Dziwne rezultaty pojedynku jednostek

Zaczęty przez kowdar, Maj 26, 2016, 10:51:29 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

kowdar

Trochę głupio długo dyskutować o takich przypadkach w wątkach gier, więc sądzę, że warto założyć nowy wątek na takie przypadki. Ponadto sugeruję aby w opcjach gry włączyć sobie debug logi i wówczas można prześledzić w tym logu jak walka przebiegała. Po zakończeniu scenariusza w kampanii, logi z ostatnio granej sekwencji są w pliku OPENLOG\Debug1.log i można je tam oszukać. A jak ktoś tego nie używa, to wynik dziwnej walki można sobie wyświetlić BEZPOŚREDNIO po starciu kombinacją Ctrl-C - ale są one uboższe niż te z debug logu.

Ja mam na początek przypadek ostrzału przez pancernik artylerii 105mm.
Pancernik stracił 4, artyleria 3.

**
USA turn 9 * Listopad 28, 1943
Weather is: Pogodnie  *  Ground condition: Sucho  *  Distance:5
Attacker: U:23  USS North Carolina  (Eqp:North Carolina) [sBS - USA]  Hex(24,13) OCEAN
Defender: U:39  BG  (Eqp:105mm Type 92) [ATY - Japonia]  Hex(26,17) WERTEPY

U:23  <Str=9  Rng:8  Ini:14 Bar:1  Trench:0   SA:22  HA:13  AA:16  NA:24  GD:20 AD:15 CD:4  RDM:1
U:39  <Str=8  Rng:7  Ini:1  Bar:0  Trench:2   SA:12  HA:6   AA:0   NA:3   GD:2  AD:5  CD:0  RDM:2
Forecast:  Attacker:0  Defender:5  Seed:-1124173158
=========
.. Odds firing U:23:
.. U:23  EffAtk=23  EffDef=32 | U:39 EffAtk=3  EffDef=4
.. Combat is:  Range Attack   * Sequence:0 (Simultaneous)


.. Loses on  U:23  EffDef:32  by  U:39  EffStr:8  EffAtk:3
   DiceToKill >= 19  DiceToSuppress >= 11  Diff:-29  8 Dices(1,20)
   Dice   , +17, +18, +15, +20, +8, +20, +20, +20
   Result , -12, -11, -14, +20, -21, +20, +20, +20  | Destroy:4  Supress:2
   * Total: Destroy:4  Supress:2

   Experience:  | U:39=+60  U:23=+8

.. Loses on  U:39  EffDef:4  by  U:23  EffStr:9  EffAtk:23
   DiceToKill >= 19  DiceToSuppress >= 11  Diff:+10  9 Dices(1,20)
   Dice   , +3, +17, +4, +20, +7, +17, +8, +8, +8
   Result , +13, +27, +14, +20, +17, +27, +18, +18, +18  | Destroy:3  Supress:7
   * Total: Destroy:3  Supress:5

   Experience:  | U:23=+3  U:39=+6

Result Attacker: U:23   *  Destroyed 4   Suppressed 2   
Result Defender: U:39   *  Destroyed 3   Suppressed 5 
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

Potwierdzam, wprawdzie debugu nie robiłem ale cytuje z wątku rankingowego kampanii G23:

spotkanie pancernika "Pennsylvania" (10 pkt siły, 280 exp) z armatką 75mm (6 pkt siły, 133 exp) -
skończyło się tak, że w trzeciej kolejce, to pancernik miał 6 punktów siły....!!!!!
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Zobacz, że wszystkie 4 trafienia wykonane przez armatę to krytyki przy rzucie 20. Kwestia wyjątkowego szczęścia. Zawaze tak było. To raczej gracze oczekują coraz więcej realizmu a nie gra się popsuła. Żeby to zmienić, to trzeba by przerobić całą mechanikę.

Ps
Gustlika ulubione ckmy obecnie mordują czołgi równie skutecznie co kiedyś samoloty.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Cytatmordują czołgi równie skutecznie co kiedyś samoloty.

Spokojna głowa - samoloty nadal mordują...

Już mam chyba  traumę, cały dzień słyszę "ratatatata" i minus 2 punkty....
Za chwilę znów "ratatatata" i następne 2 punkty w plecy (w kadłub?).
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: kowdar

.. Loses on  U:23  EffDef:32  by  U:39  EffStr:8  EffAtk:3
   DiceToKill >= 19  DiceToSuppress >= 11  Diff:-29  8 Dices(1,20)
   Dice   , +17, +18, +15, +20, +8, +20, +20, +20
   Result , -12, -11, -14, +20, -21, +20, +20, +20  | Destroy:4  Supress:2
   * Total: Destroy:4  Supress:2
Pisze z telefonu, wiec ktrotko.
Na 8 kosci k20 trafily 4 krytyki, dlatego mimo trudnosci -29 byly 4 trafienia w pozornie niemozliwej sytuacji. Z punktu widzenia algorytmow walki wszystko jest ok,  dyskusyjna jest co najwyzej liczba krytykow...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Miałem czas się zastanowić i wpadłem na proste rozwiązanie problemu...;

Krytyki są istotną częścią gry i raczej rezygnacja z nich nie wchodzi w grę...;
Podstawowym problemem są sytuacje gdzie istnieje bardzo duża rozbieżność miedzy statystykami jednostek; na przykład działo 75mm zatapiające do pancerniki, czy ckm plot zestrzeliwujący bombowce strategiczne;

Po namyśle doszedłem do wniosku, że teoretycznie wystarczyłoby wprowadzić ograniczenie zakresu w którym działają krytyki; czyli przykładowo, poniżej 20 punktów różnicy miedzy bazowym atakiem i obroną krytyki działałyby normalnie (20 na kości to trafienie), a powyżej 20 punktów krytyki byłyby wyłączone;  wspomniane 20 punktów to wartość przykładowa;

Pozostaje tylko sprzedać pomysł Luisowi...;);

Co o tym myślicie?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Napisz to jaśniej, proszę...

Chodzi Ci o to, że dla pewnej różnicy (ale czego - ataku i obrony?) trafienie krytyczne byłoby niemożliwe,
czy tylko mocno ograniczone?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#7
Cytat: Gustlik w Czerwiec 08, 2016, 11:37:00 PM
Chodzi Ci o to, że dla pewnej różnicy (ale czego - ataku i obrony?) trafienie krytyczne byłoby niemożliwe,
czy tylko mocno ograniczone?
Nie bardzo jest jak ograniczyć trafienie krytyczne. 20 na kości wypada albo nie, tu nie ma zbyt wiele swobody...;
Można co najwyżej ograniczyć efekt, czyli trafienie krytyczne nie działa w ogóle albo powoduje stłumienie...;

Mam oczywiście na myśli różnice miedzy atakiem strony atakującej i obroną strony broniącej...; w przypadek gdy atak jest mniejszy od obrony, czyli różnica jest ujemna;

Co do rodzaju różnicy, to już będzie głównie zależało od Luisa (co będzie łatwiej zrealizować), są dwie możliwości:
- różnice wartości bazowych (tych z efila), łatwiej byłoby oszacować rezultaty, z góry byłoby wiadomo które jednostki będą odporne;
- różnice wartości efektywnych (uwzględniające doświadczenie, okopanie itd) ; tez by się sprawdziły ale byłyby mniej przewidywalne;

To są detale do ustalenia...;

Edit
Przykład:
W raporcie Kowdara mamy:
'105mm Type 92' (EffAtk:3) strzelający do 'North Carolina' (EffDef:32), różnica miedzy efektywnym atakiem i obroną wynosi 29 punktów (Diff:-29) na korzyść obrońcy, w takim przypadku krytyk nie byłby zaliczony (albo zamieniony na stłumienie);
W drugą stronę mamy:
'North Carolina' (EffAtk:23) strzelający do '105mm Type 92' (EffDef:4), różnica miedzy efektywnym atakiem i obroną wynosi 10 punktów (Diff:+10) na korzyść atakującego, więc krytyk byłby możliwy;

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Ja kiedyś myślałem o czymś takim jednostek z atakiem (HA, SA, AA, NA) o wartości =1, który byłby takim
"przypadkiem szczególnym". To znaczy nie mógłby (z definicji) wyrządzić szkody jednostce o wartości
obrony większej niż (tu - do ustalenia: 10, 12...?).

Po prostu każdy atak =1 to takie "pół ataku", taki atak niepełnowartościowy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#9
Cytat: Gustlik w Czerwiec 09, 2016, 12:05:14 AM
Ja kiedyś myślałem o czymś takim jednostek z atakiem (HA, SA, AA, NA) o wartości =1, który byłby takim
"przypadkiem szczególnym". To znaczy nie mógłby (z definicji) wyrządzić szkody jednostce o wartości
obrony większej niż (tu - do ustalenia: 10, 12...?).

Po prostu każdy atak =1 to takie "pół ataku", taki atak niepełnowartościowy.

Myślałem też o czymś podobnym;
Ale to by nie załatwiało przypadków takich jak ten Kowdara, gdzie działo z NA=3 trafia 4 krytyki w pancernik;

Poza tym to bardzo zbliżone do mojego pomysłu; podałeś tylko przykład z wartością 10-12, ja z 20;
w twoim przypadku działo z atakiem 1 uszkadzałoby cele z obroną poniżej 10-12; w moim z obroną poniżej 21;
dodatkowo w moim przypadku działo z atakiem 2 uszkadzałoby cele z obroną poniżej 22, a atakiem 3 cele z obroną poniżej 23 i tak dalej;
po prostu trochę bardziej kompleksowe rozwiązanie;

Podejrzewam że gdyby rozwiązanie weszło w życie, to wartość różnicy mogłaby być nastawialna z poziomu pliku cfg;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatAle to by nie załatwiało przypadków takich jak ten Kowdara, gdzie działo z NA=3 trafia 4 krytyki w pancernik;

Tak, to jest pewna niedogodność, ale za cenę stałości i przejrzystości. Wiadomo że atak 1 obrona poniżej 10.
Raz na zawsze i na stałe.

Cytatdodatkowo w moim przypadku działo z atakiem 2 uszkadzałoby cele z obroną poniżej 22, a atakiem 3 cele z obroną poniżej 23 i tak dalej;
po prostu trochę bardziej kompleksowe rozwiązanie;

Podejrzewam że gdyby rozwiązanie weszło w życie, to wartość różnicy mogłaby być nastawialna z poziomu pliku cfg;

Natomiast powyższe - prywatnie mi się podoba, ale jest mało "grywalne". Po prostu kolejna wartość, której trzeba się uczyć i trzeba by sprawdzać nastawy w cfg, przed rozpoczęciem danej kampanii, albo w ogóle danego efila.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#11
Cytat: Gustlik w Czerwiec 09, 2016, 11:45:15 AM
Tak, to jest pewna niedogodność, ale za cenę stałości i przejrzystości. Wiadomo że atak 1 obrona poniżej 10.
Raz na zawsze i na stałe.
Pamiętaj, że nie rozmawiamy o zwykłym trafieniu, tylko trafieniu krytycznym...;
przy 5 belkach doswiadczenia jednostka z atakiem 1  teoretycznie jest w stanie trafić jednostkę z 10 obrony zwykłym strzałem, nawet bez krytyka;

Dla mnie 10 to zdecydowanie za mało, przykładowo ckm przeciwlotniczy powinien być w stanie trafić krytyka strzelając do blackhawka (GD=15)...;

Trzeba poza tym pamiętać ze w efilu jest wiele jednostek z HA=1 (1131), SA=1(221) czy NA=1 (2687), które trzeba by rozpatrywać osobno co by mocno skomplikowało sytuacje...;

Cytat: Gustlik w Czerwiec 09, 2016, 11:45:15 AM
Natomiast powyższe - prywatnie mi się podoba, ale jest mało "grywalne". Po prostu kolejna wartość, której trzeba się uczyć i trzeba by sprawdzać nastawy w cfg, przed rozpoczęciem danej kampanii, albo w ogóle danego efila.
Gdyby wartości były duże (rzędu 20 punktów) nie byłoby wiele do uczenia, bo takie sytuacje zdarzały by się sporadycznie...;
przykładowo w lotnictwie wartości obrony ponad 20 punktów w efilu mają tylko odrzutowce i bombowce strategiczne;

Moim zdaniem, tu nie chodzi o to by krytyki wyłączyć całkowicie, bo one są bardzo istotną częścią tej gry, ale żeby ograniczyć skrajne sytuacje;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatMoim zdaniem, tu nie chodzi o to by krytyki wyłączyć całkowicie, bo one są bardzo istotną częścią tej gry, ale żeby ograniczyć skrajne sytuacje;

Wiem, a mnie chodzi o całkowite wyeliminowanie sytuacji której lekki MG 7,62 mm może zrobić krzywdę King Tigerowi,
albo pancernikowi, ale jednocześnie nie pozbawiając go możliwości zrobienia krzywdy samochodom pancernym. 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Gustlik w Czerwiec 09, 2016, 12:27:29 PM
Wiem, a mnie chodzi o całkowite wyeliminowanie sytuacji której lekki MG 7,62 mm może zrobić krzywdę King Tigerowi,
albo pancernikowi, ale jednocześnie nie pozbawiając go możliwości zrobienia krzywdy samochodom pancernym. 
Dla mnie to dość niekonsekwentne, w twoim rozwiązaniu MG 7,62 mm z HA=1 nie mógłby zrobić krzywdy King Tigerowi, ale MG 12,7mm z HA=2 już tak...;
analogicznie MG 7,62 (z AA=1)  nie byłby w stanie zestrzelić 'SU-4' (GD=11), ale '13.2mm AA' (AA=4) byłby w stanie zestrzelić F-22 (GD=43);
rozwiązanie bardziej skomplikowane i działające w ograniczonym zakresie;

W moim wariancie, można by ostawić maksymalną różnice na przykład na 15 (jak pisałem 20 to tylko przykład), wtedy do krytycznego trafienia tygrysa potrzeba by jednostki z HA>5, czyli przynajmniej działka ppanc;
a do krytycznego trafienia 'F-22' wyrzutni SAM z AA>28;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatDla mnie to dość niekonsekwentne, w twoim rozwiązaniu MG 7,62 mm z HA=1 nie mógłby zrobić krzywdy King Tigerowi, ale MG 12,7mm z HA=2 już tak...;
analogicznie MG 7,62 (z AA=1)  nie byłby w stanie zestrzelić 'SU-4' (GD=11), ale '13.2mm AA' (AA=4) byłby w stanie zestrzelić F-22 (GD=43);
rozwiązanie bardziej skomplikowane i działające w ograniczonym zakresie;

Nie, no oczywiście, że trzeba by wtedy dokonać przeglądu jednostek, żeby takie "kwiatki" sie nie pojawiały.

Natomiast - jeżeli jesteś w stanie opracować prosto wytłumaczalny system całościowy, to OK. Chodzi o to, żeby opisać go jakoś czytelnie i intuicyjnie, nie uciekając się, do sformułowań i danych z kodu gry, bo ludzie mogą nie chcieć w to wnikać.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/