LSSAH konwersja

Zaczęty przez Waldzios, Październik 19, 2014, 02:31:25 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

CytatJeśli na początek nie chcesz ograniczać się do 3 batalionów piechoty, zacząłbym od:
3xINF, 1xPIO, 1xREC, 1xAT(3.7 PaK 36), 1xARTY (7,5 le.IG);

Rzecz w tym, że: 3xINF, 1xPIO, 1xREC - te jednostki już są jako core w pierwszym scenie

Czyli następnie (przed Polską) należałoby zasugerować graczowi dokupienie 1xART i 1xAT 
I ten skład utrzymywać w "polskich" bitwach - tak?

Przed Francją kupujemy drugą artylerię, potem:

CytatW 41:
4xINF, 1x PIO, 1xREC, 2xAT, 2xARTY, 1xAD;

Ale kiedy - przed Grecją, czy dopiero na Barbarossę?

No i następny etap to dopiero 43....

CytatOd początku dodał bym jeszcze oddział dowódczy (w którymś momencie może w 1943/44 zamienić na inny z lepszym transportem- z zaznaczeniem, że poprzedni trzeba sprzedać .

Ten oddział wchodzi - gdzieś (nie pamiętam) w ZSRR - w oryginale był jako aux, ale ja go zostawiłem jako core.
Myślę, że dopóki LSSAH jest pułkiem, to zabawy w sztab nie mają sensu - bo jakiż by ten sztab miał być?

CytatW 1943 batalion w jednym z pułków piechoty -''Gepanzert''

To już zależy od tego jak sobie gracz zadba o prestiż... :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

#16
Cytat: Gustlik w Październik 22, 2014, 07:04:23 PM
Rzecz w tym, że: 3xINF, 1xPIO, 1xREC - te jednostki już są jako core w pierwszym scenie

Czyli następnie (przed Polską) należałoby zasugerować graczowi dokupienie 1xART i 1xAT 
I ten skład utrzymywać w "polskich" bitwach - tak?
Gracz dobrowolnie raczej 7,5 IG nie kupi, więc cała koncepcja weźmie w łeb.
Może prościej po prostu dać graczowi dodatkowe jednostki core, na początku nowego scenariusza.
To by rozwiązało kwestie tłumaczenia co powinien kupić. Wtedy wystarczyłaby sugestia ze nie należy dokupować jednostek.
Cytat: Gustlik w Październik 22, 2014, 07:04:23 PM
CytatW 41:
4xINF, 1x PIO, 1xREC, 2xAT, 2xARTY, 1xAD;

Ale kiedy - przed Grecją, czy dopiero na Barbarossę?

No i następny etap to dopiero 43....
Raczej przed Grecją. Drugi batalion artylerii był dodany jeszcze pod koniec 40 roku, a stugi i flaki na początku 41.
Teoretycznie miedzy bałkanami a barbarossą nie było czasu na uzupełnienia.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Cytat: Waldzios w Październik 22, 2014, 07:42:20 PM
Cytat: Gustlik w Październik 22, 2014, 07:04:23 PM
Rzecz w tym, że: 3xINF, 1xPIO, 1xREC - te jednostki już są jako core w pierwszym scenie

Czyli następnie (przed Polską) należałoby zasugerować graczowi dokupienie 1xART i 1xAT 
I ten skład utrzymywać w "polskich" bitwach - tak?
Gracz dobrowolnie raczej 7,5 IG nie kupi, więc cała koncepcja weźmie w łeb.
Może prościej po prostu dać graczowi dodatkowe jednostki core, na początku nowego scenariusza.
To by rozwiązało kwestie tłumaczenia co powinien kupić. Wtedy wystarczyłaby sugestia ze nie należy dokupować jednostek.
Cytat: Gustlik w Październik 22, 2014, 07:04:23 PM
CytatW 41:
4xINF, 1x PIO, 1xREC, 2xAT, 2xARTY, 1xAD;
Wydaje mi się, że dodanie jednostek jest jakimś rozwiązaniem- może nie idealnym ( np. w 1941 r. dodać Schwere-Abt, który  i tak nie jest do kupienia)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

marekreaktywacja

Tak dla poprawności historycznej to w Polsce jeden z pułków LSSAH powinien cywilów rozwalić :)  I może w Polsce jako artylerię wrzucić moździerze 3x81 (5 wielkość?) do każdego batalionu piechoty albo 1x81 (10) i 1x75 (5) działa piechoty dla całego pułku? Przynajmniej raz by były moździerze w akcji :)

Gustlik

CytatGracz dobrowolnie raczej 7,5 IG nie kupi, więc cała koncepcja weźmie w łeb.
Może prościej po prostu dać graczowi dodatkowe jednostki core, na początku nowego scenariusza.

I zabrać kasę?

CytatWydaje mi się, że dodanie jednostek jest jakimś rozwiązaniem- może nie idealnym ( np. w 1941 r. dodać Schwere-Abt, który  i tak nie jest do kupienia)
\

To nie jest Abteilung tylko "Kompanie" i ma być dodawana w sile 5. Raczej nie do grania po stronie człowieka, bo utrzymanie jej na przyzwoitym poziomie, który przyda się w walce, będzie nieustannie pochłaniać cenną kasę. Nikt nie będzie wlókł ze sobą pieciopunktowej jednostki, więc jedynym wyjściem jest podbijanie jej do 8-10 punktów.

Cytat(5 wielkość?) do każdego batalionu piechoty albo 1x81 (10) i 1x75 (5)

No i tu mamy podobny problem - jeśli dodamy jednostki w sile 5, to założę się, że "polecą" one ze stanu przy pierwszej nadarzającej się okazji.

Chyba, żeby dodać w sile Current=5, a Basic=10, czyli z możliwością uzupełnienia do 10 ale nie jako overstrength za belki,
tylko w trybie normalnych uzupełnień. Z tym, że w następnym scenariuszu sam komputer i tak wyrówna do Basic i zrobi
z tego 10.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Mario

Cytat: Gustlik w Październik 23, 2014, 12:47:50 AM
CytatGracz dobrowolnie raczej 7,5 IG nie kupi, więc cała koncepcja weźmie w łeb.
Może prościej po prostu dać graczowi dodatkowe jednostki core, na początku nowego scenariusza.

I zabrać kasę?

CytatWydaje mi się, że dodanie jednostek jest jakimś rozwiązaniem- może nie idealnym ( np. w 1941 r. dodać Schwere-Abt, który  i tak nie jest do kupienia)
\

To nie jest Abteilung tylko "Kompanie" i ma być dodawana w sile 5. Raczej nie do grania po stronie człowieka, bo utrzymanie jej na przyzwoitym poziomie, który przyda się w walce, będzie nieustannie pochłaniać cenną kasę. Nikt nie będzie wlókł ze sobą pieciopunktowej jednostki, więc jedynym wyjściem jest podbijanie jej do 8-10 punktów.

Cytat(5 wielkość?) do każdego batalionu piechoty albo 1x81 (10) i 1x75 (5)

No i tu mamy podobny problem - jeśli dodamy jednostki w sile 5, to założę się, że "polecą" one ze stanu przy pierwszej nadarzającej się okazji.

Chyba, żeby dodać w sile Current=5, a Basic=10, czyli z możliwością uzupełnienia do 10 ale nie jako overstrength za belki,
tylko w trybie normalnych uzupełnień. Z tym, że w następnym scenariuszu sam komputer i tak wyrówna do Basic i zrobi
z tego 10.
Masz rację- co do  wielkości oddziału Schwere ( choć Waldzios  podawał Schwere-Abt).
I tu pojawia się pytanie, które kiedyś już rozważaliśmy- podstawowa "moc"(siła) jednostki mogła by być  15 pkt. Wtedy słabsze jednostki dajemy w sile 10 pkt.  i je gracz już chętniej by "ciągnął "- tym bardziej, że po uzyskaniu 5 belek- siła wzrasta do 15 pkt. a w przypadku jednostki 15 pkt. do 20 pkt. ( ale to już rozważania na inny wątek- i nie wiem czy nie zależy to już od Luisa i silnika gry?)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Gustlik w Październik 23, 2014, 12:47:50 AM
CytatGracz dobrowolnie raczej 7,5 IG nie kupi, więc cała koncepcja weźmie w łeb.
Może prościej po prostu dać graczowi dodatkowe jednostki core, na początku nowego scenariusza.
I zabrać kasę?
Kasę i tak pewnie trzeba będzie zweryfikować w trakcie testów i dostosować do twojego efila.

BTW. W efilu jest dziwna sytuacja z lekkimi działami holowanymi Waffen SS (3.7 PaK36, 7.5 le. IG 18 etc), jedyny dostępny transport to dość drogi Protze (108pp), w efekcie transport bywa droższy od samego działa. Niemieckie odpowiedniki maja kilka transportów do wyboru, w tym tani konny.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

marekreaktywacja

To wersja 2. 1x81 (10) i 1x75(10).  Wtedy mają od początku 10 punktowe jednostki. No chyba, że absolutny wypas i 3x81 (10) i 1x75 (10). Tylko bez możliwości ulepszenia moździerzy (możliwe?) do dział.

Zsamot

Cytat: marekreaktywacja w Październik 24, 2014, 12:19:10 AM
Tylko bez możliwości ulepszenia moździerzy (możliwe?) do dział.
Nie sądzę. Poza tym dlaczego gracz ma mieć zakazy??? Można napisać,  jaki skład jest historyczny i tyle.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatTo wersja 2. 1x81 (10) i 1x75(10).  Wtedy mają od początku 10 punktowe jednostki. No chyba, że absolutny wypas i 3x81 (10) i 1x75 (10). Tylko bez możliwości ulepszenia moździerzy (możliwe?) do dział.

Niestety, nie jest możliwe wyłączenie upgrade'u jednego typu, czy klasy. Trzeba by wyłączyć upgrady całkowicie. 
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Waldzios

Przypomniała mi się ta kampania. To była pierwsza konwersja którą się zajmowałem.

Znalazłem stare pliki, i trochę w nich pogrzebałem. Poprawiłem i odświeżyłem kilka kwestii.
Nie wprowadzałem drastycznych zmian, to nadal jest tylko konwersja, bardzo zbliżona do oryginału.
Jeśli kogoś interesuje kampania, to pliki są dostępne tu: LSSAH.zip.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

kowdar

To nadam jej numer H07 i wrzucę na stronę i do instalki.
OK ?
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Waldzios

Cytat: kowdar w Maj 08, 2021, 11:53:24 AM
To nadam jej numer H07 i wrzucę na stronę i do instalki.
OK ?

:yes
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Hansen

Kiedyś testowałem,ale było dużo więcej bitew.

Waldzios

#29
Cytat: Hansen w Maj 09, 2021, 01:48:38 AM
Kiedyś testowałem,ale było dużo więcej bitew.
Z tego co pamiętam, było kilka wersji tej kampanii.
W pierwotnej wersji było więcej scenariuszy, ale końcowe były niezbyt udane.
W nowszej wersji autor skrócił kampanie.
Już nie pamiętam szczegółów. Konwertowałem kampanię kilka lat temu.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons