Problemy z Open General - pytania i odpowiedzi.

Zaczęty przez Gustlik, Październik 14, 2010, 04:42:47 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Napisz jaki masz system operacyjny. Łatwiej będzie podpowiedzieć Ci gdzie to ustawić.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

cezar497

Cytat: kowdar w Kwiecień 30, 2022, 12:48:22 AM
Abym dobrze zrozumiał problem ...
Bez uruchamiania gry, jak otwierasz w notatniku plik Tips3.txt z głównego katalogu gry, masz wówczas zamiast polskich znaków jakieś krzaki ...
Np. wygląda to tak jak w załączonym obrazku

Jeżeli tak jest to tak się wyświetla ten polski tekst jak jest używana czcionka z kodowaniem zachodnioeuropejskim czyli Windows-1252.
Nasza, środkowoeuropejska strona kodowa powinna być 1250.

Skoro wyświetla Ci się nieprawidłowo czysty plik tekstowy, to nie jest problem gry tylko ustawień systemu.
Musisz szukać gdzieś w systemie ustawienia strony kodowej na 1250, może być pod nazwą środkowoeuropejska lub coś podobnego.

Gra wyświetla wykorzystywaną stronę kodową po uruchomieniu ustawień w zakreślonym na obrazku miejscu.

Dokładnie tak - krzaki są nie tylko w programie, ale i w plikach gry. Na ustawieniach w OG jest 1252. Wygląda, że tu jest przyczyna.

Cytat: Jaro w Kwiecień 30, 2022, 07:42:55 AM
Napisz jaki masz system operacyjny. Łatwiej będzie podpowiedzieć Ci gdzie to ustawić.

Windows 7. Szukam po Googlu o ustawianiu tego kodowania i wygląda to dość skomplikowanie - w Linuxie jest po prostu jeden plik, który się modyfikuje. Jak ktoś z Was miał z tym do czynienia, będę wdzięczny za podpowiedzi. Tymczasem sam jeszcze poszukam, jak znajdę to napiszę.

kowdar

#722
Nie mam już Windows 7, więc nie mogę sprawdzić, ale wg mnie ustawień szukaj w Panelu Sterowania w pozycji Region.
Tam się ustawia wg mnie stronę kodową wybierając dany kraj. Pokaż, opisz co tam masz to może coś więcej będzie można podpowiedzieć.

znalazłem jeszcze takie polecenie do wpisania w linii komend (cmd):
chcp
pokazuje stronę kodową wykorzystywaną w powłoce linii komend
wpisanie chcp 1250 ustawia ją na stronę kodową 1250
może takie coś ci pomoże ? ale wątpię bo piszą że dotyczy to ustawienie strony kodowej tylko linii komend,
a nie całego Windowsa ...
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Alberich

#723
Polecenie chcp: Changes the active console code page. If used without parameters, chcp displays the number of the active console code page.

Cytatwpisanie chcp 1250 ustawia ją na stronę kodową 1250

Przecież jest prawdopodobnie aktywna cp-852 czyli Slavic (Latin II) więc zmiana na cp-1250 mało co da. I w ogóle czy zmiana na cp-1250 będzie obsługiwana?




Jak coś to jest jeszcze regedit.

Jaro

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#725
Z tego co mi wiadomo, standardowa procedura zmiany strony kodowej w Windows 7 wygląda tak.
Panel sterowania => Zegar, język i region => Region i język => Administracyjne => Zmień Ustawienia regionalne systemu => Polski (Polska)

Jeśli to nie zadziała, to pozostaje edycja rejestru (regedit):
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Nls\CodePage\ACP
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Tak powinny wyglądać ustawienia języka w Windows 7.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rozprza

#727
Cześć,
gdzie w Suite wybrać opcje:
1. brak liderów,
2. brak prototypów,
3. brak autouzupełniania między scenami,
4. ogień kontrbateryjny,
5. wyłączyć dodatkowe umiejętności dla jednostek (nie wiem jak to się nazywa), zwiększenie zasięgu, dodatkowa amunicja itp
6. uzupełnianie tylko przy jednostkach depot.
7. jak umożliwić zakup jednostek depot?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Alberich

#728
Na podstawie mojej wiedzy obecnej:

1. brak liderów
Może przez pliki CFG jeśli jest taka opcja, trzeba przejrzeć, albo stworzyć taką możliwość albo wszystkim jednostkom dać cechę 'No leader'

2. brak prototypów
Scenario Options[/b]

3. brak autouzupełniania między scenami
Campaign Options

4. ogień kontrbateryjny
CBF już jest w grze, patrz cechy jednostek

5. wyłączyć dodatkowe umiejętności dla jednostek (nie wiem jak to się nazywa), zwiększenie zasięgu dodatkowa amunicja itp
Prawdopodobnie nie albo pliki CFG

6. uzupełnianie tylko przy jednostkach depot
Chyba się nie da, patrz odpowiedź do pytania następnego

7. jak umożliwić zakup jednostek depot
Prawdopodobnie nie ma takowej jednostki (cechy) w OG, nie spotkałem się

Rozprza

#729
Bardzo dziękuję, sprawdzę wieczorem.

4. ogień kontrbateryjny
CBF już jest w grze, patrz cechy jednostek

A gdzie mogę to zobaczyć w działaniu?

6. uzupełnianie tylko przy jednostkach depot
Chyba się nie da, patrz odpowiedź do pytania następnego

Da się, np w kampanii Adlera: Open AK SSI Blitzkrieg WH
Tylko jak?



7. jak umożliwić zakup jednostek depot
Prawdopodobnie nie ma takowej jednostki (cechy) w OG, nie spotkałem się

Można przydzielić w scenariuszu (nie wiem jak), ale jak umożliwić zakup?
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Waldzios

Cytat: Rozprza w Listopad 15, 2022, 10:06:05 AM
1. brak liderów,
Z poziomu Efile, cecha 'No Leader' (w zakładce 'Atributes'),  indywidualnie dla każdej jednostki.

Z poziomu pliku CFG (efila lub kampanii), parametr $noldr_classunits, dla poszczególnych klas.
Cytat*noldr_classunits= C1,C2,...
* Default omit it
* Set the list (delimited by commas) of unit's classes you want to disable getting a leader
Zakładam że można wyłączyć dla wszystkich klas.

Cytat: Rozprza w Listopad 15, 2022, 10:06:05 AM
2. brak prototypów,
Z poziomu scenariusza, opcja 'No prototypes' w zakładce 'Scenario options'.

Z poziomu Efile, cecha ' 'No Prototype' (w zakładce 'Atributes'), indywidualnie dla każdej jednostki.

Cytat: Rozprza w Listopad 15, 2022, 10:06:05 AM
3. brak autouzupełniania między scenami,
Z poziomu kampanii, opcja 'Disable auto-refit', na ekranie kampanii.

Cytat: Rozprza w Listopad 15, 2022, 10:06:05 AM
4. ogień kontrbateryjny,
Z poziomu Efile, cecha 'Counter Battery' (w zakładce 'Atributes'), indywidualnie dla każdej jednostki.

Cytat: Rozprza w Listopad 15, 2022, 01:22:39 PM
A gdzie mogę to zobaczyć w działaniu?
W Efilu cecha 'Counter Battery' wykorzystywana jest dla artylerii lufowej wprowadzonej po 1981 (umowna data).
Można testować w większości "współczesnych" kampanii (na przykład G35, albo G42).

Cytat: Rozprza w Listopad 15, 2022, 10:06:05 AM
5. wyłączyć dodatkowe umiejętności dla jednostek (nie wiem jak to się nazywa), zwiększenie zasięgu, dodatkowa amunicja itp
Zakładam, że chodzi o dodatki.

Z poziomu Efile, w zakładce 'Attachments', indywidualnie dla każdej jednostki.

Z poziomu pliku CFG (efila lub kampanii), parametr $attach_on.
Cytatattach_on=0
* If attachments are enabled
* default 0, no attachments
* 0 disable, 1 enable attachments

Cytat: Rozprza w Listopad 15, 2022, 10:06:05 AM
6. uzupełnianie tylko przy jednostkach depot.
Z poziomu pliku CFG (efila lub kampanii), parametr $supply_ex.
Cytatsupply_ex=0
* Change supply rules:
* Air units are not affected by this config var.
* 0 = disabled (default supply rules). Any other value restricts units to resupply only from Depots and/or Cities/Ports.
*     Options are made summing up these values:
* 1 = Units can resupply if adjacent to Depots (supply units), except if unit is also a Depot.
* 2 = Units can resupply if in/adjacent to cities or ports
* 3 = Units can resupply by Depots or in/adjacent to city/ports
* 4 = Depots must spend 1 ammo/turn to resupply other units. SO if no ammo, cannot resupply units in that turn
* 8 = Depots can resupply from other Depots, as far as they have not supplied other units, nor moved nor fired.
* Adding 4 or 8 implies Depots are enabled (no need to add 1 as well)
* Naval units can always supply in Ports, and optionally also adjacent to Depots (if 1,4 or 8 values are added)
*
Teoretycznie każda wartość większa od 0, powinna wyłączyć tradycyjne uzupełnianie.
Nie pytaj o szczegóły, nie testowałem tej opcji.

Cytat: Rozprza w Listopad 15, 2022, 10:06:05 AM
7. jak umożliwić zakup jednostek depot?
Cecha 'Can supply units on ZOC' jest przydzielana jednostce na poziomie scenariusza.
Nie ma możliwości zakupu takiej jednostki.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Rozprza

#731
Bardzo dziękuję :)

Cytat: Rozprza  Dzisiaj o 13:22:39
A gdzie mogę to zobaczyć w działaniu?
W Efilu cecha 'Counter Battery' wykorzystywana jest dla artylerii lufowej wprowadzonej po 1981 (umowna data).
Można testować w większości "współczesnych" kampanii (na przykład G35, albo G42).

Widziałem to w scenie z IIWW, tylko nie pamiętam czy PanzerLiga, czy coś innego. To domyślam się, że ustawione dla jednostki w scenie, ale coś mi się wydaje, że to jakaś kampania na egzotycznym efilu była :)

Cytat: Rozprza  Dzisiaj o 10:06:05
7. jak umożliwić zakup jednostek depot?
Cecha 'Can supply units on ZOC' jest przydzielana jednostce na poziomie scenariusza.
Nie ma możliwości zakupu takiej jednostki.

Wielka szkoda. Dla mnie to by nadało realizmu rozgrywce. Czyli to co na wojnie najważniejsze: logistyka ;)

"Amatorzy rozmawiają o taktyce, a zawodowcy o logistyce". Który to generał powiedział? Szef NATO?
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

sympatyk

Przetestowałem zachowanie Al 0,91 w innych kampaniach
Wniosek jest taki

Silniki gry oparte na  DirectDraw działają inaczej niż silniki oparte na SDL2

Silnik DD powoduje, że gra jest bardziej dynamiczna
Silnik SDL2 powoduje bardziej statyczną grę - dodatkowo nie realizuje przydzielonych OH, ani jazdy za "przewodnikiem"

Wybór silnika gry ma wpływ na zachowanie jednostek w grze - dotyczy to wyłącznie  AL 0,91
Więc ma wpływ na trudność w grze

Ponieważ większość kampanii ma ustawione Al 0,91  - warto wziąć to pod uwagę ...

Rozprza

Cześć, mam małe pytanie:
dlaczego w OG DD jest 8 attachments, a w OG SDL2 jest 12? W folderze OPENGUI są obie ikony. Można to zmienić?
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Waldzios

Cytat: Rozprza w Maj 31, 2023, 09:32:33 PM
Cześć, mam małe pytanie:
dlaczego w OG DD jest 8 attachments, a w OG SDL2 jest 12? W folderze OPENGUI są obie ikony. Można to zmienić?
OpenGenDD to przestarzała wersja silnika, która nie posiada wszystkich funkcjonalności. Luis oficjalnie przestał wspierać wersje DirectDraw. Pewne funkcje (nowe dodatki) pojawiły się później,

Zachowujemy OpenGenDD w folderze gry, bo niektórzy gracze maja problemy techniczne z wersją SDL2.




GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons