Kilka pytań nowicjusza.

Zaczęty przez triste, Czerwiec 26, 2010, 06:37:46 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sachiel24

Wysłany przez: derwiszx
CytatWiększy zasięg widzenia u Grenzwacht można tez uzasadnic tym, że pogranicznicy sa wyposażeni w lornetki , psy czy inne detektory
pozwalające im na skuteczniejsze wykrywanie  wroga  (bo to ich główne zadanie jest).
Przy okazji może pasowałaby im cecha "nigdy nie da się zaskoczyć" ew.  widzialność w kazdym terenie taka sama jak na CLEAR.
No bez przesady, lornetki to nie tylko w straży granicznej mają ;) Psami też bym się chwalił, bo nie tropisz przemytnika tylko kilkutysięczny odział, albo stado czołgów. Do tego piesek nie jest potrzebny, już nie mówiąc o tajemniczych "detektorach" ;)
A te ekstra cechy to chyba w grze nie występują (chyba dowódcy mogą coś takiego mieć, ale to losowa szansa).
Wysłany przez: Zsamot
CytatCo do Landwehry, to nie zdziwiłoby mnie gdyby ruch pieszy mieli ograniczony nawet do tylko jednego pola.
Ale dlaczego? Proszę o uzasadnienie. Jeden heks to jakieś 2- 3 kilometry. Zresztą byle lekka pepanca porusza się na 2 heksy. Sądzę, że nawet "dziadki" mogłyby ją wyprzedzić. Choć z drugiej strony, jeśli przyjmujemy skalę batalionową, to rzeczywiście normalna piechota powinna być troszkę szybsza... ale aż o 1/3? Sprawdziłem Gustlikowy efile dołączony do opengenerala - tam Grenzwacht ma tylko 2 ruchu i 2 spottingu. Tyle samo Landwehra i Bahnschutz. Chyba, że to jakaś stara wersja efila.
No dobra, a moja opcja - ponieważ Grenzwacht to straż graniczna, to dałbym jej ruch mountain - w końcu w górach też trzymają posterunki, a do tego są pozbawieni sprzętu ciężkiego, opóźniajacego ruch. landwehrze dałbym "all terrain", z podobnego powodu, choć tylko na 2 heksy. Niestety, jak to się zrobi, to nie mozna im przydzielić transportu  :-\ 
Wysłany przez: Zsamot
Cytatps. odnośnie tego efila, jeżeli mogę coś rzec, to nie polecam mocne ingerowanie w lotnictwo, może to zaowocować jak było w People General, że lotnictwo stało się misjami, co dla mnie mocno zniszczyło cały urok grania.
Nie grałem w People Generala, więc nie wiem co to za misje. U siebie planuję zrobić ruch na całą mapę, ale dodać paliwo, by nie szaleć zbyt długo w powietrzu. Póki co robię testy i wychodzi naprawde ciekawie.. Jedyny minus, to że w grze nie można dać więcej niż 255 paliwa. To taka ostateczna wartość chyba we wszystkich cechach, komputer nie przyjmuje wyższych. I nie jestem jeszcze pewny, czy komputer pamiętałby o uzupełnianiu paliwa na lotniskach, a nie latałby az do ostatniej kropli i rozbijał się...
Pozdr

derwiszx

#151
Nie tylko po górach się wałęsają, są również morskie granice i co tam mieliby robić oprócz spacerów wzdłuż plaży? Moze gapić się w morze i liczyć bałwany ?  ;)
Te pieski  mogły  powodować, że Grenzwacht nie wpadałby w zasadzki i  na miny  ;P . A te  inne "detektory" to mogły być np. radary (wiem, wiem w tamtych czasach były one raczej na wyposażeniu tylko elitarnych jednostek).  A z lornetek nie ma co się podśmiewać, mozna sobie wyobrazić, ze taki pogranicznik w pracy z lornetką się nie rozstaje i wie do czego służy ten przyrząd a jak nie ma w pobliżu wieży obserwacyjnej to i na drzewo potrafi się wdrapać :D :D :D .

A trochę poważniej, to właśnie ze względu na specyfikę ich służby większe pole widzenia i mniejsza siła ognia mogłoby odróżniać tę formację od  regularnej piechoty. A od zwiadu odróżniałby ich brak ruchu fazowego.

Napisalem, że nie zdziwiłbym się gdyby "dziadkowie " mieli ruch ograniczony do 1 heksa właśnie z powodów o których napisałeś, czyli że z racji wieku to oni raczej stacjonarnym wojskiem być powinni, nie w głowie im dłuższe przemarsze no i oczywiście rezerwiści czymś  muszą się różnić od regularnej piechoty.
Gratia gratiam parti

sachiel24

CytatNie tylko po górach się wałęsają, są również morskie granice i co tam mieliby robić oprócz spacerów wzdłuż plaży? Moze gapić się w morze i liczyć bałwany ?  Wink
Te pieski  mogły  powodować, że Grenzwacht nie wpadałby w zasadzki i  na miny  ;P . A te  inne "detektory" to mogły być np. radary (wiem, wiem w tamtych czasach były one raczej na wyposażeniu tylko elitarnych jednostek).  A z lornetek nie ma co się podśmiewać, mozna sobie wyobrazić, ze taki pogranicznik w pracy z lornetką się nie rozstaje i wie do czego służy ten przyrząd a jak nie ma w pobliżu wieży obserwacyjnej to i na drzewo potrafi się wdrapać Cheesy Cheesy Cheesy .
Cóż, każdy może mieć swoją wizję. Jak dla mnie straż graniczna nie dysponuje niczym specjalnym, czego nie znalazłbyś na wyposażeniu wojska (piesków nie liczę ;P ). Nie widzę więc powodu by dawać im spotting na 3. Jedyna różnica to znajomość terenu i brak cieżkiego sprzetu. I dlatego dałbym im mountain movment.

CytatNapisalem, że nie zdziwiłbym się gdyby "dziadkowie " mieli ruch ograniczony do 1 heksa właśnie z powodów o których napisałeś, czyli że z racji wieku to oni raczej stacjonarnym wojskiem być powinni, nie w głowie im dłuższe przemarsze no i oczywiście rezerwiści czymś  muszą się różnić od regularnej piechoty.
Oj, nie wiem czemu się tak uwzięliście na tych "dziadków". Jak jest rozkaz, to maszerują i tyle. Owszem, przy całodniowych marszach na przełaj zostaliby z tyłu, ale przejście kilku kilometrów to chyba nie jest tak trudne? Do tego mają mało (albo wcale, tego nie wiem) ciężkiego sprzętu, co też pozwala utrzymać znośne tempo. I na koniec - landwera to nie "dziadki". Według tego co przytoczyłeś z wikipedii, srednia wieku to 35 - 45 lat. To ludzie wciaż w pełni sił (sam mam niewiele mniej, więc nie pozwolę się dyskryminować! ;) ). Sądzę, że do volkssturmu brali starszych.

Zsamot

Zasięg wzroku masz jako ułatwienie do gry, cechę, nie do końca realną cechę...

To samo ruch Landwehry...

Gustlik to klarownie wypisał.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatI dlatego dałbym im mountain movment.

I tu znów się kłania mechanika gry - w ten sposób otrzymamy tanią górską piechotę, podczas gdy prawidziwi "górale" są na ogół drodzy. Czy zrobimy coś, czym Grenzwacht być nie powinien.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

CytatSprawdziłem Gustlikowy efile dołączony do opengenerala - tam Grenzwacht ma tylko 2 ruchu i 2 spottingu. Tyle samo Landwehra i Bahnschutz. Chyba, że to jakaś stara wersja efila.

No widzisz - sam nie pamiętałem :) Rzeczywiście Grenzwacht widział na 3 - kiedy recony widziały na 4. Odkąd jednak zdecydowaliśmy się ograniczyć widzenie reconów do 3, pozostałe jednostki zostały też proporcjonalnie ograniczone.

CytatZresztą byle lekka pepanca porusza się na 2 heksy. Sądzę, że nawet "dziadki" mogłyby ją wyprzedzić.

Ja ruchu własnego dział nie traktuję jako "przepychania ręcznego"!! To też jest ruch w transporcie, tylko rozumiany jako zmiana stanowiska, a nie formowanie kolumny marszowej. Tura odzwierciedla jakieś 6-12 godzin, więc chodzi o to, że takie działko nie potrzebuje kilkugodzinnego przygotowania stanowiska strzeleckiego. Ale - jeszcze raz powtarzam - nie rozumiem tego jako przepychanie ręczne.

88-mki też mają ruch własny, ale broń Boże nie znaczy to, że obsługa pchała takiego kolosa! Oni po prostu strzelali nie demontując podwozia (co było absolutnie nieregulaminowe, ale piekielnie skuteczne).

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Zresztą cały problem ruchu własnego to jest jeszcze pokłosie PG2, który był na tyle głupi, że jak działo nie miało takiego ruchu, to się nim w ogóle nie ruszał. Żeby więc zdynamizować grę stosowało się taki zabieg. Dziś można z powodzeniem użyć funkcji "Dismount After Move" i działo będzie gotowe do strzału po ruchu.

Jak jednak zostawiam ten ruch własny, gdyż przy użyciu "D.After Move", takie działo holowane przestaje się różnić czymkolwiek od działa samobieżnego. A jednak czymś powinno....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sachiel24

CytatI dlatego dałbym im mountain movment.

I tu znów się kłania mechanika gry - w ten sposób otrzymamy tanią górską piechotę, podczas gdy prawidziwi "górale" są na ogół drodzy. Czy zrobimy coś, czym Grenzwacht być nie powinien.
No dobrze, ale prawdziwa piechota górska ma sensowne współczynniki, a grnzwacht to leszcze, które byle czym zniszczysz. Niemniej w ten sposób mieliby jakiś "bonus", i to raczej zgodny z realiami (wg mnie).  A spotting 3 ( a u Ciebie i tak jest 2  ;P ) , którego nie wesprzeż argumentami jest równie dobry jak spotting 5 i 100, bo i tak wydumany.

CytatZresztą byle lekka pepanca porusza się na 2 heksy. Sądzę, że nawet "dziadki" mogłyby ją wyprzedzić.

Ja ruchu własnego dział nie traktuję jako "przepychania ręcznego"!! To też jest ruch w transporcie, tylko rozumiany jako zmiana stanowiska, a nie formowanie kolumny marszowej. Tura odzwierciedla jakieś 6-12 godzin, więc chodzi o to, że takie działko nie potrzebuje kilkugodzinnego przygotowania stanowiska strzeleckiego. Ale - jeszcze raz powtarzam - nie rozumiem tego jako przepychanie ręczne.
Dla mnie to trochę niejasne. Tak naprawdę przez 6 - 12 godzin, to mogliby te kilka kilometrów "przepchnąć " te działka (wychodzi z kilometr na godzinę). A dla pepancy zajęcie pozycji i przygotowanie do strzału to ... no sam nie wiem, ale max. kilka minut, a pewnie mniej.

Jeszcze jedno. Z przykrością stwierdzam, że paliwo dla samolotów jes niedopracowane. Komputer jak idiota pozwala swoim myśliwcom na rozbicie się, byle zaatakować jeszcze raz. Będę musiał z tego zrezygnować...

Zsamot

Nie ki9lka minut,bo ten ruch ma też 7,5 niemiecka, zatem to - konieczne z racji podstawowego argumentu: grywalność- to zasadne uproszczenie. Pewnie, najlepiej byłoby, gdyby był inny ruch, np. do 45mm=> 2 heksy, 7,5 cm =>1. Ale niestety nie wszystko da się wiernie oddać.

Samoloty nie powinny mieć paliwa, za mała skala mapy. Zresztą, wtedy by trzeba pododawać więcej lądowisk, itp.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

derwiszx

Cytat: sachiel24 w Marzec 28, 2012, 02:12:24 AM

Jeszcze jedno. Z przykrością stwierdzam, że paliwo dla samolotów jes niedopracowane. Komputer jak idiota pozwala swoim myśliwcom na rozbicie się, byle zaatakować jeszcze raz. Będę musiał z tego zrezygnować...

Podejrzewam, że to raczej inteligencja AI nie bierze tego aspektu pod uwagę.
Gratia gratiam parti

derwiszx

A grasz na najnowszym silniku OG?
Może w przyszłości rozwiązą ten problem z paliwem tak jak w najnowszej wersji udoskonalilili inteligencję AI w stosunku do lotnictwa pokładowego.

Version 0.80.5 (17-Mar-2012)
AI was moving sometimes a carrier after a plane had flew over to resupply, making it crashing!
Gratia gratiam parti

sachiel24

CytatNie ki9lka minut,bo ten ruch ma też 7,5 niemiecka, zatem to - konieczne z racji podstawowego argumentu: grywalność- to zasadne uproszczenie. Pewnie, najlepiej byłoby, gdyby był inny ruch, np. do 45mm=> 2 heksy, 7,5 cm =>1. Ale niestety nie wszystko da się wiernie oddać.
Nie wiem, o którym efilu mówisz, ale u Gustlika już tak jest, więc nie widzę problemu.

CytatSamoloty nie powinny mieć paliwa, za mała skala mapy. Zresztą, wtedy by trzeba pododawać więcej lądowisk, itp.

Skala nie jest problemem. Owszem, jak coś ma zasięg kilku tysięcy kilometrów, to przelecenie mapy kilka razy w tą i z powrotem to nie kłopot, ale już dla samolotów z początku wojny ( o zasięgu około 600 km - np me 109, I - 16)  ma to już znczenie. Tym bardziej, że przy obliczaniu zasięgu nie stosowałem przelicznika 1:1, ale 1 : 7, co miało uwzględnić straty paliwa związane ze wnoszeniem, ew. walką, manewrami, rozpoznaniem itp) I tak w moim efilu me 109 z początku wojny miałby jakieś 80 paliwa, co wystarcza na max . 2 tury w powietrzu. A lądowisk jest raczej wystarczająca ilość, chyba, że tworzysz całe armie lotnicze, ale to wbrew logice.

CytatA grasz na najnowszym silniku OG?
Może w przyszłości rozwiązą ten problem z paliwem tak jak w najnowszej wersji udoskonalilili inteligencję AI w stosunku do lotnictwa pokładowego.

Version 0.80.5 (17-Mar-2012)
AI was moving sometimes a carrier after a plane had flew over to resupply, making it crashing!
Tak, na najnowszym silniku Opengernerala. Mam nadzieję, że to się jeszcze zmieni. Z drugiej strony zoobserwowałem inne zjawisko, związane z paliwem. Przy ustawieniu puntów ruchu o wartości wcześniejszej ( np. 18 itp) samoloty spalały mniej paliwa na "wiszenie w powietrzu" oraz częściej wracały na lotnisko , aby je uzupełnić. Gdy zwiększyłem zasięg do 99, zapominały o uzupełnianiu paliwa i latały aż do rozbicia. Miały wtedy również dużo wyższe  zużycie paliwa na "wiszenie w powietrzu". W obu wypadkach ignorowały uzupełnianie paliwa, jeśli miały możliwość ataku na atrakcyjny cel, jak artyleria, choć w  wypadku piechoty już nie zawsze byly tak zdeterminowane, by rezygnować z uzupełnień.
Jestem skłonny założyć, że o ile nie zmieni się zasiegu samolotów na duzo większy, błąd z uzupełnianiem paliwa jest marginalny ( raz, że zużywajągo mniej, dwa - są bardziej skłonne do uzupełnień...)

Gustlik

Być może bierze się to stąd, że chyba w żadnym efilu nie ma samolotów, których ruch przekraczałby zakres 10-30 heksów i dla takich wartości AI była testowana i optymalizowana. Po prostu odkryłeś zjawisko, którym nikt się nie zajmował, bo nie było potrzeby.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

CytatDla mnie to trochę niejasne. Tak naprawdę przez 6 - 12 godzin, to mogliby te kilka kilometrów "przepchnąć " te działka (wychodzi z kilometr na godzinę). A dla pepancy zajęcie pozycji i przygotowanie do strzału to ... no sam nie wiem, ale max. kilka minut, a pewnie mniej.

Owszem - mogliby. Dlatego podkreślam - nie jest dla mnie istotna masa działa (czy można pchać je ręcznie - czy ma być rozumiane jako transport), tylko czas potrzebny na zajęcie stanowiska, dowóz amunicji i.t.d.

Poza tym tu nie chodzi o przesunięcie jednego działa, które faktycznie można pchać do us.... śmierci, a całego batalionu (dywizjonu) z zaopatrzeniem i resztą gadżetów bojowych.

Ale jak powiedziałem - tego w zasadzie mogłoby nie być, jednak jest - głównie po to, żeby działa nie zrobiły się zbyt "samobieżne" z użyciem opcji "D.After Move".
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sachiel24

CytatByć może bierze się to stąd, że chyba w żadnym efilu nie ma samolotów, których ruch przekraczałby zakres 10-30 heksów i dla takich wartości AI była testowana i optymalizowana. Po prostu odkryłeś zjawisko, którym nikt się nie zajmował, bo nie było potrzeby.
Sądzę, że masz rację.
CytatOwszem - mogliby. Dlatego podkreślam - nie jest dla mnie istotna masa działa (czy można pchać je ręcznie - czy ma być rozumiane jako transport), tylko czas potrzebny na zajęcie stanowiska, dowóz amunicji i.t.d.

Poza tym tu nie chodzi o przesunięcie jednego działa, które faktycznie można pchać do us.... śmierci, a całego batalionu (dywizjonu) z zaopatrzeniem i resztą gadżetów bojowych.
Rozumiem twój punkt widzenia, choć ja podchodzę do tego trochę inaczej ( czyli "pchajcie do usr... śmierci ;) ") Ale tak czy inaczej nie robi to jakiejś dramatycznej różnicy.