwa...
Dodatkowo ostatnio doszedł jeszcze podział na ikony rzeczywiste i fałszywe (fake).

Nikt ręcznie tego nie ogarnie. A jeśli spróbuje, skończy jak pewna osoba na JP  ;D.
Dlatego "plik z wszystkimi ikonami od początku świata" jest w zasadzie niemożliwy do stworzenia.

Plik "tylko z ikonami potrzebnymi do gry" jest jak najbardziej możliwy. To właśnie EquipIcons.dat. Tu większego problemu niema.

Cytat: kowdar w Październik 20, 2015, 08:50:32 PM
... ano uważam, że większość z graczy nie ogranicza się tylko do efila Gustlika.

To mogę potwierdzić, dość często korzystam z LXF, a sporadycznie również z OPENAK;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

kowdar

Waldzios, co do opisów starych ikon, być może znajdziesz je w formacie csv tutaj:

http://www.adlerkorps.com/equipment/DATUPnov2014.zip

Pliki OpenIcons.dat wcześniejsze niż wcześniej Ci zapodałem, mają plik opisowy w postaci txt.
(bez szukania na backupowych dyskach, od ręki mam ew. taki plik z grudnia 2012 gdybyś był zainteresowany)
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl