Aktualna wersja gry

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 16, 2010, 10:35:55 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

OpenGen Version 0.90.42.4  (2-May-2015)
- AI could attack and then clear mines
- Way points are now set using CTRL+Click
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Rudel

#451
Ta wersja ma bug możliwe wystawianie samolotów możliwe nad każdym okrętem z hangarem. Dziś go odkryłem jak dwa sceny w Greater America zagrałem. Nie jest to krytyczny błąd.
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni

Jaro

Dobrze, że Luis jest w trybie debug  ;D. Znaczy usuwa błędy i nie dodaje nowych funkcji. Będzie można złożyć wersję stabilną i grać bez ciągłych błędów. Przynajmniej jakiś czas.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Cytat: Rudel w Maj 11, 2015, 04:12:37 PM
Ta wersja ma bug możliwe wystawianie samolotów możliwe nad każdym okrętem z hangarem. Dziś go odkryłem jak dwa sceny w Greater America zagrałem. Nie jest to krytyczny błąd.


Zgłosiłeś to Luisowi, bo nie widzę w logu zmian..?




OpenGen Version 0.90.42.6  (11-May-2015)
- Any fault in DShow will pop up a message instead of show up a log when game is closed
- Added a log when game is closed reporting if any sound channel is no closed yet
- Range of fire were not shown for other players if friends of current active player
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Nie instalujcie tej wersji - poczekajcie na następną!
Gra się zacina i praktycznie nie da się grać.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

connor71

Już jest poprawka do wersji 0.90.42.6a na stronie Luis'a. Plik zatytułowany jest po staremu, ale jest to nowa wersja.

Jaro

Trwają testy z dźwiękiem i opóźnieniami w grze. Lepiej przeczekać na spokojnie do ich końca.
Na tą chwilę proponuję pozostać przy  0.90.42.4.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

bobafett2

#457
Na tej wersji 0,90,42,4 tez nie mozna robić save w kampanii W-17 efile mam gustlika 6,1 jest jakaś porada??ani save ani autosave nic z sawe w tej kampanii nie działa mi kampanie, mam wersje stad http://opengeneral.pl/files/W17_FHJ_42.zip
jakieśpomysły??
Nie wygrywa się wojny ginąc,ginąć ma wróg.

Jaro

Dla porządku historia ostatnich zmian:

OpenGen Version 0.90.42.9  (1-Jun-2015)

- Leaders autofix didn't work fine yet
- new $force_weather, to skip random weather at start of scenarios
- Enemy containers' hangars could be inspected if carrier/container was spotted

OpenGen Version 0.90.42.8  (29-May-2015)

- New $trigger_ex added to allow triggers being activated by any unit regardless side and even if the hex is not owned.
- Revised deploy planes in carriers, dirt airfields and containers
- Fixed a couple of issues with leaders when no properly set by Suite (autofix mechanism)
- If $evade_special includes value 8, options 1 and 2 only apply to ground units (air units can evade yet)
- Windows dialogs' transpacency level can be defined in Colors.txt (recomended 220-255) adding a line with transparency level (see Colors.txt in templates)

OpenGen Version 0.90.42.7  (24-May-2015)

- All sounds channels are closed when any scenario is loaded to be sure there are no left any opened.
- When a unit was embarked and had organic transport, Mount-Dismount button was not painted
- Added $evade_special to further customize evade ability allowing these values:
- * 0 default, as it is now
- * 1 = evade is disabled when attacked from air
- * 2 = evade s disabled if attacked from range>1
- * 3 = 1+2
- * 4 = evade is disabled completely
- When using air missions, enemy planes returned to base before active player checked end-turn-supply, so blocking enemy supply with planes was released before taht end-turn-supply
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

OpenGen Version 0.90.43.0  (14-Jun-2015)

- Units can also deploy in containers as far as these are in DH,SH or Ports (if they behave as SH)
- New $flak_range to set air defense limited to range different than 1
- Switching between normal/strategic view, made cursor to move to a different position
- When hold victory condition was set and ai run out of units in map, player was losing!
- When AI had units close to bottom map edge, those units rarely moved because pathfinding was broken.
- Somehow engine were assigning duplicated leaders due to corrupted counters of leader in use. Now engine reset leaders' counters at load time.
- When a unit is embarked to deploy and then it is undeployed and deployed again not embarked, unit result out of fuel
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

W najnowszej wersji jest poważny bug z paliwem, nowo zakupione jednostki zaczynają bez paliwa (gra traktuje je jakby nie używały paliwa), problem pojawia się po save/load (puste baki), polecam się wstrzymać....
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

OpenGen Version 0.90.43.2  (16-Jun-2015)

- Fixed bugs with Flaks at combat
- Newly purchased units had no fuel

Ps
Problem paliwa rozwiązany.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

OpenGen Version 0.90.43.3  (17-Jun-2015)

- Still there was glitch with fuel.
- if scenario was set to add core units and campaign was set to remove core units, the units added become aux unit
- Terrain.txt include in OPENTXT_SAMPLE folder was wrong, now is fixed (see JP's OG Questions & Bugs)
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

OpenGen Version 0.90.44.0  (26-Jun-2015)

    When terrain.txt didn't use [rails] token rail movement for dry terrain become zero (infinite movement)
    When selecting unit in deployment right list, map scrolls as needed to make first deploy hex visible in map
    Red color in game, can be customized adding a line in Colors.txt (see sample within OPENTXT_SAMPLE folder)
    Deployment routines reworked, as there were some glitches with some specials/options combos
    New $g2a_intercept_mode to customize ground-to-air interception. Use a bitwise logic allowing these values
        0 * default:
        * Hidden AD/Flaks can intercept in range 1 when plane is moving
        * Hidden/Spotted AD/Flaks can intercept when plane ends movement in range 1
        * AD/Flaks can also do air-defense if plane attacks any friend unit in range
        1 * disable air-defense after interception
        * Hidden AD/Flaks can intercept in range 1 when plane is moving
        * Hidden/Spotted AD/Flaks can intercept when plane ends movement in range 1
        * AD/Flaks cannot do air-defense after intercepting
        2 * disable interception if not hidden, even in final position of plane
        * Hidden AD/Flaks can intercept in range 1 when plane is moving
        * Spotted AD/Flaks cannot intercept when plane ends movement in range 1
        * AD/Flaks can also do air-defense if plane attacks any friend unit in range
        3 * disable interception if not hidden, and air-defense after intercepting
        * Hidden AD/Flaks can intercept in range 1 when plane is moving
        * Spotted AD/Flaks cannot intercept when plane ends movement in range 1
        * AD/Flaks cannot do air-defense after intercepting



Can get latest version from: OpenGenAdv.rar
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Gustlik

Testowałeś to?

Możesz mi napisać po prostu i po "ludzku", które ustawienie jest najmniej porąbane? Takie wprowadzę - i cześć.
Naprawdę, można stracić cierpliwość... Nawet do swojej ulubionej gry.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/