KAMPANIA - "Naprawdę wielka Polska" by Gustlik.

Zaczęty przez Gustlik, Kwiecień 14, 2019, 11:50:22 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

#210
Rozegrałem cztery "wrześniowe" scenariusze.
Raporty w wątku: Waldzios - G45 Naprawdę wielka Polska - 100%.

Wnioski:
- powtórna rozrywka jest wyraźnie łatwiejsza; znajomość scenariuszy jest dużym ułatwieniem;

- wszystkie dotychczasowe scenariusze są w pełni przystosowane do wystawiania jednostek kolejowych;

- artyleria kolejowa sprawuje się całkiem dobrze; ograniczenie mobilności do torów kolejowych równoważy potężną siłę ognia działa kolejowego;
-"unikalność" działa kolejowego to zaleta; gracz musi zdecydować na który odcinek je wysłać; działo może być tylko w jednym miejscu, więc nie jest rozwiązaniem uniwersalnym;
- praktycznie pozbyłem się wątpliwości; działo kolejowe to był wyraźnie dobry pomysł;

- mam mieszane uczucia w kwestii kolejowej pelotki; momentami wydaje się zbyt "potężna"; zwłaszcza na tym etapie kampanii; wykorzystana do obrony działa kolejowego funkcjonuje OK; problem pojawia się gdy towarzyszy konwencjonalnym oddziałom; 4-heksowy parasol przeciwlotniczy to praktycznie gwarancja bezpieczeństwa;
- muszę przemyśleć alternatywy; gorsza pelotka nie załatwia sprawy (problem przesunie się w czasie); może sens miałaby jednostka w klasie Flak z funkcjonalnością Flaka ; jakiś rodzaj działa uniwersalnego ( z możliwością ataku naziemnego);
takie rozwiązanie pozwoliłoby zachować wysokie statystyki ataku plot, i jednocześnie ograniczyć zasięg obrony plot;

- spadochroniarze plus rowery, bez rewelacji, ale OK; minimalna mobilność zapewniona;

- 'TKS-20mm' w klasie Recon, to mocno odczuwalna zmiana na plus; badziewny czołg zmienił się w całkiem użyteczny pojazd rozpoznawczy;

EDIT.
Po wstępnych testach, najbardziej obiecująco wygląda kolejowe "działo uniwersalne" w klasie ARTY.
Ikona w bardzo wstępnej fazie (WIP):




Zalety:
- wysokie parametry plot (gwarantujące użyteczność na całym przebiegu kampanii);
- zasięg obrony plot wystarczający od ochrony działa kolejowego; ale bez parasola plot dla "całości" armii;
- aktywny atak przeciwko celom lotniczym i naziemnym;
- wsparcie artyleryjskie;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Wygląda nieźle :)
Parametry ok.
A czy ma możliwość przechwytywania samolotów?
Niebieska obwódką zaznaczyłeś zasięg obrony pelot. (2 hexy)?
Kolejowe działo pelot. można zachować dla późniejszych/końcowych scenariuszy :)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

#212
Cytat: Mario w Grudzień 30, 2023, 05:23:41 PM
A czy ma możliwość przechwytywania samolotów?
Tak. Funkcjonuje analogicznie do każdej jednostki z mechanizmem Flaka (cała klasa Flak, ckm'y, niszczyciele, krążowniki plot itd).
Funkcjonalnie przypomina najbardziej krążownik plot.

Cytat: Mario w Grudzień 30, 2023, 05:23:41 PM
Niebieska obwódką zaznaczyłeś zasięg obrony pelot. (2 hexy)?
Silnik gry wyświetla w ten sposób zasięg obrony plot flaków.
Zasięg obrony pelot to jest główny powód tej zmiany.
Jednostka ma za zadanie eskortować działo kolejowe. Do tego celu dwa heksy zasięgu są wystarczające.
To mechanizm analogiczny do niszczyciela (lub krążownika plot) eskortującego krążownik liniowy.

Pelotka miała 4 heksy zasięgu, i zapewniała zbyt potężną obszarową obronę plot. Trochę zbyt potężna jak na początkowe scenariusze. Praktycznie cała armia mieściła się pod "parasolem". W mojej opinii to była pewna przesada.

"Stara" jednostka:"Nowa" jednostka:
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Tabor kolejowy się rozwija i to dobrze

Cytatartyleria kolejowa sprawuje się całkiem dobrze; ograniczenie mobilności do torów kolejowych równoważy potężną siłę ognia działa kolejowego;
-"unikalność" działa kolejowego to zaleta; gracz musi zdecydować na który odcinek je wysłać; działo może być tylko w jednym miejscu, więc nie jest rozwiązaniem uniwersalnym;
Czy nie to samo można napisać o "starej" kolejowej p-lot?
... ale ta "nowa" jednostka będzie lepsza  :)

Waldzios

Cytat: sympatyk w Grudzień 30, 2023, 08:38:17 PM
Czy nie to samo można napisać o "starej" kolejowej p-lot?
Tak i nie.
Działo kolejowe ma jedno konkretne zastosowanie. Pelotkę można wykorzystać na różne sposoby.
Pelotka może eskortować działo, albo podążać za głównymi siłami i zapewniać obronę plot na sporym obszarze.
Czasem może robić obie rzeczy jednocześnie, jeśli kierunek natarcia pokrywa się z torami.

Przykład poniżej (#4 scenariusz, 3 tura).
Praktycznie cała grupa bojowa widoczna na ekranie, chroniona jest przez kolejową pelotkę.
Nie jest to nawet zamierzone działanie, pelotka po prostu znajduje się w obszarze.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

W #6 scenariuszu ("Kurzawa na mierzei") wkradł się błąd (irytujący problem w Suite).
Prototypowy tender wodnosamolotów otrzymywany w trigger hexie, przydzielany był jako jednostka AUX.

Poprawiony plik scenariusza: G45_WPOL05.xscn.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Dziękuję, że czuwasz nad wszystkim, a e-fil się dalej rozwija

Próbowałem namówić Luisa na poszerzenie możliwości saperów poprzez budowę dróg i torów - na razie nici z tego ..

Waldzios

Cytat: sympatyk w Styczeń 01, 2024, 11:13:00 PM
Próbowałem namówić Luisa na poszerzenie możliwości saperów poprzez budowę dróg i torów - na razie nici z tego ..
Kiepsko to widzę.
Typowa metoda budowy (ograniczona do modyfikacji pojedynczego heksa) raczej się nie sprawdzi.
W najlepszym razie powstanie "skrzyżowanie" (6 dróg/torów). Efekt będzie brzydki i wątpliwy technicznie (niepraktyczne drogi jednokierunkowe).
Dla sensownego efektu trzeba by budować z punktu A do punktu B. A to by wymagało kompletnie nowej metody budowania.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Może i kiepsko ... zaproponowałem taką opcję jak w suite
Luisowi skończył się czas jaki przewidział na zabawę z grą - tydzień cowida jeszcze go skróciło

Waldzios

#219
Miałem na myśli, że kiepsko widzę szanse na akceptacje ze strony Luisa.

Jeśli chcesz podsunąć pomysł Luisowi to proponowałbym coś prostszego.
Osobiście chętnie widziałbym opcja usuwania niepożądanych leaderów z jednostek.
To byłoby użyteczne i stosunkowo łatwe do wykonania.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

CytatFinally I've got a few free time to work on the wish list :phew
I've already done these changes:

    fixed the issue with .xlog files and .xeml files
    added new $rem_leader which allows:
    1.- reject a new leader when raised in the human turn
    2.- remove leader from any human player when selected
    Units' name can be changed using F2 when the unit is selected
    Number of units increased to 1600 total ((800x2 players, 400 x4 players)

I am afraid about AI being too slow and also about increasing leaders' number, as leaders are a complex structure so that would require more time to do and much more time to test.

Od tego miejsca
http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=6&t=933#p17810

Pobierz ostatnią wersję i przetestuj OpenGen release 0.93.5.RC1.c
Suite też się zmieniła ...

Nie wiem czy dobrze czytam ale w grze może być 4 graczy każdy może mieć 15 liderów?


Waldzios

#221
CytatNew option to remove a leader for a given unit. Must select the unit and press
Szybki jesteś  ;).

EDIT. Sprawdziłem i działa. Potencjał wykorzystania jest spory. Mała zmiana a cieszy.

BTW. To niestety potwierdza moje przekonanie, w kwestii poziomu złożoności zmian, do których można przekonać Luisa ...

EDIT.2.
Podoba mi się nowy komunikat w trakcie misji.
Nie dość że jesteśmy informowani o zdobyciu leadera (zawsze mi tego brakowało), to opcjonalnie możemy z niego zrezygnować.


Cytat: sympatyk w Styczeń 02, 2024, 11:27:04 PM
Nie wiem czy dobrze czytam ale w grze może być 4 graczy każdy może mieć 15 liderów?
To nic nowego. Zawsze tak było.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

Ze względu na nową instalkę, zebrałem wszystkie poprawki w jedną paczkę.

Do pobrania: G45_WPOL_fix3.zip (paczka zawiera tylko poprawione pliki scenariuszy).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mariusz

Tak sobie mysle;rozegram pierwsze scenariusze NWP[ po raz n-ty  :)] i "obczaje"nowe zmiany w szegolnosci dziala kolejowe,no i tak ...jestem juz  na 7 scenariuszu i tak "wciagnelo", ze rozegram chyba do konca ;D. Tak jak pisalem wczesniej , male zmiany i niewielkie dodatki, a powoduja ze kampania staje sie jakby zupelnie nowa, super sprawa, dzieki i pozdr.

Mariusz

#224
Musze jeszcze tylko wspomniec o jednej pozytywnej zmianie w sprzecie RofP,  moze malo istotnej, ale ja sam grajac pare razy popelnialem pomylke[ktora konczyla sie nie wesolo], mianowicie podobienstwo mysliwcow pokladowych( jastrzebi) z bombowcami k (np. kormoranem), szczegolnie obie wersje torpedowe[ min. roznice], teraz zmiana odcienia( koloru),[nowe ikony], daje unikniecie takich niechcianych  zdarzen  ;) :)