Fulda #2 - prace budowlane

Zaczęty przez sympatyk, Lipiec 30, 2025, 07:59:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Jarek,
wysłałem pliki do 2 scenariusza
oraz kilka rysunków do 3 - do wyboru --> Jak wybierzesz to zrobi się odpowiedni tekst
Oczywiście z nie wybranej grupy można użyć do innego scena

Jaro

W trzecim scenariuszu dodałem TOW: 5878  M901 TOW -  AT USA - zakładam, że obrazek M901 improved TOW będzie właściwy.
Bunkry i manpady poprawione.
Kończę poprawiać scen 3 i będę grał aby zobaczyć, czy to się trzyma...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Cytat: Jaro w Listopad 11, 2025, 11:14:34 PMW trzecim scenariuszu dodałem TOW: 5878  M901 TOW -  AT USA - zakładam, że obrazek M901 improved TOW będzie właściwy.


No właśnie - nie jestem pewny, który to dokładnie sprzęt (jak powinien wyglądać) - jest dużo obrazków ...

Waldzios

Cytat: sympatyk w Listopad 12, 2025, 12:23:46 PMNo właśnie - nie jestem pewny, który to dokładnie sprzęt (jak powinien wyglądać) - jest dużo obrazków ...
M901 ITV
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Waldzios Dzięki

Do wyboru - proszę wybrać









Waldzios

Dla mnie 2 albo 4. Ze wskazaniem na 4.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Waldzios

W końcu ogarnąłem brakujące ikony.

Jeepy z ppk:

Niemieckie quady Faun Kraka:

Moździerze samobieżne:

Niby drobnica, ale bez ikon był problem.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Jaro

Czy któryś z zachodnioniemieckich myśliwców stracił 1 hex zasięgu strzału w nowym efilu czy mi się zdaje?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Listopad 13, 2025, 06:31:35 PMCzy któryś z zachodnioniemieckich myśliwców stracił 1 hex zasięgu strzału w nowym efilu czy mi się zdaje?
Tak. Panavia IDS i F-16A straciły zasięg strzału. Trzy heksy zasięgu powinny mieć samoloty z zdolnościami BVR (Beyond Visual Range). Oba wspomniane samoloty, na tym etapie rozwoju nie miały takich możliwości.
Nie przenosiły uzbrojenia które uzasadniało by 3 heksy zasięgu.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

A tak lubiłem F-16 za jego uniwersalność i zasięg...
Inne myśliwce staną się bardziej atrakcyjne.

PS
Przy okazji wykryłem problem z podążaniem manpadów AD za wyznaczoną jednostką (artyleria). Gra najpierw ustala punkt docelowy dla manpada a potem rusza artylerię. (nie wiem czy dla wszystkich kombinacji).
W przypadku zestawów samobieżnych najpierw poruszana jest artyleria a potem AD.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Listopad 13, 2025, 11:06:32 PMPrzy okazji wykryłem problem z podążaniem manpadów AD za wyznaczoną jednostką (artyleria). Gra najpierw ustala punkt docelowy dla manpada a potem rusza artylerię. (nie wiem czy dla wszystkich kombinacji).
W przypadku zestawów samobieżnych najpierw poruszana jest artyleria a potem AD.
Z tego co pamiętam, to gdy ostatnio testowałem, opisane zachowanie zależało od ustawienia 'follow unit's pos'.
Bez aktywnej opcji jednostka podążała do ostatniej pozycji jednostki od której dziedziczyła OH.

Co do prawidłowej kolejności działania, to trudno powiedzieć. Opisy działania AI na stronie Luisa tego nie precyzują. Jednostki ATY, Flak i AD są wymieniane wspólnie jako kategoria "Defender".
Nie mam pojęcia co decyduję o kolejności działania w ramach tej grupy jednostek.

Jeśli miałbym zgadywać to powiedziałbym, że kolejność na liście jednostek. Ale to najprostsze rozwiązanie, więc znając istniejący kod, prawdopodobnie błędne ;).


Poniżej mój pierwszy test działania opcji 'follow unit's pos'.
Cytat: Waldzios w Lipiec 11, 2016, 02:07:32 PMWariant 2 (AI 2.00):
'Kawachi' - domyślne ustawienia;
'Yugumo #1' - 'obj. from unit' = 'Kawachi' ; 'follow unit's pos' = off;
'Yugumo #2' - 'obj. from unit' = 'Kawachi' ;  'follow unit's pos' = on;
'Yugumo #3' - - domyślne ustawienia;

W wariancie 2 pancernik nie ma ustawionego celu (OH), płynie w kierunku portu przeciwnika (VH), niszczyciel #1 płynie do poprzedniej pozycji pancernika, niszczyciel #2 podąża za pancernikiem, niszczyciel #3 "błądzi" po mapie;


GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Ja w obu przypadkach miałem zaznaczoną opcję podążania. Coś nie tak z kolejnością poruszania jednostek.

Wogóle Luis ma dzikie pomysły z kolejnością działań. Myśliwce broniące bombowca aktywują się w kolejności ich numeru w efilu lub scenariuszu. Kiedyś, jak dobrze pamiętam, kolejność była zgodna z zegarem zaczynając do północy.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI