Kampania: "Znak Orła"

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 13, 2007, 12:04:43 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Greg

Czołem

Pierwsze dwa scenariusze za mną. Do scenariusza "Borowa Gora" mam pewne uwagi, skończyłem go w 6 turze i wydaje mi sie, że trochę za szybko.
Za łatwo przyszło mi zajęcie heksów "Rozprza" i "Las wygoda". Ten drugi owszem zajęli Niemcy ale szybko go odbiłem.
Nie zdążyłem nawet nawiązać większej walki, całe swoje siły skierowałem na te dwa heksy i po scenariuszu.
Myślę że wyjściem było by przesunięcie trochę Polskich oddziałów na kierunek północno - zachodni czy  może lepsze obsadzenie okolic tych dwóch heksów przez Niemców.
Nie wiem - ale trochę mi za łatwo poszło.
Dzisiaj zobaczę "Mińsk Mazowiecki" i "Kock".

Gustlik

Zmniejszyłem siłę polskich czołgów do 5pkt, odsunąlem ckm spod Rozprzy, za to przysunąłem niemieckie czołgi bliżej.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

Cytat: Gustlik w Kwiecień 02, 2008, 07:19:28 PM
Zmniejszyłem siłę polskich czołgów do 5pkt, odsunąlem ckm spod Rozprzy, za to przysunąłem niemieckie czołgi bliżej.
Powinno być już lepiej.
Ale w kolejnym scenariuszu "Minsk Mazowiecki" chyba podobnie - trochę za łatwo poszło - wygrana w 7 turze

Gustlik

#63
- Dodany jeden pułk piechoty niemieckiej 11DP -  w okolicach Mińska
- Cała 11DP wzmocniona o jedną belkę, a pułk stacjonujący w samym Mińsku, dodatkowo ma lidera.
- Dodany niemiecki myśliwiec a bombowce przylatują wcześniej
- 61DP (z północy) pojawi się też nieco wcześniej.

EDIT: Wycofałem również możliwość otrzymania prototypu sprzed Mińska. Dodany myśliwiec Me110C narobił sporo bałaganu. Tym razem zrobiłem 10 kolejek - mimo prototypowej piechoty (dopiero potem zablokowałem ten prototyp) i kawalerii "Dev. Fire".
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Nie no Panowie - ja to, jednak nie myślę. Pod Kockiem wystawiłem pełny, istniejący w rzeczywistości skład polskich i niemieckich wojsk, a tu przecież gracz dołoży jeszcze sporo swoich :) . Nic dziwnego, że tak się na to patrzę i nadziwić nie mogę - co tych Polaków tak dużo mi wyszło?  :o
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

hej

ma być "rzetelny" opis bitwy o Kaluszyn nie ma problemu. oto pierwsza część mojego kursu korespondencyjnego ;)

ogólnie zaatakowałem formacją taką jak na obrazku i przesuwałem ją co turę o hex do przodu. Dawało to dobrą osłonę (bo 2 działa dawały się przesuwać beż transportu a tylko to środkowe się pakowało). ogólnie moje ugrupowanie zostało zaatakowane 2 razy ale bez strat :) jak doszedłem na 1 hex do Kaluszyna zaatakowałem kawalerią niemiecką artylerią i w następnej turze miasto stało już otworem :)

teraz bardziej na bieżąco :)

ukończyłem Kock i oto moja mała armia:
Cytat
Campaign: Znak orla , Prestige modifier 100% , SSI standard formula
Current scenario: Wybor drogi , VH prestige is 0 , All hex prestige is 80
Total army value: 1008 , Current prestige is 514
BV: 0 ,  , cap 1500 , 1 turn prestige: 0
V : 0 ,  , cap 1500 , 2 turn prestige: 0
TV: 0 ,  , cap 1500 , 3 turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
*  Kawaleria [R] , 4 bars , 466 exp , 0 pp
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 596 exp , Bridging - Units treat rivers as ro , 0 pp
*  Kawaleria [R] , 4 bars , 451 exp , Bridging - Units treat rivers as ro , 0 pp
*  Sztab [AEC][PF 508/518] , 2 bars , 208 exp , 0 pp

Tank
7TP , 1 bars , 170 exp , 156 pp

Recon
Wz-29 , 0 bars , 97 exp , 144 pp

Anti-tank
*  Ur 35 [P][Zaprzeg] , 1 bars , 186 exp , 0 pp

FlaK
*  CKM wz.30 [FAS][PF 508/518] , 5 bars , 533 exp , 0 pp
CKM wz.30 [FAS] , 1 bars , 166 exp , 120 pp

Artillery
*  75mm wz.1897 Schneider[Zaprzeg] , 3 bars , 356 exp , Determined Defense - Defense values , 0 pp
100mm wz.14/19 Skoda [A][Zaprzeg] , 0 bars , 15 exp , 228 pp

Fighter
PZL P-24g , 4 bars , 414 exp , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 360 pp
*  Bloch MB-152 , 2 bars , 279 exp , Shock Tactics - Long-term suppressi , 0 pp

Killed: AD 12 ,  AT  7 ,  ATY 21 ,  INF 54 ,  REC  9 ,  TK 14 ,  FTR  2 ,  TB  6 ,  Total: 125
Lost  : AD  0 ,  AT  2 ,  ATY  0 ,  INF  7 ,  REC  2 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  12

BV  3
V   0
TV  1
L   0

*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points

jedynym zdziwieniem były "rzeki" Bystrzyca i Czarna które de facto nie okazały się rzekami tylko terenem STREAM a więc piechota i kawaleria dosyć sprawnie je przeskakiwały :)

Ciekawi mnie co następne :)

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Ervin von Rommel

hej

nie ma w co grać a więc może druga część kursu jak zdobywano a raczej jak niemcy nie zdobyli Lasu Wygody :)



W pierwszej turze podszedłem 1 hex ckm'ami (1) i walnąłem w artylerię niemiecką (3), potem poprawiłem jeszcze piechotą (2) i z artylerii nie było co zbierać. Niemcy w swojej turze tylko motocyklami (4) zajęli mój polski hex (ten 2 hexy nad Laskiem Wygoda). Ale wtedy już moja CORE'owa artyleria i kawaleria dotarła i pozamiatała :) Uważam że aby napsuć trochę krwi graczom należy 1 hex nad niemiecką artylerią (3) umieścić pułk piechoty. Wtedy już nie będzie tak łatwo.

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Gustlik

#67
No ba - nie wzięli heksa w lesie, ale jak mówisz - wzięli ten wyżej... To rozumiem - bo dziwiłem się jak ci motocykliści mogli niczego nie zająć. Teraz za artylerią wjeżdżają czołgi a nie ten Pak. Drugiej piechoty nie było z czego, w dywizji pancernej wykombinować. Ale ckm jest odsunięty.

Co do obrazka wcześniejszego (Mińsk - Kałuszyn), to za pierwszym razem wzięto mnie w trzy pojazdy i było po artylerii, a za drugim nie dałem się im zobaczyć i pognali na Mińsk. Potem już sobie artylerię przegrupowałem i osłoniłem.

PS - nie ma mnie do jutra popołudniu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

hej

no trochę się przegrupowałeś ale mój rezultat taki sam jak poprzednio (Lasku Wygody zająć nie dałem) :)

Znowu przed bitwą dokupiłem myśliwiec i ckm i zaatakowałem artylerię (3) myśliwce potem jeszcze podszedłem piechociarzami (1) i poprawiłem. Artylerii nie zniszczyłem ale zaryglowałem pozycję na tyle że ten niemiecki czołg (4) nie mógł przejechać i tylko Ci motocykliści (2) na jedną turę zagościli znowu w moim mieście.

Posiłki polskie i niemieckie z tury 5 nie biorą udziału w bitwie bo to ostania szansa na BV. Mogłem osiągnąć je już w 3 turze ale wysłałem w szaleńczym rajdzie kawalerię żeby zajęła niemieckie lotnisko i zarobiła trochę kasy ;)

Teraz idę wydać 320 które mam przed kolejną bitwą i będę bronił Warszawy.

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Ervin von Rommel

hej

Warszawa obroniona a flagi na lotnisku pod Garwolinem nadal brak. Mogłem osiągnąć BV na 5 tur przed tym wyznaczonym.

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Gustlik

#70
Przychodzi mi do głowy tylko jedno rozwiązanie - obejrzyj tę mapę pod LG Suite, zaznacz to pole lotniska na którym powinna być flaga (prawe, z pelotką) - i zobacz, czy w okienkach po lewej wyświetlą się dane "właściciela" (Allied, PSZ), no i czy pod Suite tę flagę będzie widać.

Najlepiej zrób i wyślij mi zrzutę. Idealnie byłoby, gdybyś mógł zrobić zrzut spod Suite i drugi spod samej gry, kiedy flagi nie widać - wysłałbym to Luisowi z prośbą o radę, bo muszę się przyznać, że sam zaobserwowałem tajemnicze znikanie odznaczeń "liderów" w grze, mimo, że w LG Suite były ustawione.

Zakładam, że wszystkie inne flagi, kraju PSZ masz widoczne, co zresztą widać po w/w obrazkach, więc nie jest to problem flagsetu, ani instalacji Datup'a.

Jak pisałem, do jutra jestem poza domem, więc nie mam dostępu do plików gry.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

hej

Mam dziwne wrażenie że cały czas mówimy o czym innym. Mi jak pisałem chodzi o lotnisko pod Garwolinem. Piszesz o p-lotce a tam jej nie ma. P-lotka jest u mnie tylko na warszawskim lotnisku. Mi chodzi o to lotnisko:

Dziwi mnie w tym lotnisku tylko to że mogę z niego operować a nie ma żadnej flagi.

Teraz pogryzę trochę pustynnego piasku i dam znać co słychać pod Tobrukiem ;)

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Greg

Ostatni zapis przed końcem "Tobruku"

Campaign: Znak orla , Prestige modifier 100% , SSI standard formula
Current scenario: Tobruk , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 1020 , Current prestige is 368
BV: 600 ,  , cap 1000 , 10 turn prestige: 120
V : 500 ,  , cap 1000 , 13 turn prestige: 120
TV: 400 ,  , cap 1000 , 16 turn prestige: 120
Ls: Loss , turn prestige: 120

Infantry
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 618 exp , 0 pp
*  Kawaleria [R] , 4 bars , 417 exp , Devastating Fire - Unit can shoot t , 0 pp
Strzelcy Karpaccy , 0 bars , 13 exp , 120 pp
Dragoni , 0 bars , 21 exp , 108 pp
*  Kawaleria [R] , 3 bars , 367 exp , Aggressive Attack - Attack values i , 0 pp
*  Grenadierzy[PF 508/518] , 0 bars , 34 exp , 0 pp
*  Sztab [AEC][PF 508/518] , 2 bars , 200 exp , 0 pp

Tank
7TP , 1 bars , 137 exp , 156 pp

Anti-tank
*  6 Pdr [PS][Bren] , 0 bars , 62 exp , 0 pp
*  Ur 35 [P][Zaprzeg] , 2 bars , 276 exp , First Strike - Unit fires first if  , 0 pp

FlaK
MG [FPST] , 0 bars , 21 exp , 120 pp
*  CKM wz.30 [FAS] , 3 bars , 307 exp , 0 pp

Artillery
*  TKD , 3 bars , 329 exp , Fire Discipline - Units use ammunit , 0 pp

Fighter
Beaufighter Mk. II , 1 bars , 195 exp , 516 pp

Killed: AD  6 ,  AT  3 ,  ATY 12 ,  INF 31 ,  REC  7 ,  TK 12 ,  FTR  0 ,  TB  2 ,  Total:  73
Lost  : AD  1 ,  AT  2 ,  ATY  0 ,  INF 12 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  15

BV  4
V   0
TV  1
L   0

*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points

Ostatnie dwa scenariusze:
Kock skończony w 8 turze Tobruk w 5.

Jutro zobaczę ponownie  od pierwszego scenariusza z nowymi zmianami i dam znać.


Gustlik

CytatDziwi mnie w tym lotnisku tylko to że mogę z niego operować a nie ma żadnej flagi.

Noooo.... to się wyjaśniło - TO miało być niczyje. Ale to, że z takiego lotniska można operować, to rzeczywiście mnie dziwi. Nie chciałem dawać za dużo flag, bo to "rozprasza" komputer, który i tak przecież słabo gra. Usiłuje zdobyć każdą flage przeciwnika, a z kolei zdobywanie jego flag powoduje (nawet jeśli mają wyzerowane punkty prestiżu), że dzieli siły starając się je odbić. No więc zdecydowałem się zostawić flagi tylko na głównych kierunkach uderzeń.

Zastanawiałem się tak jeszcze nad tym Mińskiem - może artylerię niemiecką przestawić za miasto - tam gdzie teraz jest Flak. W ten sposób będzie i tak chronić piechotę, a będzie trudniejsza do zniszczenia. Natomiast na miejsce artylerii dałbym ckm, który lepiej się broni. Pytanie tylko czy przed Rommlem ??? :)

"Tym, co wyróżnia sukcesy Rommla jest to, że osiągnął je nie posiadając nigdy przewagi liczebnej, a także na ogół nie mając dostatecznego wsparcia z powietrza. Żaden z generałów, walczących z obu stron nie odniósł takich zwycięstw"

Sir Basil Liddell Hart: "Karmazynowe Bractwo" s.72

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

hej

Dobra to ja już nic nie piszę ;)
A co do Tobruku to mogłem skończyć jak na niebie pojawiło się niemieckie lotnictwo ale jeszcze postanowiłem trochę doświadczyć moje myśliwce i tak to wygląda:

CytatCampaign: Not found     Prestige modifier 100%     SSI standard formula      
Current scenario: Tobruk     VH prestige is 80     All hex prestige is 80      
Total army value: 1128     Current prestige is 284         
BV: ?     ???     cap ?     10 turn prestige: 120   
V : ?     ???     cap ?     13 turn prestige: 120   
TV: ?     ???     cap ?     16 turn prestige: 120   
Ls: ?     ???     cap ?     16 turn prestige: 120   
            
Infantry            
*  Kawaleria [R]     5 bars     544 exp     0 pp    
*  Kawaleria [R]     5 bars     697 exp     Resilience     0 pp
*  Kawaleria [R]     5 bars     543 exp     Combat Support     0 pp
Kawaleria [R]     2 bars     287 exp     108 pp    
*  Sztab [AEC][PF 508/518]     2 bars     200 exp     0 pp    
            
Tank            
7TP     2 bars     282 exp     Battlefield Intelligence     156 pp
            
Anti-tank            
*  Ur 35 [P][PF 508/518]     2 bars     270 exp     Battlefield Intelligence     0 pp
            
FlaK            
*  CKM wz.30 [FAS][PF 508/518]     5 bars     664 exp     0 pp    
CKM wz.30 [FAS]     2 bars     292 exp     120 pp    
            
Artillery            
*  25 Pdr[PF 621L]     0 bars     91 exp     0 pp    
*  4.5 inch[Wagon]     3 bars     335 exp     0 pp    
100mm wz.30 Skoda[Wagon]     0 bars     90 exp     216 pp    
            
Fighter            
*  Hurricane I     2 bars     234 exp     Combat Support     0 pp
Spitfire V     5 bars     620 exp     Skilled Ground Attack     528 pp             
                        
Killed: AD 12      AT  6      ATY 22      INF 59      REC 14      TK 15      FTR  4      TB  7      Total: 139
Lost  : AD  1      AT  1      ATY  1      INF 10      REC  1      TK  2      FTR  0      TB  0      Total:  16
                        
BV  4                        
V   0                        
TV  1                        
L   0                        
                        
*   <- original core or experienced prototype                        
pp  <- prestige points