Fulda #2 - prace budowlane

Zaczęty przez sympatyk, Lipiec 30, 2025, 07:59:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

Cytat: Waldzios w Październik 20, 2025, 10:16:33 PMDlatego właśnie pytałem was o zdanie. Dla waszej kampanii robi to różnicę.
W zależności od ustawień efila, albo wszystkie jednostki będą używać Huey'a, albo Black Hawka.
Jestem gotowy pójść wam na rękę, cokolwiek zdecydujecie.

A po wszystkim zrzucę na was winę, jeśli ktoś będzie się skarżył :P.
Dla mnie HTP służy do transportu. Nie planuję nimi atakować ani wystawiać na ataki. To co dla mnie robi różnicę to zasięg i ruch fazowy. Zasięg jest taki sam a ruch fazowy to kwestia związana z jednostką transportowaną - dla komandosów.
Widzę sporą różnicę w opancerzeniu i w przypadku ataku to ma znaczenie. Jednak te jednostki nie powinny się pokazywać.
Dla mnie mogą być UH-1. Może i lepiej, bo jeśli Sympatyk zbuduje flotę 25 jednostek w śmigłowcach to mogliby pozamiatać z powietrza i bez lądowania  :rollin

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Październik 20, 2025, 10:36:28 PMMoże i lepiej, bo jeśli Sympatyk zbuduje flotę 25 jednostek w śmigłowcach to mogliby pozamiatać z powietrza i bez lądowania  :rollin
Moim zdaniem, im więcej śmigłowców w scenariuszu tym lepiej.
Większość obrony plot krótkiego zasięgu nie nadaje się do zwalczania odrzutowców.
Obecność śmigłowców (wszelkiego rodzaju) nadaje sens istnienia lekkim systemom plot.
Bez śmigłowców systemy lufowe są mało użyteczne, a manpadsy stanowią bezużyteczny balast.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Cytat: sympatyk w Październik 20, 2025, 11:15:21 AM
CytatProblem w tym, że przydzielony transport zadziała tylko do chwili pierwszego wyładunku.

I tyle mi wystarczy
To nie jednostka specjalna, która ma lecieć , wypełnić misję i wrócić


Mówię o jednostkach, które nie mają transportu powietrznego
Dlaczego raz w scenariuszu nie mogę np. do 3824  CH-47 Chinook - HTP USA, załadować saperów?
To takie wielkie naruszenie zasad?

CytatZ tą grupą, nie masz racji. Grupę spadochronową na "lewych" transportach można by jeszcze zaakceptować.
Ale grupa helikopterowa będzie lądować i startować co najmniej kilka razy w trakcie scenariusza (bo nie potrzebuje lotnisk).
Po pierwszym lądowaniu grupa porzuci przydzielone (w Suite) transporty, a po ponownym starcie przesiądzie się na transporty przydzielone automatycznie (przez grę).

Ja mówię o grupie jednostek - raz przetransportowanych w określone miejsce( nie mają transportu powietrznego z zasady)
Więc po lądowaniu porzuci transport, i nie dostanie automatycznie innego

Waldzios

Cytat: sympatyk w Dzisiaj o 11:20:37 AMMówię o jednostkach, które nie mają transportu powietrznego
Dlaczego raz w scenariuszu nie mogę np. do 3824  CH-47 Chinook - HTP USA, załadować saperów?
To takie wielkie naruszenie zasad?
Saperzy nie są jednostką helikopterową. Więc nie dotyczy ich temat rozmowy.
W Suite możesz ich załadować w dowolny transport. Mogą jechać oklep na Godzilli.

Nie ma żadnego naruszenia zasad. Z punktu widzenia efila, kompletnie nie ma znaczenia w jaki transport ich załadujesz.

BTW. Saperzy nie mają w efilu transportu helikopterowego, bo w domyśle wykorzystują ciężki sprzęt który na taki transport nie pozwala. Na przykład w 1979 roku batalion inżynierów/saperów miał na wyposażeniu 8 pojazdów inżynieryjnych M728 CEV (58 ton), 2 pojazdy ewakuacyjne M88 (50 ton) i 6 mostów samobieżnych M60 AVLB (48 ton).

Cytat: sympatyk w Dzisiaj o 11:20:37 AMJa mówię o grupie jednostek - raz przetransportowanych w określone miejsce( nie mają transportu powietrznego z zasady)
Więc po lądowaniu porzuci transport, i nie dostanie automatycznie innego
Możesz sobie załadować dowolną jednostkę, w dowolny transport. Tylko twoja wyobraźnia jest limitem.

Nie zmienia to faktu, że jednocześnie istnieją "legalne" jednostki helikopterowe, które gracze będą wykorzystywać w scenariuszach. O mechanice tych jednostek rozmawiamy.

Jeśli jednostka po lądowaniu porzuci transport, i nie dostanie automatycznie innego, to nie ma żadnego związku z tematem rozmowy.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons