Kampania "Ghost Division" cz. I

Zaczęty przez Gustlik, Luty 14, 2010, 11:34:39 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

Za dużo szczęścia? Pewnie prestiż masz poniżej  limitu.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Przed Żytomierzem- literówka- Niemców- i u pytanko, czy grając Niemcami  mogę/ powinienem dokupować sprzęt SS?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Teraz możesz, ale potem będzie wyłączony, więc traktuj jakby już był... :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

No to dobrze zrobiłem, że nic nie kupiłem. Ten scen jest ostatni prawda? W 10 dawno już powybijałem chłopaków za Buga...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

majerek

Bielogorod - Pomyślałem że Tygrysek będzie na ten scen akurat, no i przydał się a nawet za bardzo bo wspierany Brandemburczykami rozjeżdżał wszystko nie zwracając uwagi na wrogą artylerię  >:D Trochę za szybko poszedłem do przodu i jak zwykle posiłki ruskie (te na płn) pojawiły się koło moich dział.

Kiev Podobnie jak Zsamot wystawiłem artylerie z przodu, wspieraną oczywiście piechotą, obok stanęły 3 koty żeby przypadkiem nikt się nie przedarł. Super scen pomimo mojej artylerii cały czas komputer atakował, na jego nieszczęście mój tygrys i pantera za nic miały sobie radziecką stal i rozjeżdżały wszystko co podchodziło pod miasto. Opłaciło się wysłać na wschód oddział pionierów wsparte piechotą  czołgiem i reconem celem zdobycia lotniska. Posiłki natychmiast poszły odpierać atak od strony bagien.
Nie bo nie :)

majerek

#125
Zhitomir - jak się zniszczy w pierwszej kolejce tych zawiadowców którzy widzą moje oddziały (mnie się udało pomogli jak zwykle Brandemburczycy z Bridging na Oplach) wtedy komputer nie atakuje tylko wpada w pułapki (oczywiście nie wolno pchać do przodu jednostek AUX). Na płn komputer nie miał szczęścia i nie przebił się przez tą okopana piechotę, a jak podciągnąłem panterę i artylerię to sytuacja była opanowana. Posiłki zniszczyłem praktycznie w turze kiedy się pojawiły. BV w 8 kolejce
I moja armia na koniec

Campaign: Ghost Division , Prestige modifier 75% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Meuse Crossing  Brilliant Victory
02 Arras  Brilliant Victory
03 Ghost Division  Brilliant Victory
04 St Valery  Brilliant Victory
05 Cherbourg  Brilliant Victory
06 Barbarossa  Brilliant Victory
07 Minsk Kessel  Brilliant Victory
08 Vitebsk  Brilliant Victory
09 Viazma  Brilliant Victory
10 Klin  Brilliant Victory
11 Klin Bulge  Brilliant Victory
12 Viazma 1942  Brilliant Victory
13 Krasnoarmiejsk  Brilliant Victory
14 Izyum  Brilliant Victory
15 Bielogorod  Brilliant Victory
16 Kiev  Brilliant Victory

Current scenario: Zhitomir , VH prestige is 90 , All hex prestige is 90
Total army value: 3252 , Current prestige is 467
BV: 250 ,  , cap 7000 , 25 turn prestige: 74
V : 150 ,  , cap 7000 , 25 turn prestige: 74
TV: 50 ,  , cap 0 , 25 turn prestige: 74
Ls: Loss , turn prestige: 74

Infantry
*  Brandenburgers [EMPC][Opel Blitz] , 5 bars , 753 exp , 10 base , 10 curr , 13 kill , 0 pp
*  Brandenburgers [EMPC][Opel Blitz] , 5 bars , 840 exp , 10 base , 6 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 19 kill , 0 pp
*  Brandenburgers [EMPC][Opel Blitz] , 5 bars , 775 exp , 10 base , 7 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 12 kill , 0 pp
*  Brandenburgers [EMPC][Opel Blitz] , 5 bars , 876 exp , 10 base , 8 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 19 kill , 0 pp
*  Pionere [AE][251/1 [W]] , 5 bars , 1024 exp , 10 base , 7 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 14 kill , 0 pp
*  SS Krad [R] , 5 bars , 1078 exp , 10 base , 7 curr , 20 kill , 0 pp
*  Hauptquartier [AEC][Pz IVD] , 2 bars , 251 exp , 1 base , 3 curr , 3 kill , 0 pp
*  Pionere 43 [AE][Opel Blitz] , 5 bars , 557 exp , 10 base , 2 curr , 7 kill , 0 pp
*  Brandenburgers [EMPC][251/1 [W]] , 4 bars , 431 exp , 10 base , 10 curr , 3 kill , 0 pp

Tank
*  Panther A , 5 bars , 1396 exp , 10 base , 5 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 145 kill , 0 pp
*  Panther D , 5 bars , 1638 exp , 10 base , 9 curr , First Strike - Unit fires first if  , 191 kill , 0 pp
*  Tiger , 5 bars , 1616 exp , 10 base , 8 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 202 kill , 0 pp      >:D
*  Panther A , 5 bars , 1012 exp , 10 base , 10 curr , Battlefield Intelligence - Cannot b , 84 kill , 0 pp
*  Pz IVF2 , 5 bars , 602 exp , 10 base , 9 curr , 42 kill , 0 pp

Recon
*  PSW 234/2 Puma [A] , 5 bars , 1095 exp , 10 base , 8 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 17 kill , 0 pp
PSW 234/2 Puma [A] , 5 bars , 519 exp , 10 base , 7 curr , 4 kill , 276 pp

Anti-tank
*  Sd Kfz 8/Flak 18 [S , 5 bars , 1067 exp , 10 base , 8 curr , Liberator - User gets more prestige , 18 kill , 0 pp
StuG IIIG [S , 3 bars , 359 exp , 10 base , 10 curr , 4 kill , 252 pp

Artillery
*  15 cm sFH 37(t)[SdKfz 7] , 5 bars , 698 exp , 10 base , 9 curr , 12 kill , 0 pp
*  15 cm sFH 37(t)[SdKfz 7] , 5 bars , 812 exp , 10 base , 12 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 12 kill , 0 pp
*  21 cm K38 [s[SdKfz 9] , 5 bars , 716 exp , 10 base , 12 curr , 18 kill , 0 pp
Hummel , 3 bars , 318 exp , 10 base , 10 curr , 3 kill , 444 pp

Air Defense
*  88mm FlaK 36 [G][SdKfz 7] , 5 bars , 759 exp , 10 base , 10 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 18 kill , 0 pp
88mm FlaK 36/40 [ATG][Opel Blitz] , 5 bars , 605 exp , 10 base , 10 curr , 15 kill , 396 pp

Fighter
*  Fw-190A-2 , 5 bars , 778 exp , 10 base , 8 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 18 kill , 0 pp
Fw-190A-2 , 5 bars , 506 exp , 10 base , 9 curr , 8 kill , 552 pp
*  Fw-190A-2 , 5 bars , 640 exp , 10 base , 6 curr , Battlefield Intelligence - Cannot b , 20 kill , 0 pp
*  Fw-190A-3 , 3 bars , 344 exp , 10 base , 10 curr , 4 kill , 0 pp

Tactical Bomber
Ju-87D , 5 bars , 604 exp , 10 base , 9 curr , 9 kill , 480 pp
*  Ju-87G , 5 bars , 698 exp , 10 base , 10 curr , Determined Defense - Defense values , 6 kill , 0 pp
Fi 156 [R] , 3 bars , 302 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 240 pp
HS-129B-2 , 2 bars , 214 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 612 pp

Killed: AD 106 ,  AT 60 ,  ATY 217 ,  INF 581 ,  REC 55 ,  TK 89 ,  FTR 40 ,  TB 22 ,  Total: 1170
Lost  : AD  4 ,  AT  0 ,  ATY  5 ,  INF 42 ,  REC  0 ,  TK  2 ,  FTR  1 ,  TB  4 ,  Total:  58

BV 16
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  9 Units * 4 Leaders
Total :   6585 exp,    110 kill,      0 pp
Average:    732 exp,     12 kill,      0 pp

Tank *  5 Units * 4 Leaders
Total :   6264 exp,    664 kill,      0 pp
Average:   1253 exp,    133 kill,      0 pp

Recon *  2 Units * 1 Leaders
Total :   1614 exp,     21 kill,    276 pp
Average:    807 exp,     11 kill,    138 pp

Anti-tank *  2 Units * 1 Leaders
Total :   1426 exp,     22 kill,    252 pp
Average:    713 exp,     11 kill,    126 pp

Artillery *  4 Units * 1 Leaders
Total :   2544 exp,     45 kill,    444 pp
Average:    636 exp,     11 kill,    111 pp

Air Defense *  2 Units * 1 Leaders
Total :   1364 exp,     33 kill,    396 pp
Average:    682 exp,     17 kill,    198 pp

Fighter *  4 Units * 2 Leaders
Total :   2268 exp,     50 kill,    552 pp
Average:    567 exp,     13 kill,    138 pp

Tactical Bomber *  4 Units * 1 Leaders
Total :   1818 exp,     16 kill,   1332 pp
Average:    455 exp,      4 kill,    333 pp

Summary * 32 Units * 15 Leaders
Total :  23883 exp,    961 kill,   3252 pp
Average:    746 exp,     30 kill,    102 pp


Player 1 has 69 units total:
Infantry : 24
Tank :  8
Recon :  4
Anti-tank :  6
Artillery : 11
Air Defense :  5
Fighter :  6
Tactical Bomber :  5

Player 2 has 1 units total:
Tactical Bomber :  1
Nie bo nie :)

Patusz78

Witam
Co mam zrobić jeżeli w kampanii  po przejściu
pierwszej mapy wyskakuje mi błąd. Nie ładuję się kolejna mapa. Gram na
najnowszym e-filu ale już wcześniej nie udało mi się przejść do
kolejnej mapy kampanii. . Pozdrawiam

Gustlik

#127
Po prostu nie masz kolejnej mapy do tej kampanii - całej lub któregoś elementu. Albo masz, tylko źle umieszczone w katalogach.

Przeczytaj ten wątek: "instalowanie map do kampanii i scenariuszy"
i upewnij się, że wszystko dobrze robisz przy ściąganiu i instalowaniu map.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

kowdar

#128
Cytat: majerek w Czerwiec 03, 2010, 01:16:44 AM
Zhitomir - jak się zniszczy w pierwszej kolejce tych zawiadowców którzy widzą moje oddziały (mnie się udało pomogli jak zwykle Brandemburczycy z Bridging na Oplach) wtedy komputer nie atakuje tylko wpada w pułapki (oczywiście nie wolno pchać do przodu jednostek AUX). Na płn komputer nie miał szczęścia i nie przebił się przez tą okopana piechotę, a jak podciągnąłem panterę i artylerię to sytuacja była opanowana. Posiłki zniszczyłem praktycznie w turze kiedy się pojawiły. BV w 8 kolejce
I moja armia na koniec


W "moim" wątku pojawiło się spostrzeżenie że na OpenGen gra się inaczej. Wg mnie na pewno - nawet biorąc pod uwagę moje słabe umiejętności, zastanawiam się jakim cudem Ci się udało zbudować taką armię szczególnie lotnictwo i to jeszcze na 75% ? Podziwiam takie wyniki !!!
Ponadto niektóre scenariusze, które opisywaliście jako trudne (nie pamiętam już dokładnie a nie chce mi się szukać, ale tam gdzie było mnóstwo rosyjskiej artylerii), musiałem rozgrywać kilkakrotnie bo dostawałem w d ... i nie miałbym czym grać dalej ...


Dla przykładu mój AAR dla tej kampanii na OG:

OpenGen 0.59.s * (28 Jun 2010) *  Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\EFILE_GUSTLIK\
Campaign: Ghost Division,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Meuse Crossing , #0 , Brylantowa Wygrana , score:61
2   Arras , #1 , Brylantowa Wygrana , score:30
3   Ghost Division , #2 , Brylantowa Wygrana , score:48
4   St Valery , #3 , Brylantowa Wygrana , score:47
5   Cherbourg , #4 , Brylantowa Wygrana , score:47
6   Barbarossa , #5 , Wygrana , score:21
7   Minsk Kessel , #6 , Brylantowa Wygrana , score:43
8   Vitebsk , #7 , Brylantowa Wygrana , score:37
9   Viazma , #8 , Brylantowa Wygrana , score:47
10   Klin , #9 , Wygrana , score:15
11   Klin Bulge , #10 , Brylantowa Wygrana , score:51
12   Viazma 1942 , #11 , Brylantowa Wygrana , score:56
13   Krasnoarmiejsk , #12 , Brylantowa Wygrana , score:40
14   Izyum , #13 , Brylantowa Wygrana , score:46
15   Bielogorod , #14 , Brylantowa Wygrana , score:33
16   Kiev , #15 , Wygrana , score:14
--
Campaign score: 636  *  Average: 39

Current scenario: Zhitomir , VH prestige is 240 ,  All hex prestige is: 400
Total army value: 1788 , Current prestige is 669
Prestige available on map yet is 120 pp ( 80 pp in VH to capture)
if BV: +250, ??? , cap 7000, 25 turn prestige: 105
if V : +150, ??? , cap 7000, 25 turn prestige: 105
if TV: +50, ??? , cap 0, 25 turn prestige: 105
Ls: Loss , turn prestige: 105

Piechota
*  Pionere [AE] , 251/16 [W] ,7PzDiv/7/II , 5 bars , 624 exp , Niemcy , 10/10 , Liberator (punkty dwukrotnie za  Hexy) , 15 kill , 0 pp (U:004)
*  Schutzen , Ford ,7PzDiv/6/I , 5 bars , 685 exp , Niemcy , 9/10 , Ferocious Defender (przeciwnik nie ignoruje okopania) , 13 kill , 0 pp (U:005)
*  Pionere [AE] , 251/16 [W] ,7PzDiv/6/II , 5 bars , 1091 exp , Niemcy , 6/10 , Infiltration Tactics (ignoruje Okopanie - jak Saperzy) , 32 kill , 0 pp (U:006)
*  Pionere [AE] , 251/16 [W] ,7PzDiv/58 , 5 bars , 1031 exp , Niemcy , 6/10 , Reconnaissance Movement (ruch zwiadowczy tzw. fazowy) , 46 kill , 0 pp (U:007)

Panc
*  Tiger , , 5 bars , 1547 exp , Niemcy , 14/10 , Influence (koszt uzupelnien mniejszy o 50 proc) , 94 kill , 0 pp (U:001)
*  Pz IVG ,7PzDiv/25 , 5 bars , 1249 exp , Niemcy , 4/10 , Combat Support (dodaje 1/2 belek jedn. na styku z nim) , 43 kill , 0 pp (U:002)
*  Pz IVG ,7PzDiv/66 , 5 bars , 1322 exp , Niemcy , 6/10 , Shock Tactics (narzuca Zaskoczenie innym) , 80 kill , 0 pp (U:003)
*  Panther D , , 5 bars , 579 exp , Niemcy , 7/10 , 17 kill , 0 pp (U:009)
*  Pz IVJ , , 4 bars , 443 exp , Niemcy , 10/10 , 13 kill , 0 pp (U:010)
*  Pz IVG , , 5 bars , 1241 exp , Niemcy , 5/10 , Resilience (straty w obronie mniejsze o 1-3 pkt.) , 52 kill , 0 pp (U:018)

PPanc
*  Ferdinand (S) ,7PzDiv/42 , 5 bars , 805 exp , Niemcy , 9/10 , 26 kill , 0 pp (U:012)
Ferdinand (S) , , 5 bars , 936 exp , Niemcy , 10/10 , Forest Camouflage (w lesie jedn. widoczna tylko z bliska) , 22 kill , 384 pp (U:017)
Ferdinand (S) , , 5 bars , 1303 exp , Niemcy , 8/10 , Fire Discipline (utrata amunicji mniejsza o 1/2) , 22 kill , 384 pp (U:019)

Artyleria
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,7PzDiv/78/I , 5 bars , 1065 exp , Niemcy , 12/10 , 37 kill , 0 pp (U:013)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 ,7PzDiv/78/II , 5 bars , 913 exp , Niemcy , 11/10 , Aggressive Attack (+2  na Panc +2 na Bez Panc)  , 31 kill , 0 pp (U:014)
*  10.5 sK18 [As] , Opel Blitz ,7PzDiv/IG , 5 bars , 1083 exp , Niemcy , 6/10 , Resilience (straty w obronie mniejsze o 1-3 pkt.) , 19 kill , 0 pp (U:015)
10.5 sK18 [As] , Opel Blitz , , 5 bars , 791 exp , Niemcy , 9/10 , Infiltration Tactics (ignoruje Okopanie - jak Saperzy) , 28 kill , 312 pp (U:016)
17 K18 (s) , SdKfz 9 , , 1 bars , 187 exp , Niemcy , 5/10 , 3 kill , 708 pp (U:020)

Obrona Lotnicza
*  88mm FlaK 36 [G] , SdKfz 7 ,7PzDiv/42 , 5 bars , 1124 exp , Niemcy , 8/10 , Resilience (straty w obronie mniejsze o 1-3 pkt.) , 34 kill , 0 pp (U:011)

Killed: AD 86 ,  AT 45 ,  ATY 182 ,  INF 469 ,  REC 46 ,  TK 77 ,  FTR 17 ,  TB 10 ,  Total: 932
Lost  : AD 14 ,  AT 10 ,  ATY 16 ,  INF 73 ,  REC 13 ,  TK 11 ,  FTR  1 ,  TB  4 ,  Total: 142

BV 13
V   3
TV  0
L   0

Piechota *  4 Units * 4 Leaders
Total :   3431 exp,    106 kill,      0 pp
Average:    858 exp,     27 kill,      0 pp
Panc *  6 Units * 4 Leaders
Total :   6381 exp,    299 kill,      0 pp
Average:   1064 exp,     50 kill,      0 pp
PPanc *  3 Units * 2 Leaders
Total :   3044 exp,     70 kill,    768 pp
Average:   1015 exp,     23 kill,    256 pp
Artyleria *  5 Units * 3 Leaders
Total :   4039 exp,    118 kill,   1020 pp
Average:    808 exp,     24 kill,    204 pp
Obrona Lotnicza *  1 Units * 1 Leaders
Total :   1124 exp,     34 kill,      0 pp
Average:   1124 exp,     34 kill,      0 pp
Summary * 19 Units * 14 Leaders
Total :  18019 exp,    627 kill,   1788 pp
Average:    948 exp,     33 kill,     94 pp


Player 1  Niemcy, Waffen SS   has 46 units total:
Piechota : 13
Panc :  9
Zwiad :  1
PPanc :  6
Artyleria : 11
Obrona Lotnicza :  3
Mysliwiec :  2
Bombowiec :  1

Player 2  USRR   has 2 units total:
Mysliwiec :  2


*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

Gustlik

Cytatjakim cudem Ci się udało zbudować taką armię szczególnie lotnictwo i to jeszcze na 75%

Po pierwsze - żadnych uzupełnień w czasie bitwy - pięciopunktowa jednostka - to całkiem dobre wojsko  ;D
Po drugie - bardzo rzadkie overstrength'y między bitwami - kiedyś było to dla mnie niewyobrażalne, a potem bolało patrzeć jak z trudem uciułane punkty przepadały w walce.
Po trzecie - po co Ci te Ferdynandy? Nashorn, albo samobieżna 88 na Sdkfz8 - są tańsze, a i tak zrobią swoje.
Po czwarte - zobacz ile ma Brandenburgów z Combat Support (nadal za tani są....)

PS:  Shock tactics nie narzuca zaskoczenia tylko powoduje "Long Term Supression" - czyli "zestresowani" nie odzyskują zdolności bojowych do końca kolejki.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Otóż to- żadnych uzupełnień, podwyższenie stanów- tylko plotki, artyleria, ew. wybrane czołgi. Czyli oddziały NIE biorące udziału w krwawych walkach.
ps. jak usuniesz nawias przy Ferdynandzie- wtedy nie będzie kreślił reszty posta. ;) To wina [ s ]
ps. 2 sam to rozegram na Open- po prostu chyba jest inaczej, poza tym: na laptopie i tak nie mogę inaczej... ;(
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

majerek

Cytat: Gustlik w Lipiec 06, 2010, 11:52:53 PM
Po czwarte - zobacz ile ma Brandenburgów z Combat Support (nadal za tani są....)
To był AAR przed podwyżką z tego co pamiętam, ale i tak ich będę kupował bo CS to najlepsza umiejętność wg mnie.

Co do armii to tak jak koledzy napisali żądnych uzupełnień w trakcie gry, i stany podwyższam tylko 88 strzelającym do celów naziemnych (są lepsze niż artyleria) i artylerii.

Nie ma porównania AI PG2 i OpenGen (nawet jeśli jeszcze nie jest to wersja ostateczna) Przykład Zhitomir-a to świetnie obrazuje. W PG2 jeśli AI nie widzi naszych wojsk na początku swojej kolejki to nas nie zaatakuje  :D (wyjątkiem jest artyleria samobieżna nawet z 1 polem ruchu), w OpenGen z tego co zauważyłem AI najpierw przeczesuje teren reconami (i innymi z recon movement) i dopiero atakuje, sprawdzając cały czas co nowego może zaatakować (w przybliżeniu bo zapewne algorytm jest trochę bardziej złożony)

Podsumowując kampanie na PG2 wg mnie muszą być przerobione na OpenGen, ale najsensowniej będzie to robić jak już wyjdzie wersja chociaż beta.
Nie bo nie :)

kowdar

Cytat: Gustlik w Lipiec 06, 2010, 11:52:53 PM

Po pierwsze - żadnych uzupełnień w czasie bitwy - pięciopunktowa jednostka - to całkiem dobre wojsko  ;D
Po drugie - bardzo rzadkie overstrength'y między bitwami - kiedyś było to dla mnie niewyobrażalne, a potem bolało patrzeć jak z trudem uciułane punkty przepadały w walce.
Po trzecie - po co Ci te Ferdynandy? Nashorn, albo samobieżna 88 na Sdkfz8 - są tańsze, a i tak zrobią swoje.
Po czwarte - zobacz ile ma Brandenburgów z Combat Support (nadal za tani są....)

PS:  Shock tactics nie narzuca zaskoczenia tylko powoduje "Long Term Supression" - czyli "zestresowani" nie odzyskują zdolności bojowych do końca kolejki.

1. Zgoda - nie uzupełniam w trakcie bitwy, chyba że muszę  :)
2. A tutaj gram inaczej. W większości uzupełniam siłę jedn. pomiędzy bitwami - jak sądzę, wynika to z przyzwyczajeń grania silnymi jednostkami po WW2 (czołgi o HA, SA dobrze ponad 20). Wystawienie swoich jednostek rzędu 5 pkt. na atak, często kończy się ich stratą - stąd takie postępowanie. Ale masz rację, takie praktyki ograniczają mi armię w Twoich kampaniach.
3. Odp. podobna jak w pkt. 2 - nawyki z kampanii po WW2
4. Słuszna uwagą - postaram się stosować w praktyce.
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl

mikeyello

Gustlik, będzie  jakaś kontynuacja? Czy skupiłeś się już tylko na open g.?

Gustlik

Myślę że będzie - może nie tak rozbudowana jak planowałem, ale będzie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/