Problemy z Open General - pytania i odpowiedzi.

Zaczęty przez Gustlik, Październik 14, 2010, 04:42:47 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: Alberich w Listopad 02, 2020, 02:32:06 PM
Sowiecka jednostka Partizany weszła jako pierwsza jednostka w turze komputera pod czołg z Overwatch, ale nie zadziałał ten lider na tej jednostce tylko na kolejnej, która weszła pod mój czołg, chyba inżynierowie. Czy to błąd czy zamierzone?
Nigdy tego nie testowałem, ale zakładam, że mechanizm 'Overwatch' opiera się na zaskoczeniu ('First unit that moves within range is surprised').
Cecha 'Partizan' i leader 'Battlefield Intelligence' uniemożliwiają zaskoczenie ('Cannot be surprised').
Jednostka 'Partizany' ma atrybut 'Partizan'.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Kamien

Cześć, mam pytanie odnośnie okienka jednostki. Obecnie gram na efile_gus i w miejscu gdzie, chyba powinna się pojawiać nazwa jednostki u mnie widnieją przypadkowe liczby ewentualnie liczba+id. Wie może ktoś czy to błąd w plikach efile i jak to naprawić? Plus jeszcze drugie pytanie: co oznaczają napisy "main" i u:67 po lewo od ikonki jednostki?

Waldzios

Cytat: Kamien w Styczeń 10, 2021, 03:06:14 AM
Cześć, mam pytanie odnośnie okienka jednostki. Obecnie gram na efile_gus i w miejscu gdzie, chyba powinna się pojawiać nazwa jednostki u mnie widnieją przypadkowe liczby ewentualnie liczba+id. Wie może ktoś czy to błąd w plikach efile i jak to naprawić? Plus jeszcze drugie pytanie: co oznaczają napisy "main" i u:67 po lewo od ikonki jednostki?
Co do oznaczenia "liczba+id", autor kampanii nadał jednostkom indywidualne nazwy, odpowiadające historycznym oddziałom.
W tym przypadku '11 ID' to prawdopodobnie '11. Infanterie-Division' (11 Dywizja Piechoty).

Jeśli Ci to przeszkadza, możesz ręcznie zresetować nazwy.
Wystarczy kliknąć na ikonę "Nadaj/zmień nazwę" w dolnym rzędzie (z symbolem wizytówki).
Po pojawieniu się okna zmiany nazwy, wystarczy kliknąć ikonę śmietnika (w lewym dolnym rogu) i zresetować nazwę,

'Main' jest to oznaczenie bazowej jednostki. Służy odróżnieniu parametrów bazowej jednostki od parametrów transportu.
Między bazową jednostką a transportem możesz przełączać klikając na ikonę ruchu (strzałka).
Jeśli przełączysz ekran w tryb transportu organicznego, napis 'Main' zmieni się na 'OTP'.
Analogicznie będzie to 'NTP' dla transportu morskiego, 'ATP' dla lotniczego, itd.

Symbol 'U:xx' tu identyfikator liczbowy jednostki. Służy głównie do celów porządkowych i technicznych.
W razie potrzeby łatwiej zidentyfikować konkretną jednostkę podając jej numer identyfikacyjny.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Alberich

Porównując sobie punkty z kampanii z gry na 0% (obecnie) z gry na 25% (z tamtego roku) zauważyłem, że liczy mi tak samo punkty jakbym grał na takim samym poziomie (na pierwszym scenariuszu najlepiej widać ponieważ jest on misją gdzie trzeba utrzymać hexy) chociaż według zasady im mniej prestiżu to tym więcej punktów. Czy to błąd?

25 %

Cytat1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: Delta 2010
2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:79
3   Somali , #2 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: F-15E AESA Strike Eagle
4   Algerian crisis , #3 , Brilliant Victory , score:73
5   Sneak attack! , #4 , Brilliant Victory , score:78
6   Heavy Water , #5 , Brilliant Victory , score:79
7   Afganistan , #6 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: EA-18G Growler (SEAD)
8   Seoul , #7 , Brilliant Victory , score:76
9   Phenian , #8 , Brilliant Victory , score:68
10   Kim is coming , #9 , Brilliant Victory , score:81

---------------

0 %

Cytat1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: Delta 2010
2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:76
3   Somali , #2 , Brilliant Victory , score:72  +++  Proto: F-15E AESA Strike Eagle
4   Algerian crisis , #3 , Brilliant Victory , score:71
5   Sneak attack! , #4 , Brilliant Victory , score:75  +++  Proto: 60mm M224A1 LWCMS
6   Heavy Water , #5 , Brilliant Victory , score:77
7   Afganistan , #6 , Brilliant Victory , score:72
8   Seoul , #7 , Brilliant Victory , score:71  +++  Proto: M1126 Stryker DVH
9   Phenian , #8 , Brilliant Victory , score:68
10   Kim is coming , #9 , Brilliant Victory , score:76  +++  Proto: M1126 Stryker DVH

Jaro

Dodaj jeszcze informacje o wersji silnika, na którym grałeś.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Alberich

Cytat: Jaro w Styczeń 18, 2021, 02:35:20 PM
Dodaj jeszcze informacje o wersji silnika, na którym grałeś.

OpenGen 0.93.3.99.RC * 29 Jan 2020 - wersja na której grałem rok temu
OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020 - wersja obecna

Alberich

#696
Jaro, wiesz już coś na ten temat?

Aby zobaczyć jak to jest punktami stworzyłem taki szybki scenariusz bez jednostek (być może taki test jest za ogólny), gdzie warunkiem zwycięstwa było utrzymanie kilku VH przez 4 tury. U ustawieniach zmieniałem tylko prestiż dla gracza, prestiż dla komputera był stały i wynosił 100. Oto wyniki (po lewej ustawienia prestiżu gracza, po prawej punkty za scenariusz):

Cytat: Punkty0 - 60
25 - 60
50 - 60
75 - 56
100 - 50
125 - 48
150 - 46
175 - 44
200 - 42
225 - 40
250 - 40
275 - 40
300 - 40

kowdar

Nie wiem czy się zetknąłeś kiedyś z tym plikiem, ale dla mnie jest to jedyna informacja jak są pkt. liczone, chociaż plik bardzo stary i teraz może być inaczej.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Jaro

Nie mam doświadczenia w wyliczeniu tych punktów. Jeśli masz jeszcze starszą wersję gry to uruchom ten sam scenariusz i porównaj wyniki.
Dodatkowo wziął bym ten problematyczny scenariusz (Mogadishu2), o którym pisałeś na początku, i porównał jego zakończenie na obu wersjach silnika gry (ten sam scenariusz) aby wykluczyć zmiany w samym silniku.
Jeśli wyniki będą takie same to silnik jest ok. Wtedy punkty zależały od rozgrywki. Ale to już warto by zapytać na forum:
http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=6&t=113
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Alberich

#699
CytatNie wiem czy się zetknąłeś kiedyś z tym plikiem, ale dla mnie jest to jedyna informacja jak są pkt. liczone, chociaż plik bardzo stary i teraz może być inaczej.

Tak, zetknąłem się z tym plikiem, ale system punktowy w nim zaprezentowany się różni od systemu jaki jest obecnie w grze. Takie mam wrażenie.

CytatNie mam doświadczenia w wyliczeniu tych punktów. Jeśli masz jeszcze starszą wersję gry to uruchom ten sam scenariusz i porównaj wyniki.

Niestety nie mam już starszej wersji gry.

Rozegrałem ponownie dwie pierwsze misje na poziomie 25% i 50% prestiżu dla gracza oraz stałe 100% prestiżu dla komputera. Grałem w takim samym stylu, te same ruchy, w wszystkich przypadkach drugi scenariusz kończyłem w 4 turze. Oto wyniki:

0%
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: Delta 2010
2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:76


25%
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: Delta 2010
2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:76


50%
 1   Mogadishu , #0 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Delta 2010
2   Mogadishu2 , #1 , Brilliant Victory , score:75


Czyli wychodzi na to, że niezależnie czy zagram na 0 czy na 25 czy 50 to będę mieć takie podobne, bardzo zbliżone do siebie wyniki? Tymczasem zgodnie z plikiem miałbym +10 więcej punktów na poziomie 25% w stosunku do poziomu 50% i analogicznie +20 na 0% w stosunku do 50%.

Waldzios

Wszelkie dostępne informacje na ten temat wyglądają na przestarzałe. 
Obecny system ma niewiele wspólnego z informacjami dostępnymi na forum (plik GameScore.xls) i na stronie Luisa (Score).
Wspomniane dane pochodzą prawdopodobnie z samych początków OG. W międzyczasie wprowadzane były zmiany.

Co do szczegółów, trzeba by zapytać Luisa.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Stary komp siadł. mam nowy, powiedzmy. Win10.

Mój problem to: nie tworzy save'ów.

Z góry dzięki za pomoc.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Alberich

Jednostka CORE artylerii 155mm wz.40 położona na hex'ie 35.24 ma amunicji 3/5 i paliwa 67/70. Nie wykonuję nią żadnego ruchu, ani strzału ani uzupełniania. W następnej turze ma pełne paliwo oraz amunicję. Czy tylko u mnie występuje ten błąd? Save w załączniku.

Jaro

Jednostka, która nie strzela, nie wykonuje ruchu i nie jest otoczona przez 3 wrogie jednostki automatycznie uzupełnia stany na koniec rundy. To nie błąd a udogodnienie dla gracza aby nie musiał klikać każdej jednostki i jej uzupełniać.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Marzec 01, 2022, 08:31:20 AM
Jednostka, która nie strzela, nie wykonuje ruchu i nie jest otoczona przez 3 wrogie jednostki automatycznie uzupełnia stany na koniec rundy. To nie błąd a udogodnienie dla gracza aby nie musiał klikać każdej jednostki i jej uzupełniać.
Potwierdzam.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons