Jaro - G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.0 - 200%

Zaczęty przez Jaro, Maj 15, 2023, 06:42:04 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

[EDIT: podejście nr 1 na 200%]


Przyszedł czas na zabawę i testy jednostek. Zobaczymy jak się sprawi lekka artyleria piechoty morskiej...

Pomny opisów Waldziosa od razu ruszam do przodu.
Na północy atakuję wzdłuż Warty.
Popów - ustawiam obronę wspartą pociągami pancernymi. i połową sił pancernych
Krzepice - ustawiam obronę na rzece i ściągam wsparcie spod Mokrej.
Na południu ściągam wsparcie spod Kłobucka.
Druga połowa sił pancernych, artyleria i flak na południe. Jedzie wolno, więc w ostatniej chwili domknie lukę pomiędzy Krzepicami a Pankami.

Myśliwce dają osłonę punktom obrony na południu.

Ciekawie było pod Popowem, gdzie atakowałm, cofałem się na pozycje i ponownie kontratakowałem.
Lotnicwo niemieckie nie wzięło udziału w bitwie.

Poczekałem do końca aby zbierać doświadczenie.



OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.5.4
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.0,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 47  *  Average: 47

..
Current scenario: Mokra,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 800
Army cost: 0 , Current prestige is 980
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive   Using map: 709
if BV: +1400, Operacja "Raba killer" , cap disabled, 9 turns prestige: 180
if V : +700, Operacja "Raba killer" , cap disabled, 11 turns prestige: 200
if TV: +350, Operacja "Raba killer" , cap disabled, 13 turns prestige: 200
Ls: Loss , turn prestige: 200

Piechota
*  Strzelcy (mot.) , PF 621L , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 128 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 2 kill , 0 pp - U:026  [+30 exp]
*  Kawaleria , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 122 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Resilience  ,    Recon,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:027  [+24 exp]

Czołg
*  9TP , "Wołyńska" BK/1 Husaria , 1 bars , 168 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Aggressive Attack  ,   AntiTank,      Fast Speed, 9 kill , 0 pp - U:015  [+70 exp]

Rozpoznanie
*  SP wz.28 , "Wołyńska" BK/21 Dragoni , 1 bars , 111 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,      Fast Speed, 2 kill , 0 pp - U:006  [+24 exp]

Artyleria uniwersalna
*  PF 621L/20mm , "Wołyńska" BK/OPL , 1 bars , 156 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 1 kill , 0 pp - U:034  [+67 exp]

Artyleria
*  PF 621L/100mm , "Wołyńska" BK/2 DAK , 0 bars , 97 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:016  [+41 exp]
*  100mm wz.38 ST , C4P , "Wołyńska" BK/2 DAK , 0 bars , 96 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:017  [+51 exp]

Myśliwiec
*  PZL P.24e ,  , 1 bars , 107 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Battlefield Intelligence  ,   Air Defense,      Fast Speed, 1 kill , 0 pp - U:072  [+9 exp]
*  PZL P.24g ,  , 0 bars , 74 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,   Air Defense,      Fast Speed, 2 kill , 0 pp - U:073  [+7 exp]

Bomb. taktyczny
*  PZL.37b Łoś ,  , 1 bars , 106 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:071  [+39 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:17   TNK:7    RCN:3    AT:3    FORT:1    ATY:5    FTR:1    TB:2      Total: 39
Lost  : TNK:1      Total: 1
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Grasz według poprawionej wersji przez Waldka?

Cytat: Waldzios w Kwiecień 08, 2021, 04:32:49 PM
......
Uznałem, że warto dokończyć testy, i w razie potrzeby wprowadzić niezbędne poprawki.

Testuje na wersji z moimi minimalnymi poprawkami:
Cytat: Waldzios w Październik 03, 2019, 02:48:01 AM
Sprawdzałem co będzie potrzebne i w efekcie poprawiłem pierwsze 10 scenariuszy (wymieniłem nad-czasowe jednostki i nagrody w heksach).
Nie jestem pewien czy efekt końcowy pokryje się z zamierzeniami Gustlika, ale jeśli ktoś jest ciekawy, to pliki są tutaj: g45_part1.zip.

Waldzios

W instalce (i na stronie Kowdara) jest poprawiona wersja (z oznaczeniem  4.0).

Cytat: kowdar w Styczeń 17, 2022, 10:27:44 AM
Na stronie i w instalce znalazła się także zmodyfikowana kampania G45, której nadałem numerek 4.0.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Tak.
Waldzios - dzięki za Twoje odpowiedzi odnośnie użytego sprzętu (w wątku rozgrywki Waldziosa)

Uwaga do pierwszego scenaiusza:
U:11 nazwa: szwadron kolarzy a na wyposażeniu samochód pancerny - śmiesznie to wygląda.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Dzięki za odpowiedź
Wersja jest w takim razie jedna i bardzo dobrze

Jaro

Proto:
Fairey Battle - sprzedany

Zakupy:
7TP
PF 508 Łazik
40mm wz.36
3x 155mm wz.17 Schneider
2x PZL P.24e
3x LWS-3 Mewa
PZL.37c Łoś

Downgrade:
SP wz.28 -> Patrol motocyklowy (był zbyt wolny)

Zakupy w trakcie (do obrony Krakowa)
3x Piechota 38
40mm wz.36
75mm wz.1897 Schneider
TKD
PZL.37c Łoś

Myślenice i Bochnia - ściągam pobliskie oddziały i konsoliduję obronę
Siły główne - kierunek na Dobczyce i dalej na Czechów

Na lądzie bez większych sensacji. Siły spod Myślenic nie miały szansy się ruszyć. Dobrze że atak niemiecki z południa szedł wolno i niemrawo.
Płatne hexy na południu zdobyły jednostki rozpoznawcze, spadochroniarze (SH) Górale (lotnisko). Patrol motocyklowy nieżle oberwał bo zapuścił sie za daleko w poszukiwaniu pp ;)




OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.5.4
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.0,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: Fairey Battle
2   Operacja "Raba killer" , #1 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 97  *  Average: 48

..
Current scenario: Operacja "Raba killer",  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 1840
Army cost: 5460 , Current prestige is 1151
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive   Using map: 700
if BV: +1300, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 12 turns prestige: 600
if V : +500, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 14 turns prestige: 700
if TV: +250, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 16 turns prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800

Piechota
*  Strzelcy (mot.) , PF 621L ,  , 1 bars , 148 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:005  [+20 exp]
*  Kawaleria , PF 508/518 ,  , 1 bars , 127 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Resilience  , 3 kill , 0 pp - U:006  [+5 exp]
Piechota 38 ,  , 0 bars , 20 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 84 pp - U:038  [+20 exp]
Piechota 38 ,  , 0 bars , 72 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , 1 kill , 84 pp - U:041  [+72 exp]
*  Kompania Spadochronowa ,  , 1 bars , 123 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Recon,    Special Munition, 0 kill , 0 pp - U:108
Piechota 38 ,  , 0 bars , 20 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 2 kill , 84 pp - U:124  [+20 exp]
*  Kompania Motocyklowa , Sokół 1000 [W] ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:126

Czołg
*  9TP ,  , 2 bars , 237 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Aggressive Attack  , 14 kill , 0 pp - U:002  [+69 exp]
7TP ,  , 0 bars , 77 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 5 kill , 156 pp - U:113  [+77 exp]

Rozpoznanie
*  Patrol motocyklowy ,  , 1 bars , 165 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 , 2 kill , 0 pp - U:001  [+54 exp]
PF 508 Łazik ,  , 0 bars , 64 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 ,    Recon, 3 kill , 96 pp - U:114  [+64 exp]

Artyleria uniwersalna
*  PF 621L/20mm ,  , 2 bars , 236 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Liberator  , 3 kill , 0 pp - U:007  [+80 exp]
40mm wz.36 ,  , 0 bars , 20 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 0 kill , 180 pp - U:045  [+20 exp]
40mm wz.36 , C2P ,  , 0 bars , 11 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 288 pp - U:120  [+11 exp]

Artyleria
*  PF 621L/100mm ,  , 1 bars , 137 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:003  [+40 exp]
*  100mm wz.38 ST , C4P ,  , 1 bars , 117 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:004  [+21 exp]
75mm wz.1897 Schneider , C4P ,  , 0 bars , 15 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 264 pp - U:015  [+15 exp]
TKD ,  , 0 bars , 15 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 156 pp - U:030  [+15 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 0 bars , 25 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 420 pp - U:117  [+25 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 0 bars , 26 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:119  [+26 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 0 bars , 25 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 420 pp - U:121  [+25 exp]

Myśliwiec
*  PZL P.24e ,  , 1 bars , 173 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Battlefield Intelligence  ,    Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:009  [+66 exp]
*  PZL P.24g ,  , 1 bars , 143 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:010  [+69 exp]
PZL P.24e ,  , 1 bars , 119 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 ,    Special Munition, 2 kill , 360 pp - U:118  [+119 exp]
PZL P.24e ,  , 0 bars , 49 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition, 5 kill , 360 pp - U:122  [+49 exp]

Bomb. taktyczny
*  PZL.37b Łoś ,  , 1 bars , 184 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support, 3 kill , 0 pp - U:008  [+78 exp]
PZL.37c Łoś ,  , 0 bars , 63 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,   Support, 3 kill , 612 pp - U:011  [+63 exp]
PZL.37c Łoś ,  , 0 bars , 17 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support, 0 kill , 612 pp - U:032  [+17 exp]
LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 20 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 288 pp - U:115  [+20 exp]
LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 32 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 ,    Recon, 0 kill , 288 pp - U:116  [+32 exp]
LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 47 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 288 pp - U:123  [+47 exp]
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Maj 15, 2023, 06:42:04 PM
Zobaczymy jak się sprawi lekka artyleria piechoty morskiej...
Pamiętaj by odpowiednio wcześnie zainwestować w jednostki piechoty.
Docelowo będziesz potrzebował kilka rodzajów piechoty (piechota morska, jednostki inżynieryjne, spadochroniarze, kilka rodzajów komandosów, plus pod koniec oddziały śmigłowcowe). Wytrenowanie ich na późniejszym etapie kampanii jest dość problematyczne.

To samo dotyczy jednostek wsparcia / lekkiej artylerii. Oprócz jednostek piechoty morskiej, potencjalnie możesz chcieć wykorzystać również odpowiedniki spadochronowe. Zwiększony limit ATP pozwala na szersze wykorzystanie spadochronowych jednostek wsparcia (finalnie ATP=12) . Problem w tym że "zielone" jednostki raczej słabo się sprawdzą.
Prawdopodobnie warto zaplanować ich zakup odpowiednio wcześniej.

Cytat: Jaro w Maj 17, 2023, 02:42:15 PM
U:11 nazwa: szwadron kolarzy a na wyposażeniu samochód pancerny - śmiesznie to wygląda.
Nie można wykluczyć, że to zamierzone działanie by zmylić przeciwnika :P.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Waldzoos, jak Ci się sprawdzały 220mm mozdzierz wz.32 ? Zasięgiem nie grzeszą jak również ilością amunicji...
Doświadczenia też zbyt dużo nie zdobyły w bitwie 3. Brygada "Śmierć".
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#8
Cytat: Jaro w Maj 19, 2023, 07:25:54 PM
Waldzoos, jak Ci się sprawdzały 220mm mozdzierz wz.32 ? Zasięgiem nie grzeszą jak również ilością amunicji...
Doświadczenia też zbyt dużo nie zdobyły w bitwie 3. Brygada "Śmierć".
Nie pamiętam szczegółów, to było dość dawno.

Na pewno głównym powodem zakupu było "trwałe tłumienie". To dla mnie krytyczna funkcjonalność.
Dodatkowo, na tym etapie kampanii stanowiły solidną broń ppanc (HA=14).
Role artylerii tłumiącej spełniły względnie dobrze, ale przy pierwszej możliwości wymieniłem je na '155mm wz.40'.

Doświadczenia nie zdobyły wiele, bo zbyt rzadko, i dość mocno strzelają.

Dodatkowym czynnikiem była możliwość darmowego downgrade'u: '220mm mozdzierz wz.32' (588pp) => '155mm wz.40' (576pp), i zgodne transporty. Więc cały zakup niewiele mnie kosztował (2x12pp).

Dużym uproszczeniem w moim przypadku był fakt, że obie jednostki bardzo wcześnie zyskały leaderów. Więc z góry wiedziałem, że docelowo skończą jako artyleria dalekosiężna/tłumiąca.
W przeciwnym wypadku pewnie dłużej zwlekałbym z ulepszeniem.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Niezbyt mi się spodobały moje zakupy w trakcie gry.
Postanowiłem zagrać jeszcze raz. I jeszcze raz ...;)
Wreszcie dobrałem skład mojej armii. Wreszcie większość czasu grałem rozsądnie, choć z dyscypliną mam na bakier.

Uparłem się też na rozwiązanie dwóch dręczących mnie problemów: spadochroniarze i zachodnia strona mapy.
Spadochroniarzy zostawiłem do obrony Krakowa, choć pod koniec w trybie awaryjnym wysłałem ich na południe.
Nie zdążyli powalczyć... A gdybym ich zostawił to zdobyli by trochę doświadczenia.
Do obrony Krakowa ściągnąłem pociąg pancerny i jednostki ze wschodu - tam walki już wygasały po tym jak lotnictwo załatwiło czołg i artylerię a moje główne siły wjechały w prawe skrzydło Czechosłowaków.

Zastanawiałem się, jak w kontrolowany sposób zająć zachód mapy. Na farta przy pomocy posiłków dało się ale jak to zrobić w kontrolowany sposób?
Delikatnie wzmocniłem zachodnie siły (7TP, 155 mmm, Flak) i zagrałem bardziej zdecydowanie. Pomogło bo przebiłem się na południe.
i dobrze bo tym razem fart nie bardzo sprzyjał i przydała się ta akcja.

Ta bitwa nie jest zbyt piwna. Trzeba uważać i szczególnie dobrze wykorzystać lotnictwo do wybicia artylerii i czołgów wroga.

Szczęście też się przyda bo Heinkel nadziewający się na pelotkę to nie to samo co Heinkel bezpośrednio bombardujący pelotkę...
Dla niedoświadczonej pelotki w ostatniej rozgrywce od razu dokupiłem dodatek Special Munition aby dać jej jakieś szanse.
Do liderów też nie mam szczęścia. Trzy razy grałem i zawsze hex z liderem zajmuje jednostka z liderem... :(

Proto:
Fairey Battle - sprzedany

Downgrade:
SP wz.28-> PF 508 Łazik (za wolny)

Zakupy:
2x 7TP
PF 508 Łazik
PF 621L/75mm
2x 155mm wz.17 Schneider
2x PZL P.24e
3x LWS-3 Mewa
PZL.37c Łoś

Zakupy w trakcie
2x 75mm wz.1897 Schneider - do obrony Krakowa
2x PZL P.24e
PZL.37c Łoś




OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.5.4
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.0,  *  Player prestige modifier 200%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:47  +++  Proto: Fairey Battle
2   Operacja "Raba killer" , #1 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 97  *  Average: 48

..
Current scenario: Operacja "Raba killer",  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 1840
Army cost: 5340 , Current prestige is 661
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive   Using map: 700
if BV: +1300, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 12 turns prestige: 600
if V : +500, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 14 turns prestige: 700
if TV: +250, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 16 turns prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800

Piechota
*  Strzelcy (mot.) , PF 621L ,  , 1 bars , 174 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 , 4 kill , 0 pp - U:005  [+46 exp]
*  Kawaleria , PF 508/518 ,  , 1 bars , 187 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Resilience  , 2 kill , 0 pp - U:006  [+65 exp]
*  Kompania Spadochronowa ,  , 1 bars , 123 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Recon,    Special Munition, 0 kill , 0 pp - U:108
*  Kompania Motocyklowa , Sokół 1000 [W] ,  , 0 bars , 30 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 1 kill , 0 pp - U:124  [+30 exp]

Czołg
*  9TP ,  , 2 bars , 257 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , Aggressive Attack  , 18 kill , 0 pp - U:002  [+89 exp]
7TP ,  , 0 bars , 77 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 2 kill , 156 pp - U:011  [+77 exp]
7TP ,  , 0 bars , 92 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 3 kill , 156 pp - U:122  [+92 exp]

Rozpoznanie
*  PF 508 Łazik ,  , 1 bars , 149 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 ,    Recon, 4 kill , 0 pp - U:001  [+38 exp]
PF 508 Łazik ,  , 0 bars , 72 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 ,    Recon, 1 kill , 96 pp - U:121  [+72 exp]

Artyleria uniwersalna
*  PF 621L/20mm ,  , 1 bars , 199 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:007  [+43 exp]

Artyleria
*  PF 621L/100mm ,  , 1 bars , 166 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:003  [+69 exp]
*  100mm wz.38 ST , C4P ,  , 1 bars , 117 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:004  [+21 exp]
75mm wz.1897 Schneider ,  , 0 bars , 22 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 0 kill , 144 pp - U:032  [+22 exp]
75mm wz.1897 Schneider ,  , 0 bars , 4 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 144 pp - U:044  [+4 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 0 bars , 27 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 420 pp - U:113  [+27 exp]
155mm wz.17 Schneider  , C4P ,  , 0 bars , 28 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , 0 kill , 420 pp - U:123  [+28 exp]

Obrona plot.
PF 621L/75mm ,  , 0 bars , 56 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 2 kill , 288 pp - U:120  [+56 exp]

Myśliwiec
*  PZL P.24e ,  , 1 bars , 174 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Battlefield Intelligence  ,    Special Munition, 4 kill , 0 pp - U:009  [+67 exp]
*  PZL P.24g ,  , 1 bars , 135 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 ,    Special Munition, 4 kill , 0 pp - U:010  [+61 exp]
PZL P.24e ,  , 0 bars , 51 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition, 2 kill , 360 pp - U:012  [+51 exp]
PZL P.24e ,  , 0 bars , 28 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 360 pp - U:033  [+28 exp]
PZL P.24e ,  , 1 bars , 173 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 ,    Special Munition, 1 kill , 360 pp - U:118  [+173 exp]
PZL P.24e ,  , 1 bars , 113 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 1 kill , 360 pp - U:119  [+113 exp]

Bomb. taktyczny
*  PZL.37b Łoś ,  , 1 bars , 166 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 ,   Support, 2 kill , 0 pp - U:008  [+60 exp]
PZL.37b Łoś ,  , 0 bars , 22 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 600 pp - U:035  [+22 exp]
PZL.37c Łoś ,  , 0 bars , 51 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support, 0 kill , 612 pp - U:114  [+51 exp]
LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 35 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 288 pp - U:115  [+35 exp]
LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 52 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 0 kill , 288 pp - U:116  [+52 exp]
LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 20 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon, 1 kill , 288 pp - U:117  [+20 exp]
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

#10
Kampania piwna - ta taka, która na początku jest łatwa ... i zachęca do grania osoby(jak ja) o małym doświadczeniu i umiejętnościach
Pierwszy raz podszedłem do tej kampanii w kwietniu 2019 roku
Grałem na 300% - nie mogłem przejść 2 scenariusza w sposób zadowalający

Jak Jarku zacząłeś grać - to pomyślałem, że spróbuje
Zagrałem na 250%
W pierwszym scenariuszu nie ma znaczenia na ile się gra (jeśli nie dokupi się jednostek podczas gry) - trudność to osiągnięcie BV w 9 turze
Co prawda dzielił mnie jeden hex od tego, ale nie miałem zajętego SH
Więc pograłem do 11 tury i Victory
Nawet sporo liderów i doświadczenia - wiec pomyślałem - spoko - czy muszę mieć BV?

Ale drugi scenariusz znów mnie wyleczył z grania w tę kampanię - nie wiadomo co kupić, a przeciwnik ma przewagę w każdej broni ..
Na pewno - to nie jest kampania piwna

Mój AAR po pierwszym scenariuszu  - tak dla porównania ...
OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.5.3
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.0,  *  Player prestige modifier 250%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Victory , score:25
--
Campaign score: 25  *  Average: 25

..
Current scenario: Mokra,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 0 , Current prestige is 1250
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 11
AI stance is Aggressive   Using map: 709
if BV: +1400, Operacja "Raba killer" , cap disabled, 9 turns prestige: 225
if V : +700, Operacja "Raba killer" , cap disabled, 11 turns prestige: 250
if TV: +350, Operacja "Raba killer" , cap disabled, 13 turns prestige: 250
Ls: Loss , turn prestige: 250

Piechota
*  Strzelcy (mot.) , PF 621L , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 145 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 1 kill , 0 pp - U:026  [+47 exp]
*  Kawaleria , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 111 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Influence  ,    Recon,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:027  [+13 exp]

Czołg
*  9TP , "Wołyńska" BK/1 Husaria , 2 bars , 225 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Devastating Fire  ,   AntiTank,      Fast Speed, 9 kill , 0 pp - U:015  [+127 exp]

Rozpoznanie
*  SP wz.28 , "Wołyńska" BK/21 Dragoni , 1 bars , 114 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,      Fast Speed, 0 kill , 0 pp - U:006  [+27 exp]

Artyleria uniwersalna
*  PF 621L/20mm , "Wołyńska" BK/OPL , 0 bars , 89 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 0 kill , 0 pp - U:034

Artyleria
*  PF 621L/100mm , "Wołyńska" BK/2 DAK , 1 bars , 131 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Infiltration Tactics  ,   Support,    Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:016  [+75 exp]
*  100mm wz.38 ST , C4P , "Wołyńska" BK/2 DAK , 1 bars , 112 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 2 kill , 0 pp - U:017  [+67 exp]

Myśliwiec
*  PZL P.24e ,  , 1 bars , 199 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , First Strike  ,   Air Defense,      Fast Speed, 1 kill , 0 pp - U:072  [+101 exp]
*  PZL P.24g ,  , 1 bars , 102 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Fire Discipline  ,   Air Defense,      Fast Speed, 3 kill , 0 pp - U:073  [+35 exp]

Bomb. taktyczny
*  PZL.37b Łoś ,  , 1 bars , 101 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:071  [+34 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:17   TNK:7    RCN:3    AT:3    FORT:1    ATY:5    FTR:1    TB:2      Total: 39
Lost  : INF:2    AT:1    FORT:1      Total: 4

BV  0
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   2 Units *  1 Leaders      Total :    256 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    128 exp,      1 kill,      0 pp
Czołg          *   1 Units *  1 Leaders      Total :    225 exp,      9 kill,      0 pp    Average:    225 exp,      9 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    114 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    114 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :     89 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     89 exp,      0 kill,      0 pp
Artyleria      *   2 Units *  1 Leaders      Total :    243 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    122 exp,      3 kill,      0 pp
Myśliwiec      *   2 Units *  2 Leaders      Total :    301 exp,      4 kill,      0 pp    Average:    151 exp,      2 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :    101 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    101 exp,      3 kill,      0 pp
* Summary:     *  10 Units *  5 Leaders      Total :   1329 exp,     23 kill,      0 pp    Average:    133 exp,      2 kill,      0 pp

Jaro

Sympatyk, ta kampania może będzie piwna ale trochę później. Waldzios pisał, że na początku sprawia kłopoty.
Nie zniechęcaj się. Spróbuj różnych rozwiązań. Dla mnie na początku wyjście na bój spotkaniowy było problemem. Atakowanie, kiedy wróg atakuje moje pozycje nie mieściło mi się w głowie. Ale okazało się, że po odparciu pierwszej fali można przesunąć się do przodu i tam odeprzeć atak drugiego rzutu. Zauważ że piszę odeprzeć atak a nie atakować. Oszczędzam jednostki i atakuję dopiero jak się wróg wykrwawi.


Z tą przewagą to bym nie przesadzał. Tu jest trochę inna filozofia. Dodatki dają przewagę. Więc albo mniejsza liczba dopakowanych jednostek albo więcej i rekompensata w taktyce.
u Waldziosa, w pierwszych scenariuszach) dodatki raczej ograniczone - widać nadrabia taktyką. Ja postawiłem na lotnictwo (wkrótce dorzucę siły ognia jednostkom lądowym, bo lotnictwo w deszczu nie działa).


Jeśli pójdziesz na bój spotkaniowy to będzie słabo. Sposób na wroga to dogodny teren, wsparcie artylerii i eliminacja ciężkiej artylerii i czołgów przez lotnictwo. Wróg szybko się wykrwawi i można przejść do kontrataku.


UWAGA SPOILER.

Pierwsza bitwa - inaczej niż w Znaku Orła, gdzie trzeba było się bronić na pozycjach.
Tu od razu dajesz do przodu.
Lotnictwo wykorzystaj do wyśledzenia i likwidacji ciężkiej artylerii i cięższych czołgów.
Reszta drobnicy rozbije się na piechocie wspartej artylerią. Niedobitki dobijesz czołgami.
Ustaw się, poczekaj na atak aby artyleria zdziesiątkowała wroga. Odpowiedz artylerią i dobij niedobitki.
Nie atakuj piechotą i czołgami jednostek o pełnych stanach. W następnej rundzie same zaatakują i dostaną od artylerii. Wtedy je łatwo dobijesz.

Załączam mapę z 4 rundy.

Druga bitwa to już inna historia. Kasy jest sporo i rzeczywiście trudno się na coś zdecydować.
Ja ją grałem trzy albo cztery razy aż byłem zadowolony z efektu.
Na wschodzie ściągam wszystkie okoliczne jednostki i ustawiam obronę okrężną. CKM  i pociąg pancerny wystarczą aby wykrwawić wroga.
Jak wykryję artylerię to ją likwiduję lotnictwem. To samo z czołgiem.
W likwidacji Czechosłowaków pomagają główne siły uderzające w ich lewą flankę.
Jak tylko robi się spokój to przerzucam co się da z auxów do Krakowa. Akurat zdążą na bitwę.

W Krakowie zostawiłbym spadochroniarzy i ściągniętą z północnego zachodu piechotę.  Dokupiłem 2 działa 75 mm bo i tak planuję mieć podobne dla piechoty morskiej.
Artylerię wykrywa i niszczy lotnictwo. Jeszcze jedna jednostka piechoty by się przydała (Niemcy przeszli przez lukę i zaatakowali artylerię). Piechota wykrwawi się w walkach w mieście. Nie atakuję moją piechotą - pozwalam się atakować korzystając ze wsparcia artylerii, okopania i Rugged Defense. Bitwę rozstrzyga przybycie pociągu pancernego.

Najtrudniej jest na zachodzie, gdzie auxy mają się obronić i przejść do ataku. Dorzucam im jako wsparcie 7tp, 155 mm i flak.
Tu znowu kluczem jest rozpoznanie i lotnicza eliminacja ciężkiej artylerii i czołgów.
Pozwalam się atakować i nie podchodzę do przodu zanim nie znajdę i wyeliminuję ciężkiej artylerii o dużym zasięgu.
Potem ruszamy do przodu. Ale znowu nie atakuję piechoty wroga w lesie tylko podsuwam mu się pod nos pod osłoną własnej artylerii. I znowu sam sobie robi krzywdę.
Dobijam i naprzód.
Górale najpierw zajmują lotnisko a potem dołem przy ciągłym rozpoznaniu lotniczym, aby się nie nadziali na coś. Zajmują SH i wracają z piechotą motocyklową zająć VH.
Ciągły zwiad lotniczy jest kluczem. Jak tylko zobaczę niebronioną artylerię to zaraz ją atakuję z powietrza.
Można pomyśleć o desancie spadochroniarzy na południu aby razem z góralami podziałali. Wtedy do Krakowa trzeba coś dokupić albo wcześniej wysłać jakąś dodatkowa piechotę albo dwie.

Wrogie posiłki rozpraszają się i utykają. Jedne na rzece - atak z rzeki na piechotę wspartą artylerią to nie jest dobry pomysł. Drugie wychodzą na otwartą przestrzeń koło VH ale tam mam większość sił i dodatkowo lotnictwo w chwilach wolnych likwiduje co trudniejsze jednostki.

Mały trik - jeśli komputer widzi mój samolot to przesuwa pelotki w jego stronę. Wykorzystuję to do odciągnięcia obrony plot od interesujących mnie punków.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: sympatyk w Maj 21, 2023, 10:15:53 AM
Na pewno - to nie jest kampania piwna
Kampania jest "piwna", ale niekoniecznie na całym przebiegu.

Początkowe scenariusze są bardziej wymagające, przez "wrześniowy" wybór sprzętu.
Rożnica technologiczna robi swoje. Mobilność sprzętu jest dość problematyczna (szczególnie na "dużych" mapach).

BTW. W razie problemów z mobilnością polecam kawalerie (i konna artylerie), plus transport kolejowy (konie nie wymagają stacji).

Początkowe scenariusze trzeba "przebrnąć". Potem jest ciekawiej.

Gustlik sugerował wysoki poziom prestiżu, pełne stany, i dodatki.
Cytat: Gustlik w Kwiecień 14, 2019, 11:50:22 AM
Ale armia musi być dopalona "na maksa". Testy doprowadziłem do 42 scenariusza, grając na 200% i Wam też tak radzę... Pełny overstrength i po dwa dodatki na każdej jednostce.

Z czasem sytuacja sprzętowa się zmienia. Stopniowo pojawia się nowy sprzęt. Względnie szybko poziom technologiczny się wyrównuje, i poziom trudności istotnie spada.

Taka już jest specyfika kampanii RoP.
Na początku gramy jednostkami jednej z najtrudniejszych sprzętowo nacji (odpowiednik 'Poland'), przeciwko silnym przeciwnikom, więc poziom trudności jest odpowiednio wysoki.
Dopiero po kilku początkowych scenariuszach pojawiają się nowe jednostki, i zmienia się charakterystyka rozgrywki.
Z czasem RoP staje się potężna nacją, i poziom trudności (wynikający ze sprzętu) znacząco się obniża.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

#14
Dziękuję za porady, jednak odłożę chyba następne próby na zimę ;)

Jarku - łatwiej się gra na kafelkach?