Moje przemyślenia - dyskusja ogólna

Zaczęty przez sympatyk, Maj 24, 2013, 10:49:10 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Alberich

Tak to wygląda, są stacjonarne z większa możliwością leczenia i mobilne z mniejszą. Tylko nie wiem czy to działa tylko na jedną jednostkę na turę, czy na wszystkie jednostki w obrębie tej jednostki. Chyba w tej konkretnej kampanii auto-uzupełnienia są wyłączone. Tak z ciekawości, jak ustawić z poziomu Suite taką cechę? Szukałem, ale nie znalazłem.

Według mnie taka mechanika pasuje do OG, ale bardziej do kampanii gdzie od samego początku do końca gramy konkretnym oddziałem wojskowym np. niemieckim batalionem czołgów ciężkich bez możliwości kupowania nowych jednostek, a możliwości modernizacyjnie znacznie ograniczone.


Waldzios

Tak czy inaczej, jednostki muszą być uzupełnione pomiędzy scenariuszami (automatycznie lub nie).
Zmianie ulega tylko metoda uzupełniania w trakcie scenariusza.

Generalnie jednostki kończą scenariusz z obniżonymi stanami i brakami w zaopatrzeniu,
Więc kolejny zaczynają uszkodzone, bez paliwa i amunicji.
Jeśli nie uzupełnią zapasów w HQ, to wystawione na mapie będą musiały czekać na dotarcie zaopatrzenia.
Wątpię by autor oczekiwał, że przydzielona na początku scenariusza pojedyncza ciężarówka uzupełni całą armie.
Dlatego zakładam, że w HQ istnieje przynajmniej manualna opcja uzupełnień.

Co do samej opcji, na środku ekranu 'Unit Settings View' masz pasek:


BTW. Obserwując twoje obrazki, jeszcze bardziej zniechęciłem się do tej opcji. Oparcie całego zaopatrzenia armii na kilku delikatnych jednostkach, które można rozwalić jednym strzałem wydaje mi się niepoważne.
Jeśli jedna haubica gracza, może pozbawić całą armie AI możliwości uzupełniania paliwa i amunicji, to mamy do czynienia z najłatwiejszą kampanią w historii.
Gracz ma magiczne źródło uzupełnień (praktycznie bez ograniczeń), które potrafi ochronić (i wie że powinien).
Natomiast AI traci swoje źródło uzupełnień przy pierwszej okazji (zapewne nieświadome jego wartości).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Alberich


Waldzios

Cytat: Alberich w Wrzesień 21, 2021, 11:38:22 PM
BTW. masz też odpowiedź od Randowe: http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=7&t=620
Czyli dokładnie tak jak myślałem.
Kampania ma włączone auto-uzupełnienia.

A jednostki 'Healer' działają tylko jako dodatkowe wsparcie. To zupełnie inna bajka.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

1. Jako wsparcie - tak. Jednostka najlepiej jako przydzielana na początku kampanii.
2. Jako jedyne/ decydujące źródło uzupełnień- stanowczo nie.

CytatJeśli powyższa opcja działa tak jak w opisie (jeszcze nie testowałem) to pozwala by auto-uzupełnieniom podlegały wyłącznie przydziałowe jednostki CORE (i prawdopodobnie prototypy).
Nowo zakupione jednostki CORE w tym wariancie musiałyby być uzupełniane manualnie.
To daje kilka ciekawych możliwości.

Rozwiązanie można tinterpretować, że wszystko co przydzielił sztab jest uzupełniane za darmo.
A wszystko co gracz skombinował na własną rękę, wymaga płatnych uzupełnień.
W ogóle mnie to nie przekonuje. W efekcie odejście od grania dla frajdy, tylko przeliczanie, co się opłaca. Dalsza rezygnacja z ciekawszych jednostek.

A nagrody byłyby jako przydzielone? Pewnie tak.
I tu by był paradoks, że zajmując więcej heksów- de facto mając większą armię- mam coraz mniejsze wsparcie dla nich. 
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

vego181

#395
To jest gra strategiczna, tu trzeba przeliczać.

Zsamot

Nie zgadzam się. Nigdy PG nie był grą "przeliczeniową".
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

vego181

Gry strategiczne to mają, na początku fajna zabawa, a później ...

Waldzios

Cytat: Zsamot w Wrzesień 22, 2021, 08:08:23 AM
1. Jako wsparcie - tak. Jednostka najlepiej jako przydzielana na początku kampanii.
2. Jako jedyne/ decydujące źródło uzupełnień- stanowczo nie.

CytatJeśli powyższa opcja działa tak jak w opisie (jeszcze nie testowałem) to pozwala by auto-uzupełnieniom podlegały wyłącznie przydziałowe jednostki CORE (i prawdopodobnie prototypy).
Nowo zakupione jednostki CORE w tym wariancie musiałyby być uzupełniane manualnie.
To daje kilka ciekawych możliwości.

Rozwiązanie można tinterpretować, że wszystko co przydzielił sztab jest uzupełniane za darmo.
A wszystko co gracz skombinował na własną rękę, wymaga płatnych uzupełnień.
W ogóle mnie to nie przekonuje. W efekcie odejście od grania dla frajdy, tylko przeliczanie, co się opłaca. Dalsza rezygnacja z ciekawszych jednostek.

A nagrody byłyby jako przydzielone? Pewnie tak.
I tu by był paradoks, że zajmując więcej heksów- de facto mając większą armię- mam coraz mniejsze wsparcie dla nich. 
Chyba się kompletnie nie rozumiemy.

Kampanie bez auto-uzupełnień to żadna nowość. Kowdar od jakiegoś czasu stosuje to rozwiązanie jako standard.
U Gustlika tez kilka takich kampanii istnieje, i są dość popularne.
W Blitzkriegu masz kilka scenariuszy z wyłączonymi uzupełnieniami.

Nawet w kampaniach z włączonymi uzupełnieniami, regularnie płacisz za uzupełnienia, jeśli podnosisz stany jednostek powyżej 10, lub uzupełniasz stany w trakcie bitwy. To żadna nowość..

Rozwiązanie o którym pisałem nie zmienia nic w istniejącej mechanice. Pozwala tylko połączyć dwie metody uzupełnień w jednej kampanii.
Mamy dwa rodzaje jednostek CORE.
"Stare" jednostki CORE działające jak w kampanii z auto-uzupełnieniami, i "nowe" CORE działające bez auto-uzupełnień.
"Stare" jednostki są przydzielane przez sztab, nowe zakupione przez gracza.

Pod względem dostępnych środków rozwiązanie jest pośrednie miedzy włączonymi i wyłączonymi uzupełnieniami.
W stosunku do kampanii bez auto-uzupełnień, gracz zyskuje. W stosunku do kampanii z auto-uzupełnieniami traci.
Ale właśnie taki jest cel rozwiązania pośredniego.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

vego181

Najlepsza pod tym, uważam jest German Elite Unit (hard). ustawienia 0% - 500

Zsamot

Cytat: Waldzios w Wrzesień 22, 2021, 10:45:47 AM
Cytat: Zsamot w Wrzesień 22, 2021, 08:08:23 AM
1. Jako wsparcie - tak. Jednostka najlepiej jako przydzielana na początku kampanii.
2. Jako jedyne/ decydujące źródło uzupełnień- stanowczo nie.

CytatJeśli powyższa opcja działa tak jak w opisie (jeszcze nie testowałem) to pozwala by auto-uzupełnieniom podlegały wyłącznie przydziałowe jednostki CORE (i prawdopodobnie prototypy).
Nowo zakupione jednostki CORE w tym wariancie musiałyby być uzupełniane manualnie.
To daje kilka ciekawych możliwości.

Rozwiązanie można tinterpretować, że wszystko co przydzielił sztab jest uzupełniane za darmo.
A wszystko co gracz skombinował na własną rękę, wymaga płatnych uzupełnień.
W ogóle mnie to nie przekonuje. W efekcie odejście od grania dla frajdy, tylko przeliczanie, co się opłaca. Dalsza rezygnacja z ciekawszych jednostek.

A nagrody byłyby jako przydzielone? Pewnie tak.
I tu by był paradoks, że zajmując więcej heksów- de facto mając większą armię- mam coraz mniejsze wsparcie dla nich. 
Chyba się kompletnie nie rozumiemy.

Kampanie bez auto-uzupełnień to żadna nowość. Kowdar od jakiegoś czasu stosuje to rozwiązanie jako standard.
U Gustlika tez kilka takich kampanii istnieje, i są dość popularne.
W Blitzkriegu masz kilka scenariuszy z wyłączonymi uzupełnieniami.

Nawet w kampaniach z włączonymi uzupełnieniami, regularnie płacisz za uzupełnienia, jeśli podnosisz stany jednostek powyżej 10, lub uzupełniasz stany w trakcie bitwy. To żadna nowość..

Rozwiązanie o którym pisałem nie zmienia nic w istniejącej mechanice. Pozwala tylko połączyć dwie metody uzupełnień w jednej kampanii.
Mamy dwa rodzaje jednostek CORE.
"Stare" jednostki CORE działające jak w kampanii z auto-uzupełnieniami, i "nowe" CORE działające bez auto-uzupełnień.
"Stare" jednostki są przydzielane przez sztab, nowe zakupione przez gracza.

Pod względem dostępnych środków rozwiązanie jest pośrednie miedzy włączonymi i wyłączonymi uzupełnieniami.
W stosunku do kampanii bez auto-uzupełnień, gracz zyskuje. W stosunku do kampanii z auto-uzupełnieniami traci.
Ale właśnie taki jest cel rozwiązania pośredniego.
No nie rozumiemy.

Bo ja o innym aspekcie piszemy.

O tym,  są wyłączone autouzupełnienia , to przecież parę razy o tym pisaliśmy, że jest problem ze zbilansowaniem potem, jak się miesza w cenach sprzętu...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

vego181

A sprzedawanie jednostek? Po co trzymać pół gry jakaś jednostkę? Dla idei? Bo ładnie wygląda? Jest mnóstwo sposobów na pozyskanie funduszy :).

Zsamot

Jak jest duża mapa, to denną wolę mieć i wrzucić do VH. Aczkolwiek czasem lepiej sprzedać i kupić coś wartościowego.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

#403
Dla jasności.
Rozwiązanie o którym pisze nie jest skierowane dla kampanii które dobrze sobie radzą z włączonymi lub wyłączonymi auto-uzupełnieniami.

Chodzi wyłącznie o kampanie które mają trudności z balansem z powodu wyłączonych auto-uzupełnień.
W szczególności chodzi o kampanie morskie.

Przykładowo, w scenariuszu mamy pancernik CORE warty 3372pp ('Iowa BB').
Jeden gracz zagra ostrożnie i nie straci stanów, drugi zagra agresywnie i straci 5sp.
Autor ma wybór, może w tym momencie przydzielić 1686pp nagrody, albo nie.
Jeśli nie przydzieli, to "agresywny" gracz ma duży problem, na granicy przegrania kampanii (nie jest w stanie uzupełnić głównego okrętu).
Jeśli przydzieli, to "agresywny" gracz wychodzi na zero, a "ostrożny" dostaje ekstra 1686pp.
Dodatkowe 1686pp to spore środki, które mogą istotnie zmienić balans kampanii (wystarczy na 4 dodatkowe myśliwce).
Pół biedy jeśli to jednostkowy przypadek, gorzej jeśli 1686pp przemnożymy przez kilka lub kilkanaście scenariuszy.
Tego po prostu nie da się zbalansować.

Opisywane przez mnie rozwiązanie potencjalnie pozwala połączyć zalety rozgrywki bez auto-uzupełnień (bez przesadnych nagród), z gwarancją ze "agresywny" (lub "początkujący") gracz nie pozostanie bez środków na uzupełnienie uszkodzonych okrętów.
Gracz ma w tym przypadku przydzielone okrętowe "minimum" o którego uzupełnianie nie musi się martwic (dopóki nie straci okrętu). A autor nie musi się martwić o zapewnienie graczowi środków na utrzymanie okrętów na chodzie.
Poza okrętowym "minumum" reszta kampanii działa tak jak klasyczna kampania bez auto-uzupełnień.

Cytat: Zsamot w Wrzesień 22, 2021, 11:07:46 AM
O tym,  są wyłączone autouzupełnienia , to przecież parę razy o tym pisaliśmy, że jest problem ze zbilansowaniem potem, jak się miesza w cenach sprzętu...
Od lat nie było w efilu istotnego mieszania w cenach sprzętu.
Wszelkie zmiany cen są kosmetyczne/organizacyjne. Jednostki przeskakują w najgorszym razie o 12pp/24pp w górę lub w dół na drabince cen.
Sama struktura drabinki blokuje istotne zmiany (konieczność kazdorazowego przesuwania setek jednostek).
Gwarantuje Ci, że "mieszanie w cenach sprzętu" nie ma żadnego wpływu na balans kampanii.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369