Potrzebne Konsultacje: Nowy sposób Gry w Open Gen?

Zaczęty przez vego181, Październik 26, 2015, 12:43:59 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

CytatNo to ja cie tez zaskoczę

No tak -  :yes

CytatTo mocno komplikowałoby założenia. Poza tym pewnie zgaduje już, w grze nie da się up'ować jednostek na hexach miast i w ogóle podczas trwania jednej gry tak?

To akurat się da, po włączeniu odpowiedniej opcji da sie upgrade'ować jednostki w czasie gry. Rzecz w tym, że - jak powiedziałem - daty "wejścia" do gry poszczególnych jednostek, są zgodne z prawdą, a nie podporządkowane regułom tej, czy innej gry.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

vego181

A kwestia upgrade'owania jednostek w czasie rozgrywki?

Gustlik

Da się to zrobić, ale tylko w oznaczonych heksach....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: vego181 w Październik 26, 2015, 09:24:08 PM
A kwestia upgrade'owania jednostek w czasie rozgrywki?
Tu jest pewien kłopot, można to włączyć, ale tylko z poziomu kampanii:

To ma swój sens, bo upgrade'owanie w pojedynczym scenariuszu lekko mija się z celem, jednostka raczej nie zdobędzie dostatecznie dużo doświadczenia by warto ją ulepszyć. Lepiej zainwestować w nową...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatA kwestia upgrade'owania jednostek w czasie rozgrywki?
Tu jest pewien kłopot, można to włączyć, ale tylko z poziomu kampanii:

No rzeczywiscie - kto jeszcze buduje pojedyncze cenariusze....?



Na pewno nie ja............... :z
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

bobafett2

Taka sama ilość wojsk na start obawiam się że nie było takowych wojem w historii świata,jedynie pojedynki w wiekach 16-19 a i tu były przekręty wszystko by przeżyć. Tu mamy kampanie historyczne czyli co już było jak i kampanie hipotetyczne coby było gdyby było to i owo nie ma tu- ty masz kij i ja mam kij wiec sprawdzmy która czaszka jest mocniejsza :):):). ITP ITD.
Nie wygrywa się wojny ginąc,ginąć ma wróg.

Zsamot

Żeby taki sposób gry miał sens, to dany "scenariusz" musiałby mieć dużo tur. np. z 60. Wtedy na starcie otrzymuje gracz słabe jednostki, zajmuje określone heksy, opanowuje np. linię kolejowa, by ulepszać czy tez kupować jednostki na zapleczu- tam umieszczamy SH.
Zaś przeciwnik dostaje nowe jednostki co turę, co kilka tur, do tego teren musiałby być urozmaicony, by nie było łatwego wkroczenia od razu zbyt głęboko w teren wroga, jakieś wyspy itp.
Map jest sporo, fachowców na forum też. Na pewno warto spróbować.
Tylko mówię: ulepszanie otrzymanych jednostek można najlepiej wymusić dając np. liczne jednostki na wstępie np. z liderem, doświadczone, by nie opłacało się kupować.
Witaj na forum!
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

vego181

Miałem pewną świadomość że wszystkie założenia nie wyjdą jak trzeba. Jeżeli chodzi o problem up'owania jednostek w granicach jednego scenariusza, to zgadzam się z moimi przedmówcami, wierząc im na słowo, gdyż nie jestem specjalistą w tej dziedzinie. Można zatem zatem pomyśleć nad kampanią mającą na celu rozegranie pięciu meczów, czyli grą do 3-ch zwycięstw. Problem jednak polegałby w tym sensie na tym, że w powiedzmy w trakcie pierwszej gry, gdy gracz czuje że przegrywa,- wybiera mapę na drugi scenariusz. Możliwość wycofywania się jest sensowna. Przegrany gracz wybiera kolejną mapę, na której jego armia sprawdzi się lepiej. Czuję że to jest jednak niewykonalne. Jak zatem pogodzić sens gry do 3 zwycięstw? Czy jest to możliwe? Załóżmy że nie jest. To teraz druga opcja. Celem na mapie jest zajęcie flag, bądź punktów, co odpowiada pierwotnemu modelowi. Gra toczy się więc dynamicznie. Z ogólnych założeń zostaje nam kształt gry. Gracze zaczynają grę o podobnej, fikcyjnej liczbie wojsk. Powiedzmy że jest to samolot obserwacyjny Fi 156, 3 jednostki piechoty wermahtu 1938 i jakiś prosty wóz zwiadowczy. Zaczynamy microwanie mapy, sprawdzanie co z tury na turę robi przeciwnik. Gra jak wspomniał i zauważył mój przedmówca - kolega Zsamot (witaj! :))..., toczyłaby się w długich ciągach turowych, możliwe nawet że do 60-ciu tur. Jeżeli ustalimy takie standardy, to w założeniu całej kampanii, tj. w grze do 3 zwycięstw - każdy jeden scenariusz można by było wpasować do okresu jednego roku; co przekłada się na ciekawszą rozgrywkę. Jak dobrze też zrozumiałem Gustlika, to wspomniał on o tym, że nie można wybierać sobie nacji na daną mapę, gdyż scenariusze i kampanie robione są pod konkretne nacje. Zatem jeżeli chciałbym wybrać sobie ZSRR na jakąś mobilną mapę, ponieważ czuję że czołgi BT-5 zrobiły by na niej miazgę Niemcom, to trzeba by było specjalnie zająć się przygotowaniem takiej wersji mapy, co byłoby strasznie żmudne i czasochłonne dla wszystkich pozostałych opcji! Panowie! Chciałbym tylko podkreślić że pomysł jest fikcyjny! Ma na celu dobrą zabawę! Sprowadza się on w swojej prostocie do uzyskania przewagi zaczynając na jak najrówniejszym starcie gry(...). Cała zatem idea tego pomysłu polega na zbalansowaniu takiej gry! Jeżeli dalej uważacie że pomysł jest w setnej części ciekawy i na przyszłość wróży, to spróbujmy. Ja ze swojej strony dodam, że już wyobrażam sobie turnieje, ciekawe szybkie starty albo grę na dłuższą metę! Jest wiele dróg do uzyskania przewagi!

