KAMPANIA - "Naprawdę wielka Polska" by Gustlik.

Zaczęty przez Gustlik, Kwiecień 14, 2019, 11:50:22 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: Zsamot w Październik 04, 2023, 12:42:05 AM
To zależy, jeżeli do wsparcia, to lepiej mieć ten jeden heks więcej- zwłaszcza na etapie wspierania, ale i podejść do wroga.
Tu bardziej chodzi o zasięg artylerii.

Początkowe misje kampanii, to typowe scenariusze "wrześniowe", gdzie przeciwnik posiada wyraźną przewagę technologiczną.
Gracze nieprzywykli do grania "wrześniowymi" jednostkami, mają spore trudności.

Przewagę jakościową w lotnictwie, można względnie łatwo załatać dodatkowymi zakupami (pelotki). Przewagę w artylerii dalekosiężnej trudniej obejść.
Szczególny problem sprawia niemiecka armata polowa '15cm K18', w drugim scenariuszu.

Kampania w założeniu powinna być "piwna", więc szukam kompromisowego rozwiązania, które złagodzi nieco poziom trudności (bez zbytniej ingerencji w koncepcje scenariusza i kampanii).

IMHO szkoda by jedna z lepszych kampanii Gustlika, była porzucana po 2-3 scenariuszach, z powodu początkowego poziomu trudności.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Kilka osób przeszło na pewno sceny wrześniowe ( Mariusz, Jaro, Ty ..) --> więc nie warto nic zmieniać --> wydaje się, że mobilność jest ważniejsza --> puszczaj jako rankingową
Ja widocznie nie dorosłem z umiejętnościami do takiej gry ...


Waldzios

Cytat: sympatyk w Październik 04, 2023, 07:11:27 PM
Kilka osób przeszło na pewno sceny wrześniowe ( Mariusz, Jaro, Ty ..) --> więc nie warto nic zmieniać -->
Gdyby to była kampania w folderze Kowdara, to sugerowałbym niczego nie zmieniać, i jeszcze was zbeształ za narzekanie ;).

Ale to jest kampania Gustlika, która w założeniu powinna być "piwna" (tak sugeruje większość scenariuszy), więc "zaporowy" poziom trudności niekoniecznie do niej pasuje.

Cytat: sympatyk w Październik 04, 2023, 07:11:27 PM
wydaje się, że mobilność jest ważniejsza -->
Dla ścisłości (nie nalegam na zmianę). Mobilność nie jest zagrożona.
Obecnie przydzielona armata '105mm wz.29', nie jest jednostką nad-czasową, ani unikalną. Można ją bezproblemowo kupić w HQ. 
W przypadku wymiany na cięższa/wolniejszą jednostkę, nową jednostkę można potencjalnie downgrade'ować lub sprzedać/wymienić.

Cytat: sympatyk w Październik 04, 2023, 07:11:27 PM
Ja widocznie nie dorosłem z umiejętnościami do takiej gry ...
Wątpię by Guslik świadomie zamierzał stworzyć kampanie do której trzeba dorosnąć.
Takie założenie słabo pasuje do jego koncepcji "piwnych" kampanii.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Inna propozycja do rozważenia.

Skoro '105mm wz.30' to za mało, to w kwestii artylerii holowanej raczej wiele nie wymyślimy.
Nawet jeśli znajdziemy armatę dalekosiężną o odpowiednich parametrach (zagraniczne zakupy), to problemem pozostanie waga/mobilność (brak odpowiedniego ciągnika).

Alternatywne rozwiązanie które przychodzi mi do głowy to działo kolejowe.
Na potrzeby kampanii dodaliśmy i wykorzystujemy pancernik kieszonkowy 'Pomorze BC' (opis wcześniej w wątku), domyślnie uzbrojony w armaty 254mm/45 Bofors.
A skoro mamy do dyspozycji wspomniane armaty, to teoretycznie można je umieścić również na platformie kolejowej.
Umieszczanie dział okrętowych na platformach kolejowych, nie było w tym okresie czymś nadzwyczajnym.

Jednostka jest już w zasadzie gotowa (planowałem wykorzystać ją trochę później):


Parametry powinny być co najmniej zadowalające ;).

Istotną wadą jednostki jest jej ograniczenie do trakcji kolejowej.
Kłopotliwe może być również zapewnienie jednostce ochrony, szczególnie przeciwlotniczej.
Ale przy odpowiednim rozmieszczeniu, jednostka powinna stanowić sensowną kontrę dla artylerii dalekosiężnej przeciwnika.

Można ewentualnie rozważyć, czy dodać jednostkę jako CORE, czy tylko jako AUX w drugim scenariuszu.

Co o tym myślicie?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Bardzo ładna armatka

Na pewno się przyda w efilu

Według mnie, w drugim scenariuszu (jak się już zna jego przebieg) wystarczy przedłużyć +2 tury do BV (14 tur)
Nowe, świeżo zakupione armaty są mało skuteczne choćby miały znakomite parametry - tak mi się wydaje
Oczywiście zasięg/donośność mają kapitalne znaczenie

Rozegrałem ten scen ponownie - dostałem po pierwszym jako nagrodę - 310mm mozdzierz wz.39
Tym razem nie sprzedałem nagrody lecz dodałem dodatkową amunicję Powinienem może jeszcze dodać specjalną amunicję, ale przy drogich zabawkach - dodatki też są drogie

Zobaczmy więc jak ta artyleria sprawdziła się w walce - porównajmy z innymi core
Na zielono - świeżo zakupione/startujące od zera
Artyleria
*  PF 621L/100mm , "Wołyńska" BK/2 DAK , 1 bars , 159 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , Resilience  ,   Support,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:003  [+53 exp]
*  105mm wz.29 , C4P , "Wołyńska" BK/2 DAK , 1 bars , 144 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 2 kill , 0 pp - U:004  [+63 exp]
+  310mm mozdzierz wz.39 , C7P ,  , 0 bars , 21 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support, 2 kill , 0 pp - U:011  [+21 exp]
TKD ,  , 0 bars , 52 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 1 kill , 156 pp - U:039  [+52 exp]
TKD ,  , 0 bars , 35 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 156 pp - U:041  [+35 exp]
TKD ,  , 0 bars , 15 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 156 pp - U:050  [+15 exp]
155mm wz.17 , C4P ,  , 0 bars , 38 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 ,   Support, 0 kill , 420 pp - U:114  [+38 exp]


310 wypada tak sobie(najmocniejsza armata) - tylko 2 kill i 21 exp

cały raport

OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.5.7
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.0,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: 310mm mozdzierz wz.39
2   Operacja "Raba killer" , #1 , Brilliant Victory , score:45
--
Campaign score: 90  *  Average: 45

..
Current scenario: Operacja "Raba killer",  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 2760
Army cost: 2352 , Current prestige is 2884
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Aggressive   Using map: 700
if BV: +1300, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 12 turns prestige: 900
if V : +500, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 14 turns prestige: 1050
if TV: +250, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 16 turns prestige: 1200
Ls: Loss , turn prestige: 1200

Piechota
*  Strzelcy (mot.) , PF 621L , "Wołyńska" BK/12 PUP , 3 bars , 321 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Bridging  ,    Special Munition,      Fast Speed, 5 kill , 0 pp - U:005  [+155 exp]
*  Kawaleria , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/12 PUP , 2 bars , 249 exp , Rzeczpospolita Polska , 4/10 , Combat Support  ,    Recon,    Special Munition, 6 kill , 0 pp - U:006  [+109 exp]
Kawaleria , Konie ,  , 0 bars , 54 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 3 kill , 144 pp - U:038  [+54 exp]
*  Kompania Spadochronowa , Rowery ,  , 1 bars , 183 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Recon,    Special Munition, 0 kill , 0 pp - U:108  [+60 exp]
*  Kompania Motocyklowa , Sokół 1000 [W] ,  , 0 bars , 4 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 0 kill , 0 pp - U:118  [+4 exp]

Czołg
*  9TP , "Wołyńska" BK/1 Husaria , 2 bars , 257 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Influence  ,   AntiTank,      Fast Speed, 9 kill , 0 pp - U:002  [+124 exp]
7TP ,  , 0 bars , 11 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 156 pp - U:040  [+11 exp]

Rozpoznanie
*  TKS-B , "Wołyńska" BK/21 Dragoni , 2 bars , 230 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 ,      Fast Speed,    Recon, 4 kill , 0 pp - U:001  [+43 exp]
TKS ,  , 0 bars , 21 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 , 0 kill , 108 pp - U:042  [+21 exp]
TKS ,  , 0 bars , 39 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 0 kill , 108 pp - U:051  [+39 exp]

Artyleria uniwersalna
*  PF 621L/40mm , "Wołyńska" BK/OPL , 4 bars , 425 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , Determined Defense  ,    Special Munition,      Fast Speed, 5 kill , 0 pp - U:007  [+257 exp]
40mm wz.36 , C2P ,  , 0 bars , 29 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 288 pp - U:113  [+29 exp]

Artyleria
*  PF 621L/100mm , "Wołyńska" BK/2 DAK , 1 bars , 159 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , Resilience  ,   Support,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:003  [+53 exp]
*  105mm wz.29 , C4P , "Wołyńska" BK/2 DAK , 1 bars , 144 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 2 kill , 0 pp - U:004  [+63 exp]
+  310mm mozdzierz wz.39 , C7P ,  , 0 bars , 21 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support, 2 kill , 0 pp - U:011  [+21 exp]
TKD ,  , 0 bars , 52 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 1 kill , 156 pp - U:039  [+52 exp]
TKD ,  , 0 bars , 35 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 156 pp - U:041  [+35 exp]
TKD ,  , 0 bars , 15 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 156 pp - U:050  [+15 exp]
155mm wz.17 , C4P ,  , 0 bars , 38 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 ,   Support, 0 kill , 420 pp - U:114  [+38 exp]

Myśliwiec
*  PZL P.24e ,  , 1 bars , 188 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , First Strike  ,   Air Defense,      Fast Speed, 2 kill , 0 pp - U:009  [+36 exp]
*  PZL P.24g ,  , 1 bars , 113 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 ,   Air Defense,      Fast Speed, 6 kill , 0 pp - U:010  [+19 exp]
PZL P.24g ,  , 0 bars , 53 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,   Air Defense, 2 kill , 372 pp - U:115  [+53 exp]

Bomb. taktyczny
*  PZL.37b Łoś ,  , 1 bars , 163 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 ,   Support,    Special Munition, 2 kill , 0 pp - U:008  [+72 exp]
LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 96 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,      Fast Speed,    Recon, 0 kill , 288 pp - U:116  [+96 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:51   TNK:12   RCN:9    AT:7    FLAK:2    FORT:2    ATY:18   FTR:6    TB:7      Total: 114
Lost  : INF:5    RCN:2    TB:1      Total: 8

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  3 Leaders      Total :    811 exp,     14 kill,    144 pp    Average:    162 exp,      3 kill,     29 pp
Czołg          *   2 Units *  1 Leaders      Total :    268 exp,     11 kill,    156 pp    Average:    134 exp,      6 kill,     78 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  0 Leaders      Total :    290 exp,      4 kill,    216 pp    Average:     97 exp,      1 kill,     72 pp
Artyleria uniwersalna *   2 Units *  1 Leaders      Total :    454 exp,      6 kill,    288 pp    Average:    227 exp,      3 kill,    144 pp
Artyleria      *   7 Units *  1 Leaders      Total :    464 exp,      7 kill,    888 pp    Average:     66 exp,      1 kill,    127 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  1 Leaders      Total :    354 exp,     10 kill,    372 pp    Average:    118 exp,      3 kill,    124 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    259 exp,      2 kill,    288 pp    Average:    130 exp,      1 kill,    144 pp
* Summary:     *  24 Units *  7 Leaders      Total :   2900 exp,     54 kill,   2352 pp    Average:    121 exp,      2 kill,     98 pp


Mario

Cytat: sympatyk w Październik 06, 2023, 11:56:48 PM

Według mnie, w drugim scenariuszu (jak się już zna jego przebieg) wystarczy przedłużyć +2 tury do BV (14 tur)
Nowe, świeżo zakupione armaty są mało skuteczne choćby miały znakomite parametry - tak mi się wydaje
Oczywiście zasięg/donośność mają kapitalne znaczenie

Rozegrałem ten scen ponownie - dostałem po pierwszym jako nagrodę - 310mm mozdzierz wz.39
Tym razem nie sprzedałem nagrody lecz dodałem dodatkową amunicję Powinienem może jeszcze dodać specjalną amunicję, ale przy drogich zabawkach - dodatki też są drogie

Zobaczmy więc jak ta artyleria sprawdziła się w walce - porównajmy z innymi core
Na zielono - świeżo zakupione/startujące od zera
Artyleria
*  PF 621L/100mm , "Wołyńska" BK/2 DAK , 1 bars , 159 exp , Rzeczpospolita Polska , 11/10 , Resilience  ,   Support,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:003  [+53 exp]
*  105mm wz.29 , C4P , "Wołyńska" BK/2 DAK , 1 bars , 144 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 2 kill , 0 pp - U:004  [+63 exp]
+  310mm mozdzierz wz.39 , C7P ,  , 0 bars , 21 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support, 2 kill , 0 pp - U:011  [+21 exp]
TKD ,  , 0 bars , 52 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 1 kill , 156 pp - U:039  [+52 exp]
TKD ,  , 0 bars , 35 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 1 kill , 156 pp - U:041  [+35 exp]
TKD ,  , 0 bars , 15 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 156 pp - U:050  [+15 exp]
155mm wz.17 , C4P ,  , 0 bars , 38 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 ,   Support, 0 kill , 420 pp - U:114  [+38 exp]


310 wypada tak sobie(najmocniejsza armata) - tylko 2 kill i 21 ex


Może te  osiągnięcia 310mm moździerza  wz.39 nie są powalające ale trzeba pamiętać o tłumieniu co jest dużym bonusem :)
(ułatwia zniszczenie przez inne jednostki)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Mario

Cytat: Waldzios w Październik 06, 2023, 10:44:52 PM
Inna propozycja do rozważenia.

Skoro '105mm wz.30' to za mało, to w kwestii artylerii holowanej raczej wiele nie wymyślimy.
Nawet jeśli znajdziemy armatę dalekosiężną o odpowiednich parametrach (zagraniczne zakupy), to problemem pozostanie waga/mobilność (brak odpowiedniego ciągnika).

Alternatywne rozwiązanie które przychodzi mi do głowy to działo kolejowe.
Na potrzeby kampanii dodaliśmy i wykorzystujemy pancernik kieszonkowy 'Pomorze BC' (opis wcześniej w wątku), domyślnie uzbrojony w armaty 254mm/45 Bofors.
A skoro mamy do dyspozycji wspomniane armaty, to teoretycznie można je umieścić również na platformie kolejowej.
Umieszczanie dział okrętowych na platformach kolejowych, nie było w tym okresie czymś nadzwyczajnym.

Jednostka jest już w zasadzie gotowa (planowałem wykorzystać ją trochę później):


Parametry powinny być co najmniej zadowalające ;).

Istotną wadą jednostki jest jej ograniczenie do trakcji kolejowej.
Kłopotliwe może być również zapewnienie jednostce ochrony, szczególnie przeciwlotniczej.
Ale przy odpowiednim rozmieszczeniu, jednostka powinna stanowić sensowną kontrę dla artylerii dalekosiężnej przeciwnika.

Można ewentualnie rozważyć, czy dodać jednostkę jako CORE, czy tylko jako AUX w drugim scenariuszu.

Co o tym myślicie?

Armata bardzo ciekawa ;D
Nie pamiętam jak jest w kolejnych scenariuszach z dostępnością torów kolejowych na głównych kierunkach ataku? ( to w przypadku jeśli decydujemy, żeby była CORE) w przypadku AUX nie ma to znaczenia.

Ma być ona również do kupienia -czy tylko można ją dostać jako prototyp lub może być przydzielona przez autora?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Październik 07, 2023, 10:13:31 AM
Nie pamiętam jak jest w kolejnych scenariuszach z dostępnością torów kolejowych na głównych kierunkach ataku? ( to w przypadku jeśli decydujemy, żeby była CORE) w przypadku AUX nie ma to znaczenia.
To jest zdecydowanie kwestia do przetestowania.

Duże mapy zawierają zwykle sporą sieć kolejową, więc z wykorzystaniem nie powinno być problemu. Jeśli kierunki ataku się nie pokryją, to zawsze można jednostkę wykorzystać do obrony tyłów. Walki na tyłach to istotna część tej kampanii.
Bardziej obawiam się o możliwość wystawienia (dostępne kolejowe SH i/lub deploy hexy).

Problemy z wykorzystaniem nie są bezpośrednią wadą. W tym wypadku nie potrzebujemy super jednostki, tylko rozwiązania doraźnego, które tymczasowo pozwoli zrównoważyć przewagę artyleryjską przeciwnika. Z czasem pojawi się nowy sprzęt artyleryjski, który prędzej czy później wyprze artylerię kolejową.

Cytat: Mario w Październik 07, 2023, 10:13:31 AM
Ma być ona również do kupienia -czy tylko można ją dostać jako prototyp lub może być przydzielona przez autora?
Tymczasowo dostępność ograniczona jest do scenariuszy (czyli jednostka przydzielona przez autora).

Ograniczenie wynika głównie z fazy testów. Jednostka nie jest w wystarczającym stopniu przetestowana.
Jeśli nie pojawią się istotne problemy, w przyszłości będzie można rozważyć rozszerzenie dostępności.
Opcja prototypu raczej odpada, bo trudno zagwarantować możliwość wystawienia jednostki kolejowej (w starszych kampaniach prototyp kolejowy będzie bezużyteczny).

W tej chwili jedno działo kolejowe (w wersji 155mm) przydzielone jest próbnie w scenariuszu #11 ("Śląski poker"),
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Przygotowałem wariant scenariusza (#2), ze wspomnianym działem kolejowym (CORE).

Jeśli ktoś ma ochotę przetestować, to wszelkie obserwacje mile widziane.

Plik scenariusza: G45_WPOL01.xscn.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Cytat: Waldzios w Październik 14, 2023, 05:38:37 PM
Przygotowałem wariant scenariusza (#2), ze wspomnianym działem kolejowym (CORE).

Jeśli ktoś ma ochotę przetestować, to wszelkie obserwacje mile widziane.

Plik scenariusza: G45_WPOL01.xscn.

Ściągnąłem i testowałem
Wszedłem do pierwszego scenariusza z zapisu tuż przed końcem

Co mogę powiedzieć - za każdym razem to inna gra (nie mówię teraz o tym dziale)
Próbuje jak poprzednia grać, ale los chce inaczej --> tym razem obrona p-lot kompletnie zawiodła i to w dwóch miejscach
Poprzednio pod Dobrzycami - PF 621L/40mm , "Wołyńska" BK/OPL - w momencie ataku dostaje lidera i atakujący samolot zostaje ze stanem 1/10, a drugi w mojej turze do 3/10
Teraz urywa tylko 1 punkt, drugi samolot natomiast z sukcesem atakuje artylerię urywając 3 punkty

Podobnie sprawa wygląda pod Myślenicami - atakują 3 samoloty - Flak 20mm wz.38FK urywa 4 punkty Natomiast świeżo zakupiony bofors urywa 2 punkty w drugim tracąc 1 punkt. Ma to taki efekt, że stojące obok działo aux zostaje mocno poturbowane przez trzeci samolot i wykończone strzałem z 15cm K18

Pogoda też nie sprzyja i pada więcej niż w poprzednich rozgrywkach
Efekt - tylko V

Teraz opis działa kolejowego
Bardzo mocne, dużo amunicji i duży zasięg - bez niego w tej rozgrywce może bym i przegrał, albo osiągną tylko TV
Ograniczenie to tory - nie mogłem wykończyć  15cm K18 ( podczas 2 i 3 tury poszczęścił mi się - ochraniający flak został zniszczony w transporcie, a działo  15cm K18 pokiereszowane przez przez duet -  DK-6 254mm L/45  i Łosia --> stan 15cm K18 spadł do 3/10, ale dostało lidera Resilience ) Przesunęło się po za zasięg ostrzału ( same mając zasięg +1)

Bardzo fajne - mobilne, mocne, z dużym zasięgiem, z dużą ilością amunicji działo. Jeśli tylko tory pozwalają to jest to mocarz

Dwa raporty - jeden przed wystawieniem jednostek, drugi po osiągnięciu V --> widać co dokupiłem w trakcie bitwy

OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.5.7
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.0,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: PZL.50b Jastrząb
--
Campaign score: 45  *  Average: 45

..
Current scenario: Operacja "Raba killer",  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 2760
Army cost: 1968 , Current prestige is 159
AI stance is Aggressive   Using map: 700
if BV: +1300, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 12 turns prestige: 900
if V : +500, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 14 turns prestige: 1050
if TV: +250, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 16 turns prestige: 1200
Ls: Loss , turn prestige: 1200

Piechota
*  Strzelcy (mot.) , PF 621L , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 155 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 3 kill , 0 pp - U:005  [+57 exp]
*  Kawaleria , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/12 PUP , 1 bars , 131 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Combat Support  ,    Special Munition, 2 kill , 0 pp - U:006  [+33 exp]
*  Kompania Spadochronowa , Rowery ,  , 1 bars , 123 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Recon,    Special Munition, 0 kill , 0 pp - U:108

Czołg
*  9TP , "Wołyńska" BK/1 Husaria , 1 bars , 133 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , Influence  ,   AntiTank, 2 kill , 0 pp - U:002  [+35 exp]
7TP ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 156 pp - U:119

Rozpoznanie
*  TKS-B , "Wołyńska" BK/21 Dragoni , 1 bars , 187 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,      Fast Speed, 2 kill , 0 pp - U:001  [+100 exp]

Artyleria uniwersalna
*  PF 621L/40mm , "Wołyńska" BK/OPL , 1 bars , 182 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 1 kill , 0 pp - U:007  [+93 exp]
40mm wz.36 , C2P ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 288 pp - U:118

Artyleria
*  PF 621L/100mm , "Wołyńska" BK/2 DAK , 1 bars , 105 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 0 kill , 0 pp - U:003  [+49 exp]
*  105mm wz.29 , C4P , "Wołyńska" BK/2 DAK , 0 bars , 79 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:004  [+34 exp]
*  DK-6 254mm L/45 , Dywizjon Artylerii Kolejowej , 0 bars , 77 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:113
155mm wz.17 , C4P ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support, 0 kill , 420 pp - U:114
155mm wz.17 , C4P ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support, 0 kill , 420 pp - U:115
105mm wz.29 , C4P ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 396 pp - U:116

Myśliwiec
*  PZL P.24e ,  , 1 bars , 152 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , First Strike  ,   Air Defense,      Fast Speed, 1 kill , 0 pp - U:009  [+54 exp]
*  PZL P.24g ,  , 0 bars , 94 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,      Fast Speed,   Air Defense, 3 kill , 0 pp - U:010  [+27 exp]
+  PZL.50b Jastrząb ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Air Defense, 0 kill , 0 pp - U:011

Bomb. taktyczny
*  PZL.37b Łoś ,  , 1 bars , 103 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:008  [+36 exp]
LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 0 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Recon,      Fast Speed, 0 kill , 288 pp - U:117

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:17   TNK:7    RCN:3    AT:3    FORT:1    ATY:5    FTR:1    TB:2      Total: 39
Lost  : INF:2    RCN:1      Total: 3

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  2 Leaders      Total :    409 exp,      5 kill,      0 pp    Average:    136 exp,      2 kill,      0 pp
Czołg          *   2 Units *  1 Leaders      Total :    133 exp,      2 kill,    156 pp    Average:     67 exp,      1 kill,     78 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    187 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    187 exp,      2 kill,      0 pp
Artyleria uniwersalna *   2 Units *  0 Leaders      Total :    182 exp,      1 kill,    288 pp    Average:     91 exp,      1 kill,    144 pp
Artyleria      *   6 Units *  0 Leaders      Total :    261 exp,      3 kill,   1236 pp    Average:     44 exp,      1 kill,    206 pp
Myśliwiec      *   3 Units *  1 Leaders      Total :    246 exp,      4 kill,      0 pp    Average:     82 exp,      1 kill,      0 pp
Bomb. taktyczny *   2 Units *  0 Leaders      Total :    103 exp,      1 kill,    288 pp    Average:     52 exp,      1 kill,    144 pp
* Summary:     *  19 Units *  4 Leaders      Total :   1521 exp,     18 kill,   1968 pp    Average:     80 exp,      1 kill,    104 pp

Po bitwie
OpenGen 0.93.5.0 * 16 Jul 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.5.7
Campaign: G45 NAPRAWDĘ WIELKA POLSKA v.4.0,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Mokra , #0 , Brilliant Victory , score:45  +++  Proto: PZL.50b Jastrząb
2   Operacja "Raba killer" , #1 , Victory , score:25
--
Campaign score: 70  *  Average: 35

..
Current scenario: Operacja "Raba killer",  VH prestige is 480 ,  All map prestige is: 2760
Army cost: 3756 , Current prestige is 1917
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Aggressive   Using map: 700
if BV: +1300, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 12 turns prestige: 900
if V : +500, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 14 turns prestige: 1050
if TV: +250, Brygada "Śmierć" , cap disabled, 16 turns prestige: 1200
Ls: Loss , turn prestige: 1200

Piechota
*  Strzelcy (mot.) , PF 621L , "Wołyńska" BK/12 PUP , 2 bars , 256 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 5 kill , 0 pp - U:005  [+101 exp]
*  Kawaleria , PF 508/518 , "Wołyńska" BK/12 PUP , 2 bars , 202 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 , Combat Support  ,    Special Munition, 4 kill , 0 pp - U:006  [+71 exp]
Kawaleria , Konie ,  , 0 bars , 64 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 1 kill , 144 pp - U:038  [+64 exp]
*  Kompania Spadochronowa , Rowery ,  , 1 bars , 143 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , Aggressive Attack  ,    Recon,    Special Munition, 2 kill , 0 pp - U:108  [+20 exp]
*  Kompania Motocyklowa , Sokół 1000 [W] ,  , 0 bars , 84 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 0 kill , 0 pp - U:123  [+84 exp]

Czołg
*  9TP , "Wołyńska" BK/1 Husaria , 2 bars , 206 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 , Influence  ,   AntiTank, 4 kill , 0 pp - U:002  [+73 exp]
7TP ,  , 0 bars , 33 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 3 kill , 156 pp - U:119  [+33 exp]

Rozpoznanie
*  TKS-B , "Wołyńska" BK/21 Dragoni , 2 bars , 234 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 ,      Fast Speed, 5 kill , 0 pp - U:001  [+47 exp]
PF 508/518 ,  , 0 bars , 15 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 2 kill , 96 pp - U:039  [+15 exp]
PF 508/518 ,  , 0 bars , 45 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 , 0 kill , 96 pp - U:041  [+45 exp]

Artyleria uniwersalna
*  PF 621L/40mm , "Wołyńska" BK/OPL , 2 bars , 295 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 3 kill , 0 pp - U:007  [+113 exp]
40mm wz.36 , C2P ,  , 1 bars , 112 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , 1 kill , 288 pp - U:118  [+112 exp]

Artyleria
*  PF 621L/100mm , "Wołyńska" BK/2 DAK , 1 bars , 175 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 ,   Support,    Special Munition, 0 kill , 0 pp - U:003  [+70 exp]
*  105mm wz.29 , C4P , "Wołyńska" BK/2 DAK , 1 bars , 145 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 ,    Special Munition, 6 kill , 0 pp - U:004  [+66 exp]
TKD ,  , 0 bars , 44 exp , Rzeczpospolita Polska , 3/10 , 0 kill , 156 pp - U:045  [+44 exp]
TKD ,  , 0 bars , 32 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 1 kill , 156 pp - U:051  [+32 exp]
TKD ,  , 0 bars , 53 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 0 kill , 156 pp - U:052  [+53 exp]
*  DK-6 254mm L/45 , Dywizjon Artylerii Kolejowej , 1 bars , 144 exp , Rzeczpospolita Polska , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:113  [+67 exp]
155mm wz.17 , C4P ,  , 0 bars , 57 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , Fire Discipline  ,   Support, 1 kill , 420 pp - U:114  [+57 exp]
155mm wz.17 , C4P ,  , 0 bars , 41 exp , Rzeczpospolita Polska , 2/10 ,   Support, 4 kill , 420 pp - U:115  [+41 exp]
105mm wz.29 , C4P ,  , 0 bars , 40 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 , 1 kill , 396 pp - U:116  [+40 exp]

Myśliwiec
*  PZL P.24e ,  , 2 bars , 259 exp , Rzeczpospolita Polska , 8/10 , First Strike  ,   Air Defense,      Fast Speed, 2 kill , 0 pp - U:009  [+107 exp]
*  PZL P.24g ,  , 1 bars , 122 exp , Rzeczpospolita Polska , 7/10 ,      Fast Speed,   Air Defense, 5 kill , 0 pp - U:010  [+28 exp]
+  PZL.50b Jastrząb ,  , 0 bars , 93 exp , Rzeczpospolita Polska , 6/10 ,   Air Defense, 2 kill , 0 pp - U:011  [+93 exp]
PZL P.24g ,  , 0 bars , 21 exp , Rzeczpospolita Polska , 1/10 , 2 kill , 372 pp - U:016  [+21 exp]

Bomb. taktyczny
*  PZL.37b Łoś ,  , 1 bars , 154 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 ,   Support,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:008  [+51 exp]
PZL.37c Łoś ,  , 0 bars , 16 exp , Rzeczpospolita Polska , 10/10 ,   Support, 0 kill , 612 pp - U:029  [+16 exp]
LWS-3 Mewa ,  , 0 bars , 35 exp , Rzeczpospolita Polska , 5/10 ,    Recon,      Fast Speed, 0 kill , 288 pp - U:117  [+35 exp]

Player 1 : Rzeczpospolita Polska
Killed: INF:54   TNK:12   RCN:9    AT:7    FLAK:3    FORT:1    ATY:21   FTR:6    TB:7      Total: 120
Lost  : INF:4    RCN:1    ATY:1      Total: 6

BV  1
V   1
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   5 Units *  2 Leaders      Total :    749 exp,     12 kill,    144 pp    Average:    150 exp,      2 kill,     29 pp
Czołg          *   2 Units *  1 Leaders      Total :    239 exp,      7 kill,    156 pp    Average:    120 exp,      4 kill,     78 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  0 Leaders      Total :    294 exp,      7 kill,    192 pp    Average:     98 exp,      2 kill,     64 pp
Artyleria uniwersalna *   2 Units *  0 Leaders      Total :    407 exp,      4 kill,    288 pp    Average:    204 exp,      2 kill,    144 pp
Artyleria      *   9 Units *  1 Leaders      Total :    731 exp,     16 kill,   1704 pp    Average:     81 exp,      2 kill,    189 pp
Myśliwiec      *   4 Units *  1 Leaders      Total :    495 exp,     11 kill,    372 pp    Average:    124 exp,      3 kill,     93 pp
Bomb. taktyczny *   3 Units *  0 Leaders      Total :    205 exp,      1 kill,    900 pp    Average:     68 exp,      0 kill,    300 pp
* Summary:     *  28 Units *  5 Leaders      Total :   3120 exp,     58 kill,   3756 pp    Average:    111 exp,      2 kill,    134 pp


Player 1  Rzeczpospolita Polska   has 53 units total (core+aux):
Piechota : 14
Czołg :  4
Rozpoznanie :  5
Artyleria ppanc. :  2
Artyleria uniwersalna :  4
Artyleria : 13
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  5
Bomb. taktyczny :  5

Player 2  Niemcy, Czechosłowacja   has 6 units total (core+aux):
Piechota :  5
Artyleria :  1




Waldzios

Cytat: sympatyk w Październik 16, 2023, 11:41:57 PM
Bardzo fajne - mobilne, mocne, z dużym zasięgiem, z dużą ilością amunicji działo. Jeśli tylko tory pozwalają to jest to mocarz
Czyli zmiana w dobrym ("piwnym") kierunku?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Cytat: Waldzios w Październik 17, 2023, 01:27:51 PM
Cytat: sympatyk w Październik 16, 2023, 11:41:57 PM
Bardzo fajne - mobilne, mocne, z dużym zasięgiem, z dużą ilością amunicji działo. Jeśli tylko tory pozwalają to jest to mocarz
Czyli zmiana w dobrym ("piwnym") kierunku?

Oczywiście to duże ułatwienie
A czy rozważałeś dostępność do kupienia pociągów pancernych?

Jaro

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#193
Cytat: sympatyk w Październik 17, 2023, 08:38:25 PM
A czy rozważałeś dostępność do kupienia pociągów pancernych?
Rozważałem to, ale pociągi pancerne są dość słabe pod względem parametrów (ofensywnie i defensywnie).
Całkiem nieźle sprawdzają się w początkowych scenariuszach, ale dość szybko tracą użyteczność.
Pierwsza dostępna samobieżna artyleria ('PF 621L/100mm' , 1939-11) jest praktyczniejsza niż pociąg pancerny.

Ubóstwo ikon też w tej kwestii nie pomaga.

Cytat: Jaro w Październik 17, 2023, 08:49:00 PM
A wagon przeciwlotniczy?
Jednostki są już w efilu:
PKPlot/90mmPKPlot/120mm

Pewnym ograniczeniem jest tu data dostępności. Plotka 90mm pojawia się w 1941 roku, a 120mm w 1944. Więc odpowiedniki kolejowe powinny być dostępne w zbliżonym terminie.

EDIT. Jeśli zdecydujemy pozostawić 'DK 254mm L/45' w drugim scenariuszu, to pelotkę 'PKPlot/90mm' można będzie umieścić w 11 scenariuszu (w miejsce obecnego działa kolejowego).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Zsamot

Działo kolejowe super pomysł, dałbym od razu wagon plot. I niech będzie na stałe w armii, że nie zawsze będzie do wystawienia? Trudno.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369