Problemy z Open General - pytania i odpowiedzi.

Zaczęty przez Gustlik, Październik 14, 2010, 04:42:47 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

#525
Mam ten sam problem, a Windowsa (7-mka )dawno nie  aktualizowałem... Najnowsza wersja Panzera ze strony Kowdara OpenGen0.90.58.1
Co chwilka mnie wywala...
Cholery można dostać.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

tomasz1234

Nie mogę zainstalować OPENA ze strony http://opengeneral.pl/opengen.html czemu ??? mam windowsa 10
ciągle komunikat pbieranie nie powiodo się ... >:(

Jaro

Spróbuj pobrać z linka w stopce mojego posta.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

tomasz1234


sympatyk

Czy wiecie o tym, że stare mapy 1919px były zmieniane na 1920px?
http://panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&p=768479#p768479

wszystkie mapy 1919px gdzie robiłem mapx( .map + tex + poprawki dróg, tory) teraz się oczywiście nie zgadzają ..
bo 1920 to 44 hex, a 1919 to tylko 43hex
ponadto pliki png mają inny wymiar niż jpg
A przeważnie używa się plików jpg

Teraz już wiadomo dlaczego wolę robić dla Micha - bierze wszystko i nie interesują mnie pierdoły ....

Waldzios

Cytat: sympatyk w Maj 01, 2018, 04:47:59 PM
Teraz już wiadomo dlaczego wolę robić dla Micha - bierze wszystko i nie interesują mnie pierdoły ....
Teraz rozumiesz dlaczego Gustlik nie bywa na JP, a ja staram się bywać jak najrzadziej  >:D .

Mogę ci tylko opowiedzieć jak załatwiłem sprawę ikon. Moje przygody z Ljvtn i ikonami wyglądały podobnie (pod względem niedorzeczności). Próbowałem dyskutować, przekonywać, nawet napisałem "gniewny" tekst, wszystko bez rezultatu.
W końcu przekonałem Luisa by stworzył lokalny plik ikon (equipicons) i od tamtej pory mam święty spokój.

Mapy to nie moja działka i nie nie bardzo chciałbym się wtrącać, ale moja rada to znaleźć sposób na uniezależnienie się od JP i pomysłów Ljvtn. Gwarantuje, że to nie ostatni jego pomysł....
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Cytat: Waldzios w Maj 01, 2018, 06:47:33 PM

Teraz rozumiesz dlaczego Gustlik nie bywa na JP, a ja staram się bywać jak najrzadziej  >:D .

Mapy to nie moja działka i nie nie bardzo chciałbym się wtrącać, ale moja rada to znaleźć sposób na uniezależnienie się od JP i pomysłów Ljvtn. Gwarantuje, że to nie ostatni jego pomysł....
Owszem bywać z konieczności   ...  ale później się wielu rzeczy nie wie ..

Mapy wysyłam również do Kowdara, ale tu nie ma automatycznego pobierania ...
w Peg mapy wraz z kampanią są dystrybuowane ...
Każde rozwiązanie ma wady

sympatyk

Bardzo proszę wyprowadzić mnie z błędu, lub wybawić z obłędu  ...
Chodzi o ten 1 px dla map no właśnie  1920 czy 1919? ( mapa 255 dla przykładu)
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=47926&p=768509#p768479

Pobrałem wczoraj wersję png i jpg
Png ma 1920, a jpg 1919

Luis
CytatI've checked all these maps at my site (OG's repository) and all of them have 1 more pixel (1920x1920 or 1920x550, ...).
There was a time (when maps could be downloaded from SF) that the automatic conversion to jpg cut by 1 pixel some png files ... maybe these maps are from that time?

The easy way to fix is removing (deleting) these maps from your PC and let OpenGen download when needed :2cent
Also, can create a list like: "255;641;134;.....", to filter them in MapFinder and download manually (either as png or jpg).

czyli
CytatSprawdziłem wszystkie te mapy w mojej witrynie (repozytorium OG) i wszystkie mają jeszcze jeden piksel (1920 x 1920 lub 1920 x 550, ...).
Był czas (gdy mapy można było pobrać z SF), że automatyczna konwersja do jpg przecinała o 1 piksel kilka plików PNG ... może te mapy pochodzą z tamtego czasu?

Prostym sposobem naprawy jest usunięcie (usunięcie) tych map z komputera i zezwolenie na pobieranie OpenGen w razie potrzeby: 2cent
Ponadto można utworzyć listę typu: "255; 641; 134; .....", aby filtrować je w MapFinder i pobierać ręcznie (jako png lub jpg).

Pobrałem dziś jeszcze raz  .... jpg ma 1919px  >:D
Proszę , niech kilka osób to sprawdzi , bo dostanę bzika

I nie jest to duperelka --> bo mapa ma +1 hex lub nie .
No i jeszcze u nas, u Kowdara jak jest?

Waldzios

#533
Rzeczywiście plik 255.jpg pobrany z http://www.gilestiel.eu/mapfinder/ ma rozdzielczość 1919x1919.

Ale Luis też pisze prawdę, wersja 255.jpg pobierana automatycznie przez OG (z "OG's repository") ma 1920x1920.

Najwidoczniej istnieje rozbieżność miedzy mapfinderem a stroną Luisa.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk


sympatyk

Czy wczytanie mapx, a następnie wczytanie obrazka już o prawidłowych wymiarach ( 1920x1920) i ponowne zapisanie mapx rozwiązuje definitywnie błąd nieprawidłowego rozmiaru? (1919x1919)
Myślałem, że o mapach wiem dużo i wystarczająco aby je robić, ale teraz niczego już nie jestem pewny ...

Waldzios

Cytat: sympatyk w Maj 03, 2018, 01:09:34 PM
Czy wczytanie mapx, a następnie wczytanie obrazka już o prawidłowych wymiarach ( 1920x1920) i ponowne zapisanie mapx rozwiązuje definitywnie błąd nieprawidłowego rozmiaru? (1919x1919)
Myślałem, że o mapach wiem dużo i wystarczająco aby je robić, ale teraz niczego już nie jestem pewny ...
Mapx i obrazek mapy to praktycznie rozdzielne byty.
Niezależnie co zawiera mapx, o rozmiarach mapy w grze (i w Suite) decydują wymiary obrazka.

Zapisując (w tej sytuacji) ponownie mapx zupełnie niczego nie zmieniasz.
Tylko wczytanie obrazka o odpowiednich rozmiarach decyduje o rozmiarze mapy. Mapx w żaden sposób na to nie wpływa.
Jedyne co możesz zrobić z poziomu mapx, to zdefiniować teren o rozmiarach pokrywających się z rozmiarami obrazka.

Z tego co wiem , każdy mapx zawiera statyczną strukturę danych dla maksymalnego rozmiaru mapy (obecnie chyba 110x121).
Wczytanie konkretnego obrazka określa rozmiar mapy i wyznacza "obszar roboczy".
Zamiana/modyfikacja obrazka zmienia dostępny "obszar roboczy", ale nie wpływa na dane przechowywane w mapx.

Czyli jeśli stworzysz mapx na podstawie obrazka 50x50, to Suite pozwoli ci zdefiniować obszar 50x50, a cała reszta obszaru 110x121 pozostaje pusta (domyślnie teren CLEAR).

Zupełnie niezależnie od mapx, możesz zmienić obrazek (modyfikując plik jpg/png).
Jeśli obrazek 50x50, zastąpisz obrazkiem 51x51, sprawisz, że wykorzystany obszar obejmie 1 rząd/kolumnę więcej (niezdefiniowany obszar mapy). Zastępując go obrazkiem 49x49 zmniejszysz wykorzystany obszar o 1 rząd/kolumnę.
W pierwszym przypadku przybędzie ci 1 rząd/kolumna terenu CLEAR, w drugim stracisz  1 rząd/kolumnę zdefiniowanej mapy.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Zapomniałeś chyba o przypadku mapy kafelkowej gdzie mapx definiuje rozmiar mapy.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Maj 03, 2018, 04:44:51 PM
Zapomniałeś chyba o przypadku mapy kafelkowej gdzie mapx definiuje rozmiar mapy.
Zależy co rozumiesz przez "mapę kafelkową".

W przypadku przełączenia zwykłej mapy (posiadającej obrazek) w tryb kafelkowy, jest dokładnie jak opisałem.
O rozmiarach mapy decyduje wtedy rozmiar obrazka.
Wklejałem wcześniej efekt skrócenia obrazku mapy o 5px (mapx nie był modyfikowany).



Rozmiar mapy jest zdefiniowany w mapx tylko w przypadku mapy zdefiniowanej jako wyłącznie kafelkowa, nie posiadającej w założeniu obrazka.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

No dobrze .. niby wszystko proste ..
Ale, co powinienem zrobić, aby naprawić np. mapę
MapxFile;PicFile;MapCols;MapRows;PicCols;PicRows;Col-diff;Row-diff
bautzen;971;70;57;71;56;'-1;'+1
z listy
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=47926&start=1100#p768340

a, co aby naprawić
tunisplus;1092;40;168;61;42;'-21;'+126 ?