"Big Red One" - rusza do boju!

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 17, 2008, 05:50:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

Akurat szedłem spać;) Ja mam 23, do tego 3 lotnictwa. Pewnie niewiele, ale miałem mało prezentów...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

majerek

A ja dopiero zaczynam BRO i na początek niespodzianka na kwadratach 5,21 3,10 i 13,12 widać jednostki których nie można ruszyć ??? Nie można ich w ogóle  wybrać


[załącznik usunięty przez administratora]
Nie bo nie :)

Gustlik

Tych jednostek w ogóle nie powinno być na tych heksach !

Po pierwsze - zobacz, czy to rzeczywiście są jednostki - czy tylko błąd grafiki. Czasem zdarzało mi się widzieć takie "duchy".
Łatwo to ustalić, bo samolot z desantem jest tylko jeden - na heksie 21,3. Podobnie ta piechota na lądzie - powinna stać na heksie 36,14 - to miasto na wschodzie mapy. Jeśli one tam są, a oprócz tego widać ich duplikaty, to znaczy, że grafika wariuje.

Po drugie - zobacz czy heksy z tymi "jednostkami" zachowują się jak puste - tzn: czy da się na nie wjechać inną jednostką.

Jeśli to się potwierdzi - to pół biedy, bo to tylko błąd grafiki, który powinien zniknąć po zamknięciu PG2 i ponownym wejściu do gry. Gdyby nie zniknął, albo gdyby to rzeczywiście były realne jednostki nie na swoim miejscu - no to gorzej.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

majerek

Tak błąd grafiki, po ponownym otwarciu zniknęły  :) pierwszy raz coś takiego widziałem ale dograłem do końca oran z tymi duchami. Dzięki Gustlik
Nie bo nie :)

czata

Cytat: Gustlik w Marzec 07, 2009, 01:16:29 AM
Szybkie pytanie - ile jednostek liczy teraz Wasza "dywizja" (stan na koniec Stolbrerga)? Ważna jest ogólna liczba, bo w Ardenach jest cała masa wojska, a łącznie może być tylko 100 na stronę, więc ta liczba będzie limitem zakupów. Myślę, że amerykańskich "aux", wyjdzie ok 60, więc dobrze by było nie przekraczać 40, ale chyba jesteście daleko od tej liczby?

Nie mam w tej chwili przy sobie save-sa, więc będzie wyliczanka z pamięci:
- dwa czołgi,
- jeden pepanc,
- dziesięć piechoty (ilość początkowa),
- jeden recon,
- dwie pelotki,
- pięć artylerii,
- trzy różne lotnicze.
Razem daje 24.

Pozdrawiam, Czata

PS. Ja miałem dobrą pogodę, tylko może ze dwa razy był rain.


Exiter

ja to chyba jestem w czepku urodzony, bo w Stolbergu wogóle nie było śniegu :), w żadnej turze, dlatego moje 3 samoloty stanowiły znaczącą siłe. ale i tak największy postrach siały dwa M26, zastanawiam się co by było gdybym ich nie miał.
kilka jednostek piechoty wysłałem na południowy wschód, a reszta poszła dwiema drogami, jedna drogą przez las środkiem mapy. druga brzegiem lasu, grupa aux poszła na północ. jedna armata ma Commbat Support, ustawiam koło niej 8 inch i ta bateria kasuje wszystko  ;D
całość zajęła mi 10 tur, ale zająłem wszystko, gdyby padał śnieg to pewnie zeszło by dłużej lub nie zająłbym wszystkich heksów. jakoś Niemcy w lesie nie dali mi się we znaki, czyżby dała o sobie znać losowość komputera  ???

jeśli chodzi o jednostki to wyliczę z pamięci (a jutro będzie raport) - 10 infantry, 2 M26, ppanców nie używam  :o, 2 recony, 1 plotka, 5 armat, 3 samoloty czyli 23 sztuki, o ile dobrze pamiętam.

Exiter

Stolberg zaliczony drugi raz - trochę inaczej poukładałem siły. Całość zajęła także 10 tur, ale poczekałem jeszcze dwie aby zdobyć prestiż. Tym razem były tury ze śniegiem i deszczem :)

i teraz mam dylemat, bo mam dwie różne armie, a przed Stolbergiem była jedna :) i nie wiem którą wybrać, różnią się liczbą liderów (sztuki 2) i pokiereszowaniem armii  ;D

no i raporcik

Campaign: Big Red One , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Current scenario: Stolberg Corridor , VH prestige is 80 , All hex prestige is 120
Total army value: 3088 , Current prestige is 618
BV: 500 ,  , cap 5000 , 25 turn prestige: 280
V : 400 ,  , cap 5000 , 25 turn prestige: 280
TV: 250 ,  , cap 5000 , 25 turn prestige: 280
Ls: Loss , turn prestige: 280

Piechota
* Piech/26-1 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 3 bars , 334 exp , 6 curr , 10 kill , 0 pp
* Piech/26-2defens , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 3 bars , 357 exp , 6 curr , Determined Defense - Defense values , 5 kill , 0 pp
* Piech/26-3first , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 910 exp , 10 curr , First Strike - Unit fires first if  , 15 kill , 0 pp
* Piech/16-1 , Arm. Infantry 44[M3A1 [W]] , 2 bars , 243 exp , 11 curr , 3 kill , 0 pp
* Piech/16-2 , Assault Eng. [E][M3A1 [W]] , 4 bars , 408 exp , 8 curr , Influence - Has prestige modifier f , 5 kill , 0 pp
* Piech/18-3 , Assault Eng. [E][M3A1 [W]] , 5 bars , 514 exp , 5 curr , Resilience - Harder to Destroy , 7 kill , 0 pp
* Piech/18-2 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 4 bars , 472 exp , 10 curr , 11 kill , 0 pp
* Piech/18-1 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 593 exp , 12 curr , Influence - Has prestige modifier f , 13 kill , 0 pp
* Piech/1-fire , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 760 exp , 11 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 15 kill , 0 pp
* Piech/16-3over , Marines 44 [E][M5A1 [W]] , 4 bars , 462 exp , 5 curr , Overwatch - Shoots at enemy units e , 12 kill , 0 pp

Tank
Tank1/supr , M26 , 5 bars , 912 exp , 13 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 29 kill , 624 pp
Tank2/first , M26 , 5 bars , 1114 exp , 14 curr , First Strike - Unit fires first if  , 38 kill , 672 pp

Recon
* Szpieg-1 , M8 Greyhound , 5 bars , 580 exp , 13 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 12 kill , 0 pp
Szpieg2 , M8 Greyhound , 4 bars , 417 exp , 3 curr , 1 kill , 180 pp

Artyleria
* Armata-5 , M40 GMC 155mm , 3 bars , 340 exp , 12 curr , 2 kill , 0 pp
* Armata-2 , M12 , 5 bars , 714 exp , 15 curr , 26 kill , 0 pp
* Armata-1/most , 8 inch [s [M4 HS Tractor] , 5 bars , 879 exp , 15 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 41 kill , 0 pp
* Armata-3/bonus , M12 , 5 bars , 788 exp , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 31 kill , 0 pp
* Armata-4 , 155mm M1[Mack] , 4 bars , 437 exp , 13 curr , 13 kill , 0 pp

Air Defense
* Flak-1/supr , M15 [G] , 5 bars , 862 exp , 15 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 23 kill , 0 pp

Fighter
* Sam-1 , P-47M , 5 bars , 789 exp , 13 curr , 10 kill , 0 pp
Sam2/atak , P-38L , 5 bars , 567 exp , 12 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 3 kill , 763 pp

Tactical Bomber
Bomber1 , B-25H , 5 bars , 619 exp , 12 curr , 11 kill , 849 pp

Killed: AD 64 ,  AT 56 ,  ATY 127 ,  INF 283 ,  REC 27 ,  TK 35 ,  FTR 14 ,  TB 10 ,  Total: 616
Lost  : AD  4 ,  AT  4 ,  ATY  2 ,  INF 28 ,  REC  4 ,  TK  4 ,  FTR  2 ,  TB  0 ,  Total:  48

BV 13
V   0
TV  0
L   0

majerek

Jestem w scenariuszu Operacja Husky i na samym początku Rengerów mogę załadować na samoloty choć nie mają P. Sprawdziłem pod LGSiute i mają Non Organic movment ustawione jako Airborne ...
Nie bo nie :)

Gustlik

Widziałem już ten bład - w kolejnej wersji efila już go nie będzie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

majerek

Moi chłopcy po stolbergu

Campaign: Not found , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Current scenario: Stolberg Corridor , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 4140 , Current prestige is 818
BV: ? , ??? , cap ? , 25 turn prestige: 280
V : ? , ??? , cap ? , 25 turn prestige: 280
TV: ? , ??? , cap ? , 25 turn prestige: 280
Ls: ? , ??? , cap ? , 25 turn prestige: 280

Infantry
*  Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 666 exp , 0 pp
*  Mountain Engineers [ME][M2] , 5 bars , 724 exp , Ferocious Defender - No unit can ig , 0 pp
*  Assault Eng. [E][M3A1 [W]] , 5 bars , 691 exp , Combat Support - Gives bonus to adj , 0 pp
*  Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 629 exp , 0 pp
*  Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 601 exp , 0 pp
*  Bridge Eng [M3A1 [W]] , 5 bars , 536 exp , 0 pp
*  Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 633 exp , 0 pp
*  Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 528 exp , 0 pp
*  Engineer [E][M3A1 [W]] , 5 bars , 730 exp , Resilience - Harder to Destroy , 0 pp
*  Engineer [E][M3 [W]] , 5 bars , 813 exp , Resilience - Harder to Destroy , 0 pp

Tank
M4A3E8/76 Easy Eight , 5 bars , 748 exp , 348 pp
M26 , 5 bars , 1182 exp , Bridging - Units treat rivers as ro , 480 pp

Recon
*  M6 Staghound , 5 bars , 805 exp , Devastating Fire - Unit can shoot t , 0 pp
*  M38 , 3 bars , 388 exp , 0 pp

Anti-tank
*  M36 B1 [S , 4 bars , 423 exp , 0 pp
M36 B1 [S , 5 bars , 658 exp , Influence - Has prestige modifier f , 312 pp

Artillery
M12 , 3 bars , 334 exp , 504 pp
*  M7 , 5 bars , 694 exp , 0 pp
*  M1 Long Tom[M5 HS Tractor] , 5 bars , 635 exp , Influence - Has prestige modifier f , 0 pp
*  155mm M1[M2] , 5 bars , 622 exp , Fire Discipline - Units use ammunit , 0 pp
*  155mm M1[M2] , 4 bars , 458 exp , 0 pp

Air Defense
M15A1 [G] , 4 bars , 443 exp , 240 pp

Fighter
P-61 Black Widow , 4 bars , 462 exp , 840 pp
*  P-51B , 5 bars , 609 exp , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 0 pp

Tactical Bomber
B-25H , 4 bars , 440 exp , 708 pp
B-25H , 5 bars , 577 exp , Reconnaissance Movement - Phased mo , 708 pp

Killed: AD 74 ,  AT 56 ,  ATY 134 ,  INF 312 ,  REC 28 ,  TK 38 ,  FTR 14 ,  TB 10 ,  Total: 666     >:D
Lost  : AD  3 ,  AT  7 ,  ATY  0 ,  INF 29 ,  REC  5 ,  TK  3 ,  FTR  1 ,  TB  2 ,  Total:  50

BV 13
V   0
TV  0
L   0

Player 1 has 54 units total:
Infantry : 18
Tank :  3
Recon :  3
Anti-tank :  3
Fortification :  9
Artillery : 10
Air Defense :  1
Fighter :  4
Tactical Bomber :  3

Player 2 has 1 units total:
Fortification :  1


*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points
Nie bo nie :)

majerek

Ardeny - Na początek niespodzianka prototyp armata samobieżna M40  ;D . Obronę ustawiam przy wysuniętych VH, śnieg śnieg i jeszcze raz śnieg, w pierwszych sześciu kolejkach tylko raz się przejaśniło więc samoloty robiły za zwiad i to bardzo skuteczny. Po zlikwidowaniu reconów praktycznie nie było kontr niemieckich (uroda gry komputera) ponieważ ustawiałem się poza zasięgiem widzenia (podczas śniegu to łatwiutkie). Trochę kłopotu było pod Elsenborn ale w końcu i tam wyczyściłem. Kampfgrupe Piper została zmieciona przez jednego M26 (to są istne potwory) wspieranego przez Special Service i artylerię. Na 2 kolejki przed końcem Victory było pozamiatane, pozostało tylko czekać do końca na prestiż kolejkowy.
Myślę że można by większości niemieckich reconów dać liderów bo jak komputer nie widzi wroga na starcie to raczej nie atakuje.

Ardeny Ofensywa - Brylanta mogłem mieć w 6 kolejce ale zostało jeszcze sporo jednostek i punktów do zdobycia, w 10 zlikwidowałem wszystko. Pogoda na początku wyśmienita więc samoloty zlikwidowały co było poza zasięgiem plotek, Artyleria zdejmowała plotki i arty. Sukcesywnie do przodu całymi siłami, mocno oberwali spadochroniarze na południu ale po dojechaniu moich Special sytuacja się poprawiła. Po kilku kolejkach spadł tym razem nieszczęsny śnieg i samoloty były znowu zwiadowcami. Przy artylerii obok Rechtu postawił bym plotkę albo przesunął ją bliżej miasta bo zostaje bez rzadnej ochrony.
Nie bo nie :)

czata

Wzrosło JC, ale nie decyduję się dodatkowe jednostki. I tak mam ich już dużo. Zainwestuję za to trochę w belki. Czemu tylko nagroda za brylantowe zwycięstwo (czyli de facto za porażkę) jest wyższa niż za taktyczne?  :)
W nagrodę dostaję prototyp ? M41 HMC 155 mm. Z kampanii piechoty, zrobiła mi się artyleryjska ?
Ardennes. Przeciwnik ma tu nacierać. No to życzę mu powodzenia.
Ciężko tu jednak przygotować obronę, bo punkty rozstawienia w koszmarnym miejscu. W Camp Elesborn decyduję się na rozmieszczenie ciężkiego sprzętu w celu wsparcia obrony miasta o takiej nazwie, w Franconchamps będzie część szybka z zadaniem rajdu na St. Vith i zajęcia Recht, a reszta ma wspierać obronę pozostałych punktów.
Po drodze zmieniam jednak zdanie i część sił, w tym kilka jednostek z grupy szybkiej, udaje się na Elesborn. Tam jest najciężej. Przez chwilę znajduję się nawet w okrążeniu, a samo miasto pada. Po raz pierwszy w tej kampanii jestem zmuszony do uzupełnienia stanu ilościowego jednostki.
Także pod St Vith jest ciekawie. Każdy każdego otacza, a jak się tylko pojawia jakaś jednostka, natychmiast wchodzi do walki.
Gdy, w ósmej turze, osłabł impet natarcia niemieckiego na skrzydłach i odbiłem Elesborn, w centrum wyskoczyli mi Grenadierzy SS i to, w dodatku, przy samym Malmedy.
Niezwykłe znaczenie ma tutaj pogoda. I to nie tylko dlatego, że uziemione są samoloty. Śnieg bardzo ogranicza widoczność i następują częste suprised.
Można skrócić czas. Mogłem wygrać przez zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika. I podwyższyć możliwy do zdobycia prestiż. Nie mam go już zbyt wiele.
Przeniósłbym z 1-2 punkty rozstawienia bliżej Camp Elesborn. Komputer osiąga tu sukces bardzo szybko i można mieć problem z uratowaniem tych czterech swoich jednostek. Szczególnie, gdy ktoś popełnia błędy, takie jak ja (rozstawienie jednostek słabych defensywnie, a następnie ich jednoczesny ruch w stronę miasta).
Bardzo mi się podoba konieczność utrzymania wszystkich punktów zwycięstwa. W przeciwnym razie, gracz mógłby wycofać część swoich jednostek na północny - zachód i skrócić pole bitwy. Komputer nie miałby wtedy żadnych szans. O konieczności utrzymania miast można napisać w briefingu.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

CytatCzemu tylko nagroda za brylantowe zwycięstwo (czyli de facto za porażkę) jest wyższa niż za taktyczne?

Faktycznie - to zostało jeszcze z poprzedniej wersji, ale nie ma znaczenia dlatego, że jedynie TV puszcza gracza dalej. W tej sytuacji przy BV i V może sobie być do chce - ponieważ po nich "Next Scen" jest "255", czyli koniec gry.

Punkty rozstawienia zostały cofnięte właśnie po to, żeby scenariusz był bardziej wymagający.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Cytat: Gustlik w Marzec 23, 2009, 04:37:02 PM
Faktycznie - to zostało jeszcze z poprzedniej wersji, ale nie ma znaczenia dlatego, że jedynie TV puszcza gracza dalej. W tej sytuacji przy BV i V może sobie być do chce - ponieważ po nich "Next Scen" jest "255", czyli koniec gry.

Ja zdaję sobie sprawę, że BV i V powoduje porażkę. Raczej chciałem delikatnie zasugerować nieco większy prestiż do zdobycia w tym scenariuszu. Poza tym, wygląda że i lose będzie puszczać dalej.

Cytat: Gustlik w Marzec 23, 2009, 04:37:02 PM
Punkty rozstawienia zostały cofnięte właśnie po to, żeby scenariusz był bardziej wymagający.

Tylko czy nie zrobiło się za trudno? Niemiec w rejonie Elesborn jest w stanie zrobić masakrę już w pierwszej turze. Jeśli gracz, w fazie rozstawienia oraz swojego ruchu popełni jakieś błędy, to może tych jednostek nie uratować.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

CytatJa zdaję sobie sprawę, że BV i V powoduje porażkę. Raczej chciałem delikatnie zasugerować nieco większy prestiż do zdobycia w tym scenariuszu. Poza tym, wygląda że i lose będzie puszczać dalej.

A owszem - dorzucę trochę. Ale nie za dużo - tamtej zimy sytuacja zaopatrzeniowa Aliantów (w tym miejscu frontu) była naprawdę fatalna.

Co innego jest przegranie przez BV i V, które są KATEGORYCZNIE zabronione, a co innego przez "Lose". To ostatnie może być spowodowane np: utratą jakiegoś heksa. Wtedy faktycznie - można iść dalej, ale bez kasy i z pominięciem następnego scenariusza.

CytatTylko czy nie zrobiło się za trudno?

Poczekajmy na inne opinie - tylko pamiętajcie, że chodzi o wersję, którą wysłałem DRUGIM mailem, już po sugestiach Rommla i Majerka.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/