KAMPANIA - "Naprawdę wielka Polska" by Gustlik.

Zaczęty przez Gustlik, Kwiecień 14, 2019, 11:50:22 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

connor71

Pomysł z nowym myśliwcem jest fajny. Z chętnością zobaczyłbym go w akcji. I ikona też jest ok.

Waldzios

Zestaw dodatkowych jednostek, na końcówkę kampanii. Wersja robocza.

1952-051952-06

1954-011954-031954-08

1954-04



1954-021954-05 (ikona może się zmienić)
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

connor71

Super jednostki, ale czym w założeniu różnią się 1003a od 1003c. Rozumiem, że wersja "c" dostaje uzbrojenie rakietowe "dalszego" zasięgu? Chyba jakbym miał już wersję "a", to chyba bym nie przeszedł na "c". Więcej amunicji, silniejszy atak lądowy i powietrzny w wersji "a" nie przekonają mnie do "c".
Pytanie z ciekawości, odpowiednikiem jakiego uzbrojenia w analogicznym czasie w innych krajach, jest ta artyleria rakietowa?

Waldzios

Cytat: connor71 w Czerwiec 13, 2021, 07:40:40 PM
Super jednostki, ale czym w założeniu różnią się 1003a od 1003c. Rozumiem, że wersja "c" dostaje uzbrojenie rakietowe "dalszego" zasięgu? Chyba jakbym miał już wersję "a", to chyba bym nie przeszedł na "c". Więcej amunicji, silniejszy atak lądowy i powietrzny w wersji "a" nie przekonają mnie do "c".
Bonusem miał być atak z odległości 2-heksów, czyli z poza zasięgu większości maszyn przeciwnika.
W końcówce kampanii napotykamy radzieckie MiG-15bis, więc potrafię sobie wyobrazić sytuacje w której atak z 2-heksów może być atrakcyjny.

Cytat: connor71 w Czerwiec 13, 2021, 07:40:40 PM
Pytanie z ciekawości, odpowiednikiem jakiego uzbrojenia w analogicznym czasie w innych krajach, jest ta artyleria rakietowa?
12-heksowa wersja pierwotnie miała być wzorowana na BM-25 Korshun, ale był trochę zbyt mocny (15 heksów zasięgu), więc trochę go okroiłem.
System OG nie uwzględnia celności artylerii (ani wpływu zasięgu), więc wczesne systemy rakietowe maja dość mocne parametry.

7-heksowa wersja to odpowiednik BM-21 Grad. Tu skok czasowy jest trochę większy, ale chyba do zaakceptowania.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

connor71

Rozumiem, dzięki za wyjaśnienie.
Trochę brakuje opisów wprowadzających w niektórych scenariuszach. Myślałeś o jakimś uzupełnieniu?

Waldzios

Cytat: connor71 w Czerwiec 13, 2021, 10:12:38 PM
Trochę brakuje opisów wprowadzających w niektórych scenariuszach. Myślałeś o jakimś uzupełnieniu?
Myślałem, ale mój talent literacki jest dość ograniczony  ;).

Na razie odłożyłem tą kwestię na później. Koncentruje się na kwestiach technicznych.

Może z czasem znajdzie się ktoś, kto się tego podejmie?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Do ustalenia pozostaje kwestia liczby dostępnych w kampanii transportów lotniczych (ATP).
Gustlik był otwarty na zmiany, ale nie zdążyliśmy ustalić konkretnych wartości.

Myślę, że wszyscy się zgadzamy, że 3xATP to dość skromna liczba jak na "duże" mapy, i zdecydowanie zbyt mała na mapy 5k.
W mojej opinii, liczba dostępnych ATP powinna pozwolić jednorazowo przerzucić funkcjonalna grupę bojową, czyli przynajmniej 6 jednostek (pułk piechoty + jednostki wsparcia).
Pozostaje ustalić jakąś sensowną wartość.

Myślę że, rozsądnym rozwiązaniem byłby stopniowo wzrastający limit. Od ATP=3 (w okolicach 10 scenariusza) do wartości końcowej (w okolicach 50+ scenariusza). Długość kampanii (57 scenariuszy) jest tu istotnym czynnikiem.

Pytanie, jaka wartość końcowa ATP byłaby sensowna i praktyczna?
Co o tym myślicie? Jakieś pomysły/sugestie?

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Wzrastająca liczba transportów jest dobrym pomysłem :).

Końcowa liczba ok. 50 scenariusza to 8(dwie grupy po 4 jednostki lub wariant grupa spadochronowo- szybowcowa 6+2 jednostki specjalne) lub 9(3x3)

Nie mniej niż 6(2x3).
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

sympatyk

Cytat: Waldzios w Grudzień 01, 2021, 10:32:15 AM
Do ustalenia pozostaje kwestia liczby dostępnych w kampanii transportów lotniczych (ATP).
Gustlik był otwarty na zmiany, ale nie zdążyliśmy ustalić konkretnych wartości.


Myślę, że powinni się wypowiedzieć - te osoby, które grały
A, ponieważ nie widzę ożywionej dyskusji --> pewnie, co ustawisz - będzie dobrze  ..
  ..  była już dyskusja o tym, aby zwiększyć ilość transportów w/g potrzeb --> większa mapa więcej, max 8-9
Dla kampanii gdzie jest potrzeba ze względu na specyfikę, odległości, wielkość mapy.

Zsamot

Tak naprawdę to ja bym dawał większą ilość transportów, bo dla tych, co nie korzystają to nic nie zmieni, a dla mnie to szansa na większą frajdę.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Mariusz

Witam ,Oczywiście ja też jestem za zwiększeniem ilości desantu, tym bardziej że mamy "wspaniały"zasób jednostek z tą możliwością,no i to daje dużo więcej rozwiązań przy tak dużych mapach i jest to zgodne z rzeczywistymi możliwościami, poza tym jest kila scenariuszy w NWP, (desantu z morza), gdzie można "użyć" pięciu i to już jest ok.

Mariusz

Witam. Chciałbym dodać,jeszcze taką " ciekawostkę" dotyczącą kapani NWP ,w jednym z późniejszych scenariuszy, można " kupić sprzęt brytyjski i zawsze zmieniałem "jednostkę CKM" , właśnie na U.K( super wyglądająca ikona, z maskowaniem itd.????), ale okazało się że nie tylko, bo posiada możliwość transportu helikopterem,więc  w późniejszych scenariuszach mam" super grupę śmigłowcową":) grom+ wsparcie ckm..

Mike

Dodam też coś od siebie. Co prawda tę kampanię rozgrywałem dosyć dawno temu, niemniej ostatnio do niej wróciłem. Ze względu jednak na specyfikę tej kampanii oraz skromne zasoby czasowe na razie kompania idzie powoli. Pozwolę sobie jednak wyrazić moja opinię na jej temat.

Z racji na rozległość map uważam, że powinno być dostępnych więcej transportów powietrznych. Przemawia za tym fakt, że historia nacji RoP to jednak historia mocno alternatywna. W tym kontekście dostępność danego sprzętu w większej ilości, niz to miało miejsce w rzeczywistości nie powinno dziwić. Szczególnie w tej kampanii powinno to być widoczne. To szczególnie w kontekście tego transportu helikopterowego.

Poluzuję nieco wodze wyobraźni i np. czy jest możliwe, aby był dostępny przejęty sprzęt niemiecki, względnie jego polskie odpowiedniki: np. pociski V1 i V2 (nazwę to artylerią strategiczną), rakiety przeciwlotnicze, czołgi (np jakiś Maus, czy inne E100). Nawet jeśli nie w formie sprzętu dostępnego do kupienia, to w formie nagrody/prototypu/prezentu na początku jakiejś misji, czy do zdobycia za zajęcie konkretnego hexu. Taki bardzo luźny pomysł.

I jeszcze pytanie końcowe: czy jest technicznie możliwe rozbudowanie tej kampanii o scenariusze rozszerzające horyzont czasowy? Jeśli tak to o ile lat? Nie znam się na technikaliach, nie bawiłem się nigdy Suitem, stąd nie wiem, a chciałbym się dowiedzieć.

Pozdrawiam