Kampania: "Znak Orła"

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 13, 2007, 12:04:43 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Sorry nie widziałem, że napisałeś jeszcze coś - no więc pelotka uratowała mi tyłek pod Mińskiem, a potem, po upgradzie do angielskiej wielokrotnie wyciągała mnie z opresji, jako pepanc strzelający na 2 heksy. Też była moim priorytetem.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

#136
Pytanie następujące:

Jak zrobić bitwę pod Monte Cassino - mam dwa pomysły na pozycje wyjściową:




1) Sytuacja z 11/12 maja 44 (czerwona) - wszyscy są jeszcze przed rzeką Rapido i rozpoczynamy od przeprawy, z tym, że tu tracimy na historyczności, bo w grze nie będzie czasu, żeby "teleportować" polskie jednostki na północ mapy. W tej sytuacji każdy pewnie rozegra po swojemu tę bitwę. Daje to jednak więcej możliwości taktycznych.

2) Sytuacja z 17 maja (niebieska) - alianci mają już zdobyte miasto Cassino, a Polacy rozstawiają się na północy. Wersja bardziej historyczna choć krótsza - ta mapa nie bardzo się do niej nadaje. Będzie ciasno i bez finezji.

Jest jeszcze kwestia miasta Piedimonte (to żółte). Jeśli scenariusz rozpocznie się w wersji "czerwonej", można go rozbić na dwie bitwy: do Mt.Cassino, a potem drugi - do Piedimonte. W ten sposób mamy jedną bitwę więcej.

Oczekuję opinii.   
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#137
Optuję za wersją alternatywną, skoro ma na tym ucierpieć grywalność, wszak ta kampania nie jest wiernym odwzorowaniem działań konkretnych jednostek (jak już wspomniany niżej przez Ciebie udział czołgów polskich w Afryce...), zatem dłużej ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Exiter

a może zrobić dwa sceny - jeden do M. Cassino, a drugi do Piedimonte?

Exiter

#139
no to ja też pokaże swoje wypociny  :D
Campaign: Znak orla , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Mokra  Tactical Victory
02 Borowa Gora  Brilliant Victory
03 Minsk Mazowiecki  Brilliant Victory
04 Kock  Brilliant Victory
05 Wybor drogi  Brilliant Victory
06 Tobruk  Brilliant Victory

Current scenario: Operation "Crusader" , VH prestige is 520 , All hex prestige is 600
Total army value: 1499 , Current prestige is 498
BV: 600 , El Gazalla , cap 1900 , 14 turn prestige: 280
V : 500 , El Gazalla , cap 1900 , 18 turn prestige: 360
TV: 400 , El Gazalla , cap 1900 , 22 turn prestige: 440
Ls: Loss , turn prestige: 440

Infantry
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 740 exp , Devastating Fire - Unit can shoot t , 19 kill , 0 pp
*  Kawaleria [R] , 5 bars , 639 exp , Infiltration Tactics - Ignores entr , 11 kill , 0 pp
*  Strzelcy Karpaccy[PF 508/518] , 2 bars , 233 exp , 0 kill , 0 pp
*  Commando [MPTC][Jeep [TW]] , 4 bars , 438 exp , First Strike - Unit fires first if  , 8 kill , 0 pp
*  Sztab [AEC][PF 508/518] , 2 bars , 214 exp , 1 kill , 0 pp - ale jaja mam waleczny sztab  ;D

Tank
7TP , 3 bars , 339 exp , First Strike - Unit fires first if  , 7 kill , 156 pp
7TP , 2 bars , 254 exp , 2 kill , 156 pp

Anti-tank
*  wz 36 kal 37 [AS][PF 508/518] , 1 bars , 157 exp , 2 kill , 0 pp

FlaK
*  MG [FPST][Jeep [TW]] , 4 bars , 446 exp , Devastating Fire - Unit can shoot t , 3 kill , 0 pp

Artillery
*  75mm wz.1897 Schneider[C4P] , 4 bars , 481 exp , Devastating Fire - Unit can shoot t , 4 kill , 0 pp
105mm wz.29[Jeep [TW]] , 3 bars , 322 exp , Devastating Fire - Unit can shoot t , 9 kill , 431 pp

Air Defense
40mm C9/B , 1 bars , 133 exp , Devastating Fire - Unit can shoot t , 1 kill , 264 pp

Fighter
Spitfire VC , 1 bars , 174 exp , Resilience - Harder to Destroy , 3 kill , 492 pp

Killed: AD 11 ,  AT  4 ,  ATY 16 ,  INF 48 ,  REC  6 ,  TK 11 ,  FTR  1 ,  TB  3 ,  Total: 100
Lost  : AD  1 ,  AT  2 ,  ATY  3 ,  INF 13 ,  REC  2 ,  TK  2 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  23

BV  5
V   0
TV  1
L   0

Borowa Góra w 4 turze, Mińsk w 11, Kock 3 tury przed BV (na jednym z VH na dole mapy stoi tylko sztab, może postawić tam piechotę, a sztab przesunąć w lewo), Tobruk mogłem skończyć z 5 tur wcześniej, ale przeciągałem. ten "nowy" Tobruk jest trochę za łatwy. ale nie wiem jak go zmienić - może o jedną turę wcześniej samoloty?

i mam dwa spostrzeżenia - po pierwsze jak udało się zsamotowi uzbierać armię o wartości 2000? 1 scen więcej to chyba nie jest taka różnica
po drugie - wszyscy macie zdecydowanie więcej jednostek ubitych  ??? a przecież starałem się przedłużać sceny, żeby jeszcze trochę niemiaszków powystrzelać. Rommel ma ponad 100 zniszczonych jednostek więcej, na 6 scenów, to daje 20 więcej na każdy scen - jakoś ich na mapie nie widziałem.

Gustlik

#140
Cytata może zrobić dwa sceny - jeden do M. Cassino, a drugi do Piedimonte?

No właśnie o tym pisałem - jeśli wybrać opcję "czerwoną", czyli atak zza rzeki, to można to rozbić na dwa...

CytatKock 3 tury przed BV (na jednym z VH na dole mapy stoi tylko sztab, może postawić tam piechotę

I tak sobie pójdzie do ataku.
W opcji "Agressive", komputer zostawia tylko jedną jednostkę do obrony heksa, a resztę rzuca do ataku. W tym przypadku sztab jest typowo defensywny, więc skończy się na tym, że i tak zostawi go do obrony, a piechota pójdzie naprzód.

Cytatten "nowy" Tobruk jest trochę za łatwy

Wiem - muszę to przemyśleć.

Cytatjak udało się zsamotowi uzbierać armię o wartości 2000?

No też się zastanawiam, ale pamiętaj, że wartość jednostki wzrasta, wraz z dodawaniem jej punktów siły. Jeśli wzmacniał jednostki między scenariuszami do 11, 12, 13.... i.t.d., to nawet nie musiał kupować, żeby wartość rosła. Oryginalną wartość (jak przy kupnie) zachowują tylko te jednostki, które mają standartowe 10 pkt siły.
Przy czym same belki doświadczenia nie zmieniają wartości, dopiero kiedy zaczniesz wzmacniać jednostki "kupując" im punkty siły.

CytatRommel ma ponad 100 zniszczonych jednostek więcej, na 6 scenów, to daje 20 więcej na każdy scen - jakoś ich na mapie nie widziałem.

Jak go znam, to on ich szukał  ;).  Normalnie grając, sporo jednostek jest poza zasięgiem wzroku - bo mają dotrzeć na pole bitwy później. Ale jak im wyjdziesz na przeciw.....



"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

#141
no tak tylko wy też macie ok 70 jednostek zniiszczonych więcej, a ile to prestiżu więcej, jakiś błąd popełniam, tylko muszę rozgryźć jaki  ???

a wracając do Kocka to może zamiast piechoty i sztabu, jakieś fortyfikacje z dużym okopaniem, ale teraz już wiem dlaczego niemcy pod Kockiem gnają na moje heksy, zamiast bronić swoich. Grając pierwszy raz ten scen musiałem odzyskiwać swój heks bo mi go zajęli. Wychodzi na to że przed każdym scenem należy wejść do LG Suite i zobaczyć mape, rozstawienie wojsk i nastawienie przeciwnika  ;D ja tego nigdy nie robiłem

Gustlik

Dobra - na razie do pierwszego "Tobruku" dodałem Włochom jedną piechotę i jeden ckm - zobaczymy co to da.

Nadal poproszę resztę towarzystwa o konsultacje w sprawie Monte Cassino (patrz pięć postów wyżej).
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

Cytat: Gustlik w Kwiecień 22, 2008, 04:35:03 PM
Dobra - na razie do pierwszego "Tobruku" dodałem Włochom jedną piechotę i jeden ckm - zobaczymy co to da.

Nadal poproszę resztę towarzystwa o konsultacje w sprawie Monte Cassino (patrz pięć postów wyżej).
Prześlij mi ten nowy scenariusz "Tobruku" gdyż chcę zacząć całość od nowa.

Odnośnie pytania o scenariusz  Monte Cassino to ja napisze krótko, bardziej ciekawszy będzie wariant pierwszy  z dwoma osobnymi scenariuszami.
Zawsze to trochę więcej grania a wiadomo że kampania ma być historyczna odnośnie pokazania wszystkich najważniejszych bitew, natomiast rozstawienie i taktyka nigdy nie będą do końca zgodne i o to w tym chyba chodzi?

Ervin von Rommel

Cytat: Gustlik w Kwiecień 22, 2008, 11:49:43 AM

Cytatten "nowy" Tobruk jest trochę za łatwy

Wiem - muszę to przemyśleć.

Cytatjak udało się zsamotowi uzbierać armię o wartości 2000?

No też się zastanawiam, ale pamiętaj, że wartość jednostki wzrasta, wraz z dodawaniem jej punktów siły. Jeśli wzmacniał jednostki między scenariuszami do 11, 12, 13.... i.t.d., to nawet nie musiał kupować, żeby wartość rosła. Oryginalną wartość (jak przy kupnie) zachowują tylko te jednostki, które mają standartowe 10 pkt siły.
Przy czym same belki doświadczenia nie zmieniają wartości, dopiero kiedy zaczniesz wzmacniać jednostki "kupując" im punkty siły.

CytatRommel ma ponad 100 zniszczonych jednostek więcej, na 6 scenów, to daje 20 więcej na każdy scen - jakoś ich na mapie nie widziałem.

Jak go znam, to on ich szukał  ;).  Normalnie grając, sporo jednostek jest poza zasięgiem wzroku - bo mają dotrzeć na pole bitwy później. Ale jak im wyjdziesz na przeciw.....

Hej

Co do nowego Tobruku to wcale nie jest tak łatwo :P Zwłaszcza jak chce się zająć wszystkie hexy na południu :P
Ogólnie co to jednostek to jak jak pisze Gustlik ja na nie poluje  >:D
Mając czasami kilka tur w zapasie wysyłam szybkie jednostki żeby pozajmowały wszystkie hexy i podobijały to co jeszcze się szwenda po mapie. Teraz w Tobruku też tak zrobiłem. Całą artylerię ustawiłem na południowym wschodzie mojego odcinka i zaraz jak się przebiłem popędziłem na niemieckie acht koma acht ;) Trochę mi z nimi zeszło ale i tak nie udało mi się ostatniej ubić. Męczyłem się przez to z włochami na zachodzie frontu ale turę przed BV udało mi się ich wykończyć :)
Co do Crusadera to nie patrzcie na mój ostatni plan ataku. Jest do bani po ostatnich poprawkach. Już w okolicach 3-4 tury zdałem sobie z tego sprawę i starcie z niemieckimi dywizjami pancernymi przerodziło się w wojnę totalną ;)
Ostatni VH był do zajęcia turę po tym jak pojawili się afrykańczycy.
A co do następnej bitwy to tradycyjnie te posiłki włoskie nic nie wnoszą. Stoją i czekają aż się je zniszczy...
Nowego scenariusza jeszcze nie grałem. Zagram w nocy to coś napiszę.
Dodam też że grałem całą kampanię od nowa wczoraj wieczorem i dzisiaj rano bo akurat neta nie miałem. Chciałem sprawdzić tego Boforsa i oto rezultaty.
PS. Exiter i tak mnie zabije za wartość armii ale dodam że miałem niewiarygodne szczęście bo w pierwszym scenariuszu moja kawaleria miała już Liberatora :D

CytatCampaign: Not found , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Current scenario: El Gazalla , VH prestige is 120 , All hex prestige is 120
Total army value: 2652 , Current prestige is 654
BV: ? , ??? , cap ? , 12 turn prestige: 240
V : ? , ??? , cap ? , 15 turn prestige: 300
TV: ? , ??? , cap ? , 18 turn prestige: 360
Ls: ? , ??? , cap ? , 18 turn prestige: 360

Infantry
* "Wolynska" BK , Kawaleria [R] , 5 bars , 745 exp , 10 base , 8 curr , Skilled Reconnaissance , 16 kill , 0 pp
* "Wolynska" Liberator , Kawaleria [R] , 5 bars , 702 exp , 10 base , 10 curr , Liberator , 16 kill , 0 pp
* "Wolynska" BK , Kawaleria [R] , 5 bars , 598 exp , 10 base , 10 curr , 13 kill , 0 pp
Kawaleria First Strk , Kawaleria [R] , 5 bars , 563 exp , 10 base , 10 curr , First Strike , 7 kill , 108 pp
*  , Sztab [AEC][PF 508/518] , 2 bars , 208 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp

Tank
, Grant Mk I , 4 bars , 454 exp , 10 base , 10 curr , 23 kill , 252 pp
, Grant Mk I , 2 bars , 203 exp , 10 base , 9 curr , 8 kill , 252 pp

Recon
, Daimler AC MkII , 4 bars , 428 exp , 10 base , 8 curr , Determined Defence , 11 kill , 180 pp

Anti-tank
* "Wolynska" BK , 6 Pdr [PTS][Jeep [T]] , 5 bars , 500 exp , 10 base , 8 curr , Superior Maneuver , 6 kill , 0 pp

FlaK
* "Wolynska" BK/ckm , MG [FPST][Jeep [TW]] , 5 bars , 598 exp , 10 base , 9 curr , 6 kill , 0 pp

Artillery
* 21 DAK , 4.5 inch[Scammell Pioneer] , 5 bars , 563 exp , 10 base , 10 curr , Shock Tactics , 7 kill , 0 pp
, 60 Pdr Mk II[UC] , 2 bars , 210 exp , 10 base , 10 curr , 5 kill , 408 pp
*  , 5.5 inch[AEC Matador] , 0 bars , 13 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 0 pp

Air Defense
, Bofors 40 [G][Bren] , 3 bars , 341 exp , 10 base , 10 curr , 6 kill , 288 pp

Fighter
* Spitfire VB CSupport , Spitfire VB , 3 bars , 307 exp , 10 base , 1 curr , Combat Support , 6 kill , 0 pp
*  , Hurricane I , 4 bars , 452 exp , 10 base , 8 curr , All Weather Combat , 5 kill , 0 pp
, Spitfire VC , 5 bars , 874 exp , 10 base , 9 curr , Determined Defence , 9 kill , 492 pp

Tactical Bomber
, A-20 Havoc , 0 bars , 65 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 672 pp

Killed: AD 28 ,  AT 15 ,  ATY 50 ,  INF 127 ,  REC 14 ,  TK 32 ,  FTR 11 ,  TB 11 ,  Total: 288
Lost  : AD  1 ,  AT  2 ,  ATY  1 ,  INF 21 ,  REC  3 ,  TK  8 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  36

BV  6
V   0
TV  1
L   0

*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Gustlik

No dobra - koniec z kupowaniem tych "Grantów" - tak dobrze, to nie było...  ;)

CytatTotal army value: 2652

Ehe, tylko Max Cap po Crusaderze, to jest 1900 - więc kasy za zwycięstwo się pewnie nie spodziewałeś?

CytatMając czasami kilka tur w zapasie wysyłam szybkie jednostki żeby pozajmowały wszystkie hexy

99% heksów nieprzyjaciela ma WYŁĄCZONY prestiż, więc to raczej tak dla mołojeckiej sławy...  ;)

CZY JA SIĘ WRESZCIE DOCZEKAM JAKIEJŚ MERYTORYCZNEJ DYSKUSJI O MT.CASSINO?  ;D

Mapa jest do d... zrobiona, męki cierpię piekielne, mimo, że akurat w tym przypadku posiadam pełną dokumentację w postaci książki M. Parkera: "Monte Cassino", tylko, że nijak mi się to na realia tej mapy (ani żadnej z trzech pozostałych z tego regionu), nie przekłada.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

hej

sory ale za bardzo się o sobie rozpisałem i zapomniałem o monte :) Jestem za 2 bitwami. Uważam że wtedy będzie można używać własnych jednostek. Jak się zrobi jedną dużą bitwę to większość to będą jednostki niepolskie.

PS. Też mam tego Parkera. Dostałem na urodziny chyba rok temu ale jeszcze w folii leży na półce. Jakoś brak czasu a już w kolejce   mam 3 przeczytane do połowy ;)

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Ervin von Rommel

hej

No przeszedłem ostatniego scena. Bitwa miła, łatwa i przyjemna ;) Tylko wroga mało i się trzeba trochę naszukać :) No i Ci piraci (mudźachedini) Omara Mukhariego trochę mnie rozśmieszyli ;) Ale na szczęście miałem bombowce (myśliwcem to strach podlecieć bo dzida to nie pocisk z działka 20mm i wiadomo że więcej szkód wyrządzi) :)

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

majerek

Panowie zazdroszczę czasu wolnego  ;) ja nie mam go aby dokończyć Crusader`a niestety  :'( . A co do monte to też jestem za dwoma scenami.
Cytat: Gustlik w Kwiecień 22, 2008, 08:14:06 PM
99% heksów nieprzyjaciela ma WYŁĄCZONY prestiż, więc to raczej tak dla mołojeckiej sławy...  ;)
No raczej więcej, w samym Mińsku były 2 lub 3 oprócz VH, pod Kockiem również (przynajmniej u mnie  :D )
Nie bo nie :)

Exiter

Cytat: Gustlik w Kwiecień 22, 2008, 08:14:06 PM

CZY JA SIĘ WRESZCIE DOCZEKAM JAKIEJŚ MERYTORYCZNEJ DYSKUSJI O MT.CASSINO?  ;D

Mapa jest do d... zrobiona, męki cierpię piekielne, mimo, że akurat w tym przypadku posiadam pełną dokumentację w postaci książki M. Parkera: "Monte Cassino", tylko, że nijak mi się to na realia tej mapy (ani żadnej z trzech pozostałych z tego regionu), nie przekłada.


Gustlik jeśli chodzi o "historyczność" Cassino to wam nie pomogę, bo jestem lewar, aż mi wstyd  :-\ w innych obszarach możesz liczyć
wczoraj zacząłem Crusadera i powiem krótko jest ciężko, te posiłki niemieckie są bardzo mocne i troszeczę mnie masakrują, ale może się uda osiągnąć BV.
A tak z innej beczki to trochę jesteśmy rozpasani, bo przecież nie osiągnięcie BV nie jest żadną ujmą. W zasadzie BV powinno się zdażać niezbyt często  ;)