Potrzebne Konsultacje: Nowy sposób Gry w Open Gen?

Zaczęty przez vego181, Październik 26, 2015, 12:43:59 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

vego181

Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Gram w open general a wcześniej także w podobne gry jak np: Strategic command 1 i 2, Commander: Europe at war, Time of Wrath, Panzer Corps. Z doświadczenia wyniosłem pewną ideę, którą wyjaśniam na początek, w paru słowach.
Mamy pustą mapę. Są na niej miejscowości, drogi, góry itp. Zaczynamy z jedną bazą i z jedną jednostką. Gracz także zaczyna w ten sposób. Gra polega na tym żeby zajmować inne bazy i lotniska co generuje pieniądze i pozwala na rozwój. Celem jest oczywiście zajęcie wszystkich baz przeciwnika. Gra przypomina trochę serię "Civilization". Wybieramy nację (każda ma odpowiednie skille), strategie itp.

Co o tym myślicie? Dajcie znać nad ewentualnymi problemami i rozwijajcie tą myśl! Dzięki!

Gustlik

CytatMamy pustą mapę.

Ale co to znaczy "pusta mapa"? Nikogo na niej nie ma? To z kim walczymy?

CytatCelem jest oczywiście zajęcie wszystkich baz przeciwnika.

Tak jest i teraz, w każdym scenariuszu - tyle że nie nazywa się to "bazy"

CytatWybieramy nację

Kampanię/scenariusz piszemy dla jednej, z góry założonej przez autora, "nacji".

Cytatkażda ma odpowiednie skille

Rozumiem, że chodzi o umiejętności... W OG "umiejętności" mają konkretne jednostki - a nie nacje.

Myślę, że pomysł należałoby mocno doprecyzować, nawet jeszcze na etapie samej idei, tak aby był
zgodny z możliwościami OG.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

vego181

Pusta mapa w tym znaczeniu oznacza pozycję wyjściową dla tego rodzaju rozgrywek. W tym znaczeniu zaczynamy od jednej bazy "matki" która powiedzmy generuje co turę 50 punktów prestiżu. Zaczynamy z jedną jednostką np: piechotą. Dodatkowo na mapie występują wolne miasta i bazy lotnicze które można zdobyć, co zwiększa ilość prestiżu i doświadczenie jednostek. Gra wchodzi więc gdzieś pomiędzy rts a klsyczną strategię turową. Zawsze szukałem połączenia tych dwóch gatunków, na miarę grywalności! Co do scenariuszy pisanych dla danych nacji, to oczywiście jest naturalne, ale można np na mapie "Ardeny" sprawdzić jakby poradziła sobie strona ZSRR. To całkiem ciekawe doświadczenie, szczególnie dla doświadczonych graczy. Oczywiście również moglibyśmy napisać specjalne scenariusze dla pojedynków 1v1, 2v2, 3v3. Co do skilli, to tak racja, ja jeszcze żyję w świecie Age of empires i Rise of nations gdzie to dane cywilizacje miały bonusy itp., tutaj rzecz jasna koncentrować należy się na jednostkach. Co do doprecyzowania idei, to problem jest w tym że nie znam dokładnie ograniczeń i możliwości edycji map. Ale projekt wydaje mi się bardzo ciekawy i grywalnie otworzy potężne drzwi do zabawy!

Waldzios

#3
W OG cele nie generują prestiżu co turę, tylko jednorazowo, bezpośrednio  po zdobyciu.
Poza tym cele by być punktowane, muszą należeć do jednej ze stron (allied/axis) , więc niema mowy o wolnych miastach.

Ogólnie pomysł w żaden sposób nie mieści się w mechanice OG...



GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

DanielS

Odpal sobie "Battle for Wesnoth" w trybie multiplayer. Nie jest to co prawda to samo co OpenGen,  ale założenia rozgrywki z grubsza pokrywają się z Twoimi.

Gustlik

CytatW OG cele nie generują prestiżu co turę, tylko jednorazowo, bezpośrednio  po zdobyciu.

Aaaa....raz Cię czymś zaskoczę - oczywiście, ze generują, jesli tylko hexom właczy się "turn prestige"
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

vego181

Ale miasta mogłyby np. należeć do trzeciej nacji, rebeliantów, czy partyzantów.. np jakaś słaba jednostka tam by stacjonowała. Dodatkowo na mapie byłoby kilku partyzantów co pozwalałoby zdobywać skille! Jeżeli dałoby radę to można stworzyć quasi scenariusz odpowiadający wolnej rozgrywce...

Gustlik

Tam gdzie zaznaczone, ale Luis nie dodał żadnego "POP-UP HELPU", więc nie do końca wiem jak to stosować....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

CytatAle miasta mogłyby np. należeć do trzeciej nacji,
Nie ma czegoś takiego jak "trzecia nacja" - tzn, nacji może być max 4 dla jednego gracza, graczy może też być do 4, rzecz w tym, że STRONY konfliktu mogą być tylko dwie, TYLKO DWIE. "Oni" i "My" (jakkolwiek to nazwiesz}

Nie ma możliwości wprowadzenia żadnej "neutralnej", czy innej - trzeciej strony.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Październik 26, 2015, 08:20:18 PM
Aaaa....raz Cię czymś zaskoczę - oczywiście, ze generują, jesli tylko hexom właczy się "turn prestige"
Rzeczywiście, zupełnie zapomniałem o tej opcji...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

vego181

W takim wypadku gracze zaczynają z równą ilością miast i lotnisk i mają generowaną taką samą liczbę prestiżu. To by miało sens na mozliwości OG zakładam. Jest jeszcze jedno pytanie. Czy jest możliwe żeby sprzęt wojenny był coraz to nowszy w czasie jednej rozgrywki, np. po dwudziestu turach?

Gustlik

Nie, dlatego że daty wejścia sprzetu da się ustawić z doładnościa do miesiąca, a tury do dnia - lub nawet częsci dnia.
Zatem miesiąc minie po 30 turach - w najlepszym razie.

Poza tym, w efilu daty "wejścia" sprzętu ustawiane są zgodnie z prawdą historyczną, a nie pod konkretną grę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Październik 26, 2015, 08:30:10 PM
Tam gdzie zaznaczone, ale Luis nie dodał żadnego "POP-UP HELPU", więc nie do końca wiem jak to stosować....
Musisz aktywować tutaj:

Potem reszta wygląda w ten sposób:

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

vego181

To mocno komplikowałoby założenia. Poza tym pewnie zgaduje już, w grze nie da się up'ować jednostek na hexach miast i w ogóle podczas trwania jednej gry tak?

Waldzios

#14
Cytat: Gustlik w Październik 26, 2015, 08:53:27 PM
Nie, dlatego że daty wejścia sprzetu da się ustawić z doładnościa do miesiąca, a tury do dnia - lub nawet częsci dnia.
Zatem miesiąc minie po 30 turach - w najlepszym razie.
No to ja cie tez zaskoczę  ;):

Przy takim ustawieniu, w turę mija miesiąc, w 60 tur można skończyć wojnę :P

Oczywiście, to może prowadzić do absurdalnych sytuacji, na przykład z pogodą, w grudniu zacznie padać śnieg i będzie padać przez 8 tur (8 miesięcy) aż do sierpnia :P

Cytat: vego181 w Październik 26, 2015, 08:58:46 PM
To mocno komplikowałoby założenia. Poza tym pewnie zgaduje już, w grze nie da się up'ować jednostek na hexach miast i w ogóle podczas trwania jednej gry tak?
To akurat jest możliwe.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons