Blitzkrieg Go5 100% - AI też 100% by Besiu

Zaczęty przez besiu, Luty 02, 2023, 02:31:28 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

besiu

Ponieważ jest tutaj ostra rywalizacja, w dziale "Gry dla Frajdy", więc i ja się przyłączę. Bo tak właśnie, zamierzałem, sobie pograć Blitzkrieg. Gdzieś około 10 stycznia, postanowiłem, "A! co mi tam! zagram sobie!. Tylko... nie chce mi się, za bardzo, standardowo. To może... hm... Zagram, że przeciwnik będzie miał więcej szans?... To dam mu 300% prestiżu (za tury i zdobyte punkty, flagi). No, i tak zrobiłem.
Potem, po Afryce, okazało się, że gra stała się "Zbyt łatwa". Serio=serio! :) Więc... zmieniłem sobie, na nowa kampanię...
I zacząłem grać też Blitzkrieg, ale 50% mojego prestiżu, oraz 200% prestiżu dla AI. Ale - to odsyłam, do osobnego wątku...
Tutaj - pogram sobie, dla zwykłej "Frajdy". Czego i Wam, drodzy Czytelnicy -  życzę, z całego serca! Pograjmy!
------------------
1 Madrid Offensive

Wstęp.
Plan.
Zakupy.
Walka.
Liderzy.
Zakupy końcowe.
Efekty.
Raport.
Spoilery: NIE CZYTAJ - jeśli potrafisz grać. I chcesz dobrej zabawy. Jeśli NIE potrafisz przejść tej planszy - to podpowiedzi są dla Ciebie.

Wstęp
Cóż, sporo ludzi, nagle - "zachciało sobie pograć"... jak widać, na forum... Hm... Ja też! Tak, zachciało mi się.
Najbardziej mnie interesuje, aby sobie poszpilać. Bez żadnych "napinek", bez żadnego "rankingu", bez żadnych "punktów' albo 'szybko, zrobię w 4 tury, max 5!!". Albo inne takie wyścigi.
Zero.
Ja po prostu - chcę sobie pograć.
A Blitzkrieg, ma to do siebie, że jest kampanią - dość przyjemną.
Krótką, kończy się po Klinie. I tam jest jeszcze jakieś w Hameryce, ale niekoniecznie będę chciał to grać. Bo ogromny jest potem przeskok technologiczny.
W każdym razie - plan jest, aby sobie "dograć" do bitwy Klin, i zakończyć.

Plan
Wykorzystuję moje własne jednostki. Przede wszystkim, Jak trzeba, to strzelę artylerią aux, ale piechotami i czołgiem aux - nic.
Wykorzystuję HQ, zawsze do opierania się wokół niego, przez moje artylerie. Jak się da, to i przesuwam to przodu mój HQ< gdy będę atakował, aby choć 2 jednostki z linii, atakowały ze wsparciem 3 belek z HQ (czyli +3 do współczynników ataku).
Zająć wszystkie punkty, również poboczne.

Zakupy:
Bocian - jako wywiad. Potem 2x artyleria 15  czeska 5 hexów, najsilniejsza, ze wsparciem własnych jednostek, w obronie, potem kolejny Bocian.

Walka.
Nie ma co opisywać, jak w planie.

Liderzy.
Brak.

Efekty:
Spoko było, ważne, że kupiłem "Bociana" do zwiadu lotniczego, oraz 2 artylerie, na konikach.

Raport
OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 51  *  Average: 51

..
Current scenario: Madrid Offensive,  VH prestige is 160 ,  All map prestige is: 160
Army cost: 1176 , Current prestige is 444
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +1300, Ciechanow , cap 4500, 12 turns prestige: 405
if V : +900, Ciechanow , cap 4500, 15 turns prestige: 405
if TV: +600, Ciechanow , cap 4500, 18 turns prestige: 405
if Ls: +150, Ciechanow , cap 4500, 18 turns prestige: 405

Infantry
*  Wehr. Infanterie mot. 38 , Opel Blitz 4x2 , 4/6 , 0 bars , 97 exp , Germany , 6/10 , 1 kill , 0 pp - U:004  [+32 exp]
*  Wehr. Infanterie mot. 38 , Opel Blitz 4x2 , 114/6 , 1 bars , 115 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+60 exp]
*  Schutzen 38 , Opel Blitz 4x2 , 57//6 , 0 bars , 81 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:006  [+6 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , Germany , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:017
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 6 , 0 bars , 85 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:018  [+30 exp]

Tank 
*  Pz IIA , 11/6 , 1 bars , 136 exp , Germany , 9/10 , 9 kill , 0 pp - U:013  [+71 exp]

Recon
*  PSW 222 , 6 , 1 bars , 127 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:009  [+62 exp]

Artillery
*  10.5 leFH18 , SdKfz 6 , 116/6 , 1 bars , 107 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:007  [+42 exp]
15 sFH18 , Wagon ,  , 0 bars , 16 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 348 pp - U:019  [+16 exp]
15 sFH18 , Wagon ,  , 0 bars , 42 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 348 pp - U:020  [+42 exp]

Tactical Bomber
Fi 156 ,  , 0 bars , 11 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:022  [+11 exp]
Fi 156 ,  , 0 bars , 37 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:037  [+37 exp]

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:13   TNK:1    ATY:4      Total: 18
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  0 Leaders      Total :    722 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    144 exp,      1 kill,      0 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    136 exp,      9 kill,      0 pp    Average:    136 exp,      9 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    127 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    127 exp,      1 kill,      0 pp
Artillery      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    165 exp,      4 kill,    696 pp    Average:     55 exp,      1 kill,    232 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :     48 exp,      0 kill,    480 pp    Average:     24 exp,      0 kill,    240 pp
* Summary:     *  12 Units *  0 Leaders      Total :   1198 exp,     17 kill,   1176 pp    Average:    100 exp,      1 kill,     98 pp

Player 1  Germany, Waffen SS   has 22 units total (core+aux):
Infantry : 11
Tank   :  2
Recon :  1
Artillery :  6
Tactical Bomber :  2

Player 2  Republican   has 2 units total (core+aux):
Infantry :  2

*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Spoilery: NIE CZYTAJ - jeśli potrafisz grać. I chcesz dobrej zabawy. Jeśli NIE potrafisz przejść tej planszy - to podpowiedzi są dla Ciebie.
Zajmij na północnym zachodzie miasteczko, za rzeką na zachód przejdź. Dostaniesz bonusowy prestiż, od 75pp do nawet tam więcej, jest to chyba losowe.
Można z naszego startowego lotniska polecieć na lotnisko przeciwnika, zająć je i uciec, po prostu - zdobywając prestiż, który jest potrzebny, do początkowych zakupów.

Zsamot

1. Powodzenia. ;-)
2. Czeskie 15-stki to chyba dopiero będą???
3. Lotnisko warto też zająć dla zaopatrzenia własnego lotnictwa. O ile ktoś tu kupuje takowe.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

besiu

Zająłem, grając na 50%, ale nie było mi potrzebne. nadmiernie. Bo miałem tylko Bociany, które zbyt wiele nie zniszczą. A artyeleria wroga jest obok, w liczbie 2, czasem nawet dokupi (albo przysyłają posiłki) 3 sztuk. A lotnisko jest w zasięgu. Także wjazd jednostką na lotnisko = powoduje straty w tymże oddziale. Stąd też, wysłałem transportem lotniczym Włocha, którego miałem "na stracenie", nie był mi potrzebny. Wylądował, dostał bęcki, i uciekł. A zrobiłem to jedynie po to - aby uzyskać prestiż kasy za to lotnisko.

Zsamot

Też tak często robię, często wyczekując momentu, by wtedy Bociany uzupełniły amunicję.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Alberich

#4
CytatA artyeleria wroga jest obok, w liczbie 2, czasem nawet dokupi (albo przysyłają posiłki) 3 sztuk. A lotnisko jest w zasięgu. Także wjazd jednostką na lotnisko = powoduje straty w tymże oddziale. Stąd też, wysłałem transportem lotniczym Włocha, którego miałem "na stracenie", nie był mi potrzebny. Wylądował, dostał bęcki, i uciekł.

Ale na początku jest tylko jeden oddział artylerii o sile 5. Tym włoskim oddziałem można zdobyć lotnisko i szybko wyeliminować ów oddział.

CytatTactical Bomber
Fi 156 ,  , 0 bars , 11 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:022  [+11 exp]
Fi 156 ,  , 0 bars , 37 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:037  [+37 exp]

Lepszym wyjściem jest zakup HE 70 dostępny tylko w tej misji, o wiele lepszy i wartościowszy samolot do rozpoznania niż Fi 156, dodatkowo z lepszym atakiem.

Kolejnym ciekawym wyborem, a chyba nieznanym nikomu lub prawie nikomu, to zakup myśliwca He 51 B-1 (można zakupić z dodatkiem Special Munition). Można spokojnie zakupić dwie takie jednostki, a jak się poszczęści to można uzyskać z walk za pierwszą misję około od 100-200 doświadczenia oraz może wpaść lider.

Cytat15 sFH18 , Wagon ,  , 0 bars , 16 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 348 pp - U:019  [+16 exp]
15 sFH18 , Wagon ,  , 0 bars , 42 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 348 pp - U:020  [+42 exp]

Według mnie ta artyleria jest niepraktyczna. Lepiej wybrać na start armaty kalibru 7.5 cm z możliwością ruchu. Na tym zwężeniu do ostatniego BV w sam raz.

Tyle różnych opcji do zagrania... ale to tylko moje subiektywne sugestie.

Mario

Cytat: Alberich w Luty 09, 2023, 02:58:14 PM

Kolejnym ciekawym wyborem, a chyba nieznanym nikomu lub prawie nikomu, to zakup myśliwca He 51 B-1 (można zakupić z dodatkiem Special Munition). Można spokojnie zakupić dwie takie jednostki, a jak się poszczęści to można uzyskać z walk za pierwszą misję około od 100-200 doświadczenia oraz może wpaść lider.

Cytat15 sFH18 , Wagon ,  , 0 bars , 16 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 348 pp - U:019  [+16 exp]
15 sFH18 , Wagon ,  , 0 bars , 42 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 348 pp - U:020  [+42 exp]

Według mnie ta artyleria jest niepraktyczna. Lepiej wybrać na start armaty kalibru 7.5 cm z możliwością ruchu. Na tym zwężeniu do ostatniego BV w sam raz.

Tyle różnych opcji do zagrania... ale to tylko moje subiektywne sugestie.
He 51 B-1 to bardzo dobry wybór-potwierdzam.
A co do artylerii coraz częściej zaczynam wybierać taką z możliwością własnego ruchu.

Gram teraz z  ciekawości w Kam: 1938-48 WELTKRIEG (coś w rodzaju Blitzkriegu)na efilu ATOMIC tam wobec bardzo drogiej cięższej artylerii wybieram na razie:
75mm FK16n.A. , Krupp L2H43 (donośność 5 +1 hex ruchu własnego) ;D
100mm Nebelwerfer 35 , Krupp L2H43 -to jest hitowe wyposażenie-Q(może atakować po ruchu) i U( po ruchu opuszcza transport) dodatkowo /(bombardowanie strategiczne) i % (ogień kontrbateryjny). ;D >:D
A tak przy okazji co sądzicie o tym żeby w naszym :) efilu moździerzom i niektórym lekkim działom dać możliwość ataku po ruchu??
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Alberich

Cytat: Mario
Gram teraz z  ciekawości w Kam: 1938-48 WELTKRIEG (coś w rodzaju Blitzkriegu)na efilu ATOMIC tam wobec bardzo drogiej cięższej artylerii wybieram na razie:
75mm FK16n.A. , Krupp L2H43 (donośność 5 +1 hex ruchu własnego) ;D
100mm Nebelwerfer 35 , Krupp L2H43 -to jest hitowe wyposażenie-Q(może atakować po ruchu) i U( po ruchu opuszcza transport) dodatkowo /(bombardowanie strategiczne) i % (ogień kontrbateryjny). ;D >:D

Efil Atomic, po moim krótkim doświadczeniu grania, jest bardzo interesującym efilem i bardzo grywalnym (może bardziej od naszego)  z rożnymi ciekawymi rozwiązaniami. I po nim jednak czegoś mi zaczęło brakować w naszym, gustlikowym efilu... niestety.

I jakie ogólne wrażenia, gdzie aktualnie jesteś w misjach? Może podzielisz się w tym dziale z raportami oraz ewentualnie z opisami jak masz na nie chęć i czas.

W najbliższym czasie chcę zagrać albo w ATOMIC BLITZKRIEG albo w ATOMIC WELTKRIEG.

Cytat: Mario
A tak przy okazji co sądzicie o tym żeby w naszym :) efilu moździerzom i niektórym lekkim działom dać możliwość ataku po ruchu??

Jak dobrze pamięcią sięgam to może dwa lata temu coś wspominałem na forum by prowadzić taką możliwość po doświadczeniach z efilem autorstwa Randowe. Waldzios chyba wtedy odrzucił ten pomysł.

Mario

Efil Atomic jest ciekawy-ma też swoje minusy.
Mało kampanii.
Duża ilość sprzętu, część bardzo drogiego >:D- czyli niestety tylko do pooglądania (jak to kiedyś zostało napisane "polizania przez szybkę" ;D)
Skalowanie niektórych dodatków np.
Recon +1(u nas +2)
Fast Speed+1(u nas +20%)
te dwa są najbardziej wkurzające >:D i mało przydatne :'(
Fuel+15%(+30%)

Dobrze, że przynajmniej nie ma kar za używanie dodatków.
Choć ich prawie nie używam-drogi sprzęt-drogie dodatki (ogólnie mało kasy).

Do minusów
Rozpoznanie lotnicze np. Rama ma tylko 2 hexy pola widzenia (u nas 4).

Są też rzeczy dziwnie np. niskie ceny okrętów-szczególnie lotniskowców (często niższe niż czołgów, artylerii i samolotów)
I sprawa gustu- w większości niezbyt ładne ikony okrętów :)

Na plus/ciekawe np.
Jednostki dowódcze w piechocie, czołgach, rozpoznaniu i samolotach myśliwskich (drogie z cechą C-wspieranie doświadczeniem) :)
Cecha S (wspieranie ogniem)w niektórych samolotach myśliwskich.
I wspomniana wcześniej cecha Q (atak po ruchu) w moździerzach, flakach. :)

Zastanawia mnie jakie korzyści i na jakich zasadach dano Sztukasom cechę E?

Ale kampania jest jak na razie ciekawa. :)

Mam jeszcze pytanie dotyczące współpracy z autorami innych efili  np. w sprawie ikon sprzętowych (np. w Atomicu jest kilka fajnych, których u nas nie ma a jeśli by była jakaś współpraca można by skorzystać)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Zsamot

Propozycje odnośnie moździerzy to bez sensu tu ciągnąć, tylko w stosownym wątku.

Ja kupuję tu Storchy, bo i i tak dłuuugo ich nie ulepszam, zatem nie jestem na kasie stratny.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Waldzios

#9
Cytat: Zsamot w Luty 10, 2023, 01:06:30 AM
Propozycje odnośnie moździerzy to bez sensu tu ciągnąć, tylko w stosownym wątku.
Nie warto. Zdecydowanie się nie zgadzam.

Po pierwsze, niespecjalnie postrzegam moździerze jako broń typowo ofensywną.

Po drugie, uważam ze cecha 'mechanized' jest przegięta.
Klasa ARTY (w przeciwieństwie do AT) nie posiada kar za strzał po ruchu. W połączeniu z brakiem odpowiedzi (ogień pośredni) powstają poważne exploity. Przed taką jednostką nie ma obrony, wchodzi w zasięg i bezkarnie eliminuje jednostki w 2-3 linii.
W czasach "współczesnych" cecha 'mechanized' jest kontrowana przez 'counter battery fire', ale dla okresu WW2 nie istnieje skuteczne przeciwdziałanie.
Między innymi z tego powodu "katiusze" mają w efilu ruch fazowy.

Po trzecie, przydzielenie cechy 'mechanized' miałoby dalsze konsekwencje. Jeśli moździerz miałby cechę 'mechanized', to co z moździerzem na halftracku. Moździerz na halftracku prowadził by do 75 na halftracku, itd (można to ciągnąć długo).
Nawet jeśli moździerz nie byłby przegięty (ze względu na ograniczone statystyki) to jego pochodne już niekoniecznie.

Po czwarte i najważniejsze, AI by kompletnie zgłupiało. Atak artylerii nie powoduje strat własnych, więc AI atakowałoby praktycznie zawsze. Piechota by się wahała, czołgi by się wahały, moździerze atakowały by zawsze.
Masowe wykorzystanie moździerzy jako broni ofensywnej, wyglądałoby po prostu głupio.

Cytat: Zsamot w Luty 10, 2023, 01:06:30 AM
Propozycje odnośnie moździerzy to bez sensu tu ciągnąć, tylko w stosownym wątku.
Trick z zakupem 'He 70' jest ciekawy. Samolot łatwo przegapić, bo jest dostępny tylko w scenariuszach hiszpańskich.

BTW. Podejrzewam, że jednostka jest do poprawy. Mamy pojedynczą jednostkę 'He 70' (E:4184) o bardzo "ładnych" statystykach.
Problem w tym że "He 70E" (lekki bombowiec, 6x50kg) i "He 70F" (samolot rozpoznawczy) to były dwie oddzielne maszyny.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

besiu

#10
Odnośnie "zarzutów", co do: składów armii, nie takiego grania, grania zbyt wypasionymi jednostkami, itd.
Oto skład mojej armii, po 7 scenariuszach:
Cytat
Played Scenarios:
1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:77  +++  Proto: Bf-109E-3
2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:74  +++  Proto: Bf-110D-2
3   Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:78
4   Lillehammer , #3 , Brilliant Victory , score:73  +++  Proto: Bf-109E-4/B
5   Sedan , #4 , Brilliant Victory , score:82
6   Race to Dunkirk , #5 , Brilliant Victory , score:75
7   Pursuit to Tobruk , #6 , Brilliant Victory , score:75
--
Campaign score: 534  *  Average: 76

..
Current scenario: Pursuit to Tobruk,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 8459 , Current prestige is 437
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +600, Tobruk , cap 10200, 8 turns prestige: 120
if V : +300, Tobruk , cap 10200, 10 turns prestige: 120
if TV: +100, Tobruk , cap 10200, 14 turns prestige: 120
Ls: Loss , turn prestige: 120

Infantry
*  Wehr. Infanterie mot. 38 , Opel Blitz 4x2 , 4/6 , 1 bars , 194 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 0 pp - U:001
*  Wehr. Infanterie mot. 38 , Opel Blitz 4x2 , 114/6 , 3 bars , 328 exp , Germany , 10/10 , Combat Support  , 1 kill , 0 pp - U:002
*  Schutzen 38 , Opel Blitz 4x2 , 57//6 , 2 bars , 207 exp , Germany , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:003
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , Germany , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 309 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:008  [+11 exp]
MG Schutzen , Opel Blitz 4x2 , 24 Finland , 1 bars , 123 exp , Germany , 10/10 , 8 kill , 204 pp - U:018
MG Schutzen , Opel Blitz 4x2 , 31 Sedan , 2 bars , 214 exp , Germany , 8/10 , 2 kill , 163 pp - U:032  [+32 exp]

Tank 
*  Pz IIA , 11/6 , 5 bars , 565 exp , Germany , 10/10 , Superior Maneuver  , 31 kill , 0 pp - U:006  [+30 exp]
Pz IVD , 16 Polska , 4 bars , 416 exp , Germany , 10/10 , Influence  , 35 kill , 240 pp - U:013  [+71 exp]
Pz IVD , 18 Finland , 2 bars , 247 exp , Germany , 10/10 , 21 kill , 240 pp - U:019  [+6 exp]
Pz IVD , 32 Sedan , 1 bars , 166 exp , Germany , 10/10 , 13 kill , 240 pp - U:033  [+40 exp]

Recon
*  PSW 222 , 6 , 3 bars , 381 exp , Germany , 10/10 , Recon, 7 kill , 0 pp - U:005  [+15 exp]
PSW 222 , 28 Sedan , 1 bars , 118 exp , Germany , 7/10 , 2 kill , 84 pp - U:029  [+20 exp]
PSW 222 , 33 Sedan , 1 bars , 129 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 120 pp - U:034
PSW 222 , 34 Sedan , 1 bars , 131 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 120 pp - U:035

FlaK
8.8 FlaK 36 , SdKfz 7 , 39 toTobruk , 0 bars , 91 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 660 pp - U:037  [+36 exp]

Artillery
*  10.5 leFH18 , SdKfz 6 , 116/6 , 3 bars , 326 exp , Germany , 10/10 , Combat Support  , 3 kill , 0 pp - U:004  [+16 exp]
15 sFH18 , Wagon , 10 Madrid , 1 bars , 155 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 348 pp - U:009  [+18 exp]
15 sFH18 , Wagon , 11 Madrid , 2 bars , 243 exp , Germany , 10/10 , 10 kill , 348 pp - U:010  [+27 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 13 Polska , 1 bars , 197 exp , Germany , 10/10 , 10 kill , 528 pp - U:014  [+20 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 14 Polska , 1 bars , 191 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 528 pp - U:015  [+15 exp]
21 cm K38/39 , SdKfz 9 , 29 Sedan , 1 bars , 149 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 864 pp - U:030  [+25 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 38 Dunka , 1 bars , 121 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 516 pp - U:039  [+22 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 37 Dunka , 1 bars , 135 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 516 pp - U:040  [+22 exp]

Air Defense
SdKfz 6/2 , 19 Finland , 0 bars , 82 exp , Germany , 6/10 , Shock Tactics  , Air Defense, 2 kill , 136 pp - U:020  [+22 exp]
SdKfz 6/2 , 20 Finland , 0 bars , 96 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 228 pp - U:021
SdKfz 6/2 , 21 Finland , 0 bars , 67 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 228 pp - U:022
SdKfz 6/2 , 22 Finland , 0 bars , 53 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 2 kill , 228 pp - U:023
SdKfz 6/2 , 23f Finland , 1 bars , 138 exp , Germany , 10/10 , Combat Support  , Air Defense, 1 kill , 228 pp - U:024  [+28 exp]
SdKfz 6/2 , 30 Sedan , 0 bars , 76 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 228 pp - U:031

Fighter
+  Bf-109E-3 , 12 Madrid SS , 4 bars , 471 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 7 kill , 0 pp - U:012  [+30 exp]
+  Bf-110D-2 , 17 Polska SS , 2 bars , 291 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, Support, 8 kill , 0 pp - U:017  [+42 exp]
Bf-109E-3 , 25 Norge , 1 bars , 187 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 7 kill , 420 pp - U:026  [+9 exp]
+  Bf-109E-4/B , 27 Norge SS , 2 bars , 250 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, AntiTank, 2 kill , 0 pp - U:027  [+15 exp]
Bf-109E-3 , 35 Sedan , 3 bars , 327 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , AntiTank, Air Defense, 4 kill , 420 pp - U:028  [+46 exp]
+  Bf-110D-2 , 36 Sedan SS , 2 bars , 297 exp , Germany , 10/10 , Reconnaissance Movement  , Air Defense, AntiTank, 2 kill , 0 pp - U:036  [+44 exp]

Tactical Bomber
Fi 156 , 9 Madrid , 2 bars , 206 exp , Germany , 10/10 , Recon, 3 kill , 240 pp - U:011  [+15 exp]
Fi 156 , 15 Polska , 2 bars , 223 exp , Germany , 8/10 , Recon, 1 kill , 192 pp - U:016  [+19 exp]
Fi 156 , 26 Norge , 1 bars , 133 exp , Germany , 8/10 , Recon, 0 kill , 192 pp - U:025  [+19 exp]
I teraz... Mam baaardzo słąbe samolociki. Mnóstwo właśnie szturmowych, które nijak się mają, w walkach bezpośrednich, z samolotami wroga. Więc?....
praktycznie NIE posiadam bombowców, Doszedłem do Charków 1943 (nie mam tutaj raportu, sorry) - i mam raptem cały(!) jeden(!) bombowiec Stukas. Tak zwykle gracie?
Odnośnie flaków/air Defence: Serio? A który z Was, gra tak, jak ja? serio serio?

Odnośnie czołgów - mam w Charkowie, ZERO Tygrysów, mimo, że już są dostępne. i co? Elitarne?
Piechoty regular 38, spadochroniarzy 38, piechoty inne praktycznie z 1939 roku/40 i co? Elita?

Jedyną moją elitą, są artylerie.
Natomiast te dwie, o te
Cytat
15 sFH18 , Wagon , 10 Madrid , 1 bars , 155 exp , Germany , 10/10 , 6 kill , 348 pp - U:009  [+18 exp]
15 sFH18 , Wagon , 11 Madrid , 2 bars , 243 exp , Germany , 10/10 , 10 kill , 348 pp - U:010  [+27 exp]
= serio? aż tak złe? Wspierają w obronie, walą na 5 hexów, i mogłem je kupić - o czym świadczą nazwy - już w scenariuszu numer 1. Nadal nimi gram, pod Charkowem, czyli w 1043. I nadal strzelają. Jadą sobie, swoim tempem, jak kończy się amunicja w tych na ciężarówkach, to akurat one dojeżdżają na linię, i strzelają, pod koniec bitwy. Aby wyeliminować resztę wroga.

=.
Ergo:
K a ż d y z Was/nas -= gra zgodnie ze swoim "widzi mi się". Każdy coś bardziej lubi, lub mniej. Potrafi czymś się posługiwać, a inny nie potrafi. Np. NIE rozumiem zachwytów Waldziosa, odnośnie floty. Ja, jak widzę scenariusz na morzu - to mi się grać odechciewa.
ja, jak widzę "grę na etatach" Hansena, i te jego 10,5, sięgające na 5 hexów i atak Hard 6 oraz 12 Soft atack, - to mi się słąbo robi. Itd....

To co?
Jak ktoś gra inaczej - to co? Mam go "butować"?

Zsamot

Masz jakiś syndrom oblężonej twierdzy. Nikt Ciebie nie atakuje za składy armii. Ba, ja myślę, że mało kto czyta te wpisy. Podobnie jak i moje.
Naprawdę można fajne się bawić składami armii i tyle. Bez dziwnych wycieczek...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

besiu

#12
------------------
2 Ciechanów - Polska

Wstęp.
Plan.
Zakupy.
Walka.
Liderzy.
Zakupy końcowe.
Efekty.
Raport.
Spoilery: NIE CZYTAJ - jeśli potrafisz grać. I chcesz dobrej zabawy. Jeśli NIE potrafisz przejść tej planszy - to podpowiedzi są dla Ciebie.

Wstęp
Wykorzystam lotnictwo, które posiadam, do tego - trzeba będzie się opędzać od samolotów Polaka. Gra została mocno tutaj, zmieniona, w stosunku do liczby i siły jednostek polskich, w stosunku do Blitzkrieg w wydaniu PG 2. Trzeba być bardziej rozważnym.

Plan
Moimi siłami wysuniętymi, przebiję się na południe, w kierunku lotniska. Na nim będę dotankowywał amunicję w samolotach. Z lotniska przebiję się na zachód, w celu obejścia Mławy, na wschód oraz na południe.

Zakupy:
2x 15 artyleria 6 hexowa, na transporterach opancerzonych.
2x flaki jezdne.
W trakcie - Pz IVD oraz trzeci flak jezdny.

Walka.
Moje siły mobilne - przebijają się na południe. Potem część skręca na wschód, a część jedzie dalej, ku południowi. Flaki - strącają samolot wroga. Potem, dokupuję jeszcze Panzera, którego źle wystawiam, i musi 2 dni jechać, zanim na pole bitwy dociera. Trochę powalczył, lecz na ciężkim dla czołgów kierunku. Masa bunkrów itp. Mimo to oba czołgi, zdobyły około 100 experience'u.

Liderzy.
Brak.

Efekty:
Super, bo dostałem za poprzednią bitwę Brandenburgerów, walczę nimi, jak najwięcej, aby były jako Support, jak najszybciej. Do tego silne stały się moje czołgi i wszystkie 4 artylerie.

Raport
OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Brandenburger 40
2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 105  *  Average: 52

..
Current scenario: Ciechanow,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 680
Army cost: 3156 , Current prestige is 769
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Defensive
if BV: +1200, Suomussalmi , cap 5700, 11 turns prestige: 285
if V : +900, Suomussalmi , cap 5700, 14 turns prestige: 285
if TV: +600, Sedan , cap 7200, 17 turns prestige: 285
if Ls: +150, Sedan , cap 7200, 17 turns prestige: 285

Infantry
*  Wehr. Infanterie mot. 38 , Opel Blitz 4x2 , 4/6 , 1 bars , 135 exp , Germany , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:001  [+38 exp]
*  Wehr. Infanterie mot. 38 , Opel Blitz 4x2 , 114/6 , 1 bars , 176 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:002  [+61 exp]
*  Schutzen 38 , Opel Blitz 4x2 , 57//6 , 1 bars , 128 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+47 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , Germany , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 6 , 1 bars , 121 exp , Germany , 7/10 , 4 kill , 0 pp - U:008  [+36 exp]
+  Brandenburger 40 , 251/1 [W] ,  , 0 bars , 68 exp , Germany , 1/10 , 2 kill , 0 pp - U:013  [+68 exp]

Tank 
*  Pz IIA , 11/6 , 2 bars , 239 exp , Germany , 8/10 , 14 kill , 0 pp - U:006  [+103 exp]
Pz IVD ,  , 0 bars , 96 exp , Germany , 9/10 , 8 kill , 240 pp - U:030  [+96 exp]

Recon
*  PSW 222 , 6 , 1 bars , 159 exp , Germany , 5/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+32 exp]

Artillery
*  10.5 leFH18 , SdKfz 6 , 116/6 , 1 bars , 142 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004  [+35 exp]
15 sFH18 , Wagon ,  , 0 bars , 49 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 348 pp - U:009  [+33 exp]
15 sFH18 , Wagon ,  , 0 bars , 68 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 348 pp - U:010  [+26 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 42 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 528 pp - U:086  [+42 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,  , 0 bars , 59 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 528 pp - U:090  [+59 exp]

Air Defense
SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 228 pp - U:087
SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 2 exp , Germany , 9/10 , 0 kill , 228 pp - U:088  [+2 exp]
SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 26 exp , Germany , 9/10 , 0 kill , 228 pp - U:089  [+26 exp]

Tactical Bomber
Fi 156 ,  , 0 bars , 60 exp , Germany , 4/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:011  [+49 exp]
Fi 156 ,  , 0 bars , 57 exp , Germany , 6/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:012  [+20 exp]

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:37   TNK:1    RCN:6    FLAK:1    FORT:5    ATY:10   AD:3    TB:1      Total: 64
Lost  :   Total: 0

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  0 Leaders      Total :    972 exp,     11 kill,      0 pp    Average:    162 exp,      2 kill,      0 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :    335 exp,     22 kill,    240 pp    Average:    168 exp,     11 kill,    120 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    159 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    159 exp,      1 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  0 Leaders      Total :    360 exp,     11 kill,   1752 pp    Average:     72 exp,      2 kill,    350 pp
Air Defense    *   3 Units *  0 Leaders      Total :     28 exp,      1 kill,    684 pp    Average:      9 exp,      0 kill,    228 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    117 exp,      0 kill,    480 pp    Average:     59 exp,      0 kill,    240 pp
* Summary:     *  19 Units *  0 Leaders      Total :   1971 exp,     46 kill,   3156 pp    Average:    104 exp,      2 kill,    166 pp


Player 1  Germany, Waffen SS   has 43 units total (core+aux):
Infantry : 20
Tank   :  3
Recon :  3
Fortification :  1
Artillery :  9
Air Defense :  3
Fighter :  1
Tactical Bomber :  3

Player 2  Poland   has 5 units total (core+aux):
Infantry :  2
Fortification :  2
Artillery :  1

Spoilery: NIE CZYTAJ - jeśli potrafisz grać. I chcesz dobrej zabawy. Jeśli NIE potrafisz przejść tej planszy - to podpowiedzi są dla Ciebie.
Z południowego zachodu, gdzieś w 3 turze, idą posiłki. Pojawiają się "spod ziemi", jak tam puściłem piechotę aux, to nagle została otoczona wojskami wroga.
Pod Mławą - 3 flaki są, raczej ostrożnie, z samolotami.
Skoncentruj się na kluczowych punktach, nie na siłę. Można obejść przeciwnika, i od tyłu go zaatakować.

besiu

3 Suomussali - Finlandia

Wstęp.
Plan.
Zakupy.
Walka.
Liderzy.
Zakupy końcowe.
Efekty.
Raport.
Spoilery: NIE CZYTAJ - jeśli potrafisz grać. I chcesz dobrej zabawy. Jeśli NIE potrafisz przejść tej planszy - to podpowiedzi są dla Ciebie.

Wstęp
Spora zmiana, bo z Defensive, AI stance is Agressive. Więc trzeba uważać. Wróg pójdzie mocno do przodu.

Plan
2 artylerie u góry, nowa piechota, czołg i druga piechota z reconem - na północy.
Reszta wojska, na południu. Spokojnie, metodycznie do przodu. Wypstryka się w atakach, to go potem ładnie przejedziemy.

Zakupy:
Dostaję myśliwiec, jako prototyp - chyba nie wymuszałem, ale nie pamiętam... Resta zakupów, poniżej.
Tank 
Pz IVD , Finland , 0 bars , 34 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 240 pp - U:063  [+34 exp]

Air Defense
SdKfz 6/2 , Finland , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:062

Fighter - bez
+  Bf-110D-2 , 20 Polska SS , 0 bars , 43 exp , Germany , 9/10 , AntiTank, 3 kill , 0 pp - U:020  [+43 exp]
Bf-109E-3 , Finland , 0 bars , 16 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 420 pp - U:064  [+16 exp]
Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 47 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 420 pp - U:065  [+47 exp]

Kupuję, bez transportu,a bo już kasy nie miałem na to:
MG Schutzen , 251/1 [W] , Finland , 0 bars , 29 exp , Germany , 3/10 , 0 kill , 264 pp - U:061  [+29 exp]

Walka.
Na północy, bardzo szybko uporałem się z przeciwnikiem, 3 jednostki wyparowały pod ostrzałem mych 2 artylerii (jedna na konikach). Potem, pojechałem do swego VH w tym rejonie. Niestety - zbędnie, chciałem tą grupą wojska, spłynąć na południe. W ogóle nie było to potrzebne. To spowodowało, że nowo zakupieni MG Schutzen - zostali anihilowani. Bardzo mi się to nie spodobało. Byłem więc chamem, i zrobiłem Autosave. Chyba 4x, zawsze ginęli. W końcu jedna z dwóch jednostek wroga, nie zaatakowała tej piechoty, lecz drugą. Więc zagrałem dalej. Tak. Oszukiwałem.
Za własną głupotę, bo mogłem - jak to piszę w wielu innych wątkach - pozostawić ją, pod osłoną artylerii, w obronie. Ale nie! poszedłem o 1 hex, do przodu, poza zasięg wsparcia. I się skończyło - katastrofą!
Dalej.
Na południu, bułka z masłem, W pierwszej turze artylerie wszystkie rozstrzelałem moimi. Potem jego ruch, rozbił się na moich czołgach wspartych artyleriami. Samoloty na flakach. W mojej turze, rozstrzelałem samoloty, oraz 2 z 3 czołgów, W kolejnej turze doszły piechoty, kawalerie, artyleria i tam inne tałatajstwo. Wszystko albo samolotami (artylerię wrogą w ciężarówce) albo artyleriami, rozbiłem. Po 3 turach, ruszyłem do przodu. Nie było już wyzwań, bo wszystko pod drodze, w boju spotkaniowym, rozstrzelałem.

Liderzy.
Brak.

Efekty:
Fatalna głupota - utrata MG Schutzen - i moje oszustwo.
Jednostka, o największym przyroście, to!... Bocian!

Tactical Bomber
Fi 156 , 11 Madrid , 1 bars , 123 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:011  [+63 exp]
a nie, czołg, ma +72... ale i tak, to dobre świadectwo, na to, że w ciężarówkach łapałem wroga.

Raport
OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Brandenburger 40
2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Bf-110D-2
3   Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 159  *  Average: 53

..
Current scenario: Suomussalmi,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 360
Army cost: 4728 , Current prestige is 974
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive
if BV: +750, Lillehammer , cap 6600, 12 turns prestige: 360
if V : +550, Lillehammer , cap 6600, 16 turns prestige: 360
if TV: +350, Lillehammer , cap 6600, 20 turns prestige: 360
Ls: Loss , turn prestige: 360

Infantry
*  Wehr. Infanterie mot. 38 , Opel Blitz 4x2 , 4/6 , 1 bars , 135 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:001
*  Wehr. Infanterie mot. 38 , Opel Blitz 4x2 , 114/6 , 2 bars , 210 exp , Germany , 6/10 , 2 kill , 0 pp - U:002  [+34 exp]
*  Schutzen 38 , Opel Blitz 4x2 , 57//6 , 1 bars , 159 exp , Germany , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:003  [+31 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , Germany , 10/1 , 0 kill , 0 pp - U:007
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 6 , 1 bars , 143 exp , Germany , 9/10 , 5 kill , 0 pp - U:008  [+22 exp]
+  Brandenburger 40 , 251/1 [W] , 13  Madrid SS , 0 bars , 93 exp , Germany , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:013  [+25 exp]
MG Schutzen , 251/1 [W] , Finland , 0 bars , 29 exp , Germany , 3/10 , 0 kill , 264 pp - U:061  [+29 exp]

Tank 
*  Pz IIA , 11/6 , 2 bars , 251 exp , Germany , 9/10 , 16 kill , 0 pp - U:006  [+12 exp]
Pz IVD , 14 Polska , 1 bars , 168 exp , Germany , 10/10 , 14 kill , 240 pp - U:014  [+72 exp]
Pz IVD , Finland , 0 bars , 34 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 240 pp - U:063  [+34 exp]

Recon
*  PSW 222 , 6 , 1 bars , 178 exp , Germany , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:005  [+19 exp]

Artillery
*  10.5 leFH18 , SdKfz 6 , 116/6 , 1 bars , 175 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:004  [+33 exp]
15 sFH18 , Wagon , 9 Madrid , 0 bars , 94 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 348 pp - U:009  [+45 exp]
15 sFH18 , Wagon , 10 Madrid , 0 bars , 91 exp , Germany , 10/10 , 5 kill , 348 pp - U:010  [+23 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 15 Polska , 0 bars , 86 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 528 pp - U:015  [+44 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 19 Polska , 0 bars , 93 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 528 pp - U:019  [+34 exp]

Air Defense
SdKfz 6/2 , 16 Polska , 0 bars , 40 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 228 pp - U:016  [+40 exp]
SdKfz 6/2 , 17 Polska , 0 bars , 2 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:017
SdKfz 6/2 , 18 Polska , 0 bars , 65 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:018  [+39 exp]
SdKfz 6/2 , Finland , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 228 pp - U:062

Fighter
+  Bf-110D-2 , 20 Polska SS , 0 bars , 43 exp , Germany , 9/10 , AntiTank, 3 kill , 0 pp - U:020  [+43 exp]
Bf-109E-3 , Finland , 0 bars , 16 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 420 pp - U:064  [+16 exp]
Bf-109E-3 ,  , 0 bars , 47 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 420 pp - U:065  [+47 exp]

Tactical Bomber
Fi 156 , 11 Madrid , 1 bars , 123 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:011  [+63 exp]
Fi 156 , 12 Madrid , 0 bars , 87 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:012  [+30 exp]

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:52   TNK:3    RCN:8    AT:2    FLAK:1    FORT:5    ATY:13   AD:4    FTR:2    TB:2      Total: 92
Lost  :   Total: 0

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   7 Units *  0 Leaders      Total :   1113 exp,     15 kill,    264 pp    Average:    159 exp,      2 kill,     38 pp
Tank           *   3 Units *  0 Leaders      Total :    453 exp,     31 kill,    480 pp    Average:    151 exp,     10 kill,    160 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    178 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    178 exp,      1 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  0 Leaders      Total :    539 exp,     16 kill,   1752 pp    Average:    108 exp,      3 kill,    350 pp
Air Defense    *   4 Units *  0 Leaders      Total :    107 exp,      1 kill,    912 pp    Average:     27 exp,      0 kill,    228 pp
Fighter        *   3 Units *  0 Leaders      Total :    106 exp,      4 kill,    840 pp    Average:     35 exp,      1 kill,    280 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    210 exp,      0 kill,    480 pp    Average:    105 exp,      0 kill,    240 pp
* Summary:     *  25 Units *  0 Leaders      Total :   2706 exp,     68 kill,   4728 pp    Average:    108 exp,      3 kill,    189 pp


Player 1  Germany, Waffen SS   has 37 units total (core+aux):
Infantry : 16
Tank   :  3
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  6
Air Defense :  4
Fighter :  4
Tactical Bomber :  2

Player 2  USSR   has 2 units total (core+aux):
Infantry :  1
Fortification :  1

Spoilery: NIE CZYTAJ - jeśli potrafisz grać. I chcesz dobrej zabawy. Jeśli NIE potrafisz przejść tej planszy - to podpowiedzi są dla Ciebie.
Uwaga na kontrę wroga, zarówno na głównym kierunku - przychodzą czołgi, a w drugiej fali Kawaleria. Tak samo niebezpieczna jest kontra na kierunku północnym, tam trafiłem 4 bardzo silne jednostki, każdy z liderem. Trzeba się pilnować.

besiu

4 Lillehamer - Norwegia

Wstęp.
Plan.
Zakupy.
Walka.
Liderzy.
Zakupy końcowe.
Efekty.
Raport.
Spoilery: NIE CZYTAJ - jeśli potrafisz grać. I chcesz dobrej zabawy. Jeśli NIE potrafisz przejść tej planszy - to podpowiedzi są dla Ciebie.

Wstęp
Znana plansza, żadnego opisu.

Plan
1 artyleria, flak i 2x piechota - na prawo.
2 artylerie na konikach, czołg, flak i piechota - na lewo.
Reszta - środkiem, do celu.

Zakupy:
SS Regular 40 , Opel Blitz 4x2 ,  , 0 bars , 32 exp , Waffen SS , 9/10 , 0 kill , 192 pp - U:026  [+32 exp]

Dla ukrycia prestiżu pod CAPem
PSW 222 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , Recon, Air Defense, 0 kill , 120 pp - U:027
PSW 222 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , Recon, Air Defense, 0 kill , 120 pp - U:028
PSW 222 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , Recon, Air Defense, 0 kill , 120 pp - U:029


Walka.
Zbędnie po pierwszej linii wysłałem aż 4 jednostki, na północny wschód. Rozpoznałem potem, samolotem, teren, i po prostu - wszedłem, do pustej flagi. Niby, Gustlik pisał, że "można wykorzystać spadochroniarzy, do pewnych celów". Może o tę flagę chodziło?
W pierwszej turze, rozbiłem linię wroga na wschodzie, od razu do przodu, w drugiej turze rozbiłem jej resztki, i pojechałem pełnym gazem, Moje samoloty też ładnie walczyły. Niestety nie udało się złapać przeciwnika na flaki. Recon - zajął SH wroga, otrzymując lidera.
Pod Lillehammer, po prostu wszystko zmiotłem, z powierzchni ziemii, Ale były jeszcze jakieś, gdzieś po kątach, pochowane jednostki wroga... Nie wiem, gdzie.

Liderzy.
*  10.5 leFH18 , SdKfz 6 , 116/6 , 2 bars , 207 exp , Germany , 10/10 , Shock Tactics  , Air Defense, 2 kill , 0 pp - U:004  [+32 exp]
*  PSW 222 , 6 , 2 bars , 221 exp , Germany , 6/10 , Determined Defense  , Air Defense, 3 kill , 0 pp - U:005  [+43 exp]

Efekty:
Wszystko praktycznie rozbiłem. Nie mam pojęcia, gdzie te ostatnie 2 fortyfikacje, zostały.
Bf-109E-3 , 24 Finland , 1 bars , 121 exp , Germany , 7/10 , Air Defense, 1 kill , 420 pp - U:024  [+105 exp]

Raport
OpenGen 0.90.53.0 * (15 Apr 2016)  *  AI: Ver 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 6.9.3
Campaign: G05 BLITZKRIEG by Gustlik v.5.2.,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Madrid Offensive , #0 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Brandenburger 40
2   Ciechanow , #1 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Bf-110D-2
3   Suomussalmi , #2 , Brilliant Victory , score:54
4   Lillehammer , #3 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 212  *  Average: 53

..
Current scenario: Lillehammer,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 80
Army cost: 5280 , Current prestige is 102
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +1700, Sedan , cap 7200, 10 turns prestige: 265
if V : +1200, Sedan , cap 7200, 13 turns prestige: 265
if TV: +800, Sedan , cap 7200, 16 turns prestige: 265
Ls: Loss , turn prestige: 265

Infantry
*  Wehr. Infanterie mot. 38 , Opel Blitz 4x2 , 4/6 , 2 bars , 211 exp , Germany , 6/10 , Air Defense, 4 kill , 0 pp - U:001  [+76 exp]
*  Wehr. Infanterie mot. 38 , Opel Blitz 4x2 , 114/6 , 2 bars , 256 exp , Germany , 6/10 , Air Defense, 2 kill , 0 pp - U:002  [+46 exp]
*  Schutzen 38 , Opel Blitz 4x2 , 57//6 , 2 bars , 211 exp , Germany , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:003  [+52 exp]
*  Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 , 6 , 3 bars , 344 exp , Germany , 10/1 , Air Defense, 0 kill , 0 pp - U:007
*  Pioniere , Opel Blitz 4x4 , 6 , 1 bars , 163 exp , Germany , 9/10 , 5 kill , 0 pp - U:008  [+20 exp]
+  Brandenburger 40 , 251/1 [W] , 13  Madrid SS , 0 bars , 93 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:013
MG Schutzen , 251/1 [W] , 21 Finland , 0 bars , 84 exp , Germany , 6/10 , 0 kill , 264 pp - U:021  [+55 exp]
SS Regular 40 , Opel Blitz 4x2 ,  , 0 bars , 32 exp , Waffen SS , 9/10 , 0 kill , 192 pp - U:026  [+32 exp]

Tank 
*  Pz IIA , 11/6 , 2 bars , 281 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 18 kill , 0 pp - U:006  [+30 exp]
Pz IVD , 14 Polska , 1 bars , 199 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 17 kill , 240 pp - U:014  [+31 exp]
Pz IVD , 23 Finland , 1 bars , 106 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 8 kill , 240 pp - U:023  [+72 exp]

Recon
*  PSW 222 , 6 , 2 bars , 221 exp , Germany , 6/10 , Determined Defense  , Air Defense, 3 kill , 0 pp - U:005  [+43 exp]
PSW 222 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , Recon, Air Defense, 0 kill , 120 pp - U:027
PSW 222 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , Recon, Air Defense, 0 kill , 120 pp - U:028
PSW 222 ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , Recon, Air Defense, 0 kill , 120 pp - U:029

Artillery
*  10.5 leFH18 , SdKfz 6 , 116/6 , 2 bars , 207 exp , Germany , 10/10 , Shock Tactics  , Air Defense, 2 kill , 0 pp - U:004  [+32 exp]
15 sFH18 , Wagon , 9 Madrid , 1 bars , 119 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 7 kill , 348 pp - U:009  [+25 exp]
15 sFH18 , Wagon , 10 Madrid , 1 bars , 117 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 5 kill , 348 pp - U:010  [+26 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 15 Polska , 1 bars , 108 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 2 kill , 528 pp - U:015  [+22 exp]
15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , 19 Polska , 1 bars , 124 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 4 kill , 528 pp - U:019  [+31 exp]

Air Defense
SdKfz 6/2 , 16 Polska , 0 bars , 40 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 1 kill , 228 pp - U:016
SdKfz 6/2 , 17 Polska , 0 bars , 2 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 228 pp - U:017
SdKfz 6/2 , 18 Polska , 0 bars , 65 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 228 pp - U:018
SdKfz 6/2 , Finland , 0 bars , 18 exp , Germany , 10/10 , Air Defense, 0 kill , 228 pp - U:022  [+18 exp]

Fighter
+  Bf-110D-2 , 20 Polska SS , 1 bars , 106 exp , Germany , 7/10 , AntiTank, Air Defense, 6 kill , 0 pp - U:020  [+63 exp]
Bf-109E-3 , 24 Finland , 1 bars , 121 exp , Germany , 7/10 , Air Defense, 1 kill , 420 pp - U:024  [+105 exp]
Bf-109E-3 , 25 Finland , 0 bars , 93 exp , Germany , 8/10 , Air Defense, 2 kill , 420 pp - U:025  [+46 exp]

Tactical Bomber
Fi 156 , 11 Madrid , 1 bars , 123 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:011
Fi 156 , 12 Madrid , 1 bars , 126 exp , Germany , 10/10 , Recon, 0 kill , 240 pp - U:012  [+39 exp]

Player 1 : Germany, Waffen SS
Killed: INF:67   TNK:3    RCN:8    AT:5    FLAK:1    FORT:5    ATY:19   AD:5    FTR:4    TB:2      Total: 119
Lost  :   Total: 0

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  0 Leaders      Total :   1394 exp,     18 kill,    456 pp    Average:    174 exp,      2 kill,     57 pp
Tank           *   3 Units *  0 Leaders      Total :    586 exp,     43 kill,    480 pp    Average:    195 exp,     14 kill,    160 pp
Recon          *   4 Units *  1 Leaders      Total :    221 exp,      3 kill,    360 pp    Average:     55 exp,      1 kill,     90 pp
Artillery      *   5 Units *  1 Leaders      Total :    675 exp,     20 kill,   1752 pp    Average:    135 exp,      4 kill,    350 pp
Air Defense    *   4 Units *  0 Leaders      Total :    125 exp,      1 kill,    912 pp    Average:     31 exp,      0 kill,    228 pp
Fighter        *   3 Units *  0 Leaders      Total :    320 exp,      9 kill,    840 pp    Average:    107 exp,      3 kill,    280 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    249 exp,      0 kill,    480 pp    Average:    125 exp,      0 kill,    240 pp
* Summary:     *  29 Units *  2 Leaders      Total :   3570 exp,     94 kill,   5280 pp    Average:    123 exp,      3 kill,    182 pp


Player 1  Germany, Waffen SS   has 29 units total (core+aux):
Infantry :  8
Tank   :  3
Recon :  4
Artillery :  5
Air Defense :  4
Fighter :  3
Tactical Bomber :  2

Player 2  Norway, United Kingdom   has 2 units total (core+aux):
Fortification :  2

Spoilery: NIE CZYTAJ - jeśli potrafisz grać. I chcesz dobrej zabawy. Jeśli NIE potrafisz przejść tej planszy - to podpowiedzi są dla Ciebie.
W supply Hexie wroga- jest trigger hex - można dostac lidera. Na północnym wschodzie, w miasteczku - pusto, tylko można zebrać prestiż.
Posiłki brytyjskie pojawiają się - lądowe - gdzieś w 4 turze, potem 5, trzeba wziąć to pod uwagę. Również drugi samolot wtedy przylatuje.