Modernizacja jednostki sztabu

Zaczęty przez Ponury, Kwiecień 06, 2016, 05:42:40 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: Ponury w Kwiecień 16, 2016, 01:13:18 PM
O to to. Powinien mieć choćby symboliczny atak, żeby wykończyć jakąś słabą jednostkę i zdobyć doświadczenie.
No nie, nie kombinujmy... Sztab celowo nie ma aktywnego ataku, więc obchodzenie tego transportem [W] jest trochę bezsensu...

Jeśli byłaby taka potrzeba, można dodać sztab z aktywnym atakiem...
Standardowo sztab nie ma aktywnego ataku (choć są wyjątki, np. Japonia), ale nic nie stoi na przeszkodzie by dodać wersje z alternatywną... Sztabu się nie kupuje, więc może istnieć nawet kilka równoległych wersji jeśli, jest taka potrzeba...

Ale jak już pisałem, to leży w gestii autora kampanii/scenariusza...  Jeśli twórca kampanii zażyczy sobie "specjalny" sztab, czy "unikalny" transport dla sztabu, nie widzę przeszkód by dodać taką jednostkę...

Nie widzę jednak potrzeby wprowadzania odgórnych rozwiązań...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rudel

Tak sztab to sztab, a nie jacyś herosi ;D. Tak jak jest teraz jest ok.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Jaro

Sztab, zwłaszca oznaczony jako MSU, postawiony blisko pierwszej linii świetnie zdobywa doświadczenie a dodatkowo udziela wsparcia i dużo widzi. AI lubi go atakować. Tylko taki sztab musi być 10/10 aby można było go uleczyć.
Testowane w Znaku Orła - w jednej bitwie belka więcej  >:D bo się Sztukasy na niego uwzięły
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

Jaro, a daj do testów sztaby dywizji niemieckich nawet 5/5. Obadamy jak to wpłynie na walki.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Jaro

Nie bardzo rozumiem. To trzeba dorzucić do konkretnej kampanii. Powiedz co chcesz grać, to Ci zmienię. Chyba, że znasz Suite to możesz sam.

Mogę też podesłać roboczy Znak Orła to zobaczysz polski sztab z warunkiem Msu w akcji


Ps
Sztab 10/10 wspiera tak samo jak 1/1 albo 5/1. Kwestia tylko przeżywalności i możliwości uzupełnienia po bitwie.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Zsamot

To liczebność sztabu nie ma wpływu na "jakość" wsparcia?

Sztab nie powinien walczyć. Dać mu np. 3 belki i tyle. I stan najlepiej 10/3, by można w razie czego uzupełnić po pechowym ataku wroga.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rudel

#21
Cytat: Jaro w Kwiecień 16, 2016, 05:30:59 PM
Nie bardzo rozumiem. To trzeba dorzucić do konkretnej kampanii. Powiedz co chcesz grać, to Ci zmienię. Chyba, że znasz Suite to możesz sam.

Mogę też podesłać roboczy Znak Orła to zobaczysz polski sztab z warunkiem Msu w akcji


Ps
Sztab 10/10 wspiera tak samo jak 1/1 albo 5/1. Kwestia tylko przeżywalności i możliwości uzupełnienia po bitwie.

Ja sobie zawsze mogę zmienić i często tak robię ale mnie bardziej marynarka wojenna interesuje i jej zachowanie w scenariuszu. Miałem na myśli to, że jak modernizujesz "Znak Orła" to np dać niemieckim dywizjom sztaby o sile np 5/5 czy inne i nazwać je realnymi nazwami. Jednocześnie ocenić wpływ tych sztabów na rozgrywkę w Twojej ocenie bo jednak Ty to najszybciej wychwycisz. Ja sobie dodałem do scenariusza Boungaville samolot z Yamamoto ;) do zestrzelenia. Przy testach troszkę namieszał bo go ganiać musiałem po całej mapie, AI nie chciało go wysadzić na lotnisku ;D
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Ponury

Cytat: Waldzios w Kwiecień 16, 2016, 02:15:11 PMNo nie, nie kombinujmy... Sztab celowo nie ma aktywnego ataku, więc obchodzenie tego transportem [W] jest trochę bezsensu...

Jeśli byłaby taka potrzeba, można dodać sztab z aktywnym atakiem...
Standardowo sztab nie ma aktywnego ataku (choć są wyjątki, np. Japonia), ale nic nie stoi na przeszkodzie by dodać wersje z alternatywną... Sztabu się nie kupuje, więc może istnieć nawet kilka równoległych wersji jeśli, jest taka potrzeba...

O właśnie. Gram teraz przeciwko Japonii i tam sztab normalnie walczy :) Nawet parę razy się dziwiłem, bo niby sztab, a jednak do mnie strzela :)

Jaro

Cytat: Rudel w Kwiecień 16, 2016, 07:47:07 PM
Miałem na myśli to, że jak modernizujesz "Znak Orła" to np dać niemieckim dywizjom sztaby o sile np 5/5 czy inne i nazwać je realnymi nazwami. Jednocześnie ocenić wpływ tych sztabów na rozgrywkę w Twojej ocenie bo jednak Ty to najszybciej wychwycisz.
We wszystkich wrześniowych jest sztab a nawet dwa a dalej w Afryce też zwykle jest sztab. Są nazwane jako sztaby właściwej dywizji.
A jaki wpływ...? Zdecydowany. Nie cierpię jako atakujący, gdy obrońcy mają sztab. Widzi na 4 pola a to oznacza, że moje jednostki pierwszej linii, aby nie być widziane i ostrzelane przez wrogą artylerię muszą być 4 pola od pierwszej linii obrońców. Artyleria będącą z tyłu musi mieć w tym przypadku zasięg 5 pól a to już jest coś - szczególnie na początku wojny.
Recon, aby rozpoznać miasto musi podjechać na 2 pola od miasta  i następnie wycofać się. To oznacza minimalny zasięg ruchu 5 ale powinien być 7 aby rekon znalazł się w bezpiecznym miejscu.

Jednostki wsparte sztabem bronią się dużo lepiej i zdecydowanie ciężej jest je zniszczyć.

Obie powyższe cechy (zasięg wzroku i wzmocnienie obrony) stawiają sztab na jednym z pierwszych miejsc do likwidacji. Ale to nie jest bułka z masłem i moja artyleria zamiast zmiękczać obronę musi likwidować sztab. Często są to nawet dwie tury opóźnienia.
Jeśli udało mi się wytropić i zlikwidować wrogą artylerię zostawiam ich w spokoju - tak jest szybciej.

Sam też zaobserwowałem, jak moje sztaby walczą nawet bezpośrednio atakowane w pierwszej linii. Są trudni do ubicia a wsparci artylerią przyczyniają się do masakry atakujących oddziałów. Grałem dwa takie scenariusze, gdzie piechota się kurczyła i aby osłonić artylerię sztab był na pierwszej linii. Przeżył kilka tur ataków pojedynczych jednostek.

Nie chciałbym tu przecenić sztabu ale mam jak najlepsze zdanie o tej jednostce. Zawsze ustawiam tak artylerię, aby sztab mógł wesprzeć jak największą ilość atakujących dział. To się opłaca.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

Tak ja podobnie oceniam sztab. Grając dużo w efil LXF nauczyłem się walczyć ze sztabami przeciwnika. Inna sprawa. że Golothin daje sztaby nawet pułkom czasem o sile 2/2. Co dziwacznie czasem wygląda bo w pewnym momencie walczysz z samymi sztabami >:D. Sztaby japońskie ze zdolnością do walki to makabra jak maja wsparcie artylerii, lecz to jest realne bo tak walczyli Japończycy. Dlatego pisałem o jakimś usystematyzowaniu zasad przydzielania sztabów u nas na poziomie dywizji nie zaś jak u LXF mniejszym jednostkom. Choć logika podpowiada, że np niemiecka grupa bojowa powinna mieć sztab może nie o sile 10/10, a o sile 5/5.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

1Jacek1

w jaki sposób modernizuje sie jednostki chcialbym ople4x4 zamienic na transportery w trakcie kampani. Gram teraz w50 Gus open wers. 6.8.4.

Rudel

Dowolną jednostkę można zmodernizować przed rozpoczęciem scenariusza, przed ich rozmieszczeniem na mapie. Wystarczy wybrać taką jednostkę i kliknąć w menu po prawej stronie przycisk"Unowocześnij jednostkę". Wtedy mamy dostęp do całego spektrum zmian jakich możemy dokonać na danej jednostce od jej przezbrojenia po zmianę transportu  do niej przypisanego.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

1Jacek1

niestety albo cos kasztanie albo nie potrafie zaznaczyc oddzialu lecz ikona upgrade unit jest nieaktywna

Waldzios

Jednostki unowocześniasz w ekranie kwatery głównej, po zakończonym scenariuszu, na początku kolejnego:


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Cytat: 1Jacek1 w Maj 08, 2016, 05:12:59 PM
niestety albo cos kasztanie albo nie potrafie zaznaczyc oddzialu lecz ikona upgrade unit jest nieaktywna
Może masz za mało prestiżu na wybrane ulepszenie.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369