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Aha, czyli rozumiem, że ma to być gra człowiek przeciwko człowiekowi...?

Nie wiem na ile te opcje w OG są już przetestowane, ale:

- W rozgrywce typu kampanijnego, nie jest możliwa gra: "człowiek vs człowiek" Kampanię można grać tylko przeciw AI.
- OG nie posiada warunku zwycięstwa "do 3 zwycięstw" - to musiałyby być po prostu gry w pojedyncze scenariusze, traktowane jak sety w siatkówce. Ale wtedy nie da się zachować ciągłości - jak w kampanii. Każdy scen trzeba grać jako osobną grę.
- Cały pomysł, jak dla mnie przypomina po prostu dość urozmaicony sposób na rozgrywkę ligową - jak to dawniej w PG2 bywało za czasów świetności Ligi. Hop - hooop! - jest tu ktoś kto to jeszcze pamięta? Reaktywacja Ligi?

Niestety - ja nigdy się ani w pojedyncze scenariusze, ani w grę "człowiek vs człowiek", ani w Ligę - nie bawiłem.

Aczkolwiek, jeśli będą jakieś pytania w kwestii technicznej budowy scenariusza - to pomogę.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

vego181

No to mam już trochę rozjaśnioną sytuację na dzień dzisiejszy. Gra toczy się setami. Przegrany wybiera scenariusz. Gra do trzech zwycięstw. Co do pomysłu o tym żeby na samym początku jednostki miały przydzielonego dowódcę, to mam inny pomysł. po prostu na pewnych hexach będą bunkry przeciwnika. Rozwalenie bunkra i zajęcie hexa generuje dowódcę. To wiem że da się zrobić. Wiem też że jest mnóstwo scenariuszy. Jedne są dobre na wodne pojedynki, inne na powietrzne, inne na lądowe, mixy. Trzeba by było jeden scenariusz wybrać i przygotować odpowiednio pod wymagania o których mowa była wczoraj i dzisiaj. Chyba że jeszcze macie coś do dodania dla zbalansowania tego typu rozgrywek. Co do ligi to właśnie taką miałem ogólną koncepcje. Przydałby się jakiś kalkulator ratingowy :D! Open General Górą!! :clap :iwin

Zsamot

Reaktywacja Ligi? Czemu nie.
Ja minimalnie grałem. tam była opcja, że dwie osoby grały jeden scen, ale OBIE strony konfliktu.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

vego181

Panie Gustlik. Czy jest Pan chętny na przygotowanie jednego scenariusza na próbę??? Ja mogę poświęcić trochę wolnego czasu do nauki w edytowaniu , ale póki co proszę o pomoc!

kowdar

#28
A może Cię zainteresuje wersja ze scenariuszami do grania H2H.
(co prawda na inne efile niż Gustlika, ale robione specjalnie do gry ligowej)

Albo pełna instalka, tak aby było pewne że gracze mają wszystko to samo:

http://opengeneral.pl/files/OG_setup_PBEM_1.0.exe

albo uzupełnienie do zwykłej instalki (ale nie sprawdzałem z najnowszymi wersjami po zmianach OpenIcons
a także zawiera mniejszą ilość scenariuszy, brak jednego katalogu EFILE - PzLigi):

http://opengeneral.pl/files/OG_PBEM_0.2.exe
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Waldzios

#29
Na szybko stworzyłem podstawę scenariusza spełniającego powyższe założenia: vego181.xscn;

Czyli jest duża mapa, 60 tur limitu, 31 dni na turę, 40pp na turę za kontrolowany heks.
Ustawiłem startowe hexy, dodałem po lotnisku i bunkrze dowodzenia.

Pozostaje dodać dodatkowe miasta/cele na mapie. Robota prosta, ale mozolna...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons