Gustlik Efile dla Open General

Zaczęty przez Gustlik, Lipiec 17, 2010, 01:02:20 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

W pierwszej kolejności sprawdź, czy masz aktualny plik ikon: http://sourceforge.net/projects/opengeneral/files/DailyBuild/OpenIcons.zip/download

Jeśli dalej będą problemy to polecam instalację całej gry http://opengeneral.pl/ - powinno działać.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Właśnie testuję sobie spadochroniarzy i przy okazji zauważyłem, że Sd.Kfz.251/4 da się transportować powietrznie a Sd.Kfz.251/1 nie. (w sensie że jednostka spadochronowa może go zabrać ze sobą do samolotu) Oczywiście wiem, że jeden służył do holowania armaty a drugi do przewozu piechoty ale oba przecież były podobnej wielkości...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

#1142
A widzisz, bo spadochroniarze chyba nawet nie powinni tego używać. To mogły wozi tylko "giganty", no a gdyby piechota spadochronowa je miała, to właziłaby z nimi na pokład Ju-52. Ale jak chcesz, to poeksperymentuj z ustawieniami. Nie pamiętam czy w takiej sytuacji "waga" sdkfz będzie wywoływać określony transport lotniczy, czy samolot dopasuje sie "wagą" tylko do piechoty, a sdkfz poleci niejako "automatycznie"

Ja mam w tej chwili pilną robotę z jedną mapą - myślałem że machnę ją w jedno-dwa popołudnia, a już tydzień nad nią siedzę.... :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

sympatyk

Cytat: Gustlik w Maj 06, 2015, 11:11:17 PM
...
Ja mam w tej chwili pilną robotę z jedną mapą - myślałem że machnę ją w jedno-dwa popołudnia, a już tydzień nad nią siedzę.... :)

To tak jak ja  ;D - dawno widać zimowych map nie robiłem,  :laff ciągle coś poprawiam ...   >:D
A przecież jeszcze mapx zostanie, a nazw tam od  >:D - więc potrwa jeszcze ..  :pcbash

Gustlik

Ja chciałem tylko powiększyć jedną istniejącą mapę, ale jak zobaczyłem ile tam jest błędów :argh, to mi się żal zrobiło.
No i tak siedzę....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Cytat: Gustlik w Maj 06, 2015, 11:11:17 PM
A widzisz, bo spadochroniarze chyba nawet nie powinni tego używać. To mogły wozi tylko "giganty", no a gdyby piechota spadochronowa je miała, to właziłaby z nimi na pokład Ju-52. Ale jak chcesz, to poeksperymentuj z ustawieniami. Nie pamiętam czy w takiej sytuacji "waga" sdkfz będzie wywoływać określony transport lotniczy, czy samolot dopasuje sie "wagą" tylko do piechoty, a sdkfz poleci niejako "automatycznie"

Nie do końca kumam te wagi transportów. Zrobiłem test przypisując w save SdKfz 251/4 do spadochroniarzy. Oceń sam wyniki, ale mi wygląda na to, że transport lotniczy zależy od głównej jednostki a nie od jej transportu.
Spadochroniarze bez transportu - Ju-52
Spadochroniarze z SdKfz2 - Ju-52
Spadochroniarze z SdKfz 251/4 - Ju-52
Armatka 7,5 LG 40 z SdKfz2 - DFS230
Armatka 7,5 le. IG 18 z SdKfz 2 -  DFS230
Armatka 7,5 le. IG 18 z SdKfz 251/4 - DFS230
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

CytatNie do końca kumam te wagi transportów.

Ale dokładnie,której kwestii?? :) Nie martw się - mnie też parę razy od tego głowa bolała.
Ten test pokazuje tylko, że masz racje w ostatecznym wniosku i ja miałem rację co do swoich podejrzeń.
Transport powietrzny dopasowuje się do wagi jednostki zasadniczej, a nie jej transportu.

Spadochroniarze będą latać tym samym samolotem, niezależnie od tego, czy wezmą ze sobą rowery,
czy halftracki :)

Zatem, żeby spadochroniarze mogli lecieć razem ze swoimi Sdkfz-ami, "Gigantem" - trzeba by stworzyć osobną
klasę spadochroniarzy z przypisanym "Gigantem" jako transportem lotniczym.
Tyle, że wtedy oni tym potworem będą latać niezależnie od tego czy będą mieli te halftracki czy będą na piechotę.

Myślałem kiedyś nad formułą takiego rozwiązania, żeby to "cięższy" element z pary jednostka+transport wyznaczał konieczną wagę samolotu, ale to wymagałoby chęci ze strony Luisa i żelaznej konsekwencji w przydzielaniu transportów - czego nawet u mnie nie ma.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Wiem, że jeśli jednostka nie ma wagi transportu, to może korzystać z każdego transportu lub wozić każdą jednostkę.
Teraz pytanie co z ustawionymi bitami (wagami)... Jeżeli dany bit (waga) jest ustawiony dla jednostki i dla transportu to transport pasuje do jednostki, inaczej nie. Czy tak?

PS
Właśnie odkryłem w Suite, że można wyświetlić listę jednostek dla danego transportu i odwrotnie  >:D
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

A teraz z innej beczki: frakcje. Zlokalizowałem dwie Pantery A. Różnią się ceną i właśnie frakcjami.
Jedna ma Luftwaffe feld i PzDiv
Druga ma tylko Luftwaffe feld
Możesz powiedzieć czemu są ustawione w ten sposób?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Błąd - powtarza się także niestety w wersji G.
Miały się różnić tylko ceną. Te w Luftwaffe mają być droższe, a te tańsze tylko w PzDiv.

Dzięki za czujność - już poprawione.

CytatTeraz pytanie co z ustawionymi bitami (wagami)... Jeżeli dany bit (waga) jest ustawiony dla jednostki i dla transportu to transport pasuje do jednostki, inaczej nie. Czy tak?

TAK.

A teraz uwaga - jeśli jednostka i transport mają zaznaczony więcej niż jeden bit, to wystarczy, że jeden z nich się zgadza.
Nie musi się zgadzać cała kombinacja. Choć wersja kombinowana dawałaby więcej możliwości.

Np: jeśli jednostka ma zaznaczony checkbox drugi, trzeci i czwarty, a transport drugi, szósty i siódmy - to będą pasowały, bo mają wspólny drugi - pozostałe (dla tej pary) nie maja znaczenia.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Cytat: Gustlik w Maj 08, 2015, 02:14:14 AM
Błąd - powtarza się także niestety w wersji G.
Miały się różnić tylko ceną. Te w Luftwaffe mają być droższe, a te tańsze tylko w PzDiv.

Dzięki za czujność - już poprawione.

Nie ma sprawy. Zdaje mi się, że jeszcze coś podobnego widziałem... Zwrócę uwagę przy okazji poprawiania kampanii.

Cytat
CytatTeraz pytanie co z ustawionymi bitami (wagami)... Jeżeli dany bit (waga) jest ustawiony dla jednostki i dla transportu to transport pasuje do jednostki, inaczej nie. Czy tak?

TAK.

A teraz uwaga - jeśli jednostka i transport mają zaznaczony więcej niż jeden bit, to wystarczy, że jeden z nich się zgadza.
Nie musi się zgadzać cała kombinacja. Choć wersja kombinowana dawałaby więcej możliwości.

Np: jeśli jednostka ma zaznaczony checkbox drugi, trzeci i czwarty, a transport drugi, szósty i siódmy - to będą pasowały, bo mają wspólny drugi - pozostałe (dla tej pary) nie maja znaczenia.


Dzięki. Teraz będzie łatwiej zrozumieć i testować.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Zerknij proszę na JagdPz IV w kraju Germany. Numer 84 chyba powinien mieć wyłączone Luftwaffe
Podobnie
- JagdPz IV/70
- StuG IIIE, F i G  (róznią się delikatnie dostępnością...)

Sprawdzane na wersji 6.1
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Jaro

Może ktoś podpowie w sprawie niemieckich dywizji piechoty (rok 1944/1945):
1. Batalion zapasowy - jakiej jednostki użyć (pułki piechoty miały grenadierów)
2. Pułk fizylierów w dywizjach grenadierów ludowych - jakiej jednostki użyć
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Gustlik

Batalion zapasowy stanowił w założeniu, dokładnie to, co mówi jego nazwa. Czyli rzeczywiście zapasowy oddział dla dywizji.
Dlatego jego skład był taki sam jak batalionu macierzystej dywizji. To znaczy - dywizja piechoty, miała bat.zap. piechoty, dywizja pancerna - batalion strzelców, Dywizja grenadierów - grenadierów.
Po koniec wojny te nazwy były jednak mocno naciągane - głównie dla podniesienia morale.
Pamiętaj, że zmiana nazwy Infranterie na Grenadiere - też miała wymiar wyłącznie moralny.

Podobnie z grenadierami ludowymi. To tylko nazwa, która ma odróżniać ich od volkssturmu. Byli to jednak zwykli piechociarze. Może trochę lepiej zorganizowani. A "fizylierzy", o ile pamiętam, byli specjalnym rodzajem piechoty
tylko w Armii Czerwonej. W Niemczech to tylko tradycyjna nazwa.

Dlatego w jednym i drugim przypadku użyłbym takiej samej jednostki jak dla zasadniczych batalionów dywizji.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/