Moje przemyślenia - dyskusja ogólna

Zaczęty przez sympatyk, Maj 24, 2013, 10:49:10 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

A ty cwany misiu...  ;)

Serdeczne dzięki  ;D
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

kowdar

Uwaga, wydzieliłem z tego wątku i przeniosłem do działu Edytor Open Suite wiadomości dotyczące Equipicons,
a w szczególności poradnik Waldziosa, jak taki plik utworzyć.
Szukanie tego w tym rozbudowanym wątku było uciążliwe, mam nadzieję że nie tylko dla mnie.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

sympatyk

Przyszło mi na myśl, że może warto gdzieś pisać - co i gdzie w trawie piszczy ..
Chodzi o prace jakie podejmujemy - może znajdzie się chętny do pomocy ?  ;D
Taki kącik do wspierania się wiedzą merytoryczną i pracami praktycznymi ...    ;)  >:D

Co, o tym myślicie?

Zsamot

Anonsuj o tym też na FB. Wbrew pozorom, co jakiś czas jakąs osoba do nas dołącza.
A jak tworzyłem nk/fb to mało kto mi wierzył w sensowność. ;)
Niestety jako reklama forum, te media są niezbędne.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

sympatyk

#260
Raczej myślałem, o naszym forum ...    ;)  a na nk/fb to konta nie mam z różnych względów ... ( miałem lecz skasowałem)

zacznę od siebie  ... - przenoszę do wątku o mapach - to nieudany przykład ..
Ja obecnie rzeźbię dwie mapy na raz, bo wspólny teren mają - Berlin i Kostrzyn --> wspólny obrazek będzie 5385x2950 px, około 1,8 km/hex
Złożyłem mapy niemieckie i mam wycinek 13244 x 7280 px co daje 434x 233 km w realu .. można wycinać pod inne mapy ..

O takie informacje, nie tylko o mapach mi chodzi ...   ;)

Zsamot

Ale jest chyba wątek o mapach. Tam jakby co: wrzucaj info o projektach. Ew. załóż stosowny wątek.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

sympatyk

Cytat: Zsamot w Maj 17, 2016, 01:47:38 PM
Ale jest chyba wątek o mapach. Tam jakby co: wrzucaj info o projektach. Ew. załóż stosowny wątek.
Oczywiście, ale nie o grafikę mi chodzi ...
CytatTaki kącik do wspierania się wiedzą merytoryczną i pracami praktycznymi ... 

A  chyba masz rację, nie ma co mnożyć tematów, raczej porządkować trzeba ...

sympatyk

W wątku o mapach odniosłem się do kwestii  starych map ...
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/jak-w-gimie-mapy-robic/msg42871/#msg42871

Jednak to chyba nie był właściwy wątek ...   >:D  --> mnie chodzi o kwestię - jak takie zmiany wpłynęły by na rozgrywkę ..

Powtórzę zatem pytania ...
CytatCzy robiąc nowe kampanie, konwertując stare, powinno się poprawiać drogi - tak aby były zgodne z obrazkiem ( na ile to możliwe)?

- Czy też nie należy tego poprawiać - aby gra( scenariusz) był bliższy oryginałowi  ..

- Czy należało by w następnych odsłonach - przy poprawianiu scenariuszy/ kampanii, jednak wnosić takie poprawki + dorabiać tory jeśli są na rysunku --> zmieniając dotychczasowe drogi biegnące po torach na tory?

Na pewno zmieni to niektóre scenariusze w sposób istotny i da nową jakość --> stare sposoby przejścia scena mogą być nieaktualne
Przeczytałem opinię - że " openizując" kampanie trzeba to robić radykalnie - korzystając ze wszystkich dostępnych nowych funkcji oraz poprawiać co się tylko da ... ( w rozsądnych granicach)

Dlatego to pytanie ... no bo w 2010 głosowaliśmy za przejściem z PG2 na OG, a w 2012 po dyskusji  - decyzja - idziemy w stronę OG2 (nowe funkcje) ... >:D  ;D

Jaro

Moim zdaniem poprawiając/konwertując scenariusz należy zachować jego charakter. Ja koryguję drogi, rzeki itp tak, aby odpowiadały obrazkowi i o ile to możliwe wyglądały również dobrze w mapach kafelkowych. Tylko w nielicznych sytuacjach taki zabieg może zmienić charakter scenariusza. Ale to są sprawy indywidualne. Ogólnego stanowiska nie można tu zająć a każdy przypadek autor musi przeanalizować osobno.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

#265
No to jeszcze raz:

CytatCzy robiąc nowe kampanie, konwertując stare, powinno się poprawiać drogi - tak aby były zgodne z obrazkiem ( na ile to możliwe)?

Tak, należy - pozrywane drogi, to był zabieg stosowany w PG2 na zasadzie "co by tu zrobić, żeby jeszcze gorzej się grało".
Jeśli droga jest na rysunku, to na heksie też powinna być. Natomiast ruch utrudnić można poprzez:
- "wysadzenie" drogi (blown hex)
- ustawienie tam blokady
- położenie pola minowego

Cytat- Czy też nie należy tego poprawiać - aby gra( scenariusz) był bliższy oryginałowi  ..

To zależy czy przez "bliższy oryginałowi" rozumiesz literę, czy ducha, scenariusza. Bo jeśli rozumiesz to literalnie, to oczywiście, powinieneś zostawić pozrywane drogi. Ale jeśli chcesz spowodować tylko utrudnienia w ruchu (a to pewnie miał na myśli autor) to można ten sam efekt osiągnąć bardziej eleganckimi sposobami. Patrz - wyżej

Z tym że te wspomniane sposoby stosuje autor konwersji scenariusza - a nie autor mapx'a

Cytat- Czy należało by w następnych odsłonach - przy poprawianiu scenariuszy/ kampanii, jednak wnosić takie poprawki + dorabiać tory jeśli są na rysunku --> zmieniając dotychczasowe drogi biegnące po torach na tory?

Zamiana drogi na tory, wymagałaby również (gwoli sprawiedliwości) dodania do scenariusza transportu kolejowego, a to już wymaga większego zachodu. No i znów - to nie jest robota dla autora mapx'a tylko autora nowej wersji kampanii.

CytatNa pewno zmieni to niektóre scenariusze w sposób istotny i da nową jakość --> stare sposoby przejścia scena mogą być nieaktualne

Na pewno, ale ciągle mylone tu są dwie rzeczy - mapx i scenariusz. Osobiście uważam, że tworzenie takich mapx "ogólnych", w oderwaniu od konkretnej bitwy, ma średni sens. Właśnie ze względu na mnogość rozwiązań, które może chcieć zastosować autor scenariusza.

Jeżeli już, to taki ogólny mapx powinien być jak najbardziej zgodny z obrazkiem - bo NIE WIESZ czy będzie służył do
bitwy z 1919, 1939, czy z 1989. Te niuanse już sobie roztrzygnie autor scenariusza i on zastosuje odpowiednie "myki"
modyfikując ten mapx. Nie ma co go wyręczać, bo i tak nie przewidzisz.

A w ogóle, to najlepiej sobie zagrać tak i tak - i przekonać się czy i jakie rozwiązania mają istotny wpływ na przebieg gry.
Nic tak nie pomaga jak zastosowanie teorii w praktyce.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Wszystko się zgadza  :yes
... nie użyłem tu ani razu słowa mapx ...
Chodzi o scenariusze i kampanie, które się poprawia( dostają nowe - wyższe numery) , a kwestia dróg i kolei jest nadal jak w PG2
Więc pytam/ zwracam uwagę - czy warto w dobie OG dostosować, zaszłości z PG do obecnego standardu?
I nie ma to nic wspólnego z mapxami ...

Gustlik

CytatWięc pytam/ zwracam uwagę - czy warto w dobie OG dostosować, zaszłości z PG do obecnego standardu?
I nie ma to nic wspólnego z mapxami ...

Teraz rozumiem, ale też powtórzę swoją odpowiedź - korygujesz, grasz i znowu korygujesz - to jest JEDYNY sposób, żeby się przekonać co i jak się zmienia. Jak będziesz poprawiał w ciemno - a potem czekał z wnioskami, aż inni zagrają - to czarno widzę te poprawki :)

Przede wszystkim nie będziesz widział na bieżąco, która ze zmian ma większy, a która mniejszy - wpływ na grę.
Nie mówiąc już o tym jak te zmiany współgrają między sobą.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Cytat
....   - korygujesz, grasz i znowu korygujesz - to jest JEDYNY sposób, żeby się przekonać co i jak się zmienia.
:yes
Oczywiście i dlatego chciałem zainteresować tym tematem, bo sam nie umiem grać i nie było by to miarodajne  >:D
No i jak napisałem nawet spróbowałem na B01 ... ale nie będę pisać jak wychodzi ....  :(

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/