Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Pytanie z innej beczki ...

Dla określenia terenu w grze - dla Francji wprowadzono specyficzny teren --> Bocage
Jaki teren powinien być użyty w Holandii na oznaczenie terenu - kanałów, grobli? -->  Swamp, Bocage, Rough?

Na przykład dla takiego terenu?


Waldzios

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Dla mnie może być i strumień --> jeśli by chodziło o kilka heksów  ... ale tu chodzi tak naprawdę o kilkaset ... może nawet o 1/6 całej mapy
Należało by się zastanowić jak właściwości wybranego terenu wpłyną na bitwę
Dlatego pytanie zadałem tu, a nie w wątku map

Robiąc mapę mogę do mapx zapisać każdy z wymienionych - lecz później przy scenariuszu trzeba się dodatkowo męczyć ...

Jaro

Może warto by odpowiedzieć na pytanie jak poruszają się w takim terenie jednostki piesze, kołowe i gąsienicowe.
Bocage raczej nie, bo ogranicza zasięg strzału a kanały nie.
Rough raczej nie, bo nie wygląda w ogóle jak woda/kanały.
Zostaje stream i swamp.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Mario

Cytat: Jaro w Sierpień 17, 2025, 09:58:30 PMZostaje stream i swamp.


Zgadzam się. W części można też dać river.
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

#2330
Bocage odpada bo to "dziwny" teren. Jest w grze od zawsze, i zawsze były problematyczny.
Rough (tak jak zauważył Jaro) będzie źle wyglądał na mapach (niektórzy korzystają z kafelków).

Pozostaje stream i swamp
IMHO wszystko zależy jak trudny teren chcemy przedstawić.

'Swamp' jest zdecydowanie trudniejszym terenem, praktycznie zaporowym. Jednostki kołowe poruszają się heks na turę. Inicjatywa jest ograniczona do 2 punktów. W większości przypadków teren 'swamp' jest gorszy od 'river'. "1/6 całej mapy" pokryte ternem 'swamp'. to byłyby koszmar dla gracza.

'Stream' w porównaniu jest stosunkowo łagodny. Dzielniki są umiarkowane. Teren nie blokuje inicjatywy, i teoretycznie pozwala na budowę mostów. Generalnie teren 'stream' jest łagodniejszą wersją 'river'.

Według mnie, z punktu widzenia grywalności, optymalna byłoby sieć "dużych" kanałów (zrealizowanych za pomocą rzek), wypełniona terenem 'stream'.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Dobrze,że wypracowało się porozumienie --> strumienie będą odpowiednie

Jeśli chodzi o rzeki i kanały, to pojawia się problem --> płyną sobie one przez miejscowości(środkiem) --> wyznaczasz 7 hex na miejscowość --> jak uwzględnisz "duże" kanały i rzeki - zostanie 2 hex na miejscowość --> od pewnego czasu robię rzeki spławne , a nie od miasta do miasta --> miały być kutry rzeczne i tp.
Te kanały o szerokości 10 - 12 m biegną tuż przy drogach o szerokości  ok. 20m przez całą długość( więc w tym samym heksie) --> to wolę dać teren stream i drogę, niż rzekę i drogę w osobnych heksach ..

Staram się zrobić mapę trzymającą proporcje (skalowanie 1,6 km/hex)
To jest jedna z cięższych planistycznie map, zwłaszcza,że w roku 1980 działało więcej instalacji natowskich ;)

Jaro

Rzeki przerywane przez miasta wyglądają bardzo dziwnie w kafelkach...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI