New leaders for naval classes

Zaczęty przez Zsamot, Maj 05, 2018, 02:54:12 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

#1
Cytat: Zsamot w Maj 05, 2018, 02:54:12 PM
Jacy to są liderzy???

Nie testowałem tego jeszcze (przez jakiś czas będę jeszcze korzystać z wersji DirectDraw), ale z tego co pisał Luisa wygląda to tak:
Cytat: lguzman
Submarine: "Expert Sea Wolf"  - -> "ignores ZOC and + 1 GD".
Destroyer: "Deep Sea Hunter" - ->  "ignores Evasion Skill and +1NA"
Carrier:  "Resilience"
BB,BC,CA : "Marksman"
LC:  "Battlefield Intelligence"

Czyli:
Okręty podwodne, leader "Expert Sea Wolf", ignorowanie "strefy kontroli" i +1 GD;
Niszczyciele, leader "Deep Sea Hunter" , ignorowanie "uników" i + 1 NA;
Lotniskowce, leader "Resilience", mniejsze straty;
Pancerniki, krążowniki liniowe i krążowniki, leader "Marksman", +1 do zasięgu, czyli bez zmian;
Lekkie krążowniki, leader "Battlefield Intelligence",  jednostka nie daje się zaskoczyć i +1 INI, plus dodatkowo +1 GD;


Najbardziej istotna wydaje się zmiana dotycząca niszczycieli. Jeśli "Deep Sea Hunter" będzie działał jak w opisie, to OP całkowicie straci możliwość "uniknięcia" ataku, a niszczyciel stanie się zabójczo skuteczny.

Dodatkowo żeby leader miał sens, z klasy "niszczyciele" trzeba będzie wyrzucić (przenieść "do okrętów pomocniczych" ) wszelkie jednostki beż uzbrojenia ZOP/ASW.

Z lekkim krążownikami też może być pewien problem.
Na podstawie leadera "Battlefield Intelligence" i tego co pisał Luis, można wywnioskować, że klasa LC w jego opinii powinna zawierać jednostki "zwiadowcze".
Kłopot w tym, że u Nas ta klasa została przemianowana na "Okręty rzeczne", a wszelka drobnica (w tym jednostki rozpoznawcze/patrolowe) znalazła się w "Okrętach pomocniczych".
Klasy teoretycznie można zamienić miejscami, ale trzeba dobrze się zastawić czy leader "Battlefield Intelligence" pasuje bardziej do jednostek rzecznych (na wąskich rzekach może być użyteczny), czy do jednostek pomocniczych (morskie jednostki rozpoznawcze, ale również tendry, okręty minujące/rozminowujące, torpedowce, kutry rakietowe itd).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Do tenderów i okrętów minujących nie za bardzo BI pasuje do reszty jednostek pomocniczych mógłby być ( w jednostkach rzecznych też pasuje.
A na czym praktycznie będzie polegało u OP ignorowanie "strefy kontroli" (jaka będzie tego praktyczna przydatność)- nie wiem czy lider marksman nie był dużo bardziej przydatny :) (lub dodanie 1 pkt ruchu)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Maj 05, 2018, 03:39:12 PM
A na czym praktycznie będzie polegało u OP ignorowanie "strefy kontroli" (jaka będzie tego praktyczna przydatność)- nie wiem czy lider marksman nie był dużo bardziej przydatny :) (lub dodanie 1 pkt ruchu)
Zakładam, że będzie działać identycznie jak leader 'Superior Maneuver'.
Co do uzasadnienia i przydatności, musisz pytać na JP's ....
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Ok, dzięki.
Skoro już wprowadzono to raczej ciężko będzie coś zmienić :)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

Waldek, mam prośbę - mógłbyś tych liderów rozpisać tak jak teraz są, ale przypisując ich do NASZYCH przesuniętych klas okrętów?

Bo w tej chwili trzeba na to patrzeć z otwartym Suite...

Tak czy inaczej jednak - najmniej trafione wydają się zmiany dla KL i OP.

"Battlefield Intelligence", w realiach otwartej morskiej przestrzeni i samolotu pokładowego ma niewielki sens. "Agressive Manouver" dla lekkich krążowników, jako klasy "pościgowej" - byłby dużo lepszy.

Dla OP z "Expert Sea Wolf" też niewielki zysk widzę... Dużo lepszy byłby okręt "widzący w deszczu" - czyli "All Weather Combat", albo "Marksman" - strzelający o heks dalej.

Najlepszą zmianą jest zmiana dla niszczyciela, ale tylko pod warunkiem, że w kampanii SĄ OKRĘTY PODWODNE, z którymi trzeba walczyć. Moim zdaniem lider powinien być cechą uniwersalną przydatną W KAŻDYCH WARUNKACH. Takiego "Marksmana" wykorzystasz zawsze i w kazdych warunkach...

CytatSkoro już wprowadzono to raczej ciężko będzie coś zmienić

Widzę pewne szanse - oni tam niewiele morskich kampanii grają i mają. Jakbyśmy tak w kilka osób zaczęli narzekać popierając to przykładami z kampanii, o których oni nie mają pojęcia, to może byśmy cos ugrali.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#6
Cytat: Gustlik w Maj 14, 2018, 10:52:57 AM
Waldek, mam prośbę - mógłbyś tych liderów rozpisać tak jak teraz są, ale przypisując ich do NASZYCH przesuniętych klas okrętów?
Nie ma problemu:

Okręt podwodny / Submarine = "Expert Sea Wolf" ( ignorowanie "strefy kontroli", +1 GD);
Niszczyciel / Destroyer = "Deep Sea Hunter" ( ignorowanie "uników", +1 NA);
Pancernik / Battleship = "Marksman" (+1 do zasięgu ognia);
Lotniskowiec / Carrier = "Resilience" (mniejsze straty);
Krążownik / Cruiser = "Marksman" (+1 do zasięgu ognia);
Okręt pomocniczy / Auxiliary Ship = "Marksman" (+1 do zasięgu ognia);
Okręt rzeczny / Riverine Ship = "Battlefield Intelligence" (jednostka nie daje się zaskoczyć,+1 INI, +1 GD);

Cytat: Gustlik w Maj 14, 2018, 10:52:57 AM
"Battlefield Intelligence", w realiach otwartej morskiej przestrzeni i samolotu pokładowego ma niewielki sens. "Agressive Manouver" dla lekkich krążowników, jako klasy "pościgowej" - byłby dużo lepszy.
W tym momencie leader przypada klasie "okręty rzeczne", więc w obecnej postaci działałby raczej w realiach stosunkowo wąskich rzek. Więc tu akurat mogło być gorzej.

Cytat: Gustlik w Maj 14, 2018, 10:52:57 AM
Dla OP z "Expert Sea Wolf" też niewielki zysk widzę... Dużo lepszy byłby okręt "widzący w deszczu" - czyli "All Weather Combat", albo "Marksman" - strzelający o heks dalej.
Zakładam, że taki wybór wynikał z wykorzystania 1-heksowych okrętów podwodnych (wtedy widzę zastosowanie). W naszych realiach, leader niezbyt użyteczny. 

Cytat: Gustlik w Maj 14, 2018, 10:52:57 AM
Najlepszą zmianą jest zmiana dla niszczyciela, ale tylko pod warunkiem, że w kampanii SĄ OKRĘTY PODWODNE, z którymi trzeba walczyć. Moim zdaniem lider powinien być cechą uniwersalną przydatną W KAŻDYCH WARUNKACH. Takiego "Marksmana" wykorzystasz zawsze i w kazdych warunkach...
Mi osobiście ta zmiana szczególnie się nie podoba. Ten leader będzie zupełnie bezużyteczny dla każdego "niszczyciela" bez uzbrojenia ZOP/ASW. Spora liczba  jednostek (zwłaszcza współczesnych) będzie musiała korzystać z bezużytecznego leadera, albo będzie trzeba je przenieść do innych klas. W kilku przypadkach będzie to dość kłopotliwe (np. rosyjskie korwety).

Cytat: Gustlik w Maj 14, 2018, 10:52:57 AM
Widzę pewne szanse - oni tam niewiele morskich kampanii grają i mają. Jakbyśmy tak w kilka osób zaczęli narzekać popierając to przykładami z kampanii, o których oni nie mają pojęcia, to może byśmy cos ugrali.
Na tą chwile żaden z nowych leaderów nie wydaje mi się specjalnie użyteczny.
Dlatego osobiście skłaniałbym się do wprowadzenia "opcjonalności" nowych leaderów, czyli dodania parametru (w equip.cfg) pozwalającego zmiany wyłączyć. To powinno być stosunkowo łatwe do załatwienia.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Może Gustlik ma rację i uda się lekko narzekając ;) przeforsować zmiany liderów, które by nam lepiej pasowały :)
Można ustalić co by nam najlepiej pasował :)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Maj 14, 2018, 02:55:36 PM
Może Gustlik ma rację i uda się lekko narzekając ;) przeforsować zmiany liderów, które by nam lepiej pasowały :)
Można ustalić co by nam najlepiej pasował :)
Pewnie tak, ale osobiście nie mam pomysłów na nowych leaderów.
IMHO bazowy leader "Marksman" jest na tyle uniwersalny i użyteczny, że niezależnie od klasy trudno wymyślić coś bardziej odpowiedniego.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Masz rację Marksman jest bardzo użyteczny.
Trzeb dobrze przemyśleć co by nam najbardziej pasowało.
Może któryś z kolegów będzie miał jakieś konkretne pomysły :)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Gustlik

CytatIMHO bazowy leader "Marksman" jest na tyle uniwersalny i użyteczny, że niezależnie od klasy trudno wymyślić coś bardziej odpowiedniego.

Może jedynie dla lotniskowca "Marksman" ma niewielki sens (chyba, że mówimy o "Kaga i "Akagi") :)

Lotniskowiec, podobnie jak sztab powinien być klasą bez liderów i nie zabierać miejsca innym, bardziej potrzebnym jednostkom.

CytatW tym momencie leader przypada klasie "okręty rzeczne", więc w obecnej postaci działałby raczej w realiach stosunkowo wąskich rzek.

I w tych realiach "BI" jeszcze ujdzie. Niechcący wyszło nam na lepsze. :)

Według mnie okręty powinny pozostać z liderem "Marksman" a jak już ktos bardzo potrzebuje różnic, to niech by był Marksman, dla ciężkich (artyleryjskich) i Agressive Manouwer dla lżejszych (pościgowych). Przeciążanie siłowni było dość częstym zjawiskiem przy manewrach...

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

Moja propozycja :)

Okręt podwodny / Submarine- Marksman lub All Weather Combat
Niszczyciel / Destroyer -Agressive Manouver/ Marksman
Pancernik / Battleship -Marksman
Lotniskowiec / Carrier-  brak (zgadzam się z Gustlikiem) lub w ostateczności Resilence
Krążownik / Cruiser-Marksman
Okręt pomocniczy / Auxiliary Ship -Marksman
Okręt rzeczny / Riverine Ship -Battlefield Intelligence
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

#12
Cytat: Mario w Maj 16, 2018, 10:33:05 PM
Okręt podwodny / Submarine- Marksman lub All Weather Combat
'All Weather Combat' odpada, przydzieliłem tą cechę większości "współczesnych" okrętów (w tym okrętom podwodnym).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Ok, w takim razie pozostaje Marksman ;D ( ewentualnie Reconnaissance Movement :))
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: t23wqgi w Maj 17, 2018, 05:40:32 AM
Coć za dużo Marksmanów :P
Co do tego chyba wszyscy się zgadzają, stąd cała sytuacja. Problemem jest wymyślenie sensownych alternatyw.

Cytat: Gustlik w Maj 16, 2018, 10:06:28 PM
Lotniskowiec, podobnie jak sztab powinien być klasą bez liderów i nie zabierać miejsca innym, bardziej potrzebnym jednostkom.
Z punktu widzenia gracza rodzaj leadera na lotniskowcu robi niewielką różnicę. Raczej trudno zdobyć leader'a w tej klasie.
Poza kilkoma mocno "uzbrojonymi" wyjątkami, są to dość pasywne i trudne do wytrenowania jednostki.

IMHO leader na lotniskowcu ma bardziej zastosowanie na poziomie tworzenia scenariusza, w celu wzmacniania jednostek AI.
W tym kontekście, pomysł zastosowania leader'a 'Resilience' nie był taki zły (istotnie zwiększa przeżywalność).

Cytat: Gustlik w Maj 16, 2018, 10:06:28 PM
Według mnie okręty powinny pozostać z liderem "Marksman" a jak już ktos bardzo potrzebuje różnic, to niech by był Marksman, dla ciężkich (artyleryjskich) i Agressive Manouwer dla lżejszych (pościgowych). Przeciążanie siłowni było dość częstym zjawiskiem przy manewrach...
Co do 'Agressive Manouwer' mam mieszane uczucia.

Na pewno niechętnie bym go widział w klasie niszczycieli. Z moich obserwacji wynika, że już w tym momencie wysoka mobilność niszczycieli sprawia AI duże problemy  (pozostawiają w tyle eskortowane jednostki). Dodatkowa mobilność może tu tylko zaszkodzić.

Leader 'Agressive Manouwer' miałby chyba największy sens w przypadku klasy "Okręt pomocniczy" / 'Auxiliary Ship'.
Klasa jest dość szeroka. Łączy jednostki użytkowe (tendry, stawiacze min, trałowce itd), wszelkie jednostki "patrolowe" i "lekkie" jednostki atakujące (torpedowce, kutry rakietowe).
Z tego względu leader raczej nie powinien być typowo bojowy, ani typowo rozpoznawczy. 
'Agressive Manouwer' w tym wypadku wydaje się być dość uniwersalny i "neutralny". 
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons