Fulda #2 - prace budowlane

Zaczęty przez sympatyk, Lipiec 30, 2025, 07:59:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

A, ten scenariusz to pod jakim Al sprawdzać - ma zaznaczone 0 ...

Jaro

3.0
Ma zaznaczone 0 czyli bierze AI z ustawień kampanii.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Październik 26, 2025, 06:17:21 PMCiekaw jestem opinii Sympatyka po rozegraniu i Waldziosa na podstawie szybkiego przeglądu.
Przejrzałem. Ogólnie wygląda dobrze.

Mam kilka drobnych uwag.

HTP=5. Rozumiem, że to ma powstrzymać plany Sympatyka :P.

Przydałoby się obniżyć bazowe SP bunkrów. Te które zostały po Gustliku mają 10/5, twoje 10/10.
Osobiście zwykle ustawiam zwykle 10/1, ale to kwestia gustu.
Tu chodzi o to by bunkry nie naprawiały się w trakcie walki.

Ogólnie bazowe stany jednostek AI są dość wysokie (nietypowo wysokie jak na Gustlika). Nie wiem czy to jakiś zamysł (potężne uzupełnia sowietów), czy kwestia niedopracowania.

W kwestii sprzętu przyczepiłbym się do samolotu P2:074 'Beriev Be-12'.
Po pierwsze, to była lódź latająca przeznaczona do działań morskich (patrolowanie i ASW).
Po drugie, (o ile mi wiadomo) nie była na wyposażeniu DDR.
Jeśli to ma być jednostka DDR, to pożyczyłbym sowiecki helikopter 'Mi-1', 'Mi-4' albo 'Mi-8'.
Ewentualnie możesz zmienić narodowość na USSR, na upartego przejdzie.

Jednostki P2:072 'MiG-21R' i P2:073 'MiG-25R' zamieniłbym narodowościami. DDR używało rozpoznawczych MiG-21, nie posiadali MiG-25 (w żadnej wersji).
Po zamianie flag powinno być OK.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

HTP - taki psikus Suite ;) - poprawiłem na 25
Bunkry i checkpointy - obniżone base SP=1

Bazowe stany AI obniżone do wartości losowych. Miły 10 bo nie wiedziałem, że Gustlik zwykle daje Sowietom mniej.
Natomiast co z robić z rzeczywistymi stanami? Zostawić, jak jest czy obniżyć do tych wynikających z doświadczenia (belek).

Beriev Be-12 - to był eksperyment, jak różne jednostki zachowają się w zwiadzie. Zmieniłem na Mi-1 bo innych w tym czasie brak.

Rozpoznawcze Migi podmienione flagami.

Dzięki za czas i uwagi.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

CytatHTP=5. Rozumiem, że to ma powstrzymać plany Sympatyka :P.
CytatHTP - taki psikus Suite ;) - poprawiłem na 25
Nie użyłem, ani jednego ... :laff

Zagrałem na 175% - w tym scenie nie ma to znaczenia, bo nic nie kupiłem, nie uzupełniałem ...

CytatBeriev Be-12 - to był eksperyment, jak różne jednostki zachowają się w zwiadzie.
Zachowywał się całkiem dobrze - więc go zestrzeliłem

CytatW kwestii sprzętu przyczepiłbym się do samolotu P2:074 'Beriev Be-12'...
....
Ewentualnie możesz zmienić narodowość na USSR, na upartego przejdzie.
CytatZmieniłem na Mi-1 bo innych w tym czasie brak.
Te śmigłowce, to jakieś nieporozumienie - zostaw ten samolot

Natomiast ze zwiadem, to pojechałeś po bandzie --> każdy ma lidera i 8 heks widzenia --> to drobna przesada

I kwestia najważniejsza
Jeśli zaczyna padać, to wszystkie radary i cała mapa idzie spać --> to było dobre podczas 2 wojny, ale współcześnie?
Samolot zwiadowczy widzi tylko po jednym heksie ...
I co z tego, że samoloty mogą strzelać, jak nic nie widzą
Jak zdarzy to się w 9, 10, 11, 12 turze - do da się wytrzymać, ale jak, w 5. 6. 7 --> to jest porażka
Chyba jest taka funkcja - pogoda bez wpływu --> powinna przede wszystkim zapewnić widzenie, skuteczność strzelania w drugiej kolejności


Moje save z gry w załączniku


Jaro

W temacie zwiadu to poczekam na Luisa. Ma poprawić śmigłowce. Wtedy będzie git, bo będzie uzasadnienie dla manpadów. Własne samoloty i tak mają co robić i do czego strzelać.

Zwiad naziemny AI specjalnie dostał to, co ma aby AI nie było takie głupie. Dopóki nie ma artylerii balistycznej to nie ma problemu.

Natomiast odnośnie do pogody i deszczu... Nie mam wiedzy, która pozwoli mi ocenić, czy zablokowanie pogody na bezdeszczową będzie realne.

Pytanie główne - ułatwiać czy nie?
Miałeś frajdę z gry?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Nie , nie bawi mnie granie n-ty raz tego samego

Jeśli chodzi o rozpoznawcze śmigłowce, to manpady nigdy nie będą uzasadnione --> zrobi ruch do końca widzenia - 1, zobaczy i cofnie się --> tak to działa --> poprawka dotyczy tylko uwzględnienie w algorytmie dodatkowego widzenia(obecnie nie były uwzględnione dodatki)--> zawsze zachowa możliwość wycofania się --> to może działać tylko na śmigłowce transportowe, lub bojowe ...

A jeśli chodzi o deszcz i widoczność bez kary dla określonych jednostek, to trzeba się udać do Luisa
Jak w 6 turze chciało padać - to wczytałem jeszcze raz grę z końca 5 --> tym razem zmiana na pochmurno (przez kilka tur)
Szósta tura była dla mnie kluczowa - zacząłem powoli robić porządki 

Waldzios

#233
Cytat: Jaro w Październik 27, 2025, 08:46:10 PMNatomiast odnośnie do pogody i deszczu... Nie mam wiedzy, która pozwoli mi ocenić, czy zablokowanie pogody na bezdeszczową będzie realne.
Kiedyś to było proste, ustawiałeś strefę klimatyczną na pustynie, i było gotowe.
Niestety, odkąd pewien idiota wymyślił by połączyć strefy klimatyczne z kafelkami, to sprawy się skomplikowały.
Możesz mieć pustynny klimat, ale jednocześnie musisz korzystać z pustynnych kafelków.

Cytat: sympatyk w Październik 27, 2025, 09:26:17 PMJeśli chodzi o rozpoznawcze śmigłowce, to manpady nigdy nie będą uzasadnione --> zrobi ruch do końca widzenia - 1, zobaczy i cofnie się --> tak to działa --> poprawka dotyczy tylko uwzględnienie w algorytmie dodatkowego widzenia(obecnie nie były uwzględnione dodatki)--> zawsze zachowa możliwość wycofania się --> to może działać tylko na śmigłowce transportowe, lub bojowe ...
Jeśli "zobaczy i cofnie się", to znaczy że MANPADSy spełniły swoją rolę.
Minimalnym kosztem zabezpieczyłeś swoje jednostki przed atakiem śmigłowca (i opcjonalnie przed podleceniem bliżej i wypatrzeniem co chowasz w pobliskim lesie).

Cytat: Jaro w Październik 27, 2025, 08:46:10 PMPytanie główne - ułatwiać czy nie?
Na razie bym się wstrzymał. Zmiany w czołgach na pewno trochę namieszają w balansie.
Poza tym, po kilku rozgrywkach, nie jesteś obiektywny. Zbyt dobrze znasz edytowane scenariusze.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Nie wiedziałem, że proponując przeniesienie kampanii na większe mapy wywołam lawinę ...
Teraz faktycznie zostaje czekać na Waldziosia w kwestii zmian efilowych, oraz na Luisa w kwestii zmian w grze i suite

CytatA jeśli chodzi o deszcz i widoczność bez kary dla określonych jednostek, to trzeba się udać do Luisa

I udałem się, ale nie wiem, czy dobrze to wyjaśniłem ... i czy nie zaginie w wielości postów (tak dużo ludzkich użytkowników w jednym czasie, już dawno nie widziałem na forum)
Chodziło mi o dodanie cechy "Pogoda bez wpływu na wartość widzenia" na wzór "Pogoda bez wpływu na wartość bojową"
Nie wiem, czy to przejdzie ... Luis został zbombardowany różnymi wiadomościami

Nie wiem też, co Luis ma namyśli pisząc
"Recon attachment now makes any unit to move phased"
https://forum.open-general.com/viewtopic.php?p=21488#p21488

Dalej napisał 50 miesięcy na prototyp, a zrobił faktycznie 60(jak poprosiłem) ... widać, że działa pod presją czasu ... a to nic dobrego nie wróży




Waldzios

#235
Cytat: sympatyk w Październik 28, 2025, 03:08:57 PMChodziło mi o dodanie cechy "Pogoda bez wpływu na wartość widzenia" na wzór "Pogoda bez wpływu na wartość bojową"
Nie wiem, czy to przejdzie ... Luis został zbombardowany różnymi wiadomościami
Widzę znikome szanse na dodanie zupełnie nowej cechy.
Byłyby niewielkie szanse gdyby chodziło o (opcjonalne) rozszerzenie funkcjonalności istniejącej cechy.

Cytat: sympatyk w Październik 28, 2025, 03:08:57 PMNie wiem też, co Luis ma namyśli pisząc
"Recon attachment now makes any unit to move phased"
https://forum.open-general.com/viewtopic.php?p=21488#p21488
Straszny pomysł, aż trudno mi sobie wyobrazić wszystkie potencjalne problemy.

EDIT. Przetestowałem. Na wypadek gdybym źle zrozumiał.
W najnowszej wersji silnika, dodatek obserwacyjny dodaje (dowolnej) jednostce ruch fazowy :banghead ,

EDIT.2. Luis wycofał się z tego pomysłu.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Cytat: Jaro w Październik 27, 2025, 08:54:23 PMWrzucam moje zapisy gry.
Przejrzałem i zrobiłem filmik z tego (tury po kolei - mapa strategiczna)
Ja zagrałem - przyjmując inną strategię

https://drive.google.com/file/d/1kfx4iR-Kuz9xmArtkaKtOOqJc25XGQAJ/view?usp=sharing

Jaro

Cytat: sympatyk w Październik 28, 2025, 03:08:57 PMNie wiedziałem, że proponując przeniesienie kampanii na większe mapy wywołam lawinę ...
Teraz faktycznie zostaje czekać na Waldziosia w kwestii zmian efilowych, oraz na Luisa w kwestii zmian w grze i suite
Z tą lawiną to nie przesadzaj. Zmiany efilowe nie stopują prac. Brakujące jednostki zostały pożyczone.
Co do Luisa, to najważniejsze zmiany już zrobił. Rekony powinny teraz wykorzystywać zasięg ruchu i widzenia. I wykorzystują. Śmigłowce stały się bardziej ruchliwe. Jedno, co im można zarzucić, to że kończą bez osłony myśliwskiej w polu widzenia wroga.

@Waldzios
Cytat: JaroBazowe stany AI obniżone do wartości losowych. Miły 10 bo nie wiedziałem, że Gustlik zwykle daje Sowietom mniej.
Natomiast co z robić z rzeczywistymi stanami? Zostawić, jak jest czy obniżyć do tych wynikających z doświadczenia (belek).
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#238
Cytat: Jaro w Październik 28, 2025, 09:06:05 PMŚmigłowce stały się bardziej ruchliwe. Jedno, co im można zarzucić, to że kończą bez osłony myśliwskiej w polu widzenia wroga.
Jeśli ustawisz śmigłowcowi OH, to możesz wysłać podążający za nim myśliwiec ('follow unit's pos').
Nie sprawdzałem, czy to działa bez OH  :huh? .

Cytat: JaroNatomiast co z robić z rzeczywistymi stanami? Zostawić, jak jest czy obniżyć do tych wynikających z doświadczenia (belek).
To już zależy od Ciebie. Są różne podejścia.
 
Możesz zostawić (jeśli różnice nie będą duże, to nikt nie zwróci uwagi), możesz obniżyć stany, albo podnieść doświadczenie/belki.

Osobiście preferuje stany zgodne z poziomem belek.

BTW. Unikałbym pierwszo-liniowych jednostek (piechota, czołgi) ze stanami <10, bo są zbyt podatne na mechanizm szarży.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

#239
Cytat: Waldzios w Październik 28, 2025, 09:41:40 PM
Cytat: Jaro w Październik 28, 2025, 09:06:05 PMŚmigłowce stały się bardziej ruchliwe. Jedno, co im można zarzucić, to że kończą bez osłony myśliwskiej w polu widzenia wroga.
Jeśli ustawisz śmigłowcowi OH, to możesz wysłać podążający za nim myśliwiec ('follow unit's pos').
Nie sprawdzałem, czy to działa bez OH  :huh? .
Powinno zadziałać, bo jeśli gracz nie ustawi OH to gra zrobi to sama z tym, że tylko na jedną rundę.

EDIT: działa - sprawdziłem. Wada (albo i nie): myśliwiec nic innego nie zrobi dopóki chroniony śmigłowiec będzie latał.

Cytat: Waldzios w Październik 28, 2025, 09:41:40 PM
Cytat: JaroNatomiast co z robić z rzeczywistymi stanami? Zostawić, jak jest czy obniżyć do tych wynikających z doświadczenia (belek).
To już zależy od Ciebie. Są różne podejścia.
 
Możesz zostawić (jeśli różnice nie będą duże, to nikt nie zwróci uwagi), możesz obniżyć stany, albo podnieść doświadczenie/belki.

Osobiście preferuje stany zgodne z poziomem belek.

BTW. Unikałbym pierwszo-liniowych jednostek (piechota, czołgi) ze stanami <10, bo są zbyt podatne na mechanizm szarży.


Czyli mamy dylemat.
Albo:
- nie będzie ładnie wyglądać (stany niezgodne z doświadczeniem)
- zawyżone doświadczenie powodujące utrudnienie i być może niezgodne z ogólnym poziomem doświadczenia innych jednostek
- stany rzeczywiste < 10 - podatność na efekt szarży
- stany bazowe = 10 w przypadku bloku wschodniego co nie odzwierciedla stanu rzeczywistego, o którym pisałeś (niepełne etaty)

Ja lubię eleganckie rozwiązania... Żadne z nich nie jest do końca eleganckie.
Jakieś rekomendacje? Bo ja nie mam pomysłu.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI