G36 GREATER AMERICA v.4.1 Jaro na 200% - Morskie szkolenie

Zaczęty przez Jaro, Czerwiec 26, 2016, 09:47:05 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Cytat: Gustlik w Lipiec 01, 2016, 08:18:41 PM
W normalnej sytuacji upgrade'owałbym Colorado do South Dakoty, ale skoro obydwa mają liderów, to
(fatalnych zresztą) to znaczy, że przy dobrym rozpoznaniu mogą walczyć z przewagą dystansu, nie
wchodząc w zasięg przeciwnika. W takim razie ich słaba jakość ogólna nie będzie miała takiego
znaczenia. Skoro tak, to będą upgrade'owane dopiero do Iowy, a na razie Dakota pojawia się jako
trzeci pancernik.

8   Pearl Harbor

Zastanawiam się nad wyższością Dakoty nad Colorado a dokładniej nad określeniem "słaba jakość ogólna" Colorado. Inicjatywa, atak na cele morskie i obrona są o 1 punkt większe a zasięg i prędkość taka sama. Każdy punkt inicjatywy ma duże znaczenie - to jasne. Czy to właśnie jest powodem określenia słaba jakość ogólna (w porównaniu do Dakoty)?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Grudzień 26, 2016, 11:48:02 AM
Zastanawiam się nad wyższością Dakoty nad Colorado a dokładniej nad określeniem "słaba jakość ogólna" Colorado. Inicjatywa, atak na cele morskie i obrona są o 1 punkt większe a zasięg i prędkość taka sama. Każdy punkt inicjatywy ma duże znaczenie - to jasne. Czy to właśnie jest powodem określenia słaba jakość ogólna (w porównaniu do Dakoty)?
Punkt ataku więcej, punkt obrony więcej, dodatkowy punkt inicjatywy na korzyść South Dakoty. Pozornie niewiele, ale gdy to się razem połączy, różnica potrafi być znaczna.
Sprawdziłem  w testowym scenariuszu, wystawiłem South Dakote przeciwko Colorado, prognozowany rezultat wyniósł 2:5, czyli wyraźnie na korzyść Dakoty.

Problem w tym, że wspomniane statystyki mają istotne znaczenie wyłącznie w przypadku bezpośredniego (symultanicznego) starcia dwóch okrętów. 
Sytuacje w których dwa pancerniki ostrzeliwują się we wzajemnym zasięgu ognia, zdarzają się sporadycznie. Przy dobrym rozpoznaniu i odrobinie szczęścia da się ich uniknąć całkowicie.

Podczas większej części rozgrywki, pancernik pełni rolę praktycznie nietykalnej, pływającej baterii artyleryjskiej, dla której znaczenie ma wyłącznie zasięg i siła ognia. 
Dlatego gdy mamy do wyboru okręt z większym zasięgiem ognia, decyzja o ulepszeniu wydaje się oczywista, w innych przypadkach zależy wyłącznie od preferencji gracza.

Jeśli wszystko pójdzie idealnie, gracz może całkowicie uniknąć bezpośredniego starcia pancerników.
Możliwa jest sytuacja w której gracz nie straci punktu stanu pancernika, w trakcie całej kampanii.

Z drugiej strony, zawsze może zepsuć się pogoda, zwiad może zignorować kilka szarych heksów, w niespodziewanym miejscu mogą pojawić się posiłki...;
W takiej sytuacji, kilka dodatkowych punktów statystyk, może ocalić pancernik.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Dzięki. Wydawało mi się, że 1 punkt różnicy (5%) to niewiele. Jednak to, co pokazałeś daje mi do myślenia przy decyzjach zakupowych.

PS
W tym scenariuszu zastosowałem następującą taktykę:
1. Wywalczenie przewagi w powietrzu
2. Eliminacja niszczycieli aby nie dawały osłony plot dla pancerników
3. Atak samolotami torpedowymi na pancerniki/krążowniki
4. Dobicie pancernika własnymi okrętami.

Wszystko to poprzedzone dokładnym rozpoznaniem. Samoloty z ruchem fazowym i dodatkiem recon dają zdecydowaną przewagę nad AI.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Wake

Podzieliłem flotę na dwa zespoły i opłynąłem wyspę z obu stron. Jak tylko pokazały się wrogie samoloty to je posłałem na ziemię. Bałem się tylko, że pojawią się posiłki lotnicze i narobią mi szkód. Dalej to już tylko spacerek. Mając przewagę w powietrzu mam pełną widoczność i tylko kwestią czasu jest eliminacja wroga.

Przy przewadze powietrznej samoloty praktycznie bezkarnie masakrują ciężkie okręty wroga jeśli nie są chronione przez niszczyciele. Jeśli są to moje ciężkie okręty likwidują niszczyciele a dalej już samoloty torpedowe zbierają krwawe żniwo. Gdyby niszczyciele chroniły ciężkie okręty to było by trudniej a tak niszczyciele zajmują się niszczeniem jednostek na lądzie a moje samoloty mają używanie. Większość ciężkich okrętów ginie zanim przypłynie moja flota.
Cóż, epickich bitew morskich to tutaj raczej ne będzie.


OpenGen 0.90.55.21 * (24 Dec 2016)  *  AI: Default
Efile folder: W:\Logic\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: TBD Devastator (b)
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:45
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: 105mm M2A1
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: F2A-3 Buffalo
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:47
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:45
8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:60
9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 426  *  Average: 47

..
Current scenario: Wake,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 30720 , Current prestige is 1121
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive
if BV: +1800, Rising Sun , cap disabled, 10 turns prestige: 880
if V : +1150, Rising Sun , cap disabled, 10 turns prestige: 880
if TV: +600, Rising Sun , cap disabled, 10 turns prestige: 880
Ls: Loss , turn prestige: 880

Infantry
*  Infantry 1938 , GMC CCKW ,  , 3 bars , 310 exp , USA , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:001
*  Engineers 1938 , GMC CCKW ,  , 3 bars , 382 exp , USA , 10/10 , 13 kill , 0 pp - U:002
*  Infantry 1938 , GMC CCKW ,  , 3 bars , 325 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:006
Engineers 1938 , GMC CCKW ,  , 0 bars , 95 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 216 pp - U:017
Bridging 1938 , GMC CCKW ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 300 pp - U:033
*  Paramarines ,  , 0 bars , 73 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:043

Tank 
*  M2A4 ,  , 5 bars , 646 exp , USA , 10/10 , 38 kill , 0 pp - U:008
M2A4 ,  , 5 bars , 520 exp , USA , 6/10 , 59 kill , 156 pp - U:023  [+179 exp]

Recon
*  Cavalry Scouts ,  , 2 bars , 260 exp , USA , 10/10 , Mountain Training  , 7 kill , 0 pp - U:005
*  M3 Scout Car ,  , 1 bars , 179 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:007
Cavalry Scouts ,  , 1 bars , 159 exp , USA , 10/10 , Bridging  , 3 kill , 96 pp - U:027
Cavalry Scouts ,  , 0 bars , 74 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 96 pp - U:036

Anti-tank
*  MG .50 cal. , GMC CCKW ,  , 4 bars , 479 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 2 kill , 0 pp - U:003

Artillery
*  155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 329 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 10 kill , 0 pp - U:004
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 247 exp , USA , 10/10 , 8 kill , 516 pp - U:010  [+7 exp]
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 0 bars , 93 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 540 pp - U:025
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 0 bars , 58 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 540 pp - U:030  [+4 exp]
155mm Gun M1918 , Mack ,  , 0 bars , 97 exp , USA , 7/10 , 4 kill , 504 pp - U:034  [+20 exp]

Air Defense
90mm M1 , Mule ,  , 0 bars , 1 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 360 pp - U:048
90mm M1 , Mule ,  , 0 bars , 0 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 360 pp - U:049

Fighter
*  F4F-3 Wildcat ,  , 5 bars , 755 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , 21 kill , 0 pp - U:012  [+61 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 4 bars , 479 exp , USA , 9/10 , Fire Discipline  , 20 kill , 408 pp - U:014  [+28 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 2 bars , 243 exp , USA , 9/10 , 14 kill , 408 pp - U:024  [+19 exp]
F4F-3 Wildcat (CV),  , 1 bars , 117 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 408 pp - U:028  [+43 exp]
F4F-3 Wildcat (CV),  , 2 bars , 237 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 408 pp - U:029  [+49 exp]
+  F4F-3 Wildcat ,  , 2 bars , 298 exp , USA , 6/10 , All Weather Combat  , 4 kill , 0 pp - U:037  [+127 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 43 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 408 pp - U:044  [+22 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 28 exp , US Marines , 9/10 , 3 kill , 408 pp - U:045  [+16 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 71 exp , US Marines , 9/10 , 1 kill , 408 pp - U:046  [+30 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 97 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 408 pp - U:047  [+36 exp]

Tactical Bomber
OS2U Kingfisher (CV),  , 1 bars , 190 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:009  [+10 exp]
SB2U Vindicator (CV),  , 5 bars , 855 exp , USA , 8/10 , Reconnaissance Movement  , Support, Recon, 11 kill , 408 pp - U:011  [+38 exp]
+  TBD Devastator (b) (CV),  , 5 bars , 919 exp , USA , 10/10 , All Weather Combat  , Support, 8 kill , 0 pp - U:013  [+62 exp]
TBD Devastator (b) ,  , 4 bars , 411 exp , USA , 10/10 , Support, 4 kill , 420 pp - U:021  [+111 exp]
OS2U Kingfisher (CV),  , 1 bars , 196 exp , USA , 10/10 , Recon, 1 kill , 264 pp - U:022  [+28 exp]
TBD Devastator (b) ,  , 2 bars , 295 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , Support, 5 kill , 420 pp - U:026  [+36 exp]
TBD Devastator (t) ,  , 4 bars , 432 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , Support, 5 kill , 420 pp - U:031  [+40 exp]
PBY-5 Catalina ,  , 0 bars , 48 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 504 pp - U:032
OS2U Kingfisher (CV),  , 1 bars , 111 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:038  [+10 exp]
TBD Devastator (b) ,  , 1 bars , 115 exp , USA , 9/10 , Support, 1 kill , 420 pp - U:039  [+52 exp]
TBD Devastator (t) ,  , 1 bars , 173 exp , USA , 10/10 , Support, 4 kill , 420 pp - U:040  [+101 exp]
TBD Devastator (t) ,  , 1 bars , 167 exp , USA , 9/10 , Support, 4 kill , 420 pp - U:041  [+70 exp]

Destroyer
Porter ,  , 3 bars , 375 exp , USA , 6/10 , 15 kill , 1200 pp - U:015  [+79 exp]
Porter ,  , 2 bars , 246 exp , USA , 10/10 , 14 kill , 1200 pp - U:019  [+29 exp]
Porter ,  , 2 bars , 234 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 1200 pp - U:020  [+40 exp]
Benson ,  , 0 bars , 72 exp , US Marines , 8/10 , 1 kill , 1164 pp - U:050  [+72 exp]

Battleship
Colorado (Planes:1/1),  , 4 bars , 437 exp , USA , 10/10 , Influence  , 21 kill , 3036 pp - U:016  [+37 exp]
Colorado (Planes:0/1),  , 0 bars , 84 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 3036 pp - U:042  [+8 exp]

Carrier
Lexington (Planes:5/5),  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 3384 pp - U:018

Cruiser
New Orleans CA (Planes:1/1),  , 2 bars , 267 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  , 22 kill , 2664 pp - U:035  [+28 exp]
New Orleans CA (Planes:1/1),  , 0 bars , 33 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 2664 pp - U:104  [+33 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:197  TNK:8    RCN:14   AT:19   FLAK:5    FORT:17   ATY:50   AD:3    FTR:27   TB:23   LB:1    SUB:5    DD:27   BS:3    CV:4    CRs:12     Total: 415
Lost  : INF:6    AT:3    FORT:2    ATY:4    AD:2    FTR:2      Total: 19

BV  9
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  0 Leaders      Total :   1185 exp,     36 kill,    516 pp    Average:    198 exp,      6 kill,     86 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1166 exp,     97 kill,    156 pp    Average:    583 exp,     49 kill,     78 pp
Recon          *   4 Units *  2 Leaders      Total :    672 exp,     14 kill,    192 pp    Average:    168 exp,      4 kill,     48 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    479 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    479 exp,      2 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  1 Leaders      Total :    824 exp,     24 kill,   2100 pp    Average:    165 exp,      5 kill,    420 pp
Air Defense    *   2 Units *  0 Leaders      Total :      1 exp,      0 kill,    720 pp    Average:      1 exp,      0 kill,    360 pp
Fighter        *  10 Units *  3 Leaders      Total :   2368 exp,     85 kill,   3264 pp    Average:    237 exp,      9 kill,    326 pp
Tactical Bomber *  12 Units *  4 Leaders      Total :   3912 exp,     43 kill,   4224 pp    Average:    326 exp,      4 kill,    352 pp
Destroyer      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    927 exp,     37 kill,   4764 pp    Average:    232 exp,      9 kill,   1191 pp
Battleship     *   2 Units *  1 Leaders      Total :    521 exp,     26 kill,   6072 pp    Average:    261 exp,     13 kill,   3036 pp
Carrier        *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   3384 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   3384 pp
Cruiser        *   2 Units *  1 Leaders      Total :    300 exp,     24 kill,   5328 pp    Average:    150 exp,     12 kill,   2664 pp
* Summary:     *  51 Units * 13 Leaders      Total :  12355 exp,    388 kill,  30720 pp    Average:    242 exp,      8 kill,    602 pp


Player 1  US Marines   has 63 units total (core+aux):
Infantry : 10
Tank   :  2
Recon :  4
Anti-tank :  1
Fortification :  1
Artillery :  7
Air Defense :  3
Fighter : 11
Tactical Bomber : 14
Submarine :  1
Destroyer :  4
Battleship :  2
Carrier :  1
Cruiser :  2

Player 2  Japan   has 1 units total (core+aux):
Anti-tank :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Rising Sun

Czytałem opis Waldziosa i spodziewałem się niezgodności ale nie tego typu. Raczej myślałem o pomyłce wschód zachód dotyczącej japońskiego hexa. A okazało się że to wprowadzenie to chyba raczej do Midway.
Przez to wprowadzenie zacząłem kryć flotę przy brzegu spodziewając się kontry z zachodu. Dwa lotniskowce (zdziwił mnie tylko brak oznaczenia MSU) weszły mi wprost pod działa a właściwie pod torpedy. Reszta floty wrogiej udała się do zatoki wspierać atak na lądzie. Dlaczego tak? Spodziewał bym się raczej dwóch równoległych bitew: lądowej i morskiej. A tak japońskie okręty robiły jako pływająca artyleria wspierająca wojska na lądzie a ja sobie do niej strzelałem z tyłu z bezpiecznej odległości.
W międzyczasie lotnictwo patrolowało morze w poszukiwaniu dwóch pozostałych lotniskowców. I tak bym sobie czekał i przegrał BV, gdyby nie rosnący niepokój, że coś jest nie tak. Dobrze, że spadochroniarze i górska kawaleria zrobiły sobie rajd na tyły. Rzuciłem wszystkie siły do ataku (a było 6 tur do BV) w kierunku VH. Zdobyłem wrogi SH (nie było lidera :( ) i wtedy japońce przestały się mnożyć. Zakupiłem mały korpus ekspedycyjny celem zdobyci VH - po bitwie sprzedam. Na dwie tury przed końcem nie miałem już do kogo strzelać.

PS
Pierwszy raz wypróbowałem szóstkę bombowców z myśliwcem w środku. Zero się przymierzył ale nie atakował. W następnej turze nadział się na pułapkę. Z resztą lotnictwa nie miałem żadnego problemu.

Wnioski:
Okręty AI wspomagane przez lotnictwo rozpoznawcze powinny aktywnie szukać okrętów gracza a nie strzelać do celów lądowych. Może okrętom AI i morskim samolotom rozpoznawczym trzeba dać dodatki Recon?


PS
Tak w ogóle to mam szczęście do liderów:
- bombowiec z ruchem fazowym i drugi ze combat support
- bombowiec i myśliwiec z all weather combat
- pancernik z opcją upgreadu za pół ceny
- krążownik z devastating fire


OpenGen 0.90.55.22 * (28 Dec 2016)  *  AI: Default
Efile folder: W:\Logic\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: TBD Devastator (b)
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:45
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: 105mm M2A1
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: F2A-3 Buffalo
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:47
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:45
8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:60
9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:45
10   Rising Sun , #9 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 476  *  Average: 47

..
Current scenario: Rising Sun,  VH prestige is 560 ,  All map prestige is: 960
Army cost: 32616 , Current prestige is 733
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Aggressive
if BV: +1200, Midway , cap disabled, 12 turns prestige: 1080
if V : +750, Midway , cap disabled, 15 turns prestige: 1080
if TV: +100, Midway , cap disabled, 18 turns prestige: 1080
Ls: Loss , turn prestige: 1080

Infantry
*  Infantry 1938 , GMC CCKW ,  , 3 bars , 349 exp , USA , 8/10 , 11 kill , 0 pp - U:001  [+39 exp]
*  Engineers 1938 , GMC CCKW ,  , 3 bars , 395 exp , USA , 10/10 , 13 kill , 0 pp - U:002  [+13 exp]
*  Infantry 1938 , GMC CCKW ,  , 3 bars , 325 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:006
Engineers 1938 , GMC CCKW ,  , 1 bars , 115 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 216 pp - U:017  [+20 exp]
Bridging 1938 , GMC CCKW ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 300 pp - U:033
*  Paramarines ,  , 0 bars , 73 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:043
Marine Eng. 1941 , 1t. Truck ,  , 0 bars , 39 exp , US Marines , 8/10 , 3 kill , 348 pp - U:111  [+39 exp]

Tank 
*  M2A4 ,  , 5 bars , 687 exp , USA , 9/10 , 45 kill , 0 pp - U:008  [+41 exp]
M2A4 ,  , 5 bars , 631 exp , USA , 10/10 , 74 kill , 156 pp - U:023  [+111 exp]
M3 Stuart ,  , 0 bars , 34 exp , US Marines , 8/10 , 1 kill , 168 pp - U:108  [+34 exp]

Recon
*  Cavalry Scouts ,  , 2 bars , 282 exp , USA , 10/10 , Mountain Training  , 8 kill , 0 pp - U:005  [+22 exp]
*  M3 Scout Car ,  , 1 bars , 179 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:007
Cavalry Scouts ,  , 1 bars , 159 exp , USA , 10/10 , Bridging  , 3 kill , 96 pp - U:027
Cavalry Scouts ,  , 1 bars , 107 exp , USA , 1/10 , 4 kill , 96 pp - U:036  [+33 exp]

Anti-tank
*  MG .50 cal. , GMC CCKW ,  , 4 bars , 479 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 2 kill , 0 pp - U:003

Artillery
*  155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 365 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 12 kill , 0 pp - U:004  [+36 exp]
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 267 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 516 pp - U:010  [+20 exp]
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 1 bars , 129 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 540 pp - U:025  [+36 exp]
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 0 bars , 79 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 540 pp - U:030  [+21 exp]
155mm Gun M1918 , Mack ,  , 1 bars , 107 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 4 kill , 504 pp - U:034  [+10 exp]
155mm Gun M1918 , 2.5t. Truck ,  , 0 bars , 9 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:061  [+9 exp]
155mm Gun M1918 , 2.5t. Truck ,  , 0 bars , 13 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 528 pp - U:112  [+13 exp]

Fighter
*  F4F-3 Wildcat ,  , 5 bars , 787 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , Special Munition, 24 kill , 0 pp - U:012  [+32 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 5 bars , 519 exp , USA , 10/10 , Fire Discipline  , Special Munition, 22 kill , 408 pp - U:014  [+40 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 2 bars , 261 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 14 kill , 408 pp - U:024  [+18 exp]
F4F-3 Wildcat (CV),  , 1 bars , 166 exp , USA , 5/10 , Special Munition, 8 kill , 408 pp - U:028  [+49 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 2 bars , 244 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 13 kill , 408 pp - U:029  [+7 exp]
+  F4F-3 Wildcat ,  , 4 bars , 417 exp , USA , 9/10 , All Weather Combat  , Special Munition, 6 kill , 0 pp - U:037  [+119 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 99 exp , US Marines , 9/10 , Special Munition, 5 kill , 408 pp - U:044  [+56 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 98 exp , US Marines , 9/10 , Special Munition, 6 kill , 408 pp - U:045  [+70 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 76 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, 3 kill , 408 pp - U:046  [+5 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 1 bars , 143 exp , US Marines , 7/10 , Special Munition, 5 kill , 408 pp - U:047  [+46 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 0 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, 0 kill , 408 pp - U:048
F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 16 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, 1 kill , 408 pp - U:049  [+16 exp]

Tactical Bomber
OS2U Kingfisher ,  , 2 bars , 202 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:009  [+12 exp]
SB2U Vindicator ,  , 5 bars , 919 exp , USA , 9/10 , Reconnaissance Movement  , Support, Recon, 12 kill , 408 pp - U:011  [+64 exp]
+  TBD Devastator (b) ,  , 5 bars , 987 exp , USA , 10/10 , All Weather Combat  , Support, 11 kill , 0 pp - U:013  [+68 exp]
TBD Devastator (t) (CV),  , 4 bars , 447 exp , USA , 10/10 , Support, 7 kill , 420 pp - U:021  [+36 exp]
OS2U Kingfisher ,  , 2 bars , 223 exp , USA , 8/10 , Recon, 1 kill , 264 pp - U:022  [+27 exp]
TBD Devastator (b) ,  , 3 bars , 330 exp , USA , 8/10 , Aggressive Attack  , Support, 6 kill , 420 pp - U:026  [+35 exp]
TBD Devastator (b) ,  , 5 bars , 520 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , Support, 7 kill , 420 pp - U:031  [+88 exp]
PBY-5 Catalina ,  , 0 bars , 48 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 504 pp - U:032
OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 113 exp , USA , 9/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:038  [+2 exp]
TBD Devastator (b) ,  , 1 bars , 186 exp , USA , 10/10 , Support, 3 kill , 420 pp - U:039  [+71 exp]
TBD Devastator (b) (CV),  , 2 bars , 255 exp , USA , 10/10 , Support, 5 kill , 420 pp - U:040  [+82 exp]
TBD Devastator (t) (CV),  , 2 bars , 235 exp , USA , 9/10 , Resilience  , Support, 7 kill , 420 pp - U:041  [+68 exp]

Destroyer
Porter ,  , 3 bars , 396 exp , USA , 10/10 , 16 kill , 1200 pp - U:015  [+21 exp]
Porter ,  , 2 bars , 261 exp , USA , 10/10 , 15 kill , 1200 pp - U:019  [+15 exp]
Porter ,  , 2 bars , 262 exp , USA , 9/10 , 9 kill , 1200 pp - U:020  [+28 exp]
Benson ,  , 0 bars , 80 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 1164 pp - U:050  [+8 exp]

Battleship
North Carolina (Planes:0/1),  , 4 bars , 472 exp , USA , 10/10 , Influence  , 24 kill , 3264 pp - U:016  [+35 exp]
Colorado (Planes:0/1),  , 1 bars , 105 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 3036 pp - U:042  [+21 exp]

Carrier
Lexington (Planes:5/5),  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 3384 pp - U:018

Cruiser
New Orleans CA (Planes:0/1),  , 3 bars , 324 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  , 28 kill , 2664 pp - U:035  [+57 exp]
New Orleans CA (Planes:0/1),  , 1 bars , 135 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 2664 pp - U:051  [+102 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:237  TNK:21   RCN:20   AT:20   FLAK:10   FORT:17   ATY:59   AD:3    FTR:34   TB:29   LB:1    SUB:8    DD:33   BS:4    CV:6    CRs:15     Total: 517
Lost  : INF:7    AT:4    FORT:2    ATY:4    AD:3    FTR:2      Total: 22

BV 10
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  0 Leaders      Total :   1296 exp,     39 kill,    864 pp    Average:    185 exp,      6 kill,    123 pp
Tank           *   3 Units *  0 Leaders      Total :   1352 exp,    120 kill,    324 pp    Average:    451 exp,     40 kill,    108 pp
Recon          *   4 Units *  2 Leaders      Total :    727 exp,     15 kill,    192 pp    Average:    182 exp,      4 kill,     48 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    479 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    479 exp,      2 kill,      0 pp
Artillery      *   7 Units *  2 Leaders      Total :    969 exp,     28 kill,   3156 pp    Average:    138 exp,      4 kill,    451 pp
Fighter        *  12 Units *  3 Leaders      Total :   2826 exp,    107 kill,   4080 pp    Average:    236 exp,      9 kill,    340 pp
Tactical Bomber *  12 Units *  5 Leaders      Total :   4465 exp,     59 kill,   4224 pp    Average:    372 exp,      5 kill,    352 pp
Destroyer      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    999 exp,     42 kill,   4764 pp    Average:    250 exp,     11 kill,   1191 pp
Battleship     *   2 Units *  1 Leaders      Total :    577 exp,     33 kill,   6300 pp    Average:    289 exp,     17 kill,   3150 pp
Carrier        *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   3384 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   3384 pp
Cruiser        *   2 Units *  1 Leaders      Total :    459 exp,     31 kill,   5328 pp    Average:    230 exp,     16 kill,   2664 pp
* Summary:     *  55 Units * 15 Leaders      Total :  14149 exp,    476 kill,  32616 pp    Average:    257 exp,      9 kill,    593 pp


Player 1  US Marines   has 106 units total (core+aux):
Infantry : 16
Tank   :  6
Recon :  4
Anti-tank :  3
Fortification :  3
Artillery : 18
Air Defense :  7
Fighter : 17
Tactical Bomber : 15
Submarine :  3
Destroyer :  7
Battleship :  2
Carrier :  1
Cruiser :  4

Player 2  Japan   has 1 units total (core+aux):
Infantry :  1
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Grudzień 28, 2016, 05:23:33 PM
Wnioski:
Okręty AI wspomagane przez lotnictwo rozpoznawcze powinny aktywnie szukać okrętów gracza a nie strzelać do celów lądowych. Może okrętom AI i morskim samolotom rozpoznawczym trzeba dać dodatki Recon?
Problem w tym że w ramach istniejącego AI nie da się osiągnąć czegoś nawet zbliżonego do "aktywnie szukać okrętów gracza".

Dodatki rozpoznawcze mogą trochę pomóc, ale na pewno nie rozwiązują problemu, szczególnie na większych mapach; jeśli okręty/samoloty krążą bez celu w miejscu to żaden dodatek nie pomoże...;

Moim zdaniem, to efekt błędnego podejścia do okrętów. Oczekujemy po nich jakiś nadzwyczajnych zachowań, podczas gdy ich AI w gruncie rzeczy niczym nie różni się od AI jednostek lądowych.

Przykładowo, gdy chcemy żeby czołg sterowany przez AI znalazł jednostki gracza, ustawiamy VH (dla AI) w takim miejscu, by atakujący czołg natknął się na jednostki gracza.
Nie oczekujemy że czołg będzie aktywnie szukać jednostek gracza, po prostu dajemy mu okazje natknięcia się na oddziały gracza. Czołg bez ustalonego celu, też będzie bezsensownie krążył w miejscu, albo atakował pierwszy zauważony cel.

Analogicznie należało by potraktować okręty, czyli dać im cele do osiągnięcia (morskie VH do zdobycia/ochrony).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Cytataktywnie szukać okrętów gracza a nie strzelać do celów lądowych.

Myślałem o tym już od dawna, bo ta sytuacja nie dotyczy tylko poszukiwania okrętów gracza. Komputer wybiera
cele lądowe nawet wtedy gdy widzi okręty gracza. Jego pancernik potrafi stać o trzy heksy od mojego krążownika
i mimo to walić po lądzie. Podobnie zresztą rzecz ma się z samolotami. Myśliwce bardzo często wybierają atak na
jednostki lądowe mając tuż obok samoloty gracza.

Myślałem o takiej funkcji logicznej dla okrętów i samolotów zaznaczanej tak jak "anchored", czy "fearless".

Mogłaby nazywać się "Ground Attack Priority" i tylko wtedy, przy wyborze celów, atak lądowy miałby priorytet.
W przeciwnym razie - bez zaznaczenia - okręty atakują okręty, a samoloty - samoloty. Oczywiście gdyby w zasięgu
wzroku nie było akurat okrętów ani samolotów gracza - mogłyby i tak atakować cele lądowe. No ale zamrożenie
kodu trwa...
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Z tym zamrożeniem kodu, to jakaś dziwna rzecz. Ostatnio wyszło, że Luis koduje nowy typ ruchu: dla poduszkowców. Zresztą na Twoją prośbę. Dodawał też jakieś nowe parametry scenariusza. Może i doda kolejną opcję.
Ja bym jeszcze widział jedną opcję dodaną do dziedziczenie OH i podążania za jednostką a mianowicie utrzymanie pozycji w szyku (w wersji podstawowej jednostka zajmowała by hex o stałej różnicy współrzędnych od prowadzącego bazując na początkowym rozstawieniu). Dało by to możliwość konwojowania, chronienia samoloty przez myśliwiec itp.

PS
Zwróćcie uwagę na koszt armii po Rising Sun. Ja mam więcej prestiżu o ponad 2000 mimo, że Waldzios dostał więcej i droższych prototypów. Gustlika nie uwzględniam, bo po jego strzale w kolano z wymianą lotniskowca zaciemniło by to obraz porównania. Ciekawe jaki wynik będzie na koniec.

Jaro - 33349

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: TBD Devastator (b)
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:45
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: 105mm M2A1
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: F2A-3 Buffalo
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:47
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:45
8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:60
9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:45
10   Rising Sun , #9 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 476  *  Average: 47

..
Current scenario: Rising Sun,  VH prestige is 560 ,  All map prestige is: 960
Army cost: 32616 , Current prestige is 733


Waldzios - 32117

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:42  +++  Proto: F2A-1 Buffalo
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: Sims
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:46  +++  Proto: Tambor Class
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:47
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: F4U Corsair
8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:47
9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: PB4Y-1
10   Rising Sun , #9 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 462  *  Average: 46

..
Current scenario: Rising Sun,  VH prestige is 560 ,  All map prestige is: 960
Army cost: 29810 , Current prestige is 2307
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Grudzień 29, 2016, 08:32:06 AM
Ja bym jeszcze widział jedną opcję dodaną do dziedziczenie OH i podążania za jednostką a mianowicie utrzymanie pozycji w szyku (w wersji podstawowej jednostka zajmowała by hex o stałej różnicy współrzędnych od prowadzącego bazując na początkowym rozstawieniu). Dało by to możliwość konwojowania, chronienia samoloty przez myśliwiec itp.
Według mnie dziedziczenie OH i podążanie za jednostką działa wystarczająco dobrze. Tak przynajmniej wynikało z kilku testów które przeprowadziłem.
Dodatkowe utrzymywanie formacji wydaje mi się zbędne, to czy dana jednostka skończy heks na lewo , czy na prawo od eskortowanego celu, uważam docelowo za mało istotne.

Cytat: Jaro w Grudzień 29, 2016, 08:32:06 AM
Zwróćcie uwagę na koszt armii po Rising Sun. Ja mam więcej prestiżu o ponad 2000 mimo, że Waldzios dostał więcej i droższych prototypów. Gustlika nie uwzględniam, bo po jego strzale w kolano z wymianą lotniskowca zaciemniło by to obraz porównania. Ciekawe jaki wynik będzie na koniec.
Koszty armii są nie do końca porównywalne, bo nie uwzględniają kosztu dodatków.
Aby uzyskać porównywalne rezultaty, musiałbyś zdjąć wszystkie dodatki, albo przełączyć odpowiednią opcje w kampanii.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Midway

Latająca forteca - raczej do wymiany po zabraniu możliwości ataku na cele morskie
Do poprawy mapx - prawa kolumna jest clear.
Do rozważenia likwidacja SH i wprowadzenie limitu rozstawienia na lądzie. Obecnie gracz może poczekać z wystawieniem jednostek lądowych i nie ryzykować ich zniszczenia przez flotę japońską.

Pierwsze podejście i katastrofa. Ktoś pisał, że samotny niszczyciel to martwy niszczyciel. Ja napiszę, że niszczyciel to martwy niszczyciel. Japońce zobaczyły moja flotę i dwa niszczyciele poszły do Neptuna. Dalej to już mnie poniosło. Dołożyłem do tego jeszcze Catalinę i jeszcze jeden niszczyciel. Auxowego lotniskowca nie policzę. Cóż trzeba więcej lotnictwem.


Przy drugim podejściu i ostrożniejszej grze zwycięstwo możliwe w 7 turze. Wtedy na morzu pozostał jeden lotniskowiec o stanie 1 oraz kilka jednostek w transporcie morskim. Ale grając na 200% nie mogę nic ocenić. Jest zbyt łatwo.
Ciekawe jest, że lotniskowce same płyną na spotkanie mojej floty.

Na tym kończę grę na 200% bo jest za łatwo. Zresztą przyfarciło się z dowódcami i to też byt ułatwia grę.


OpenGen 0.90.55.22 * (28 Dec 2016)  *  AI: Default
Efile folder: W:\Logic\OpenGeneral-PL\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.7
Campaign: G36 GREATER AMERICA v.4.1,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Ethiopia , #0 , Brilliant Victory , score:43  +++  Proto: TBD Devastator (b)
2   Massawa , #1 , Brilliant Victory , score:45
3   African Shuffle , #2 , Brilliant Victory , score:47
4   Trafalgar , #3 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: 105mm M2A1
5   Welcome to Pacific , #4 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: F2A-3 Buffalo
6   Canton , #5 , Brilliant Victory , score:47
7   Iceland , #6 , Brilliant Victory , score:45
8   Pearl Harbor , #7 , Brilliant Victory , score:60
9   Wake , #8 , Brilliant Victory , score:45
10   Rising Sun , #9 , Brilliant Victory , score:50  +++  Proto: Marine Inf. 1942
11   Midway , #10 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 521  *  Average: 47

..
Current scenario: Midway,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 31764 , Current prestige is 2082
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +3000, Into The Fire , cap disabled, 16 turns prestige: 1950
if V : +2000, Into The Fire , cap disabled, 16 turns prestige: 1950
if TV: +1000, Into The Fire , cap disabled, 16 turns prestige: 1950
Ls: Loss , turn prestige: 1950

Infantry
*  Infantry 1938 , GMC CCKW ,  , 3 bars , 349 exp , USA , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:001
*  Engineers 1938 , GMC CCKW ,  , 3 bars , 395 exp , USA , 10/10 , 13 kill , 0 pp - U:002
*  Infantry 1938 , GMC CCKW ,  , 3 bars , 325 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:006
Engineers 1938 , GMC CCKW ,  , 1 bars , 115 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 216 pp - U:017
Bridging 1938 , GMC CCKW ,  , 0 bars , 0 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 300 pp - U:033
*  Paramarines ,  , 0 bars , 73 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:043
+  Marine Inf. 1942 , Jeep [TW] ,  , 0 bars , 0 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:056

Tank 
*  M2A4 ,  , 5 bars , 687 exp , USA , 10/10 , 45 kill , 0 pp - U:008
M2A4 ,  , 5 bars , 631 exp , USA , 10/10 , 74 kill , 156 pp - U:023

Recon
*  Cavalry Scouts ,  , 2 bars , 282 exp , USA , 10/10 , Mountain Training  , 8 kill , 0 pp - U:005
*  M3 Scout Car ,  , 1 bars , 179 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 0 pp - U:007
Cavalry Scouts ,  , 1 bars , 107 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 96 pp - U:036

Anti-tank
*  MG .50 cal. , GMC CCKW ,  , 4 bars , 479 exp , USA , 10/10 , Street Fighter  , 2 kill , 0 pp - U:003

Artillery
*  155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 3 bars , 365 exp , USA , 10/10 , Infiltration Tactics  , 12 kill , 0 pp - U:004
155mm Gun M1918 , 6x6 Truck ,  , 2 bars , 267 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 516 pp - U:010
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 1 bars , 129 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 540 pp - U:025
155mm M1 Long Tom , Mack ,  , 0 bars , 79 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 540 pp - U:030
155mm Gun M1918 , Mack ,  , 1 bars , 107 exp , USA , 10/10 , Overwhelming Attack  , 4 kill , 504 pp - U:034

Fighter
*  F4F-3 Wildcat (CV),  , 5 bars , 860 exp , USA , 2/10 , Aggressive Attack  , Special Munition, 26 kill , 0 pp - U:012  [+73 exp]
F4F-3 Wildcat (CV),  , 5 bars , 639 exp , USA , 4/10 , Fire Discipline  , Special Munition, 24 kill , 408 pp - U:014  [+120 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 2 bars , 290 exp , USA , 8/10 , Special Munition, 16 kill , 408 pp - U:024  [+29 exp]
F4F-3 Wildcat (CV),  , 2 bars , 227 exp , USA , 2/10 , Special Munition, 8 kill , 408 pp - U:028  [+61 exp]
F4F-3 Wildcat (CV),  , 2 bars , 276 exp , USA , 10/10 , Special Munition, 13 kill , 408 pp - U:029  [+32 exp]
+  F4F-3 Wildcat (CV),  , 4 bars , 447 exp , USA , 8/10 , All Weather Combat  , Special Munition, 7 kill , 0 pp - U:037  [+30 exp]
F4F-3 Wildcat (CV),  , 1 bars , 120 exp , US Marines , 9/10 , Special Munition, 6 kill , 408 pp - U:044  [+21 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 1 bars , 135 exp , US Marines , 9/10 , Special Munition, 9 kill , 408 pp - U:045  [+37 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 1 bars , 106 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, 4 kill , 408 pp - U:046  [+30 exp]
F4F-3 Wildcat (CV),  , 2 bars , 228 exp , US Marines , 1/10 , Special Munition, 6 kill , 408 pp - U:047  [+85 exp]
F4F-3 Wildcat (CV),  , 0 bars , 27 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, 2 kill , 408 pp - U:048  [+27 exp]
F4F-3 Wildcat ,  , 0 bars , 36 exp , US Marines , 10/10 , Special Munition, 3 kill , 408 pp - U:049  [+20 exp]

Tactical Bomber
OS2U Kingfisher (CV),  , 2 bars , 202 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:009
TBF Avenger (b) (CV),  , 5 bars , 974 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement  , Support, Special Munition, 14 kill , 456 pp - U:011  [+55 exp]
+  TBF Avenger (b) ,  , 5 bars , 1004 exp , USA , 10/10 , All Weather Combat  , Support, Special Munition, 12 kill , 0 pp - U:013  [+17 exp]
TBF Avenger (t) ,  , 5 bars , 533 exp , USA , 9/10 , Support, Special Munition, 10 kill , 456 pp - U:021  [+86 exp]
OS2U Kingfisher ,  , 2 bars , 223 exp , USA , 10/10 , Recon, 1 kill , 264 pp - U:022
TBF Avenger (t) (CV),  , 3 bars , 387 exp , USA , 10/10 , Aggressive Attack  , Support, Special Munition, 7 kill , 456 pp - U:026  [+57 exp]
TBF Avenger (t) (CV),  , 5 bars , 566 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , Support, Special Munition, 13 kill , 456 pp - U:031  [+46 exp]
PBY-5 Catalina ,  , 0 bars , 48 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 504 pp - U:032
OS2U Kingfisher ,  , 1 bars , 113 exp , USA , 10/10 , Recon, 0 kill , 264 pp - U:038
TBD Devastator (t) ,  , 2 bars , 270 exp , USA , 7/10 , Support, Special Munition, 3 kill , 420 pp - U:039  [+84 exp]
TBD Devastator (t) (CV),  , 3 bars , 309 exp , USA , 10/10 , Support, Special Munition, 7 kill , 420 pp - U:040  [+54 exp]
TBF Avenger (t) ,  , 3 bars , 347 exp , USA , 7/10 , Resilience  , Support, Special Munition, 7 kill , 456 pp - U:041  [+112 exp]
PBY-5A Catalina ,  , 0 bars , 14 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 1 kill , 516 pp - U:052  [+14 exp]
OS2U Kingfisher ,  , 0 bars , 0 exp , US Marines , 10/10 , Recon, 0 kill , 252 pp - U:053

Destroyer
Fletcher ,  , 3 bars , 399 exp , USA , 10/10 , 18 kill , 1188 pp - U:015  [+3 exp]
Fletcher ,  , 2 bars , 269 exp , USA , 10/10 , 17 kill , 1188 pp - U:019  [+8 exp]
Fletcher ,  , 2 bars , 268 exp , USA , 10/10 , 10 kill , 1188 pp - U:020  [+6 exp]
Benson ,  , 1 bars , 100 exp , US Marines , 9/10 , 3 kill , 1164 pp - U:050  [+20 exp]

Battleship
North Carolina (Planes:0/1),  , 4 bars , 481 exp , USA , 10/10 , Influence  , 25 kill , 3264 pp - U:016  [+9 exp]
Colorado (Planes:0/1),  , 1 bars , 138 exp , USA , 10/10 , 11 kill , 3036 pp - U:042  [+33 exp]

Carrier
Yorktown (Planes:6/6),  , 0 bars , 0 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 3276 pp - U:018

Cruiser
New Orleans CA (Planes:0/1),  , 3 bars , 392 exp , USA , 10/10 , Devastating Fire  , 28 kill , 2664 pp - U:035  [+68 exp]
New Orleans CA (Planes:1/1),  , 1 bars , 139 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 2664 pp - U:051  [+4 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:243  TNK:21   RCN:20   AT:20   FLAK:10   FORT:17   ATY:61   AD:3    FTR:39   TB:38   LB:1    SUB:13   DD:45   BS:6    CV:10   CRs:19     Total: 566
Lost  : INF:7    AT:4    FORT:2    ATY:4    AD:3    FTR:3      Total: 23

BV 11
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  0 Leaders      Total :   1257 exp,     36 kill,    516 pp    Average:    180 exp,      5 kill,     74 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1318 exp,    119 kill,    156 pp    Average:    659 exp,     60 kill,     78 pp
Recon          *   3 Units *  1 Leaders      Total :    568 exp,     12 kill,     96 pp    Average:    189 exp,      4 kill,     32 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    479 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    479 exp,      2 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  2 Leaders      Total :    947 exp,     28 kill,   2100 pp    Average:    189 exp,      6 kill,    420 pp
Fighter        *  12 Units *  3 Leaders      Total :   3391 exp,    124 kill,   4080 pp    Average:    283 exp,     10 kill,    340 pp
Tactical Bomber *  14 Units *  5 Leaders      Total :   4990 exp,     75 kill,   5184 pp    Average:    356 exp,      5 kill,    370 pp
Destroyer      *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1036 exp,     48 kill,   4728 pp    Average:    259 exp,     12 kill,   1182 pp
Battleship     *   2 Units *  1 Leaders      Total :    619 exp,     36 kill,   6300 pp    Average:    310 exp,     18 kill,   3150 pp
Carrier        *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,   3276 pp    Average:      0 exp,      0 kill,   3276 pp
Cruiser        *   2 Units *  1 Leaders      Total :    531 exp,     33 kill,   5328 pp    Average:    266 exp,     17 kill,   2664 pp
* Summary:     *  53 Units * 14 Leaders      Total :  15136 exp,    513 kill,  31764 pp    Average:    286 exp,     10 kill,    599 pp


Player 1  US Marines   has 73 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank   :  2
Recon :  3
Anti-tank :  2
FlaK :  1
Artillery :  5
Air Defense :  1
Fighter : 12
Tactical Bomber : 17
Level Bomber :  1
Destroyer :  8
Battleship :  2
Carrier :  3
Cruiser :  7

Player 2  Japan   has 1 units total (core+aux):
Tactical Bomber :  1
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

CytatDo poprawy mapx - prawa kolumna jest clear.

Sprawdzałem - ta kolumna (70) jest nieczynna i nieczytana przez Suite.
Na podsumowaniu typów heksów na mapie Suite pokazuje CLEAR = 0.
A ręcznie to mi się 60 heksów nie chce zmieniać... ;)

CytatDo rozważenia likwidacja SH i wprowadzenie limitu rozstawienia
na lądzie. Obecnie gracz może poczekać z wystawieniem jednostek lądowych
i nie ryzykować ich zniszczenia przez flotę japońską.

Zrobione - teraz jest 7 Dheksów plus auxy, port nie jest SHexem, ale mam nadzieję,
że morskie jednostki można z niego nadal wystawić. Stosowna uwaga jest poczyniona
w briefingu.

Zmieniony został też ten fatalny pomylony briefing do San Francisco, który mówił o
Midway. Nadal największym bólem bitwy o SF pozostaje jednak mapa, która mimo że
ładnie wygląda, to liczy sobie jakieś 5 kilometrów na heks....

Pliki wysłałem do Kowdara. a dla niecierpliwych paczkę zapinam pod postem bo nieduża.

[załącznik usunięty przez administratora]
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Cytat: Jaro w Styczeń 02, 2017, 09:21:24 AM
Pierwsze podejście i katastrofa. Ktoś pisał, że samotny niszczyciel to martwy niszczyciel. Ja napiszę, że niszczyciel to martwy niszczyciel.
To kwestia sposobu użycia, Moim zdaniem, podstawowym błędem jest traktowanie niszczyciela jak jednostki rozpoznawczej. To pływające połączenie pelotki i lekkiej haubicy, dlatego powinien być podobnie traktowany.

Cytat: Jaro w Styczeń 02, 2017, 09:21:24 AM
Japońce zobaczyły moja flotę i dwa niszczyciele poszły do Neptuna. Dalej to już mnie poniosło. Dołożyłem do tego jeszcze Catalinę i jeszcze jeden niszczyciel. Auxowego lotniskowca nie policzę. Cóż trzeba więcej lotnictwem.
W tym scenariuszu sporo japońskich jednostek floty i lotnictwa ma ustawioną cechę 'fearless'. Przy niewłaściwej taktyce sytuacja potrafi być niebezpieczna dla jednostek gracza, ale daję się również wykorzystać przeciwko AI.
Nieustraszone AI atakuje zauważone cele, niezależnie od przewidywanego rezultatu starcia.
Najgorsze co można zrobić w tej sytuacji to wystawić flotę na widok AI i pozwolić wybrać najsłabsze cele.
Optymalne rozwiązanie to wysunąć na przód tylko najpotężniejsze jednostki (okręty, myśliwce) i pozwolić AI popełnić masowe samobójstwo ;);

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Cytat: Gustlik w Styczeń 02, 2017, 03:40:25 PM
Zrobione - teraz jest 7 Dheksów plus auxy, port nie jest SHexem, ale mam nadzieję,
że morskie jednostki można z niego nadal wystawić. Stosowna uwaga jest poczyniona
w briefingu.
Przetestowałem, działa. Można wystawiać jednostki morskie w porcie.

BTW. Dodałbym VH (dla Axis) w porcie i na lotniskach. W tej chwili sytuacja strategiczna jest trochę nielogiczna, gracz ma utrzymać trzy VH, ale AI nie ma rozkazu ich atakować...;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

CytatBTW. Dodałbym VH (dla Axis) w porcie i na lotniskach. W tej chwili sytuacja strategiczna jest trochę nielogiczna, gracz ma utrzymać trzy VH, ale AI nie ma rozkazu ich atakować...;

Ale przy włączonym warunku "Hold (n)hexes"" ustawia się VHeksy tylko dla jednej strony - tej, która ma utrzymać
i której gra ma obliczać ilość posiadanych heksów. Od początku tak robię, bo tak Luis kiedyś opisał ten warunek.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/