Mapy

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 23, 2018, 06:10:46 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk


sympatyk


Gustlik

Świetna robota

Czy mógłbyś w najbliższej przyszłości naszkicować na Googlach jak układają sie te mapy w realu?
I jak mają się te 3000 do tej 5000?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

Mapy na wysokim poziomie :clap
Sama przyjemność będzie na takich grać.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

sympatyk

#64
Cytat: Mario w Kwiecień 02, 2020, 12:43:47 AM
Mapy na wysokim poziomie :clap
Sama przyjemność będzie na takich grać.

Cytat: Gustlik w Kwiecień 01, 2020, 11:19:58 PM
Świetna robota

Dziękuję

Cytat: Gustlik w Kwiecień 01, 2020, 11:19:58 PM
Czy mógłbyś w najbliższej przyszłości naszkicować na Googlach jak układają sie te mapy w realu?
I jak mają się te 3000 do tej 5000?

Proszę
https://drive.google.com/file/d/1crAdLHCGzklIGjfAnnU2IKYdoAL3s3Qf/view?usp=sharing

Cały obrazek to 6525x5073 px (do dowolnego wykorzystania)
brązowa ramka - mapa 50028
żółte pole - mapa 1520
czerwone pole - mapa 1521
zielone pole - mapa 1522
niebieskie pole - mapa 1524

Dopisane
Luis właśnie usunął wszystkie moje png(z wysłanej paczki) i podmienił jpg na MapFinder

Gustlik

Wielkie dzięki raz jeszcze.
Nie bardzo sie orientowałem w geografii tego regionu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

Wrzuciłem te mapy do katalogu na serwer, więc gra sobie je ściągnie jak będzie taka potrzeba.
(zresztą staram się to robic na bieżąco jak mapy się pojawiają na MapFinderze)
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

sympatyk

Luis odpisał do mnie
CytatAll jpg from Mapy_Q.zip uploaded to MapFinder replacing the mathing png existing.
All JPG files from your Q zip are already uploaded to the server for automatic download.

Więc kwestia map zostaje ostatecznie zakończona

Podziękowanie dla Darka i Luisa


kowdar

#69
Czy wie może ktoś z was jak zmienić rozmiar mapy w hex'ach w scenariuszu ?
Bo kombinuję i albo się nie da, albo to jakaś tajemna wiedza.
Nigdy mapami praktycznie się nie bawiłem ...

Jest sobie mapa nr 138, rozmiar 1920x1920 czyli suite pokazuje, że rozmiar w hexach to 44x38.
Pokazuje także tyle samo w dymku w polu see+size (gdzie podaje tzw. internal stored size)

Ale przy takich ustawieniach, ostatnia kolumna to pół hexa, na którego mogą wejść jednostki.
No to chciałem zredukować ten rozmiar mapy o jedną kolumnę, przy pozostawieniu obrazka jak jest
(sadziłem, że to możliwe, że rozmiar w hexach jest zapisany w xscn (a wcześniej w mapx) i można to zmienić ...)

Wymyśliłem sobie, że można to zrobić tak.
Wczytuję scen z tą mapą. Zmieniam w suite mapę na kafelkową.
Potem jest opcja w Suite do zmiany rozmiaru mapy kafelkowej, więc ustawiam ją na 43x38.
Rozmiar mi się redukuje. W "internal stored size" pokazuje mi 43x38.
W grze jest ok, jednostki nie mogą wejść na kolumnę 44.

No to teraz w ustawieniach scenariusza wczytuję obrazek nr. 138
Sądziłem, że pomimo tego że rozmiar obrazka jest określany jako 44x38 to ponieważ "internal stored size" jest 43x38,
to ta ostatnia kolumna obrazka nie będzie dostępna.
Ale nic z tego ...
Kolumna 44 jest dostępna i jednostki mogą wejść na te połówkowe hexy.
A w suite nigdzie nie znalazłem opcji aby zmienić rozmiar w haxach.

Czyżby ten rozmiar był powiązany jedynie z rozmiarem obrazka w pixelach i jedyną metodą na wyrzucenie tej jednej, połówkowej kolumny było obcięcie obrazka jpg o te kilka pixeli ?


Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

sympatyk

Cytat: kowdar w Maj 01, 2020, 11:44:56 PM

Czyżby ten rozmiar był powiązany jedynie z rozmiarem obrazka w pixelach i jedyną metodą na wyrzucenie tej jednej, połówkowej kolumny było obcięcie obrazka jpg o te kilka pixeli ?

Dokładnie tak - nie mogę teraz znaleźć oryginalnej odpowiedzi Luisa - pytałem go kiedyś ..
Problem dotyczy wszystkich map o szerokości 45*x +30px

Jeśli jest obrazek --> rozmiar w heksach jest ustalany w/g wielkości obrazka
ale
jeśli obrazka nie ma (nie może wczytać) wielkość mapy jest ustalana w/g zapisu w scenariuszu (mapix)

Dlatego bardzo pożądane jest aby wielkość rysunku w heksach i zapisu w scenariuszu była jednakowa

A więc, albo uciąć rysunek o 15 px, albo dodać od 15 do 30 px --> dalej wziąć numer i zarejestrować nową mapę lub umieścić w kampanii ( gdyby wszyscy pobierali z Twego serwera - umieścić pod dowolną nazwą, a ściągnie się automatycznie)

Mogę te 30 px za chwilę dodać do rysunku ..

kowdar

Dzięki za info.

Nie modyfikuj tej mapy, nie ma to chyba sensu, bo to był tylko przykład, a takich map jest sporo, a objawią się wtedy kiedy są intensywne walki przy prawym lub dolnym brzegu mapy. Sądziłem że to łatwiej można zmodyfikować.
No i jak już by poprawiać to raczej należałoby obcinać tą połówkową kolumnę niż dodawać px (wydaje się to sporo łatwiejsze).
Z tym, że wówczas ponownie byłby rozjazd z mapami u mnie, a mapami u Luisa ...
A duplikować mapy z nowymi numerami raczej bez sensu ...

Chyba skórka nie warta wyprawki ...

Tak sobie pomyślałem, że może najwygodniejszym sposobem byłoby ustawianie tych hexów na impassable albo jeszcze lepiej na escarpment (bo niektóre jednostki na impassable mogą wejść ...)
Może to jest sposób jak ograniczyć per scenariusz problem "połówkowej" kolumny.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

sympatyk

Już dodałem ..
mapa 1950x1920
https://drive.google.com/file/d/1_61DtoIfhxM7soveSVQHJaVBLz8rW43L/view?usp=sharing

Bez zamieszania - to tylko umieszczanie bezpośrednio w kampanii ..

sympatyk