Mapy kafelkowe

Zaczęty przez Gustlik, Październik 20, 2016, 10:50:59 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Oczywiście nie odgrzebałem tematu, po to by powiedzieć, że coś mi się nie podoba  ..

Przypominam sobie, że pierwsze kafelki miały pliki hex_tiles_sides, aby uzupełnić na krawędziach np. domki - jeśli obok był hex tego samego typu --> zagęszczały po prostu infrastrukturę przez wstawienie dodatkowych elementów
A jak to się dzieje w kafelkach nr.2?

Teraz pytanie - czy na poniższych rysunkach(dotyczy kafli typy 1 i 2) są wszystkie potrzebne elementy do pracy?
Czy czegoś brakuje? - to pytanie pod kątem zrobienia porządku w instalce

Cytat: kowdar w Luty 12, 2024, 10:01:04 PM

.......
a ja często nie mam czasu wnikać w szczegóły, szczególnie w zakresie plików graficznych ... do tej pory praktycznie nie wiem które i jakie pliki są potrzebne do kafelek, wrzuciłem wszystko co krążyło, ale czy wszystko jest potrzebne ?)


kafle1


kafle 2


Jarku, a to co tu pokazujesz - to która to wersja kafelków?
Masz ją? - możesz podesłać?
https://forum.opengeneral.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/2684/msg43977/#msg43977

Jaro

To co pokazałem pod linkiem, który podałeś to wersja pierwsza. Ta którą razem robiliśmy. Druga jest w instalce od Luisa.
Poszukam tej mojej wersji bo widzę, że zniknęła z dropboxa.
Może mam w mailu do Kowdara o ile nie skasowałem maila.

Ps
Dla uściślenia. Pierwsza wersja kafelków jest pierwszą grywalną wersją bo przed nią był jakis potworek i chyba nikt go nie używał.

Potrzebuję tylko dłuższej chwili aby dobrać się do komputera i sprawdzić ci i jak.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Bardzo Ci dziękuję - mam nadzieję, że znajdziesz (choć mam nieodparte wrażenie, że ta czerwona wersja jest Twoja)

Brałeś też udział przy tych drugich kafelkach  .. dlaczego jest aż 21 pliki hex_tiledecors?
.. i jak się realizuje to zagęszczanie w tej wersji?

Jaro

W kwestii wersji:

*** TILES VERSION ***
* 0 current stable version, hex_tiles_rand.png not used
* 1 same stable version but using hex_tiles_rand.png if also hex_tiles.cfg is present
* 2 new version using hex_tileset.png and hex_tileset.cfg
*
* version is set automatically depending the files found. Version 2 is set when engine finds hex_tileset.png
* otherwise version 0/1 is selected depending if hex_tiles.cfg can be loaded.

W budowie nowszych wersji nie brałem już udziału.

Znalazłem kafelki wysyłane do Kowdara - gotowe do wrzucenia do gry. Mam je w plikach *.xcf (GIMP). Chcesz? Przekonwertować na *.png?
Niestety coś mi się nie zgadza - kafelek z przepaścią jest inny w znalezionym zestawie niż w tym opublikowanym na stronie. Mam też pliki png z kafelkami zgodnymi z tymi opublikowanymi na stronie.
Zmieniałem to tyle razy, że już nie jestem niczego pewny.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Jeśli możesz, to tylko to , co się różni od opublikowanej na stronie - tej czerwonej (to dla pewności)
Dzięki

Jaro

No to po kolei:

Pliki w folderze OpenGeneral\EFILE_GUS\OPENGUI mają pierwszeństwo przed OpenGeneral\OPENGUI ale to jest znane.

Pliki:
hex_tiles.png
hex_tiles_sides.png
to jest zestaw podstawowy - nie rozróżnia stref klimatycznych - to jest pierwowzór kafelków.
nie są one potrzebne, jeśli są nowsze wersje.
wg. mnie całkowicie do wyrzucenia.

Pliki
hex_tiles0-7.png
hex_tiles_sides0-7.png
(8 plików)
to zestaw rozszerzony uwzględniający wszystkie strefy klimatyczne.
Nie są używane, jeśli nowsza wersja jest dostępna.
(to są pliki przygotowywane przeze mnie z pomocą Sympatyka plus podebrane elementy od Csaby i innych)

jeśli użyjemy najnowszych kafelków, to można je też śmiało wyrzucić.

W powyższych wersjach jeszcze istotny jest plik hex_layers.png

W temacie najnowszych kafelków się nie wypowiem.

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Odnośnie kafelków zadałem pytanie i dostałem odpowiedz od Luisa
A w zasadzie przedruk z jego strony

Wszystko jest opisane - ,ale nie mogłem tego znaleźć (na tej jego stronie zawsze się gubię - nie wiem , co do czego prowadzi)

Oprócz rysunków - teraz istnieje sposób na ich konfigurację - w jaki sposób i co będzie się wyświetlało
Za pomocą pliku cfg przypisanego do każdego rysunku hex_tiledecors - jak zrozumiałem - można zmienić sposób wyświetlania elementów

To odpowiedz Luisa (na forum)
CytatTiled maps are made by using these files:

Hex_tiledecors.cfg:
A text file including options to configure how the tiled-map should be painted. See Config Tiles 2.0 for details
This file can define two new concepts:
'Adjacency': when a terrain (say a city) is adjacent to other cities, the image to paint will be selected depending how many similar terrain is adjacent: if none; if 1-3; or if 4-6;
'Random decorations': instead of using same image for all hexes having a terrain, images will be randomly picked among a set defined for that terrain.

Hex_tiledecors.png:
Has 57 rows x 15 columns by default, although can be made with only 12 columns or with more than 15.
Each terrain will pick the image from 1 of 3 consecutive rows (one for each ground condition) using one column depending settings defined.
This is the layout of columns in file and a short reference about how they are used:

    Col#1 (T0) will be used as default tile for every terrain/ground (same than current terrain-tile in current hex_tiles.png).
    Col#4,5,6 (S01,S02,S03) will be used to paint 'sides' if Col#1 is used to paint terrain. (replace Tiles 1.0 'sides', but using a different tile for each side).
    If 'adjacency' is defined in .CFG file:
        Col#1,2,3 (T0,T1,T2) will be used to paint terrain according how many adjacent hexes of same terrain type
        Col#4,5,6 (S01,S02,S03) will be used to paint 'sides' if Col#1 is used
        Col#7,8,9 (S11,S12,S13) will be used to paint sides if Col#2
        Col#10,11,12 (S21,S22,S23) will be used to paint sides if Col#3
    If 'random decorations' is defined in .CFG file and 'adjacency' is not, then
    Col#7..last (R1..Last) will be used to paint randomly selected image for terrain
    If both 'random decorations' and 'adjacency' are defined then
    Col#13..last (R7..Last) will be used to paint randomly selected image for terrain

Hex_layers.png:
This file is used to paint 'Sides'
It has 7 rows and 6/18 columns, with images 60x50 pixels (width x height). Can include 12 additional columns, to make different layers for different ground condition

Png files can add a number (i.e Hex_tiledecors3.png + Hex_layers3.png for latitude 3 scenarios) to be used only for scenarios using that number latitude (both versions)

To już wiemy
Działają na dzień dzisiejszy 3 rodzaje  kafelków

Warto się zastanowić - do czego i czy ludzie używają kafelków

Do sprawdzenia terenu wystarczą te najprostsze - tak uważam
Być może, potrzeba kafelków sprowadza się - korzystamy przy braku map i internetu

Niech się każdy wypowie - jak widzi kwestię map kafelkowych w grze - a Darek niech wybierze najrozsądniejszą opcję ..
Zachęcam do dyskusji




Jaro

Ja gram w 90% na mapach kafelkowych. Ale na mnie nie patrzcie. Ja sobie potrafię to zrobić.

Skoro mamy kafelki 2.0 to może niech one będą podstawą. W końcu są najbardziej zaawansowane i w sumie dają ciekawe i ładne mapy.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

To rzecz gustu  ;D
Ja kompletnie ich nie używam - zapomniałem, że istnieją .. i jak to było  ;)
Po to mam plik hex_text z oznaczeniami
Kwestią jest czy zostawić którąś z poprzednich wersji jako alternatywną
Kafelki w wersji 2 - są tylko jedne  - Csaby

Jaro

Jeśli zostawisz wersję starszą to nowsza automatycznie nie będzie używana. Ja głosuję za wersją najnowszą - Csaby.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#85
Pogubiłem się.
Możecie doprecyzować, co trzeba zrobić (usunąć) żeby przetestować tą "nowszą" wersje ???.
Zakładając, że używam instalki Kowdara.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Musisz usunąć wszystkie pliki z czerwonym podkładem w/g rysunku

kafle1


Potrzebujesz natomiast plików  z drugiego rysunku + inne z tym samym tłem ( wszystko jest w katalogu głównym OPENGUI)
Po usunięciu z lokalnego OPENGUI tych czerwonych - będzie działać (kafle 2)

kafle 2



sympatyk

#87
Jeszcze raz - uporządkujmy wszystko
Najpierw można powiedzieć, był zamysł Luisa na stworzenie map (rysunku) generowanych w oparciu o mapX
Z jego inicjatywy powstały pierwsze kafelki - nazwijmy je "tiles 0"
Jest to nasz polski wkład w rozwój gry(nikt inny nie chciał tego rysować)
Luis zaproponował mnie to zadanie, ale trudno był się porozumieć w kwestiach technicznych(język)
Więc wciągnąłem w to Jarka, który włączył się aktywnie, nie tylko jako tłumacz

Składały się z dwóch trzech plików graficznych
- hex_tiles.png
- hex_tiles_sides.png
- hex_layers.png

Następnie Jarek na tyle zapalił się do tego projektu, że wnosił o zmiany/modyfikację sposobu powstawania rysunków (algorytmu)
Następna wersja - można nazwać "tiles 1"
Tu mamy już rozbudowane kafelki do 8 stref klimatycznych, a więc to co było poprzednio x8
Dodatkowo dochodzi warstwa hex_layers - zawiera ona grafikę do tworzenia wszelkich rzek, torów, dróg ..
To naprawdę była precyzyjna praca - jeden px mógł popsuć efekt ... no i te przeźroczystości co wymykały się z pod kontroli
Ale to stare dzieje
Tiles 1 to zasługa głównie upartości i pracy Jarka
Później do pracy włączyli się ludzie z "zachodu" i zrobili swoje wersje tiles 1

Skład tiles 1 (17 plików)
- hex_layers.png
- hex_tiles0.png do hex_tiles7.png
- hex_tiles_sides0.png do hex_tiles_sides7.png

Trzecia odsłona prac nad kafelkami ( tiles 2) to już głównie Csaba i ludzie z "zachodu"
Choć i Jarek na początku był w to mocno zaangażowany ..
Do mnie Luis napisał, o udostępnienie kilku grafik domków i drzewek

Skład tiles 2 (47 plików)
- hex_layers (nowa, inna warstwa, rozszerzona )
- hex_tiledecors0.png do hex_tiledecors21.png
- hex_tiledecors0.cfg do hex_tiledecors21.cfg
- hex_shores.png
- hex_shore_rr.png

Tu nie jestem pewny, ale chyba pliki hex_roads.png i hex_rails.png - nie wchodzą do kafelków ..

Tak więc w instalce  są 3 różne instalacje tiles i to powielające się

Waldzios

Obejrzałem.
Osobiście, preferuje "starszą" wersje (tą w instalce Kowdara).

Dla mnie "kafelki" pełnią rolę ściśle użytkową. Przełączam na "kafelki" gdy potrzebuje precyzyjnego podglądu terenu.
Estetyka jest dla mnie mało istotna.
W mojej opinii, w "nowszej" wersji jest za dużo dekoracji i ozdobników. Te wszystkie krówki, domki i stajenki ;), niczego konstruktywnego nie wnoszą. Zmniejszają / ograniczają tylko czytelność mapy.

Podejrzewam, że "nowe" kafelki mogą być atrakcyjne w przypadku map w pełni kafelkowych (bez obrazka), lub gdy ktoś gra wyłącznie na kafelkach. Wtedy "nowsza" wersja może mieć zalety (mniej monotonna mapa).

Dla graczy takich jak ja, traktujących kafelki użytkowo, stara wersja wydaje się praktyczniejsza.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Cytat: Waldzios w Luty 20, 2024, 05:51:22 PM
Obejrzałem.
Osobiście, preferuje "starszą" wersje (tą w instalce Kowdara).
.........

Dla graczy takich jak ja, traktujących kafelki użytkowo, stara wersja wydaje się praktyczniejsza.

Czyli którą?
Starszych wersji jest dwie - z ośmioma strefami klimatycznymi, oraz z jedną strefą ..
Teraz pytanie - Czy w którejś kampanii korzystaliśmy ze strefy klimatycznej powyżej 7?