Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne

Zaczęty przez Gustlik, Czerwiec 15, 2015, 01:50:52 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Cytat: Waldzios w Listopad 11, 2015, 04:46:37 PM
Cytat: Jaro w Listopad 11, 2015, 04:12:34 PM
Masz rację, choić założyłem, że nie rozważamy niszczycieli z obroną AD na więcej niż 3...
Rozumiem, pytanie tylko czy słusznie?
Czy niszczyciel z zasięgiem ognia 4 heksy i obroną przeciwlotniczą 3 heksy, nie będzie przesadnie skomplikowany i przekombinowany?
Mnie też to martwi...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Myślę, że jeśli nie będzie ganiał za samolotami, tylko grzecznie strzelał w swojej kolejce - to nie.

Jak rozumiem, przy tym ustawieniu, przechwycenie przez zaskoczenie, jest nadal możliwe tylko
jeśli samolot przelatuje po SĄSIEDNIM heksie?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Cytat: Gustlik w Listopad 11, 2015, 06:17:20 PM
Jak rozumiem, przy tym ustawieniu, przechwycenie przez zaskoczenie, jest nadal możliwe tylko
jeśli samolot przelatuje po SĄSIEDNIM heksie?
Tak
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Poza tym, w tej chwili, niszczyciele mają tylko AD Support. O ile ktoś w scenariuszu nie włączy opcji, żeby się zachowywały jak Flaki, to chyba żadne strzelanie na 3 czy 4 w powietrze nam nie grozi...?

No a jak ktoś chce sobie włączać dziwne opcję, to już inna sprawa. Ale przecież nie będziemy z tego powodu przerabiać niszczycieli czy krążowników.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#139
Cytat: Gustlik w Listopad 11, 2015, 07:17:19 PM
Poza tym, w tej chwili, niszczyciele mają tylko AD Support. O ile ktoś w scenariuszu nie włączy opcji, żeby się zachowywały jak Flaki, to chyba żadne strzelanie na 3 czy 4 w powietrze nam nie grozi...?
Nie o aktywne strzelanie chodzi ale o obronę przeciwlotniczą.  Z punktu widzenia obrony przeciwlotniczej niszczyciele zachowują się jak flaki. W tym momencie już bronią na dwa hexy.
Jeśli ustawimy flak_range=3 będą broniły na 3 heksy i tak dalej...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

No, ale AD Support ma bronić tylko "adjacent units:", z kolei ta jednostka, może być zaatakowana też najwyżej z "adjacent", czyli wychodzi, że maksymalnie o dwóch heksach mówimy.... 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#141
Cytat: Gustlik w Listopad 11, 2015, 07:34:19 PM
No, ale AD Support ma bronić tylko "adjacent units:", z kolei ta jednostka, może być zaatakowana też najwyżej z "adjacent", czyli wychodzi, że maksymalnie o dwóch heksach mówimy.... 
Możemy się kłócić o definicje, ale faktem jest ze w tym momencie (przy ustawieniu 'flak range=2') niszczyciele bronią na 2 heksy.

Atakuje myśliwcem katiusze:


Z combat loga:
CytatAir Defense ... U:2  (no name) Hunt II Class [sDD]  Dist:2 <Str=9  AA:11>

EDIT. Opis funkcji w EQUIP.cfg"
Cytat
flak_range=0
* Default all flak-type actions are limited to range 1
* Can set a different air-defense range for flaks to >1

EDIT2.
Cytat: lguzmanBy "flak-type" I mean: flak class units; AD Support units;  and DD/CV,LC when Extended Naval scenario option is defined.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Nie, no to przepraszam, ja się poddaję - ta gra zaczyna mnie przerastać.

Czyli mamy tak że wpływ na działania plot mają:

- Flak - jako klasa
- AD Support  - jako special
- Can Air Attack - jako special
- Extended Naval Rules  - jako opcja scenariuszowa
- DD....can fire sa Flak's - jako inna opcja scenariuszowa...
- opcję cfg

Oraz kombinacje wszystkiego powyższego.... :banghead

Każda z nich coś robi, albo czegoś nie robi - a skutki połączenia dwóch, trzech lub czterech
zna (choć nie jestem pewien) - chyba tylko Luis. Ale jemu już, zdaje się, nie zależy.

Jak mnie z politechniki wyrzucili, przez podobnie techniczne zagadki, to postanowiłem pójść
na UJ, żeby nigdy więcej nie mieć z czymś takim do czynienia....i będę konsekwentny.

DLATEGO PODJĄŁEM DECYZJĘ - ZAMYKAM TEMAT FLAKÓW I ICH "UDOSKONALEŃ"
ZOSTAJE TAK JAK JEST DZISIAJ. JA CHCĘ GRAĆ A NIE MĘCZYĆ SIĘ.

KROPKA.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#143
No nie, przesadzasz, wszystkie wspomniane akcje są traktowane jako "flak-type", czyli działają jak flak.

Jest jeden wspólny mechanizm, mechanizm 'flaka', niepotrzebnie doszukujesz się oddzielnych mechanizmów.

W całej grze inaczej działa tylko klasa AD, a wszystko inne działa przeciwlotniczo jako 'flaki'....

- 'FLAK', to klasa, jednostka staje się 'flakiem' z powodu przynależności do klasy;
- 'AD Support', zmienia jednostkę w 'flaka', ale nie daje aktywnego ataku;
- 'Can Air Attack', zmienia jednostkę w 'flaka';
- 'DD,CV and LC can fire as FlaK's', zmienia wszystkie jednostki klasy DD,CV i CL w 'flaki';
- 'Extended Naval Rules', wymagane tylko by 'DD....can fire as Flak's' zadziałało;

Wspomniane opcje nie dodają jakiś nowych mechanizmów, one tylko rozszerzają funkcjonalność 'flaków' na inne klasy...

Jedyny problem stanowi nazewnictwo, czyli rózróznienie miedzy FLAK jako klasą, a 'flak' jako funkcją przeciwlotniczą...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

A co jak będzie właczone "Extended Naval Rules", ale wyłączone "DD,CV and LC can fire as FlaK's'", a jednocześnie niszczyciele będą miały włączone "AD Support"? (albo jakaś dowolna inna, równie porąbana kombinacja)

Skąd ktoś, kto będzie chciał tylko pograć, ma wiedzieć jak wygląda rozwiązanie takiej łamigłówki? 

Bo ja nie będę u w stanie wytłumaczyć....
A nie chcę być gospodarzem efila, którego działania nie jestem w stanie objaśnić.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#145
Ale tu nie ma żadnych kombinacji, to są tylko rożne sposoby na włączenie tego samego !!!

"Can air attack" robi z dowolnej jednostki, morskiej lub lądowej, jednostkę o pełnej funkcjonalności flaka (obrona plot, przechwytywanie, aktywny atak plot)...;

"AD Support", to taka okrojona wersja "Can air attack", jednostka broni i przechwytuje, ale nie ma aktywnego strzału...;

"DD,CV and LC can fire as FlaK's" robi to samo co "AD Support" , ale hurtowo dla określonych klas, obecnie dość archaiczna opcja, ale zapewne musi pozostać dla wstecznej kompatybilności;



To jest naprawdę prostsze niż się wydaje...,

O "DD,CV and LC can fire as FlaK's" zapomnij zupełnie, to bezużyteczny staroć (dodaje cechę "AD Support" wszystkim jednostkom w klasie DD,CV i LC), bezsensowne i archaiczne (zwłaszcza odkąd "AD Support" można dodać manualnie wybranym jednostkom)...

Liczą się tylko dwie cechy "Can air attack"('F') i "AD Support"('f'), a ich nazwy są tak niefortunne jak to tylko możliwe (wynika to z chronologii ich powstawania);
Aby odpowiadały swojemu działaniu, powinny mieć nazwy w rodzaju "Aktywny FlaK" i "Pasywny FlaK"...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Z racji bycia laikiem proponuję szybko to ustalić, zrobić poradnik, bo ją już w efekcie przestałem flaki kupować, bo nie wiem, jak się nimi gra...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatAle tu nie ma żadnych kombinacji, to są tylko rożne sposoby na włączenie tego samego !!!

Ależ oczywiście, że są kombinacje - bo część opcji jest włączana na poziomie efila, część na poziomie scenariusza
a jedna na poziomie cfg. No i skąd gracz ma wiedzieć (o mnie już nie mówię) jaki efekt da mix tych włączeń i wyłączeń?

Powiedzmy - w efilu jest tylko "AD Support" dla okrętów, ale na poziomie scenariusza jest: "DD,CV and LC can fire as FlaK's", a do tego jeszcze $var "flak range=3". I skąd teraz człowiek ma wiedzieć jak jego niszczyciel będzie się zachowywał?

Cytatszybko to ustalić, zrobić poradnik, bo ją już w efekcie przestałem flaki kupować, bo nie wiem, jak się nimi gra...

Ja już sam powinienem być klientem, a nie autorem poradników w tej grze.
 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Listopad 12, 2015, 11:04:14 AM
Powiedzmy - w efilu jest tylko "AD Support" dla okrętów, ale na poziomie scenariusza jest: "DD,CV and LC can fire as FlaK's", a do tego jeszcze $var "flak range=3". I skąd teraz człowiek ma wiedzieć jak jego niszczyciel będzie się zachowywał?
Człowiek (twórca efila) może wykonać kilka prostych testów i wszytko będzie jasne, człowiek (klient efila) może zapytać...

Powtarzam, opcja "DD,CV and LC can fire as FlaK's" dodaje cechę "AD Support" wszystkim jednostkom w klasach DD,CV i LC, jeśli jednostka już ma cechę "Can air attack" lub  "AD support" to po prostu nie zadziała, będzie redundantna.

Tu naprawdę niema żadnych skomplikowanych kombinacji. Wszystko sprowadza się do nieczytelnych nazw.
Problem bierze się z stosowanie nieszczęśliwej nazwy 'flak'(dla działa "dual purpose") i dodatkowo jej zdublowania z nazwą klasy 'FLAK'.

Najbliższe rzeczywistości są nazwy z suite i cfg, w rodzaju "DD,CV and LC can fire as FlaK's" i $var "flak range=xx", gracz ich nie widzi, skierowane są do twórcy efila...., wynika z nich jasno, ze chodzi o mechanizm 'flaka'...
Podczas gdy przeciętny gracz może nawet nie wiedzieć, co to jest ten "flak"...

Problem pojawia się przy atrybutach, te są widoczne dla gracza (w grze) i nie mogą odnosić się do wewnętrznych mechanizmów, stąd cechy "F" i "f" mają mało informatywne nazwy "Can air attack" i "AD support"..., ale w sumie sam miałbym problem z nazwaniem tych cech inaczej...

Ostatecznie, wszystko sprowadza się do zrozumienia ze wszystkie powyższe opcje odnoszą się do jednego mechanizmu, mechanizmu 'flaka'..., który można aktywować dla dowolnej jednostki naziemnej lub nawodnej...

Powtórzę jeszcze raz, jest tylko jeden wspólny mechanizm, nieważne czy jednostka to niszczyciel czy czołg,
po aktywowaniu wspomnianych opcji, z punktu widzenia obrony przeciwlotniczej jednostka staje się 'flakiem' i korzysta z wszystkich mechanizmów 'flaka', w efekcie dotyczą jej opcje 'flaka' (w tym 'flak_range=xx').
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Słuchaj Waldzios, a co byś powiedział na taki deal, że przejąłbyś zarządzanie efilem na własność? 

Przecież i tak:

a) - znasz się na jego niuansach dużo lepiej niż ja
b) - wiele rzeczy już i tak sam rozpracowałeś i rozpisałeś
c) - ostatnio Ty odwalasz całą robotę z tabelami, a ja tylko wpisuję liczby w odpowiednie pola - nie udawajmy...

Wreszcie mógłbym się zająć kampaniami, mapami i takimi "pierdołami".

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/